normaal heb ik er geen geduld voor maar probeer het gewoonquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
wildhaken, saraats, dat is tof!fleurt de wereld lekker op
Ik heb het ook met een 3 gedaan, alleen dan een Cloverquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:02 schreef Spiegelei het volgende:
Gek die bollen catania color zijn ook gewoon 50g, ik heb Koosje gehaakt met haaknaald 3, maar ik ben er al achter dat die maten van mij niet overeenkomen met die van anderen! Ik heb vrijwel al mijn naalden ook van mijn moeder gekregen die ze ook weer jaren had, dus waar ze vandaan komen, ik heb geen idee.
Of misschien haak ik wel vaster dan jij, dat kan ook.
Van waaruit reis jij naar Groningen Herfstblad?
Ik vind het als het gehaakt is, wel meer op acryl lijken dan op katoen. Toch pluiziger en zo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:17 schreef Eleofant het volgende:
O ja! Eigenlijk heb ik dat laatst gezien bij de wibra. En die is zelfs nog dichterbij dan de zeeman ( de een 150 en de ander misschien 200 meter lopen, maar toch). Heeft een van jullie al ervaring met die geel van de wibra? Ik denk niet dat het heel mooi is om die te combineren met wat ik nu al heb, omdat die gele er meer uitziet als katoen en die ik heb meer als wol. Of valt dat niet op als je ermee gehaakt hebt?
Ah, dan ga ik die denk ik binnenkort maar eens halen. Maar eerst moet Zoey af en Kirby en Pip ookquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind het als het gehaakt is, wel meer op acryl lijken dan op katoen. Toch pluiziger en zo.
ah, freeform? ik ben benieuwd! ik kwam daar toevallig kort geleden ook wat van tegen, en vond dat wel heel mooi.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:51 schreef sararaats het volgende:
ik ben bezig met wildhaken
of toch met een creatie zonder patroon
wow... wanneer is dat?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:13 schreef EsseEi het volgende:
wohooo doosje is klaar!:D zeer geslaagd zo met foto's!
even spullen pakken/optutten (moet zo weg) en dan zal ik foto's maken en posten
1273 maart klinkt wel als een mooie datum;)
Maar een GS-tas voor een 25-jarige dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja echt niet cool voor een 20 jarige
maar dat is toch 66 dan?.. dat klopt ook nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:37 schreef Lyssa het volgende:
Dat ziet er inderdaad vreemd uit! En de totalen kloppen inderdaad ook niet xD Ik zou maar gewoon van de totalen uitgaan (18sc, 24sc etc.). Volgens mij moet het 2 sc. in next st. and 9 st. in de volgende 9 [x6]
Sowieso na een chain stitch moet je weer in dezelfde stitch een vaste maken, dus dat is ook vreemd, want die moet je niet elke keer herhalen, dan heb je dus 6 teveel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:38 schreef Loqi het volgende:
[..]
maar dat is toch 66 dan?.. dat klopt ook niet
Dat lijkt me wel kloppend ja!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Loqi het volgende:
zo moet t wel kloppen toch? als ik dit voor heel t patroon zo aanpas dan zou t toch gewoon gelijk moeten blijven aan wat zij gedaan heeft?
Chain 2
R1: Work 6 sc in second ch from hook; join with slip st in first sc.
R2: 2sc in each st around (12 sc)
R3: [2sc in next st, sc in next st] 6times;(18sc)
R4: [2sc in next st, sc in next 2st] 6times;(24sc)
R5: [2sc in next st, sc in next 3st] 6times;(30sc)
R6: [2sc in next st, sc in next 4st] 6times; 36sc)
R7: [2sc in next st, sc in next 5st] 6times;(42sc)
R8: [2sc in next st, sc in next 6st] 6times;(48sc)
R9: [2sc in next st, sc in next 7st] 6times;(54sc)
R10: [2sc in next st, sc in next 8st] 6times;(60sc)
nou dan probeer ik dat gewoonquote:
En anders ff een berichtje naar haar sturen. Ze zegt dat het haar eerste patroon is, dus ze wil graag deze feedback denk ik!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:05 schreef Loqi het volgende:
[..]
nou dan probeer ik dat gewoonik neem aan dat als ik de hoeveelheid rondes gelijk hou en de hoeveelheid steken per ronde, t wel goed moet komen (alleen ander staartje voor t beessie verzinnen, want daar kan ik echt niks van maken )
Ja misschien maar even doen, maar ik dacht: laat ik dit mysterie met jullie delenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:09 schreef Lyssa het volgende:
[..]
En anders ff een berichtje naar haar sturen. Ze zegt dat het haar eerste patroon is, dus ze wil graag deze feedback denk ik!
Gewoon vanuit een magic ring van 6 naar 12 ofzo en dan een aantal rondes 12 (al zegt zij 14, maar daar klopt idd weinig van).
Dank je wel Mijsje en de rest van jullie voor de positieve reacties!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:24 schreef mijsje het volgende:
misschien ook leuk om te horen Christel, ik ben echt tegen het kopen van patronen op het internet, want er is ook zoveel leuks gratis te krijgen, maar toen ik jouw Jip zag, was ik verliefd en heb ik meteen je boekje gekocht!![]()
de foto's zijn al van een tijdje terug en de aap is al gegeven, maar speciaal voor jou:
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:23 schreef christel1 het volgende:
[..]
Dank je wel Mijsje en de rest van jullie voor de positieve reacties!
dat kun je wassenquote:
ik zou mn geld terugvragen als er zoveel fouten instaanquote:Mn moeder zei dat de zebra ook wel leuk was(hmm zal ik ermee beginnen zodat ik m maak?) en ze was wat aan t opschrijven(ze schrijft de patroontjes nog op, anders kan ze t niet) dus ik vroeg wat ze aan het doen was, zegt ze, mn taart opschrijven. T klinkt zo fout.
Dat andere boekje wat ik voor mn kerst had zitten echt veel fouten in, niet grappig. Maarja, gelukkig kunnen we zelf nadenken.
En nu gaan we echt bankhangen.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef mijsje het volgende:
En de tas van Muck, ik dacht nog: hee, die ken ik, dat lijkt de tas van Muck wel... en na een momentjehet is die tas
Ik maak hem van allerlei overgebleven bolletjes, dus ik kan er niet veel nuttigs over zeggen vrees ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ik wil, als mijn squares-deken af is, een stripe-deken a la Lucy maken. Weet iemand hoeveel gram/meter wol je daar ongeveer voor nodig hebt?
Ehm... dan is het wel handig als ik er bij zet hoe groot ik 'm wil. 110x150cm? is dat een lekkere op-de-bank-hang maat?
misschien weet iemand in dit topic daar een zinnig antwoord op!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ik wil, als mijn squares-deken af is, een stripe-deken a la Lucy maken. Weet iemand hoeveel gram/meter wol je daar ongeveer voor nodig hebt?
mijsje, ik kwam iets vergelijkbaars tegen, maar dan met twee randen wit om de gekleurde rondjes. ook wel een aadig effect vind ik!quote:Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
ik ben ondertussen bezig met deze deken:
[ afbeelding ]
Knitwit; ben met ongeveer dezelfde maten stripe-deken bezig, iets van 100x150.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:53 schreef knitwit het volgende:
Ehm... dan is het wel handig als ik er bij zet hoe groot ik 'm wil. 110x150cm? is dat een lekkere op-de-bank-hang maat?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:44 schreef trui het volgende:
ik ga nog een paar halve hexagonnen aan de zijkant van de deken vastmaken. 't ziet er zo mooi uit, zo'n rechte zijkant ineens!
[..]
mijsje, ik kwam iets vergelijkbaars tegen, maar dan met twee randen wit om de gekleurde rondjes. ook wel een aadig effect vind ik!
haha ynske, die swiffer-doek!
Mijn eerste bloemetjes:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:32 schreef trui het volgende:
hey sanne, wat leuk! welkom hier en laat je gauw wat van je werk zien?
Haai Bijou.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:44 schreef Bijou het volgende:
Waar youtube al niet goed voor isMooi Sanne!
quote:
Nou ja, ze hadden het over Catania of Phildar Avisoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef trui het volgende:
misschien ging het patroon uit van een 100grams bol? balen zoiets ja!
loqi, goed gelöqt!
muck, leuk om die tas nog eens te zien ja! maar dat noem ik toch geen granny squares hoor, die daisy squares zijn wel van een andere orde.
Dank Trui, Herfstblad, Mijsje. Leuke topic reeks is dit, gezellig!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:54 schreef Bijou het volgende:
[..]Leuk dat je hier aangeschoven bent
Had je iets op het oog dat je wilde gaan haken, of wil je het gewoon leren?
heb je linkje? ik zie het niet bij de hobbydoos...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:04 schreef trui het volgende:
ah, die komen wel in 50g ja. stom!
sanne, ik vind ze ook leuk! en lang leve youtube, ik heb er ook veel aan gehad en soms nog wel.
oeh, Drops Andes in de aanbieding (o.a. bij hobbydoos) zag ik. (ipv 5,20, bollen van 100 g, dik garen, voor naald 9).heeft iemand dat wel eens gebruikt? werkt het prettig, of is 't te zacht/pluizig?
Misschien kun je deze schildpad maken..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef Loqi het volgende:
[..]
Ja misschien maar even doen, maar ik dacht: laat ik dit mysterie met jullie delenen zo heb ik meteen feedback, kan ik zo lekker beginnen met frobelen
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:15 schreef AnitraX het volgende:
Leuke dingen weer!
Sanne leuke bloemetjes!
Hier eindelijk weer Eskimo wol in huis dus kan verder met mijn bloemen tas. Het word heel groot dus hoop echt dat het zoveel krimpt als ze zeggen, anders hebben een nieuwe vakantietas
Ze zijn leuk!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
Hoi Anitra, gaat het weer wat beter met je?
Mijn eerste lapjes zijn ook wel aardig gelukt. Ik zou bijna overmoedig worden en roepen dat het wel een shawl (of beddensprei) kan worden.
[ link | afbeelding ]
Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
Wow, dat doe je snel en mooi!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
Mijn eerste lapjes zijn ook wel aardig gelukt. Ik zou bijna overmoedig worden en roepen dat het wel een shawl (of beddensprei) kan worden.
[ link | afbeelding ]
Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
Netjes!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Fantastisch hoe snel je dit kunt leren! Zit me alleen rot te tellen (hardop) en kan geen tv-serie (of man!) volgen als ik bezig ben.
he sanne, dat zijn ook leuke lapjes geworden, veel stokjes en lossen zo te zien.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Sanne het volgende:
[ link | afbeelding ]
yep, maar ik zag dat 't echt bij alle verkooppunten van drops geldt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:23 schreef mijsje het volgende:
heb je linkje? ik zie het niet bij de hobbydoos...
Taart van het varken uit het boekje van christel, ze kan niet uit boekjes werken ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:35 schreef mijsje het volgende:
Ynske, ja, ik had het gezien
grappig is tie he?
Whoop![]()
dr taart op schrijven... (ik snap em niet...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |