abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92687000
Dames...bedankt voor de uitleg van het minikonijntje :* . Normaal kan ik de Engelstalige patronen al goed lezen maar hier snapte ik even niets meer van. :') Ben nu bezig, naast de lange termijn dingen als de hoes en de deken, met een warmhouder voor de theepot en mijn bijpassende sjaal/halwarmer bij de handschoenen is bijna af. *O* Krijg het vandaag echter niet evrder af want ik moet straks naar een verlate verjaardag toe....beetje onverwacht maar gelukkig had ik het cadeautje al lang geleden gekocht. :P . Het is een "lekker op de bank"theesetje met een theeglas, thee, snoepjes en een paar warme pantoffeltjes en dat geheel in een mooi bakje....lang leve de Action voor het bij elkaar vinden van het geheel :+ . Helaas de pantoffeltjes nog niet zelf gemaakt maar dat heb ik gecompenseerd door het pakje op te vrolijken met een zelf gehaakte driedubbele bloem....toch iets zelfgehaakt erbij op die manier en van die bloem kan ze een broche maken want ik heb er een kleine veiligheidspeld achter aan vastgemaakt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92687469
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:23 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's!

Berenfamilie:
[ afbeelding ]
Met links nog een beetje pip en rechts een popje die mn moeder heeft gemaakt.
Het middelste beertje is mislukt, zn jurkje zit te laag. En de neus/mondjes zijn ook niet allemaal even goed, maar ach.

Zebra die inmiddels een thuis bij mn buurmeisje heeft:
[ afbeelding ]

Van deze weet ik niet of ik ze al eens had geplaatst, en anders gewoon nog een keer :P
Dikke ballerina konijn:
[ afbeelding ]

Meneer rat:
[ afbeelding ]
Mooi :D
Optimist tot in de kist
pi_92688516
De buit *O*

zaterdag 12 februari 2011 @ 19:37:53 #254
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92689062
ohhh die blauw zoek ik al lang!!! :( ik wil ooohooohoook!
woensdag heb ik dienst...mag compenseren een keer dus ga maar een middag eerder naar huis en inkopen doeen ;)
pi_92690210
Ik heb dat Phildarkatoen voor veel minder geld anderhalf jaar geleden gekocht: eerst 10 bollen voor ¤10 en later 10 bollen voor ¤5.
Ik snap trouwens niet dat ze katoenen garens in zo'n folder als 'wol' aanduiden.

Ik kan het verhaal van Whoopdidoo over diktes ook niet volgen. Ik haak Wibra Saskia eigenlijk altijd met naald 5. Morgen of overmorgen een foto van mijn grannystripedeken, hij moet nog iets van 4 kleurtjes denk ik.
pi_92698806
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb dat Phildarkatoen voor veel minder geld anderhalf jaar geleden gekocht: eerst 10 bollen voor ¤10 en later 10 bollen voor ¤5.
Ik snap trouwens niet dat ze katoenen garens in zo'n folder als 'wol' aanduiden.

Ik kan het verhaal van Whoopdidoo over diktes ook niet volgen. Ik haak Wibra Saskia eigenlijk altijd met naald 5. Morgen of overmorgen een foto van mijn grannystripedeken, hij moet nog iets van 4 kleurtjes denk ik.
Wow, 5! Wat maak je er dan precies mee qua dingen?
Als ik beestjes met 5 haak, zitten er echt gaten in, denk ik. Ook met Saskia en dat is niet mooi. Bij dingen als dekens of zo kan het weer wel prima :P
Ik gebruik altijd een 3 of 4 voor Saskia.

Ik vind mijn laatstgemaakte amigurumi's niet mooi. Ik ben gewoon te perfectionistisch, denk ik. :P En de dekencombinatie vind ik ook nog steeds niet echt wat.
Denk dat ik even een haakdip heb ofzo. :(
pi_92698938
M'n voorraad haaknaalden begon een beetje onoverzichtelijk te worden los in de doos dus heb vanavond een haaknaald houder in elkaar geflanst m.b.v. een zichtmap.

Op m'n blog heb ik uitgelegd hoe ik 'm gemaakt heb (incl nederlandse vertaling).

En mag ik jullie voorstellen aan Balletje Ping?

pi_92699272
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:25 schreef Inu het volgende:
De buit *O*

[ afbeelding ]
^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92700584

Het schiet al op!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:55:58 #260
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92700728
Ik ben vandaag bij de Lidl geweest, erg lag nog weinig wol en ik vond de kleuren niet zo aansprekend dus ik heb niets meegenomen. Ik heb net wat leuks voor de swap gevonden om te maken.
Ik ga eerst de soccerball afmaken en dan een poging wagen met de swap (en ondertussen nog een gewoon projectje beginnen zodat ik wel foto's daarvan hier kan laten zien!).

edit: wow Lyssa, leuk he als het echt een draak begint te worden?!
klerkje
  zondag 13 februari 2011 @ 00:51:50 #261
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92702983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:13 schreef KarinvdB het volgende:
M'n voorraad haaknaalden begon een beetje onoverzichtelijk te worden los in de doos dus heb vanavond een haaknaald houder in elkaar geflanst m.b.v. een zichtmap.

[ afbeelding ]

Op m'n blog heb ik uitgelegd hoe ik 'm gemaakt heb (incl nederlandse vertaling).

En mag ik jullie voorstellen aan Balletje Ping?

[ link | afbeelding ]
O+ die pinguïn!!! O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:52 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Het schiet al op!
Ja zeker! Erg leuk
Knoei
pi_92703109
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tan :9~

Mirjam woon je in de buurt van alkmaar dan?

Ik heb 1 kat in elkaar -O-
nee :o
maar schoonfamilie woont ins chagen, dus daar gingen we meteen ook langs.
ik heb een hele stapel van dat 1 euro-wol meegenomen van de euroland, dat sprak me wat meer aan dan dat dunne 'haakgaren'
is volgens mij net zo goed om te haken, toch?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 13 februari 2011 @ 10:44:40 #263
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92709021
ohh lieve pinguin en lieve draak in wording :D
En leuk mapje ^^

nog kleeeeein beeetje werken en dan is het klaar :D:D en dan bloempjes haken ^^
pi_92712233
Ik ben eruit met de deken en ik ga niet voor mijn roze-gele-groene-grijze combi, maar voor een deken in warme tinten :) Hoofdkleuren blijven de roze en de gele, verder geen systeem.

Of toch niet, het bevalt me niet. :') Nu voor roze, paars, grijs en misschien zwart. Ben benieuwd of ik dat wel wat vind.

[ Bericht 31% gewijzigd door Herfstblad op 13-02-2011 17:51:16 ]
pi_92713127
Ik ben mn Phildar wolletjes aan het gebruiken voor een toffe Love Scarf :D

Maar dan dit grijs, wit, blauw en nog een niet-Phildar paars, omdat ie anders te mannelijk werd :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92716344
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92716833
Iedereen heeft weer flink ingeslagen. :')
Ik zoek voor een toekomstige tea cosy (oftwel theepotverwarmer :P ) oranje.....is dat nog een beetje algemeen verkrijgbaar in niet te dun garen?
Optimist tot in de kist
  zondag 13 februari 2011 @ 14:41:25 #268
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92717086
Trovey ik wou zeggen: bij de zeeman hebben ze wel eens Soft in oranje....en toen zag ik het laatste pas: niet te dun ;)
tja uhh dan wordt het misschien toch wat duurder garen
pi_92717156
Ik denk ook dat ik die kant op moet :P Gelukkig hebben ze hier bij beide "duurdere"punten ook wel een serie goedkoper garen liggen...maar eens kijken binnenkort of daar ook oranje tussenzit want het lijkt me geen kleur welke je dagelijks tegenkomt. :')
Optimist tot in de kist
pi_92717633
Die pinguin is leuk! In het groot is ie ook leuk.

Iedereen heeft lekker ingeslagen zeg!!

Bravo heeft ook oranje, weet niet hoe dik je zoekt.
pi_92717764
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 14:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die pinguin is leuk! In het groot is ie ook leuk.

Iedereen heeft lekker ingeslagen zeg!!

Bravo heeft ook oranje, weet niet hoe dik je zoekt.
Toch wel naald 4...daaronder vinden mijn handen niet zo leuk. :')
Optimist tot in de kist
pi_92717878
Planet heeft ook oranje, maar ik zie hem niet meer bij de Wolmarkt online staan... Maar misschien in een winkel?
pi_92717999
Ik haak Bravo zelf altijd met een 3 of 3.5, dus ik weet niet of dat dan net te dun is, Trovey. Maar in dingen als theepotverwarmers vind ik een beetje gaatjes nooit zo erg.
Hoewel ik in Bravo met 4 haak in de deken en dat vind ik ook goed te doen.
pi_92718218
Scheepjeswol heeft ook oranje volgens mij, en we hebben nog een ander merk. Dus ik denk niet dat het een hele moeilijke zoektocht hoeft te zijn :P

Volgens mij geeft bravo ook naald 3-4 aan, maar dat doet soft van zeeman ook terwijl die toch echt dunner is. Ligt maar net aan wat je er mee wilt en hoe je zelf haakt.

Zou op de markt kijken of gewoon in de winkel.
pi_92718488
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:57 schreef Inu het volgende:
Ik ben mn Phildar wolletjes aan het gebruiken voor een toffe Love Scarf :D

[ afbeelding ]

Maar dan dit grijs, wit, blauw en nog een niet-Phildar paars, omdat ie anders te mannelijk werd :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')