SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:07 schreef antartica het volgende:
aah was ook net bezig om nieuw topic te makendenk kijk ondertussen nog even of er al een nieuwe is voordat het me zoveel werk kost, maar weet nu in ieder geval hoe het moet!
Haha oops sorry! Ik had niet naar de tijd gekeken waarop de ander gesloten was, maar zag dat er nog geen nieuwe was en ik dacht 'ach laat ik er eens eentje maken!' En Gratz met je diplomaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om zelf ook nog iets bij te dragen:
de square-deken (jawel, het zijn er al 2 meer dan 2 weken geleden!)
En de pannelappen die ik in de tussentijd heb gemaakt als housewarming gift voor een vriendin:
[ Bericht 6% gewijzigd door kirsten. op 07-02-2011 18:44:05 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond maar dit deel van de swap afmaken
@kirsten Ik heb dat probleem met Imageshack.us ook ineens, dus ik upload foto's nu via tinypic.com![]()
Ik kan jouw foto's niet zien trouwens
edit: Ah, ik zie de foto van de pannenlap nu! Mooi en mooie kleuren!
HIP is leuk gevonden trouwens in de topictitel
[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 07-02-2011 17:35:51 ]
mooie vierkantjes...quote:Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Mijn vierkantjes hebben tot nu toe nog verschillende kleuren, ik maak straks wel even een foto van wat ik tot nu toe heb.
Hier heb ik ze niet zien liggen vorige week helaasquote:Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Eleofant het volgende:
Ik weet niet of er belangstellenden zijn, maar ik zag vanmiddag bij de euroland ook wat wol liggen. Bolletjes phildar cotton 2 geloof ik (voor 2 euro) en nog iets dikkere, ik dacht ook van phildar, voor 1 euro. Het was niet heel veel en ook maar een paar kleurtjes, maar misschien heeft iemand er wat aan.
De bloemetjes die ik voor de vorige swap voor Ilske heb gehaakt zijn snel, klein en simpel.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Spannend al dat geswap!
Kan me niet herinneren dat ik met mn gebroken enkel moeite had met lopen erna, ook niet na operatie een mn teen. Maar nu zijn het denk ik de banden nog, en misschien is het nog wat snel na een weekje? Ik ga mn best doen, al ben ik bang dat ik morgen amper kan lopen door de pijn aan mn andere voet(teen, lang verhaal)
Weet iemand hoe je een klein bloemetje kan haken? Wil mn beertjes iets opleuken namelijk. En ja zelf even zoeken is echt te veel werk
Zelf al wat gevonden: http://heidibearscreative(...)d-rose-tutorial.html maar die is eigenlijk nog een beetje te groot.
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oh Die zijn leuk en ook echt bloemig! Hoe maak je die? Of zie ik nu echt wat over het hoofd?
Laat maar
Dat wil ik best uitleggen hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef KarinvdB het volgende:
In Amersfoort op de Langestraat bij hobby voordeel (volgens mij voormalig euroland) ook phildar cotton 3 voor 2 euro en phildar acryl voor 1 euro.
Was begonnen om een applicatie 'muisje' van juf steek proberen op het oog na te proberen te maken maar bleef toch steken (haha). Misschien dan toch maar het patroontje kopen. Ben nu maar eerst eens begonnen aan een eendje.
@Lyssa ben trouwens wel stiekem benieuwd hoe je die lus bij jouw eendjes hebt gemaakt.
quote:Op maandag 7 februari 2011 21:34 schreef SummerBreeze het volgende:
Uit frustratie maar even iets kleins gemaakt terwijl lief stond te komen vanavond, een hartje:[
Oeps, iets met Freudiaans enzoquote:Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef EsseEi het volgende:
[..]
sorry
klein kind enzo
Maar mooie deken in wording, wel heel breed inderdaad
en het hartje is ook leuk:D
en die wollies wil ik ook wel kopen ^^ maar ja...tijd
Hahaha mooie benaming SummerBreeze.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:40 schreef SummerBreeze het volgende:
En de deken is nu maar gewoon omgedoopt tot tweepersoonsbankhangdekenspreigeval...
Oh, dat meot ik even onthouden, aangezien dat best in mijn buurt is.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef KarinvdB het volgende:
In Amersfoort op de Langestraat bij hobby voordeel (volgens mij voormalig euroland) ook phildar cotton 3 voor 2 euro en phildar acryl voor 1 euro.
..
Beetje gek wel ja. Ik sta er in mijn omgeving ook wel om bekend graag groot te beginnen en veel hooi op mijn vork te nemen. Ik heb vaak een beetje inspiratie-issues. En nu ik met iets groots (eigenlijk wel iets te groot voor een eerste project) bezig ben, hoef ik voorlopig even niet na te denken wat ik zal gaan maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:39 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh, dat meot ik even onthouden, aangezien dat best in mijn buurt is.
Wat een dekens worden er gemaakt, en die van 2.40mWoman, are you insane??? hihi, nee echt heel tof, wat een werk, maar het wordt natuurlijk wel heel gaaf als ie af is!
Lyssa, je draak!Ooit, ooit ga ik die ook nog eens maken...
Ik heb gisteravond toevallig eens geklokt hoe lang ik met 1 toer bezig ben: 2 uurtjes, dus als ik inderdaad door wil gaan tot een stuk of 200 toeren (op die manier lijkt hij mooi vierkant te gaan worden), gaat er in totaal 400 uur in die deken zitten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:35 schreef antartica het volgende:
Ziet er goed uit summerbreeze, 1 toer duurt zeker best langik deed eerst een halfuur over een toer bij mijn dekentje van 150 breed.. en nu heb ik mijn snelheid al opgehoogd naar een kwartier
![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb gisteravond toevallig eens geklokt hoe lang ik met 1 toer bezig ben: 2 uurtjes, dus als ik inderdaad door wil gaan tot een stuk of 200 toeren (op die manier lijkt hij mooi vierkant te gaan worden), gaat er in totaal 400 uur in die deken zitten.
Pff, nu ik het zo opschrijf zie ik pas hoe veel dat eigenlijk is...
Die twee uur gaat straks nog wel wat sneller worden denk ik. De deken bestaat volledig uit stokjes, geen moeilijk patroontje of wat dan ook. Ik haak ook behoorlijk los, dus ik kan inmiddels al bijna zonder kijken de juiste plaatsing voor de volgende steek bepalen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef trui het volgende:
oja wel nog even die deken van summerbreeze, wat vreselijk, 2 uur doen over 1 baan.![]()
![]()
hopelijk komt daar nog een klein beetje verbetering in naarmate je vordert. maar aiaiai, wat een lap! wel een lekker lange termijn project inderdaad.
Dat heb ik gisteravond voor mijn vestje gedaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:04 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, maar dat soort dingen moet je ook echt niet uitrekenen... neet als hoeveel draad er wel niet in gaat zitten (kilometers!!!!)
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:55 schreef SummerBreeze het volgende:
Hoe krijgen jullie die snaveltjes voor elkaar? Ik heb zitten pielen gisteren, maar er kwam niets presenteerbaars uit...
Haaknaald 15quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:02 schreef antartica het volgende:
even een vraagje, ik wil dit haakpatroon maken, maar ik lees nu in de op dat er verschillen zitten tussen de benamingen in de U.K en US maar ik kan niet zien of dit patroon nou engels of amerikaans is? jullie?
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-black-hole-cowl
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:02 schreef mijsje het volgende:
dank je wel
beterschap in ieder geval!
edit:oeps...
Ik doe ook allerlei kleine overzichtelijk dingetjes tussendoor met de deken en bankhoes als lange afstandproject.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef antartica het volgende:
Ik ga het met haaknaald 8 doen en een ander wolletje, dus ik moet het aantal steken nog even aanpassen op mijn 'maat'maar het lijkt me wel lekker snel even een projectje tussendoor, soms wordt ik hopeloos van die deken...
OMG!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:14 schreef trovey het volgende:
Op zoek naar gratis patronen kwam ik deze tegen en ik wilde het toch even met jullie delen![]()
http://www.redheart.com/free-patterns/everyone-can-snuggle
![]()
Thanksquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Knoopjes kom je wel vaker tegen best irritant.
Heel leuk vanmiddag een patroontje uitgeprint, niets gedaan.![]()
Even offtopic voor lijnloos, die foto's van minke met katten
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:14 schreef trovey het volgende:
Op zoek naar gratis patronen kwam ik deze tegen en ik wilde het toch even met jullie delen![]()
http://www.redheart.com/free-patterns/everyone-can-snuggle
![]()
Dat was ikquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:43 schreef Spiegelei het volgende:
Muck, wat een kunstig motiefje heeft je vestje, heel mooi. Heb je het patroon uit een boek?
Jij hebt toch ook eens de bolero gemaakt uit Happy Hooker of was dat iemand anders?
En dat was ik ookquote:Oh nog een vraagje aan ik weet niet meer wie: Iemand gaf hier de tip van Dealextreme voor magneetjes. Die heb ik daar dus besteld (met nog een shitload aan ander spul,bedankt je bij deze nog voor die link
), maar hoelang duurt dat zo ongeveer voordat je het in huis hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo eens kijken of de hobbywinkel hier nog Catania nummer 179 heeft. Hoop het.
ik heb ze ook nog steeds niet binnen, belachelijk! maar wel geruststellend te lezen dat ik niet de enige ben. het is maar goed dat ik inmiddels andere traktaties gemaakt heb, want die moesten vandaag uitgedeeld worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:03 schreef Muck het volgende:
De Chinezen zitten midden in de viering van het nieuwjaar, dus het duurt wat langer dan normaal helaas.
die 4 weken zijn volgens mij allang om, maar zeker weten doe ik 't niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:59 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb al wel es wat bij Dealextreme gekocht (DS-spullies) en dat duurde ook wel 3-4 weken hoor... Maar ja, het is wel lekker el cheapo
SPOILER: trainingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik overweeg om daar ook nog heen te gaan. Mijn hobbywinkel had ze niet meer. Wel de nieuwe kleuren. Zitten ook best mooie bij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:02 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben ook van de dekens op de bank maar die snuggle, ik weet t niet of me dat nou zou bevallen.
Ik ben gelukkig geslaagd voor catania 179 in utrecht vandaag, bij modilaine hebben ze nu nog 5 bolletjes voor de liefhebber. Zag het ook nog bij de kettingkast op de site staan, en zij staan ook op de beurs in haarlemmermeer dit weekend, mocht iemand daar nog wat aan hebben. Wel 2.25 per bol helaas.
Ja ik vind gold ook niet erg fraai en zeker geen vervanging voor 179, was ook erg blij dat ik 'm nog heb gevonden. Ik moet zelf nog een paar andere kleurtjes hebben die modilaine niet had, als ik dan nog 179 tegen kom laat ik het hier we'll weten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik overweeg om daar ook nog heen te gaan. Mijn hobbywinkel had ze niet meer. Wel de nieuwe kleuren. Zitten ook best mooie bij.
Maar toch vind ik het stom dat ze 179 ingeruild hebben voor 249, gold.Had liever die 249 eruit, maar ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik overweeg om hem online te bestellen, maar geen zin in pakketkosten, zegmaar. Vind dat altijd zo zonde van het geld. Maar nu heb ik reiskosten, ook zondequote:Op woensdag 9 februari 2011 21:50 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ja ik vind gold ook niet erg fraai en zeker geen vervanging voor 179, was ook erg blij dat ik 'm nog heb gevonden. Ik moet zelf nog een paar andere kleurtjes hebben die modilaine niet had, als ik dan nog 179 tegen kom laat ik het hier we'll weten.
Overigens vanochtend de winkel in Sneek gemaild die eerder jin dit topic werd genoemd, voor het geval ik niet zou slagen, gevraagd hoeveel bollen zij nog hadden maar heb nog geen reactie gehad. Eerder deze week in Scherpenzeel ook nog naar de kleur gevraagd maar daar was ie op en zij heeft toen nog de groothandel gebeld, die had ze ook niet meer.
Ik hoop dat je nog ergens kan slagen Herfstblad!
quote:
Neequote:Op woensdag 9 februari 2011 14:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
.
Ben ik trouwens de enige die zich de hele dag(en dan ook echt de heule dag) kan vermaken op etsy/flickr en zich dan heel zielig gaat voelen omdat ik zelf niet van die mooie dingen kan maken?
quote:
Ik vind hem nu al mooi!quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:
Aha, je woont dus in Zweden begrijp ik? (jaloers is)
Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
Ze wijken inderdaad af van de 3 waar ik mee haakte. Maar ik weet nu ook niet meer wat klopt. Ik heb een 4 van de hobbyzaak, die lijkt me te kloppen. Ik heb een 3 van een haakpakket van mijn dochter, die valt echt heel erg klein uit, volgens mij is dat namelijk een 2,5 Maar als ik de 3 van de Lidl vergelijk met de 4 uit de hobbyzaak dan klopt dat verhoudingsgewijs wel. Ik denk dus dat die van de Lidl kloppen maar die uit dat hobbypakketje niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:12 schreef trui het volgende:
tan, pas wel op dat de maatvoering mogelijk niet overeenkomt met de standaard maten voor haaknaalden. (ze vallen mogelijk wat dunner uit dan die standaard naalden, ook al staat er hetzelfde nummer op. zo is 't in elk geval wel voor de wibra naalden. de logica erachter is ver te zoeken, maar dan weet je dat tenminste.).
je kussentje wordt leuk! en als je nog eens twijfelt over online bestellen, bij hobbydoos vervallen de verzendkosten als je voor meer dan 35 euro bestelt. dat vind ik altijd wel erg aantrekkelijk. ze leveren best snel ook.
Ik woon in Utrecht (oke, bijquote:Op donderdag 10 februari 2011 00:24 schreef KarinvdB het volgende:
@herfstblad zit jij niet in de buurt van Tilburg? Ik heb zelf catania gezien bij Ricken's in Alphen en ik zie nu dat ze ook in Tilburg zitten. Misschien een idee?
Voordeel van haken is wel dat tussen het huishouden, babyluiers verschonen, pubers overhoren en helpen met hun huiswerk, kinderen naar zwemles en judo brengen door, nog altijd wel tijd is voor een paar steekjes. Ik mag ook graag vilt naaien, of nat-/droogvilten en tekenen of schilderen, maar nadeel is dat je dan veel hebt liggen en er echt even voor moet zitten. Met haken heb je niet veel zooi en je legt het weg wanneer je maar wilt, ideale hobby voor mijquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tan je kussentje wordt mooi! En wat raar dat je niet superveel tijd hebt om te haken als je 5 kinderen hebt
Nee, half jaartje daar gestudeerd en net terug, maar daar heb ik dus een voorraadje aangelegdquote:Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:
Aha, je woont dus in Zweden begrijp ik? (jaloers is)
Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
quote:Haak een ketting van 47 losse, dan nog drie losse en haak een stokje in het 47ste gaatje, haak 2 losse en dan weer een stokje bij het vorige stokje in. *haak 2 losse,maak een stokje in het derde gaatje, twee losse en dan weer een stokje bij het stokje in* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het einde. Er blijft een losse over van de ketting waar je mee begonnen bent en hier haak je een stokje in (daar eindig je dus mee).
Volgende toer: Bij deze toer haak je alleen door de bogen van de vorige toer. Haak eerst drie losse. *Haak nu twee stokjes, twee losse en weer twee stokjes in de boog en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat. Op het einde eindig je weer met een stokje zoals je gedaan hebt bij de vorige toer.
Laatste toer: Nu ga je alle boogjes/openingen van de vorige toer vol haken. *Haak 3 losse, dan 8 dubbele stokjes, dan 3 losse, een vaste (tussen de twee stokjes van de vorige toer), 3 losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot je bij de tiende aan bent gekomen. Deze haak netzo maar eindigt met twee losse. Dan ga je zo verder *8 stokjes, twee losse, vaste (tussen de stokjes van de vorige toer) en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het laatste boogje. In het laatste boogje haak je 12 stokjes en eindig je met een halve vaste. Laat een lange draad hangen. Nu kun je het vanaf de 12 stokjes gaan oprollen, zorg bij het oprollen dat je de eerste en tweede toer er vrij strak om heen draait zodat de bloemblaadjes niet afzonderlijk gaan krullen. Met het lange draad zet je alles vast.
Ik kan haast geen tv meer kijken zonder te hakenquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:26 schreef Tan het volgende:
Kun jij film kijken en haken tegelijk?![]()
Dat lukt mij dus echt niet. Een gesprek voeren wel, merkte ik. En dan toch goed blijven haken, heel wonderlijk.
[..]
Met die dunste is mijn kuikentje gemaakt, maar die is zowat door een raam gevlogen omdat ik gék werd van dat gepriegelquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:29 schreef Mirjam het volgende:
ik ben net naar de lidl gesjeest voor de haaknaalden
echt veel waren er niet, was goed zoeken
en die dunne zijn wel echt duuun
Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutselsquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:16 schreef Herfstblad het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met restjes bewaren? Doen jullie dat in een aparte bak/zak/wat dan ook of gooien jullie het gewoon in 1 mand, samen met onaangebroken bollen?
De helft of minder van de bol (dus bij 50 gram 25 gram) is voor mij een restjequote:Op donderdag 10 februari 2011 15:21 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutsels
Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:12 schreef trovey het volgende:
Ja, dat is een zeephouder, tevens bruikbaar onder de douche.![]()
Of je gooit al je restjes bij elkaar en maakt er een restjesdeken van.
De zeephouder heb ik gisteravond dus gemaakt in een uurtje of zo.![]()
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkelquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)
Heb de laatste tijd nogal eens ruzie met zeepjes omdat ik nergens een zeepbakje heb kunnen vinden. Nu moet ik alleen nog restjes wol hebben
Smoesjes.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb geen zeep, dus is geen optie voor mij
Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).
Ik vind de rij vasten na de ketting lossen van een deken dus echt niet leuk
Ik heb een beschrijving voor een roos gevonden...dat is dus veel makkelijker dan ik dacht...die driedubbele bloem die ik eerst heb gemaakt is moeilijker.....heb ik weer, begin ik met een moeilijker ding.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef Tan het volgende:
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijkMaar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over geel met roze gesprokenIk hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui
Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
Nee! Kan mij dat nou boeien, ik wil widm, is het enige waar ik echt ga voor zitten!(ok wel met iets te hakenquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb geen zeep, dus is geen optie voor mij
Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).
Ik vind de rij vasten na de ketting lossen van een deken dus echt niet leuk
Cool! Een man die haakinstructie geeft, heb een klein stukje gekeken en dit is echt supermakkelijk! Ik heb ook al een bolletje wol gevonden, zal bij daglicht nog eens in mijn handwerkmand duiken want het is nog een nieuw bolletje, beetje zonde om dat te gebruiken hiervoor want van 1 heel bolletje wol kan ik vast nog wel iets leuks maken (het is antiek dus kleur bijbestellen ga ik niet eens proberen).quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:59 schreef trovey het volgende:
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel) dan heb ik de tutorial voor je.
![]()
Hij heeft heel veel tutorials en ook belangrijk...ze zijn heel duidelijk. Ik heb het patroon van mijn deken ook van hem.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:11 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Cool! Een man die haakinstructie geeft, heb een klein stukje gekeken en dit is echt supermakkelijk! Ik heb ook al een bolletje wol gevonden, zal bij daglicht nog eens in mijn handwerkmand duiken want het is nog een nieuw bolletje, beetje zonde om dat te gebruiken hiervoor want van 1 heel bolletje wol kan ik vast nog wel iets leuks maken (het is antiek dus kleur bijbestellen ga ik niet eens proberen).
En dan met een stukje Lush-zeepquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel) dan heb ik de tutorial voor je.
![]()
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef Tan het volgende:
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijkMaar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over geel met roze gesprokenIk hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui
Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
Dank voor de tip, Tan. Hij zegt in de tutorial dat je voor wat je wilt bereiken, je materiaal moet kiezen. "Als je meer wilt scrubben, neem dan een wol met acryl erin."quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:18 schreef Tan het volgende:
Leuk met haken, ik heb ze wel gemaakt met vilt-techniek, is ook leuk. ik denk trouwens dat als je dit van 100% wol maakt dat het ook gaat vervilten. wol+zeep+warm water = vilt.
Bij mij is het ook een kleine wolwinkel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb meer dan op de foto staat
![]()
Ik woon in Tilb. maar ik heb nog nooit van Ricken's gehoordquote:Op donderdag 10 februari 2011 00:24 schreef KarinvdB het volgende:
@herfstblad zit jij niet in de buurt van Tilburg? Ik heb zelf catania gezien bij Ricken's in Alphen en ik zie nu dat ze ook in Tilburg zitten. Misschien een idee?
Ik had al gekeken, maar ik kan Catania niet vinden daar?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:54 schreef YPPY het volgende:
Tan, catania gebruik ik vaak en ik vind het erg fijn haken. Het is er ook in veel kleuren, ook belangrijkIk bestel bij hobbydoos.nl, dan heb ik geen verzendkosten en meestal heb ik het na 2 of 3 dagen al in huis.
Gevonden... en besteld. Met enig schuldgevoel want we kunnen het geld op zich best beter gebruikenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:53 schreef YPPY het volgende:
Het valt onder schamenmeijr normotta oid, daar is het een serie van. Heel veel kleuren.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:35 schreef Tan het volgende:
[..]
Gevonden... en besteld. Met enig schuldgevoel want we kunnen het geld op zich best beter gebruiken![]()
Maar een leuke hobby is heel erg gunstig voor mijn goed functioneren als thuis-blijf-moeder prent ik me dan maar in
Een soort smeerolie om alle puberperikelen en slechte nachten te compenseren of zo.
Goed om te weten. Vanavond na het werk en huishouden maar eens naar zoeken dan. Eendjes met nekjes zijn leuker en passen beter bij mijn verzameling badeendjes (je kent ze vast wel, van die niet-standaard eendjes: dead-duck, devil-duck, princess-duck...)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:59 schreef Lyssa het volgende:
@summerbreeze het originele patroon heeft wel meer een nekje. Dit is juist een aanpassing vanwege de nek. Hij staat op ravelry onder baby peep/duck van marjorie oid
heb 2 jaar terug wol bij de lidl toen gehaald een witte kabeltrui op pen 3, en na tig keer wassen het blijft mooi.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:58 schreef caroline88 het volgende:
Vandaag dankzij de tip in dit topic (DANK!) wat rondbreinaalden, haaknaaldjes en wol gescoord bij de Lidl.
's Middags nog teruggegaan om nog 3 bollen te halen dus ik heb er nu zes in dezelfde kleur. Weet niet wat het is voor materiaal want dat staat er niet op.
Hmm. staat er wel op. Kon het niet vinden op dat drukke etiket (staat niet op de wikkel die om de bollen zitten). 100% polyacryl. Lekker zacht, is gemaakt voor babys maar ik houd zelf ook wel van lekker zacht materiaal
Ha Mirjam, ik herken iets op de foto en volgens mij heb jij deze week ook een Lidl van binnen gezienMooi haakwerk!
![]()
heb vanmiddag gepost in dit Topic, de euroknaller heeft wol phildar 1 euro per bol voor phildar katoen 2 euroquote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:34 schreef StefanieV het volgende:
Hier in de lidl is het helaas niet deze keer, anders had k ook een kijkje gaan nemen.
De 24 bloemblaadjes zijn af!! Morgen beginnen met de steeltjes zelf.
edit: oh hier ook, maar donderdag pas in de lidl.. En dan raak ik er helaas moeilijk..
Het is acryl toch? Bruin acrylquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:00 schreef trui het volgende:
haha dat onderscheid naar haken en breien, wie dat toch verzonnen heeft!
Ow, die hebben we hier wel. Morgen gauw kijken...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:59 schreef Lyssa het volgende:
Het staat ook op de site van euroland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja alleen ietsje pietsje dikker, leuke kleurtjes hoor dat geel of gifgroen. sucses morgen wie er gaat struinen bij euroknaller ik heb 20 bollen cremewol gehaald voor een mooi vest te breien, maar ach haken kan je er ook mee.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:18 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hebben een Euroland, maar ze hadden de laatste keer de aanbieding niet. Morgen moet ik sowieso even de stad in (voor cadeautjes en pakket ophalen), dus dan hop ik even langs.
Dat bruine katoen heeft wat weg van Catania 179.
het gaat steeds ergens anders mis, maar het meest als ik de eerste 'cirkel' vast moet maken met die halve vaste.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:37 schreef trui het volgende:
enig idee waar 't misgaat? heb je goed gekeken wat de structuur is? de clusters van 3 stokjes, en de tussen-lossen (een paar extra in elke hoek)? verder is 't vaak lastig waar je nou met de volgende toer begint, als je met dezelfde kleur blijft haken. wat vaak gedaan wordt is: na het sluiten van de toer (het vastmaken aan het eerste stokje uit deze toer - dat is dus doorgaans een 'nepstokje, gemaakt van 2 of 3 lossen) met een paar halve vasten naar de eerstvolgende tussenruimte toe te 'smokkelen' en daar weer beginnen met 1 'nepstokje' van 2 of 3 lossen en zo voort.
Nopes, geen euroknallers hier :-) Even wachten op de lidl ;-)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:48 schreef trui het volgende:
toverheks, stefanie woont in België, ik weet niet of ze daar 'euroknallers' hebben en zo ja, of die dezelfde aanbiedingen hebben als hier.
oh, dat ziet er uit als mooi en fijn spul om mee te haken!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:28 schreef Tan het volgende:
Oooh mijn bestelling van gister kwam nu al binnenWat snel!!
En wat een mooie kleuren(in het echt zijn ze wat warmer dan op de foto, vooral de paars en de groen)
[ afbeelding ]
Zou dit genoeg zijn voor een deken?
Als hij af is, zal ik dat zeker doenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:02 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Nienna: wij willen foto's zien hé ;-)
Is de kwaliteit zoals de vorige reeks? Ik wil weten of ik donderdag een rit er naartoe moet wagen of niet (aangezien ik me dan moet haasten enzo)quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:30 schreef Lyssa het volgende:
De wol van de Lidl vond ik niets.. zo meteen naar de Euroland!
Ik vind ze erg fijn, maar gisterenochtend hadden ze al niks meer bij ons, ben blij dat ik ze meteen op donderdagochtend heb gekocht.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:41 schreef Pannenkoeken het volgende:
De haaknaalden van de Lidl is dat iets? Dan ga ik nl zo even door de regen langs de Lidl
Mja ik hou niet van teveel bollen in dezelfde kleur, de combi scheerwol met acryl is meteen 6 bollen. Het polyacryl is wel mooi, maar dat heb ik wel van de Zeeman. Daarnaast was er nog wat fluffyachtig, vond ik niets.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:23 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Is de kwaliteit zoals de vorige reeks? Ik wil weten of ik donderdag een rit er naartoe moet wagen of niet (aangezien ik me dan moet haasten enzo)
Hier was het inderdaad ook op, helaas!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind ze erg fijn, maar gisterenochtend hadden ze al niks meer bij ons, ben blij dat ik ze meteen op donderdagochtend heb gekocht.
Ik vond de wol ook niks, maar ik hou persoonlijk niet van acryl, ik ben echt van 100% katoen of 100% wol (en voor haken vind ik katoen gewoon prachtig).
Deze katoen is 2,5 tot 3. Dus valt mee.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben van de 3,5 de 3 gaat nog bij uitzondering(bij soft, en die ella van wibra)
Maar katoen is meestal een stuk dunner dan zeg maar wibra.
Bravo moet ook soms met 3.
Is 3,5 dan een kleine naald? Nee toch?
En wij mogen geen wol meer![]()
Al ga ik weer als ik normaal ken lopen en fietsen enzo(omg de buitenwereld weer in) toch een keer een bolletje katoen halen, jullie moeten toch niet zomaar ergens blij mee zijn, zal wel een reden hebben
http://www.amazon.co.uk/S(...)e-Read/dp/1907030247
Deze is trouwens nu ook in het nederlands voor 7,95 bij de witte boekhandel ofzo? Alleen heb ik nog nooit van de witte boekhandel gehoord. Maar hij lijkt me wel schattig!
3,5 is alleen klein als je 'm gebruikt voor garen waar naald 5 staat aangegeven ofzo.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben van de 3,5 de 3 gaat nog bij uitzondering(bij soft, en die ella van wibra)
Maar katoen is meestal een stuk dunner dan zeg maar wibra.
Bravo moet ook soms met 3.
Is 3,5 dan een kleine naald? Nee toch?
Mooiquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:23 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's!
Berenfamilie:
[ afbeelding ]
Met links nog een beetje pip en rechts een popje die mn moeder heeft gemaakt.
Het middelste beertje is mislukt, zn jurkje zit te laag. En de neus/mondjes zijn ook niet allemaal even goed, maar ach.
Zebra die inmiddels een thuis bij mn buurmeisje heeft:
[ afbeelding ]
Van deze weet ik niet of ik ze al eens had geplaatst, en anders gewoon nog een keer
Dikke ballerina konijn:
[ afbeelding ]
Meneer rat:
[ afbeelding ]
Wow, 5! Wat maak je er dan precies mee qua dingen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 20:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb dat Phildarkatoen voor veel minder geld anderhalf jaar geleden gekocht: eerst 10 bollen voor ¤10 en later 10 bollen voor ¤5.
Ik snap trouwens niet dat ze katoenen garens in zo'n folder als 'wol' aanduiden.
Ik kan het verhaal van Whoopdidoo over diktes ook niet volgen. Ik haak Wibra Saskia eigenlijk altijd met naald 5. Morgen of overmorgen een foto van mijn grannystripedeken, hij moet nog iets van 4 kleurtjes denk ik.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:13 schreef KarinvdB het volgende:
M'n voorraad haaknaalden begon een beetje onoverzichtelijk te worden los in de doos dus heb vanavond een haaknaald houder in elkaar geflanst m.b.v. een zichtmap.
[ afbeelding ]
Op m'n blog heb ik uitgelegd hoe ik 'm gemaakt heb (incl nederlandse vertaling).
En mag ik jullie voorstellen aan Balletje Ping?
[ link | afbeelding ]
Ja zeker! Erg leukquote:
neequote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tan![]()
Mirjam woon je in de buurt van alkmaar dan?
Ik heb 1 kat in elkaar
Toch wel naald 4...daaronder vinden mijn handen niet zo leuk.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die pinguin is leuk! In het groot is ie ook leuk.
Iedereen heeft lekker ingeslagen zeg!!
Bravo heeft ook oranje, weet niet hoe dik je zoekt.
quote:Op zondag 13 februari 2011 12:57 schreef Inu het volgende:
Ik ben mn Phildar wolletjes aan het gebruiken voor een toffe Love Scarf![]()
[ afbeelding ]
Maar dan dit grijs, wit, blauw en nog een niet-Phildar paars, omdat ie anders te mannelijk werdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bravo zegt inderdaad 3 - 4, maar bijvoorbeeld Saskia zegt ook 3.5 - 4, terwijl Doezemaar het met een 5 haaktquote:Op zondag 13 februari 2011 15:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Scheepjeswol heeft ook oranje volgens mij, en we hebben nog een ander merk. Dus ik denk niet dat het een hele moeilijke zoektocht hoeft te zijn
Volgens mij geeft bravo ook naald 3-4 aan, maar dat doet soft van zeeman ook terwijl die toch echt dunner is. Ligt maar net aan wat je er mee wilt en hoe je zelf haakt.
Zou op de markt kijken of gewoon in de winkel.
quote:Op zondag 13 februari 2011 15:31 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Bravo zegt inderdaad 3 - 4, maar bijvoorbeeld Saskia zegt ook 3.5 - 4, terwijl Doezemaar het met een 5 haaktIk zit nu die Phildar Charly te haken met 5, terwijl er 3.5-4 op staat, gaat primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had de online folder al doorgebladerd en daar staat niets in! Thx voor de tip!quote:Op zondag 13 februari 2011 15:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Komende week alle (brei)garens bij de Wibra 25% korting. Misschien dat ik nog even op zoek ga naar dat Ella garen.
Met Saskia (en Zeeman Royal) haak ik dekens, sjaals, bloemetjes, een tas met naald 5. Geen gepriegel voor mij.
quote:Op zondag 13 februari 2011 17:46 schreef Tan het volgende:
Mijsje, wat prachtig! Zo'n rand bedoel ik dus, hoe doe je die?
Is dat met 4 (of 5?) lossen en een vaste en dat een aantal toeren?
Super!! Bedankt, hier kant ik wel wat mee!quote:Op zondag 13 februari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:
[..]dank je Tan
ik heb eerst om alle blokken heen (8x10... pff, 80 blokken...) een grannyrand gemaakt. daarna heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstitch om een 1-chain-ruimte tussen een cluster van stokjes. dan weer 5 kettingsteken enz... daaromheen heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstich in het midden van een ketting van de eerste rand, dan weer 5 kettingsteken, enz... en daarna heb ik nog zo'n rand gemaakt. ik wilde eigenlijk schulpjes maken, maar daar werd de deken niet mooier van. het werd helemaal bobbelig... dus geen schulpjes maar nog een extra randje van die kettingsteken...
Lucy heeft een tutorial van die edging, ik heb daarvan de eerste twee rijen dus gevolgd, en daarna rij 2 nog een keer herhaald...
(hier is die tutorial van Lucy)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |