Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Herfstblad het volgende:Ik wist niet dat je hem kon quoten, dus ik was braaf aan het knippen en plakken, maar het kan simpeler dus.
![]()
Ik ga vanavond nog een paar toeren aan de deken haken. Hij begint nu wel zwaar te worden
TT?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:21 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.
Topic Titel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:24 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
TT?![]()
Maar dat de OP meegaat, daar ben ik nu achter ja
Ik totnutoe ook, Whoopdidoo, maar nu was 'ie door mij dicht
quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:38 schreef trui het volgende:
leuk fantje!
herfstblad, vooral een gele maken dan hoor!en ach, er zijn ook zat minder 'nuttige' dingen waarvan ik me soms afvraag waarom iemand er tijd in wil steken. ook wel weer grappig hoe sterk smaken verschillen. zo snapte ik van de week niks van dat clowntje dat je gequeued had, mijsje. zo'n vreemd poppetje vind ik dat.
![]()
maar dat geldt even vaak voor bijv. kledingstukken, die over 't algemeen wel als 'nuttig' beschouwd worden. wat kunnen die fout uitpakken zeg. ook erg zonde van al 't werk.
Muck, de schildpad is rechts bij de onderkant van Frits in het aquarium...quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwd
[..]
Bizar is dat hè?
Jaaaarenlang kon ik alleen maar slierten haken (en vingerhaken was dan toch sneller) voor aan mijn gebreide werkjes en ineens had ik het door en kon ik van alles maken
Sindsdien heb ik mijn breinaalden bijna niet meer aangeraakt
Haken gaat zo veel sneller en de patronen zijn veel makkelijker naar je eigen smaak/maten/wensen aan te passen vind ik
Voor je het weet maak je complete beestjes enzo
maar de schildpadden in de aquariumbak in het water van onze aquariumzaak (waar wij onze vissen en planten kopen voor in het aquarium) wel hoor!quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijsje heb je nooit tekenfilms gekeken? Schildpadden zijn niet zo snel.
Mijn ollie zeker niet![]()
Ow en![]()
Had je je mail gelezen?
quote:
dat is ietys waar we allemaal hier mee kampen, eens begonnen betekent niet meer kunnen stoppen. Ik haak nu zo'n twee maanden en dat heeeft veel opgeleverd...quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef antartica het volgende:
tnx! ik vind het ook erg verslavend...
ik dacht "wat ga je maken?" het is de Lollifant!quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Antartica goed gelukt.
Ik durf nogsteeds geen granny squares te maken
Ik ben er eindelijk uit! Ik ga pooh's heffalump beest maken
Dank voor je reactiequote:Op donderdag 13 januari 2011 20:34 schreef Spiegelei het volgende:
@Herfstblad: beetje late reactie van mij, maar ik maak inderdaad de draak van Delicious Crochet. Ik heb nu iets meer dan 2 bollen Saskia rood van 100g per stuk gebruikt. Ik moet nog 1 hele achterpoot (knie en voet) en beide hele voorpoten (armen en klauwen) en dan nog de 2 vleugels.
Ik denk dat ik het met 3 bollen van 100g per stuk wel ga redden.
Voor geel heb ik Aviso van Phildar gebruikt, maar dan wel dubbele draad. Dat zijn bolletjes van 50g per stuk dus dat gaat wel hard. Hoeveel ik daarvan heb gebruik durf ik niet te zeggen. Oranje is ook dubbele draad van een bolletje dat is tussen de bollen wol van m'n moeder vind, maar daar heb je niet zoveel van nodig.
Gedaan!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef mijsje het volgende:
oeh Esse, die zijn schattig! en dan met magneetjes in hun voorhoofd, dan gaan ze de hele tijd kusjes geven!![]()
het ligt aan welke lokatie we gaan kiezen, voor ik durf te zeggen of ik met de auto of met de trein gaan komen...
(lampje zit wel bij de PI's (post icons))
Herfstblad, kun jij nog in de OP om het linkje naar de "Haakmeet-Doodle" neer te zetten?
dat ligt er helemaal aan welk garen je gebruikt, en verder weet ik 't ook niet precies eigenlijk, ik heb maar wat gedaan tot ik 'm groot genoeg vond... hoeveel er precies ingegaan is heb ik niet bijgehouden (beide keren). (de breedte die bij de martha-cowl wordt aangeraden is 150cm in 't rond.)quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:28 schreef EsseEi het volgende:
Trui, hoeveel garen gaat er in zo'n rondom shawl? een vriendin wil er 1...
boze vliegende schotels Esse?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
weet iemand hoeveel gram garen er in Moosje moet? *boekje in rotterdam, ik daar weggevlucht...*
vraag me opeens af of 2 bolletjes van 50g wel genoeg is...
Angry Bord heeft al een bips
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef trui het volgende:
oja en mijsje, ik dacht dat 'queuen' nog veel sterker was dan 'faven'.als echt op het 'te-haken lijstje' zetten. (ik bookmark patronen/projecten die ik niet zo nodig in m'n favorieten wil hebben staan bijv. eerder).
maar om inderdaad weer even ontopic te gaan: ik ga me nu eens even storten op het halve hexagon-patroon.
Dat ja... Echt heel lastig om te zien. Ik heb ook zwaar het gevoel dat ik wat steken meer of minder heb dan de bedoeling is, maar we zien welquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:13 schreef trui het volgende:
je ziet een stuk minder goed (vrijwel niet eigenlijk) wat je doet, en waar je de naald in moet steken. maar ja, je ziet 't ook minder goed als je dat niet goed doet dus.
Ja handig haakt het niet, dat fluffy gebeuren, maar goed... het is misschien ook effe een kwestie van wennen. Maar het leek me zo leuk spul voor een schaap, moest het gewoon proberen/doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:26 schreef mijsje het volgende:
die van de zeeman vond ik ook lastig haken, die ligt hier nu om te breien. (ik ben er nog steeds blij mee Spiegelei!![]()
er hebben al 8 mensen ingeschreven voor de volgende haakmeet!welke richting zullen we uit gaan denken? (qua locatie dan)
Ja echt niet cool voor een 20 jarigequote:Op donderdag 13 januari 2011 23:57 schreef trui het volgende:
mijn gokje: GSjes zijn haar te oubollig! (en daar kan ik me best wat bij voorstellen)
SPOILER: weirdste droom EvahOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoop: ik denk dat je er inderdaad gewoon een keertje maar aan moet beginnen want het gaat echt heel snel! En als je het dan nog niet ziet zitten, jij studeert ook in Leiden toch? Dan nemen we gewoon allebei een keertje wat wol en naalden mee en dan gaan we in de UB zitten haken ofzoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja echt niet cool voor een 20 jarige
Nee ik wil ze wel maken want ik wil een deken maken en om nou met strepen aan de gang te gaan zie ik ook niet zitten, want dat werkt niet handig volgens mij. Maar ze lijken me gewoon moeilijk. Misschien moet ik er een keer voor gaan zitten. ooit.
Oeh heb je koosje echt steeds van kleur gewisseld of is het zon kleurenbolletje?
Oh dat spul wat je toen voor de advent boom had? Dat is ook wel tof spul voor een schaap of zo. Dit wordt inderdaad een langharig beestje, maar ook wel weer leuk... wel erg lekker zacht ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:37 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik had je schaap nog niet eens goed bekeken, sorry. dat wordt wel een langharige zie ik!ik heb ook nog wat fluffy garen liggen, maar dat is dat sneeuw-achtige zachte spul, ook heel lastig haken maar wel superlekkerzacht.
Das een tv-serie :pquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?
Uh waarvan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?
Dat zou voor mij ideaal zijn, dan kan ik op de fietsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef trui het volgende:
het mag ook gerust weer hier hoor. een en ander een beetje afhankelijk van 't aantal mensen. we kunnen anders ook nog eens informeren bij dat theehuis in het Julianapark in Utrecht.
spiegelei ik vind 'm ook superleuk geluk!is dat met 'magicline' garen oid?
Misschien lijkt het niet zo negatief, maar ik denk dat jullie de impact van een opmerking als "ik heb het gevoel dat ze wel meer dingen als 'eigen' bestempeld" niet overzien. Dit is een openbaar forum wat iedereen kan lezen, mensen die op zoek zijn naar een patroon en googelen op mijn naam komen het tegen en als ze dan niet verder lezen dan dit bericht.....quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat duurde lang!!
Ik wilde nog reageren op Christel, want ik ging die pinguin die ik in mn hoofd had opzoeken, en toen leek ie er eigenlijk helemaal niet op.![]()
En toen kwam ik in topic nummer 4 terecht(ik wist niet dat kleurdoos ook haakte..) en daar had ze ook gepost. Maar meteen zo vijandig(sorry als je dit leest) maar niemand zei op zich iets negatiefs en meerdere van ons hebben boekjes dusja.
Ik zal zo meteen even een foto van Zoey's oren maken en posten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef YPPY het volgende:
Die bloemen en granny square zijn echt wel netjes antartica!
Cristel, leuk dat je mee post.Misschien wil je eens in mijn topic over Zoe de zebra reageren. Ik zag op hyves al dat ik niet de enige ben die de oren niet zo goed snapt. Misschien heb je een foto van een oor? Anders ga ik het gewoon met vilt doen heb ik besloten, maar als de maakster hier toch zit, kan ik dat net zo goed proberen.
Anders noem je t merk enzo, en nummer wie weet heeft iemand er nog eentje over??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:32 schreef Lemijn het volgende:
voor koosje, en wat een leuke kleur ook!
Over kleuren gesproken, de blauwe wol uit mn mutis is niet meer te krijgen want uitverkocht, dus de sjaal gaat niet lukken helaas. 'Was een seizoensproduct mevrouw'. Volgens mij is het winterseizoen nog lang niet over...
normaal heb ik er geen geduld voor maar probeer het gewoonquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
wildhaken, saraats, dat is tof!fleurt de wereld lekker op
Ik heb het ook met een 3 gedaan, alleen dan een Cloverquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:02 schreef Spiegelei het volgende:
Gek die bollen catania color zijn ook gewoon 50g, ik heb Koosje gehaakt met haaknaald 3, maar ik ben er al achter dat die maten van mij niet overeenkomen met die van anderen! Ik heb vrijwel al mijn naalden ook van mijn moeder gekregen die ze ook weer jaren had, dus waar ze vandaan komen, ik heb geen idee.
Of misschien haak ik wel vaster dan jij, dat kan ook.
Van waaruit reis jij naar Groningen Herfstblad?
Ik vind het als het gehaakt is, wel meer op acryl lijken dan op katoen. Toch pluiziger en zo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:17 schreef Eleofant het volgende:
O ja! Eigenlijk heb ik dat laatst gezien bij de wibra. En die is zelfs nog dichterbij dan de zeeman ( de een 150 en de ander misschien 200 meter lopen, maar toch). Heeft een van jullie al ervaring met die geel van de wibra? Ik denk niet dat het heel mooi is om die te combineren met wat ik nu al heb, omdat die gele er meer uitziet als katoen en die ik heb meer als wol. Of valt dat niet op als je ermee gehaakt hebt?
Ah, dan ga ik die denk ik binnenkort maar eens halen. Maar eerst moet Zoey af en Kirby en Pip ookquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind het als het gehaakt is, wel meer op acryl lijken dan op katoen. Toch pluiziger en zo.
ah, freeform? ik ben benieuwd! ik kwam daar toevallig kort geleden ook wat van tegen, en vond dat wel heel mooi.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:51 schreef sararaats het volgende:
ik ben bezig met wildhaken
of toch met een creatie zonder patroon
wow... wanneer is dat?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:13 schreef EsseEi het volgende:
wohooo doosje is klaar!:D zeer geslaagd zo met foto's!
even spullen pakken/optutten (moet zo weg) en dan zal ik foto's maken en posten
1273 maart klinkt wel als een mooie datum;)
Maar een GS-tas voor een 25-jarige dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja echt niet cool voor een 20 jarige
maar dat is toch 66 dan?.. dat klopt ook nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:37 schreef Lyssa het volgende:
Dat ziet er inderdaad vreemd uit! En de totalen kloppen inderdaad ook niet xD Ik zou maar gewoon van de totalen uitgaan (18sc, 24sc etc.). Volgens mij moet het 2 sc. in next st. and 9 st. in de volgende 9 [x6]
Sowieso na een chain stitch moet je weer in dezelfde stitch een vaste maken, dus dat is ook vreemd, want die moet je niet elke keer herhalen, dan heb je dus 6 teveel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:38 schreef Loqi het volgende:
[..]
maar dat is toch 66 dan?.. dat klopt ook niet
Dat lijkt me wel kloppend ja!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Loqi het volgende:
zo moet t wel kloppen toch? als ik dit voor heel t patroon zo aanpas dan zou t toch gewoon gelijk moeten blijven aan wat zij gedaan heeft?
Chain 2
R1: Work 6 sc in second ch from hook; join with slip st in first sc.
R2: 2sc in each st around (12 sc)
R3: [2sc in next st, sc in next st] 6times;(18sc)
R4: [2sc in next st, sc in next 2st] 6times;(24sc)
R5: [2sc in next st, sc in next 3st] 6times;(30sc)
R6: [2sc in next st, sc in next 4st] 6times; 36sc)
R7: [2sc in next st, sc in next 5st] 6times;(42sc)
R8: [2sc in next st, sc in next 6st] 6times;(48sc)
R9: [2sc in next st, sc in next 7st] 6times;(54sc)
R10: [2sc in next st, sc in next 8st] 6times;(60sc)
nou dan probeer ik dat gewoonquote:
En anders ff een berichtje naar haar sturen. Ze zegt dat het haar eerste patroon is, dus ze wil graag deze feedback denk ik!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:05 schreef Loqi het volgende:
[..]
nou dan probeer ik dat gewoonik neem aan dat als ik de hoeveelheid rondes gelijk hou en de hoeveelheid steken per ronde, t wel goed moet komen (alleen ander staartje voor t beessie verzinnen, want daar kan ik echt niks van maken )
Ja misschien maar even doen, maar ik dacht: laat ik dit mysterie met jullie delenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:09 schreef Lyssa het volgende:
[..]
En anders ff een berichtje naar haar sturen. Ze zegt dat het haar eerste patroon is, dus ze wil graag deze feedback denk ik!
Gewoon vanuit een magic ring van 6 naar 12 ofzo en dan een aantal rondes 12 (al zegt zij 14, maar daar klopt idd weinig van).
Dank je wel Mijsje en de rest van jullie voor de positieve reacties!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:24 schreef mijsje het volgende:
misschien ook leuk om te horen Christel, ik ben echt tegen het kopen van patronen op het internet, want er is ook zoveel leuks gratis te krijgen, maar toen ik jouw Jip zag, was ik verliefd en heb ik meteen je boekje gekocht!![]()
de foto's zijn al van een tijdje terug en de aap is al gegeven, maar speciaal voor jou:
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:23 schreef christel1 het volgende:
[..]
Dank je wel Mijsje en de rest van jullie voor de positieve reacties!
dat kun je wassenquote:
ik zou mn geld terugvragen als er zoveel fouten instaanquote:Mn moeder zei dat de zebra ook wel leuk was(hmm zal ik ermee beginnen zodat ik m maak?) en ze was wat aan t opschrijven(ze schrijft de patroontjes nog op, anders kan ze t niet) dus ik vroeg wat ze aan het doen was, zegt ze, mn taart opschrijven. T klinkt zo fout.
Dat andere boekje wat ik voor mn kerst had zitten echt veel fouten in, niet grappig. Maarja, gelukkig kunnen we zelf nadenken.
En nu gaan we echt bankhangen.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef mijsje het volgende:
En de tas van Muck, ik dacht nog: hee, die ken ik, dat lijkt de tas van Muck wel... en na een momentjehet is die tas
Ik maak hem van allerlei overgebleven bolletjes, dus ik kan er niet veel nuttigs over zeggen vrees ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ik wil, als mijn squares-deken af is, een stripe-deken a la Lucy maken. Weet iemand hoeveel gram/meter wol je daar ongeveer voor nodig hebt?
Ehm... dan is het wel handig als ik er bij zet hoe groot ik 'm wil. 110x150cm? is dat een lekkere op-de-bank-hang maat?
misschien weet iemand in dit topic daar een zinnig antwoord op!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ik wil, als mijn squares-deken af is, een stripe-deken a la Lucy maken. Weet iemand hoeveel gram/meter wol je daar ongeveer voor nodig hebt?
mijsje, ik kwam iets vergelijkbaars tegen, maar dan met twee randen wit om de gekleurde rondjes. ook wel een aadig effect vind ik!quote:Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
ik ben ondertussen bezig met deze deken:
[ afbeelding ]
Knitwit; ben met ongeveer dezelfde maten stripe-deken bezig, iets van 100x150.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ehm... dan is het wel handig als ik er bij zet hoe groot ik 'm wil. 110x150cm? is dat een lekkere op-de-bank-hang maat?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:44 schreef trui het volgende:
ik ga nog een paar halve hexagonnen aan de zijkant van de deken vastmaken. 't ziet er zo mooi uit, zo'n rechte zijkant ineens!
[..]
mijsje, ik kwam iets vergelijkbaars tegen, maar dan met twee randen wit om de gekleurde rondjes. ook wel een aadig effect vind ik!
haha ynske, die swiffer-doek!
Mijn eerste bloemetjes:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:32 schreef trui het volgende:
hey sanne, wat leuk! welkom hier en laat je gauw wat van je werk zien?
Haai Bijou.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:44 schreef Bijou het volgende:
Waar youtube al niet goed voor isMooi Sanne!
quote:
Nou ja, ze hadden het over Catania of Phildar Avisoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef trui het volgende:
misschien ging het patroon uit van een 100grams bol? balen zoiets ja!
loqi, goed gelöqt!
muck, leuk om die tas nog eens te zien ja! maar dat noem ik toch geen granny squares hoor, die daisy squares zijn wel van een andere orde.
Dank Trui, Herfstblad, Mijsje. Leuke topic reeks is dit, gezellig!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:54 schreef Bijou het volgende:
[..]Leuk dat je hier aangeschoven bent
Had je iets op het oog dat je wilde gaan haken, of wil je het gewoon leren?
heb je linkje? ik zie het niet bij de hobbydoos...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:04 schreef trui het volgende:
ah, die komen wel in 50g ja. stom!
sanne, ik vind ze ook leuk! en lang leve youtube, ik heb er ook veel aan gehad en soms nog wel.
oeh, Drops Andes in de aanbieding (o.a. bij hobbydoos) zag ik. (ipv 5,20, bollen van 100 g, dik garen, voor naald 9).heeft iemand dat wel eens gebruikt? werkt het prettig, of is 't te zacht/pluizig?
Misschien kun je deze schildpad maken..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef Loqi het volgende:
[..]
Ja misschien maar even doen, maar ik dacht: laat ik dit mysterie met jullie delenen zo heb ik meteen feedback, kan ik zo lekker beginnen met frobelen
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:15 schreef AnitraX het volgende:
Leuke dingen weer!
Sanne leuke bloemetjes!
Hier eindelijk weer Eskimo wol in huis dus kan verder met mijn bloemen tas. Het word heel groot dus hoop echt dat het zoveel krimpt als ze zeggen, anders hebben een nieuwe vakantietas
Ze zijn leuk!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
Hoi Anitra, gaat het weer wat beter met je?
Mijn eerste lapjes zijn ook wel aardig gelukt. Ik zou bijna overmoedig worden en roepen dat het wel een shawl (of beddensprei) kan worden.
[ link | afbeelding ]
Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
Wow, dat doe je snel en mooi!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
Mijn eerste lapjes zijn ook wel aardig gelukt. Ik zou bijna overmoedig worden en roepen dat het wel een shawl (of beddensprei) kan worden.
[ link | afbeelding ]
Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
Netjes!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
he sanne, dat zijn ook leuke lapjes geworden, veel stokjes en lossen zo te zien.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
[ link | afbeelding ]
yep, maar ik zag dat 't echt bij alle verkooppunten van drops geldt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:23 schreef mijsje het volgende:
heb je linkje? ik zie het niet bij de hobbydoos...
Taart van het varken uit het boekje van christel, ze kan niet uit boekjes werken ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef mijsje het volgende:
Ynske, ja, ik had het gezien
grappig is tie he?
Whoop![]()
dr taart op schrijven... (ik snap em niet...)
die is zeker heel erg lief!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:
De giraf is zo lief! Al vind ik het nekje wat instabiel als ik het patroon volg.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:09 schreef trui het volgende:
[..]
yep, maar ik zag dat 't echt bij alle verkooppunten van drops geldt.
sanne, mooie vierkantjes!
anitra, eskimo krimpt behoorlijk, don't worry.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:34 schreef Morretje het volgende:
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij zeg. Leuk varkentje Herfstblad! En de bloemetjes van Sanne.. Hoest met de poezels? Kom nooit meer in F&F
Ik was bezig met de aap uit lieve diertjes zelf haken, maar het hoofd is meer ei-vormig dan rond. Wordt dat nog beter na het vullen, of zegt de ongevulde vorm heel veel over de eigenlijke vorm? En kan het eivormig-zijn komen door in het midden te strak te haken bijvoorbeeld?
Mijsje, dat aapje wat jij post is ook lief zeg!
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Taart van het varken uit het boekje van christel, ze kan niet uit boekjes werken ofzo.
En ik kom lekker niethou niet zo van mensen
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:51 schreef antartica het volgende:
Heb een telefoonhoesje gehaakt van een restje sokkenwol, ging echt supersnel![]()
[ afbeelding ]
oh dat is zondequote:Op zondag 16 januari 2011 00:47 schreef trui het volgende:
dank!! ik heb 'm gemaakt van phildar partner 6 (en sommige kleuren binnenrondjes van phildar aviso). alles met naald 7, dus vrij los en grof. daarom voelt 't bij deze deken wel wat vorm-riskant als ik 'm met 1 hand op wil tillen bijou. (en gijs heeft er verdorie net ook meteen een paar fijne halen in weten te maken, dus snel weer goed opgeborgen...)
moet ook, anders is er niks aanquote:(oja en bijou: we hebben vanavond weer es Kiko gezocht. en de kevers uiteraard. ze zijn soms wel érg goed verstopt hoor!![]()
).
En dit maakt me nieuwsgierig!quote:(oja en bijou: we hebben vanavond weer es Kiko gezocht. en de kevers uiteraard. ze zijn soms wel érg goed verstopt hoor!![]()
).
een bladzijde vol met poppetjes, waar je een bepaald poppetje uit moet zoeken... heel frustrerend als je hem maar niet kunt vinden...quote:Op zondag 16 januari 2011 00:58 schreef Eska het volgende:
Ah, die draad ken ik (nog) niet. Ziet er wel lekker zacht uit.
'k Ben wel een liefhebber van los & grof.(en Gijsje ook, begrijp ik
![]()
)
[..]
En dit maakt me nieuwsgierig!
oja? ik dacht dat er pas 1 versie bestond!quote:Op zondag 16 januari 2011 01:01 schreef mijsje het volgende:
een bladzijde vol met poppetjes, waar je een bepaald poppetje uit moet zoeken... heel frustrerend als je hem maar niet kunt vinden...er zijn verschillende boeken van...
misschien niet de originele van Kiko, maar wel een paar soorten dan... een collega (die helaas sinds december niet meer bij ons werkt) had een paar boeken in de klas, waar kinderen dan in overige tijd dan in mochten zoeken naar een bepaald poppetje...quote:Op zondag 16 januari 2011 01:03 schreef trui het volgende:
[..]
oja? ik dacht dat er pas 1 versie bestond!bijou, daarover verwacht ik wel attenderingsmail hoor!
eska, bijou heeft een superleuk kinderboek gemaakt, waarin je telkens een vogel (genaamd Kiko dus) moet zoeken. en dat is soms nog knap lastig.
Alle abonnees van de nieuwsbrief worden uiteraard meteen op de hoogte gesteld van nieuwe boekenquote:Op zondag 16 januari 2011 01:03 schreef trui het volgende:
oja? ik dacht dat er pas 1 versie bestond!bijou, daarover verwacht ik wel attenderingsmail hoor!
Waldo denk ik?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:05 schreef mijsje het volgende:
misschien niet de originele van Kiko, maar wel een paar soorten dan... een collega (die helaas sinds december niet meer bij ons werkt) had een paar boeken in de klas, waar kinderen dan in overige tijd dan in mochten zoeken naar een bepaald poppetje...
Dank u, het is ook geweldig leuk om te doenquote:Op zondag 16 januari 2011 01:09 schreef Eska het volgende:
En wat ontzettend gaaf dat jij zoiets zelf maakt, Bijou!!![]()
quote:Op zondag 16 januari 2011 01:14 schreef Bijou het volgende:
[..]
Alle abonnees van de nieuwsbrief worden uiteraard meteen op de hoogte gesteld van nieuwe boeken(in april komt een ander boekje uit, maar helaas nog geen vervolg op Kiko)
[..]
Waldo denk ik?
[..]
Dank u, het is ook geweldig leuk om te doen
Lush, dat wordt op deze site uitgelegd: http://attic24.typepad.com/weblog/2008/11/hexagon-crochet.html Even wat naar beneden scrollen en je ziet hoe Lucy dat doet.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:28 schreef Lush-lady het volgende:
Wat een waanzinnige deken Trui, ik ben jaloers, wel heel gaaf om die hexagon dingen te haken mar hoe maak je dat allemaal aan elkaar????
mooi Knitwit!quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef knitwit het volgende:
Wow Trui, wat is die deken mooi geworden!![]()
Welkom alle nieuwelingen. De attic24 site is echt een aanrader.Lucy
Ik ben het afwerken van alle draadjes nog een beetje aan het uitstellen en heb deze onderzetters gemaakt (doorsnede 18cm):
[ link | afbeelding ]
en, omdat ik echt echt echt geen zin heb om al die draadjes weg te krijgen en omdat ik gisteren mijn vinger brandde aan de pan, ben ik nu bezig met een pannenlap:
[ link | afbeelding ]
tenzij je met pennen 10 of groter breidt!!! haha. dan gaat breien een stuk sneller. Verder met ik het met de meiden eens, haken gaat veel sneller en je hebt sneller resultaat en dat maakt het leuker. Al vind ik breien ook erg leuk om te doen....quote:Op zondag 16 januari 2011 13:10 schreef trui het volgende:
leuk knitwit!
carolien, ik vind haken ook wel echt veel sneller gaan dan breien hoor, ook omdat er wat meer 'lossere' steken zijn om uit te kiezen. bij breien is de structuur vaak wat dichter, gemiddeld althans.
Dat kan ik ook heel goed zonder jullie hoorquote:Op zondag 16 januari 2011 00:53 schreef mijsje het volgende:
[..]ow, die taart!
maar, maar, maar, wij zijn heel leuk...(nee hoor, grapje, als je niet wil, niet komen hoor... ik wil niemand dwingen, gewoon alleen als je het leuk vind komen, en anders gewoon lekker zelf haken
)
ik heb 't niet over filet haken hoor.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef caroline88 het volgende:
Ja filet haken gaat natuurlijk sneller dan breien.
quote:Op zondag 16 januari 2011 13:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
mooi Knitwit!ga je dat rode vlakje op het roze vlakje vastmaken? ziet er wel prachtig uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morretje, het gaat heel goed met de poezels. AC wordt erg groot, DC blijft wat kleiner maar is zo snoezig. En Bora is haar luie zelf.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:34 schreef Morretje het volgende:
... En de bloemetjes van Sanne.. Hoest met de poezels? Kom nooit meer in F&F
yup: http://www.ravelry.com/patterns/library/a-flower-hotpadquote:
ik heb hem meteen gequeued...quote:Op zondag 16 januari 2011 15:56 schreef knitwit het volgende:
[..]
yup: http://www.ravelry.com/patterns/library/a-flower-hotpad
Ik vind de eerste foto die er op staat ook een erg mooie variant, maar daar staat het patroon er niet van op. Daar moet ik eerst nog maar eens goed naar kijken.
... halverwege het afwerken... had ik 't maar bij allemaal tijdens het maken van de squares gedaan...
dat valt op zich wel mee als je een pan alleen ermee optilt aan de hengsels, of als je het deksel wil optillen ermee. als je de pannenlap onder een gloeiend hete pan legt, is dat wel sneller dat hij gaat smelten ja... (dat is bij de pannenlappen die ik heb gemaakt van acryl iig...)quote:Op zondag 16 januari 2011 16:20 schreef Inu het volgende:
Oh, hij is echt heel leuk ja!
Maar dat moet waarschijnlijk in katoen of niet? Acryl lijkt me zo snel smelten...
Ja, wij hebben van die pannen zonder plastic aan de hengsels, dus die worden nogal warm... Ik ga het gewoon eens proberenquote:Op zondag 16 januari 2011 16:35 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik heb hem meteen gequeued...superleuk!
[..]
dat valt op zich wel mee als je een pan alleen ermee optilt aan de hengsels, of als je het deksel wil optillen ermee. als je de pannenlap onder een gloeiend hete pan legt, is dat wel sneller dat hij gaat smelten ja... (dat is bij de pannenlappen die ik heb gemaakt van acryl iig...)
Oh, ik heb een oudje van mn oma genomen zonder wikkel, dus daar kan het best aan liggenquote:Op zondag 16 januari 2011 17:07 schreef mijsje het volgende:
heb je wel de goede naald bij de goede draad gebruikt?
(vroeg ze alsof ze het tegen een beginnelingetje had...)
Bij mij bobbelt 'ie ook wel een klein beetje. Als je straks de voor- en achterkant aan elkaar maakt trekt dat wel weer strak (dat deed 't bij mij tenminste)quote:Op zondag 16 januari 2011 17:41 schreef Inu het volgende:
Hij ging nu pas bobbelen in de derde rondeEn ik heb de ch2 vervangen door ch1..
Misschien is filethaken in het rond toch niks voor mij
Ik had een punt teveelquote:Op zondag 16 januari 2011 18:10 schreef knitwit het volgende:
[..]
Bij mij bobbelt 'ie ook wel een klein beetje. Als je straks de voor- en achterkant aan elkaar maakt trekt dat wel weer strak (dat deed 't bij mij tenminste)
Mooi Sanne!
Ohquote:Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik had een punt teveelHeb hem nu redelijk en ben ook die gaatjes erbij aan het doen. Maar ik vind die dcdec wel vreemd... dat is toch ook niet te doen als je begint met 3ch?
Ik heb ook ooit Eeyore proberen te maken NijntjesUK, maar de oren mislukte jammerlijk
Dat verklaart een boel!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik had een punt teveelHeb hem nu redelijk en ben ook die gaatjes erbij aan het doen. Maar ik vind die dcdec wel vreemd... dat is toch ook niet te doen als je begint met 3ch?
Ik ben begonnen met een ketting lossen van 165 cm. Daarna heb ik 'm rond gehaakt.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:49 schreef EsseEi het volgende:
Oh knitwit:
jij hebt ook zo'n col shawl gemaakt toch?:)
weet je nog ongeveer hoeveel steken die rond was?en hoeveel wol erin ging? (wol voor gekocht maar geen idee hoe groot het moet) Heb je (en trui ook) trouwens rond gehaakt, of later aan elkaar genaaid???
was ik nog helemaal vergeten hierop te reageren: wat leuk!! graag gedaan hoor.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:52 schreef Sanne het volgende:
Voor het eerst met meerdere kleurtjes gehaakt!
[ afbeelding ]
Bedankt voor de inspiratie Trui!
Ja ik ben al een tijdje aan de slag met haken, het lukt me nog niet altijd even goed, maar de tijd zal het lerenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef trui het volgende:
ah, bar aan de haak, is 't voor carnaval? veel plezier en succes ermee bar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |