quote:
Ik vind hem nu al mooi!quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:
Aha, je woont dus in Zweden begrijp ik? (jaloers is)
Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
Ze wijken inderdaad af van de 3 waar ik mee haakte. Maar ik weet nu ook niet meer wat klopt. Ik heb een 4 van de hobbyzaak, die lijkt me te kloppen. Ik heb een 3 van een haakpakket van mijn dochter, die valt echt heel erg klein uit, volgens mij is dat namelijk een 2,5 Maar als ik de 3 van de Lidl vergelijk met de 4 uit de hobbyzaak dan klopt dat verhoudingsgewijs wel. Ik denk dus dat die van de Lidl kloppen maar die uit dat hobbypakketje niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:12 schreef trui het volgende:
tan, pas wel op dat de maatvoering mogelijk niet overeenkomt met de standaard maten voor haaknaalden. (ze vallen mogelijk wat dunner uit dan die standaard naalden, ook al staat er hetzelfde nummer op. zo is 't in elk geval wel voor de wibra naalden. de logica erachter is ver te zoeken, maar dan weet je dat tenminste.).
je kussentje wordt leuk! en als je nog eens twijfelt over online bestellen, bij hobbydoos vervallen de verzendkosten als je voor meer dan 35 euro bestelt. dat vind ik altijd wel erg aantrekkelijk. ze leveren best snel ook.
Ik woon in Utrecht (oke, bijquote:Op donderdag 10 februari 2011 00:24 schreef KarinvdB het volgende:
@herfstblad zit jij niet in de buurt van Tilburg? Ik heb zelf catania gezien bij Ricken's in Alphen en ik zie nu dat ze ook in Tilburg zitten. Misschien een idee?
Voordeel van haken is wel dat tussen het huishouden, babyluiers verschonen, pubers overhoren en helpen met hun huiswerk, kinderen naar zwemles en judo brengen door, nog altijd wel tijd is voor een paar steekjes. Ik mag ook graag vilt naaien, of nat-/droogvilten en tekenen of schilderen, maar nadeel is dat je dan veel hebt liggen en er echt even voor moet zitten. Met haken heb je niet veel zooi en je legt het weg wanneer je maar wilt, ideale hobby voor mijquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tan je kussentje wordt mooi! En wat raar dat je niet superveel tijd hebt om te haken als je 5 kinderen hebt
Nee, half jaartje daar gestudeerd en net terug, maar daar heb ik dus een voorraadje aangelegdquote:Op donderdag 10 februari 2011 08:05 schreef Tan het volgende:
Aha, je woont dus in Zweden begrijp ik? (jaloers is)
Hier mijn tussenstand, het ziet er nu extra flodderig uit omdat ik ze even op een kussen heb gespeld om de positie te bepalen en ik de draadjes nog niet heb afgewerkt.
Voor de achterkant wilde ik eerst stof doen, maar ik heb besloten er granny stripes op te haken, vind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
quote:Haak een ketting van 47 losse, dan nog drie losse en haak een stokje in het 47ste gaatje, haak 2 losse en dan weer een stokje bij het vorige stokje in. *haak 2 losse,maak een stokje in het derde gaatje, twee losse en dan weer een stokje bij het stokje in* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het einde. Er blijft een losse over van de ketting waar je mee begonnen bent en hier haak je een stokje in (daar eindig je dus mee).
Volgende toer: Bij deze toer haak je alleen door de bogen van de vorige toer. Haak eerst drie losse. *Haak nu twee stokjes, twee losse en weer twee stokjes in de boog en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat. Op het einde eindig je weer met een stokje zoals je gedaan hebt bij de vorige toer.
Laatste toer: Nu ga je alle boogjes/openingen van de vorige toer vol haken. *Haak 3 losse, dan 8 dubbele stokjes, dan 3 losse, een vaste (tussen de twee stokjes van de vorige toer), 3 losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot je bij de tiende aan bent gekomen. Deze haak netzo maar eindigt met twee losse. Dan ga je zo verder *8 stokjes, twee losse, vaste (tussen de stokjes van de vorige toer) en dan weer twee losse* Herhaal wat tussen de sterretjes staat tot het laatste boogje. In het laatste boogje haak je 12 stokjes en eindig je met een halve vaste. Laat een lange draad hangen. Nu kun je het vanaf de 12 stokjes gaan oprollen, zorg bij het oprollen dat je de eerste en tweede toer er vrij strak om heen draait zodat de bloemblaadjes niet afzonderlijk gaan krullen. Met het lange draad zet je alles vast.
Ik kan haast geen tv meer kijken zonder te hakenquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:26 schreef Tan het volgende:
Kun jij film kijken en haken tegelijk?![]()
Dat lukt mij dus echt niet. Een gesprek voeren wel, merkte ik. En dan toch goed blijven haken, heel wonderlijk.
[..]
Met die dunste is mijn kuikentje gemaakt, maar die is zowat door een raam gevlogen omdat ik gék werd van dat gepriegelquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:29 schreef Mirjam het volgende:
ik ben net naar de lidl gesjeest voor de haaknaalden
echt veel waren er niet, was goed zoeken
en die dunne zijn wel echt duuun
Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutselsquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:16 schreef Herfstblad het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met restjes bewaren? Doen jullie dat in een aparte bak/zak/wat dan ook of gooien jullie het gewoon in 1 mand, samen met onaangebroken bollen?
De helft of minder van de bol (dus bij 50 gram 25 gram) is voor mij een restjequote:Op donderdag 10 februari 2011 15:21 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutsels
Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:12 schreef trovey het volgende:
Ja, dat is een zeephouder, tevens bruikbaar onder de douche.![]()
Of je gooit al je restjes bij elkaar en maakt er een restjesdeken van.
De zeephouder heb ik gisteravond dus gemaakt in een uurtje of zo.![]()
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkelquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)
Heb de laatste tijd nogal eens ruzie met zeepjes omdat ik nergens een zeepbakje heb kunnen vinden. Nu moet ik alleen nog restjes wol hebben
Smoesjes.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb geen zeep, dus is geen optie voor mij
Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).
Ik vind de rij vasten na de ketting lossen van een deken dus echt niet leuk
Ik heb een beschrijving voor een roos gevonden...dat is dus veel makkelijker dan ik dacht...die driedubbele bloem die ik eerst heb gemaakt is moeilijker.....heb ik weer, begin ik met een moeilijker ding.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef Tan het volgende:
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijkMaar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over geel met roze gesprokenIk hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui
Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
Nee! Kan mij dat nou boeien, ik wil widm, is het enige waar ik echt ga voor zitten!(ok wel met iets te hakenquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb geen zeep, dus is geen optie voor mij
Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).
Ik vind de rij vasten na de ketting lossen van een deken dus echt niet leuk
Cool! Een man die haakinstructie geeft, heb een klein stukje gekeken en dit is echt supermakkelijk! Ik heb ook al een bolletje wol gevonden, zal bij daglicht nog eens in mijn handwerkmand duiken want het is nog een nieuw bolletje, beetje zonde om dat te gebruiken hiervoor want van 1 heel bolletje wol kan ik vast nog wel iets leuks maken (het is antiek dus kleur bijbestellen ga ik niet eens proberen).quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:59 schreef trovey het volgende:
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel) dan heb ik de tutorial voor je.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |