abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92719170
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Scheepjeswol heeft ook oranje volgens mij, en we hebben nog een ander merk. Dus ik denk niet dat het een hele moeilijke zoektocht hoeft te zijn :P

Volgens mij geeft bravo ook naald 3-4 aan, maar dat doet soft van zeeman ook terwijl die toch echt dunner is. Ligt maar net aan wat je er mee wilt en hoe je zelf haakt.

Zou op de markt kijken of gewoon in de winkel.
Bravo zegt inderdaad 3 - 4, maar bijvoorbeeld Saskia zegt ook 3.5 - 4, terwijl Doezemaar het met een 5 haakt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92719255
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:31 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Bravo zegt inderdaad 3 - 4, maar bijvoorbeeld Saskia zegt ook 3.5 - 4, terwijl Doezemaar het met een 5 haakt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu die Phildar Charly te haken met 5, terwijl er 3.5-4 op staat, gaat prima :Y

SPOILER
pi_92720054
Komende week alle (brei)garens bij de Wibra 25% korting. Misschien dat ik nog even op zoek ga naar dat Ella garen.
Met Saskia (en Zeeman Royal) haak ik dekens, sjaals, bloemetjes, een tas met naald 5. Geen gepriegel voor mij.
  zondag 13 februari 2011 @ 16:33:38 #279
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92722292
jeej bloempjes voor project af ^^ (tenminste; ik dacht dat ik er nog 5 moest en die heb ik nu) ben niet thuis dus kan niet controleren of het er echt nog 5 waren.

Wordt wel een hele vrolijke verwarming zo :D
pi_92722338
ik was net bij de xenos, daar hadden ze zakjes met gehaakte uiltjes, op een sticker ofzo :') :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 13 februari 2011 @ 16:41:10 #281
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92722723
Ooooh die draak wordt mooi zeg!! En die pinguïn is mooi.

Die streepjes van de love-scarf, hoe maak je die? Staat daar ergens een beschrijving van? En weet iemand hoe je een mooie rand ergens omheen maakt? Heb nu mijn squares aan elkaar, maar het past net niet. Dus ik haak er maar omheen zoals die squares ook zijn gehaakt, maar dat ziet er toch weer anders uit dan die streepjes. Mooie kleuren trouwens bij elkaar.

Wat een @#$@$@-klus is dat trouwens zeg, die squares aan elkaar haken :o De draad ging steeds lussen, werd er gek van, maar het is gelukt, dankzij de duidelijke beschrijving van Lucy
pi_92722891
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Komende week alle (brei)garens bij de Wibra 25% korting. Misschien dat ik nog even op zoek ga naar dat Ella garen.
Met Saskia (en Zeeman Royal) haak ik dekens, sjaals, bloemetjes, een tas met naald 5. Geen gepriegel voor mij.
Ik had de online folder al doorgebladerd en daar staat niets in! Thx voor de tip!
pi_92723909
Lama, ik zag een heel groot rood vlak over het hoofd... 8)7
pi_92725266
Ik haak saskia en zeeman royal ook gewoon met 5, geen problemen mee!
Ik ga morgen naar de Wibra, Zeeman & Euroland O+
Mijn colsjaal is op de helft, maar mn multicolor was op en ben nu al bij heel veel zeemannen geweest voor de goede kleur (wit/roze/paars), niet meer te krijgen natuurlijk ;(
Mijn deken is still in progress, nu voor 1/3 klaar 50 van de 150 streepjes...vanavond tijden BZV maar weer verder *O*
haken is cool
pi_92725574
ik kom weer even wat showen hoor... :D ik mag nu eindelijk m'n cadeautje nummer 2 laten zien, want gisteren heb ik het gegeven... aan wie? aan wie? aan Yppy, samen met het haaknaalden mapje... :D ik geloof dat het wel goed ontvangen was... :P

hij was wel heel groot geworden O+ ik weet alleen niet goed hoe groot, want ik ben hem vergeten op te meten... :P
  zondag 13 februari 2011 @ 17:43:27 #286
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_92725647
Dan hier ook nog maar even, had al gereageerd op ravelry ;)

Hij is echt heel gaaf mijsje! Mooi zo zwart/wit. En de rand is ook heel mooi!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 13 februari 2011 @ 17:44:10 #287
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92725678
woow wat mooi Mijsje!! Yppy veel plezier ermee!
vind de kleuren ook heel mooi, en de rand ook inderdaad ^^

*swap swap swap*
pi_92725702
:D dank je Mmascha en EsseEi! ;) de kleuren lijken inderdaad wel tegen het zwart aan op de foto, maar het is bruin in 3 tinten met daaromheen dus gebroken wit... :)
  zondag 13 februari 2011 @ 17:46:52 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92725791
Mijsje, wat prachtig! Zo'n rand bedoel ik dus, hoe doe je die? :9~

Is dat met 4 (of 5?) lossen en een vaste en dat een aantal toeren?
pi_92725976
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:46 schreef Tan het volgende:
Mijsje, wat prachtig! Zo'n rand bedoel ik dus, hoe doe je die? :9~

Is dat met 4 (of 5?) lossen en een vaste en dat een aantal toeren?
:) dank je Tan :D
ik heb eerst om alle blokken heen (8x10... pff, 80 blokken... :D ) een grannyrand gemaakt. daarna heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstitch om een 1-chain-ruimte tussen een cluster van stokjes. dan weer 5 kettingsteken enz... daaromheen heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstich in het midden van een ketting van de eerste rand, dan weer 5 kettingsteken, enz... en daarna heb ik nog zo'n rand gemaakt. ik wilde eigenlijk schulpjes maken, maar daar werd de deken niet mooier van. het werd helemaal bobbelig... dus geen schulpjes maar nog een extra randje van die kettingsteken... :) Lucy heeft een tutorial van die edging, ik heb daarvan de eerste twee rijen dus gevolgd, en daarna rij 2 nog een keer herhaald... :)
(hier is die tutorial van Lucy)
pi_92726049
Mooie deken, Mijsje!

Geen productieve dag hier. Alles wat vandaag is gehaakt, heb ik weer uitgehaald. :')
pi_92726528
Waaauuuuuw Mijsje! Super zeg! Echt mooi!

Nog 1 hondje, een husky.

Heb het nu wel eventjes gehad met kleine dingetjes en onderdeeltjes aan elkaar naaien. Ga nu aan de tas beginnen.
pi_92726890
Wow Mijsje, wat mooi!!! Die rand is ook super!
pi_92727148
Bedank voor de tips voor de oranje wol O+ . Saskia haak ik ook gewoon op 5, soms ook op 4, kan beide. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 13 februari 2011 @ 18:30:08 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92727322
quote:
2s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:51 schreef mijsje het volgende:

[..]

:) dank je Tan :D
ik heb eerst om alle blokken heen (8x10... pff, 80 blokken... :D ) een grannyrand gemaakt. daarna heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstitch om een 1-chain-ruimte tussen een cluster van stokjes. dan weer 5 kettingsteken enz... daaromheen heb ik een rand gemaakt van 5 kettingsteken, een slipstich in het midden van een ketting van de eerste rand, dan weer 5 kettingsteken, enz... en daarna heb ik nog zo'n rand gemaakt. ik wilde eigenlijk schulpjes maken, maar daar werd de deken niet mooier van. het werd helemaal bobbelig... dus geen schulpjes maar nog een extra randje van die kettingsteken... :) Lucy heeft een tutorial van die edging, ik heb daarvan de eerste twee rijen dus gevolgd, en daarna rij 2 nog een keer herhaald... :)
(hier is die tutorial van Lucy)
Super!! Bedankt, hier kant ik wel wat mee!
pi_92728623
De deken is in het echt nog zoveel mooier en heeeeerlijk zacht! O+

Nogmaals heel erg bedankt. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_92728807
:D dank jullie wel! Ik ben er wel trots op hoe het geworden is.
Nu ga ik morgen garen halen voor de swap... Ik heb al een ideetje...
pi_92733081
Mijsje hij is echt mooi!

Karin ik vind jouw hondjes altijd zo goed gelukt!
pi_92735212
Wauw, die deken, gaaf Mijsje!
En de husky is ook mooi geworden.

Mijn eerste haaksel:
pi_92736258
Ahhh wat een lieffie Nienna! Goed zeg voor een eerste haaksel!!

Worstel een beetje met het begin van de tas, 39 lossen en dan rondom vasten, eerste poging was aardig goed maar wel gaten in het midden, dus ik dacht misschien de lossen strakker doen maar dan gaat het krullen. Blijf het lastig vinden om in een rij lossen te haken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')