quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:51 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou, ik vind 8 uur beginnen echt niet uitslapen hoormoet heel de week vroeg op dus op zaterdag mag het dan wel beetje minder vroeg
Op de oude vestiging begon ik altijd pas om 10.15
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:46 schreef ultra_ivo het volgende:
8 uur is uitslapen. Ik begin zowat altijd om 6uur of om 5u30.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Morgen weer heerlijk om 6:30 uur beginnen.
Lees het bericht nog eensquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:30 schreef carboni het volgende:
Foutje: 6500 brieven aan mevrouw Jansen
Haha, zal ook maar eens gebeuren dat je 6500 brieven aan een adres hebt.![]()
Kom je daar sta je 20 minuten de brieven door de deur te douwen. Creer je wel een scenario maatwerk druk voor je eigen loopje.
Ik werk nu 8 maanden bij TNT en loop nog steeds in mijn eigen kleding rond. Schijnt normaal te zijn ...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:01 schreef ForumGek het volgende:
Ik doe zaterdagpost bezorgen sinds vorige week, morgen 2e keer inwerken!
Die website voor je kleding bestellen werkt super brak op firefox op een macbook...volgens mij zijn mijn gegevens niet eens goed doorgekomen!
Ik heb 2,5 jaar met eigen kleding rondgelopenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik werk nu 8 maanden bij TNT en loop nog steeds in mijn eigen kleding rond. Schijnt normaal te zijn ...
3512B is de wijk Janskerkhof in Utrecht, toevallig bezorg ik hier wel eensquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:51 schreef fespo het volgende:
ik heb een pakket verzonden naar een verkeerd adres, de status van het tracking nummer geeft aan: afgeleverd in postbus.
iemand een idee wat ik het beste kan doen? heb al een brief naar het postbus adres gestuurd.
het vreemde is dat er als afzender van het pakket staat:
3512BJ UTRECHT
terwijl ik in Noord holland woon en het pakket in Amsterdam is terecht gekomen.
als ik Google naar 3512BJ UTRECHT krijg je een vage straat iemand een idee wat dat is?
Er werkte iemand ruim 5 jaar in eigen kleding rond.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik werk nu 8 maanden bij TNT en loop nog steeds in mijn eigen kleding rond. Schijnt normaal te zijn ...
en waarom staat dat als afzender adresquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:58 schreef lbeew het volgende:
[..]
3512B is de wijk Janskerkhof in Utrecht, toevallig bezorg ik hier wel eens
Geen idee? :d Fout van degene wie je pakketje heeft gescand misschien?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:59 schreef fespo het volgende:
[..]
en waarom staat dat als afzender adres
Ja dat had ik gedaan, daar om zei ik "stel dat" niet alleen de naam fout was.quote:
Ik had dat afgelopen week ook, met een pakje wat vanuit Noord-Brabant naar mij was toegestuurd. Bij Track & Trace stond er als afzender "Postkantoren BV, 15, 3512 BJ, Utrecht".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:51 schreef fespo het volgende:
ik heb een pakket verzonden naar een verkeerd adres, de status van het tracking nummer geeft aan: afgeleverd in postbus.
iemand een idee wat ik het beste kan doen? heb al een brief naar het postbus adres gestuurd.
het vreemde is dat er als afzender van het pakket staat:
3512BJ UTRECHT
terwijl ik in Noord holland woon en het pakket in Amsterdam is terecht gekomen.
als ik Google naar 3512BJ UTRECHT krijg je een vage straat iemand een idee wat dat is?
Hier is nog een postkantoor in een boekhandel. Is ook meteen het meest kundige en drukste kantoor van de stad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had dat afgelopen week ook, met een pakje wat vanuit Noord-Brabant naar mij was toegestuurd. Bij Track & Trace stond er als afzender "Postkantoren BV, 15, 3512 BJ, Utrecht".
Volgens Google is dat de Croeselaan.
Eigenaardig, want ik dacht dat de hele Postkantoren BV was opgedoekt? Bij mij in wijde omgeving zijn iig nergens meer echte postkantoren, alleen nog die servicepunten in supermarkten, bij de sigarenboer, etc.
Raar, want de postcode 3512B is centrum van utrecht, croeselaan zit ergens in de 3521quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had dat afgelopen week ook, met een pakje wat vanuit Noord-Brabant naar mij was toegestuurd. Bij Track & Trace stond er als afzender "Postkantoren BV, 15, 3512 BJ, Utrecht".
Volgens Google is dat de Croeselaan.
Eigenaardig, want ik dacht dat de hele Postkantoren BV was opgedoekt? Bij mij in wijde omgeving zijn iig nergens meer echte postkantoren, alleen nog die servicepunten in supermarkten, bij de sigarenboer, etc.
Foutje, had 21 getyped ipv 12. Het moet dus 3512 BJ zijn, nummer 15, geen idee welke straat dat is, maar daar zou dus Postkantoren BV gevestigd moeten zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:22 schreef lbeew het volgende:
[..]
Raar, want de postcode 3512B is centrum van utrecht, croeselaan zit ergens in de 3521
Trouwens, 3521 zit ook Mineurslaan onder, waar een TNT vestiging is, als in een kantoor. Misschien dat het daar van afkomstig is?
Kijk eens in de startpost van dit topicquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:02 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik ben alleen kwijt hoeveel ik nou precies verdien :S
In je contract staat je uurloon, dus dat moet wel te vinden zijn. Uitdagend is het idd niet echt, wel is het lekker om buiten te zijn en daar ook nog wat geld mee te verdienen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:02 schreef SwiffMeister het volgende:
Zo, vanochtend mijn eerste ochtend gewerkt als zaterdagmedewerker.
Vanochtend begonnen om 8:00 met sorteren en daarna een wijk rondgebracht. Alles uiteraard samen met een kerel die er al een paar jaar werkt.
Ben beniewd, t'is niet echt uitdagend ofzo, maar wel prima om zo op zaterdagochtend wat centen te verdienen.
Ik ben alleen kwijt hoeveel ik nou precies verdien :S
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt, ik begrijp dat je er als medewerker niet altijd wat aan kan doen, maar wat een kut organisatie is die TNT geworden.
3 voorbeelden:
1. Brief van een bekende aan mijn ouders, de buren van mijn ouders en de achterburen van mijn ouders. Allemaal NIET aangekomen. In een andere wijk van Vianen wel aangekomen. Bel je met de 'klantenservice' (meer: veredelde mongooltjes die de telefoon opnemen) en dan kunnen ze niets voor je doen. Want dan had het maar aangetekend moeten zijn.
-knip-
Yep daarquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:51 schreef loonytik het volgende:
[..]
in Vianen ?
ik denk dat ik zelfs weet waar het over gaat! straat toevallig vernoemt naar een boom? igg we kunnen er inderdaad niks aan doen
had zelf nog even gezocht op het kantoor.
Hier was er best veel. Dikke Makro's, de Kampioen (alleen even nrs) en stembiljetten! En natuurlijk de onvermijdelijke C1000 folder. Helaas was 1 van mijn wijken (de andere maak ik zelf klaar) voorbereid door een of andere van de straat geplukte uitzendkracht, want wat een puinhoop was het! En het is echt geen moeilijke wijk om klaar te maken. Maar gewoon een vakje 2-20 was al te moeilijk voor deze meneer. Dan ging het van 2,4,6,4,6,8,4,2 etc! En hij dacht mij kennelijk een plezier te doen door vakjes samen te voegen tot mooie bundels. Dat vind ik in de regel ook heel plezierig, ware het niet dat deze sjappie echt geen notie had welke stukken bij elkaar hoorden. Dus was ik herhaaldelijk stukken straat kwijt die dan ineens midden in een andere straat weer opdoken. Daarbovenop kwam ook nog eens dat onze fijne gemeente ook dit jaar weer te schrieperig was om de oproepkaarten in een envelop te versturen, dus liep je zowel binnen als buiten constant te kutten met die dunne velletjes die je haast niet van elkaar afgepeuterd kreeg, mede dankzij de perforatieranden aan weerszijden. Wat een dag!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:29 schreef ForumGek het volgende:
Het was wel hard fietsen naar postcentrum toe, maar in de wijken viel het uiteindelijk mee. Er was alleen echt belachelijk weinig post!
Dit vroeg je in november al, het antwoord blijft hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Hoi iedereen,
Hoe kom ik erachter wie mijn postbezorger is? Kan ik dit nagaan op de TNT site of het postkantoor?
Vraag het de bezorger zelf eens? (Als die langs komt tenminstequote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Hoi iedereen,
Hoe kom ik erachter wie mijn postbezorger is? Kan ik dit nagaan op de TNT site of het postkantoor?
I know sorryquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:13 schreef Zetslet het volgende:
[..]
Dit vroeg je in november al, het antwoord blijft hetzelfde.
Dan heb je pech?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:09 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
I know sorrymaar ben het antwoord vergeten. Ik heb geen idee wie mijn post bezorgt. Ik kom de bezorger nooit tegen.
Dankjewel voor je nuttige bijdrage...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef Zetslet het volgende:
Bij TNT Express klagen ipv hier bij TNT Post?
Voor jou een raadsel, dan is het voor ons zeker een raadsel! Is je hartje nu gelucht?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:15 schreef CoExist het volgende:
Tsja, het was weer eens zover vandaag. Vond een eigen getypt briefje op de deurmat met daarop de melding dat mijn pakket in de papiercontainer lag. Eigenaardig genoeg was ik gewoon thuis de hele ochtend dus hoe de bezorger mij heeft kunnen missen is mij een raadsel...
Enfin, dit is al de zoveelste keer dat dit soort misstanden gebeuren met mijn toch waardevolle pakketjes. En ik ben het meer dan zat! Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
pakketservice is nog onderdeel van TNT Post: TNT Post pakketservice.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef Zetslet het volgende:
Bij TNT Express klagen ipv hier bij TNT Post?
Waarom wil je dat weten dan? Misschien loopt er elke dag wel een andere...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:09 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
I know sorrymaar ben het antwoord vergeten. Ik heb geen idee wie mijn post bezorgt. Ik kom de bezorger nooit tegen.
Wat ben jij van plan met de postbezorger?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Hoi iedereen,
Waarom een herstel sticker erop?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:15 schreef Think_Pad het volgende:
Gefeliciteerd!
Oja nog een irritant puntje....
Heb vaak op zaterdag post mee voor een kinderdagverblijf, maar die is op zaterdag niet open, en daarom kan ik niet bij de brievenbus (zit achter een hek).
2 week terug had ik dus post die ik weer mee terug moest nemen. Herstelsticker erop geplakt, en klaar dacht ik. Die week erop kreeg ik die shit weer mee, met die stickers erop (ik herkende m'n handschrift). Ik dacht: toeval.
Wat denk je?? Krijg ik die enveloppen vandaag weer mee![]()
Dus nu maar groot erop gezet dat ze dat niet bij de zaterdagpost moeten gooien.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wat ben jij van plan met de postbezorger?
Als ik zo lees wat je daar allemaal doet is het niet meer dan terecht dat je een vast contract krijgt. Gefeliciteerd, het is je gegund.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Eén keer raden wie er een vast contract heeft gekregen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankje!quote:Op zondag 6 februari 2011 04:37 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als ik zo lees wat je daar allemaal doet is het niet meer dan terecht dat je een vast contract krijgt. Gefeliciteerd, het is je gegund.
Helemaal gemist, maar gefeliciteerdquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:06 schreef xxiessiexx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankjewel!quote:Op zondag 6 februari 2011 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helemaal gemist, maar gefeliciteerd
Jazekerquote:Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef rub3n het volgende:
Een vast contract voor onbepaalde tijd of ...?
Desalniettemin gefeliciteerd!
Nogmaals gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:06 schreef xxiessiexx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is een pleonasme tautologie , een vast contract is per definitie voor onbepaalde tijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:05 schreef rub3n het volgende:
Een vast contract voor onbepaalde tijd of ...?
Desalniettemin gefeliciteerd!
Mag niet meer (optima) Alles gaat terug naar het sorteercentrum en gaat dan dinsdag de bestelling pas weer in.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:28 schreef rub3n het volgende:
[..]
Waarom een herstel sticker erop?
Elastiekje erom, in de bezorgersmap met briefje erbij dat het maandag mee kan. Klaar! Je gebruikt de herstelstickers een beetje verkeerd.
Dat gezeik hebben we hier nu ook. We hebben hier een industrieterrein wat zaterdag grotendeels dicht is, normaalgesproken bundel je de post af en leg je de bundels terug op de kast voor maandag. Nu wordt de post weggehaald en ergens opgeslagen, en je krijgt het dan pas dinsdag weer mee.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef Troeta het volgende:
[..]
Mag niet meer (optima) Alles gaat terug naar het sorteercentrum en gaat dan dinsdag de bestelling pas weer in.
Minder post op maandag dus en ja, ik weet dat het dan ontzettende vertraging geeft,maar dat maakt niets uit voor TNT.
Dus die herstelsticker is wel juist, snap alleen niet dat je het dan pas een week later weer krijgt?
Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:05 schreef xxiessiexx het volgende:
Hopelijk zaterdag ook lekker weinig post, denk het wel aangezien er geen Makro is. Bij ons staat Makro gelijk aan veel post, bij jullie ook?
Loop je ook lekker voor jan lul danquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.
Ik stond erbij van:hij heeft nog gelijk ook! Heb daarna maar alle overgebleven folders bezorgd en laten weten aan mijn baas toen ik klaar was en die was er bepaald niet blij mee en ging meteen bellen naar hogere piefen voor uitleg, hopelijk is het deze week verbeterd
Kun je er iets meer over vertellen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Succes met je sollicitatie!
Bij mij en een klasgenoot van me, ging de sollicitatieprocedure vrij snel.
Over het algemeen is het volgens mij zo dat als je je aanmeld en ze nemen contact met je op, dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat je wordt aangenomen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat iemand solliciteerde en niet werd aangenomen. De sollicitatieprocedure is dan ook zoiets als "Op welke dagen kun je? Heb je een fiets? Kun je dit formulier even invullen?" En dat is het.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je er iets meer over vertellen?(of heb je dat al gedaan?
).
Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen.
Briljantquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Over het algemeen is het volgens mij zo dat als je je aanmeld en ze nemen contact met je op, dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat je wordt aangenomen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat iemand solliciteerde en niet werd aangenomen. De sollicitatieprocedure is dan ook zoiets als "Op welke dagen kun je? Heb je een fiets? Kun je dit formulier even invullen?" En dat is het.
Als je zegt in welke wijk je woont kan ik je mogelijk wel vertellen of er plaats is (afhankelijk of die wijk bij mijn vestiging hoort.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
).
Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen.
Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Briljant.
Hoe zit het met flexibiliteit? Kun je makkelijk iets minder gaan werken (of iets meer als je onder het maximum zit)?
Okquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).
Ja, dit is nou echt een mooie tijd om te beginnen met de lente in het vooruitzichtquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok.
Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het allemaal wat, want ik heb er zin in.
Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
).
Ik heb een mail gehad en ik word binnen 5 dagen ook gebeldquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.
Mijn klasgenote werd binnen een paar dagen opgebeld door de coördinator (of hoe je dat ook noemt) en kon zo aan de slag.
Zit ook Den Haag trouwens, maar dan 9 km van waar ik woon, dus ik bezorg niet in mijn eigen wijk
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOIquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb me ingeschreven en ik kreeg vervolgens een lijst met vacatures, onder meer in mijn wijk en een wijk vlakbij. Heb mijn wijk geselecteerd (Haagse Hout), dus dat moet dan wel goed komen, lijkt me?.
Primaquote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:20 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOI
Dat mag zeker!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef WheeleE het volgende:
Mogen hier ook postgerelateerde vragen gesteld worden of is dit een medewerkers-only topic?
Ik vroeg me namelijk af of valentijnspost maandag wordt bezorgd en dus zaterdag op de post moet, of dat het beter vandaag op de post kan en dus morgen in de bus komt.
TNT heeft mij op het verkeerde been gezet van reactietijd op een sollicitatiequote:Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Succes met je sollicitatie!
Bij mij en een klasgenoot van me, ging de sollicitatieprocedure vrij snel.
Over het algemeen is het volgens mij gewoon een opzegtermijn van een maand. Ik weet niet hoe dat zit met tijdelijke hulpkrachtcontracten maar kan me nauwelijks voorstellen dat je dan verplicht 3 maanden moet blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen?.
Dat gaat dus over mij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen?.
Dank u vriendelijk. Ik weet genoegquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat mag zeker!
In principe is maandag gewoon een bezorgdag, alleen is er dan zo weinig post dat het komende maandag dan wel ietsjes drukker zal zijn dan normaal. Kortom je kan je kaart zelfs zondag nog op de bus doen
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:49 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat gaat dus over mij.Ik had een telefonische screening en ze vertelde inderdaad van die 3 maanden. Komende dinsdagmorgen een gesprek.Misschien is dat hier ingesteld vanwege het grote aantal ex-studenten wat hier woont en ze niet elke week een nieuwe wilden hebben. 3 maanden is wel een nadeel als werkzoekende, maar ik heb ook echt geld nodig, dus dan moet je wel.
Zat zelf ook aan de proeftijd te denken. Staat dat niet in de cao? Kon het niet zo 1,2,3 vinden. Is er iemand in dit topic die iets weet over een proeftijd als postbezorger? Lijkt me toch vreemd als ze het niet hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.
Maar ik denk dat ze dat gewoon zeggen omdat ze liever niet willen dat iemand net helemaal is ingewerkt en vervolgens gelijk weer vetrekt. Maar ze kunnen je echt niet dwingen die 3 maanden uit te dienen.
Dat moet je natuurlijk niet bij je sollicitatie aangeven, gewoon zeggen dat je zeker 3 maanden beschikbaar bent.
De vrouw die ik sprak op de telefonische screening vanmorgen zei dat ik afgelopen oktober al een sollicitatiegesprek had moeten hebben en dat ik niet was komen opdagen. Ik heb rond die tijd inderdaad ook gesolliciteerd, maar daar had ik nooit meer wat van gehoord. Geen telefoontje, geen mail. Maar toch stond ik bij hun in de computer als "Niet op komen dagen." Dus zo'n goede indruk hadden ze al niet van mij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:49 schreef Viking84 het volgende:
Als je je niet aan de afspraak houdt met de TNT hoef je alleen niet nog eens aan te kloppen bij ze. Dus het is dan maar te hopen dat je niet weer werkloos raakt.
De industriewijkers hier flikkeren het in een blauwe bak en schuiven die onder het werkblad. Optima is zowiezo corruptquote:Op zondag 6 februari 2011 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat gezeik hebben we hier nu ook. We hebben hier een industrieterrein wat zaterdag grotendeels dicht is, normaalgesproken bundel je de post af en leg je de bundels terug op de kast voor maandag. Nu wordt de post weggehaald en ergens opgeslagen, en je krijgt het dan pas dinsdag weer mee.
.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.
Ik stond erbij van:hij heeft nog gelijk ook! Heb daarna maar alle overgebleven folders bezorgd en laten weten aan mijn baas toen ik klaar was en die was er bepaald niet blij mee en ging meteen bellen naar hogere piefen voor uitleg, hopelijk is het deze week verbeterd
Ook een keer meegemaakt, zwaar kut idd. Omdat de concurrent het liefst in pauperuniform rondloopt krijg je in TNT kleding elke klacht te horen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten.![]()
Zo meteen gaan ze nog denken dat ik het gedaan heb.
Ben je klaar mee. Die gozer was van onze dochteronderneming (budgetlabel, B-merk) Netwerk VSP. Ik heb ook nog een blauwe maandag voor dat kansloze kluppie gewerkt. Je verdiende er geen reet mee, slechts een keer per 3 maanden was het de moeite waard, want dan had je Ziggo magazine en een of ander flutkrantje van Nuon. Het vervelende is dat ongeveer 90% van de post waar VSP mee loopt gewoon met TNT Post Port Betaald is gefrankeerd, dus dat vrijwel alle klachten die VSP veroorzaakt bij ons terechtkomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten.![]()
Zo meteen gaan ze nog denken dat ik het gedaan heb.
Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:33 schreef Viking84 het volgende:
Nou, net telefoon gehad van TNT en ik snap er niks van. Ik dacht dat ze (ook) op zoek waren naar tijdelijke medewerkers (daar heb ik ook naar gesolliciteerd op de site), maar ze zoeken echt mensen die voor langere tijd beschikbaar zijn en ik kan niet garanderen hoe lang ik blijf ivm andere sollicitaties, maar blijkbaar moet je liegen dat je voor langere tijd beschikbaar bent en dat het je droombaan is.
Ik neem tenminste aan dat hier ook wel studenten en mensen die tussen twee banen in zitten, zitten die het voor een tijdje doen?
Ik zou bruto 8,10 gaan verdienen. Dat is echt bar slecht.
Het wordt al niks meer, want ik kan niet garanderen dat ik voor langere tijd beschikbaar ben. Achteraf had ik moeten liegen, maar goed, ik wist ook niet dat ze allemaal van dat soort vragen zouden stellen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.
Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef Blobje het volgende:
Ook mij hebben ze een contract aangeboden voor 8,10 bruto. Ik ben net als Viking84 ook 27. Ik heb even de minimumlonen erbij gepakt en inderdaad, dat is veel te weinig. Het lijkt me dat zo'n groot bedrijf als TNT toch een reputatie hoog heeft te houden en dat dit, als ze minder dan het minimumloon betalen, toch overal bekend zou moeten zijn? Media-aandacht erop.![]()
Ik zit nu dus ook te twijfelen om te tekenen. De term loonslaaf krijgt zo een nog duidelijkere betekenis.Krijgen alle postbezorgers ouder dan 23 maar 8,10 bruto? Wat verdienen jullie als ik vragen mag?
Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).
Dan moet dat erbij gezet worden, want dit is misleidend zoquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.
Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie.
Ze hebben bij mij niks gezegd over een aanvulling. Ik neem aan die dan ook wel te krijgen. Zonder aanvulling ga ik dinsdag niet akkoord met mijn contract. Ik wist van tevoren dat postbezorgers niet zoveel betaald krijgen. Prima. Maar onder het minimumloon aan het werk vind ik niet kunnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie.
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.
3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.
En ik vraag me af wat er precies aan opleiding nodig is? (serieuze vraag trouwens).
2 keer meelopen doen ze hier.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:54 schreef carboni het volgende:
[..]
3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.
Overigens zijn er veel tijdelijke krachten die niet eens die opleiding afmaken.
meestal loopt er een postbode/zaterdagwerker mee de eerste paar keer dat je loopt. dus twee man op een wijk. kost weer extra geld. al hoewel ik geeneens meer zeker weet of dat nog steeds gedaan wordt...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.
En ik vraag me af wat er precies aan opleiding nodig is? (serieuze vraag trouwens).
En dan zeggen; "Ik heb ze er maar netjes in de bussen gedaan. De rekening van TNT Post kunt u verwachten. Zij doen wel waar ze voor betaald krijgen."quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik het weer tegenkom zal ik het doen.
Dat mogen ze ook niet. Daarom staat er in zo'n geval iedere maand een apart postje "aanvulling wettelijk minimumloon" op je loonstrookje waarmee ze het rechtbreien. Is bij mij ook een tijdje zo geweest. Vreemd genoeg werd die aanvulling alleen over mijn contracturen betaald, niet over verricht overwerk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:16 schreef Blobje het volgende:
Op de website staat dat een postbezorger van 23 jaar en ouder rond de 8 euro per uur verdiend. Heel vreemd dit. Waarom mogen zij minder dan het minimumloon betalen?
http://www.tntpost.nl/ove(...)er/werken/derde.aspx en dan op salaris klikken.
Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het dinsdag even navragen, maar ik neem aan dat ik dan ook gewoon een aanvulling krijg tot aan het minimumloon. Had de CAO er al bijgezocht, maar kon inderdaad alleen maar die oude vinden. Gaat lekker in de postbranche.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat mogen ze ook niet. Daarom staat er in zo'n geval iedere maand een apart postje "aanvulling wettelijk minimumloon" op je loonstrookje waarmee ze het rechtbreien. Is bij mij ook een tijdje zo geweest. Vreemd genoeg werd die aanvulling alleen over mijn contracturen betaald, niet over verricht overwerk.
Ik weet niet hoe het met thk-ers zit, maar postbezorgers hebben al zo ontzettend lang geen loonsverhoging gehad dat hun uurloon (wat aanvankelijk boven het minimum zat) er inmiddels al jaren onder zit, en steeds verder wegzakt.
De CAO voor postbezorgers, en die voor zaterdagbestellers ook, is ook al twee jaar geleden verlopen. Maar het verlengen heeft niet echt prioriteit geloof ik.
Tja, als je moet concurreren met bedrijven die hun mensen 5 cent per brief betalen............quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:32 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het dinsdag even navragen, maar ik neem aan dat ik dan ook gewoon een aanvulling krijg tot aan het minimumloon. Had de CAO er al bijgezocht, maar kon inderdaad alleen maar die oude vinden. Gaat lekker in de postbranche.
Waarom geen regenpak aangedaan?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een klotedag. Na een half uur al doorweekt en dus vier uur totaal doorweekt in de regen gelopen, met een harde wind. Eerste keer dat ik het echt koud heb gehad.
Ik dacht het wel mee zou vallen, een beetje regen is ook niet zo'n ramp. Was echter 5 uur lang stromende regenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waarom geen regenpak aangedaan?
Klopt, heb ik ook weleens gehoord toen ik er nog werkte. De arbeidsvoorwaarden zijn echt het minimale dat wettelijk is toegestaan (bijvoorbeeld precies vier weken betaald verlof), en je moet ook je meeruren heel goed bijhouden. Grote kans dat het uurloon gewoon 20 jaar lang hetzelfde blijft, en ze met 1-uurscontracten gaan werken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat mogen ze ook niet. Daarom staat er in zo'n geval iedere maand een apart postje "aanvulling wettelijk minimumloon" op je loonstrookje waarmee ze het rechtbreien. Is bij mij ook een tijdje zo geweest. Vreemd genoeg werd die aanvulling alleen over mijn contracturen betaald, niet over verricht overwerk.
Ik weet niet hoe het met thk-ers zit, maar postbezorgers hebben al zo ontzettend lang geen loonsverhoging gehad dat hun uurloon (wat aanvankelijk boven het minimum zat) er inmiddels al jaren onder zit, en steeds verder wegzakt.
De CAO voor postbezorgers, en die voor zaterdagbestellers ook, is ook al twee jaar geleden verlopen. Maar het verlengen heeft niet echt prioriteit geloof ik.
Mwa, ze geven nu al 3 uurs (jaar)contracten aan iig zaterdagwerkers dus dat komt op hetzelfde neer. Je krijgt 5 x contracturen verlofuren + extra in verhouding tot meeruren/contracturen. Na 1 maandje werken fulltime heb je weer een jaarvoorraad aan verlofuren erbij. THK'en worden volgens mij wel keihard genaaid qua beloning.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ook weleens gehoord toen ik er nog werkte. De arbeidsvoorwaarden zijn echt het minimale dat wettelijk is toegestaan (bijvoorbeeld precies vier weken betaald verlof), en je moet ook je meeruren heel goed bijhouden. Grote kans dat het uurloon gewoon 20 jaar lang hetzelfde blijft, en ze met 1-uurscontracten gaan werken.
Dat komt doordat er niet zoveel kostwinners werken als postbezorger of zaterdagbode. Werkgever kan daardoor gemakkelijk wat minder uren noteren zonder dat mensen het tot op de bodem gaan uitzoeken. Als zaterdagmedewerker zit je inderdaad nog behoorlijk goed (zo ben ik ooit begonnen). Maar dat was 2000 tot 2005 (toen waren er nog geen postbezorgers), en meteen voor onbepaalde tijd. Moet je nagaan hoe mooi het in de jaren 80, 90 was...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:07 schreef carboni het volgende:
[..]
Mwa, ze geven nu al 3 uurs (jaar)contracten aan iig zaterdagwerkers dus dat komt op hetzelfde neer. Je krijgt 5 x contracturen verlofuren + extra in verhouding tot meeruren/contracturen. Na 1 maandje werken fulltime heb je weer een jaarvoorraad aan verlofuren erbij. THK'en worden volgens mij wel keihard genaaid qua beloning.
Je meeruren bijhouden is inderdaad erg belangrijk, ze maken erg vaak "foutjes".
Ja er wordt op maandag bezorgdquote:Op maandag 14 februari 2011 15:35 schreef Haque het volgende:
Bezorgen jullie nog op maandag? of alleen spoedpost?
Ligt eraan of je in een dienst staat, daar zit welpauze in ja, dus moet je even mee uitkijken.Kan je trouwens zo zien in de computer als je dat even vraagt.quote:Op zondag 13 februari 2011 09:25 schreef Drassss het volgende:
Even een vraagje.. Wanneer je als zaterdagwerker 6u werkt, moet je daar dan nog je pauze vanaf halen of is die 6u je "netto totaal aantal uren" van de dag?
Ik heb een starttijd en een eindtijd die ik moet opschrijven.. daarvan krijg ik per uur betaald. Soms kan de dienst verschillend zijn ( zelfs tijdens het sorteren kan er nog een switch plaatsvinden ). Dus vandaar even de vraag of ik bij het controleren van de cijfers de pauzes er nog vanaf moet halen of dat mijn opgeschreven tijden gebruikt wordenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:39 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ligt eraan of je in een dienst staat, daar zit welpauze in ja, dus moet je even mee uitkijken.Kan je trouwens zo zien in de computer als je dat even vraagt.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Plus VSP blauw is gelijk aan Sanddblauw. Dat is het misschien wel het enige dat ze tegenhoud om VSP te gebruiken. PTT zal het wel niet worden, zal wel een vernedering zijn voor die managers om weer terug te moeten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.
Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?
Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.
Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Wtfquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Ik had hetzelfde vandaagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Pakjes van Royal Mail worden ook vaak bezorgd door Selektvracht. Heb ik een tijdje terug nog gehad. Iets besteld in de UK en na 4 weken had ik het nog niet. De afzender heeft toen een vervangend exemplaar opgestuurd. Die had ik binnen een week in huis, bezorgd door TNT. Dezelfde dag ontving ik het eerste exemplaar in de bus, bezorgd door Selektvracht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:07 schreef Ori het volgende:
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef pgrferrari het volgende:
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.
Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.
En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Het probleem is dat ik weinig anders kan vinden.quote:
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef carboni het volgende:
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.quote:
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen
Ik heb slechtere werkgevers gehad dus ik vind het wel meevallenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.
Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken.
Oke, jammer.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Oke, jammer.![]()
Maar ik ga zaterdag sowieso een ronde meelopen.
Als het bevalt neem ik de baan gewoon.
Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar is
quote:Zojuist heb je gesolliciteerd naar de functie van Zaterdagbesteller
Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:13 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.
Kijk maar:
[..]
De nood is niet hoog, maar ik zoek al 3 maanden een bijbaan...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog is
Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.
Ben ik dan zaterdagbesteller of toch bezorger?
Ik krijg namelijk niet per uur betaald, maar wat er voor de wijk staat en dat haal ik niet.
Veel te krap.
Klasgenote op een andere vestiging krijgt wel per uur uitbetaald op de zaterdag.
Aha!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?
Weet jij hoe je daar moet solliciteren? Ik heb op intranet gekeken maar zie niks staan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef carboni het volgende:
[..]
. Auto's weg in juni en het bedrijf zal echt dood zijn.
Iemand die hier bij de autounit werkt? Postbodes en zaterdagwerkers (Postbezorgers en THK' en niet tot ergenis van sommige chauffeurs collectie) kunnen intern solliciteren bij de autounit maar ik ben bang dat je daar nauwelijks uren kan maken met een klein contract. Volgens mij mag je dan ook niet meer werken bij het VBG als je bij de autounit zit.
Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aha!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.
Afgelopen zaterdag heb ik van 9.15 tot 12.00 zitten voorbereiden.
Omstreeks half 1 liep ik twee wijken en daar was ik om 17.15 mee klaar.
Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.
Wijk nummer twee waren 6 straten.
ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aha!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.
Afgelopen zaterdag heb ik van 9.15 tot 12.00 zitten voorbereiden.
Omstreeks half 1 liep ik twee wijken en daar was ik om 17.15 mee klaar.
Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.
Wijk nummer twee waren 6 straten.
ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
Standaard twee tassen post, inclusief hah.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.
Ja, daar was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?
En verder is het hoe vaker je loopt, hoe sneller het gaat.
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Standaard twee tassen post, inclusief hah.
Moet wel zeggen dat die ene straat een drukke winkelstraat is en dat echt hard doorlopen er niet bij is.
Twee tassen per wijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn. Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn. Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.
Twee tassen post voor een wijk met alleen een paar flatjes kan je in een half uur tot drie kwartier wegdouwen (mits geen hah), maar als het voor een wat grotere wijk is (huizen + tuin) waar toevallig die dag weinig post in valt ben je soms wel 2 uur bezig. Bovendien is het verband tussen de hoeveelheid post en je looptijd niet lineair. Of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met twee maakt qua tijd nauwelijks verschil. Het voornaamste aspect van veel grijze tassen wat je veel extra tijd kost is het evt moeten terugfietsen naar depot of zakjesadres, of (bij echt heel erg veel) dat je bepaalde rondjes niet meer kan lopen omdat het anders niet te tillen is.
Zo hebben wij ook wel verzorgingstehuizen waar een complete blauwe bak heen gaat.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:34 schreef carboni het volgende:
[..]
correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.
Ik krijg gewoon m'n uren tot de minuut toe uitbetaald dus ik vind het prima verder.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Eisen dat het opnieuw opgemeten wordt
Ik zou na je proefperiode kleding bestellen. Ecco's zijn godzijdank niet verplicht want ze zitten bij mij echt bagger. Je moet gewoon schoenen dragen die je fijn vindt lopen, stevig maar ook soepel en weerbestendig zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef Tjanaatje het volgende:
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.
Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hč, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandighedenquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje
Die tekorten vul ik altijd pas na afloop bij. Ik kan er vrij goed tegen om het zonder te doen onderwegquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden
Den Haag?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Of Cannenburch, Lelystadquote:
Ik heb ook weleens minuren, maar dat betekent niet dat je salaris moet terugbetalen, hoor! Je hebt een contract en daar staat in afgesproken hoeveel uur en hoeveel salaris, en daar mogen ze (behoudens jouw nadrukkelijke toestemming) niet van afwijken!quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Afschuwelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:23 schreef rub3n het volgende:
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering. [ afbeelding ]
Jaquote:
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningenquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja![]()
Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt.
Misschien loop ik daar welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen
Als tram 2 erlangs rijdt welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Nope, ik loop meer richting de zeekantquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als tram 2 erlangs rijdt wel
Kijkduin/Scheveningen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nope, ik loop meer richting de zeekant![]()
Ik ken die wijken trouwens wel, ik woon er dicht in de buurt
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juistquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kijkduin/Scheveningen?
Nja de Loosduinseweg zou ik in geen geval willen lopen iig
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:23 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juist
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik vind het na even wennen wel mooi.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:39 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] gaat morgen bellen met TNT...
[/me]
Kijken of ik van zaterdag postbezorger > chauffeur collectie kan
heb m'n rijbewijs sinds oktober 2010 en zou er toch graag wel wat mee doen
Als de kleur uiteindelijk wit wordt ben ik wegquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:07 schreef Zetslet het volgende:
[..]
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderen
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Troeta het volgende:
Wat is dat dan ultra_ivo, centrale afrekening?
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetIk bedoel de Oude Haagweg. Wel Loosduinen voor de rest mja
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,120.94,,0,6.1
Zelfs een fiets van een TNT'er in beeld
Oh ja dan is het misschien minder zwaarquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.
Ga je dan altijd als laatste naar huis?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
De laatste dagen opleiding centrale afrekening gehad. Best wel leuke dienst. Het enige nadeel is dat je soms bijna iedereen binnen hebt en dan nog een uur moet wachten op 2 laatkomers.
Welke wijken loop je dan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Collectie is dan nog bezig. Maar wel als laatste uit de bestelling, je begint uiteraard ook een stuk later (en krijgt dus geen TOD).quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ga je dan altijd als laatste naar huis?
haha dat doe ik ook,maar van centrale afrekening heb ik nog nooit gehoord hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,hahaquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is ook een term uit de tijd dat de postbodes nog met geld rondliepen en dat moesten afrekenen aan het eind van hun dienst.
afwerken doe je hier met passepostquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:53 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,haha
Dat komt omdat al die managers elkaar napraten. En het lagere management praat graag het hogere management na om erbij te horen. Een aspiratiegroep heet dat geloof ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
Ach elke vestiging heeft zijn eigen tradities. Maar geloof dat alle medewerkers depot op zijn frans uitspreken (klemtoon op de e) maar alle managers het als depot met klemtoon op o.
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:32 schreef carboni het volgende:
Deppo ja, al is amateuristisch hondenhok vaak een betere omschrijving
Had maandag bijeenkomst over autounit ()en had je ook 8 managers die het over deppo's hadden.
Over autounit, hier worden op 20 juni de eerste postbodes eruit geflikkerd. RIP
Deppo's zijn hondenhokken ja. 2 deppo's heeft hier een Senseo, 1 een toilet en nog een een dixie van het plantsoenendienst-depot waar het de half overdekte schuur mee deelt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.
Ik had trouwens begrepen dat er nog niemand daadwerkelijk uitgeflikkerd zou worden, alleen dat een aantal mensen een brief krijgt met de mededeling dat ze de status "mogelijk overcompleet" krijgen, wat zoveel wil zeggen als "u zal in de toekomst wellicht ontslagen worden". Kortom, een volstrekt nietszeggende mededeling die op geen enkele manier een einde maakt aan de onzekerheid waar veel mensen in verkeren, en die eigenlijk alleen maar bedoeld is om mensen bang te maken.
Ondertussen worden er nog steeds volop postbezorgers aangenomen en struikel je over de uitzendkrachten. En juridisch is dat kennelijk toegestaan omdat de functies postbode en postbezorger niet uitwisselbaar zijn. Wel vreemd dat er hier postbezorgers rondlopen die een tweede contract hebben gekregen als "medewerker voorbereiding", en die dus in feite exact hetzelfde werk doen als een groot deel van de postbodes.
Klant heeft duidelijk niet door dat de kleppenwagen wel een soort vrachtwagen is.quote:Geachte heer mevrouw,
Elke dag (2x) komt er bij de granietgroen een busje van de TNT bij mij naast de deur , eigenlijk onder mn deur (ik woon nl 1 hoog) , met een verschrikkelijk hard piepend geluid achteruit rijden. Ik vraag mezelf af of dat nodig is.Persoonlijk denk ik van niet omdat het een bestelbusje is en geen vrachtwagen.
Gewenste oplossing
Op het moment van achteruitrijden bij ons op de parkeerplaats (een stukje van 10 meter) eerst in de spiegels kijken en dan zonder hard piepend geluid achteruitrijden. Simpeler kan niet. Ik tevreden aangezien ik onregelmatige werktijden heb.
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef Troeta het volgende:
haha, dan ben ik ook benieuwd wat passepost is...
grappig dat het deppo-dom gedoe ook bij jullie is. Echt, ik vind het zo
Dat noemen ze bij ons afschrijvers. Vroeger toen iedere postbode nog een ochtend- en een middagwijk had werden dat bij ons de eerste en tweede tranches genoemd. Wat bij ons dan werd uitgesproken als "tranzen". Maar sinds de komst van de HSM heten het batches. Jammer hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.
Passepost is de post die gestickert moet worden omdat ie voor buiten je eigen gebied is.
Heel flink onderhandeld heb ik nou ook weer niet hoor, maar ik heb meneer wel even een paar keer op zijn hart gedrukt dat ik tenminste 12 uur MOET hebben. Situatie uitgelegd en nog een paar keer op zijn hart gedrukt en hij ging akkoord. Natuurlijk zal ik mijzelf dan flexibeler moeten opstellen als er een wijk extra gelopen zal moeten, maar dat zou ik graag doen. Ik wilde zelf zoveel mogelijk uren en dat waren er nu maar 11 1/2 voor deze ene wijk. Wanneer er nog een wijk vrijkomt wil ik die er zowieso graag bijpakken als dat kan.quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.
Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Die rekensom snap ik even nietquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef rub3n het volgende:
Ik kreeg net een leuk sms'je van een teamcoach:
"Heren/dames. Aub om 6:00 uur beginnen met hah vouwen."
Ik ga ervanuit dat tie morgen bedoelt. Maarja, ik ga maar niet om 6:00, ik heb nl. vanavond een feestje haha. Ikk ga wel rond een uur of 7 ofzo. Mooi even 2 uurtjes extra pakken.
Normaal gesproken begint 'ie om 9 uur pas?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die rekensom snap ik even niet
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:20 schreef pgrferrari het volgende:
Zo TNT is afgeschreven voor me.
Ze zouden vandaag bellen omdat ik proefronde morgen zou gaan lopen.
Maar dat hebben ze vertikt.
Ben zelf al genoeg achter dingen aan gegaan. Wat een slechte communicatie daar.
Maar ergens ook wel fijn, hoef ik ook niet voor een hongerloon te gaan werken.
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef rub3n het volgende:
[..]
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.
En hongerloon? Nou, hier niet hoor. ¤2,30 boven het minimum jeugdloon is niks mee.
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Ze hadden vanochtend rond half 11 gebeld toen ik nog op bed lag. (zag ik naderhand op mijn mobiel.)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.
Groot gelijk hoor. Zo schiet het als bijbaantje 4 zaterdagen in de maand totaal niet op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
Expres het zwaarste pakketje dat je bij je hebt naar binnen gooien en dan aanbellen omdat het bij het verkeerde adres in de brievenbus gedaan isquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
rofl dat moet wel het raarste zijn wat ik tot nu toe heb gehoord.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Klinkt als een kater... 's avonds een man/vrouw 's ochtends een...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:57 schreef pussywillow het volgende:
Zulke dingen maak ik nou nooit mee![]()
Ik zou vandaag 2 wijken bezorgen, maar ik voelde me gisteravond al niet lekker en vanochtend was het helemaal drama (bonzende hoofdpijn, misselijk, slap). Heb me toch maar ziekgemeld, niemand heeft tenslotte iets aan een bezorger die kotsend in de bosjes ligtDe TC was not amused (er waren al een hoop zaterdagbestellers niet, daarom moest ik ook komen opdraven), maar ja, ik ben ook niet voor m'n lol ziek...
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben al 2 folders op zaterdag gewend, maar bij een deel van de route waren het er zelfs drie. Moest vandaag in een huurauto rijden. Een Opel Combo rijdt prima, maar de instap is te laag om even gemakkelijk in en uit te stappen.
quote:Onze communicatie is vanaf 1 juni daarom al in de nieuwe naam en nieuwe huisstijl. Van visitekaartjes, briefpapier tot facturen en internet. De rebranding van andere middelen, zoals autos, kleding, brievenbussen en gebouwen, doen we stap voor stap. De budgetten voor de rebranding zijn immers niet onbeperkt. Daarom kijken we heel efficiėnt naar het proces: wat kan wel, wat kan niet? Bestellen we bijvoorbeeld nieuwe autos, dan doen we dat in een kleur die zo neutraal mogelijk is en daardoor eenvoudig aan te passen is aan de nieuwe huisstijl.
Er zit onderin best wel wat trekkracht jaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:05 schreef rub3n het volgende:
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!
Volgens mij werkt dat wettelijk gezien niet zo. Je kiest er dan immers zelf voor om niet op en neer naar Zwolle te gaan. Als ze gewoon aanbieden dat je mee kunt naar Zwolle heb je geloof ik geen recht op een verdere financiele vergoeding.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Ik ben postbezorger ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:18 schreef rub3n het volgende:
Kun je dan gewoon blijven werken? Of ben je nu ook postbezorger?
Wat een gegiechel en of ik inderdaad de post niet te hard naar binnen wilde gooienquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
Wie wil er in godesnaam een ex-TNT bestelauto kopen, extreem veel gebruikt, zeer slecht onderhouden, gereden door onervaren bestuurders die eigenlijk onhaalbare diensten moeten rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Hier was er een KPN glasvezel mailing. Brievenbus-aan-brievenbus. De machine kon er niet mee overweg. Dus zaten ze op willekeurige volgorde in de reject. Nog erger als stempassen dus.
Gelukkig heb ik een boerenwijk met inbel-lijntjes en geen glasvezel dus muwhaha.
Van die bestickering wist ik overigens. Een witte bestelbus verkoopt beter dan een oranje haha. Ik vind ze wel chique!
Ons VBG schijnt ook al een half jaar (of meer) te koop te staan. Maar volgens mij kan dat gerust nog 2 tot 3 jaar zo zijn.
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Nee, per fase per area worden ongeveer 10 vestigingen gereorganiseerd, eerste fase is juni 2011.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:03 schreef Viper86 het volgende:
Wordt die auto-unit straks in juni eigenlijk al ingevoerd?
Er zijn 10 vestigingen waar ze een proef met eMotion (naam is nu trouwens veranderd in TNT Autobedrijf, emotion was te vaag) waar het volgens de managers op de voorlichtingsbijeenkomst geweldig liep na wat introductieprobleempjes. Sure, zo geweldig was optivo ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:00 schreef loonytik het volgende:
whut @.@ Bij ons word hier al met "emotion" gereden.... Hoe is dat mogelijk dan ? Die chauffeurs die daarvoor rijden mogen ook niks meer voorbereiden hier. Alleen we lenen soms wel iemand uit aan hun als hun mensen tekort komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |