abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92604368
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:11 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Cool! Een man die haakinstructie geeft, heb een klein stukje gekeken en dit is echt supermakkelijk! Ik heb ook al een bolletje wol gevonden, zal bij daglicht nog eens in mijn handwerkmand duiken want het is nog een nieuw bolletje, beetje zonde om dat te gebruiken hiervoor want van 1 heel bolletje wol kan ik vast nog wel iets leuks maken (het is antiek dus kleur bijbestellen ga ik niet eens proberen).
Hij heeft heel veel tutorials en ook belangrijk...ze zijn heel duidelijk. Ik heb het patroon van mijn deken ook van hem. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92604396
Heb ook wel de hele middag zitten haken, en die ene was niet zo groot, en die ander ook niet echt.

En ik snap serieus niet dat mensen twitteren dat ze widm gaan kijken. Wie boeit dat nou?

Ik kan geen leuke beer vinden om te haken -O-
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:18:47 #153
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92604654
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je de restjes hebt gevonden (tip: Kringloopwinkel ;) ) dan heb ik de tutorial voor je. :Y)

En dan met een stukje Lush-zeep :9~ Leuk met haken, ik heb ze wel gemaakt met vilt-techniek, is ook leuk. ik denk trouwens dat als je dit van 100% wol maakt dat het ook gaat vervilten. wol+zeep+warm water = vilt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:19:39 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92604705
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef Tan het volgende:
Handige hariët, wat dapper om meteen met de eendjes te beginnen, ik haak nu een kleine week en hij lijkt me nog steeds erg moeilijk :o Maar goed, een roos leek me ook moeilijk en d'r is geen bal aan, ik heb 'm in een halve dag af:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Over geel met roze gesproken :D Ik hield 'm bij het raam voor beter licht en zie net bij het bekijken van de foto's pas de prachtige combinatie geel-roze... hè Trui :P

Ik moest nog een extra cadeautje hebben voor mijn schoonzusje en bij deze dus die roos met een speldje, kan ze 'm op haar tas of sjaal of een muts spelden of zo.
:D je deed 't er vast om! ;)
ik vind 'm erg mooi gelukt zeg! leuk kadootje!

misschien is dit een handig overzichtje voor in de OP?

in de haak.
pi_92604766
Das wel een handige!
Voor bij de japanse dingetjes hierzo: https://picasaweb.google.com/mandarinavi?fgl=true&pli=1

Wie hier bestelde wel eens japanse boekjes?

[ Bericht 11% gewijzigd door Whoopdidoo op 10-02-2011 20:26:23 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:28:25 #156
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92605264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:18 schreef Tan het volgende:
Leuk met haken, ik heb ze wel gemaakt met vilt-techniek, is ook leuk. ik denk trouwens dat als je dit van 100% wol maakt dat het ook gaat vervilten. wol+zeep+warm water = vilt.
Dank voor de tip, Tan. Hij zegt in de tutorial dat je voor wat je wilt bereiken, je materiaal moet kiezen. "Als je meer wilt scrubben, neem dan een wol met acryl erin."
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:30:14 #157
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92605379
ohh handig schema inderdaad Trui! :D

en ik zag allerlei leuks langskomen... GSjes eendjes, netjes voor zeep en weet niet meer precies wat nog meer!

Oh ja die roos :D mooi! zal nog even terug bladeren voor de beschrijving want ik moet bloemen maken voor m'n magneten ^^ Ik had zoiets gemaakt geloof ik maar die viel heeeel klein en lelijk uit.

Ik had me voorgenomen eerst te werken en daarna te haken maar ben nu pas een kwartier thuis en zit nog aan m'n avond eten dus ga maar alleen haken...

Edit:"oh en Herfstblad wat een enorme hoeveelheid wol!! ik vond dat ik veel had maar dat valt dus eigenlijk best mee! 1 bak (misschien zo groot als 1 mand van jou?) vol...en restjes en hele bollen door elkaar

Oh en haken en tv kijken is heeel fijn :D
maar films volg ik wel minder goed daardoor inderdaad

[ Bericht 11% gewijzigd door EsseEi op 10-02-2011 20:38:39 ]
pi_92605886
Dat schema is wel iets voor in de OP ja. Ik snap die tekeningetjes nooit. Heb er 1 boek van staan, maar nog nooit wat uit gehaakt.

:P Ik heb meer dan op de foto staat :@

[ Bericht 47% gewijzigd door Herfstblad op 10-02-2011 20:45:28 ]
pi_92606607
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:38 schreef Herfstblad het volgende:

:P Ik heb meer dan op de foto staat :@
Bij mij is het ook een kleine wolwinkel. :')
Optimist tot in de kist
pi_92607153
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:24 schreef KarinvdB het volgende:
@herfstblad zit jij niet in de buurt van Tilburg? Ik heb zelf catania gezien bij Ricken's in Alphen en ik zie nu dat ze ook in Tilburg zitten. Misschien een idee?
Ik woon in Tilb. maar ik heb nog nooit van Ricken's gehoord :?

Edit met dank aan Google: ah, naaimachinehandel! Die ken ik wel.
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:04:15 #161
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92616356
goed ik ben verslaafd :P
ik wou om 10 uur naar bed :P maar ik moest zo nodig nog even een roosje haken nadat m'n shawl af was :P

De shawl is dus af :D en ik dacht hij wordt te wijd maar valt eigenlijk wel mee :D (doel gehaald: wil 'm morgen geven aan vriendin)
En roosje gehaakt voor op een magneetje :D geel met een blauw hard (wel jammer, dacht dat ik het blauw wel beter zou zien (de eerste 2 toeren) hij ziet er wel heel anders uit dan het plaatje, omdat ik minder strak heb gedraaid, bij mij is het meer een bloemetje. Wel heel leuk :D:D

Foto's volgen :)
pi_92623965
Wat een leuke dingen zijn er gemaakt!!
Ik heb een tas gemaakt van wolvilt en hij mag nog wat rondjes in de wasmachine. Verder bezig met een poncho voor mijn moeder,ben al aan bol 4 bezig van 100gr :o
Regenboogdeken komt steeds een stukje bij.
Deken ontworpen voor mijn nieuwe kamer O+ nu de juiste garen vinden en ik ga een tas maken van rico creative coton voor een fok!ster. De wol is besteld en komt dinsdag of woensdag binnen.

Veel leuke dingen te gelijk.
Hopelijk kan ik snel hier weer alles volgen,want mis het topic :@ foto's van alle projectjes komen dan ook. Dus nog een paar weekjes geduld!

Maar ik zag dat er weer een swap was, dat vind ik wel leuk om mee te doen.
pi_92623990
Wellicht is onderstaande nog even een aanvulling voor de OP. Ik zit altijd te klungelen met wat de haaknaalden in Amerikaanse en Engelse patronen nu in ons metrieke stelsel zijn en ik denk dat ik niet de enige ben? :P

Optimist tot in de kist
  vrijdag 11 februari 2011 @ 06:49:44 #164
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92624037
Trovey dat schema staat al in de OP onder 1 van de linkjes. Oh wacht...dat dacht ik maar net even gekeken en toch niet :S dan is het inderdaad wel handig :)

En Hooooi AnitraX! :D ben benieuwd naar je foto's!
Lootjes voor de swap zijn helaas al getrokken....
pi_92627251
oh wat handig trovey, ik wist helemaal niet dat er verschil was in haaknaalden.. 8)7 vandaar dat de verhoudingen bij mij niet helemaal kloppen hihi
haken is cool
pi_92628306
Tan, catania gebruik ik vaak en ik vind het erg fijn haken. Het is er ook in veel kleuren, ook belangrijk ;) Ik bestel bij hobbydoos.nl, dan heb ik geen verzendkosten en meestal heb ik het na 2 of 3 dagen al in huis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:46:34 #167
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92630148
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:54 schreef YPPY het volgende:
Tan, catania gebruik ik vaak en ik vind het erg fijn haken. Het is er ook in veel kleuren, ook belangrijk ;) Ik bestel bij hobbydoos.nl, dan heb ik geen verzendkosten en meestal heb ik het na 2 of 3 dagen al in huis.
Ik had al gekeken, maar ik kan Catania niet vinden daar? :? Kijk ik er nou zo overheen? :@
pi_92630428
Het valt onder schamenmeijr normotta oid, daar is het een serie van. Heel veel kleuren. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_92631242
Ben ook een fan van catania, al heb ik nog niet zoveel haak ervaring. Haakt makkelijk vergeleken me ander spul wat ik geprobeerd heb en geeft een mooi resultaat. Ook vrij goed verkrijgbaar bij verschillende handwerkzaken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:35:28 #170
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92632007
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:53 schreef YPPY het volgende:
Het valt onder schamenmeijr normotta oid, daar is het een serie van. Heel veel kleuren. O+
Gevonden... en besteld. Met enig schuldgevoel want we kunnen het geld op zich best beter gebruiken :o :@ Maar een leuke hobby is heel erg gunstig voor mijn goed functioneren als thuis-blijf-moeder prent ik me dan maar in *D
Een soort smeerolie om alle puberperikelen en slechte nachten te compenseren of zo.
pi_92632285
Er zijn duurdere hobbies hoor Tan!

Katoen lijkt mij altijd zo hard ofzo. Misschien toch maar eens een bolletje halen als ik weer fatsoenlijk kan lopen :P
pi_92632391
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:35 schreef Tan het volgende:

[..]

Gevonden... en besteld. Met enig schuldgevoel want we kunnen het geld op zich best beter gebruiken :o :@ Maar een leuke hobby is heel erg gunstig voor mijn goed functioneren als thuis-blijf-moeder prent ik me dan maar in *D
Een soort smeerolie om alle puberperikelen en slechte nachten te compenseren of zo.
:Y Hélemaal mee eens!! :Y
Goed werk dus. :s)
pi_92633168
Oh, Catania O+ ... groot fan van, maar gelukkig heb ik nog aardig wat, hoewel... moet misschien maar weer even wat kleurtjes bijhalen voor de zekerheid en voor de swap! (hoewel ik die denk ik van ander spul maak...)
pi_92633222
@whoop het ene katoen is harder dan het andere, catania is dan wel een van de zachtere. Ik heb weer moeite met acryl omdat het meer pluist en minder makkelijk glijd met het haken. Maar ik heb ook een bolletje katoen van een lokale winkel die zo stug was dat ik 'm aan de kant heb gegooid.
pi_92633372
Ik ben inmiddels begonnen met een mooie colsjaal, heb al 1 bolletje erdoor dus vanmiddag/morgen weer op woljacht, ik koop echt altijd te weinig..
Morgen 2 uur in de auto naar amsterdam, ben van plan om lekker te gaan haken. Iemand ervaring met haken in de auto, wil dat wat :P ?
haken is cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')