Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Plus VSP blauw is gelijk aan Sanddblauw. Dat is het misschien wel het enige dat ze tegenhoud om VSP te gebruiken. PTT zal het wel niet worden, zal wel een vernedering zijn voor die managers om weer terug te moeten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.
Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?
Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.
Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Wtfquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Ik had hetzelfde vandaagquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift.
Pakjes van Royal Mail worden ook vaak bezorgd door Selektvracht. Heb ik een tijdje terug nog gehad. Iets besteld in de UK en na 4 weken had ik het nog niet. De afzender heeft toen een vervangend exemplaar opgestuurd. Die had ik binnen een week in huis, bezorgd door TNT. Dezelfde dag ontving ik het eerste exemplaar in de bus, bezorgd door Selektvracht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:07 schreef Ori het volgende:
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef pgrferrari het volgende:
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.
Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.
En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Het probleem is dat ik weinig anders kan vinden.quote:
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef carboni het volgende:
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.quote:
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen
Ik heb slechtere werkgevers gehad dus ik vind het wel meevallenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.
Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |