abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91384464
Heb een telefoonhoesje gehaakt van een restje sokkenwol, ging echt supersnel *O*

haken is cool
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:18:00 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91385703
Heeft iemand hier een patroontje of een idee om slakken te haken?
Het moeten geen grote worden maar kleine slakken.
Heb boekjes met allemaal dieren erin maar nergens kom ik slakken tegen helaas.

alvast bedankt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91386245
Slakkenpatroon
En hier nog meer slakjes. Zit er iets bruikbaars bij?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:35:37 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91386720
Thx Eska O+ nu kan ik ook aan de slag ermee :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_91386819
Succes! En graag showen hier, uiteraard. ;)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:43:53 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91390475
ah, bar aan de haak, is 't voor carnaval? veel plezier en succes ermee bar!

antarctica, leuk hoesje! lekker he, als iets zo snel klaar is. :)

m'n deken is op de rand na klaar! ik heb 'm niet zo heel lang gemaakt hoor, 12 rijen van 7(en een halve) hexagonnen. zonder rand is ie zo'n 115x170cm, precies lekker voor even uitrusten op de bank. ik merkte ook dat hij steeds zwaarder werd, en dat moest niet al te veel erger meer worden anders zou hij niet meer zo handzaam zijn. nu nog even een beslissing nemen over de rand die ik eromheen ga maken. lastig! ook heb ik nog getwijfeld over eventuele halve hexagonnen aan de boven en onderkant, maar daar heb ik toch eigenlijk echt geen zin meer in. :+

ik heb wel foto's gemaakt maar zit nu even via een laptop te fok!ken en ik heb al m'n foto-spul op de gewone pc staan, dus het laten zien van de foto's kan pas als ik daar weer op kan (morgen waarschijnlijk, hij wordt nu in beslag genomen door liefhebbende echtgenoot. :) ).
in de haak.
  zondag 16 januari 2011 @ 00:35:46 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91393483
toch nog even snel gelukt:

in de haak.
pi_91393861
Wow, trui! :o O+
Dat is echt weer in een waanzinnig tempo gedaan dan! En wat is 'ie mooi geworden.

Wat voor draad heb je gebruikt eigenlijk?
pi_91393896
_O_ heel mooi trui!
Merk met mijn deken ook dat het zwaar wordt, de vorm gaat er niet uit maar het voelt wel alsof je hem niet met een hand op kan pakken.
  zondag 16 januari 2011 @ 00:47:25 #210
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91394066
Mooi trui _O_
Welk patroon heb je voor de GS'jes gebruikt, als ik vragen mag?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 16 januari 2011 @ 00:47:48 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91394086
dank!! ik heb 'm gemaakt van phildar partner 6 (en sommige kleuren binnenrondjes van phildar aviso). alles met naald 7, dus vrij los en grof. daarom voelt 't bij deze deken wel wat vorm-riskant als ik 'm met 1 hand op wil tillen bijou. (en gijs heeft er verdorie net ook meteen een paar fijne halen in weten te maken, dus snel weer goed opgeborgen...)
(oja en bijou: we hebben vanavond weer es Kiko gezocht. en de kevers uiteraard. ze zijn soms wel érg goed verstopt hoor! :( ;) ).

muck, het zijn de hexagonnen van lucy, van attic24. O+
in de haak.
pi_91394355
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:
De giraf is zo lief! Al vind ik het nekje wat instabiel als ik het patroon volg.
die is zeker heel erg lief! O+ maar het instabiele nekje valt wel mee hoor, gewoon goed vullen met vulsel, dan is het wel goed. en het is klopt dat het kopje iets naar beneden gaat hangen door de zware neus, maar dat maakt het juist aandoenlijk. (Christels eigen woorden Christels dochters eigen woorden... :P )

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:09 schreef trui het volgende:

[..]

yep, maar ik zag dat 't echt bij alle verkooppunten van drops geldt.

sanne, mooie vierkantjes!

anitra, eskimo krimpt behoorlijk, don't worry. :)
:) thanks!

leuke olifant Herfstblad! :D met een echte toeter-slurf! :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:34 schreef Morretje het volgende:
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij zeg. Leuk varkentje Herfstblad! En de bloemetjes van Sanne.. Hoest met de poezels? Kom nooit meer in F&F

Ik was bezig met de aap uit lieve diertjes zelf haken, maar het hoofd is meer ei-vormig dan rond. Wordt dat nog beter na het vullen, of zegt de ongevulde vorm heel veel over de eigenlijke vorm? En kan het eivormig-zijn komen door in het midden te strak te haken bijvoorbeeld?

Mijsje, dat aapje wat jij post is ook lief zeg!
:D dank je wel! Het was ook dat aapje die me het boekje van Christel Krukkert deed kopen (terwijl ik echt nooit nooit nooit verder patronen koop... heb ik iets tegen omdat er zoveel gratis te krijgen zijn die ook echt leuk zijn)

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:20 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Taart van het varken uit het boekje van christel, ze kan niet uit boekjes werken ofzo.

En ik kom lekker niet :P hou niet zo van mensen O-)
:D ow, die taart! :D
maar, maar, maar, wij zijn heel leuk... O-) (nee hoor, grapje, als je niet wil, niet komen hoor... ik wil niemand dwingen, gewoon alleen als je het leuk vind komen, en anders gewoon lekker zelf haken :) )
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:51 schreef antartica het volgende:
Heb een telefoonhoesje gehaakt van een restje sokkenwol, ging echt supersnel *O*

[ afbeelding ]
O+ die is echt super gelukt! ^O^ ziet er ook lekker zacht uit! :D

:o wow Trui _O_ dat ziet er echt prachtig uit! wat zal je vader hier blij mee zijn! hmmm, tja, een rand... ik weet het niet, ik denk dat gewoon simpel vasten het niet heel veel mooier maken... misschien die mooie rand van Attic24? maar dan met de kleur van de buitenste rand van de hexagonnen?
en zwaar, dat geloof ik wel... mijn visjes deken telt nog steeds 8 rijen visjes, en is nu al best zwaar... (Saskia-acryl...)
pi_91394409
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:47 schreef trui het volgende:
dank!! ik heb 'm gemaakt van phildar partner 6 (en sommige kleuren binnenrondjes van phildar aviso). alles met naald 7, dus vrij los en grof. daarom voelt 't bij deze deken wel wat vorm-riskant als ik 'm met 1 hand op wil tillen bijou. (en gijs heeft er verdorie net ook meteen een paar fijne halen in weten te maken, dus snel weer goed opgeborgen...)
oh dat is zonde :{

quote:
(oja en bijou: we hebben vanavond weer es Kiko gezocht. en de kevers uiteraard. ze zijn soms wel érg goed verstopt hoor! :( ;) ).
moet ook, anders is er niks aan ;) Ik vind het leuk dat iedereen weer een andere pagina moeilijk vindt, 't is maar net hoe je kijkt :)
pi_91394614
Ah, die draad ken ik (nog) niet. Ziet er wel lekker zacht uit.
'k Ben wel een liefhebber van los & grof. O+ (en Gijsje ook, begrijp ik :o -O- )

quote:

En dit maakt me nieuwsgierig! :P
  zondag 16 januari 2011 @ 01:01:02 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91394703
mijsje, hier kun je zien van welke rand lucy haar eigen hexagonnen-deken heeft voorzien. eerst stokjes, dan schelpjes. vind ik wel aardig ook. maar ik twijfel nog tussen die of een stokjes rand + daarna een rand van 'omgekeerde vasten' of hoe heet die steek ook alweer.
in de haak.
pi_91394727
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:58 schreef Eska het volgende:
Ah, die draad ken ik (nog) niet. Ziet er wel lekker zacht uit.
'k Ben wel een liefhebber van los & grof. O+ (en Gijsje ook, begrijp ik :o -O- )

[..]

En dit maakt me nieuwsgierig! :P
een bladzijde vol met poppetjes, waar je een bepaald poppetje uit moet zoeken... heel frustrerend als je hem maar niet kunt vinden... :P er zijn verschillende boeken van... :D
pi_91394732
Katten zijn meestal dol op haakwerk :P Mijne in elk geval wel, dus dat vind ik niet raar van Gijsje :P.

En ik kort het nekje van Guusje meestal maar in, dan vind ik hem net wat mooier.

Wow, mooie deken trui! :D
  zondag 16 januari 2011 @ 01:03:22 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91394797
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:01 schreef mijsje het volgende:
een bladzijde vol met poppetjes, waar je een bepaald poppetje uit moet zoeken... heel frustrerend als je hem maar niet kunt vinden... :P er zijn verschillende boeken van... :D
oja? ik dacht dat er pas 1 versie bestond! :o bijou, daarover verwacht ik wel attenderingsmail hoor! ;)

eska, bijou heeft een superleuk kinderboek gemaakt, waarin je telkens een vogel (genaamd Kiko dus) moet zoeken. en dat is soms nog knap lastig.
in de haak.
pi_91394816
Trui, die is inderdaad ook erg mooi, daar had ik nog niet eens aan gedacht, die rand... :) en die achterstevoren-haaksteek, was dat niet de kreeftsteek? (want een picotrandje gaat met de richting mee en is niet alleen vasten... dus die bedoel je vast niet...)
pi_91394899
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:03 schreef trui het volgende:

[..]

oja? ik dacht dat er pas 1 versie bestond! :o bijou, daarover verwacht ik wel attenderingsmail hoor! ;)

eska, bijou heeft een superleuk kinderboek gemaakt, waarin je telkens een vogel (genaamd Kiko dus) moet zoeken. en dat is soms nog knap lastig.
misschien niet de originele van Kiko, maar wel een paar soorten dan... een collega (die helaas sinds december niet meer bij ons werkt) had een paar boeken in de klas, waar kinderen dan in overige tijd dan in mochten zoeken naar een bepaald poppetje... :)
  zondag 16 januari 2011 @ 01:06:05 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91394920
ik ken 'm als 'reversed single crochet' oid. maar kan in 't NL ook best de kreeftsteek heten inderdaad!

oh wat is iedereen nog laat op, ik duik er snel in! :* :W
in de haak.
pi_91395050
Dank voor de uitleg, Mijsje & trui!
En wat ontzettend gaaf dat jij zoiets zelf maakt, Bijou!! :o O+

En slaap wel aan de (bijna)slapers! (zou ik mezelf ook toe moeten rekenen ;) )
pi_91395141
ik ook hoor, welterusten weer!
(was nog zo in de weer met iets handigs... nou ja, morgen maar weer verder... :o )
:W
pi_91395279
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:03 schreef trui het volgende:

Alle abonnees van de nieuwsbrief worden uiteraard meteen op de hoogte gesteld van nieuwe boeken ;) (in april komt een ander boekje uit, maar helaas nog geen vervolg op Kiko)

quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:05 schreef mijsje het volgende:

misschien niet de originele van Kiko, maar wel een paar soorten dan... een collega (die helaas sinds december niet meer bij ons werkt) had een paar boeken in de klas, waar kinderen dan in overige tijd dan in mochten zoeken naar een bepaald poppetje... :)
Waldo denk ik? :)

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:09 schreef Eska het volgende:
En wat ontzettend gaaf dat jij zoiets zelf maakt, Bijou!! :o O+
Dank u, het is ook geweldig leuk om te doen O+
pi_91396124
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 01:14 schreef Bijou het volgende:

[..]

Alle abonnees van de nieuwsbrief worden uiteraard meteen op de hoogte gesteld van nieuwe boeken ;) (in april komt een ander boekje uit, maar helaas nog geen vervolg op Kiko)

[..]

Waldo denk ik? :)
[..]

Dank u, het is ook geweldig leuk om te doen O+
:Y volgens mij was het inderdaad Waldo :D
* mijsje doet nu haar echt lampje uit en gaat slapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')