abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2011 @ 07:04:18 #101
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92578397
zit even op hobbydoos te kijken, staat er dit bij de magneetjes:
"Magneetjes vierkant 19 mm (5 stuks)

Ronde magneetjes"

:P het plaatje zijn ook vierkante magneetjes ;)

vanavond maar eens verdiepen in de rest :D:D
  donderdag 10 februari 2011 @ 07:27:51 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92578478
_O_ Wouw wat zijn er mooie dingen gemaakt in die paar dagen dat ik even geen tijd had om te kijken. Tsja, gewone leven gaat ook door, ik heb een gezin met vijf kinderen :') En we hadden wat verjaardagen enzo.
Wel zelf wat gehaakt intussentijd, maar niet veel, ik heb besloten toch maar een rand om alle squares te haken (foto volgt nog wel), ik vind dat toch rustiger omdat ik zoveel kleuren heb gebruikt. Zoals bij Mijsje vind ik ook super, maar zij heeft het tocht rustiger met minder kleuren.

Kirsten, wat haak jij ontzettend netjes (de mijne zijn veel onregelmatiger, vooral de eerste paar die ik maakte), ik vind jouw squares echt heel erg mooie kleuren hebben, zoiets zocht ik zelf dus ook, maar ons wol-/stoffenwinkeltje had echt zo weinig keus en ze kon wel bestellen maar dat duurde drie weken. Zelfs via een webshop vond ik te lang duren, ik wilde meteen aan de slag :D Mag ik vragen hoe jij ze zo netjes afwerkt? Ik snap het niet zo heel goed en doe maar wat :') Hoe werk jij de losse draadjes weg?

Maar goed, ik ben al aan het sparen voor nieuwe katoen in (totaal) andere tinten. O+ Catania lijkt me erg mooi, is dat echt zo fijn als men beweert?

@Spiegelei - Die bal wordt erg mooi, ik heb er ook eentje, dankzij Trui :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tan op 10-02-2011 07:42:43 ]
pi_92578566
@ sorry ik weet de naam even niet meer :@ : Ik heb wel een beetje gekeken op ravelry hoor, maar daar vind je natuurlijk niet echt een patroontje voor bv. die kussende poppetjes (obviously). Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon uit die boekjes hier (crochet motives en ik heb eentje met randen) een soort van delfsblauw-achtig patroontje kies ;)

@ Tan; Ik gebruik voor katoen Drops, maar dat komt omdat ik dat in Zweden kon krijgen en daar nu dus het e.e.a. van heb liggen. Het is best wel splijtgevoelig maar o zo lekker zacht! En qua wol gebruik ik voor de squaresdeken special DK, hetzelfde als wat attic24 gebruikt. Het is in Nederland niet te krijgen voor zover ik weet, maar als je even googled kom je op masons terecht, en die verkoopt een assorti-pakket van 17 bollen die ik heb besteld in Zweden O+ Helaas zijn de verzendkosten zo hoog...
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:05:51 #104
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92578732
Aha, je woont dus in Zweden begrijp ik? (jaloers is)

Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:38:15 #105
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92580088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:52 schreef Mirjam het volgende:
ik leer vrijdag dan eidnelijk haken :D O+
*O*

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:

Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
Ik vind hem nu al mooi! :o wat een super kleur dat blauw, zo mooi diep
Knoei
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:44:25 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92580218
Dankje loqi, ik vind hem ook wel leuk, die blauw, maar ik heb die kleur niet echt in de woonkamer (meer paars en fuchsia met groen) maar ik maak hem voor de studeerkamer heb ik besloten, daar kan 'ie wel :P

Ben net bij de Lidl geweest waar ze nu wol en brei-/haaknaalden verkopen. ames, als jullie interesse hebben, wees er snel bij, want het was graaien :o Ik heb twee sets haaknaalen, bij elkaar 0,75, 1, 1,5, 2, 2,5, en 3. Supergoedkoop, dat wel, en ze hebben een zacht plastieken grip. Daar moet ik even aan wennen maar het werkt best fijn.
De wol viel tegen, maar ik zag wel dat grappige draad wat ik eerder in dit topic voorbij zag kopen, een beetje gaas-achtig. Heb het niet genomen, weet er nog even niets mee te maken eigenlijk.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:12:49 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92580826
tan, pas wel op dat de maatvoering mogelijk niet overeenkomt met de standaard maten voor haaknaalden. (ze vallen mogelijk wat dunner uit dan die standaard naalden, ook al staat er hetzelfde nummer op. zo is 't in elk geval wel voor de wibra naalden. de logica erachter is ver te zoeken, maar dan weet je dat tenminste. :) ).

je kussentje wordt leuk! en als je nog eens twijfelt over online bestellen, bij hobbydoos vervallen de verzendkosten als je voor meer dan 35 euro bestelt. dat vind ik altijd wel erg aantrekkelijk. ze leveren best snel ook.
in de haak.
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:44:24 #108
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92581749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:12 schreef trui het volgende:
tan, pas wel op dat de maatvoering mogelijk niet overeenkomt met de standaard maten voor haaknaalden. (ze vallen mogelijk wat dunner uit dan die standaard naalden, ook al staat er hetzelfde nummer op. zo is 't in elk geval wel voor de wibra naalden. de logica erachter is ver te zoeken, maar dan weet je dat tenminste. :) ).

je kussentje wordt leuk! en als je nog eens twijfelt over online bestellen, bij hobbydoos vervallen de verzendkosten als je voor meer dan 35 euro bestelt. dat vind ik altijd wel erg aantrekkelijk. ze leveren best snel ook.
Ze wijken inderdaad af van de 3 waar ik mee haakte. Maar ik weet nu ook niet meer wat klopt. Ik heb een 4 van de hobbyzaak, die lijkt me te kloppen. Ik heb een 3 van een haakpakket van mijn dochter, die valt echt heel erg klein uit, volgens mij is dat namelijk een 2,5 Maar als ik de 3 van de Lidl vergelijk met de 4 uit de hobbyzaak dan klopt dat verhoudingsgewijs wel. Ik denk dus dat die van de Lidl kloppen maar die uit dat hobbypakketje niet.
pi_92581869
Ik ben ook bij de Lidl geweest en heb mooi groen garen gekocht. Het was jammer dat ze van dat soort alleen groen en bruin hadden. Ik had het graag in het rood (en meer kleuren) gekocht, maar de rood die ze hadden was een heel ander soort garen.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92581916
Straks ook even naar Lidl toe (maar eerst een medische "bezoekje" :P ). Eens afwachten wat er hier nog te krijgen is. want het loopt hier altijd als een speer. :') Nu eerst even douchen met mijn net gehaakte soapsaver O+ , eens kijken of het werkt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92583638
Jullie moeten zelf naar de lidl, bij mij wordt het gewoon gehaald :P

Trovey, gehaakte soapsaver? wat moet ik me hierbij voorstellen??

Tan je kussentje wordt mooi! En wat raar dat je niet superveel tijd hebt om te haken als je 5 kinderen hebt :P
pi_92583826
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:24 schreef KarinvdB het volgende:
@herfstblad zit jij niet in de buurt van Tilburg? Ik heb zelf catania gezien bij Ricken's in Alphen en ik zie nu dat ze ook in Tilburg zitten. Misschien een idee?
Ik woon in Utrecht (oke, bij :P) en ik kom nooit in Tilburg :P.

Vandaag aan een nieuwe deken beginnen, denk ik *o* Geel, roze, groen en grijs wordt deze

En mooi kussentje met de squares wordt het O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:03:12 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92583902
ai, geel en roze vind ik echt vloeken met elkaar. (ik zal ook niet snel van die geel-roze dubbelvla kopen :o ) maar wie weet kun jij er een prachtcombinatie van maken. ;)
in de haak.
pi_92583943
:) Ik vind geel en roze juist mooi bij elkaar :P Ligt er wel aan wat voor geel en roze, dat dan weer wel. Ik zou bv niet zo gauw rood en blauw bij elkaar gebruiken, omdat ik dat vind vloeken. Kwestie van smaak denk ik :P
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:05:46 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92583971
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:

Tan je kussentje wordt mooi! En wat raar dat je niet superveel tijd hebt om te haken als je 5 kinderen hebt :P
Voordeel van haken is wel dat tussen het huishouden, babyluiers verschonen, pubers overhoren en helpen met hun huiswerk, kinderen naar zwemles en judo brengen door, nog altijd wel tijd is voor een paar steekjes. Ik mag ook graag vilt naaien, of nat-/droogvilten en tekenen of schilderen, maar nadeel is dat je dan veel hebt liggen en er echt even voor moet zitten. Met haken heb je niet veel zooi en je legt het weg wanneer je maar wilt, ideale hobby voor mij :Y Moet toch ergens mijn frustraties op botvieren :+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:08:25 #116
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92584048
Ik ben zelf ook niet zo dol op geel, behalve als accent (heb het dus wel in mijn huidige projectje) of zoals nu, wanneer het lente gaat worden: Kuikentjes oO< enzo maar vooral NARCISSEN!! :9
pi_92584466
:) Ik ben juist dol op geel, maar dan wel citroengeel :P Eigeel en donkergeel vind ik meestal minder. Zelfde bij roze. Knalroze vind ik geweldig, lichtroze minder.
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:27:14 #118
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92584603
Tan je moet die kinderen terug in de box stoppen dan heb jij nog meer tijd om te haken ;)
pi_92584667
ik ben net naar de lidl gesjeest voor de haaknaalden :')
echt veel waren er niet, was goed zoeken :o
en die dunne zijn wel echt duuun :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92586941
Wauw, die bal vind ik echt geweldig! Die hoop ik ook ooit nog eens te maken. Al moet ik eerst maar eens netjes leren haken :@

Ik blijf me echt verbazen over hoe snel en hoe mooi jullie allemaal werken.

Bij deze even 3 fotootjes van mijn eerste haaksels:

Ik ben begonnen met een labellohoesje, daarna het eendje, en nu de granny squares. Mijn moeder wil graag een hoesje om haar bijbel heen. Daar ben ik nu dus mee aan het worstelen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:57:10 #121
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92587210
HandigeHarriët welkom en mooie start! Vind het er toch al heel netjes uitzien hoor!
*G*
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:12:15 #122
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92587694
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijk :o Maar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:

Over geel met roze gesproken :D Ik hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui :P

Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
pi_92588003
Haak je pas een week Tan? Dat ziet er echt veel beter uit!!

Handige Harriet, ook mooie eerste haaksels!

Mijn eerste haaksel was een kikker, al was t gewoon een rondje met oogjes, en de pootjes had ik mn moeder laten doen :P

Volgens mij is een eendje makkelijker dan zo'n roos.

Ik heb weer bijna een beertje af, alleen jurkje afmaken en oortjes, en dat tijdens een film, dus denk dat ie zo'n 2 uur duurt in totaal, zonder in elkaar zetten. Dus das lekker snel.
pi_92588265
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:

[ afbeelding ]
Nee, half jaartje daar gestudeerd en net terug, maar daar heb ik dus een voorraadje aangelegd ;)

Mooie dingen weer jongens (en meiden!) ^O^
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:26:59 #125
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92588280
Kun jij film kijken en haken tegelijk? :o _O_ Dat lukt mij dus echt niet. Een gesprek voeren wel, merkte ik. En dan toch goed blijven haken, heel wonderlijk.
Die roos stelt echt geen biet voor:

Patroon grote roos(Gehaakt met haaknaald nr.3)

quote:
Haak een ketting van 47 losse, dan nog drie losse en haak een stokje in het 47ste gaatje, haak 2 losse en dan weer een stokje bij het vorige stokje in. *haak 2 losse,maak een stokje in het derde gaatje, twee losse en dan weer een stokje bij het stokje in* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het einde. Er blijft een losse over van de ketting waar je mee begonnen bent en hier haak je een stokje in (daar eindig je dus mee).
Volgende toer: Bij deze toer haak je alleen door de bogen van de vorige toer. Haak eerst drie losse. *Haak nu twee stokjes, twee losse en weer twee stokjes in de boog en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat. Op het einde eindig je weer met een stokje zoals je gedaan hebt bij de vorige toer.
Laatste toer: Nu ga je alle boogjes/openingen van de vorige toer vol haken. *Haak 3 losse, dan 8 dubbele stokjes, dan 3 losse, een vaste (tussen de twee stokjes van de vorige toer), 3 losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot je bij de tiende aan bent gekomen. Deze haak netzo maar eindigt met twee losse. Dan ga je zo verder *8 stokjes, twee losse, vaste (tussen de stokjes van de vorige toer) en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het laatste boogje. In het laatste boogje haak je 12 stokjes en eindig je met een halve vaste. Laat een lange draad hangen. Nu kun je het vanaf de 12 stokjes gaan oprollen, zorg bij het oprollen dat je de eerste en tweede toer er vrij strak om heen draait zodat de bloemblaadjes niet afzonderlijk gaan krullen. Met het lange draad zet je alles vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')