abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92658001
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:59 schreef Lyssa het volgende:
Het staat ook op de site van euroland *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ow, die hebben we hier wel. Morgen gauw kijken...
pi_92658196
ik heb m'n vriend laten weten dat we morgen naar alkmaar gaan :+ :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92658783
Wij hebben een Euroland, maar ze hadden de laatste keer de aanbieding niet. Morgen moet ik sowieso even de stad in (voor cadeautjes en pakket ophalen), dus dan hop ik even langs.

Dat bruine katoen heeft wat weg van Catania 179.
pi_92660185
Wel een beetje overdreven hoor, elders 4.99, heb diezelfde katoen ook bij een lpaar handwerkzaken gezien voor 2,-

Die bruine ben ik helaas nog niet tegengekomen, ook niet bij de hobby voordeel/euroland in Amersfoort. Heb daar wel die bruin-grijze gekocht.
pi_92660610
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:18 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hebben een Euroland, maar ze hadden de laatste keer de aanbieding niet. Morgen moet ik sowieso even de stad in (voor cadeautjes en pakket ophalen), dus dan hop ik even langs.

Dat bruine katoen heeft wat weg van Catania 179.
ja alleen ietsje pietsje dikker, leuke kleurtjes hoor dat geel of gifgroen. sucses morgen wie er gaat struinen bij euroknaller ik heb 20 bollen cremewol gehaald voor een mooi vest te breien, maar ach haken kan je er ook mee.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92662607
ik ben al minstens 6 keer begonnen aan een granny square, en steeds maar weer uit elkaar getrokken en overnieuwd begonnen, ik doe het steeds ergens fout :')
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:37:21 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92663055
enig idee waar 't misgaat? heb je goed gekeken wat de structuur is? de clusters van 3 stokjes, en de tussen-lossen (een paar extra in elke hoek)? verder is 't vaak lastig waar je nou met de volgende toer begint, als je met dezelfde kleur blijft haken. wat vaak gedaan wordt is: na het sluiten van de toer (het vastmaken aan het eerste stokje uit deze toer - dat is dus doorgaans een 'nepstokje, gemaakt van 2 of 3 lossen) met een paar halve vasten naar de eerstvolgende tussenruimte toe te 'smokkelen' en daar weer beginnen met 1 'nepstokje' van 2 of 3 lossen en zo voort.
in de haak.
pi_92663175
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:37 schreef trui het volgende:
enig idee waar 't misgaat? heb je goed gekeken wat de structuur is? de clusters van 3 stokjes, en de tussen-lossen (een paar extra in elke hoek)? verder is 't vaak lastig waar je nou met de volgende toer begint, als je met dezelfde kleur blijft haken. wat vaak gedaan wordt is: na het sluiten van de toer (het vastmaken aan het eerste stokje uit deze toer - dat is dus doorgaans een 'nepstokje, gemaakt van 2 of 3 lossen) met een paar halve vasten naar de eerstvolgende tussenruimte toe te 'smokkelen' en daar weer beginnen met 1 'nepstokje' van 2 of 3 lossen en zo voort.
het gaat steeds ergens anders mis, maar het meest als ik de eerste 'cirkel' vast moet maken met die halve vaste.
gene flauw idee in welke derde losse hij nou precies moet, dus ik doe steeds maar wat :') :@
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:42:30 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92663296
oh, dat vond ik eerst ook altijd vrij onduidelijk. en het is niet zo heel erg hoor, voor 't eindresultaat, als je daar net een beetje anders insteekt. maar het mooist is het toch wel om het in de laatste losse te doen die je ziet zitten vóór het volgende stokje, is mijn ervaring. dat lijkt in 't begin niet zo logisch. maar als je dat niet doet, krijg je een wat groot gat tussen dat eerste 'stokje' en de tweede.
in de haak.
pi_92663347
maar moet hij dan in de losse het meest dicht bij het laatste stokje, of juist in de losse het meest ver weg van het laatste stokje? :@
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:56:21 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92663917
eh, vanaf daar gezien de meest ver-wegge. :) ik had eerst altijd het gevoel dat die het eigenlijk niet kon zijn, omdat die al een beetje buigt naar de volgende steek. het lijkt dus net een steek te ver, maar toch is dat de beste.
in de haak.
pi_92665030
Hier zit geen Euroland meer ;( ...maar wellicht maar goed ook in dit geval en na de aanbieding van Lidl deze week. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92666098
Voor wie geen euroland (meer) heeft, hobbyvoordeel (www.hobby-voordeel.nl) is van hetzelfde bedrijf en heeft dezelfde aanbieding. Er zijn 4 vestigingen.
pi_92669189
Ik heb een leuk klein patroontje gevonden wat volgens de maakster doodsimpel moet zijn maar snap er niet veel van. :')
Met stitch neem ik aan dat dat een halve vaste is maar hoe je moet meerderen snap ik dan weer niet 8)7 ....ach het is laat neem ik maar aan. ;(

Mocht iemand het wel begrijpen(hier zitten nogal wat liefhebbers van beestjes haken .....hint hint O-) ), het is deze:

http://littlegreen.typepa(...)or-rapid-rabits.html
Optimist tot in de kist
pi_92670090
mooie aanbiedingen allemaal! ik ben op het moment even niet zo actief.. Vindt het nog steeds moeilijk wat ik voor de swap moet maken, k had al 1 ding gemaakt, maar was niet tevreden dus weer uitgehaald. Gelukkig hebben we nog even de tijd!
haken is cool
pi_92670134
@trovey volgens mij bedoelt ze met stitch een vaste, kan bijna niet anders als ik dat patroon zo bekijk. Een halve vaste is een slip stitch dacht ik.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 08:47:16 #222
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92670141
Trovey, stitches zijn vaste...en met chain bedoelt ze volgende steek (wat dus geen chains meer zijn, want dat zijn vaste ;))
Dus: rij 2: 2 vaste in iedere steek.
rij 3: 2 vaste, 1 vaste in volgende steek, herhaal tot einde
etc :)
snap je? :) je kan het wel

en inderdaad, halve vaste is slip stitch.

Oeeh en ik moet geloof ik nanar de euroknaller ^^

ik wou om 8 uur opstaan, had m'n wekker gezet (standaard ingestelde wekker) Maar die gaat dus alleen doordeweeks :P toen was het half 9 ;) heb gelukkig geen belangrijke afspraken. Behalve haken en lief vriendje zien :D
pi_92670276
Mijn eerste haaksel is ook bijna af...een klein konijntje. Het is makkelijker dan ik dacht en ook erg leuk om te doen!
pi_92673969
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:48 schreef trui het volgende:
toverheks, stefanie woont in België, ik weet niet of ze daar 'euroknallers' hebben en zo ja, of die dezelfde aanbiedingen hebben als hier.
Nopes, geen euroknallers hier :-) Even wachten op de lidl ;-)

Nienna: wij willen foto's zien hé ;-)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:28:15 #225
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92674810
Oooh mijn bestelling van gister kwam nu al binnen :9 Wat snel!!

En wat een mooie kleuren :9~ (in het echt zijn ze wat warmer dan op de foto, vooral de paars en de groen)

Zou dit genoeg zijn voor een deken? :?
pi_92674844
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:28 schreef Tan het volgende:
Oooh mijn bestelling van gister kwam nu al binnen :9 Wat snel!!

En wat een mooie kleuren :9~ (in het echt zijn ze wat warmer dan op de foto, vooral de paars en de groen)

[ afbeelding ]

Zou dit genoeg zijn voor een deken? :?
oh, dat ziet er uit als mooi en fijn spul om mee te haken!
pi_92674902
De wol van de Lidl vond ik niets.. zo meteen naar de Euroland!

Mooie cataniaverzameling Tan! Dat zijn de leuke pakketjes! Ik heb toen een keer van Juf Steek's webshop zo'n pakket gekocht met (toen) alle 46 kleuren :@ Ik voelde me als een kind met Sinterklaas toen dat pakket binnen was :9
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:12:54 #228
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92676329
Ik ga zo ook even een kijkje nemen bij de Lidl, kan het toch niet laten. Een euroknaller is er niet hier in de buurt dus dat gaat aan mij voorbij.
Inderdaad leuk zulke pakketjes!
klerkje
pi_92676445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:02 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Nienna: wij willen foto's zien hé ;-)
Als hij af is, zal ik dat zeker doen :)

Tan, mooi pakket!
pi_92676714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:30 schreef Lyssa het volgende:
De wol van de Lidl vond ik niets.. zo meteen naar de Euroland!
Is de kwaliteit zoals de vorige reeks? Ik wil weten of ik donderdag een rit er naartoe moet wagen of niet (aangezien ik me dan moet haasten enzo)
pi_92677296
De haaknaalden van de Lidl is dat iets? Dan ga ik nl zo even door de regen langs de Lidl :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:43:55 #232
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92677358
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:41 schreef Pannenkoeken het volgende:
De haaknaalden van de Lidl is dat iets? Dan ga ik nl zo even door de regen langs de Lidl :)
Ik vind ze erg fijn, maar gisterenochtend hadden ze al niks meer bij ons, ben blij dat ik ze meteen op donderdagochtend heb gekocht.
Ik vond de wol ook niks, maar ik hou persoonlijk niet van acryl, ik ben echt van 100% katoen of 100% wol (en voor haken vind ik katoen gewoon prachtig).
pi_92677779
*glimt van trots* *O* Gewoon Mirjam in een uurtje of 3 leren haken! Ik zo'n beetje alle steken er doorheen gejast, dus ik kan me voorstellen als je daarna moe was... Mocht je nog vragen hebben, je weet me te vinden!

En mooie kleuren Tan!

En ik wil ook een Euroland. Maar misschien is het maar goed dat die nu niet in de buurt zit..
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92678295
Tan :9~

Mirjam woon je in de buurt van alkmaar dan?

Ik heb 1 kat in elkaar -O-
pi_92678533
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:23 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Is de kwaliteit zoals de vorige reeks? Ik wil weten of ik donderdag een rit er naartoe moet wagen of niet (aangezien ik me dan moet haasten enzo)
Mja ik hou niet van teveel bollen in dezelfde kleur, de combi scheerwol met acryl is meteen 6 bollen. Het polyacryl is wel mooi, maar dat heb ik wel van de Zeeman. Daarnaast was er nog wat fluffyachtig, vond ik niets.

Bij de Euroland heb ik wel gescoord:

*O* Ik vind vooral de neon groen en neon roze erg leuk *O*
pi_92678638
O lyssa wat doe je me aan! De roze en groen zijn inderdaad echt leuk. En de paars ook ook al heb ik een hekel aan paars.

Ik vind katoen wel mooi, alleen minder fijn haken, en moet met kleinere haaknaald, waar ik sowieso een hekel aan heb, en het risico op gaten is groter, met vullen enzo.
Maar die kleurtjes O+

Mn moeder is gewoon weggegaan zonder drinken voor me te pakken, nu moest ik heulemaal zelf, wat ik gelukkig sinds gister wel kan met 1 kruk. Maar toch.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:34:17 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92678720
dat ligt toch helemaal aan de dikte van de draad, whoopdidoo? (hoe dik je naald moet zijn)? en bovendien dacht ik dat jij zo van de kleine naalden was. je blijft me verbazen. :+

leuke kleurtjes, lyssa & tan! :9~ nieuwe ladingen garen zijn altijd verrukkelijk! O+
in de haak.
pi_92678935
Ik ben van de 3,5 de 3 gaat nog bij uitzondering(bij soft, en die ella van wibra)
Maar katoen is meestal een stuk dunner dan zeg maar wibra.
Bravo moet ook soms met 3.

Is 3,5 dan een kleine naald? Nee toch?

En wij mogen geen wol meer :N
Al ga ik weer als ik normaal ken lopen en fietsen enzo(omg de buitenwereld weer in) toch een keer een bolletje katoen halen, jullie moeten toch niet zomaar ergens blij mee zijn, zal wel een reden hebben :P

http://www.amazon.co.uk/S(...)e-Read/dp/1907030247
Deze is trouwens nu ook in het nederlands voor 7,95 bij de witte boekhandel ofzo? Alleen heb ik nog nooit van de witte boekhandel gehoord. Maar hij lijkt me wel schattig!
pi_92679044
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:43 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik vind ze erg fijn, maar gisterenochtend hadden ze al niks meer bij ons, ben blij dat ik ze meteen op donderdagochtend heb gekocht.
Ik vond de wol ook niks, maar ik hou persoonlijk niet van acryl, ik ben echt van 100% katoen of 100% wol (en voor haken vind ik katoen gewoon prachtig).
Hier was het inderdaad ook op, helaas!
pi_92679055
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben van de 3,5 de 3 gaat nog bij uitzondering(bij soft, en die ella van wibra)

En wij mogen geen wol meer :N
Al ga ik weer als ik normaal ken lopen en fietsen enzo(omg de buitenwereld weer in) toch een keer een bolletje katoen halen, jullie moeten toch niet zomaar ergens blij mee zijn, zal wel een reden hebben :P

http://www.amazon.co.uk/S(...)e-Read/dp/1907030247
Deze is trouwens nu ook in het nederlands voor 7,95 bij de witte boekhandel ofzo? Alleen heb ik nog nooit van de witte boekhandel gehoord. Maar hij lijkt me wel schattig!
Deze katoen is 2,5 tot 3. Dus valt mee.

Dat boekje schijnt nogal wat fouten te bevatten, ben benieuwd of de nederlandse vertaling die fouten gewoon heeft overgenomen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:48:08 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92679177
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:

3,5 is alleen klein als je 'm gebruikt voor garen waar naald 5 staat aangegeven ofzo. 8-) en bravo is toch acryl? ik begrijp je redeneringen niet zo goed. katoen kun je in allerlei diktes krijgen.
in de haak.
pi_92679352
Ik zeg toch meestal? En dikker is over het algemeen toch lastiger te verkrijgen. Tenminste ik heb het niet echt gezien, maar ik zoek er ook niet naar.
Ah je hebt een linkje geplaatst, probeer je me aan de katoen te krijgen ofzo? :P
http://www.hobbygigant.nl(...)landbouw-katoen.html
Deze ziet er wel fijn uit.
En qua redeneringen? Ik vind het meestal niet zo fijn haken :P En gaterig wordt het bij mij. En das nie mooi met popjes :P Mn kat is daardoor ook al mislukt, al is die gewoon wibra, te dik gevuld ofzo?

@Lyssa, dat zou wel jammer zijn. Het ene boekje wat ik met kerst had besteld barst ook van de fouten. En inmiddels haal je die er wel uit maar als je nog niet zo lang haakt denk ik niet. Snap het ook eigenlijk niet, die dingen worden toch nagekeken.

Ik ging even kijken wat ze hier voor katoen hebben, kom ik namen tegen als heel licht lila en heel donker groen _O- Geen catania, terwijl ik dat toch echt een keer heb zien liggen, hmm.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:58:37 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92679495
je maakt gewoon een heleboel impliciete sprongen/aannames in je tekst. ik kan je daardoor vaak erg slecht volgen.
in de haak.
pi_92679845
Ik zeg toch echt geen rare dingen hoor.
pi_92680333
Foto's!

Berenfamilie:

Met links nog een beetje pip en rechts een popje die mn moeder heeft gemaakt.
Het middelste beertje is mislukt, zn jurkje zit te laag. En de neus/mondjes zijn ook niet allemaal even goed, maar ach.

Zebra die inmiddels een thuis bij mn buurmeisje heeft:

Van deze weet ik niet of ik ze al eens had geplaatst, en anders gewoon nog een keer :P
Dikke ballerina konijn:

Meneer rat:
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:37:47 #246
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92680781
hmm geen euroland hier in houten :( en ik zie zulke mooie kleurtjes bij Lyssa!! *jaloers ;)*

En Tan wat een mooi pakket heb je gehad!!! *nog meer jaloers ;)*

Whoop leuke beestjes weer, het middelste beertje heeft gewoon een strapless jurkje aan ;)
pi_92680819
De zebra is leuk!

Ik heb even 6 bolletjes bij Euroland van het katoen gehaald. De donker en lichtroze, de paarse en die bruinige die bij Lyssa ook op de foto staan.
En nog een bolletje zwart en 1 bol rood acryl :)
pi_92683500
Oooh Whoop wat een leuke dingen!!!

Moet eigenlijk aan m'n tas beginnen maar durf het nog net niet. Bij beestjes valt het denk ik minder op als je foutjes maakt of inconsistent bent met je steken. En het is veel groter dan m'n projectjes tot nu toe. En het is ander materiaal en een veel dikkere haak. Hellup! ;) Iemand nog tips?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:10:21 #249
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92683929
Middelste beertje heeft alvast de zomer in het hoofd en de ballerina is absoluut te dik maar ze heeft wel duidelijk plezier in het dansen dus heel verstandig dat ze haar creativiteit niet laat inperken door stomme normen ;)

Karin, gewoon beginnen! Ik heb dat ook gedaan met mijn deken en hoewel dat breien is, had ik dat heel erg lang niet meer gedaan en al helemaal niet veel. Toch is mijn deken netjes regelmatig geworden en bijna af. (naald 4)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:51:08 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92685378
Whoop, wat een leuke dingen, dat muisje O+ En de zebra vind ik ook erg gaaf! Eigenlijk alles, maar ik ben niet zo'n beertjes-fan ;)
pi_92687000
Dames...bedankt voor de uitleg van het minikonijntje :* . Normaal kan ik de Engelstalige patronen al goed lezen maar hier snapte ik even niets meer van. :') Ben nu bezig, naast de lange termijn dingen als de hoes en de deken, met een warmhouder voor de theepot en mijn bijpassende sjaal/halwarmer bij de handschoenen is bijna af. *O* Krijg het vandaag echter niet evrder af want ik moet straks naar een verlate verjaardag toe....beetje onverwacht maar gelukkig had ik het cadeautje al lang geleden gekocht. :P . Het is een "lekker op de bank"theesetje met een theeglas, thee, snoepjes en een paar warme pantoffeltjes en dat geheel in een mooi bakje....lang leve de Action voor het bij elkaar vinden van het geheel :+ . Helaas de pantoffeltjes nog niet zelf gemaakt maar dat heb ik gecompenseerd door het pakje op te vrolijken met een zelf gehaakte driedubbele bloem....toch iets zelfgehaakt erbij op die manier en van die bloem kan ze een broche maken want ik heb er een kleine veiligheidspeld achter aan vastgemaakt. :P
Optimist tot in de kist
pi_92687469
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:23 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's!

Berenfamilie:
[ afbeelding ]
Met links nog een beetje pip en rechts een popje die mn moeder heeft gemaakt.
Het middelste beertje is mislukt, zn jurkje zit te laag. En de neus/mondjes zijn ook niet allemaal even goed, maar ach.

Zebra die inmiddels een thuis bij mn buurmeisje heeft:
[ afbeelding ]

Van deze weet ik niet of ik ze al eens had geplaatst, en anders gewoon nog een keer :P
Dikke ballerina konijn:
[ afbeelding ]

Meneer rat:
[ afbeelding ]
Mooi :D
Optimist tot in de kist
pi_92688516
De buit *O*

zaterdag 12 februari 2011 @ 19:37:53 #254
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92689062
ohhh die blauw zoek ik al lang!!! :( ik wil ooohooohoook!
woensdag heb ik dienst...mag compenseren een keer dus ga maar een middag eerder naar huis en inkopen doeen ;)
pi_92690210
Ik heb dat Phildarkatoen voor veel minder geld anderhalf jaar geleden gekocht: eerst 10 bollen voor ¤10 en later 10 bollen voor ¤5.
Ik snap trouwens niet dat ze katoenen garens in zo'n folder als 'wol' aanduiden.

Ik kan het verhaal van Whoopdidoo over diktes ook niet volgen. Ik haak Wibra Saskia eigenlijk altijd met naald 5. Morgen of overmorgen een foto van mijn grannystripedeken, hij moet nog iets van 4 kleurtjes denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')