abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92588439
Ik haak ook pas sinds het weekend. Ik vond de uitleg hier in het topic van de eendjes zeer begrijpelijk, daarom durfde ik het wel aan. Het meerderen en minderen heb ik aan mijn zus gevraagd, daar kwam ik eerst niet uit. Ook heb begin, tjee, ik heb het wel 10 keer opnieuw moeten doen, omdat ik het maar niet begreep. En volgens mij klopt hij niet zoals hij moet zijn, maar mijn jongste dochter vind hem geweldig.

De roos is echt prachtig, maar dat lijkt mij dus weer erg moeilijk, haha. Maar zie nu je uitleg, dus ik ga hem proberen ;)

Bedankt voor jullie leuke reacties.
pi_92588679
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:26 schreef Tan het volgende:
Kun jij film kijken en haken tegelijk? :o _O_ Dat lukt mij dus echt niet. Een gesprek voeren wel, merkte ik. En dan toch goed blijven haken, heel wonderlijk.

[..]

Ik kan haast geen tv meer kijken zonder te haken :P Dan is het saai ofzo? Had ik altijd al hoor, maarja, nu meestal tijdens het tvkijken aan het haken. Dat verklaart waarom we bijna ons huis uitgejaagd worden door beesten :P Maar bij wibrawol gaat het makkelijker automatisch dan bij dunnere. Wacht maar over een tijdje hang je aan de telefoon, sta je te koken, en ben je aan het haken, allemaal tegelijkertijd :P

Maar dit is al mn 4e beertje....ik wil wat nieuws.
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:42:31 #128
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92588835
Koken en haken deed ik al *D Zonder aanbranden. Maar met zoveel kinderen leer je dat wel. Alleen met film kijken... nee, ik denk dat ik dan het verhaal mis of zo. Zal het eens proberen :9
pi_92588900
Herkenbaar, Whoopdidoo! Zonder haken vind ik tvkijken (meestal) saai. :P Vooral als het een deken of zo is, dan haakt het heerlijk voor de tv weg.
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:46:19 #130
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92588993
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:29 schreef Mirjam het volgende:
ik ben net naar de lidl gesjeest voor de haaknaalden :')
echt veel waren er niet, was goed zoeken :o
en die dunne zijn wel echt duuun :o
Met die dunste is mijn kuikentje gemaakt, maar die is zowat door een raam gevlogen omdat ik gék werd van dat gepriegel :X
Vooral niet beginnen met die dunste dus :+

Ter illustratie, ik heb hele kleine handen, pas met gemak kinderhandschoenen, dus kuiken zal zo'n 3 cm hoog zijn :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_92589812
Ik ga een oranje kat maken...waarom? Geen idee :P

We hebben echt te aso veel wol. Mochten we ingesneeuwd raken, kunnen we wel even voort :P
Helaas regent het alleen maar.
pi_92590074
:P Ik ook, Whoopdidoo

Ter illustratie:

Dit is ongeveer de helft ofzo van mijn wol/katoen :P

Hoe doen jullie dat trouwens met restjes bewaren? Doen jullie dat in een aparte bak/zak/wat dan ook of gooien jullie het gewoon in 1 mand, samen met onaangebroken bollen?
pi_92590252
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:16 schreef Herfstblad het volgende:

Hoe doen jullie dat trouwens met restjes bewaren? Doen jullie dat in een aparte bak/zak/wat dan ook of gooien jullie het gewoon in 1 mand, samen met onaangebroken bollen?
Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutsels
pi_92590275
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:21 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Definieer 'restjes'. Als het nog enigszins op een bol lijkt gooi ik het gewoon bij de rest. Alles wat meer een bolletje of een propje is gaat naar de hobbykamer zodat ik die stukjes kan gebruiken in andere knutsels
De helft of minder van de bol (dus bij 50 gram 25 gram) is voor mij een restje :)

Maar ik weet nooit zo goed wat ik ermee moet doen. Heb te weinig voor een aparte bak, maar ben bang dat ik er mee in de war kom (nou ja, dan denk ik meer te hebben dan ik heb zegmaar :)) als ik het in mijn normale wolbakken gooi.
Vandaar dat ik me afvraag hoe anderen dat doen.

Ik hoop trouwens dat dit swapdingetje vandaag afkomt. Ik heb het nu wel gehad met deze vorm :P Maar ja, op zich wil ik dit zelf ook wel (vind het zelf in elk geval erg leuk), dus dat betekent dat ik er nog meer moet haken :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 10-02-2011 15:31:53 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:27:25 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92590476
Ik heb nog geen restjes :+
pi_92590934
Nu voel ik me een stuk beter :P al zijn wij veeeeeel georganiseerder, maar dat komt door mn moeder en niet door mij :P Blauw en groen zit in een bak, roze/geel/rood in een en wit en zwart en bruin enzo in 1, en paars..wisselt nogal :P En dan boven in een kast alle dubbele bollen :P
Ow en een doos met alleen bravo :P

http://www.qbookshop.com/(...)ts/9781589235717.jpg deze ga ik maken, door mij al honderd keer gehaakt, maar hij blijft leuk. Er is een hele boek van, ooit als ik geld uit wil geven koop ik m :P

Restjes gaan meestal wel terug in de bak, of t zijn kleine beetjes, die zijn bij mij dan al in de knoop meestal, en die laat ik door mn moeder uit de knoop halen, en dan zie ik ze eigenlijk nooit meer terug...dus geen idee waar die blijven dan :P
pi_92590999
:P Haha, alle kleuren bij kleuren wil ik ook wel, maar helaas geen plek voor. Verschillende soorten - katoen, acryl, harig - is wel los van elkaar :P

Ik gooi restjes - als het echt nog weinig is en ik heb geen nieuw bolletje - trouwens ook best vaak bij de vulling.
pi_92594092
ohhh herfstblad! ik ben zoooo jaloers O+
maar ik moet ook al beginnen aan mn tweede mandje wol, maar mijn mandjes zijn een stuk kleiner dan die van jou hihi..
haken is cool
pi_92594624
@Herfstblad oeps, dan heb ik me flink vergist. Maar dan zou je het ook nog bij Ricken's in Utrecht kunnen proberen. Geen idee of ze wol hebben maar Alphen en Gouda hebben wel Catania in ieder geval, en hebben ze het niet, dan kan je ook vragen of ze het via een ander filiaal kunnen proberen, in Gouda hebben ze dat mij ook aangeboden omdat ze een bepaalde kleur niet hadden.

Die roos is leuk Tan! En de eerste haaksels van HandigeHarriet.

Ik haak ook bij het kijken maar ik merk wel dat ik dingen mis, of in ieder geval niet zie, maar ik ben zo iemand die films en series alsmaar opnieuw kijkt dus dat geeft niet zo erg. Maar ik doe inderdaad altijd wel iets anders bij het kijken.

Mijn voorraad is inmiddels ook aardig groot aan het worden. Niet handig als je er achter komt dat er kleuren uit gaan, dan ga ik dus gelijk inslaan. Ben inmiddels aan het sleutelen aan een opberg systeem. Enne, met een halve bol haak ik nog 3 hondjes :) die zit dus gewoon bij de rest.

[ Bericht 8% gewijzigd door KarinvdB op 10-02-2011 17:01:30 ]
pi_92596131
:) Ik zal eens kijken als ik in Utrecht ben. Kom er nu niet meer zo vaak :P

*O* Swapding is af, dus ik mag beginnen aan de deken.
pi_92600805
Aha mensen met "restjes"problemen. : Ik doe dit met restjes. :P

Ja, dat is een zeephouder, tevens bruikbaar onder de douche. ;)
Of je gooit al je restjes bij elkaar en maakt er een restjesdeken van. :')

De zeephouder heb ik gisteravond dus gemaakt in een uurtje of zo. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:48:23 #142
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92602831
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:12 schreef trovey het volgende:
Ja, dat is een zeephouder, tevens bruikbaar onder de douche. ;)
Of je gooit al je restjes bij elkaar en maakt er een restjesdeken van. :')

De zeephouder heb ik gisteravond dus gemaakt in een uurtje of zo. :+
Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)
Heb de laatste tijd nogal eens ruzie met zeepjes omdat ik nergens een zeepbakje heb kunnen vinden. Nu moet ik alleen nog restjes wol hebben :P
pi_92602834
Mn kat is al bijna af! Alleen zn mondje nog haken.
Dus straks tijdens widm de laatste 2 poten van mn zebra maar afmaken en morgen 3 beesten in elkaar zetten, kan niet wachten is zo leuk.... :N

Mn moeder is de 2,5 kwijt, en we hadden er twee, en ze haakt praktisch alleen daarmee _O-
Maar hij kan gewoon niet weg zijn, tenzij hij pootjes ontwikkeld heeft.
pi_92603349
Ik heb geen zeep, dus is geen optie voor mij :P

Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).

Ik vind de rij vasten na de ketting lossen van een deken dus echt niet leuk :P
pi_92603467
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Wat een wereldidee! (schrijft op in nog te haken dingen lijstje)
Heb de laatste tijd nogal eens ruzie met zeepjes omdat ik nergens een zeepbakje heb kunnen vinden. Nu moet ik alleen nog restjes wol hebben :P
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel ;) ) dan heb ik de tutorial voor je. :Y)

Optimist tot in de kist
pi_92603536
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:

Widm gaat misschien niet door vanwege mogelijk aftreden van Mubarak (of hoe je dat ook schrijft).

Smoesjes. :{w :+ :+
Optimist tot in de kist
pi_92603650
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef Tan het volgende:
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijk :o Maar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Over geel met roze gesproken :D Ik hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui :P

Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
Ik heb een beschrijving voor een roos gevonden...dat is dus veel makkelijker dan ik dacht...die driedubbele bloem die ik eerst heb gemaakt is moeilijker.....heb ik weer, begin ik met een moeilijker ding. :')
Optimist tot in de kist
pi_92604124
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:57 schreef Herfstblad het volgende:

Nee! Kan mij dat nou boeien, ik wil widm, is het enige waar ik echt ga voor zitten!(ok wel met iets te haken :P)

Zo haak je een week lang bijna niet, en nu 2 beestjes op 1 dag!

Hmm widm twittert zelf wel dat het gewoon begint.
pi_92604182
:P Ik zag inderdaad dat het een gerucht was.

2 beestjes op een dag red ik niet, hoor. Ja, als het van die eendjes zijn, maar verder niet.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:11:59 #150
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92604243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:59 schreef trovey het volgende:
Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel ;) ) dan heb ik de tutorial voor je. :Y)
Cool! Een man die haakinstructie geeft, heb een klein stukje gekeken en dit is echt supermakkelijk! Ik heb ook al een bolletje wol gevonden, zal bij daglicht nog eens in mijn handwerkmand duiken want het is nog een nieuw bolletje, beetje zonde om dat te gebruiken hiervoor want van 1 heel bolletje wol kan ik vast nog wel iets leuks maken (het is antiek dus kleur bijbestellen ga ik niet eens proberen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')