abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92807950
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Over die nieuwe naam, heb nog niks gehoord. Maar VSP-Post ligt zo voor de hand. Der stromen al nieuwe rolcontainers binnen in VSP-blauw.
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.

Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?

Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.

Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_92809832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt. Of: ze kunnen de naam weer terugveranderen in PTT Post. Ze hadden het naar eigen zeggen eerst veranderd in TPG omdat PTT geen internationale uitstraling had, en de buitenlanders niets zei. Na een tijdje kwamen ze erachter dat TPG ze ook helemaal niks zei, en toen hebben ze er TNT van gemaakt. Maar VSP zegt niet alleen in het buitenland helemaal niemand iets, maar in Nederland waarschijnlijk ook niet. En als ze de naam al kennen dan denken ze aan schoolkinderen die reclamefolders bezorgen, niet aan een serieus postbedrijf.

Maar dit gaat ze wel bakken met geld kosten. Iedereen moet nieuwe kleding in het blauw, auto's moeten worden overgespoten en gestickerd, lichtbakken op daken vervangen, etc. Nog geen jaar geleden hebben ze bij ons ihkv Optivo langs alle muren een meterslange oranje decoratiestrip aangebracht, alle deuren oranje geverfd, overal oranje bordjes opgehangen, alle zuilen oranje geverfd, etc. Weggegooid geld. En wat te denken van die nog behoorlijk nieuwe oranje brievenbussen? En al die "postkantoren in winkels" die als paddestoelen uit de grond schieten en die een compleet custom made oranje interieur hebben?

Als ze slim zijn regelen ze dat we nog wel de TNT-kleuren mogen gebruiken, en veranderen ze alleen het logo, liefst in PTT. Hoeven ze alleen de logo's over te stickeren en kan je gewoon je oude kleding houden. En als je nieuwe bestelt staat er het nieuwe logo op.

Maar TNT kennende zullen ze wel voor de duurste optie gaan.
Plus VSP blauw is gelijk aan Sanddblauw. Dat is het misschien wel het enige dat ze tegenhoud om VSP te gebruiken. PTT zal het wel niet worden, zal wel een vernedering zijn voor die managers om weer terug te moeten.
Hier dus ook, alles oranje. Behalve de postbussen en de toegangsdeur. Maar de postbussen schijnen naar de Gamma te gaan.... Auto's weg in juni en het bedrijf zal echt dood zijn.
Iemand die hier bij de autounit werkt? Postbodes en zaterdagwerkers (Postbezorgers en THK' en niet tot ergenis van sommige chauffeurs collectie) kunnen intern solliciteren bij de autounit maar ik ben bang dat je daar nauwelijks uren kan maken met een klein contract. Volgens mij mag je dan ook niet meer werken bij het VBG als je bij de autounit zit.
Gisteren is er een bijeenkomst geweest over TNT Autobedrijf (emotion is weer van naam veranderd), ze gaan in eerste instantie vanaf het VBG rijden maar er worden wel een hoop mensen uitgeflikkerd plus ze gaan werk uitbesteden zogenaamd alleen in de pieken (breng/haal) maar TNT is natuurlijk absoluut niet te vertrouwen.
Teamcoaches hebben dan ook niets meer te zeggen over de auto's dus als er dan een tas niet op het depot staat moet de TC of door een hoop bureaucratie of je gewoon een eind laten fietsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 15-02-2011 10:41:20 ]
pi_92822933
De pakket chauffeur heeft het vast druk. Hij is nog niet geweest met mijn pakket! En ik moet om 16:10 zelf een haalrit doen! :(

Hopen dat ik de chauffeur tegenkom bij mijn eerste servicepoint, dit gebeurt nog wel eens!
pi_92822996
Dan ben ik best blij met mijn pakket chauffeur. Hij begint altijd met mijn straat rond een uur of 8.15-9.00 uur :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:05:25 #155
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92823102
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift. :|W
pi_92823578
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag niet blij met de Linda., aantal mensen kregen 2 of zelfs 3x hetzelfde tijdschrift. :|W
Wtf :P
pi_92824053
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:05 schreef Ataraxy het volgende:
Ik had hetzelfde vandaag :o en meerdere wijken hierzo...
pi_92824383
bij ons kregen sommigen er 5 op een adres, zelfde naam :?
pi_92824667
Dat heb ik vaak ook bij mensen die een eigen bedrijfje hebben, daar kun je soms ook meerder Makro's e.d. door de bus gooien.

Heb overigens gebeld met m'n leidinggevende over dat ik naar collectie wil, en ik moet morgenochtend even weer bellen met TC
pi_92828410
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
pi_92828808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:07 schreef Ori het volgende:
Als een pakket van het buitenland komt (Royal Mail van Engeland in dit geval), wordt dat in Nederland dan altijd overgenomen en bezorgt door TNT? Of kan dat ook een andere koeriersdienst zijn?
Ik verwacht namelijk een pakket dat er al lang had moeten zijn en probeer uit te zoeken waar het kan zijn. Mocht het TNT zijn, hoe kan ik dan zien op welk postkantoor het mogelijk afgegeven is? Ik heb geen briefje van de postbode (als die al geweest zou zijn dus), want het afleveradres is de goedereningang van het bedrijf waar ik werk en op die plek is geen normale brievenbus. Als er een postbode is geweest, had die dus geen mogelijkheid om een briefje in de bus te doen.
Pakjes van Royal Mail worden ook vaak bezorgd door Selektvracht. Heb ik een tijdje terug nog gehad. Iets besteld in de UK en na 4 weken had ik het nog niet. De afzender heeft toen een vervangend exemplaar opgestuurd. Die had ik binnen een week in huis, bezorgd door TNT. Dezelfde dag ontving ik het eerste exemplaar in de bus, bezorgd door Selektvracht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_92829265
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.

Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.

En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2011 @ 18:30:54 #163
73911 ultra_ivo
pi_92829292
British Mail laat ook veel doen door GLS. Je weet dus nooit hoe je Britse bakket komt.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:32:34 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92829349
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef pgrferrari het volgende:
Vandaag bij TNT gesolliciteerd als zaterdagbezorger.
Ik ga zaterdag een proefronde lopen, dit lijkt me erg leuk.

Alleen valt ¤4,50 per uur wel tegen.
Klopt dit bedrag wel? Ik ben 19 jaar.

En krijg je nog iets van vakantiegeld e.d.?
Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_92829393
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent binnen bij zo'n beetje het grootste kutbedrijf dat er bestaat ^O^.
Nee hoor.
Proefronde staat er ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:35:02 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92829421
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:34 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Nee hoor.
Proefronde staat er ;)
Run, pgrferrari, run! ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92829491
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Run, pgrferrari, run! ;).
Het probleem is dat ik weinig anders kan vinden.
Ik ben nou al bijna 3 maanden bezig met een bijbaan te zoeken. -O-
pi_92834062
Je hebt zaterdagpostbezorgers en zaterdagwerkers, de eerste valt onder postbezorgers CAO en krijgen heel weinig en kan je alleen bezorgen, zaterdagwerkers vallen onder zaterdagwerkersCAO en dan verdien je als 19 jarige 6,81 + vakantietoeslag/extra verlofuren overuren. Als THK krijg je volgens mij nog minder.
Overigens 4,50 :') daar kom ik me bed niet voor uit hoor, zeker omdat de postbezorgers al genaaid worden met wijken die qua tijd tekort staan, geen wonder dat ze niemand kunnen vinden die het lang uithoud.
pi_92834092
Ik moet alleen post bezorgen :Y

En wat is het verschil?
pi_92834208
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
pi_92834221
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen :{
pi_92834229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef carboni het volgende:
Ah dan zal die 4,50 wel kloppen, veel sucess...
Wat is het verschil dan?
pi_92834285
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Een zaterdagbesteller mag ook sorteren en andere werkzaamheden uitvoeren en krijgt daarom ook meer betaald per uur. Zaterdagbezorger mag alleen wijken rondbrengen en omdat deze dus in principe voor minder werkzaamheden inzetbaar is, ligt het loon lager.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:09:43 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92834377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou ik vind dat je wel ineens heel negatief bent nu je niet bent aangenomen :{
Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.

Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92834429
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik die verhalen lees over minder dan minimumloon (met een vaag verhaal over aanvullen tot minimumloon), je uren héél goed bij moeten houden, omdat ze nog wel eens "foutjes" maken en verder het minimale van het minimale... nee, dan krijg ik niet echt een positief beeld van de TNT.

Ook als ik wel was aangenomen was het nog een kutbedrijf geweest hoor, maar soms heb je weinig keus en moet je alles aanpakken :).
Ik heb slechtere werkgevers gehad dus ik vind het wel meevallen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')