abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92325478

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:
Consumenten:

TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Zakelijke klanten:

TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen: HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes: Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.
pi_92325527
Laatste berichtjes:

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:51 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou, ik vind 8 uur beginnen echt niet uitslapen hoor _O- moet heel de week vroeg op dus op zaterdag mag het dan wel beetje minder vroeg :D Op de oude vestiging begon ik altijd pas om 10.15 :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:46 schreef ultra_ivo het volgende:
8 uur is uitslapen. Ik begin zowat altijd om 6uur of om 5u30.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen weer heerlijk om 6:30 uur beginnen.
pi_92325755
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Laatste berichtjes:

[..]

[..]

[..]

Ik sta altijd 4 uur op als ik moet werken, begin dan om 5u.
lama
pi_92327003
Foutje: 6500 brieven aan mevrouw Jansen
Haha, zal ook maar eens gebeuren dat je 6500 brieven aan een adres hebt. :D
Kom je daar sta je 20 minuten de brieven door de deur te douwen. Creer je wel een scenario maatwerk druk voor je eigen loopje.
pi_92328018
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:30 schreef carboni het volgende:
Foutje: 6500 brieven aan mevrouw Jansen
Haha, zal ook maar eens gebeuren dat je 6500 brieven aan een adres hebt. :D
Kom je daar sta je 20 minuten de brieven door de deur te douwen. Creer je wel een scenario maatwerk druk voor je eigen loopje.
Lees het bericht nog eens :)
lama
pi_92328597
Ik doe zaterdagpost bezorgen sinds vorige week, morgen 2e keer inwerken! :D

Die website voor je kleding bestellen werkt super brak op firefox op een macbook...volgens mij zijn mijn gegevens niet eens goed doorgekomen! ;(
Fingerspitzgefühl
pi_92337173
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:01 schreef ForumGek het volgende:
Ik doe zaterdagpost bezorgen sinds vorige week, morgen 2e keer inwerken! :D

Die website voor je kleding bestellen werkt super brak op firefox op een macbook...volgens mij zijn mijn gegevens niet eens goed doorgekomen! ;(
Ik werk nu 8 maanden bij TNT en loop nog steeds in mijn eigen kleding rond. Schijnt normaal te zijn ...
pi_92338889
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik werk nu 8 maanden bij TNT en loop nog steeds in mijn eigen kleding rond. Schijnt normaal te zijn ...
Ik heb 2,5 jaar met eigen kleding rondgelopen :)
lama
pi_92339270
ik heb een pakket verzonden naar een verkeerd adres, de status van het tracking nummer geeft aan: afgeleverd in postbus.

iemand een idee wat ik het beste kan doen? heb al een brief naar het postbus adres gestuurd.

het vreemde is dat er als afzender van het pakket staat:
3512BJ UTRECHT
terwijl ik in Noord holland woon en het pakket in Amsterdam is terecht gekomen.
als ik Google naar 3512BJ UTRECHT krijg je een vage straat iemand een idee wat dat is?
pi_92339636
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:51 schreef fespo het volgende:
ik heb een pakket verzonden naar een verkeerd adres, de status van het tracking nummer geeft aan: afgeleverd in postbus.

iemand een idee wat ik het beste kan doen? heb al een brief naar het postbus adres gestuurd.

3512BJ UTRECHT
als ik Google naar 3512BJ UTRECHT krijg je een vage straat iemand een idee wat dat is?
3512B is de wijk Janskerkhof in Utrecht, toevallig bezorg ik hier wel eens
lama
pi_92339667
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Er werkte iemand ruim 5 jaar in eigen kleding rond.
Werd ook nooit wat van gezegd :')

Terwijl ik als nieuwkomer gelijk een kledingpakket kreeg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_92339699
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:58 schreef lbeew het volgende:

[..]

3512B is de wijk Janskerkhof in Utrecht, toevallig bezorg ik hier wel eens
en waarom staat dat als afzender adres -O-
pi_92339753
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:59 schreef fespo het volgende:

[..]

en waarom staat dat als afzender adres -O-
Geen idee? :d Fout van degene wie je pakketje heeft gescand misschien?
lama
pi_92342099
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:51 schreef lbeew het volgende:

[..]

Lees het bericht nog eens :)
Ja dat had ik gedaan, daar om zei ik "stel dat" niet alleen de naam fout was.
Overigens stuurt prorail hier van mailings rond ivm de Hanzelijn. Sturen die gasten echt een halve rode bak naar 10 wijken naar adressen die totaal niet bestaan.
Postzak vol retour afzender en ipv dat ze het adresbestand aanpassen... hebben ze het al 3 keer gedaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door carboni op 04-02-2011 20:49:30 ]
pi_92343439
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:51 schreef fespo het volgende:

3512BJ UTRECHT
Ik had dat afgelopen week ook, met een pakje wat vanuit Noord-Brabant naar mij was toegestuurd. Bij Track & Trace stond er als afzender "Postkantoren BV, 15, 3512 BJ, Utrecht".
Volgens Google is dat de Croeselaan.

Eigenaardig, want ik dacht dat de hele Postkantoren BV was opgedoekt? Bij mij in wijde omgeving zijn iig nergens meer echte postkantoren, alleen nog die servicepunten in supermarkten, bij de sigarenboer, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_92346343
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had dat afgelopen week ook, met een pakje wat vanuit Noord-Brabant naar mij was toegestuurd. Bij Track & Trace stond er als afzender "Postkantoren BV, 15, 3512 BJ, Utrecht".

Eigenaardig, want ik dacht dat de hele Postkantoren BV was opgedoekt? Bij mij in wijde omgeving zijn iig nergens meer echte postkantoren, alleen nog die servicepunten in supermarkten, bij de sigarenboer, etc.
Hier is nog een postkantoor in een boekhandel. Is ook meteen het meest kundige en drukste kantoor van de stad.
Overigens willen ze de postbussen naar de gamma's verhuizen :'), gaan daar ook nog een hoop klanten weg, nu al veel klachten van verkeerd bezorgde post in postbussen.
pi_92348585
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Raar, want de postcode 3512B is centrum van utrecht, croeselaan zit ergens in de 3521

Trouwens, 3521 zit ook Mineurslaan onder, waar een TNT vestiging is, als in een kantoor. Misschien dat het daar van afkomstig is?
lama
pi_92350372
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef lbeew het volgende:

[..]

Raar, want de postcode 3512B is centrum van utrecht, croeselaan zit ergens in de 3521

Trouwens, 3521 zit ook Mineurslaan onder, waar een TNT vestiging is, als in een kantoor. Misschien dat het daar van afkomstig is?
Foutje, had 21 getyped ipv 12. Het moet dus 3512 BJ zijn, nummer 15, geen idee welke straat dat is, maar daar zou dus Postkantoren BV gevestigd moeten zijn.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_92350418
Vermoed dat het 3521BJ, Croeselaan 15. Daar is tenminste het hoofdkantoor van postkantoren bv.
pi_92355590
Morgen weer lekker scheuren op het platteland in mijn ultra-lage-bolide wat de opel combo heet.

Ik mag die post wel stevig vasthouden morgen vanuit de auto. Vandaag al tijdens de buslichting een aantal sprintjes moeten trekken om een brief te redden.
pi_92360674
Het waait hįrd hier! Jemig, ben benieuwd hoe lang ik er over doe om op de vestiging te komen :')
pi_92361547
Geen zin om zometeen te werken, het waait echt KEIHARD hier met die windstoten.

Oja de uitbetaling tabel in de TS klopt nog niet, is nog de oude. Nieuwe was al ergens gepost in het vorige deel. :)
pi_92361611
Ik keek vanochtend uit mijn raam en ik ben ZO blij dat ik niet meer op m'n fietsje de post moet bezorgen.. Sterkte voor jullie
pi_92367612
Het was wel hard fietsen naar postcentrum toe, maar in de wijken viel het uiteindelijk mee. Er was alleen echt belachelijk weinig post! *O*
Fingerspitzgefühl
pi_92368418
Echt, ik begrijp dat je er als medewerker niet altijd wat aan kan doen, maar wat een kut organisatie is die TNT geworden.

3 voorbeelden:
1. Brief van een bekende aan mijn ouders, de buren van mijn ouders en de achterburen van mijn ouders. Allemaal NIET aangekomen. In een andere wijk van Vianen wel aangekomen. Bel je met de 'klantenservice' (meer: veredelde mongooltjes die de telefoon opnemen) en dan kunnen ze niets voor je doen. Want dan had het maar aangetekend moeten zijn.

2. Brief van tante aan mijn ouders, niet aangekomen. Wederom klacht ingediend. Maar dan vraagt zo'n takketrut aan de andere kant van de lijn waarom het niet aangetekend is gestuurd. Wedervraag van ons: waarom betalen we 44 cent voor een dienst als jullie die dienst niet uitvoeren? Daarop geen antwoord. We konden een klacht indienen, en dan horen we over 15 weken iets.

3. Pakketje opgestuurd vanaf postkantoor (oh nee, dat bestaat niet meer, postagentschap waar domme aapjes zitten is het tegenwoordig). Van: Tha_Duck uit Nederland, Aan: Western Digital in Duitsland. Aangetekend pakket buitenland. En wat gebeurd er tot onze verbazing 2 dagen later? Pakketje wordt aan Tha_Duck in Nederland aangeboden! Wat een mafketels. Pakket niet aangenomen, en op miraculeuze wijze is het een week later in Duitsland bezorgt.

Echt, dat je voor zo'n zooitje wil en kan werken. Ik vind het onbegrijpelijk. Wat mij betreft DIRECT weer terug naar overheidsdienst. Er zijn nu dagelijks honderden bewijzen dat dit niet werkt.

Tot zover mijn frustratie ;) Neem het niet persoonlijk, ik snap dat jullie er niet veel invloed op hebben.
pi_92368893
Zo, vanochtend mijn eerste ochtend gewerkt als zaterdagmedewerker.
Vanochtend begonnen om 8:00 met sorteren en daarna een wijk rondgebracht. Alles uiteraard samen met een kerel die er al een paar jaar werkt.

Ben beniewd, t'is niet echt uitdagend ofzo, maar wel prima om zo op zaterdagochtend wat centen te verdienen.
Ik ben alleen kwijt hoeveel ik nou precies verdien :S
pi_92370398
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:02 schreef SwiffMeister het volgende:
Kijk eens in de startpost van dit topic ;)

Ik ben ook weer klaar, 10:21 begonnen, 14:10 ofzo klaar. Heb ook eindelijk een jas gekregen ^O^

Wat ik alleen wel een beetje triest vind is dat toen de jas gebracht werd, mij nog even werd verteld dat er voor mijn wijk 2.5 uur staat. En aangezien ik een 3 uurs contract hebt willen ze mij eigenlijk nog op een andere wijk erbij zetten. Maar 2.5 is echt flauwekul, dat kan nooit kloppen. Vandaag liep ik behoorlijk snel en dan doe ik er iets minder dan 4 uur over. Volgens mij redt zelfs een getrainde postbode die 2.5 uur niet. En ik heb eigenlijk ook niet echt zin om nog een wijk erachteraan te lopen, want deze is al behoorlijk groot, en vaak ben ik na deze wijk al aardig kapot.

Maar ik ga het wel strak in de gaten houden met m'n gewerkte uren, als ze ook maar 1x moeilijk gaan doen met gewerkte uren uitbetalen (omdat ik over die 2.5 uur heenga) dan ben ik weg :N

[ Bericht 1% gewijzigd door Think_Pad op 05-02-2011 15:49:47 ]
pi_92370413
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:02 schreef SwiffMeister het volgende:
Zo, vanochtend mijn eerste ochtend gewerkt als zaterdagmedewerker.
Vanochtend begonnen om 8:00 met sorteren en daarna een wijk rondgebracht. Alles uiteraard samen met een kerel die er al een paar jaar werkt.

Ben beniewd, t'is niet echt uitdagend ofzo, maar wel prima om zo op zaterdagochtend wat centen te verdienen.
In je contract staat je uurloon, dus dat moet wel te vinden zijn. Uitdagend is het idd niet echt, wel is het lekker om buiten te zijn en daar ook nog wat geld mee te verdienen!
Fingerspitzgefühl
pi_92370679
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt, ik begrijp dat je er als medewerker niet altijd wat aan kan doen, maar wat een kut organisatie is die TNT geworden.

3 voorbeelden:
1. Brief van een bekende aan mijn ouders, de buren van mijn ouders en de achterburen van mijn ouders. Allemaal NIET aangekomen. In een andere wijk van Vianen wel aangekomen. Bel je met de 'klantenservice' (meer: veredelde mongooltjes die de telefoon opnemen) en dan kunnen ze niets voor je doen. Want dan had het maar aangetekend moeten zijn.

-knip-

:o in Vianen ? ;( ik denk dat ik zelfs weet waar het over gaat! straat toevallig vernoemt naar een boom? igg we kunnen er inderdaad niks aan doen :P had zelf nog even gezocht op het kantoor.

en achjah iedereen moet zijn geld op een manier verdienen heh ;)

@Think_Pad

Tijden staan altijd wel behoorlijk strak gepland. deed in het begin ook een stuk langer dan de geplande tijd. Nu haal ik ze meestal allemaal wel :P nu alleen nog afwachten hoe het met optivo gaat :<
pi_92370727
Wat een wind, 5 uur nodig gehad.
pi_92370857
Stond inderdaad een flinke wind. Wij hadden hier ook leuk de kampioentjes en de makros . Was ook aardig wat gewone post vandaag. Maar op een een of andere manier had ik het toch lekker snel klaar :P

Vond het weer eigenlijk best chill vandaag! ik ben gek ;(
pi_92371154
Eén keer raden wie er een vast contract heeft gekregen.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_92371396
Gefeliciteerd!

Oja nog een irritant puntje....

Heb vaak op zaterdag post mee voor een kinderdagverblijf, maar die is op zaterdag niet open, en daarom kan ik niet bij de brievenbus (zit achter een hek).

2 week terug had ik dus post die ik weer mee terug moest nemen. Herstelsticker erop geplakt, en klaar dacht ik. Die week erop kreeg ik die shit weer mee, met die stickers erop (ik herkende m'n handschrift). Ik dacht: toeval.

Wat denk je?? Krijg ik die enveloppen vandaag weer mee :N }:| Dus nu maar groot erop gezet dat ze dat niet bij de zaterdagpost moeten gooien.
pi_92371543
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:51 schreef loonytik het volgende:

[..]

:o in Vianen ? ;( ik denk dat ik zelfs weet waar het over gaat! straat toevallig vernoemt naar een boom? igg we kunnen er inderdaad niks aan doen :P had zelf nog even gezocht op het kantoor.
Yep daar :) Loop je die wijk toevallig :D

Ik ben ervan overtuigd dat iemand de post kwijtmaakt, het kan tenslotte niet zomaar verdwijnen. En het is nu al een paar keer het geval geweest. Ik hoop dat er snel iemand betrapt wordt oid.

Maar buiten dat: dank voor het meezoeken! Blij dat er mensen zijn die nog wel een beetje hart voor de zaak hebben!
pi_92372048
Ik ben vliegende keep op zaterdag en doordeweeks(alhoewel doordeweeks haast niks meer te doen is..). Dus ik loop/bereid telkens wat anders. Laatst had ik dan toevallig die gelopen en werd aangesproken door een mevrouw hierover :P

Doordeweeks bezorgen haast alleen uitzendkrachten/tijdelijke contracten nog. Postbodes bezorgen niet veel meer.

Ergens moet het kwijtraken inderdaad. Maar waar.... Ik snap dat het knap balen is. Iedereen wilt ook gewoon dat zijn post gewoon aankomt inc de postwerkers
pi_92372664
Haha dan heb je mijn moeder gesproken :D
pi_92374571
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:29 schreef ForumGek het volgende:
Het was wel hard fietsen naar postcentrum toe, maar in de wijken viel het uiteindelijk mee. Er was alleen echt belachelijk weinig post! *O*
Hier was er best veel. Dikke Makro's, de Kampioen (alleen even nrs) en stembiljetten! En natuurlijk de onvermijdelijke C1000 folder. Helaas was 1 van mijn wijken (de andere maak ik zelf klaar) voorbereid door een of andere van de straat geplukte uitzendkracht, want wat een puinhoop was het! En het is echt geen moeilijke wijk om klaar te maken. Maar gewoon een vakje 2-20 was al te moeilijk voor deze meneer. Dan ging het van 2,4,6,4,6,8,4,2 etc! En hij dacht mij kennelijk een plezier te doen door vakjes samen te voegen tot mooie bundels. Dat vind ik in de regel ook heel plezierig, ware het niet dat deze sjappie echt geen notie had welke stukken bij elkaar hoorden. Dus was ik herhaaldelijk stukken straat kwijt die dan ineens midden in een andere straat weer opdoken. Daarbovenop kwam ook nog eens dat onze fijne gemeente ook dit jaar weer te schrieperig was om de oproepkaarten in een envelop te versturen, dus liep je zowel binnen als buiten constant te kutten met die dunne velletjes die je haast niet van elkaar afgepeuterd kreeg, mede dankzij de perforatieranden aan weerszijden. Wat een dag! }:|
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:48:47 #38
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_92378865
Hoi iedereen,

Hoe kom ik erachter wie mijn postbezorger is? Kan ik dit nagaan op de TNT site of het postkantoor?
pi_92379729
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Hoi iedereen,

Hoe kom ik erachter wie mijn postbezorger is? Kan ik dit nagaan op de TNT site of het postkantoor?
Dit vroeg je in november al, het antwoord blijft hetzelfde. :')
pi_92382957
quote:
Hoi iedereen,

Vraag het de bezorger zelf eens? (Als die langs komt tenminste :))
lama
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:09:30 #41
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_92384755
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:13 schreef Zetslet het volgende:

[..]

Dit vroeg je in november al, het antwoord blijft hetzelfde. :')
I know sorry :'( maar ben het antwoord vergeten. Ik heb geen idee wie mijn post bezorgt. Ik kom de bezorger nooit tegen.
pi_92385934
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:09 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

I know sorry :'( maar ben het antwoord vergeten. Ik heb geen idee wie mijn post bezorgt. Ik kom de bezorger nooit tegen.
Dan heb je pech?
lama
pi_92388299
Tsja, het was weer eens zover vandaag. Vond een eigen getypt briefje op de deurmat met daarop de melding dat mijn pakket in de papiercontainer lag. Eigenaardig genoeg was ik gewoon thuis de hele ochtend dus hoe de bezorger mij heeft kunnen missen is mij een raadsel...

Enfin, dit is al de zoveelste keer dat dit soort misstanden gebeuren met mijn toch waardevolle pakketjes. En ik ben het meer dan zat! Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 05-02-2011 22:24:09 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_92388453
Bij TNT Express klagen ipv hier bij TNT Post?
pi_92388923
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef Zetslet het volgende:
Dankjewel voor je nuttige bijdrage...
Gezien je een posthistorie van 13 posts
hebt zal ik maar niet verder op in gaan.

Maar goed, iemand die wel een idee heeft hierover?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_92388930
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:15 schreef CoExist het volgende:
Tsja, het was weer eens zover vandaag. Vond een eigen getypt briefje op de deurmat met daarop de melding dat mijn pakket in de papiercontainer lag. Eigenaardig genoeg was ik gewoon thuis de hele ochtend dus hoe de bezorger mij heeft kunnen missen is mij een raadsel...

Enfin, dit is al de zoveelste keer dat dit soort misstanden gebeuren met mijn toch waardevolle pakketjes. En ik ben het meer dan zat! Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Voor jou een raadsel, dan is het voor ons zeker een raadsel! Is je hartje nu gelucht?
lama
pi_92390108
Ik heb zeker wel een paar ideeėn hierover, maar iemand die hier alleen zijn frustraties af komt reageren mag wat mij betreft in de stront zakken. Bij deze.
pi_92390393
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef Zetslet het volgende:
pakketservice is nog onderdeel van TNT Post: TNT Post pakketservice.

Oh waarom je pakket in de papierbak ligt? Omdat door falend overheidsbeleid en een nog falender bedrijf al het winstgevende word uitbesteed aan subcontractors die een miniem bedrag krijgen per afgeleverd pakket en niks krigen voor 2 keer langsrijden. Je mag nog blij zijn, oude vrouwtjes worden al uitgescholden voor kankerhoer omdat ze wat te lang doen over de deur opendoen(echt gebeurd en gezien door collega).
Wat je moet doen is 0900 0990 (10 ct per minuut, het interlokale nr is wegbezuinigd), daar je klacht indienen en dan zal waarschijnlijk het niet meer voorkomen. Helaas is het verloop van de chauffeurs hoog en begint het riedeltje van voor af aan. Je kan overigens ook twitteren want ze hebben wel 12 man die constant zitten te googelen op elke tweet die negatief is over TNT.
Vrije marktwerking is mooi maar jammer dat de concurrent te duur of te slecht is
pi_92392348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:09 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten dan? Misschien loopt er elke dag wel een andere...
pi_92392779
quote:
Hoi iedereen,

Wat ben jij van plan met de postbezorger? ;(
pi_92395151
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:15 schreef Think_Pad het volgende:
Gefeliciteerd!

Oja nog een irritant puntje....

Heb vaak op zaterdag post mee voor een kinderdagverblijf, maar die is op zaterdag niet open, en daarom kan ik niet bij de brievenbus (zit achter een hek).

2 week terug had ik dus post die ik weer mee terug moest nemen. Herstelsticker erop geplakt, en klaar dacht ik. Die week erop kreeg ik die shit weer mee, met die stickers erop (ik herkende m'n handschrift). Ik dacht: toeval.

Wat denk je?? Krijg ik die enveloppen vandaag weer mee :N }:| Dus nu maar groot erop gezet dat ze dat niet bij de zaterdagpost moeten gooien.
Waarom een herstel sticker erop?
Elastiekje erom, in de bezorgersmap met briefje erbij dat het maandag mee kan. Klaar! Je gebruikt de herstelstickers een beetje verkeerd.
pi_92397137
Bezorgersmap??? Volgens mij zijn ze iets vergeten uit te leggen toen ik werd aangenomen :X
  zondag 6 februari 2011 @ 03:40:24 #53
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_92400225
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat ben jij van plan met de postbezorger? ;(
:P (nog) niks.. Ik wil een klacht indienen over hem/haar. Mijn bestellingen ( niet aangetekend ) komen nooit aan. Aangetekende post komt wel aan. Dus de postbezorger is nu hoofdverdachte. Dit is mij te vaak overkomen deze maand,het kan gewoon niet meer aan het postsorteercentrum liggen.
pi_92400623
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:06 schreef xxiessiexx het volgende:

Als ik zo lees wat je daar allemaal doet is het niet meer dan terecht dat je een vast contract krijgt. Gefeliciteerd, het is je gegund.
pi_92403970
Postbezorgen is hetzelfde als een pittige workout.
Tenminste in mijn beleving. :@
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_92406224
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:37 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als ik zo lees wat je daar allemaal doet is het niet meer dan terecht dat je een vast contract krijgt. Gefeliciteerd, het is je gegund.
Dankje! O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 13:13:17 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92407322
quote:

Helemaal gemist, maar gefeliciteerd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92408121
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Helemaal gemist, maar gefeliciteerd *O*
Dankjewel! :P
pi_92422212
Een vast contract voor onbepaalde tijd of ...?

Desalniettemin gefeliciteerd!
pi_92423820
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef rub3n het volgende:

Jazeker :D Danku!
  zondag 6 februari 2011 @ 21:55:15 #61
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_92433298
Zag gister dat we een nieuwe volkswagen caddy ( IV ) hebben staan. Ziet er goed uit. :9 Dacht eerst dat TNT de caddy's volledig de deur uit had gedaan, maar valt dus mee. Hoop dat er binnenkort nog meer bij komen en dan vooral eentje op mijn dienst. :P

quote:

Nogmaals gefeliciteerd! O+ :*
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 21:59:17 #62
Maffe Fries
pi_92433618
Die oude Caddy's gingen als de brandweer :9
pi_92436830
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef rub3n het volgende:

Dat is een pleonasme tautologie , een vast contract is per definitie voor onbepaalde tijd.
pi_92438539
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:28 schreef rub3n het volgende:

[..]

Waarom een herstel sticker erop?
Elastiekje erom, in de bezorgersmap met briefje erbij dat het maandag mee kan. Klaar! Je gebruikt de herstelstickers een beetje verkeerd.
Mag niet meer (optima) Alles gaat terug naar het sorteercentrum en gaat dan dinsdag de bestelling pas weer in.
Minder post op maandag dus en ja, ik weet dat het dan ontzettende vertraging geeft,maar dat maakt niets uit voor TNT.

Dus die herstelsticker is wel juist, snap alleen niet dat je het dan pas een week later weer krijgt?
pi_92438959
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef Troeta het volgende:

[..]

Mag niet meer (optima) Alles gaat terug naar het sorteercentrum en gaat dan dinsdag de bestelling pas weer in.
Minder post op maandag dus en ja, ik weet dat het dan ontzettende vertraging geeft,maar dat maakt niets uit voor TNT.

Dus die herstelsticker is wel juist, snap alleen niet dat je het dan pas een week later weer krijgt?
Dat gezeik hebben we hier nu ook. We hebben hier een industrieterrein wat zaterdag grotendeels dicht is, normaalgesproken bundel je de post af en leg je de bundels terug op de kast voor maandag. Nu wordt de post weggehaald en ergens opgeslagen, en je krijgt het dan pas dinsdag weer mee.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:21:51 #66
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_92545404
Vandaag heerlijk mijn wijk gelopen, w/ maar eigenlijk (te) weinig post! :{
Leven en laten leven
pi_92550977
bij ons ook weinig post.
Binnenkort (als het niet al loopt) een nieuwe regeling qua werktijden.
Bij rustig wordt je zoveel procent gekort op ook de uitvoeringen. Bij druk een percentage meer..
Eerst kon je je achterstand binnen nog inhalen met het wegbrengen van je wijk, das ook history :X
pi_92557113
Hopelijk zaterdag ook lekker weinig post, denk het wel aangezien er geen Makro is. Bij ons staat Makro gelijk aan veel post, bij jullie ook? :P
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:26:10 #69
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92569513
Is het nog mogelijk om bij TNT als pakketbezorger (oid) aan het werk te gaan? Of gaat dit nog allemaal via van die onder-aannemertjes?
pi_92602862
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:05 schreef xxiessiexx het volgende:
Hopelijk zaterdag ook lekker weinig post, denk het wel aangezien er geen Makro is. Bij ons staat Makro gelijk aan veel post, bij jullie ook? :P
Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.

Ik stond erbij van: -O- hij heeft nog gelijk ook! Heb daarna maar alle overgebleven folders bezorgd en laten weten aan mijn baas toen ik klaar was en die was er bepaald niet blij mee en ging meteen bellen naar hogere piefen voor uitleg, hopelijk is het deze week verbeterd :)
The dead ball specialist!
pi_92604580
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MervinMinky het volgende:

[..]

Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.

Ik stond erbij van: -O- hij heeft nog gelijk ook! Heb daarna maar alle overgebleven folders bezorgd en laten weten aan mijn baas toen ik klaar was en die was er bepaald niet blij mee en ging meteen bellen naar hogere piefen voor uitleg, hopelijk is het deze week verbeterd :)
Loop je ook lekker voor jan lul dan :{
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:26:39 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92605151
Aloha! :W.

Ik ben in between jobs en er moet geld in het laatje komen, dus ik wil ook gaan solliciteren bij de TNT. Ik zal eerst dit topic eens doorlezen om te kijken of er antwoord wordt gegeven op de vragen die ik nog heb en zo niet, dan horen jullie dadelijk nog van me ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92605755
Succes met je sollicitatie!
Bij mij en een klasgenoot van me, ging de sollicitatieprocedure vrij snel.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:37:40 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92605838
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kun je er iets meer over vertellen? :) (of heb je dat al gedaan? :@).

Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92607752
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen :').
Over het algemeen is het volgens mij zo dat als je je aanmeld en ze nemen contact met je op, dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat je wordt aangenomen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat iemand solliciteerde en niet werd aangenomen. De sollicitatieprocedure is dan ook zoiets als "Op welke dagen kun je? Heb je een fiets? Kun je dit formulier even invullen?" En dat is het.
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:10:50 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92607967
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Over het algemeen is het volgens mij zo dat als je je aanmeld en ze nemen contact met je op, dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat je wordt aangenomen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat iemand solliciteerde en niet werd aangenomen. De sollicitatieprocedure is dan ook zoiets als "Op welke dagen kun je? Heb je een fiets? Kun je dit formulier even invullen?" En dat is het.
Briljant ^O^.

Hoe zit het met flexibiliteit? Kun je makkelijk iets minder gaan werken (of iets meer als je onder het maximum zit)?
Niet meer actief op Fok!
pi_92609406
quote:

[..]

Als je zegt in welke wijk je woont kan ik je mogelijk wel vertellen of er plaats is (afhankelijk of die wijk bij mijn vestiging hoort.
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:41:02 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92610037
Ik heb me ingeschreven en ik kreeg vervolgens een lijst met vacatures, onder meer in mijn wijk en een wijk vlakbij. Heb mijn wijk geselecteerd (Haagse Hout), dus dat moet dan wel goed komen, lijkt me? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92610565
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Briljant ^O^.

Hoe zit het met flexibiliteit? Kun je makkelijk iets minder gaan werken (of iets meer als je onder het maximum zit)?
Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:50:14 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92610844
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).
Ok :).

Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het allemaal wat, want ik heb er zin in :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92610911
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok :).

Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het allemaal wat, want ik heb er zin in :).
Ja, dit is nou echt een mooie tijd om te beginnen met de lente in het vooruitzicht ^O^
pi_92616377
quote:

[..]

Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.
Mijn klasgenote werd binnen een paar dagen opgebeld door de coördinator (of hoe je dat ook noemt) en kon zo aan de slag.

Zit ook Den Haag trouwens, maar dan 9 km van waar ik woon, dus ik bezorg niet in mijn eigen wijk :')
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:09:04 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92616605
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.
Mijn klasgenote werd binnen een paar dagen opgebeld door de coördinator (of hoe je dat ook noemt) en kon zo aan de slag.

Zit ook Den Haag trouwens, maar dan 9 km van waar ik woon, dus ik bezorg niet in mijn eigen wijk :')
Ik heb een mail gehad en ik word binnen 5 dagen ook gebeld :).

Moet wel even mijn fiets laten fixen eerst :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92616778
Das wel essentieel!
pi_92619955
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb me ingeschreven en ik kreeg vervolgens een lijst met vacatures, onder meer in mijn wijk en een wijk vlakbij. Heb mijn wijk geselecteerd (Haagse Hout), dus dat moet dan wel goed komen, lijkt me? :).
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOI
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:21:15 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92619991
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 00:20 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOI
Prima :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:44:03 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92620798
Overigens zijn die salarisschalen mij niet helemaal duidelijk. Ik ben 27 en ik begin bij TNT. Dan kom ik zeker in 0 terecht?
Niet meer actief op Fok!
pi_92634288
Mogen hier ook postgerelateerde vragen gesteld worden of is dit een medewerkers-only topic?
Ik vroeg me namelijk af of valentijnspost maandag wordt bezorgd en dus zaterdag op de post moet, of dat het beter vandaag op de post kan en dus morgen in de bus komt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_92634708
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef WheeleE het volgende:
Mogen hier ook postgerelateerde vragen gesteld worden of is dit een medewerkers-only topic?
Ik vroeg me namelijk af of valentijnspost maandag wordt bezorgd en dus zaterdag op de post moet, of dat het beter vandaag op de post kan en dus morgen in de bus komt.
Dat mag zeker!
In principe is maandag gewoon een bezorgdag, alleen is er dan zo weinig post dat het komende maandag dan wel ietsjes drukker zal zijn dan normaal. Kortom je kan je kaart zelfs zondag nog op de bus doen ;)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:38:01 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92637222
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92637518
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
TNT heeft mij op het verkeerde been gezet van reactietijd op een sollicitatie ;( Ik werd de volgende dag al gelijk gebeld x) toen ik hem had ingestuurd(ook al weer bijna drie jaar geleden o.0)

Nu solliciteer ik ook hier en daar om in de avond wat extra te kunnen werken maar die doen dat helaas niet zo snel ;(
pi_92637601
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen? :).
Over het algemeen is het volgens mij gewoon een opzegtermijn van een maand. Ik weet niet hoe dat zit met tijdelijke hulpkrachtcontracten maar kan me nauwelijks voorstellen dat je dan verplicht 3 maanden moet blijven.
pi_92637737
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
Dat gaat dus over mij. :W Ik had een telefonische screening en ze vertelde inderdaad van die 3 maanden. Komende dinsdagmorgen een gesprek.Misschien is dat hier ingesteld vanwege het grote aantal ex-studenten wat hier woont en ze niet elke week een nieuwe wilden hebben. 3 maanden is wel een nadeel als werkzoekende, maar ik heb ook echt geld nodig, dus dan moet je wel. :)
pi_92638463
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef Taneli het volgende:

[..]

Dat mag zeker!
In principe is maandag gewoon een bezorgdag, alleen is er dan zo weinig post dat het komende maandag dan wel ietsjes drukker zal zijn dan normaal. Kortom je kan je kaart zelfs zondag nog op de bus doen ;)
Dank u vriendelijk. Ik weet genoeg :).
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_92641952
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:49 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat gaat dus over mij. :W Ik had een telefonische screening en ze vertelde inderdaad van die 3 maanden. Komende dinsdagmorgen een gesprek.Misschien is dat hier ingesteld vanwege het grote aantal ex-studenten wat hier woont en ze niet elke week een nieuwe wilden hebben. 3 maanden is wel een nadeel als werkzoekende, maar ik heb ook echt geld nodig, dus dan moet je wel. :)
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.

Maar ik denk dat ze dat gewoon zeggen omdat ze liever niet willen dat iemand net helemaal is ingewerkt en vervolgens gelijk weer vetrekt. Maar ze kunnen je echt niet dwingen die 3 maanden uit te dienen.

Dat moet je natuurlijk niet bij je sollicitatie aangeven, gewoon zeggen dat je zeker 3 maanden beschikbaar bent.
pi_92642923
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.

Maar ik denk dat ze dat gewoon zeggen omdat ze liever niet willen dat iemand net helemaal is ingewerkt en vervolgens gelijk weer vetrekt. Maar ze kunnen je echt niet dwingen die 3 maanden uit te dienen.

Dat moet je natuurlijk niet bij je sollicitatie aangeven, gewoon zeggen dat je zeker 3 maanden beschikbaar bent.
Zat zelf ook aan de proeftijd te denken. Staat dat niet in de cao? Kon het niet zo 1,2,3 vinden. Is er iemand in dit topic die iets weet over een proeftijd als postbezorger? Lijkt me toch vreemd als ze het niet hebben.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:49:09 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92643314
Als je je niet aan de afspraak houdt met de TNT hoef je alleen niet nog eens aan te kloppen bij ze. Dus het is dan maar te hopen dat je niet weer werkloos raakt :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_92643835
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:49 schreef Viking84 het volgende:
Als je je niet aan de afspraak houdt met de TNT hoef je alleen niet nog eens aan te kloppen bij ze. Dus het is dan maar te hopen dat je niet weer werkloos raakt :X.
De vrouw die ik sprak op de telefonische screening vanmorgen zei dat ik afgelopen oktober al een sollicitatiegesprek had moeten hebben en dat ik niet was komen opdagen. Ik heb rond die tijd inderdaad ook gesolliciteerd, maar daar had ik nooit meer wat van gehoord. Geen telefoontje, geen mail. Maar toch stond ik bij hun in de computer als "Niet op komen dagen." Dus zo'n goede indruk hadden ze al niet van mij. :') Ik was me alleen van geen kwaad bewust, anders was ik in oktober al wel voor ze komen werken. :P

Ik ben benieuwd wat er dinsdag in het contract komt te staan als ik wordt aangenomen. Als daar iets over in staat dat ik 3 maanden verplicht moet blijven terwijl in de cao iets staat over proeftijd lijkt het me niet rechtsgeldig en hoef ik me er ook niet aan te houden lijkt me. Ik ga alleen weg als ik een full-time baan weet te vinden natuurlijk, anders blijf ik gewoon. :)
pi_92656814
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat gezeik hebben we hier nu ook. We hebben hier een industrieterrein wat zaterdag grotendeels dicht is, normaalgesproken bundel je de post af en leg je de bundels terug op de kast voor maandag. Nu wordt de post weggehaald en ergens opgeslagen, en je krijgt het dan pas dinsdag weer mee.
De industriewijkers hier flikkeren het in een blauwe bak en schuiven die onder het werkblad. Optima is zowiezo corrupt
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MervinMinky het volgende:

[..]

.
Sure we can! Ook lekker handig dat de medewerker die het ogs voorbereid dat niet even ziet.
pi_92659613
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten. :{

Zo meteen gaan ze nog denken dat ik het gedaan heb. -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 februari 2011 @ 22:38:06 #101
Maffe Fries
pi_92659833
Gewoon meenemen en de concurrent én Ziggo inlichten over deze wanpraktijken.
pi_92659897
Als ik het weer tegenkom zal ik het doen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 februari 2011 @ 22:40:18 #103
Maffe Fries
pi_92659951
Je moet er uiteraard wel bij zeggen dat je voor de TNT ook daar aan het bezorgen was.
pi_92660679
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten. :{

Ook een keer meegemaakt, zwaar kut idd. Omdat de concurrent het liefst in pauperuniform rondloopt krijg je in TNT kleding elke klacht te horen.
pi_92660781
Ja klopt!

Ze komen zelfs naar buiten om post van Sandd in je handen te drukken. :')
pi_92661761
Soms komen er van die mensen heel erg bij je klagen omdat ze bepaalde post niet hebben gehad. "En het is al vier dagen te laat, houden jullie het achter ofzo?" "Natuurlijk niet" "Weet je zeker dat er niets meer in je tas zit?" "Ja dat weet ik zeker." En vervolgens proberen ze dan in je tas te kijken etc. Uiteraard gaat het dan om post van de concurrent :') (maar daar kom ik dan later pas achter ;( )
pi_92662039
Herkenbaar!

"Is dat alles?"
Inclusief teleurgestelde blik.
pi_92675891
Hier begint het steeds MEER een zooitje te worden.

Heeeeeeeel erg weinig post vandaag (kon bij veel straten van 4 naar 24 gaan). Lijkt wel alsof ik steeds wat post miste, want het was de zaterdag voor Valentijnsdag.... erg rustig....

GEEN HAH (omdat die 'op' waren, niet alleen voor mijn wijk trouwens).... komt steeds vaker voor. Lijkt me niet echt slim, want de rest van de week wordt die HAH dan ook niet nabezorgd. Is het er zaterdag dus niet, dan gaat het niet meer op een andere dag mee.

En het leukste van alles.... ondanks dat ik al wat jaren bij de TNT werk, moesten alle werknemers dan toch eindelijk een verplichte bedrijfspas aanvragen. De mijne was aangevraagd in november 2010... Vandaag kreeg ik hem dan eindelijk... en wat blijkt...... mijn achternaam is verkeerd gespeld!! Nu weer een nieuwe, duurt zeker weer maanden.....

Maar wel lekker snel klaar vandaag ;)
pi_92676746
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Ben je klaar mee. Die gozer was van onze dochteronderneming (budgetlabel, B-merk) Netwerk VSP. Ik heb ook nog een blauwe maandag voor dat kansloze kluppie gewerkt. Je verdiende er geen reet mee, slechts een keer per 3 maanden was het de moeite waard, want dan had je Ziggo magazine en een of ander flutkrantje van Nuon. Het vervelende is dat ongeveer 90% van de post waar VSP mee loopt gewoon met TNT Post Port Betaald is gefrankeerd, dus dat vrijwel alle klachten die VSP veroorzaakt bij ons terechtkomen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:33:31 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92677050
Nou, net telefoon gehad van TNT en ik snap er niks van. Ik dacht dat ze (ook) op zoek waren naar tijdelijke medewerkers (daar heb ik ook naar gesolliciteerd op de site), maar ze zoeken echt mensen die voor langere tijd beschikbaar zijn en ik kan niet garanderen hoe lang ik blijf ivm andere sollicitaties, maar blijkbaar moet je liegen dat je voor langere tijd beschikbaar bent en dat het je droombaan is.
Ik neem tenminste aan dat hier ook wel studenten en mensen die tussen twee banen in zitten, zitten die het voor een tijdje doen?
Ik zou bruto 8,10 gaan verdienen. Dat is echt bar slecht.
Niet meer actief op Fok!
pi_92677371
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:33 schreef Viking84 het volgende:
Nou, net telefoon gehad van TNT en ik snap er niks van. Ik dacht dat ze (ook) op zoek waren naar tijdelijke medewerkers (daar heb ik ook naar gesolliciteerd op de site), maar ze zoeken echt mensen die voor langere tijd beschikbaar zijn en ik kan niet garanderen hoe lang ik blijf ivm andere sollicitaties, maar blijkbaar moet je liegen dat je voor langere tijd beschikbaar bent en dat het je droombaan is.
Ik neem tenminste aan dat hier ook wel studenten en mensen die tussen twee banen in zitten, zitten die het voor een tijdje doen?
Ik zou bruto 8,10 gaan verdienen. Dat is echt bar slecht.
Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:45:54 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92677419
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.
Het wordt al niks meer, want ik kan niet garanderen dat ik voor langere tijd beschikbaar ben. Achteraf had ik moeten liegen, maar goed, ik wist ook niet dat ze allemaal van dat soort vragen zouden stellen.
Niet meer actief op Fok!
pi_92677514
Lekker weinig post vandaag! En qua regen viel er eigenlijk helemaal niks dus liep lekker te zweten in m'n regenpak :')
pi_92679274
Wat een kutdag vandaag

Begon lekker vroeg, was ik halfuurtje bezig begint het ineens te hagelen en te sneeuwen, WTF!?

Had het ook nogal koud dus maar naar huis gegaan om even wat dikkere kleren aan te doen.

Toen maar weer verder, het was inmiddels opgehouden met hagelen en sneeuwen, maar begonnen met regenen :( M'n handschoenen waren ook zeikenat geregend dus die heb ik op een gegeven moment maar uitgedaan, met als gevolg dat voor m'n gevoel m'n handen bijna afstierven op sommige momenten.

Het is echt geen moment droog geweest hier, leuk ook als je die folderdiarree bij mensen in de bus moet gooien :r

Ben net halfuurtje thuis, wat een deprimerende bende vandaag zeg BAH!
pi_92679685
Ook mij hebben ze een contract aangeboden voor 8,10 bruto. Ik ben net als Viking84 ook 27. Ik heb even de minimumlonen erbij gepakt en inderdaad, dat is veel te weinig. Het lijkt me dat zo'n groot bedrijf als TNT toch een reputatie hoog heeft te houden en dat dit, als ze minder dan het minimumloon betalen, toch overal bekend zou moeten zijn? Media-aandacht erop. :Y

Ik zit nu dus ook te twijfelen om te tekenen. De term loonslaaf krijgt zo een nog duidelijkere betekenis. :N Krijgen alle postbezorgers ouder dan 23 maar 8,10 bruto? Wat verdienen jullie als ik vragen mag?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:07:25 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92679761
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef Blobje het volgende:
Ook mij hebben ze een contract aangeboden voor 8,10 bruto. Ik ben net als Viking84 ook 27. Ik heb even de minimumlonen erbij gepakt en inderdaad, dat is veel te weinig. Het lijkt me dat zo'n groot bedrijf als TNT toch een reputatie hoog heeft te houden en dat dit, als ze minder dan het minimumloon betalen, toch overal bekend zou moeten zijn? Media-aandacht erop. :Y

Ik zit nu dus ook te twijfelen om te tekenen. De term loonslaaf krijgt zo een nog duidelijkere betekenis. :N Krijgen alle postbezorgers ouder dan 23 maar 8,10 bruto? Wat verdienen jullie als ik vragen mag?
Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).
Niet meer actief op Fok!
pi_92680048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).
Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.
pi_92680065
Op de website staat dat een postbezorger van 23 jaar en ouder rond de 8 euro per uur verdiend. Heel vreemd dit. Waarom mogen zij minder dan het minimumloon betalen?

http://www.tntpost.nl/ove(...)er/werken/derde.aspx en dan op salaris klikken.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:17:21 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92680106
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.
Dan moet dat erbij gezet worden, want dit is misleidend zo :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:24:05 #120
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92680345
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie. 8)7
pi_92680507
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie. 8)7
Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.
pi_92680561
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ze hebben bij mij niks gezegd over een aanvulling. Ik neem aan die dan ook wel te krijgen. Zonder aanvulling ga ik dinsdag niet akkoord met mijn contract. Ik wist van tevoren dat postbezorgers niet zoveel betaald krijgen. Prima. Maar onder het minimumloon aan het werk vind ik niet kunnen.

Toch raar, waarom krijg jij een aanvulling? Waarom niet meteen het salaris aanpassen naar minimumloon?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:44:48 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92680997
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.

En ik vraag me af wat er precies aan opleiding nodig is? (serieuze vraag trouwens ;)).
Niet meer actief op Fok!
pi_92681324
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.

En ik vraag me af wat er precies aan opleiding nodig is? (serieuze vraag trouwens ;)).
3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.
Overigens zijn er veel tijdelijke krachten die niet eens die opleiding afmaken.
pi_92681354
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:54 schreef carboni het volgende:

[..]

3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.
Overigens zijn er veel tijdelijke krachten die niet eens die opleiding afmaken.
2 keer meelopen doen ze hier.
Maar of dat voor bezorgers ook zo zit weet ik niet.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_92681549
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

meestal loopt er een postbode/zaterdagwerker mee de eerste paar keer dat je loopt. dus twee man op een wijk. kost weer extra geld. al hoewel ik geeneens meer zeker weet of dat nog steeds gedaan wordt...

En wat een beroerd loon zeg voor alleen postbezorger... ik krijg gewoon 7.77 net zoals de tabel in OP dus.. igg ik zou naar andere jobs kijken als ik dezelfde leeftijd zou hebben.... maar dat heb je al gedaan zo te zien dus tjah... zuigt!

Vandaag waren lekker de stembiljetten bij ons! ik hoef ze nu echt niet meer te zien hoor ;( Ook weer lekker chaos vandaag op kantoor.. nabrengtas huis aan huis van een vriend was weer pleite. En een echte "leiding" was niet echt aanwezig.. Maar die nabrengtassen worden nu door "emotion" gedaan dus was weer een gedoe te achterhalen.. En is nog steeds niet gevonden . toen had een medewerker maar gewoon de huis aan huis daar gebracht die over was en op het kantoor lag. Volgens mij loopt hij nu nog steeds te lopen! 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door loonytik op 12-02-2011 16:07:17 ]
pi_92682441
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik het weer tegenkom zal ik het doen.
En dan zeggen; "Ik heb ze er maar netjes in de bussen gedaan. De rekening van TNT Post kunt u verwachten. Zij doen wel waar ze voor betaald krijgen."

Zo had ik vandaag in mijn hele wijk Sandd enveloppen onder de brievenbus-klepjes (dus niet in de bus, maar erbovenop) zitten (boerenwijk). Allemaal ZEIKERS NAT!

Ik heb ook 6 maand gewerkt voor het minimumjeugdloon of iets minder. Maar daarna kreeg ik een zaterdagwerkers contract. En pats 2,40 boven het minimum jeugdloon!

[ Bericht 10% gewijzigd door rub3n op 12-02-2011 16:32:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 februari 2011 @ 16:34:05 #128
Maffe Fries
pi_92682723
Kloteregen vandaag. Was redelijk weinig post, maar een bankmailing maakte dat er toch nog wat was. En natuurlijk de verplichte 2 folders, waardoor ik alsnog lang onderweg was
pi_92684441
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:16 schreef Blobje het volgende:
Op de website staat dat een postbezorger van 23 jaar en ouder rond de 8 euro per uur verdiend. Heel vreemd dit. Waarom mogen zij minder dan het minimumloon betalen?

http://www.tntpost.nl/ove(...)er/werken/derde.aspx en dan op salaris klikken.
Dat mogen ze ook niet. Daarom staat er in zo'n geval iedere maand een apart postje "aanvulling wettelijk minimumloon" op je loonstrookje waarmee ze het rechtbreien. Is bij mij ook een tijdje zo geweest. Vreemd genoeg werd die aanvulling alleen over mijn contracturen betaald, niet over verricht overwerk.

Ik weet niet hoe het met thk-ers zit, maar postbezorgers hebben al zo ontzettend lang geen loonsverhoging gehad dat hun uurloon (wat aanvankelijk boven het minimum zat) er inmiddels al jaren onder zit, en steeds verder wegzakt.

De CAO voor postbezorgers, en die voor zaterdagbestellers ook, is ook al twee jaar geleden verlopen. Maar het verlengen heeft niet echt prioriteit geloof ik.
pi_92684605
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat mogen ze ook niet. Daarom staat er in zo'n geval iedere maand een apart postje "aanvulling wettelijk minimumloon" op je loonstrookje waarmee ze het rechtbreien. Is bij mij ook een tijdje zo geweest. Vreemd genoeg werd die aanvulling alleen over mijn contracturen betaald, niet over verricht overwerk.

Ik weet niet hoe het met thk-ers zit, maar postbezorgers hebben al zo ontzettend lang geen loonsverhoging gehad dat hun uurloon (wat aanvankelijk boven het minimum zat) er inmiddels al jaren onder zit, en steeds verder wegzakt.

De CAO voor postbezorgers, en die voor zaterdagbestellers ook, is ook al twee jaar geleden verlopen. Maar het verlengen heeft niet echt prioriteit geloof ik.
Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het dinsdag even navragen, maar ik neem aan dat ik dan ook gewoon een aanvulling krijg tot aan het minimumloon. Had de CAO er al bijgezocht, maar kon inderdaad alleen maar die oude vinden. Gaat lekker in de postbranche. :)
pi_92684917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:32 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het dinsdag even navragen, maar ik neem aan dat ik dan ook gewoon een aanvulling krijg tot aan het minimumloon. Had de CAO er al bijgezocht, maar kon inderdaad alleen maar die oude vinden. Gaat lekker in de postbranche. :)
Tja, als je moet concurreren met bedrijven die hun mensen 5 cent per brief betalen............
pi_92685276
Wat een klotedag. Na een half uur al doorweekt en dus vier uur totaal doorweekt in de regen gelopen, met een harde wind. Eerste keer dat ik het echt koud heb gehad.
pi_92686949
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een klotedag. Na een half uur al doorweekt en dus vier uur totaal doorweekt in de regen gelopen, met een harde wind. Eerste keer dat ik het echt koud heb gehad.
Waarom geen regenpak aangedaan? :o
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 februari 2011 @ 18:44:13 #134
Maffe Fries
pi_92687214
ik moet zeggen dat ik het ondanks de regen en de kou toch nog warm had, ondanks dat ik geen winterjas aan had, maar wel een regenpak :@
pi_92687312
Regenpak is ideaal. Trui aan en je hebt het nooit koud.
Sterker nog je kan met regenbroek aan en zonneschijn/windstil in de winter in overhemd lopen.
Enige jammer is dat het na anderhalve wijk gaat lekken.
pi_92691268
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:35 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom geen regenpak aangedaan? :o
Ik dacht het wel mee zou vallen, een beetje regen is ook niet zo'n ramp. Was echter 5 uur lang stromende regen :{
pi_92694367
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook weleens gehoord toen ik er nog werkte. De arbeidsvoorwaarden zijn echt het minimale dat wettelijk is toegestaan (bijvoorbeeld precies vier weken betaald verlof), en je moet ook je meeruren heel goed bijhouden. Grote kans dat het uurloon gewoon 20 jaar lang hetzelfde blijft, en ze met 1-uurscontracten gaan werken.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92695877
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook weleens gehoord toen ik er nog werkte. De arbeidsvoorwaarden zijn echt het minimale dat wettelijk is toegestaan (bijvoorbeeld precies vier weken betaald verlof), en je moet ook je meeruren heel goed bijhouden. Grote kans dat het uurloon gewoon 20 jaar lang hetzelfde blijft, en ze met 1-uurscontracten gaan werken.
Mwa, ze geven nu al 3 uurs (jaar)contracten aan iig zaterdagwerkers dus dat komt op hetzelfde neer. Je krijgt 5 x contracturen verlofuren + extra in verhouding tot meeruren/contracturen. Na 1 maandje werken fulltime heb je weer een jaarvoorraad aan verlofuren erbij. THK'en worden volgens mij wel keihard genaaid qua beloning.
Je meeruren bijhouden is inderdaad erg belangrijk, ze maken erg vaak "foutjes".
pi_92699312
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 22:07 schreef carboni het volgende:

[..]

Mwa, ze geven nu al 3 uurs (jaar)contracten aan iig zaterdagwerkers dus dat komt op hetzelfde neer. Je krijgt 5 x contracturen verlofuren + extra in verhouding tot meeruren/contracturen. Na 1 maandje werken fulltime heb je weer een jaarvoorraad aan verlofuren erbij. THK'en worden volgens mij wel keihard genaaid qua beloning.
Je meeruren bijhouden is inderdaad erg belangrijk, ze maken erg vaak "foutjes".
Dat komt doordat er niet zoveel kostwinners werken als postbezorger of zaterdagbode. Werkgever kan daardoor gemakkelijk wat minder uren noteren zonder dat mensen het tot op de bodem gaan uitzoeken. Als zaterdagmedewerker zit je inderdaad nog behoorlijk goed (zo ben ik ooit begonnen). Maar dat was 2000 tot 2005 (toen waren er nog geen postbezorgers), en meteen voor onbepaalde tijd. Moet je nagaan hoe mooi het in de jaren 80, 90 was...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92699480
Ik zoek het elke week tot op de bodem uit, maar toch blijven ze het proberen.
pi_92707981
Even een vraagje.. Wanneer je als zaterdagwerker 6u werkt, moet je daar dan nog je pauze vanaf halen of is die 6u je "netto totaal aantal uren" van de dag?
pi_92708010
Ik had zaterdag echt veel post en super veel pakjes bij alle twee de wijken.
Was erg blij met de schoudertas die ik gekregen had.

Ik heb ook het idee dat je veel meer huis aan huis mee krijgt dan dat in een wijk kwijt kan.
Slechts 1 keer meegemaakt dat ik bij een wijk geen hah door de bus kon doen, omdat deze op was.

Wanneer ik op zaterdag werk, haal ik mijn pauze er wel vanaf.
Als ik geen pauze heb gehad (dat komt ook voor) niet.
Bij ons op de vestiging heb je een bepaald aantal uur wat je voor een wijk krijgt, echt het fijne ervan weet ik niet.
pi_92770832
Bezorgen jullie nog op maandag? of alleen spoedpost?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_92773211
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:35 schreef Haque het volgende:
Bezorgen jullie nog op maandag? of alleen spoedpost?
Ja er wordt op maandag bezorgd ;)
pi_92773825
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 09:25 schreef Drassss het volgende:
Even een vraagje.. Wanneer je als zaterdagwerker 6u werkt, moet je daar dan nog je pauze vanaf halen of is die 6u je "netto totaal aantal uren" van de dag?
Ligt eraan of je in een dienst staat, daar zit welpauze in ja, dus moet je even mee uitkijken.Kan je trouwens zo zien in de computer als je dat even vraagt.
pi_92774531
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:39 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ligt eraan of je in een dienst staat, daar zit welpauze in ja, dus moet je even mee uitkijken.Kan je trouwens zo zien in de computer als je dat even vraagt.
Ik heb een starttijd en een eindtijd die ik moet opschrijven.. daarvan krijg ik per uur betaald. Soms kan de dienst verschillend zijn ( zelfs tijdens het sorteren kan er nog een switch plaatsvinden ). Dus vandaar even de vraag of ik bij het controleren van de cijfers de pauzes er nog vanaf moet halen of dat mijn opgeschreven tijden gebruikt worden :)

( Uiteraard vraag ik het straks na, maar doordat ik eerst nog uitzendkracht was en nu zaterdagbezorger het misschien anders is geregeld + de reorganisatie )
pi_92800683
Heeft iemand al iets opgevangen over de nieuwe naam? Of is die vraag al gesteld..

Ik denk dat het VSP Post gaat worden

:')
pi_92801073
Moeten ze dan alle bedrijfskleding e.d. vervangen?
pi_92803290
* Think_Pad gaat morgen bellen met TNT...

Kijken of ik van zaterdag postbezorger > chauffeur collectie kan

heb m'n rijbewijs sinds oktober 2010 en zou er toch graag wel wat mee doen
pi_92803714
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
pi_92807950
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.

Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?

Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.

Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
pi_92809832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.

Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?

Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.

Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Plus VSP blauw is gelijk aan Sanddblauw. Dat is het misschien wel het enige dat ze tegenhoud om VSP te gebruiken. PTT zal het wel niet worden, zal wel een vernedering zijn voor die managers om weer terug te moeten.
Hier dus ook, alles oranje. Behalve de postbussen en de toegangsdeur. Maar de postbussen schijnen naar de Gamma te gaan.... Auto's weg in juni en het bedrijf zal echt dood zijn.
Iemand die hier bij de autounit werkt? Postbodes en zaterdagwerkers (Postbezorgers en THK' en niet tot ergenis van sommige chauffeurs collectie) kunnen intern solliciteren bij de autounit maar ik ben bang dat je daar nauwelijks uren kan maken met een klein contract. Volgens mij mag je dan ook niet meer werken bij het VBG als je bij de autounit zit.
Gisteren is er een bijeenkomst geweest over TNT Autobedrijf (emotion is weer van naam veranderd), ze gaan in eerste instantie vanaf het VBG rijden maar er worden wel een hoop mensen uitgeflikkerd plus ze gaan werk uitbesteden zogenaamd alleen in de pieken (breng/haal) maar TNT is natuurlijk absoluut niet te vertrouwen.
Teamcoaches hebben dan ook niets meer te zeggen over de auto's dus als er dan een tas niet op het depot staat moet de TC of door een hoop bureaucratie of je gewoon een eind laten fietsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 15-02-2011 10:41:20 ]
pi_92822933
De pakket chauffeur heeft het vast druk. Hij is nog niet geweest met mijn pakket! En ik moet om 16:10 zelf een haalrit doen! :(

Hopen dat ik de chauffeur tegenkom bij mijn eerste servicepoint, dit gebeurt nog wel eens!
pi_92822996
Dan ben ik best blij met mijn pakket chauffeur. Hij begint altijd met mijn straat rond een uur of 8.15-9.00 uur :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:05:25 #155
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92823102
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift. :|W
pi_92823578
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift. :|W
Wtf :P
pi_92824053
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Ik had hetzelfde vandaag :o en meerdere wijken hierzo...
pi_92824383
bij ons kregen sommigen er 5 op een adres, zelfde naam :?
pi_92824667
Dat heb ik vaak ook bij mensen die een eigen bedrijfje hebben, daar kun je soms ook meerder Makro's e.d. door de bus gooien.

Heb overigens gebeld met m'n leidinggevende over dat ik naar collectie wil, en ik moet morgenochtend even weer bellen met TC
pi_92828410
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
pi_92828808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:07 schreef Ori het volgende:
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
Pakjes van Royal Mail worden ook vaak bezorgd door Selektvracht. Heb ik een tijdje terug nog gehad. Iets besteld in de UK en na 4 weken had ik het nog niet. De afzender heeft toen een vervangend exemplaar opgestuurd. Die had ik binnen een week in huis, bezorgd door TNT. Dezelfde dag ontving ik het eerste exemplaar in de bus, bezorgd door Selektvracht.
pi_92829265
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.

Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.

En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2011 @ 18:30:54 #163
73911 ultra_ivo
pi_92829292
British Mail laat ook veel doen door GLS. Je weet dus nooit hoe je Britse bakket komt.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:32:34 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92829349
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef pgrferrari het volgende:
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.

Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.

En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_92829393
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat ^O^.
Nee hoor.
Proefronde staat er ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:35:02 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92829421
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:34 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Nee hoor.
Proefronde staat er ;)
Run, pgrferrari, run! ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92829491
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Run, pgrferrari, run! ;).
Het probleem is dat ik weinig anders kan vinden.
Ik ben nou al bijna 3 maanden bezig met een bijbaan te zoeken. -O-
pi_92834062
Je hebt zaterdagpostbezorgers en zaterdagwerkers, de eerste valt onder postbezorgers CAO en krijgen heel weinig en kan je alleen bezorgen, zaterdagwerkers vallen onder zaterdagwerkersCAO en dan verdien je als 19 jarige 6,81 + vakantietoeslag/extra verlofuren overuren. Als THK krijg je volgens mij nog minder.
Overigens 4,50 :') daar kom ik me bed niet voor uit hoor, zeker omdat de postbezorgers al genaaid worden met wijken die qua tijd tekort staan, geen wonder dat ze niemand kunnen vinden die het lang uithoud.
pi_92834092
Ik moet alleen post bezorgen :Y

En wat is het verschil?
pi_92834208
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
pi_92834221
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen :{
pi_92834229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef carboni het volgende:
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
Wat is het verschil dan?
pi_92834285
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:09:43 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92834377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen :{
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.

Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92834429
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.

Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken :).
Ik heb slechtere werkgevers gehad dus ik vind het wel meevallen :P
pi_92834432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
Oke, jammer. -O-
Maar ik ga zaterdag sowieso een ronde meelopen.
Als het bevalt neem ik de baan gewoon.
pi_92834553
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Oke, jammer. -O-
Maar ik ga zaterdag sowieso een ronde meelopen.
Als het bevalt neem ik de baan gewoon.
Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar is ;)
pi_92834594
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:12 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar is ;)
Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.

Kijk maar:

quote:
Zojuist heb je gesolliciteerd naar de functie van Zaterdagbesteller

[ Bericht 12% gewijzigd door pgrferrari op 15-02-2011 20:18:13 ]
pi_92834972
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:13 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.

Kijk maar:

[..]

Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog is ;)
pi_92835102
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:19 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog is ;)
De nood is niet hoog, maar ik zoek al 3 maanden een bijbaan...
Zonder iets van ook maar 1 bedrijf te horen.
pi_92835938
Ik haat het echt om postbezorgerswijken te lopen, die staan echt bijna altijd te krap. Ook wijken die eerst nog wel te doen waren die postbezorgerswijken werden, opeens flink wat tijd eraf. En ik ben al veel sneller dan de gemiddelde postbezorger.
pi_92846329
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.
Ben ik dan zaterdagbesteller of toch bezorger?

Ik krijg namelijk niet per uur betaald, maar wat er voor de wijk staat en dat haal ik niet.
Veel te krap.

Klasgenote op een andere vestiging krijgt wel per uur uitbetaald op de zaterdag.
pi_92846642
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.
Ben ik dan zaterdagbesteller of toch bezorger?

Ik krijg namelijk niet per uur betaald, maar wat er voor de wijk staat en dat haal ik niet.
Veel te krap.

Klasgenote op een andere vestiging krijgt wel per uur uitbetaald op de zaterdag.
Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?
pi_92847381
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?
Aha!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.

Afgelopen zaterdag heb ik van 9.15 tot 12.00 zitten voorbereiden.
Omstreeks half 1 liep ik twee wijken en daar was ik om 17.15 mee klaar.

Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.

Wijk nummer twee waren 6 straten.

ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
pi_92847668
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef carboni het volgende:

[..]

. Auto's weg in juni en het bedrijf zal echt dood zijn.
Iemand die hier bij de autounit werkt? Postbodes en zaterdagwerkers (Postbezorgers en THK' en niet tot ergenis van sommige chauffeurs collectie) kunnen intern solliciteren bij de autounit maar ik ben bang dat je daar nauwelijks uren kan maken met een klein contract. Volgens mij mag je dan ook niet meer werken bij het VBG als je bij de autounit zit.

Weet jij hoe je daar moet solliciteren? Ik heb op intranet gekeken maar zie niks staan.
pi_92847806
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Aha!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.

Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.

ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.
lama
pi_92847937
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Aha!

ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?
En verder is het hoe vaker je loopt, hoe sneller het gaat.
pi_92848059
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:29 schreef lbeew het volgende:

[..]

Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.
Standaard twee tassen post, inclusief hah.
Moet wel zeggen dat die ene straat een drukke winkelstraat is en dat echt hard doorlopen er niet bij is.
pi_92848162
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:31 schreef Troeta het volgende:

[..]

ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?
En verder is het hoe vaker je loopt, hoe sneller het gaat.
Ja, daar was ik al bang voor.
Nee, het was gewoon: alsjeblieft hier is de post, verder geen uitleg.
Ik fiets, maar het is wel zo dat ik continu andere wijken krijg.
Niet echt de kans om echt aan een wijk te wennen.

Ik duw de post samen met de hah door de brievenbus, niet echt een voor een :P

Ze hebben wel toegezegd dat ik een vaste wijk krijg en dat vind ik wel fijn.
pi_92848492
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Standaard twee tassen post, inclusief hah.
Moet wel zeggen dat die ene straat een drukke winkelstraat is en dat echt hard doorlopen er niet bij is.
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn :). Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
lama
pi_92848681
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:

[..]

2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn :). Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
Twee tassen per wijk. :)
Wijk nummer 1 waren eigenlijk 3 tassen, maar ik heb die over de andere twee tassen verdeeld en mijn schoudertas.

Als ik het zo hoor, mag ik wel flink aan mijn tempo werken. :@ ;(
pi_92849327
Ach, als je het werk eenmaal een tijdje doet word je vanzelf wel een stuk sneller. Ik weet wel hoe irritant het is om geen vaste wijk te hebben en steeds maar weer in een nieuwe wijk te worden gedumpt die je niet kent :P Maar na één of twee keer lopen ken je die wijk dan ook wel weer, en sommige wijken zijn ook makkelijker dan andere.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_92850665
2 tassen post :')

Normaal heb ik er 6, waarvan 2 op depot, en 4 op nabreng. Met KNJ had ik zelfs 2 op depot en 10 op nabreng :{w ;(

Allemaal dezelfde wijk overigens
pi_92852272
Ach ik krijg in 2 tassen was sommigen niet in 4 lukt *)
pi_92855357
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:

[..]

Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.
Twee tassen post voor een wijk met alleen een paar flatjes kan je in een half uur tot drie kwartier wegdouwen (mits geen hah), maar als het voor een wat grotere wijk is (huizen + tuin) waar toevallig die dag weinig post in valt ben je soms wel 2 uur bezig. Bovendien is het verband tussen de hoeveelheid post en je looptijd niet lineair. Of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met twee maakt qua tijd nauwelijks verschil. Het voornaamste aspect van veel grijze tassen wat je veel extra tijd kost is het evt moeten terugfietsen naar depot of zakjesadres, of (bij echt heel erg veel) dat je bepaalde rondjes niet meer kan lopen omdat het anders niet te tillen is.
pi_92859866
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.
Twee tassen post voor een wijk met alleen een paar flatjes kan je in een half uur tot drie kwartier wegdouwen (mits geen hah), maar als het voor een wat grotere wijk is (huizen + tuin) waar toevallig die dag weinig post in valt ben je soms wel 2 uur bezig. Bovendien is het verband tussen de hoeveelheid post en je looptijd niet lineair. Of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met twee maakt qua tijd nauwelijks verschil. Het voornaamste aspect van veel grijze tassen wat je veel extra tijd kost is het evt moeten terugfietsen naar depot of zakjesadres, of (bij echt heel erg veel) dat je bepaalde rondjes niet meer kan lopen omdat het anders niet te tillen is.
correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:12:25 #197
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_92863356
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:34 schreef carboni het volgende:

[..]

correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.
Zo hebben wij ook wel verzorgingstehuizen waar een complete blauwe bak heen gaat. :P
Nothing is what it seems
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:41:13 #198
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92864342
Mijn ochtendwijk past ook in twee tassen over het algemeen (proppen in de oude rode tassen) en daar staat 2 uur voor en mijn middagwijk past (als ik het door hun laat doen) in 4 tassen en daar staat 1 uur en 50 minuten voor.

Niet dat het in die tijd gaat hoor, ik doe over die ochtendwijk over het algemeen een kwartier langer en mijn middagwijk duurt meestal 2 uur en een kwartier en natuurlijk lopen ze daar ook over te zeiken, terwijl die tijden gewoon te krap staan voor deze wijk. :z
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 februari 2011 @ 13:42:47 #199
Maffe Fries
pi_92864387
Eisen dat het opnieuw opgemeten wordt
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:45:03 #200
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92864462
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Eisen dat het opnieuw opgemeten wordt
Ik krijg gewoon m'n uren tot de minuut toe uitbetaald dus ik vind het prima verder.
Buiten dat, ik ben in dienst gekomen met CVS (Chronisch moe) en astma en heb dus ook wat verval in de tweede wijk omdat het lijf het wat lastiger krijgt om het bij te benen allemaal, houden ze verder geen rekening mee (gezien het zeuren om de uren) maar dat maakt mij weinig uit zolang ik betaald krijg. ;)
pi_92873648
Goedemiddag allemaal,

Ik zou mijzelf graag aansluiten in jullie rijtje van collega's.
Vandaag heb ik mijn contract binnengekregen en ik begin per 1 maart aanstaande.
Dankzij jullie berichten hier ben ik een stuk wijzer geworden over bepaalde zaken binnen TNT en daarvoor jullie dank.

Ik zou alleen graag jullie reactie op mijn aankomende loon horen.
Ik kan helaas nergens precies vinden of het namelijk klopt. In het contract staat ¤422,28 op basis van 12 contracturen en postbezorgster :Y
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:10:11 #202
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92873749
Leeftijd?
pi_92874355
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.

Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hč, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
pi_92874646
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef Tjanaatje het volgende:
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.

Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hč, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
Ik zou na je proefperiode kleding bestellen. Ecco's zijn godzijdank niet verplicht want ze zitten bij mij echt bagger. Je moet gewoon schoenen dragen die je fijn vindt lopen, stevig maar ook soepel en weerbestendig zijn.
Ik draag nu Adidas sportschoenen. Weet dat er veel op hardloopschoenen lopen :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:33:29 #205
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92874743
Je salaris klopt volgens mij wel, tabel staat in de openingspost trouwens.
Hier de CAO voor postbezorgers: http://www.tntpost.nl/ove(...)008_tcm46-430872.pdf

En hier (onze locatie) wordt er meestal pas kleding besteld na de proeftijd en krijg je in de tussentijd gewoon kleding op je filiaal.
Ik loop op hardloopschoenen trouwens, genoeg demping (flinke loopwijken) en weinig problemen met vocht/zweet doordat ze goed ademen. :D

En tips? Loop niet te hard van stapel, neem je rust indien nodig en neem wat te drinken mee voor onderweg en eet voordat je de deur uitgaat.
Verder zijn tips niet echt nodig, mits er geen sneeuw ligt/gladheid. :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:41:47 #206
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92875090
Ik loop op kisten. :P
Verder kun je volgens mij blij zijn als je uberhaubt kleding krijgt. :')
pi_92875208
En qua kleur dan?
Houden jullie je netjes aan de zwart/oranje kleuren of :6 aan het zwart oranje?
Zijn van die trekkingschoenen een aanrader of eerder een no no?
Ik heb namelijk nog geen beeld wat nou het beste is gezien regen, zomer en natuurlijk de kou in de winter.

Dus dan de kleding bestellen na de proef. In mijn foldertje staat dat ik me meteen moet aanmelden enz enz en in de papieren bende dat ik een hesje krijg...? Vandaar de vraag.

Ik loop nooit te hard van stapel. Ik ben van nature al een "hard loper" ;)
Wel een goede ja, wat drinken en eventueel een snelle koek erbij.

Ik heb trouwens nog geen CAO verkregen. Wel ben ik heel fijn gematst aangezien voor de wijk 11 1/2 uur staat en ik 12 uur op contract heb verkregen. Daar heb ik wel even voor moeten onderhandelen, maar het is toegezegd en staat op de papieren *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 februari 2011 @ 17:47:22 #208
Maffe Fries
pi_92875315
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje :P
pi_92875323
Ik doe wel altijd alleen TNT kleding aan maar m'n schoenen zijn grijs :P Maakt ook verder niks uit hoor, je ziet ze hier ook op van die felgekleurde sneakers lopen. Eentje loopt zelfs altijd in een joggingbroek, maar dat vind ik geen gezicht.

Van TNT krijg je meestal een jas uit het magazijn zodat je herkenbaar bent als bezorger. Vind het zelf ook veel fijner om herkenbaar te zijn, anders kijken mensen je nogal eens raar aan als je post uit een fietstas met heel groot het logo erop haalt :P

CAO moet je zelf denk even op internet opzoeken, kreeg ik er ook niet bij.
pi_92875350
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje :P
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:50:22 #211
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92875437
Ik gebruik van die berg kleding eigenlijk alleen de jas als het regent of bij extreme kou (onder nul) en anders heb ik helemaal niets aan van de TNT en draag ik normaliter m'n eigen oranje sweater.
Die jassen zitten me te benauwd bij normaal weer, die t-shirts zijn met lekker weer ook niets omdat ze amper ademend zijn en van katoen, levert hier alleen maar huidirritaties op. :D
Gewoon een relaxte sweater ofzo viel hier niet te bestellen, lekker handig.

En gematst? Dat moet je nog maar zien in de praktijk hoor, je zou de eerste niet zijn waarbij de wijktijden veel scherper staan dan dat het in werkelijkheid te doen valt waardoor je 'overuren' maakt die eigenlijk gewoon bij de wijktijd zouden moeten zitten.
Al kan dit flink verschillen per wijk/locatie/vestiging heb ik begrepen, hier staan nog steeds wijktijden van wijken waarbij een complete vinex-wijk is toegevoegd aan de code. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 februari 2011 @ 17:51:50 #212
Maffe Fries
pi_92875490
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden :P
Die tekorten vul ik altijd pas na afloop bij. Ik kan er vrij goed tegen om het zonder te doen onderweg
pi_92875621
Nou mijn route ligt op max 2,5 met HAH dus dat valt mee.
De eerste keren zal ik het voor het geval dat meenemen of iig een lekkere rol snoep :)

Dan heb ik in ieder geval een half uurtje minder werk in eigen tijd.
Ik moet het allemaal nog zien. Ik stort me er verder blanco in.
Ik heb begrepen dat ik wat flats krijg en dat de postbodes/bezorgers die eraf zijn gehaald het shit vinden die wijk niet meer te lopen (Ik verheug me al op die eerste ontmoeting...not...)
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:58:50 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92875797
Wijken met flats zijn inderdaad relaxed, mijn wijk bestaat voor 60% uit losstaande woningen met flinke tuinpaden eer je een brievenbus aantreft en van de 2 uur wijk tijd ben ik 20 minuten aan het fietsen omdat alles zover uit elkaar ligt. :D

Middagwijk is dan wel weer relaxed, kleine 400 woningen die in linten achter elkaar te lopen zijn en een aantal in vierkante lopen, alleen zoveel tassen als er weer eens een flinke HAH actie is. ;(
pi_92878219
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
pi_92886607
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Den Haag? :P
pi_92898986
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Of Cannenburch, Lelystad
http://tinyurl.com/cannenburch
Of Kopenhagenlaan, Lelystad
http://tinyurl.com/kopenhagenlaan
Hadden ze dit soort trappetjes maar verboden...
pi_92900931
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering.
pi_92902748
Vind het net wat te wit, zal veel sneller vies kijken als wanner ie wat meer oranje heeft :)
pi_92903102
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.

Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)

Dus gematst zou ik het niet noemen.

Bij mij was het trouwens mijn eigen keuze om het zo te doen, aangezien ik vaak een extra wijk erbij loop.
pi_92903878
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Ik heb ook weleens minuren, maar dat betekent niet dat je salaris moet terugbetalen, hoor! Je hebt een contract en daar staat in afgesproken hoeveel uur en hoeveel salaris, en daar mogen ze (behoudens jouw nadrukkelijke toestemming) niet van afwijken!

Wat minuren inhouden is dat als je bijv de ene week 14 uur werkt en de andere week 10 (dus de ene week 2 plusuren, de andere week 2 minuren) dat ze die dat tegen elkaar wegstrepen. Maar die 12 uur moeten ze uitbetalen. Dus ook als blijkt dat je in de praktijk maar 10 uur per week werkt. En elke maand moet de verrekening plaatsvinden, dus ze mogen niet bijv maandenlang al je minuren optellen en je dan ineens een paar hele lange weken laten maken ter compensatie.
pi_92903995
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 01:23 schreef rub3n het volgende:
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering. [ afbeelding ]
Afschuwelijk. :|W
pi_92905051
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja :D

Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt. :')
pi_92906334
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja :D

Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt. :')
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen :')
pi_92906922
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen :')
Misschien loop ik daar wel :')
pi_92907064
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als tram 2 erlangs rijdt wel :P
pi_92907093
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als tram 2 erlangs rijdt wel :P
Nope, ik loop meer richting de zeekant :P

Ik ken die wijken trouwens wel, ik woon er dicht in de buurt :')
pi_92907241
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nope, ik loop meer richting de zeekant :P

Ik ken die wijken trouwens wel, ik woon er dicht in de buurt :')
Kijkduin/Scheveningen? :P
Nja de Loosduinseweg zou ik in geen geval willen lopen iig :P
pi_92910020
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:01 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Kijkduin/Scheveningen? :P
Nja de Loosduinseweg zou ik in geen geval willen lopen iig :P
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juist :P
pi_92914862
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:23 schreef Troeta het volgende:

[..]

Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juist :P
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heet :') Ik bedoel de Oude Haagweg. Wel Loosduinen voor de rest mja :')

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,120.94,,0,6.1

Zelfs een fiets van een TNT'er in beeld :P
pi_92915438
quote:
11s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:53 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Afschuwelijk. :|W
Ik vind het na even wennen wel mooi.
pi_92919867
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik vind het na even wennen wel mooi.
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderen :')
pi_92920908
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:39 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] gaat morgen bellen met TNT...
[/me]

Kijken of ik van zaterdag postbezorger > chauffeur collectie kan

heb m'n rijbewijs sinds oktober 2010 en zou er toch graag wel wat mee doen

Gelukt!!! 8-) ^O^

* Think_Pad gaat binnenkort lekker rondcrossen met een auto van TNT, ipv op de fiets
pi_92924894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:07 schreef Zetslet het volgende:

[..]

Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderen :')
Als de kleur uiteindelijk wit wordt ben ik weg :') Verschrikkelijk haha :P
pi_92926090
De laatste dagen opleiding centrale afrekening gehad. Best wel leuke dienst. Het enige nadeel is dat je soms bijna iedereen binnen hebt en dan nog een uur moet wachten op 2 laatkomers.
pi_92926295
Wat is dat dan ultra_ivo, centrale afrekening?
pi_92926353
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Troeta het volgende:
Wat is dat dan ultra_ivo, centrale afrekening?
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.
pi_92926466
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heet :') Ik bedoel de Oude Haagweg. Wel Loosduinen voor de rest mja :')

http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,120.94,,0,6.1

Zelfs een fiets van een TNT'er in beeld :P
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.
pi_92926495
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:50 schreef TokenW het volgende:

[..]

De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.
Oh ja dan is het misschien minder zwaar :P Zoveel zie je niet vanuit de tram :P
pi_92926529
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
De laatste dagen opleiding centrale afrekening gehad. Best wel leuke dienst. Het enige nadeel is dat je soms bijna iedereen binnen hebt en dan nog een uur moet wachten op 2 laatkomers.
Ga je dan altijd als laatste naar huis?
pi_92926596
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Welke wijken loop je dan?
pi_92926666
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ga je dan altijd als laatste naar huis?
Collectie is dan nog bezig. Maar wel als laatste uit de bestelling, je begint uiteraard ook een stuk later (en krijgt dus geen TOD).
pi_92927921
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.
haha dat doe ik ook,maar van centrale afrekening heb ik nog nooit gehoord hoor.
Ik vind het heerlijk, betaald worden om te wachten ;)
pi_92929230
Het is ook een term uit de tijd dat de postbodes nog met geld rondliepen en dat moesten afrekenen aan het eind van hun dienst.
pi_92929263
Holy shit wat is die nieuwe bestickering lelijk. Witte voorkant zal ook wel heel erg snel smerig worden.
pi_92929690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is ook een term uit de tijd dat de postbodes nog met geld rondliepen en dat moesten afrekenen aan het eind van hun dienst.
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,haha
pi_92931045
Ach elke vestiging heeft zijn eigen tradities. Maar geloof dat alle medewerkers depot op zijn frans uitspreken (klemtoon op de e) maar alle managers het als depot met klemtoon op o.
pi_92931394
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:53 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,haha
afwerken doe je hier met passepost ;). Er zijn bij ons idd nog een aantal heel oude namen in gebruik, ook voor klanten (bijv. griffie voor de provincie).
pi_92931754
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
Ach elke vestiging heeft zijn eigen tradities. Maar geloof dat alle medewerkers depot op zijn frans uitspreken (klemtoon op de e) maar alle managers het als depot met klemtoon op o.
Dat komt omdat al die managers elkaar napraten. En het lagere management praat graag het hogere management na om erbij te horen. Een aspiratiegroep heet dat geloof ik.

Dus het management heeft het over deppo (Brits engels, klemtoon op e 1e lettergreep) en het gewone werkvlok over dépo. (klemtoon op 2e lettergreep).
pi_92932075
Deppo ja, al is amateuristisch hondenhok vaak een betere omschrijving
Had maandag bijeenkomst over autounit ( :( )en had je ook 8 managers die het over deppo's hadden.
Over autounit, hier worden op 20 juni de eerste postbodes eruit geflikkerd. RIP
pi_92937397
Hier zeggen we dépo of dépot :')
Alleen als ze kakkerig willen doen roepen m'n collega's wel eens deppooooooo.
pi_92938135
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:32 schreef carboni het volgende:
Deppo ja, al is amateuristisch hondenhok vaak een betere omschrijving
Had maandag bijeenkomst over autounit ( :( )en had je ook 8 managers die het over deppo's hadden.
Over autounit, hier worden op 20 juni de eerste postbodes eruit geflikkerd. RIP
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.

Ik had trouwens begrepen dat er nog niemand daadwerkelijk uitgeflikkerd zou worden, alleen dat een aantal mensen een brief krijgt met de mededeling dat ze de status "mogelijk overcompleet" krijgen, wat zoveel wil zeggen als "u zal in de toekomst wellicht ontslagen worden". Kortom, een volstrekt nietszeggende mededeling die op geen enkele manier een einde maakt aan de onzekerheid waar veel mensen in verkeren, en die eigenlijk alleen maar bedoeld is om mensen bang te maken.

Ondertussen worden er nog steeds volop postbezorgers aangenomen en struikel je over de uitzendkrachten. En juridisch is dat kennelijk toegestaan omdat de functies postbode en postbezorger niet uitwisselbaar zijn. Wel vreemd dat er hier postbezorgers rondlopen die een tweede contract hebben gekregen als "medewerker voorbereiding", en die dus in feite exact hetzelfde werk doen als een groot deel van de postbodes.
pi_92938676
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.

Ik had trouwens begrepen dat er nog niemand daadwerkelijk uitgeflikkerd zou worden, alleen dat een aantal mensen een brief krijgt met de mededeling dat ze de status "mogelijk overcompleet" krijgen, wat zoveel wil zeggen als "u zal in de toekomst wellicht ontslagen worden". Kortom, een volstrekt nietszeggende mededeling die op geen enkele manier een einde maakt aan de onzekerheid waar veel mensen in verkeren, en die eigenlijk alleen maar bedoeld is om mensen bang te maken.

Ondertussen worden er nog steeds volop postbezorgers aangenomen en struikel je over de uitzendkrachten. En juridisch is dat kennelijk toegestaan omdat de functies postbode en postbezorger niet uitwisselbaar zijn. Wel vreemd dat er hier postbezorgers rondlopen die een tweede contract hebben gekregen als "medewerker voorbereiding", en die dus in feite exact hetzelfde werk doen als een groot deel van de postbodes.
Deppo's zijn hondenhokken ja. 2 deppo's heeft hier een Senseo, 1 een toilet en nog een een dixie van het plantsoenendienst-depot waar het de half overdekte schuur mee deelt.
Haha ik zocht nog een mooie foto op google van een depot en vond een mooie klacht:
quote:
Geachte heer mevrouw,
Elke dag (2x) komt er bij de granietgroen een busje van de TNT bij mij naast de deur , eigenlijk onder mn deur (ik woon nl 1 hoog) , met een verschrikkelijk hard piepend geluid achteruit rijden. Ik vraag mezelf af of dat nodig is.Persoonlijk denk ik van niet omdat het een bestelbusje is en geen vrachtwagen.
Gewenste oplossing

Op het moment van achteruitrijden bij ons op de parkeerplaats (een stukje van 10 meter) eerst in de spiegels kijken en dan zonder hard piepend geluid achteruitrijden. Simpeler kan niet. Ik tevreden aangezien ik onregelmatige werktijden heb.
Klant heeft duidelijk niet door dat de kleppenwagen wel een soort vrachtwagen is.

Nee het ontslagverhaal begint nu echt, niet "mogelijke overcompleet" maar per 1 juni dit jaar gaan er hier mensen "overcompleet" verklaard worden.
Overigens met de autounit word het verschil tussen postbode en postbezorger pas echt klein. Postbussen gaan weg (naar de gamma ofzo), bupo weg, hah vouwen weg, al het autowerk weg. Het enige verschil is dan nog voorbereiden.

[ Bericht 6% gewijzigd door carboni op 17-02-2011 22:13:37 ]
pi_92941762
haha, dan ben ik ook benieuwd wat passepost is...

grappig dat het deppo-dom gedoe ook bij jullie is. Echt, ik vind het zo :r
pi_92942056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef Troeta het volgende:
haha, dan ben ik ook benieuwd wat passepost is...

grappig dat het deppo-dom gedoe ook bij jullie is. Echt, ik vind het zo :r
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.
Passepost is de post die gestickert moet worden omdat ie voor buiten je eigen gebied is.
pi_92942689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.
Passepost is de post die gestickert moet worden omdat ie voor buiten je eigen gebied is.
Dat noemen ze bij ons afschrijvers. Vroeger toen iedere postbode nog een ochtend- en een middagwijk had werden dat bij ons de eerste en tweede tranches genoemd. Wat bij ons dan werd uitgesproken als "tranzen". Maar sinds de komst van de HSM heten het batches. Jammer hoor.
pi_92942997
bij ons is het dépo :P het woord tranches wordt hier ook nog steeds gebruikt. maar dacht dat het altijd tranzen was haha.
pi_92946388
ooooh, herstelpost ,haha
pi_92956570
Heh, ook bij mij komt 'herstelpost' me een stuk bekender voor dan 'passepost' of al die genoemde andere woorden ;p

Overigens depot hiero is zo'n garagebox zonder ramen, wc, water of senseo, maar sinds kort wel met mooie metalen rekken aan de muren voor 9 wijken/lopen met boven ieder rek een bordje waarop staat welk rek voor welke loop bestemd is, scheelt tegenwoordig weer best wat tijd met zoeken naar de juiste tassen als er net een lading gekomen is, vaak komt 't busje dan met zo'n 20 tassen tegelijk ;p

Wb koffie/warme drank, sinds december ergens worden er nu dagelijks thermoskannen heet water neergezet onder het mom van "om jullie te helpen de koude winter door te komen". Zit dan in 't rode boekje een zakje nescafe espresso, thee, cupasoup (div smaken) en/of (zelden) iets voor warme chocomel :D
Pomtiedomtiedom...
pi_92967453
Ik kreeg net een leuk sms'je van een teamcoach:

"Heren/dames. Aub om 6:00 uur beginnen met hah vouwen."

Ik ga ervanuit dat tie morgen bedoelt. Maarja, ik ga maar niet om 6:00, ik heb nl. vanavond een feestje haha. Ikk ga wel rond een uur of 7 ofzo. Mooi even 2 uurtjes extra pakken.
pi_92968611
Eventjes terugkomende op het volgende...

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.

Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Heel flink onderhandeld heb ik nou ook weer niet hoor, maar ik heb meneer wel even een paar keer op zijn hart gedrukt dat ik tenminste 12 uur MOET hebben. Situatie uitgelegd en nog een paar keer op zijn hart gedrukt en hij ging akkoord. Natuurlijk zal ik mijzelf dan flexibeler moeten opstellen als er een wijk extra gelopen zal moeten, maar dat zou ik graag doen. Ik wilde zelf zoveel mogelijk uren en dat waren er nu maar 11 1/2 voor deze ene wijk. Wanneer er nog een wijk vrijkomt wil ik die er zowieso graag bijpakken als dat kan.
Ik heb ook info gevraagd over die minuren aangezien ik dat wel eerder gelezen heb, maar contract is contract is mij vermeld, een verrekening zal misschien op zijn plaats zijn bij ongelijke weken (dat heb ik dus niet nagevraagd), maar ze zijn verplicht 12 uur uit te betalen. Ook mijn bruto salaris staat vermeld in het contract op basis van die 12 uur per week.

In mijn persoonlijke situatie ben ik gematst, misschien kwam dat raar over naar jou. excuses!
pi_92972831
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef rub3n het volgende:
Ik kreeg net een leuk sms'je van een teamcoach:

"Heren/dames. Aub om 6:00 uur beginnen met hah vouwen."

Ik ga ervanuit dat tie morgen bedoelt. Maarja, ik ga maar niet om 6:00, ik heb nl. vanavond een feestje haha. Ikk ga wel rond een uur of 7 ofzo. Mooi even 2 uurtjes extra pakken.
Die rekensom snap ik even niet :P
pi_92982313
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Die rekensom snap ik even niet :P
Normaal gesproken begint 'ie om 9 uur pas?
pi_92997993
Normaal begin ik inderdaad pas om 9 uur. ik ben maar een beetje op tijd naar huis gegaan.

Ik kijk morgen wel ff hoe laat ik ga. Sowieso iets eerder want ik zag vanmiddag dat mijn boerenwijk als enige geen gevouwen HAH had.

Is al 3 zaterdagen zo. Alle boerenwijken zijn de HAH van gevouwen, behalve die van mij. Vreemd...
pi_92999631
Zo TNT is afgeschreven voor me.
Ze zouden vandaag bellen omdat ik proefronde morgen zou gaan lopen.
Maar dat hebben ze vertikt.
Ben zelf al genoeg achter dingen aan gegaan. Wat een slechte communicatie daar.
Maar ergens ook wel fijn, hoef ik ook niet voor een hongerloon te gaan werken.
pi_92999830
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:20 schreef pgrferrari het volgende:
Zo TNT is afgeschreven voor me.
Ze zouden vandaag bellen omdat ik proefronde morgen zou gaan lopen.
Maar dat hebben ze vertikt.
Ben zelf al genoeg achter dingen aan gegaan. Wat een slechte communicatie daar.
Maar ergens ook wel fijn, hoef ik ook niet voor een hongerloon te gaan werken.
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.

En hongerloon? Nou, hier niet hoor. ¤2,30 boven het minimum jeugdloon is niks mee.
pi_93000702
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef rub3n het volgende:

[..]

Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.

En hongerloon? Nou, hier niet hoor. ¤2,30 boven het minimum jeugdloon is niks mee.
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:15:24 #268
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93007599
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Kun je beter bij de AH werken inderdaad.
pi_93007718
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Kun je beter bij de AH werken inderdaad.
Ze hadden vanochtend rond half 11 gebeld toen ik nog op bed lag. (zag ik naderhand op mijn mobiel.)
Ze stonden opeens om 11 uur voor de deur :')

Ik heb gezegd dat ik er niet op gerekend had en ze mij gisteren zouden bellen.
Hebben ze dus niet gedaan.
TNT :W
pi_93010347
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Groot gelijk hoor. Zo schiet het als bijbaantje 4 zaterdagen in de maand totaal niet op.
pi_93011856
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks. _O-
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:34:14 #272
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_93012068
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks. _O-
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien? :P
pi_93012239
quote:
_O-
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Expres het zwaarste pakketje dat je bij je hebt naar binnen gooien en dan aanbellen omdat het bij het verkeerde adres in de brievenbus gedaan is :D
pi_93012737
quote:
rofl dat moet wel het raarste zijn wat ik tot nu toe heb gehoord.
pi_93012980
Zulke dingen maak ik nou nooit mee :D ;(

Ik zou vandaag 2 wijken bezorgen, maar ik voelde me gisteravond al niet lekker en vanochtend was het helemaal drama (bonzende hoofdpijn, misselijk, slap). Heb me toch maar ziekgemeld, niemand heeft tenslotte iets aan een bezorger die kotsend in de bosjes ligt :P De TC was not amused (er waren al een hoop zaterdagbestellers niet, daarom moest ik ook komen opdraven), maar ja, ik ben ook niet voor m'n lol ziek...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93013516
Drukke zaterdag.
8 tassen post incl. C1000 en Karwei HAH en een dikke Makro folderpakket

Mag toch écht hopen dat de Karwei eenmalig op Zaterdag was, want als de Karwei of Gamma definitief op de zaterdagen erbij zit, ben ik weg.... heb zo'n hekel aan die folders!
pi_93016325
Aah me waren dus niet de enigste met Karwei bij de C1000 ik hoop het ook niet idd... folderloze zaterdagen goeie ouwe tijd goeie ouwe tijd ;(

Krijgen jullie de huis en huis ook al voorgevouwen aangeleverd? Hier nu wel. Zitten er twee van die plastic strips om elke kleine huis en huis bundel x)

[ Bericht 12% gewijzigd door loonytik op 19-02-2011 17:15:11 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 februari 2011 @ 17:13:21 #278
Maffe Fries
pi_93017553
ik ben al 2 folders op zaterdag gewend, maar bij een deel van de route waren het er zelfs drie. Moest vandaag in een huurauto rijden. Een Opel Combo rijdt prima, maar de instap is te laag om even gemakkelijk in en uit te stappen.
pi_93018044
Karwei had zo'n irritant flapje. Mag van mij voortaan ook wegblijven weer.
pi_93019032
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:57 schreef pussywillow het volgende:
Zulke dingen maak ik nou nooit mee :D ;(

Ik zou vandaag 2 wijken bezorgen, maar ik voelde me gisteravond al niet lekker en vanochtend was het helemaal drama (bonzende hoofdpijn, misselijk, slap). Heb me toch maar ziekgemeld, niemand heeft tenslotte iets aan een bezorger die kotsend in de bosjes ligt :P De TC was not amused (er waren al een hoop zaterdagbestellers niet, daarom moest ik ook komen opdraven), maar ja, ik ben ook niet voor m'n lol ziek...
Klinkt als een kater... 's avonds een man/vrouw 's ochtends een...

(haha)

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben al 2 folders op zaterdag gewend, maar bij een deel van de route waren het er zelfs drie. Moest vandaag in een huurauto rijden. Een Opel Combo rijdt prima, maar de instap is te laag om even gemakkelijk in en uit te stappen.
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!
pi_93019706
Brievenbussen die een hoek van 90 graden naar beneden maken, icm grote onbuigbare post :')

[ Bericht 10% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 19-02-2011 18:47:37 ]
pi_93020366
Hier door is dus die witte auto met oranje stickers

Uit het jaarplan 2011
quote:
Onze communicatie is vanaf 1 juni daarom al in de nieuwe naam en nieuwe huisstijl. Van visitekaartjes, briefpapier tot facturen en internet. De rebranding van andere middelen, zoals autos, kleding, brievenbussen en gebouwen, doen we stap voor stap. De budgetten voor de rebranding zijn immers niet onbeperkt. Daarom kijken we heel efficiėnt naar het proces: wat kan wel, wat kan niet? Bestellen we bijvoorbeeld nieuwe autos, dan doen we dat in een kleur die zo neutraal mogelijk is en daardoor eenvoudig aan te passen is aan de nieuwe huisstijl.
pi_93020551
Hier hebben we ook al van die busjes met de nieuwe bestickering. Wilde hem tegemoet rijden voor m'n steunpuntzak en reed hem dus zowat voorbij :')
pi_93020615
http://www.tntpost.nl/ove(...)materiaal/index.aspx
Haha

Ze worden ook steeds jonger!

Overigens hebben wij net deze week een nwe auto gekregen (Trafic) in volledige TNT bestickering. Denk dat Renault de memo nog niet ontvangen :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 februari 2011 @ 18:55:37 #285
Maffe Fries
pi_93020722
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:05 schreef rub3n het volgende:

Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!
Er zit onderin best wel wat trekkracht ja :9
pi_93020808
T5'jes zonder boco O+ Die fluittoon van de turbo is al reden genoeg om het gaspedaal even in te drukken.
jammer genoeg gaan collega's er niet echt goed mee om, binnen zijn ze smerig en stinken ze.
pi_93026756
Ons depot/pand is verkocht :o

Gisteren echt een vreselijke dag. Van die geadresseerde HAH (hebben die een naam?). Een of ander krantje voor de hele gemeente. Zelfs voor huisnummers die niet eens bestaan. Of voor huizen die op 2 nr's gevestigd zitten (bijv 51-53) ook apart, dus die mensen kregen 't dubbel! :D En juist op een dag dat er niet eens zoveel post was :'( Wat een feest was dat...

Vandaag natuurlijk ook weer fijn met die Makro erbij :D Ben van 8.00 tot 14.30 bezig geweest (moest 2 wijken voorbereiden en 2 grote wijken bestellen) :o
pi_93027919
Gemeentes en woningbouwverenigingen hebben opvallend vaak enorm slechte adres databases. Hier ook vaak brieven van zowel gemeente als woningbouw voor huizen die ze zelf gesloopt hebben :').
Snugger van die gemeente om het geadresseerd te doen, overheidsverspreiding is een stuk goedkoper.

Depot verkocht? Bedoel je VBG? Sneu, zal dat vbg dan wel als eerste over gaan op een CVL.
pi_93033638
Hier was er een KPN glasvezel mailing. Brievenbus-aan-brievenbus. De machine kon er niet mee overweg. Dus zaten ze op willekeurige volgorde in de reject. Nog erger als stempassen dus.

Gelukkig heb ik een boerenwijk met inbel-lijntjes en geen glasvezel dus muwhaha.

Van die bestickering wist ik overigens. Een witte bestelbus verkoopt beter dan een oranje haha. Ik vind ze wel chique!

Ons VBG schijnt ook al een half jaar (of meer) te koop te staan. Maar volgens mij kan dat gerust nog 2 tot 3 jaar zo zijn.

Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:12:48 #290
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93033797
Ons VBG is ook verkocht, binnenkort dus de post ophalen in een of andere veredelde garage-box. _O-
pi_93034043
Kun je dan gewoon blijven werken? Of ben je nu ook postbezorger?
pi_93034099
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:

Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Volgens mij werkt dat wettelijk gezien niet zo. Je kiest er dan immers zelf voor om niet op en neer naar Zwolle te gaan. Als ze gewoon aanbieden dat je mee kunt naar Zwolle heb je geloof ik geen recht op een verdere financiele vergoeding.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:21:02 #293
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93034172
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:18 schreef rub3n het volgende:
Kun je dan gewoon blijven werken? Of ben je nu ook postbezorger?
Ik ben postbezorger ja. :)
Ach, tegen de tijd dat het echt rampzalig wordt op ieder front bij de TNT zit ik weer in de studiebankjes als alles goed gaat. :+
pi_93035160
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Wat een gegiechel en of ik inderdaad de post niet te hard naar binnen wilde gooien :')
pi_93039432
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Hier was er een KPN glasvezel mailing. Brievenbus-aan-brievenbus. De machine kon er niet mee overweg. Dus zaten ze op willekeurige volgorde in de reject. Nog erger als stempassen dus.

Gelukkig heb ik een boerenwijk met inbel-lijntjes en geen glasvezel dus muwhaha.

Van die bestickering wist ik overigens. Een witte bestelbus verkoopt beter dan een oranje haha. Ik vind ze wel chique!

Ons VBG schijnt ook al een half jaar (of meer) te koop te staan. Maar volgens mij kan dat gerust nog 2 tot 3 jaar zo zijn.

Wie wil er in godesnaam een ex-TNT bestelauto kopen, extreem veel gebruikt, zeer slecht onderhouden, gereden door onervaren bestuurders die eigenlijk onhaalbare diensten moeten rijden.
Overigens die autounit, postbodes en zaterdagbestellers mogen solliciteren, rest niet.
Mwa kampen-zwolle is nog wel te doen, maar lekker wijken zetten om 3 uur s'nachts is minder. Gelukkig wordt er nog steeds naar een gebouw gezocht voor CVL Zwolle, Den Bosch is al wel aangekocht zag ik in de Mail.
Maar ze gaan je echt niet afkopen, ze hebben genoeg trucjes. Wat dacht je van 6 uur beginnen, brengritje, dan niks dan weer haalrit. Ze hebben genoeg geoefend met de voltijders dus parttimers zal een peulenschil zijn.
Mijn VBG staat zover ik weet nog steeds te koop, gelukkig staat het in een winkelcentrum hiero waar eigenlijk nu de helft failliet leegstaand is en al meerdere projecten zijn gecanceld. Overigens moet de koper eerst de bestellingszalen 2 jaar lenen aan TNT.
  zondag 20 februari 2011 @ 12:03:42 #296
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_93049611
Wordt die auto-unit straks in juni eigenlijk al ingevoerd?
Nothing is what it seems
pi_93052595
Ik zie het allemaal wel tzt!
pi_93053811
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:03 schreef Viper86 het volgende:
Wordt die auto-unit straks in juni eigenlijk al ingevoerd?
Nee, per fase per area worden ongeveer 10 vestigingen gereorganiseerd, eerste fase is juni 2011.
pi_93057590
whut @.@ Bij ons word hier al met "emotion" gereden.... Hoe is dat mogelijk dan ? Die chauffeurs die daarvoor rijden mogen ook niks meer voorbereiden hier. Alleen we lenen soms wel iemand uit aan hun als hun mensen tekort komen :')
pi_93058073
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:00 schreef loonytik het volgende:
whut @.@ Bij ons word hier al met "emotion" gereden.... Hoe is dat mogelijk dan ? Die chauffeurs die daarvoor rijden mogen ook niks meer voorbereiden hier. Alleen we lenen soms wel iemand uit aan hun als hun mensen tekort komen :')
Er zijn 10 vestigingen waar ze een proef met eMotion (naam is nu trouwens veranderd in TNT Autobedrijf, emotion was te vaag) waar het volgens de managers op de voorlichtingsbijeenkomst geweldig liep na wat introductieprobleempjes. Sure, zo geweldig was optivo ook.
pi_93059269
Bij ons zou in juni autobedrijf ingaan, maar volgens mij wordt dat nog wel even uitgesteld. Tevens is het mogelijk dat aangetekenden binnen enkele weken/maanden weggaan. Nadat alle ritten weg zijn zullen uiteraard ook alle postbussen weggaan, wat bij ons goed is voor zo'n 25 kasten. Daarnaast worden ook alle antwoordnummers binnenkort gecentraliseerd.

Ik denk dat het over een jaartje einde oefening is, dan is er niks meer over.
lama
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')