Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Plus VSP blauw is gelijk aan Sanddblauw. Dat is het misschien wel het enige dat ze tegenhoud om VSP te gebruiken. PTT zal het wel niet worden, zal wel een vernedering zijn voor die managers om weer terug te moeten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.
Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?
Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.
Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Wtfquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Ik had hetzelfde vandaagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Pakjes van Royal Mail worden ook vaak bezorgd door Selektvracht. Heb ik een tijdje terug nog gehad. Iets besteld in de UK en na 4 weken had ik het nog niet. De afzender heeft toen een vervangend exemplaar opgestuurd. Die had ik binnen een week in huis, bezorgd door TNT. Dezelfde dag ontving ik het eerste exemplaar in de bus, bezorgd door Selektvracht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:07 schreef Ori het volgende:
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef pgrferrari het volgende:
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.
Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.
En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Het probleem is dat ik weinig anders kan vinden.quote:
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef carboni het volgende:
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.quote:
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen
Ik heb slechtere werkgevers gehad dus ik vind het wel meevallenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.
Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken.
Oke, jammer.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Oke, jammer.![]()
Maar ik ga zaterdag sowieso een ronde meelopen.
Als het bevalt neem ik de baan gewoon.
Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en eventueel kun je misschien nog wel eens doorstromen naar zaterdagbesteller als je wil en er plaats beschikbaar is
quote:Zojuist heb je gesolliciteerd naar de functie van Zaterdagbesteller
Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:13 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Daar heb ik overigens officieel voor gesolliciteerd, zaterdagbesteller.
Kijk maar:
[..]
De nood is niet hoog, maar ik zoek al 3 maanden een bijbaan...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kan dat ze dan geen plaats meer hadden. Zelf zou ik geen zaterdagbezorger worden, tenzij de nood echt hoog is
Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Even een stomme vraag, maar ik bereid mijn eigen wijk voor.
Ben ik dan zaterdagbesteller of toch bezorger?
Ik krijg namelijk niet per uur betaald, maar wat er voor de wijk staat en dat haal ik niet.
Veel te krap.
Klasgenote op een andere vestiging krijgt wel per uur uitbetaald op de zaterdag.
Aha!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan ben je zaterdagbesteller. Je krijgt feitelijk wel per uur betaald, maar voor alle wijken staan normtijden waarbinnen je ze zou moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren. Als je die tijden niet haalt moet je daarover de discussie aangaan met je TC. Ben jij de enige die de tijd niet haalt, of halen andere mensen die bijv. doordeweeks jou wijk hebben het ook niet?
Weet jij hoe je daar moet solliciteren? Ik heb op intranet gekeken maar zie niks staan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef carboni het volgende:
[..]
. Auto's weg in juni en het bedrijf zal echt dood zijn.
Iemand die hier bij de autounit werkt? Postbodes en zaterdagwerkers (Postbezorgers en THK' en niet tot ergenis van sommige chauffeurs collectie) kunnen intern solliciteren bij de autounit maar ik ben bang dat je daar nauwelijks uren kan maken met een klein contract. Volgens mij mag je dan ook niet meer werken bij het VBG als je bij de autounit zit.
Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aha!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.
Afgelopen zaterdag heb ik van 9.15 tot 12.00 zitten voorbereiden.
Omstreeks half 1 liep ik twee wijken en daar was ik om 17.15 mee klaar.
Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.
Wijk nummer twee waren 6 straten.
ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aha!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik werk nog maar pas op de vestiging en ik heb de vaste bestellers nog niet erover gesproken. Dat zal ik eens doen.
Doordeweeks weet ik het eigenlijk helemaal niet, want ik werk eigenlijk alleen maar op de zaterdag.
Afgelopen zaterdag heb ik van 9.15 tot 12.00 zitten voorbereiden.
Omstreeks half 1 liep ik twee wijken en daar was ik om 17.15 mee klaar.
Wijk nummer 1: was twee straten, waarvan 1 alleen oneven tot huisnummer 301 en een andere straat alleen oneven tot huisnummer 101.
Wijk nummer twee waren 6 straten.
ben ik nou extreem langzaam of valt hier niets over te zeggen met deze informatie?
Standaard twee tassen post, inclusief hah.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoeveel tassen post waren het, dat is een betere indicatie.
Ja, daar was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
ja,je loopt wel langzaam, is je goed uitgelegd hoe je het HAH moet vasthouden? Loop je met je fiets of je karretje? Stap je flink door tussen deuren in? Sta je misschien te lang te kijken bij elke deur? Vouw je de post dubbel samen met het HAH en rag je het naar binnen of sta je de brieven netjes 1 voor 1 ongevouwen erin te doenen daarna het HAH?
En verder is het hoe vaker je loopt, hoe sneller het gaat.
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Standaard twee tassen post, inclusief hah.
Moet wel zeggen dat die ene straat een drukke winkelstraat is en dat echt hard doorlopen er niet bij is.
Twee tassen per wijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn. Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
2 tassen post per wijk? of 2 tassen in totaal. Gemiddeld loop ik over 2 tassen 30 minuten tot 1 uurtje. Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk, maar hier in het Centrum kan het ook druk zijn. Of als de tassen heel goed gevuld zijn kan het wel wat langer duren ;d
correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ipv het aantal tassen is het aantal afgiftepunten een betere indicatie, plus het soort bebouwing. Zijn het flats met bussenfrontjes, huizen met (grote) tuin, huizen zonder tuin, villa's? We hebben hier een piepklein wijkje van 10 straten en de grootste wijk (3.15 uur looptijd) telt maar 3 straten.
Twee tassen post voor een wijk met alleen een paar flatjes kan je in een half uur tot drie kwartier wegdouwen (mits geen hah), maar als het voor een wat grotere wijk is (huizen + tuin) waar toevallig die dag weinig post in valt ben je soms wel 2 uur bezig. Bovendien is het verband tussen de hoeveelheid post en je looptijd niet lineair. Of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met twee maakt qua tijd nauwelijks verschil. Het voornaamste aspect van veel grijze tassen wat je veel extra tijd kost is het evt moeten terugfietsen naar depot of zakjesadres, of (bij echt heel erg veel) dat je bepaalde rondjes niet meer kan lopen omdat het anders niet te tillen is.
Zo hebben wij ook wel verzorgingstehuizen waar een complete blauwe bak heen gaat.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:34 schreef carboni het volgende:
[..]
correct, er is hier een wijk waar je 1 tas in een minuut kwijt bent, 5 minuten van het kantoor ligt het ziekenhuis die altijd een binnentas aan post hebben. Aan de balie afgeven en klaar.
Ik krijg gewoon m'n uren tot de minuut toe uitbetaald dus ik vind het prima verder.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Eisen dat het opnieuw opgemeten wordt
Ik zou na je proefperiode kleding bestellen. Ecco's zijn godzijdank niet verplicht want ze zitten bij mij echt bagger. Je moet gewoon schoenen dragen die je fijn vindt lopen, stevig maar ook soepel en weerbestendig zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef Tjanaatje het volgende:
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.
Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hè, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandighedenquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje
Die tekorten vul ik altijd pas na afloop bij. Ik kan er vrij goed tegen om het zonder te doen onderwegquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden
Den Haag?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Of Cannenburch, Lelystadquote:
Ik heb ook weleens minuren, maar dat betekent niet dat je salaris moet terugbetalen, hoor! Je hebt een contract en daar staat in afgesproken hoeveel uur en hoeveel salaris, en daar mogen ze (behoudens jouw nadrukkelijke toestemming) niet van afwijken!quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Afschuwelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:23 schreef rub3n het volgende:
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering. [ afbeelding ]
Jaquote:
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningenquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja![]()
Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt.
Misschien loop ik daar welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen
Als tram 2 erlangs rijdt welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Nope, ik loop meer richting de zeekantquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als tram 2 erlangs rijdt wel
Kijkduin/Scheveningen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nope, ik loop meer richting de zeekant![]()
Ik ken die wijken trouwens wel, ik woon er dicht in de buurt
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juistquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kijkduin/Scheveningen?
Nja de Loosduinseweg zou ik in geen geval willen lopen iig
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:23 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juist
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik vind het na even wennen wel mooi.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:39 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] gaat morgen bellen met TNT...
[/me]
Kijken of ik van zaterdag postbezorger > chauffeur collectie kan
heb m'n rijbewijs sinds oktober 2010 en zou er toch graag wel wat mee doen
Als de kleur uiteindelijk wit wordt ben ik wegquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:07 schreef Zetslet het volgende:
[..]
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderen
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Troeta het volgende:
Wat is dat dan ultra_ivo, centrale afrekening?
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetIk bedoel de Oude Haagweg. Wel Loosduinen voor de rest mja
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,120.94,,0,6.1
Zelfs een fiets van een TNT'er in beeld
Oh ja dan is het misschien minder zwaarquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.
Ga je dan altijd als laatste naar huis?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
De laatste dagen opleiding centrale afrekening gehad. Best wel leuke dienst. Het enige nadeel is dat je soms bijna iedereen binnen hebt en dan nog een uur moet wachten op 2 laatkomers.
Welke wijken loop je dan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Collectie is dan nog bezig. Maar wel als laatste uit de bestelling, je begint uiteraard ook een stuk later (en krijgt dus geen TOD).quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ga je dan altijd als laatste naar huis?
haha dat doe ik ook,maar van centrale afrekening heb ik nog nooit gehoord hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,hahaquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is ook een term uit de tijd dat de postbodes nog met geld rondliepen en dat moesten afrekenen aan het eind van hun dienst.
afwerken doe je hier met passepostquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:53 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,haha
Dat komt omdat al die managers elkaar napraten. En het lagere management praat graag het hogere management na om erbij te horen. Een aspiratiegroep heet dat geloof ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
Ach elke vestiging heeft zijn eigen tradities. Maar geloof dat alle medewerkers depot op zijn frans uitspreken (klemtoon op de e) maar alle managers het als depot met klemtoon op o.
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:32 schreef carboni het volgende:
Deppo ja, al is amateuristisch hondenhok vaak een betere omschrijving
Had maandag bijeenkomst over autounit ()en had je ook 8 managers die het over deppo's hadden.
Over autounit, hier worden op 20 juni de eerste postbodes eruit geflikkerd. RIP
Deppo's zijn hondenhokken ja. 2 deppo's heeft hier een Senseo, 1 een toilet en nog een een dixie van het plantsoenendienst-depot waar het de half overdekte schuur mee deelt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.
Ik had trouwens begrepen dat er nog niemand daadwerkelijk uitgeflikkerd zou worden, alleen dat een aantal mensen een brief krijgt met de mededeling dat ze de status "mogelijk overcompleet" krijgen, wat zoveel wil zeggen als "u zal in de toekomst wellicht ontslagen worden". Kortom, een volstrekt nietszeggende mededeling die op geen enkele manier een einde maakt aan de onzekerheid waar veel mensen in verkeren, en die eigenlijk alleen maar bedoeld is om mensen bang te maken.
Ondertussen worden er nog steeds volop postbezorgers aangenomen en struikel je over de uitzendkrachten. En juridisch is dat kennelijk toegestaan omdat de functies postbode en postbezorger niet uitwisselbaar zijn. Wel vreemd dat er hier postbezorgers rondlopen die een tweede contract hebben gekregen als "medewerker voorbereiding", en die dus in feite exact hetzelfde werk doen als een groot deel van de postbodes.
Klant heeft duidelijk niet door dat de kleppenwagen wel een soort vrachtwagen is.quote:Geachte heer mevrouw,
Elke dag (2x) komt er bij de granietgroen een busje van de TNT bij mij naast de deur , eigenlijk onder mn deur (ik woon nl 1 hoog) , met een verschrikkelijk hard piepend geluid achteruit rijden. Ik vraag mezelf af of dat nodig is.Persoonlijk denk ik van niet omdat het een bestelbusje is en geen vrachtwagen.
Gewenste oplossing
Op het moment van achteruitrijden bij ons op de parkeerplaats (een stukje van 10 meter) eerst in de spiegels kijken en dan zonder hard piepend geluid achteruitrijden. Simpeler kan niet. Ik tevreden aangezien ik onregelmatige werktijden heb.
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef Troeta het volgende:
haha, dan ben ik ook benieuwd wat passepost is...
grappig dat het deppo-dom gedoe ook bij jullie is. Echt, ik vind het zo
Dat noemen ze bij ons afschrijvers. Vroeger toen iedere postbode nog een ochtend- en een middagwijk had werden dat bij ons de eerste en tweede tranches genoemd. Wat bij ons dan werd uitgesproken als "tranzen". Maar sinds de komst van de HSM heten het batches. Jammer hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.
Passepost is de post die gestickert moet worden omdat ie voor buiten je eigen gebied is.
Heel flink onderhandeld heb ik nou ook weer niet hoor, maar ik heb meneer wel even een paar keer op zijn hart gedrukt dat ik tenminste 12 uur MOET hebben. Situatie uitgelegd en nog een paar keer op zijn hart gedrukt en hij ging akkoord. Natuurlijk zal ik mijzelf dan flexibeler moeten opstellen als er een wijk extra gelopen zal moeten, maar dat zou ik graag doen. Ik wilde zelf zoveel mogelijk uren en dat waren er nu maar 11 1/2 voor deze ene wijk. Wanneer er nog een wijk vrijkomt wil ik die er zowieso graag bijpakken als dat kan.quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.
Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Die rekensom snap ik even nietquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef rub3n het volgende:
Ik kreeg net een leuk sms'je van een teamcoach:
"Heren/dames. Aub om 6:00 uur beginnen met hah vouwen."
Ik ga ervanuit dat tie morgen bedoelt. Maarja, ik ga maar niet om 6:00, ik heb nl. vanavond een feestje haha. Ikk ga wel rond een uur of 7 ofzo. Mooi even 2 uurtjes extra pakken.
Normaal gesproken begint 'ie om 9 uur pas?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die rekensom snap ik even niet
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:20 schreef pgrferrari het volgende:
Zo TNT is afgeschreven voor me.
Ze zouden vandaag bellen omdat ik proefronde morgen zou gaan lopen.
Maar dat hebben ze vertikt.
Ben zelf al genoeg achter dingen aan gegaan. Wat een slechte communicatie daar.
Maar ergens ook wel fijn, hoef ik ook niet voor een hongerloon te gaan werken.
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef rub3n het volgende:
[..]
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.
En hongerloon? Nou, hier niet hoor. ¤2,30 boven het minimum jeugdloon is niks mee.
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Ze hadden vanochtend rond half 11 gebeld toen ik nog op bed lag. (zag ik naderhand op mijn mobiel.)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.
Groot gelijk hoor. Zo schiet het als bijbaantje 4 zaterdagen in de maand totaal niet op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
Expres het zwaarste pakketje dat je bij je hebt naar binnen gooien en dan aanbellen omdat het bij het verkeerde adres in de brievenbus gedaan isquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
rofl dat moet wel het raarste zijn wat ik tot nu toe heb gehoord.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
Klinkt als een kater... 's avonds een man/vrouw 's ochtends een...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:57 schreef pussywillow het volgende:
Zulke dingen maak ik nou nooit mee![]()
Ik zou vandaag 2 wijken bezorgen, maar ik voelde me gisteravond al niet lekker en vanochtend was het helemaal drama (bonzende hoofdpijn, misselijk, slap). Heb me toch maar ziekgemeld, niemand heeft tenslotte iets aan een bezorger die kotsend in de bosjes ligtDe TC was not amused (er waren al een hoop zaterdagbestellers niet, daarom moest ik ook komen opdraven), maar ja, ik ben ook niet voor m'n lol ziek...
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben al 2 folders op zaterdag gewend, maar bij een deel van de route waren het er zelfs drie. Moest vandaag in een huurauto rijden. Een Opel Combo rijdt prima, maar de instap is te laag om even gemakkelijk in en uit te stappen.
quote:Onze communicatie is vanaf 1 juni daarom al in de nieuwe naam en nieuwe huisstijl. Van visitekaartjes, briefpapier tot facturen en internet. De rebranding van andere middelen, zoals autos, kleding, brievenbussen en gebouwen, doen we stap voor stap. De budgetten voor de rebranding zijn immers niet onbeperkt. Daarom kijken we heel efficiënt naar het proces: wat kan wel, wat kan niet? Bestellen we bijvoorbeeld nieuwe autos, dan doen we dat in een kleur die zo neutraal mogelijk is en daardoor eenvoudig aan te passen is aan de nieuwe huisstijl.
Er zit onderin best wel wat trekkracht jaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:05 schreef rub3n het volgende:
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!
Volgens mij werkt dat wettelijk gezien niet zo. Je kiest er dan immers zelf voor om niet op en neer naar Zwolle te gaan. Als ze gewoon aanbieden dat je mee kunt naar Zwolle heb je geloof ik geen recht op een verdere financiele vergoeding.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Ik ben postbezorger ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:18 schreef rub3n het volgende:
Kun je dan gewoon blijven werken? Of ben je nu ook postbezorger?
Wat een gegiechel en of ik inderdaad de post niet te hard naar binnen wilde gooienquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
Wie wil er in godesnaam een ex-TNT bestelauto kopen, extreem veel gebruikt, zeer slecht onderhouden, gereden door onervaren bestuurders die eigenlijk onhaalbare diensten moeten rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Hier was er een KPN glasvezel mailing. Brievenbus-aan-brievenbus. De machine kon er niet mee overweg. Dus zaten ze op willekeurige volgorde in de reject. Nog erger als stempassen dus.
Gelukkig heb ik een boerenwijk met inbel-lijntjes en geen glasvezel dus muwhaha.
Van die bestickering wist ik overigens. Een witte bestelbus verkoopt beter dan een oranje haha. Ik vind ze wel chique!
Ons VBG schijnt ook al een half jaar (of meer) te koop te staan. Maar volgens mij kan dat gerust nog 2 tot 3 jaar zo zijn.
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Nee, per fase per area worden ongeveer 10 vestigingen gereorganiseerd, eerste fase is juni 2011.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:03 schreef Viper86 het volgende:
Wordt die auto-unit straks in juni eigenlijk al ingevoerd?
Er zijn 10 vestigingen waar ze een proef met eMotion (naam is nu trouwens veranderd in TNT Autobedrijf, emotion was te vaag) waar het volgens de managers op de voorlichtingsbijeenkomst geweldig liep na wat introductieprobleempjes. Sure, zo geweldig was optivo ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:00 schreef loonytik het volgende:
whut @.@ Bij ons word hier al met "emotion" gereden.... Hoe is dat mogelijk dan ? Die chauffeurs die daarvoor rijden mogen ook niks meer voorbereiden hier. Alleen we lenen soms wel iemand uit aan hun als hun mensen tekort komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |