Dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:13 schreef deleriouz het volgende:
maken ze die molotov's van PET-flessen o.i.d.?
Het feit, dat dit niet voor deze situatie opgaat, daarnaast men in open omgeving bevindt, mijn reactie over de organisatie gericht was op deze situatie en daarnaast de Thermopylae gebaseerd was op voorkoming van omsingeling betwijfel ik of jij er wel wat van begrijpt ninnyquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je lult, want a) ze hebben wel organisatie, b) ze sloten de anti's juist in en c) het basale idee van de Slag van Thermopylae was dus gewoon die smalle doorgang op die landtong. De details met die rijen met wapens komen daaruit voor, nitpicker
al jazeera 511, euronews 502, bbc world news 501quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef Tilboy het volgende:
Welke zender moet ik hebben? Ik heb digitale tv van Ziggo.
Ja, pro mub wordt compleet weggejaagdquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef RvLaak het volgende:
Waren het nou de antiM's die een uitval deden?
Zag er wel zo uit ja.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef RvLaak het volgende:
Waren het nou de antiM's die een uitval deden?
En Al Jazeera faalde enorm toen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef Ludacriss het volgende:
Anti's hebben de Pro mubarak verder weg gedrongen.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ja, pro mub wordt compleet weggejaagd
Sowieso al de beelden bij licht...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Die charge-beelden van vanmiddag blijven echt bizar indrukwekkend.
Site ligt inderdaad plat.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:15 schreef Beach het volgende:
NRC Live: Anonymous, een internationale groep van hackers zegt dat het websites van de Egyptische regering aanvalt, meldt de BBC. In Londen zijn onder andere de websites van regeringspartij NDP onbereikbaar.
Jaquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef FunFair het volgende:
Hebben de anti's de plek met het beeld overgenomen?
altijd waard om nog een keer te herhalenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef shomila het volgende:
mosaaberizing Mosa'ab Elshamy
YES! We've pushed them away from the musuem! They're running like rats. #Tahrir #Jan25
1 minute ago
Ja, net gebeurdquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef FunFair het volgende:
Hebben de anti's de plek met het beeld overgenomen?
Volgens mij niet hoor. Kijk goed. Ze gooien echt richting anti's(die nu het plein met standbeeld hebben)quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef deleriouz het volgende:
Die mensen OP het viaduct zijn ook anti! En belagen de pro's op de grond
Ook omver geworpen?quote:
Fransen gingen ook reclamerenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
indd. wat een timing net van AJE![]()
Moslim land he.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
Zal wel plastic zijn inderdaad, want ze hebben daar niet zo veel in grote glazen flessen. Weinig wijn of wodka, weet je wel
Behoorlijk lastig als je geen glazen flessen meer hebt...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef harcai het volgende:
Een glazenfles niet te dik, een stop, stuk katoen en benzine gemixt met motorolie
hoe moeilijk kan het zijn
Ja, anti-M stromen de kruising op vanuit de straten boven inbeeld, maar kijken of ze door kunnen zetten..quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef andre347 het volgende:
De pro-mubarak worden nu weggejaagd?
Als er een plek is in de Arabische wereld waar je je lam kan zuipen is het Cairo welquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
Zal wel plastic zijn inderdaad, want ze hebben daar niet zo veel in grote glazen flessen. Weinig wijn of wodka, weet je wel
hoe weet je dat ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef deleriouz het volgende:
Die mensen OP het viaduct zijn ook anti! En belagen de pro's op de grond
thanks, dat wist ik dus nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef wdn het volgende:
[..]
al jazeera 511, euronews 502, bbc world news 501
Enige wat ik verder heb gehoord vandaag van protesten buiten Caïro was dat de antiregeringsdemonstranten in Alexandrië met behoorlijk wat op de been waren en de pro-Moebi's probeerden te vermijden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef Thomas B. het volgende:
Waarom horen we niks meer over andere steden trouwens? En zijn daar ook Mubarak supporters? Of ligt het aan mij...
Dat bedoelde ik, ja.quote:
Die hebben ze wel, ik denk dat ze express niet doen, omdat het leger je dan blaft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef Oorlogsheld het volgende:
Gebruiken ze expres geen guns, of hebben ze die gewoon niet?
Ja man, happy hour nuquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ik had een molotov-cocktail barretje opgezet op het plein.. doe je goede zaken
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
Je kunt geen benzine in plastic flessen doen. Die smelten dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
maar je kan het nog steeds niet vergelijken met een stad uit westen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Als er een plek is in de Arabische wereld waar je je lam kan zuipen is het Cairo wel
Probeer via webcams te zoeken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef Thomas B. het volgende:
Waarom horen we niks meer over andere steden trouwens? En zijn daar ook Mubarak supporters? Of ligt het aan mij...
Hoezo? Ze doen uuuren met een enkelequote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
Niet binnen 5 seconden popquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt geen benzine in plastic flessen doen. Die smelten dan.
Daar kan ik je zo wat over vertellen, buiten de delta (alexandrie en cairo) staan er heel weinig webcams in egypte. Internet is daar nog niet zo normaal als hier.quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef mu_barak_obama het volgende:
wat een sukkels, pak een auto vol met benzine en plank op gaspendaal !! Wilt iemand dit twitteren misschien lees een gekke egyptenaar het.
wat een sukkels, pak een auto vol met benzine en plank op gaspendaal !! Wilt iemand dit twitteren misschien lees een gekke egyptenaar het.
Kan wel hoor, ik spreek uit ervaring.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kunt geen benzine in plastic flessen doen. Die smelten dan.
Benzine is schaars de laatste week, rellen jeweetquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef mu_barak_obama het volgende:
Dat brandt lang niet lang genoeg en als je het te groot maakt zie je ook niet meer wat er aan de andere kant gebeurt, je wil het overzicht niet kwijt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:22 schreef maxburger het volgende:
Kunnen ze niet beter een lang spoor benzine trekken en dat aansteken als soort van scheidingslijn?Eventueel met brandhout ofzo erop.
Als ik het goed begrijp hebben ze nu twee straat-ingangen in plaats van een half plein. De afstand is groter maar de linie kleiner.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag mij alleen af of het wel verstandig was, de uitbraak, volgens mij is de te verdedigen linie nu veel langer? Of kunnen ze nu in één keer twee toegangen afschermen?
Ik plank ook altijd met mijn auto, die soms vol met benzine zit, gebeurt niets hoorquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef mu_barak_obama het volgende:
Dan smelt die al weg terwijl je hem optilt. Waarschijnlijk kun je ze niet eens vullen.quote:
Mag ik 1 mixje alcohol met ethanol en bezine, afgeserveerd met een snufje olie zodat het langer fikt?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Oorlogsheld het volgende:
Fuck dat man, waarom pakken ze niet gelijk een paar tanks? Uranium shells; probleem opgelost.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef mu_barak_obama het volgende:
quote:Regrettably the time has come 4 Pres. Mubarak 2 step down & relinquish power. Its in the best interest of Egypt, its people & its military.
Ik hoorde net nog iets over een 3de stad (buiten Cairo en Alexandrie). Ik meen Luxor.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef Thomas B. het volgende:
Zijn de piramides weg?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef StephanL het volgende:
Nieuwsuur een Egyptische man. De mannen op de kamelen zijn mannen die verdienen geld van toeristen bij de piramides. Nu die weg zijn, zijn ze boos.
REPUBLIKEINEN!quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef themauster het volgende:
Senator John McCain op twitter:
[..]
Toch wel een pro hopelijk?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef horned_reaper het volgende:
WTF!!!!! die gast stak zichzelf in de FIK! XD
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan smelt die al weg terwijl je hem optilt. Waarschijnlijk kun je ze niet eens vullen.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kan wel hoor, ik spreek uit ervaring.
Geniaal !quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Heeft zo'n gast nou een pan op zijn hoofd?
Vreemd dat het mij vroeger meerdere malen is gelukt dan. Had ze zelfs in een tas enkele minuten voordat ze werden gebruikt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan smelt die al weg terwijl je hem optilt. Waarschijnlijk kun je ze niet eens vullen.
Dacht ik wel, die versierselen van die dromedarissen kwam me al zo bekend voor.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef StephanL het volgende:
Nieuwsuur een Egyptische man. De mannen op de kamelen zijn mannen die verdienen geld van toeristen bij de piramides. Nu die weg zijn, zijn ze boos.
Als het klopt: DANK U!quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef RobertVH het volgende:
[ afbeelding ]
Pro staan op het viaduct onderin beeld, mogelijk ook nog onder het viaduct
Dat wist ik niet. Ik heb vorige nacht gezocht maar het was toen pikdonker.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar kan ik je zo wat over vertellen, buiten de delta (alexandrie en cairo) staan er heel weinig webcams in egypte. Internet is daar nog niet zo normaal als hier.
Sarcasme gozertquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want over 'regretably' lezen we maar even heen?
denk ook ze beter iets terug kunnen zakken. nu is het breder uitgespreid, moelijker te verdedigen(en eventeel terug te trekken) bovendien van vanaf viaduct te bekogelen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp hebben ze nu twee straat-ingangen in plaats van een half plein. De afstand is groter maar de linie kleiner.
Anti's zijn niet meer geisoleerd en kunnen hergroeperen. Momentum draait.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Flashbox het volgende:
komen wel steeds meer anti's bij zo te zien
Een ze zijn veel meer gemotiveerd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat het best ook meespeelt dat de anti's slimmer zijn dan de pro's.
Plastic is echt niet zo brandbaar hoorquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Misstique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=HZO38s_u05
Filmpje van de uitbraak via de brakke foon van Evan Hill (staat naast de camera)
Er zijn wel meer doden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik hoorde net nog iets over een 3de stad (buiten Cairo en Alexandrie). Ik meen Luxor.
Trouwens: 1 dode en 500 gewonden tot nu toe.
Zal mijn proefje wel met de verkeerde plastic zijn uitgevoerd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Vreemd dat het mij vroeger meerdere malen is gelukt dan. Had ze zelfs in een tas enkele minuten voordat ze werden gebruikt.
Ik begreep het punt wel, maar als je die zin snel leest is de klinkt het alsof de piramides weg zijn, niet de toeristen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:27 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Zit wat in. Piramides zijn gesloten, dus geen geld voor die mensen.
krijg hem niet geopend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Misstique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=HZO38s_u05
Filmpje van de uitbraak via de brakke foon van Evan Hill (staat naast de camera)
Zucht... Het is geen open omgeving, het is in een stad, in een straat naar het plein toe. Daarnaast is de hele avond te zien geweest hoe de pro's de anti's op deze manier via diverse wegen in aan het sluiten waren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:18 schreef Huisjurist het volgende:
[..]
Het feit, dat dit niet voor deze situatie opgaat, daarnaast men in open omgeving bevindt, mijn reactie over de organisatie gericht was op deze situatie en daarnaast de Thermopylae gebaseerd was op voorkoming van omsingeling betwijfel ik of jij er wel wat van begrijpt ninny.
Ook dat, een ideaal vs een handvol waardeloos geld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een ze zijn veel meer gemotiveerd.
zonet een voltreffer, 2 mennekes in de fik bij de anti'squote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die afstanden zijn nog best groot volgens mij.... Doordat de camera zover ingezoomed staat lijkt het allemaal erg dichtbij elkaar...
Idd. bizar dat het kanquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef t-8one het volgende:
gotver, man.
te bizar eigenlijk, we zitten hier live te kijken hoe lui elkaar proberen te vermoorden
nee we kijken naar hoe een volk vecht voor hun vrijheid.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef t-8one het volgende:
gotver, man.
te bizar eigenlijk, we zitten hier live te kijken hoe lui elkaar proberen te vermoorden
Een stad is dan ook niks anders dan een betonnen jungle, dus een open omgeving is het vrijwel nooitquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zucht... Het is geen open omgeving, het is in een stad, in een straat naar het plein toe. Daarnaast is de hele avond te zien geweest hoe de pro's de anti's op deze manier via diverse wegen in aan het sluiten waren.
Thermopylae was gebaseerd op het overkomen van de grote aantallen van de Perzen door ze een smal front op te dringen. Het gevolg daarvan is dat het voordeel van de numerieke aantallen vervalt en omsingeling vermeden wordt. Dat is dus een doel, niet de opzet.
Mijn leraar Grieks (ik zie hem nog weleens fietsen, geeft nog steeds les, de schat) heeft ons kutpubertjes van 13 dit destijds met grootsch enthousiasme uitgetekend en ingeprent.
Lol. +1 scherpquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik begreep het punt wel, maar als je die zin snel leest is de klinkt het alsof de piramides weg zijn, niet de toeristen.
Precies. Dat van die schilden was niet het sterke punt van Thermopylae en slechts één van de manieren waarop de Grieken hun voordeel konden gebruiken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Thermopylae was gebaseerd op het overkomen van de grote aantallen van de Perzen door ze een smal front op te dringen. Het gevolg daarvan is dat het voordeel van de numerieke aantallen vervalt en omsingeling vermeden wordt. Dat is dus een doel, niet de opzet.
We kunnen ze vragen hesjes met felle teamkleuren aan te trekken, maar ik weet niet of ze daar tijd voor hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:29 schreef Oorlogsheld het volgende:
zodra ze elkaar echt aanvallen is het niet duidelijk meer weer voor en wie tegen is lijkt mij ?
Indien de anti's dichterbij komen begin je te gooien naar de pro's en andersomquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:29 schreef Oorlogsheld het volgende:
zodra ze elkaar echt aanvallen is het niet duidelijk meer weer voor en wie tegen is lijkt mij ?
Of een stevige hoeveelheid calciumoxide.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Er is toch wel IEMAND die thuis een handgranaat heeft liggen ofzo?
STream + stream + topic + twitterquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie kijken toch ook gewoon op de stream? Hoe komt het dat ik zo achterloop?
inderdaad maar waarom veroveren, iets terugzakken is toch geen verlies veel makkelijker om dat dan te consolideren en te versterken met barricades. Denk niet dat het doel is om zoveel mogelijk terrein te veroveren maar om plein in handen te houden. het plein is de communicatieplaats naar de wereld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef FunFair het volgende:
ze moeten die brug veroveren... enorme kut positie waar ze nu staan...
Live TVquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:31 schreef clumsy_clown het volgende:
ene stream is trager, AJE via computer scheelt minuut met tv .. en volgens mij hebben sommigen wel goede stream .. alleen ik moet kiezen of tv of forum en vertraagd beeld.....quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Heb je de gemiddelde Nederlandse minister wel eens gehoord?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef Insane- het volgende:
Van een minister van buitenlandse zaken had ik wel een betere engels accent verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |