abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91027266
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60

mooie creaties uit het vorige deel:
Lyssa's Sara:

de muts van Inu:

SleepySara van LadyBlack:

de WIPdeken van Herfstblad:

de WIPsjaal van Muts88:

de poes van Loqi:

de muts van Trui voor Sandous:

de WIPdeken van Bijou:

en mijn bal voor de kinderen van Davinia:

hook on!

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Muck
Stefanie

[ Bericht 33% gewijzigd door Lutte op 09-01-2011 14:55:55 ]
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_91027363
Zag geen nieuw topic verschijnen, dus ben maar zo vrij geweest..

:* voor mijsje, snapte dat je het niet rot bedoelde

Ik laat zo nu en dan nog wel een een steekje aan de zijkant vallen, dat tellen is toch wel kunstig :)
Ben normaal ook erg perfectionistisch, maar heb hier wel lol in :)
pi_91027371
Schoonheidsfoutjes zijn de mooiste foutjes. Ik zal vanavond eens een foto uploaden van de Deken-in-Progress.

Verkapte tvp

@ lekkerApart: haha, ik zat net al te zoeken maar was even vergeten dat ze niet meer in LIF staan. :P
pi_91027547
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:23 schreef LekkerApart het volgende:
Zag geen nieuw topic verschijnen, dus ben maar zo vrij geweest..

:* voor mijsje, snapte dat je het niet rot bedoelde

Ik laat zo nu en dan nog wel een een steekje aan de zijkant vallen, dat tellen is toch wel kunstig :)
Ben normaal ook erg perfectionistisch, maar heb hier wel lol in :)
:D ik was nog bezig met de foto's... :P een nieuw topic is er wel... :Y
:* thanks, gelukkig... ik kan dingen nog al eens anders formuleren met typen dan ik het wil zeggen... :')
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:27:53 #5
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91027562
oh jeej nu zijn er 2 topics....
pi_91027662
ik vond mijn OP mooier... _O-
pi_91027712
Ik ook, die is met foto's!
pi_91027809
:D ik heb al gevraagd in de FB of mijn OP in jouw OP gezet kan worden... :) komt goed.
Gefixed! Bedankt Lutte! *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door mijsje op 08-01-2011 16:38:56 ]
pi_91028151
Volgensmij klopt de OP zo weer. :)

Ons mam heeft me al zo vaak geprobeerd te leren haken, maar verder dan een paar lapjes ben ik nooit gekomen, en ik vind het nog wel zo mooi. O+ Toch maar eens naar die linkjes kijken, wie weet zie ik dan het licht.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:45:55 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91028416
Lutte misschien nu je ouder bent komt het wel goed?? (dat waren de woorden van m'n mam vandaag toen ik zei dat ik toch echt niet kon breien omdat ze me dat al 100 keer geleerd heeft).
en met filmpjes en tips van ons ;)

*ga maar even 5 zwarte GSjes maken...kan ik vanavond alles vast zetten :)*

*en ik ben fan van Cre, nu al in meer topics gekeken dan ooit hiervoor ;)*
pi_91028424
ik heb haken zelf ook geleerd van m'n moeder, al toen ik een jaar of 7 was. als ik nu nieuwe steken tegen kom, dan kom ik er vaak met youtube-filmpjes wel uit, wat ik niet goed heb gezien/begrepen kijk ik even terug... en de pauzeknop is ook handig... :D
ik moet zeggen dat ik daardoor wel ver kom, maar er zijn evengoed dingen waarvan ik denk: hoe heeft ze dat gedaan? als ik iets gehaakts zie... :)
Lemijn voelde al een Meet weer opkomen, zijn er meer die een haakmeet zien zitten? ik heb er eigenlijk ook wel weer zin in! :) (gezellig en handig om steken voor te doen/voorgedaan te krijgen...)
pi_91028495
Mijn moeder heeft zo'n 10 jaar geleden ook eens een poging gedaan, maar die is toen jammerlijk mislukt. Ik snapte geen bal van die steken.
Echter recht breien lukte toen weer wel.

Hier een (webcam)fotootje van mijn proeflapje haken met schoonheidsfoutjes.
Als je hem plat legt is hij wel recht, kwam een hand te kort om met twee handen vast te houden en de muis te bedienen :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:48:29 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91028531
jaaaa meet!! :D:D:D

oeh wazige foto, maar het ziet er wel netjes uit LekkerApart :D
pi_91028788
Leuk, een meet!

Ik vind dit crea-forum ook top. Ik ben 'per ongeluk' al allemaal leuke dingen tegengekomen! _O_

Mijn GS deken gaat gestaag voort. Ik ben nu ook per vierkantje aan het afwerken. Dat heb ik bij het eerste deel van mijn deken nog niet gedaan. Vanavond tijdens het oppassen, als de kids in bed liggen, maar eens daar mee aan de slag denk ik. Ik hou echt van veel kleurtjes in werkjes, maar afwerken... :(
pi_91028895
:) inderdaad wel netjes LekkerAppart, dat gaat helemaal goedkomen... als je ziet wat voor eerste projecten er wel eens worden laten zien en hoe snel er dan geweldige projecten volgen...

*O* laten we een lijstje maken van wie er wil meeten, dan kijken we nog naar data...

Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
pi_91029041
Ik ben ook voor een meet!

En ziet er goed uit voor een eerste lapje LekkerApart! Ben benieuwd wat je aan projecten gaat posten.

Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis en wil graag een no-brainer haakwerk meenemen. Nu ben ik lekker aan het opschieten met mijn granny-stripe, maar dat is best zwaar en om mee te zeulen voor (waarschijnlijk) 1 nachtje...
Nu had iemand (Yppy of Inu, dacht ik?) het Pinwheel Pillow gemaakt. Is dat een beetje makkelijk doorhaken?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91029193
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 16:45 schreef EsseEi het volgende:
Lutte misschien nu je ouder bent komt het wel goed?? (dat waren de woorden van m'n mam vandaag toen ik zei dat ik toch echt niet kon breien omdat ze me dat al 100 keer geleerd heeft).
en met filmpjes en tips van ons ;)

*ga maar even 5 zwarte GSjes maken...kan ik vanavond alles vast zetten :)*

*en ik ben fan van Cre, nu al in meer topics gekeken dan ooit hiervoor ;)*
Ik denk dat ik het nu wel zou moeten kunnen leren, mijn doorzettingsvermogen is ook wel gegroeid. :Y En zo'n topic stimuleert sowieso, en je kunt gauw even iets vragen. Ik ga vanavond maar eens beginnen. :@
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:04:39 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91029269
Of iets met GSjes Daste! wordt niet zwaar, en meestal heb je het na nummer 2 wel door...

wie ging er nou een kindje adopteren? :@

oh ja ik ging haken :P *sorry voor m'n geslowchat*
pi_91029326
Grappig, haken heb ik ook geleerd toen ik een jaar of 6 was en nooit meer verleerd. Maar breien daarentegen, dat heb ik ook rond die tijd geleerd, maar is me rond mijn 18e nog een keer uitgelegd en toen ik begin 20 was nog een keer. Nu is het wel een beetje blijven hangen, maar zo vanzelfsprekend als haken is het niet geworden.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91029489
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef EsseEi het volgende:
Of iets met GSjes Daste! wordt niet zwaar, en meestal heb je het na nummer 2 wel door...

wie ging er nou een kindje adopteren? :@

oh ja ik ging haken :P *sorry voor m'n geslowchat*
Een beetje slowchat mag ook wel hoor. ;) Deze reeks loopt al zo lang, ga maar gewoon door zoals het de vorige delen ging. ;)

En als de plannen voor een meet serieuze vormen aan beginnen te nemen, en jullie willen het scheiden van het haken, dan mag daar gerust een topic over geopend worden. :)
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_91029504
EsseEi, dat is ook een idee. Op Ravelry zit ik in een groep waar iedere maand een nieuwe GS gemaakt wordt. Ik heb er nog geen een gemaakt, maar ik vind het wel makkelijk zoeken zo. Misschien dat ik er toch eentje van moet gaan maken...
Ik hoop eigenlijk iets mee te nemen waar ik geen patroon voor mee hoef te nemen. Na een narcose ben ik zo geconcentreerd als een garnaal...Dus dat ik morgen en/of maandag begin (heb nu toch niet veel beters te doen) en dat ik het dan in de vingers heb voor dinsdag. (maar ik ben niet veeleisend hoor :P ) Zul je net zien dat ik niet eens toe kom aan haken ;)
W. Somerset Maugham
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:09:43 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91029522
Vast een tvp voor als ik straks ook eindelijk mee kan gaan haken *O*

Dat poppetje van Lyssa is echt ontzettend leuk trouwens :Y
pi_91029719
Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste

* mijsje gaat meteen op Ravelry Daste zoeken met de GS-groep... :P (wat was ook alweer jouw Ravelrynaam?)

ik ben nu ook iets aan het maken, maar ik kan het nog niet laten zien, want ik maak het voor iemands dochter, maar die iemand leest ook mee... (ik kan het niet nog cryptischer maken Yppy... O-) )

dat pinwheel pillow was van Inu. O+ die was echt geweldig! O+
Succes in het ziekenhuis Daste. niet te ernstig?

EsseEi, volgens mij ging LadyLush een kindje adopteren...
pi_91029846
Nee hoor, valt wel mee. Ik heb een hernia. Ik loop er al 6 maanden mee en ik loop steeds minder :P . Ik kan vooral zitten en fietsen. Nu heb ik een zittend beroep, dus ik heb dat nog redelijk lang vol kunnen houden, maar het is nu echt niet meer te doen. Mijn contract is ook niet verlengd, vooral omdat de pijn invloed heeft op mijn functioneren, dus ik kijk erg uit naar de operatie: een goed begin van het nieuwe jaar: eindelijk een stijgende lijn en weer normaal kunnen lopen en staan en leven.
W. Somerset Maugham
pi_91029891
Wat gaan jullie snel! Nieuw topic alweer!

Ik wilde net een heleboel bestellen bij de hobbydoos, maar het mag niet van mezelf. Eerst moet de grote bak leeg voor ik nieuw acryl mag kopen. :{ En mijn ma wordt er ook niet zo blij van.

Volgens mij gaat LushLady inderdaad adopteren, maar dat weet ik niet zeker. Heb haar ook al even niet gezien hier, maar misschien is ze het topic kwijt? :P

Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad (ligt eraan waar, wanneer etc. :P)

Sterkte Daste!
pi_91029927
Hmmm, het is dus wel een operatie met 6 weken revalidatie. Misschien valt het niet echt mee. Maar ik heb een enorme blinde vlek voor 'na de operatie' ;) . Ben vooral blij als deze pijn voorbij is. En ga er voor het gemak maar van uit dat er na de operatie geen pijn is _O- ik weet wel dat het niet zo is, maar daar denk ik nu meer even niet aan
W. Somerset Maugham
pi_91030386
:* Daste, sterkte ermee!
ik kan je ravelrygroep niet vinden... heb je linkje?
en och, geen pijn is fijn, dus het is logisch dat je daarvan uitgaat, toch? :) het komt wel als het zover is... :*
pi_91030434
Afhankelijk van locatie wil ik ook wel meeten ;)
pi_91030513
Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad (ligt eraan waar, wanneer etc. :P )
Lyssa

we zoeken dus nog een lokatie en een datum... (en meer haaksters... ;) )
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:32:09 #30
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91030558
ja precies wel afh van dag en plaats enzo :P maar ja dat geld voor iedereen denk ik :)
oh ik kan tot mei alleen in het weekend :P

Daste, fijn dat er nu iets aan gedaan wordt :) en snap de blinde vlek ja :P succes alvast! (omdat ik dat later ga vergeten :P)
pi_91030569
Mijsje: http://www.ravelry.com/groups/2011-crochet-block-a-month-cal
in deze link staan ook op de eerste pagina de links naar voorgaande jaren: http://www.ravelry.com/groups/2010-crochet-block-a-month-cal

Ik vind het echt grappig om te zien hoe sommige mensen kleurencombinaties vinden die ik erg lelijk vind. En ook combinaties die ik nooit zou kiezen en die geweldig worden.
W. Somerset Maugham
pi_91030647
Ik kan juist meestal niet het weekend haha :p Maar goed, als ik dat op tijd weet is er ook wel een mouw aan te passen haken :P.
En helaas is er hier geen plek voor een haakmeet.
pi_91030664
Jeuh, vermeerderen lukt ook (dat was eigenlijk best heel eenvoudig, gewoon nog eentje in het zelfde gat er bij frusten) van 5 naar 14 levert iets meer dan een kwart cirkel op!
pi_91031000
Ik kan (over een week of 2 a 3) eigenlijk altijd wel ;)

Dankje, EsseEi
W. Somerset Maugham
pi_91031665
:( Ik ben te perfectionistisch Het haken lukt nog niet zo, was bezig met een aapje, maar kwam er na 9 rondes achter dat ik 4 steken te veel had, ronde uitgehaald, ronde daarvoor ook 4 steken te veel.. Dus maar helemaal overnieuw beginnen.. :{ Dat tellen is echt een probleem blijkbaar. En nu is m'n garen zo fluffy dat ik niet goed kan zien waar ik moet steken.. Bluh.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_91033846
En het verminderen lukt ook..
Nu oefenen met rondjes maken!

Hoop dat ik morgen alle benodigde steken onder de knie heb zodat ik aan een beestje kan beginnen O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:55:02 #37
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91034239
Morretje misschien is dan een stitch marker iets voor jou...of het draadje dat onderaan hangt door de steek heen trekken (1e steek van een nieuwe rij ofzo). Dat scheelt tellen/weet je wanneer je rond bent :D
En LekkerApart: je gaat lekker vlot! beestje gaat vast lukken morgen :)
pi_91034336
Je hebt het sneller dan ik onder de knie, LekkerApart. Ik ben er 2 weken mee bezig geweest om het te snappen :P

Ik heb net een kleine bestelling gedaan bij de Hobbydoos. Heb onder andere partner 6 besteld en katoen van Phildar en een acryl dat Populair heet. Ik ben benieuwd hoe dat haakt! :)
pi_91034341
EsseEI, ik had er al een veiligheidsspeld in :@
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:59:06 #40
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91034418
oh hm....blijven oefenen dan maar?

oh ja fluffy wol is trouwens ook gewoon onhandig, kan er echt niet mee overweg! dus dat ligt niet aan jou haha :) het komt vast wel goed!
pi_91034602
Blijven oefenen dus.. Of leren tellen :+

Deze lijkt me zo leuk voor m'n mini: http://easymakesmehappy.b(...)tern-monkey-hat.html

Wij hebben iets met aapies
:D
pi_91034611
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef mijsje het volgende:
:) inderdaad wel netjes LekkerAppart, dat gaat helemaal goedkomen... als je ziet wat voor eerste projecten er wel eens worden laten zien en hoe snel er dan geweldige projecten volgen...

*O* laten we een lijstje maken van wie er wil meeten, dan kijken we nog naar data...

Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Moi ook wel! (mits na 18 januari anders zo ver rijden)
pi_91034621
ik vind het per fluffy wol verschillen. Zo vind ik Pep van Lana Grossa heerlijk haken. O+

En Morretje: Ik zit standaard op teveel of te weinig steken. ;) Ik kan echt niet tellen haha. Zelfs niet met een stitchmarker.
pi_91034661
Ik heb gewoon Saskia.. :P

Edit: maar Herfstblad, tel je dan elke rij en haal je weer uit als het niet klopt?
pi_91034761
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:03 schreef Morretje het volgende:
blijven proberen meid komt vantzelf goed. Ik kon ook niet zo goed tellen maar ik steek altijd een ander kleur draadje door de laatste steek van de vorige ronde. Zo weet je precies tot waar je moet tellen. Vermeerderen ging bij mij ook vaak mis hoor (teminste niet zoals in het patroon staat). Ik hou maar als vuistregel aan dat het aan het einde van de rij moet kloppen, en als het er toevallig 1 meer is dat ik dan in de volgende rij dus gewoon 1x minder meer (als je snapt wat ik bedoel). Dat is ook weer zo'n mooi schoonheidsfoutje ;)

Ik ga een 2e blanket maken, die dit keer voor mezelf is. Granny's die niet random kleuren hebben maar zegmaar vloeiend gaan, dus geel-geler-geelst enzo. Ik weet alleen nog niet welke kleur ik om de blokjes heen wil hebben :D
pi_91034843
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:03 schreef Morretje het volgende:

Edit: maar Herfstblad, tel je dan elke rij en haal je weer uit als het niet klopt?
Soms wel, maar meestal niet. Het is vooral vervelend met pootjes van amigurumi's. Hoe vaak ik de tweede niet opnieuw heb moeten doen. _O-

Ik twijfel of ik verder ga aan de deken of Leo of aan een groot ecru Koosje begin. Ik heb even geen zin meer in de deken eigenlijk en in Leo ook niet. 8)7
pi_91036036
Een aantal topics geleden heb ik wel eens wat gepost, daarna wel gelezen, maar zelf niet zo druk aan het haken geweest. En nu heeft het haakvirus me weer te pakken, ben bezig met een grannystripe deken. En er ligt een lavender bunny te wachten op een arm en twee oren, maar ben even zat van de ami's. Wel heb ik een aapje gehaakt, die ik niet zo goed gelukt vind, lelijke afwerking en grote gaten. Maar man vindt hem geweldig, dus hij mag blijven.

@ Daste, vervelend, zo'n hardnekkige hernia. Ik help je hopen dat de pijn na OK snel weg is! En ik zou iets heel simpels meenemen om te haken inderdaad, iets zonder tellen en alleen stokjes of vasten ofzo. Een kussenhoesje bijpassend bij je deken ofzo?

Leuk dat jullie gaan meeten. Aangezien ik 39 weken zwanger ben laat ik maar even verstek gaan :)
pi_91036153
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:06 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Soms wel, maar meestal niet. Het is vooral vervelend met pootjes van amigurumi's. Hoe vaak ik de tweede niet opnieuw heb moeten doen. _O-

Ik twijfel of ik verder ga aan de deken of Leo of aan een groot ecru Koosje begin. Ik heb even geen zin meer in de deken eigenlijk en in Leo ook niet. 8)7
Zo herkenbaar :+ Maarja, deken moet toch een keer af.
pi_91036580
Ik ben nog niet zolang bezig en ik ben al aardig ver.

Het aapje is leuk! Hij lijkt op mijn Apie van vroeger die ik ben kwijtgeraakt. :N Waar is het patroon van?
pi_91039922
Pinwheel haakt erg goed door :Y 7 sc, 3sc in 1sc, 7 sc, sk 2 st, 7 sc etc. etc. :)

Meet klinkt leuk! Was erg gezellig de vorige keer :Y
pi_91041213
Lief aapje hoor =)

is het erg als granny's een beetje elastisch zijn? gaat het dan later uit z'n verband trekken of dat niet? want de DK is behoorlijk elastisch!
pi_91041276
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto. :{

De deken is trouwens 53 toeren nu :)
pi_91041327
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Herfstblad het volgende:
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto. :{

[ afbeelding ]
Mooi gemaakt, en je kat denkt er ook zo over O+
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:20:38 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91041473
och die kat :D en dat deken! :D O+

en dat aapje!! :D:D echt super lief en leuk!!! :D

zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
pi_91041529
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:20 schreef EsseEi het volgende:
och die kat :D en dat deken! :D O+

en dat aapje!! :D:D echt super lief en leuk!!! :D

zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Is het niet handig als dat in de OP komt?
pi_91041609
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.

Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben. :Y Vooral die op de foto, maar zijn broer kan er ook wat van. Wegrennen met bollen wol enzo ;).

Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe. :)
pi_91041628
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:22 schreef Herfstblad het volgende:
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.

Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben. :Y Vooral die op de foto.

Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe. :)
Oke dan doe ik dat even ;)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:26:55 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91041792
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus :P) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig :D
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:27:05 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91041803
:W

Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).

Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel! :o En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.

Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo? :?
pi_91041971
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:26 schreef EsseEi het volgende:
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus :P) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig :D
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
Mijn katten jatten ook regelmatig bollen uit de wolmanden en dan rennen ze keihard naar mijn moeder haar slaapkamer. Stiekem ook wel grappig. :P
pi_91043401
Dank jullie wel voor alle goede wensen! O+

Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijken ;) Zou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?

De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.

en ik wil ook een kat
W. Somerset Maugham
pi_91043521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:00 schreef Daste het volgende:
Dank jullie wel voor alle goede wensen! O+

Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijken ;) Zou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?

De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.

en ik wil ook een kat
Nee, dan moet je meer punten maken, dus je beginketting langer maken (wel ff uitrekenen hoeveel meer je er dan moet hebben :P)

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:

Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).

Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel! :o En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.

Ik heb speciale viltwol gekocht toen, maar dat was er alleen voor naald 8...
pi_91045194
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.

Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
Ze zijn dol op mijn haakwerk :P Mooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!

Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
pi_91048410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:35 schreef Fiepje het volgende:
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.

Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
[ afbeelding ] Ze zijn dol op mijn haakwerk :P Mooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!

Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
Haha nee, maar zou goed kunnen. Overigens zijn zijn moeder en zijn broer helemaal niet vervelend met wol, die geven er niets om. :')
Wat een mooierds trouwens. O+

Mijn deken wordt nu echt zwaar. Hij is nu 30 cm lang en 105 cm breed. :)
pi_91048452
of van deze twee Herfstblad en Fiepje...

:D dat zijn mijn kanjers die ik ook niet graag aan m'n haakwerk laat zitten... :P

ik heb vanavond weer een paar visjes voor de deken gemaakt. lekker zonder na te denken gewoon meters maken... :) bij de volgende stroken die ik aan de deken maak, laat ik weer een fotootje zien... :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:46:03 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91048873
ohh lieve katten allemaal!! zou er ook wel graag 1 willen!

4 rijen GSjes aan elkaar gezet, nog 1 te gaan maar nu is het bedtijd ;) (vanacht te kort geslapen :P)

Herfstblad hoe oud ben je eigenlijk?? :@ *nieuwsgierig*
pi_91049002
Ik ben 24 (nog even, dinsdag ben ik 25 :P).

Net net nog 6 toeren van de deken gedaan, alleen nu is de Milleniumtrilogie afgelopen, dus ik moet iets anders gaan volgen om bij te haken :D

Die van jou zijn ook gaaf, mijsje O+ Zijn het raskatten of lijkt dat zo?
  zondag 9 januari 2011 @ 00:02:15 #68
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91049772
De eerste twee meets heb ik gemist, dus ik wil wel :Y

Morgen ga ik mijn wolvoorraad uitmesten voor een nieuwe hoes voor om mijn ikea-stoel. Hij is wit en dat is voor een knoeipot als ik helemáál niet handig :@

Ik wil hem in allemaal blauwtinten maken, zodat hij bij de inrichting van ons nieuwe huis past :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91049977
:D Al die rode katten! Hier zitten ze graag op schoot tijdens het haken en weten ze zich maar net in te houden om niet telkens het draadje te pakken.

Mijn grannystripe dekentje is 110 cm breed en nu 50 cm lang. Ik wil hem 150 cm lang hebben, dus ik zoek ook nog een leuke serie/film waarbij ik die meter kan gaan haken. Aan tijd ontbreekt het niet, lang leve het verlof.
pi_91050319
Ik wil hem ook iets van 150 centimeter, maar is mede afhankelijk van hoeveel garen ik overhoud ;)

Leuk, Muck. Mooie stoel om iets omheen te haken :)

Ik heb geen katten die veel op schoot komen. De rode (heb er nog 2) komt er wel bij zitten soms, de andere 2 niet.
pi_91052471
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:

Omdat je haaksel/breisel nogal krimpt heb je best veel wol nodig. Ik had voor 2 sloffen (=1 paar, maat 37) 3 bolletjes van 50 gram nodig. Dus 6 bolletjes voor een tas klinkt niet heel gek.

Ik heb mijn GS denken toch maar niet meegenomen, sjouwen enzo. Toen de (oppas)kids eindelijk in bed lagen heb ik mijn bolletje katoen tevoorschijn gehaald en twee pannenonderzetters geproduceerd. Nu eerst slapen, morgen foto's! :z
  zondag 9 januari 2011 @ 01:29:36 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91053593
hi, voor ik m'n bed induik nog even een snel w-i-p fotootje van mijn deken in wording. de kleuren op de foto kloppen niet zo, maar allez:
in de haak.
pi_91057235
Supergaaf trui :D Ik word altijd zo vrolijk van alle dekentjes hier, ook die van Herfstblad!

onze kat geeft geen donder om... niets eigelijk. hij slaapt de hele dag, en ook nog eens niet bij ons in huis maar bij een tante die hem lekkerder voer geeft dan wij ;) en als we hem dan een keertje zien rent dat schuwe beestje weer weg als er meer dan 2 mensen in de kamer zitten. Afijn, als ik op mezelf ga is het eerste wat ik doe 1 kat nemen, en m'n vriend is het daar ook mee eens dus dat is makkelijk.

Mijn granny stripe deken meet nu ongeveer 150 bij 70 ofzo.. en het wordt steeds vervelender om er iets aan te doen maar ik moet nog iets van 20 toeren. Ik doe gewoon een volle 3 kwartier over zo'n toer en dat is vaak net iets te lang om me tot aan te zetten... Nouja, op de terugweg naar huis heb ik 1.5 dag achterin de auto, dus laten we maar zeggen dat ik dan wel weer wat doe ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 08:57:54 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91057256
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
in de haak.
pi_91057336
O+ wow Trui, dat ziet er lekker dik uit, en ook lekker zacht! Wat ga je hard! Wanneer heeft je vader hem nodig? :*

SPOILER: kattenpraat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
straks even naar Den Helder, lekker visjes maken in de auto... :)
  zondag 9 januari 2011 @ 10:31:07 #76
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91058032
Wow trui hij wordt mooi! :D:D en ziet er lekker warm uit! :D

ik hoef nog maar 12 van de 111 ziektebeelden ^^ nu even doen :D en dan nog even haken :D
pi_91058083
Awh ik ben zo jaloers op jullie, haken (en breien) is iets wat ik heel graag wil leren..want ik kan het absoluut niet ;( Gelukkig heb ik wel een superschoonmoeder, zij heeft al vanalles voor m'n zoontje gemaakt:

Een truitje met nintendo figuurtjes erop O+

Een multicolour mutsje

Een voetenzak inclusief voering en rits, voor in de wandelwagen O+
pi_91058142
Trui, je deken... ik heb er geen woorden voor! :D Zo mooi! De kleuren zijn ook geweldig. Nu krijg ik zin om dat ook te maken.
pi_91058167
YouTube op links, handwerkboek op rechts... En een haaknaald in mijn hand. :7

Door die prachtige dingen hier wil ik echt leren haken!!

Update: ik heb de draad inmiddels in mijn andere hand. oO<

Update 2: na nog wat hulp van Mama Lutte begint zich er een lapje te vormen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lutte op 09-01-2011 11:25:15 ]
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zondag 9 januari 2011 @ 11:30:36 #80
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91059045
wow mooie dingen gekregen Rise Amaris! :D

en Lutte, ben benieuwd naar je eerste creaties!
langzaam nemen wij haaksters de wereld over;)

Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maak :P de beste man wordt 85 :P)
  zondag 9 januari 2011 @ 11:32:19 #81
78666 muts88
goedgemutst
pi_91059090
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.

Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehss O+ Je gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg? :)

Fiepje, dat aapje is lieeef!
pi_91059140
O+ wow RiesAmaris, dat ziet er mooi uit! (ik kan alleen het mutsje niet zien) maar wat een geluk met zo'n schoonmoeder... :)

EsseEi, ik heb inderdaad dat doosje gemaakt, maar ik heb het niet gelamineerd/verstevigd. door de vorm waar de kaarten in gedwongen werden, werd het doosje stevig genoeg waar ik het voor wil gebruiken. als het echt veel gebruikt wordt als bonbondoosje, dan zou ik het misschien wel verstevigen met plastig (al dan niet gelamineerd) maar wel zodat er ook aan de binnenkant plastic zit. (lijkt me wat hygiënischer dan papier/karton tegen het eten aan...) :) ik ben benieuwd naar jouw doosje straks :)
pi_91059141
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:32 schreef muts88 het volgende:
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.

Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehss O+ Je gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg? :)

Fiepje, dat aapje is lieeef!
Ik heb de draadjes nog niet weggewerkt. Zit daar nog over te twijfelen, net als over een rand. Meehaken is geen optie, omdat ze dan loslaten (bij mij dan).
Heeft iemand trouwens een mooi patroon voor een rand?

Goed zo, Lutte! :D

Mooie dingen RiesAmaris! :) Handig, zo'n schoonmoeder ;)
pi_91059277
Herfstblad, bij Attic24 zijn wel mooie randen, waar Lucy handige tutorials van laat zien:
deze is van de Bobble-shell Edging en deze is van de Granny Blanket Edging maar er zijn inderdaad nog heel veel meer manieren om een rand te maken, zoals bijvoorbeeld gewoon 2 of 3 toeren met vasten, steeds een andere kleur...
pi_91059372
Die schelpjesrand is wel leuk. Die heb ik ook aan mijn lucybag zitten. Maar misschien wordt dat wat te druk. Misschien maar eens proberen als de deken af is :) En dan nog een kleur vinden die niet in de deken zit ;)
Ik zat zelf in eerst instantie aan vasten te denken, maar dat vind ik ook weer zo saai :P

Ik vind de tutorials van Lucy vaak niet zo handig juist :P Bij de tas had ik heel veel moeite met de bodem.
pi_91059882
dat kan, ieder leest het op zijn manier... ik heb er nog nooit problemen mee gehad, met de tutorials die ik heb gevolgd dan... :)
ik ben benieuwd naar je deken straks :)
pi_91060364
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 08:57 schreef trui het volgende:
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
Ik ben volgende week dinsdag weer thuis! Het afwerken is inderdaad zo'n rotwerk, heb gisteren een stuk of 20 draadjes weg zitten werken maar dat valt inderdaad tegen. En nu ik weer met een andere granny blanket bezig ben valt het me ook op hoe slecht ik kan wegwerken, want zonder knoopjes heb ik het idee dat het echt nooit goed blijft zitten :(
pi_91060511
Ik wil ook weer meeten! Hangt er wel heel erg vanaf waar het is en wanneer. Want lange ritten alleen doe ik liever niet (tenzij ik weer met Spiegelei kan afspreken :D )
pi_91060521
Wow Trui, wat een mooie deken is dat aan het worden! Krijg gelijk weer zin om ook wat met mijn hexagons te gaan doen (die liggen al anderhalf jaar te verstoffen). Maar eerst de grannystripe deken af, anders kom ik straks om in de Wipjes. Maar eerst gaan we een rondje langs de familie, mijn dikke buik showen. Dus pas vanavond weer haken.

En RiesAmaris, wat een mooie dingen maakt je schoonmoeder! Wegens op hol geslagen hormonsters ben ik vooral weg van de voetenzak (en het kindje dat erin ligt) O+

Lutte, gaat helemaal goed komen, ben benieuwd naar je eerste creaties!

Ben er trouwens ook nog niet over uit hoe de draadjes van de grannystripe weg te werken. Waarschijnlijk toch een aantal keer door het werk heensteken en hopen dat het blijft zitten...
  zondag 9 januari 2011 @ 12:28:57 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91060563
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:30 schreef EsseEi het volgende:
Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maak :P de beste man wordt 85 :P)
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.

bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee. :) ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 09-01-2011 12:35:06 ]
in de haak.
pi_91060720
draadjes wegwerken doe ik altijd door het door een stokje van boven naar beneden te steken, en dan via hetzelfde stokje weer naar boven toe, maar niet door het zelfde gaatje insteken als dat je uitkwam. zo veranker je de draad en laat hij niet meer los als hij is afgeknipt. snap je? bij acryl ziet het er prima uit, en zie je het bijna niet, bij katoen zie je het wat beter, maar als je echt aan de achterkant van de stof blijft, dan gaat het wel.
pi_91060878
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:28 schreef trui het volgende:

[..]

het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.

bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee. :) ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.
Mijsje gaf inderdaad 2 links, dus ik denk dat het een schelpenrandje wordt. :) Die heb ik ook al eens gemaakt aan de lucybag.

En sorry mijsje, maar ik zie het niet echt voor me :P
pi_91062186
:D hahaha, geeft niet hoor, ik zal even kijken of ik foto's kan maken een keer, zodat mensen letterlijk voor zich kunnen zien wat ik bedoel... ;)
pi_91064829
Aapje is leuk!

EsseEi ik ben jaloers op je bioscoopbezoek!
En zag dat nog iemand widm volgt *O*

En ik zal morgen eens foto's maken.

posten na alleen pagina 1 is ook raar, lees je de post boven je en dan denk je echt huh?

Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt O-)
Trui hoe is t met gijsje?
  zondag 9 januari 2011 @ 14:43:57 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91065893
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt O-)
Nee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
  zondag 9 januari 2011 @ 14:52:21 #96
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91066261
:o ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!! :D zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend ;))

En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb) :(

oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten :D (weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
pi_91066369
quote:
Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
:o ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!! :D zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend ;))

En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb) :(

oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten :D (weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Ze staan erbij in de OP, ik heb de OP opengezet, dan kan LekkerApart er nog in veranderen zolang het topic open is (in plaats van alleen de eerste twee dagen).
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_91066771
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:

Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk. :P Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan :P
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft. O+

Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig? :')

Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 09-01-2011 15:49:14 ]
pi_91068549
Niet bedoelt om te spammen, maar ik heb hier een partij van een paar 100 kilo wit polyester garen liggen in de dikte NE 12/4 (NM 20/4)
Kan ik hier iemand er blij mee maken? Conen zijn 3,2 kilo per stuk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_91070356
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk. :P Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan :P
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft. O+

Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig? :')

Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.
Mijn moeder is allergisch en ik zeur al sinds mn 4e om een kat, ik zal er nooit overheen komen :P

Hoe kom je niet uit? Uit mn hoofd is ie 7 en dan een tijdje 14 en dan raar. Ik ga even voor je kijken.
pi_91070387
Ik kom niet uit deze:
[ 3-sc dec, 4-sc dec, 4-sc dec, 3-sc dec ]

Het is de laatste toer van de snoet. Ik lees dat je 3 moet samen haken, 4 moet samen haken en dan weer 3 samen moet haken.
pi_91070444
Je moet 2x 4 samenhaken, niet maar 1 keer.
pi_91070503
:P Hee, ik heb wat over het hoofd gezien, zie ik nu (inderdaad die 2de keer 4 vasten samenhaken). Maar voor mij klinkt het dan nog steeds vaag. Is het gat dan helemaal dicht of zo?

En 4 vasten samenhaken lijkt me ook best lastig eigenlijk. :{
pi_91070557
Is het ook, die tweede keer 4 en die laatste keer 3 gaat echt heel irritant, maar het is het waard :P
Heb m al een keer of 4 gemaakt :P (tsja dat krijg je nou als je geen kat mag)
pi_91070632
Dus je mindert alleen in die ronde? :)

Ik vind hem zo leuk, maar heb hem eigenlijk nog nooit gemaakt. Ik heb sowieso bijna nooit katten gehaakt. :P
pi_91070920
Ja dat is het einde en dat gaatje maak je dicht.

Ik ging een plaatje instellen, en toen zag ik mn aantal posts en toen dacht ik :X
pi_91070963
Ah oke. Dank je! :)
Leuk plaatje!

Toch maar eens aan de kat beginnen dan binnenkort :) Wordt ie ook groot of valt dat mee?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:44:29 #108
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91071198
Ik gisteren naar het winkeltje in mijn stad waar ik altijd mijn vulspul haal (1 kilo voor 7 euro en dat is echt heel veel), was het op! Vorige keer was het ook op en tussendoor is het niet geleverd i.v.m. sneeuw/gladheid dussss.

Hier nog de beloofde foto's:
beetje mislukte polswarmer-achtig ding, hoort bij de roze beenwarmers (lekker fout!), maar die zitten nu in de was:

GS met bloemetje, dit was een probeersel, ziet er wel leuk uit alleen was mijn geel veel dunner dan mijn wit en roze. Maar het gaat even om het idee:

GS met gevlochte banen. Ziet er leuk uit maar het in elkaar zetten is echt heel onhandig. Rechtsboven heb ik dat ook niet zo netjes gedaan:

WIP van Koosje (met foto van het patroontje):

Een meet? Lijkt me weer leuk. Ligt natuurlijk een beetje aan waar en wanneer maar ik wil wel hoor ( :W Stefanie).
klerkje
pi_91071321
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ah oke. Dank je! :)
Leuk plaatje!

Toch maar eens aan de kat beginnen dan binnenkort :) Wordt ie ook groot of valt dat mee?
Neuh ik vind het wel een goed maatje, maar dat is voor iedereen anders he :P ik hou niet van die hele kleine dingen :P
En hij is echt zo gemaakt.

WIP Koosje O+
pi_91073007
Koosje is leuk zo in dat garen!

En ik houd ook niet zo van kleine amigurumi's :P
pi_91074082
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:44 schreef Spiegelei het volgende:
Een meet? Lijkt me weer leuk. Ligt natuurlijk een beetje aan waar en wanneer maar ik wil wel hoor ( :W Stefanie).
Deal! (als ik kan enzo natuurlijk ;-) )
  zondag 9 januari 2011 @ 18:06:27 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91074838
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:40 schreef mijsje het volgende:
Herfstblad, bij Attic24 zijn wel mooie randen, waar Lucy handige tutorials van laat zien:
deze is van de Bobble-shell Edging en deze is van de Granny Blanket Edging
ik bedoelde deze, die ze zelf om de Granny Stripe deken heeft gemaakt. in de 'tadaah' post beschrijft ze hoe ze de rand gemaakt heeft.
in de haak.
pi_91075772
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:06 schreef trui het volgende:

[..]

ik bedoelde deze, die ze zelf om de Granny Stripe deken heeft gemaakt. in de 'tadaah' post beschrijft ze hoe ze de rand gemaakt heeft.
Die is ook mooi!
Dat wordt nog lastig kiezen ;)

Ik vind die granny met die bloem hierboven van spiegelei trouwens ook erg mooi :)
pi_91080947
ik zoeken en er niets meer van snappen, blijkt het forum verhuisd te zijn. Ik had een paar dagen geen tijd om te kijken. Ik ben nog steeds stapels vierkantjes aan het haken voor het dekentje voor de kinderkamer.

doeiiii
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91082233
Leuk Lush :) weet je al wanneer jullie kindje komt? (of wanneer je het gaat halen?)
  zondag 9 januari 2011 @ 20:48:53 #116
1762 YPPY
Yppiaans
pi_91084367
Goed bezig spiegelei.

Die deken wordt weer echt jouw-eigen trui. Leuk is dat, er is iets waardoor je weet dat jij het hebt gemaakt.

De aap van Fiepje is ook leuk. Ik doe het je niet na. ;)

En wat leuk al die nieuwe haaksters! *O*

mijsje, je had het pas over de hutspotkleur. Wat vind je van de kleur? Het gaat niet helemaal zoals ik wil (Vicky heeft het gezien :') ) dan ik had bedacht en het is nog niet af, maar wel in die kleur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_91084626
Ik dacht dat dezelfde twee keer achter elkaar had gepost. Grr oud awards.

Het haken gaat vrij langzaam, sinds 19 december niet eens 4 dingetjes, en geen een is er nog af, rat moet nog oogjes(vilt is niet mijn vriend en mams was niet lekker dus woensdag misschien), ollie moet nog een pet, pip moet nog voetjes en een mutsje, en olifant zn poten moeten er nog aan, maarrrrr ik had hem met spelden in elkaar gezet, en hij valt naar voren, iemand idee hoe je dit voorkomt?? Zn kop is gewoon te zwaar ofzo. Maarja een omgevallen olifant is niet leuk.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:03:07 #118
1762 YPPY
Yppiaans
pi_91085611
Bij omvallen zou ik een knikker in de z'n kont stoppen ter compensatie van het gewicht van z'n kop. >:O
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_91086902
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:48 schreef YPPY het volgende:
Goed bezig spiegelei.

Die deken wordt weer echt jouw-eigen trui. Leuk is dat, er is iets waardoor je weet dat jij het hebt gemaakt.

De aap van Fiepje is ook leuk. Ik doe het je niet na. ;)

En wat leuk al die nieuwe haaksters! *O*

mijsje, je had het pas over de hutspotkleur. Wat vind je van de kleur? Het gaat niet helemaal zoals ik wil (Vicky heeft het gezien :') ) dan ik had bedacht en het is nog niet af, maar wel in die kleur.
:D de kleur vind ik wel helemaal leuk! (de smaak iets minder als je het op je bord krijgt :') ) Ik ben heel benieuwd! Maar anders dan bedacht is ook gewoon heel erg leuk! :Y dan gewoon uniek :D
:*
  zondag 9 januari 2011 @ 21:19:18 #120
1762 YPPY
Yppiaans
pi_91086980
Het is niet eetbaar gelukkig. Dan ga ik weer verder. Anders ook, maar dan had ik er wel een pot verf overheen gegooid. :')

):O
*OUD heilige*
pi_91088192
:D dat hoeft dus niet in dit geval... *O*

ik ben ondertussen bezig met deze deken:

maar dan met de kleuren die ik ook voor de ballen heb gebruikt; rood, geel, groen, blauw en oranje. het worden 60 vierkantjes, een dekentje van 10x6. ik wil er met wit omheen, net als in de foto, en dan een brede rand om de hele deken heen, zodat hij toch wat groter wordt, zodat je hem als schootdekentje kan gebruiken op de bank... :)
  zondag 9 januari 2011 @ 22:27:52 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91092250
Die deken is gaaf mijsje :) (volgens mij heb ik die ook een keer bekeken ofzo :D)

Spiegelei mooie dingen :D lekker roze handwarmers ^^ en roze koosje ^^ en gewoon alles roze :D *meisje meisje :P

whoop ik dacht dat je een nieuwerd was maar je hebt een ava! :o en ach haken hoeft niet altijd snel :P ooit maak je ze wel af :)
Ik had gehoopt vandaag nog wel wat te kunnen haken, maar eigenlijk hard geleerd en toen naar een vriendin...en nu trillen mn handen dat ik maar naar bed ga...

Dat randje van Lucy is echt leuk trouwens ^^
pi_91092820
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik dacht dat dezelfde twee keer achter elkaar had gepost. Grr oud awards.

Het haken gaat vrij langzaam, sinds 19 december niet eens 4 dingetjes, en geen een is er nog af, rat moet nog oogjes(vilt is niet mijn vriend en mams was niet lekker dus woensdag misschien), ollie moet nog een pet, pip moet nog voetjes en een mutsje, en olifant zn poten moeten er nog aan, maarrrrr ik had hem met spelden in elkaar gezet, en hij valt naar voren, iemand idee hoe je dit voorkomt?? Zn kop is gewoon te zwaar ofzo. Maarja een omgevallen olifant is niet leuk.
Ik had dat ook met mijn nijlpaard, die was topzwaar, maar met een beetje gefrunnik bleef hij toch staan. Maarre, wat ik me achteraf bedacht was dat ik best bv. wat visloodjes ofzo in zijn achterpoten had kunnen doen. Of desnoods kleine kiezels, ahoewel je die wel voelt zitten.
pi_91095202
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
:D dat hoeft dus niet in dit geval... *O*

[ afbeelding ]
maar dan met de kleuren die ik ook voor de ballen heb gebruikt; rood, geel, groen, blauw en oranje. het worden 60 vierkantjes, een dekentje van 10x6. ik wil er met wit omheen, net als in de foto, en dan een brede rand om de hele deken heen, zodat hij toch wat groter wordt, zodat je hem als schootdekentje kan gebruiken op de bank... :)
Die ben ik ook aan het haken *O*

Ik maak 'm van allerlei restjes wat ik nog heb liggen. Levert verrassende kleurcombinaties op.
Geen idee hoe groot ik 'm ga maken...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  maandag 10 januari 2011 @ 08:27:17 #125
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91103390
Marjo dat is wel grappig inderdaad, van restjes maken! :D ben benieuwd naar het resultaat!

Nog een vraagje voor de doosjes makers: kun je de gaatjes gewoon met een perforator maken? en hebben jullie bij dat patroontje ook de bodem 1 cm groter gemaakt? :P

vanavond ga ik een vriendin leren haken! ben benieuwd hoe het gaat! :D
  maandag 10 januari 2011 @ 10:05:06 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91105212
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
ah, die is mooi! ik vind 't bij deze uit 't voorbeeld fantastisch dat er zo ontzettend veel verschillende kleuren in zitten, maar ben ook heel benieuwd hoe 't met jouw 5 kleuren wordt.
in de haak.
  maandag 10 januari 2011 @ 10:06:26 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91105247
esseEi, ik heb de bodem niet echt groter gemaakt, maar de deksel wel. (pas toen zag ik dat dat aanbevolen werd, en het scheelde wel. maar de 'kleine' bodem was ook niet echt een probleem). en ik heb zo'n tang gebruikt om gaatjes te maken (waar je ook gaatjes mee in riemen kunt maken enzo). maar een perforator kan ook hoor! alleen is dat misschien iets minder makkelijk om precies te mikken.
in de haak.
pi_91105660
tvp voor alle leuke foto's, tips en ideeen hier :)
haken is cool
  maandag 10 januari 2011 @ 10:24:51 #129
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_91105723
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef trui het volgende:
esseEi, ik heb de bodem niet echt groter gemaakt, maar de deksel wel. (pas toen zag ik dat dat aanbevolen werd, en het scheelde wel. maar de 'kleine' bodem was ook niet echt een probleem). en ik heb zo'n tang gebruikt om gaatjes te maken (waar je ook gaatjes mee in riemen kunt maken enzo). maar een perforator kan ook hoor! alleen is dat misschien iets minder makkelijk om precies te mikken.
Als je alvast stipjes zet waar de gaatjes moeten komen en de achterkant van de perforator afhaald kan je het best goed zien. Zo heb ik het bij mijn kerstkaarten ook gedaan.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_91106581
Mijsje, die deken is mooi! Ben benieuwd hoe die in jouw kleuren wordt.

En ik heb roze polswarmers en nog meer roze voorbij zien komen, leuk. Vooral met de matching beenwarmers :)

Gisteren niet veel gehaakt, weer twee kleuren extra aan de deken tijdens BZV. Je moet wat. Vandaag hoop ik ook nog even zin te maken voor haken, ben de laatste tijd een beetje rusteloos, dus het komt er vaak niet van.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:32:27 #131
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_91107668
Wat een leuke deken mijsje!

Die van trui wordt ook mooi trouwens!

Ik ben nog met mijn Home Sweet Home deken bezig. In 1 kleur. Ben het een beetje zat want ik heb alweer zoveel plannen voor een volgende.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:38:16 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91107870
mmascha, heb je al een wip-fotootje van die deken? hij staat nog niet op ravelry toch?
in de haak.
pi_91111524
Iemand had toch laatst hier dat lieve boompje gemaakt? Ik zou nog iets voor een vriendin maken en die heeft een natuurkamer :D , dus kan diegene een linkje naar het patroon misschien geven?
  maandag 10 januari 2011 @ 13:22:35 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91111627
kirsten, dat was herfstblad volgens mij, maar die heeft 't uit de losse haakpols gedaan als ik 't me goed herinner.
in de haak.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:26:35 #135
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91111782
Ik heb op verzoek nog een poezebeest gemaakt :)
Deze keer qua figuur wat aangepast op de ontvanger :')
Ik had alleen geen oogjes meer, en snorharen wilden echt niet lukken, dus ik vind hem niet zo veel op een poes lijken nu, maar hij is wel lief (z'n ogen zijn niet zo scheef als op de foto :o )

Knoei
  maandag 10 januari 2011 @ 13:27:23 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91111819
quote:
6s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:20 schreef kirsten. het volgende:
Iemand had toch laatst hier dat lieve boompje gemaakt? Ik zou nog iets voor een vriendin maken en die heeft een natuurkamer :D , dus kan diegene een linkje naar het patroon misschien geven?
Ik zag dat boompje staan op de flickr-pagina van Ana Paola Rimoli :Y
  maandag 10 januari 2011 @ 13:31:59 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91111990
dat was inderdaad het origineel. het staat in haar nieuwe boekje geloof ik.

loqi, de ogen zijn wat te hoog denk ik, daardoor is 't niet meer zo'n echt poezengezichtje. maar 't is wel een lekkerdje hoor. :)
in de haak.
pi_91113669
Ik dacht dat het een bever was, vond m heel tof _O- Sorry loqi
  maandag 10 januari 2011 @ 14:13:33 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91113682
oja, ik kwam nog een leuk 'what-not-to-crochet' patroon tegen. :D

en deze dan! :o

[ Bericht 24% gewijzigd door trui op 10-01-2011 14:34:04 ]
in de haak.
pi_91113875
Aangezien ik te lui ben om foto's te maken en alles toch nog niet echt af is, show ik er maar eentje van mn mams.

In t echt is ie nog veeeeel schattiger.
  maandag 10 januari 2011 @ 14:19:32 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91113909
leuk! alleen ziet 't broekje er zo wel wat strak uit. :+
in de haak.
pi_91113941
Misschien omdat ie zeg maar gewoon meteen gehaakt is? En niet los?
  maandag 10 januari 2011 @ 14:21:42 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91113989
dabedoelikja. :)
in de haak.
pi_91114272
Nu je t zegt ja... ach ja.

Is het heel raar dat ik morgen tijdens het shoppen in hoofddorp toch de wibra nog even in duik om te kijken voor bruin? :P
pi_91115623
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:13 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

en deze dan! :o
[ afbeelding ]
Die tweede!!! _O- Hahahahaaa dat hondje ook op de eerste foto...
  maandag 10 januari 2011 @ 15:03:34 #146
78666 muts88
goedgemutst
pi_91115695
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:13 schreef trui het volgende:
:D
Stiekem moet je gewoon een nieuw topic openen met dit soort briljante patronen/creaties ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 15:04:16 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91115734
hahaha die what not to crochets _O-
en vooral de 2e inderdaad!!

Loqi ik vind je poesbeest heel leuk :D van de voorkant lijkt het een beetje op een dikke luie rat, dat is heel cool haha :D
leuk katje van je mams whoop! (wel beetje strak broekje inderdaad maar hij is wel lief :))

ik ga een testversie van het doosje maken! ben benieuwd! (geen zin om straks foto's te verknippen en dat ik ze dan nog een keer af moet drukken)
pi_91117242
quote:
6s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:20 schreef kirsten. het volgende:
Dat was ik.
Ik heb hem op mijn blog staan (in mijn profiel staat het adres)! Je moet bij de Hoofdstukken even op Gratis Haakpatronen klikken :)

En dat boompje van Ana heb ik ter inspiratie gebruikt inderdaad ;)

Vanmorgen tijdens het wachten voor een afspraak de eerste 10 toeren aan een ecru Koosje gehaakt. :) Even geen zin in de deken en in Leo ook niet :P
  maandag 10 januari 2011 @ 15:51:30 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91117772
wat goed dat je dat patroon meteen uitgeschreven hebt herfstblad!
in de haak.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:58:07 #150
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91118063
ah, nadeel van perforator is hele grote gaten...en nu schiet er overal confetti haha
oh papier haken voelt trouwens heel raar :P
pi_91118211
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:51 schreef trui het volgende:
wat goed dat je dat patroon meteen uitgeschreven hebt herfstblad!
Ja, anders weet ik het straks echt niet meer. Ik schrijf patronen eigenlijk altijd meteen uit :)
pi_91118271
Geniale plaatjes, Trui!

Ik ben begonnen met het Pinwheel kussen, maar ben nu al niet helemaal helder ;) Ben lekker bezig, maar klopt het dat de punten steeds 1 steek opschuiven? Ik kan me voorstellen dat het dan makkelijker 'opvouwt', maar ik kan me ook voorstellen dat ik het helemaal mis heb en verkeerd aan het tellen ben. _O-
W. Somerset Maugham
pi_91118400
Superrrrr :D Thanks herfstblad!
pi_91119273
Ik lees al een hele tijd mee hier en het nu eindelijk maar eens zelf een account gemaakt. Hoewel ik al jaren geleden begonnen ben met haken heb ik het nooit veel gedaan. Een paar maanden geleden heb ik het toch maar weer eens opgepakt, met als resultaat dat ik nu verschillende projectjes heb afgerond. Foto's komen later nog hoop ik, maar dan moet ik eerst uitvinden hoe ik ze van photobucket hier krijg en in een formaat dat voor iedereen goed te openen is.
Even een lijstje van wat ik zoal heb gemaakt: Een varkentje (eerste project, beetje langwerpig geworden doordat ik maar in 1 lusje haakte), twee up-sleutelhangers, Yoshi en een paar polswarmers.
En ik ben zo goed als klaar met Kirby (alleen nog vullen en afwerken, maar de gaatjes om door te vullen zijn een beetje klein, dus dat is stom werk en doet mijn vriend voor mij) en Pip (die hoeft alleen nog het pomponnetje op zijn muts).
Op dit moment ben ik bezig met Zoey de zebra.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:23:23 #155
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_91119329
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:38 schreef trui het volgende:
mmascha, heb je al een wip-fotootje van die deken? hij staat nog niet op ravelry toch?
Dat ga ik vanavond eens even proberen te fixen. Ik heb net mijn laptop weggebracht ter reparatie. Nu moet ik het met een iphone of ipad(dat klinkt eigenlijk wel heel erg verwend) doen maar dat lukt niet echt. Ik mis mijn laptoppie :'(
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:29:48 #156
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91119620
welkom Eleofant! ben benieuwd naar de foto's!
en doe mij ook zo'n vriend die de vervelende dingen doet ;) hihi vraag m altijd heel lief of die de draadjes af wil hechten maar helaas....
  maandag 10 januari 2011 @ 16:37:29 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91120013
Ik ga morgen naar Engeland voor een bruiloft (die is zaterdag) en nu heb ik besloten dat ik misschien nog wel een klein cadeautje wil haken voor de bruid. Lekker op tijd ja :')

Op ravelry vond ik een lief fotootje van een wedding gift sachet, maar wat hoor je daar in te stoppen :?
pi_91121142
Hier een foto ven mijn Yoshi, ik durf niet gelijk een stel foto's te plaatsen want ik weet niet helemaal zeker dat de afmetingen goed zijn en wil natuurlijk ook niet dat jullie eindeloos aan het laden zijn.

pi_91121292
Yoshi O+
En welkom!
pi_91122258
Dames, haak is ff allemaal niet zo hard!
* Bijou houdt het alllemaal niet meer bij
Tegen de tijd dat ik bijgelezen ben zijn we alweer toe aan een nieuw topic!

heel cute die Yoshi O+
  maandag 10 januari 2011 @ 17:22:49 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91122264
welkom eleofant! leuke yoshi!! je foto is wel wat groot inderdaad. ik zie dat je 'm bij photobucket geupload hebt, daar kun je ook instellen dat ze nog wat verder verkleind worden. en anders kan dat verkleinen bijv. ook hier.
in de haak.
pi_91122640
Wat een leuke Yoshi en welkom!

Ik heb weer een kleurtje aan mijn deken gehaakt. In dit tempo is 'ie over een half jaar wel een keer af.

En trui, dat iemand zo'n topje haakt en dan ook nog durft te showen :N
pi_91122732
Welkom! Wat een leuke Yoshi! :)

:( Bestelling bij de hobbydoos is helaas nog niet verwerkt. Ben ik niet van ze gewend, meestal zijn ze heel snel.

Ik weet niet of ik vandaag nog ga haken. Heb een beetje last van mijn armen en benen (meestal een teken dat ik moe ben/ziek word) en dan is t niet prettig.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:37:20 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91122897
Oeh, er gaat wel een griepgolf rond he, sterkte herfstblad!

Weet niemand wat er in zo'n zakje moet? :?
pi_91123513
Ik was jullie kwijt! :'(

Sta momenteel beetje uit wat betreft haken, veel drukte rondom sollicitaties (met succes gelukkig), nu net nachtdienst gehad (nogal een K-week) en snipverkouden (maar wie niet op dit moment)...

Wel leuk: al die mooie projecten stimuleren wel weer, misschien moet ik toch eens een groter granny-project zoals zo'n dekentje opstarten.

:* aan iedereen!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_91123538
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, er gaat wel een griepgolf rond he, sterkte herfstblad!

Weet niemand wat er in zo'n zakje moet? :?
[ afbeelding ]
Lavendel oid? Potpourri-achtig spul ofzo?
  maandag 10 januari 2011 @ 17:52:40 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91123578
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Ilske het volgende:

[..]

Lavendel oid? Potpourri-achtig spul ofzo?
Ja dat zou ik normaal gesproken ook denken, maar dit is dus specifiek voor een trouwerij, alleen snap ik de functie dan dus weer niet.

Of is het iets dat het bruidspaar aan de gasten meegeeft :?
pi_91123675
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:52 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja dat zou ik normaal gesproken ook denken, maar dit is dus specifiek voor een trouwerij, alleen snap ik de functie dan dus weer niet.

Of is het iets dat het bruidspaar aan de gasten meegeeft :?
Is het niet bedoeld als een soort bruidssuiker misschien? Een soort zakje met snoepjes die je soms meekrijgt?
Voorbeeld:
  maandag 10 januari 2011 @ 17:57:06 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91123766
Ja dat zou ook wel kunnen he....

Hm :') dan moet ik nog maar even verder zoeken.

Toch bedankt! ;)
pi_91124062
Ik dacht inderdaad ook aan bruidsuiker. Anders zou ik het niet weten.
  maandag 10 januari 2011 @ 18:19:01 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91124607
Nou ik heb al iets anders gevonden, ik ga een mug cosy voor de bruid haken :D
  maandag 10 januari 2011 @ 18:20:12 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91124652
wb ilske! beterschap met 't gesnotter. en ook nieuw werk dus? succes!

je kunt er in doen wat je maar wilt, lb. :) hoe kwam je daarbij dan?
in de haak.
  maandag 10 januari 2011 @ 18:25:03 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91124838
Wij gaan zaterdag een bruiloft bijwonen ^) en er is met een groep wel een cadeau voor het bruidspaar gekocht, maar het leek me leuk om een klein gehaakt cadeautje erbij te doen.
pi_91124883
Ik heb vorig jaar bij een bruiloft een gehaakte duif gegeven (naast een geldenvelopje) :)
  maandag 10 januari 2011 @ 18:27:09 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91124935
Oh da's ook een mooie! O+
pi_91125759
Herfstblad, ik heb ook dit weekend een bestelling gedaan bij hobbydoos en nog niets binnen. Niet fijn, want over vijf kleurbanen aan m'n dekentje heb ik die bestelling echt nodig.

Beterschap voor de snotterende en/of vermoeide grieperige haaksters.
pi_91125982
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:44 schreef Fiepje het volgende:
Herfstblad, ik heb ook dit weekend een bestelling gedaan bij hobbydoos en nog niets binnen. Niet fijn, want over vijf kleurbanen aan m'n dekentje heb ik die bestelling echt nodig.

Beterschap voor de snotterende en/of vermoeide grieperige haaksters.
Ook een vooruitbetaling gedaan en daar wel iets van gehoord? :)
Ik heb zaterdag een bestelling gedaan.

Wie weet heerst daar ook de griep wel ;) Voor mij ook vervelend als het bijvoorbeeld pas zaterdag komt, want dan ben ik niet thuis.
Verder heb ik het niet dringend nodig gelukkig.

edit: En toen kreeg ik net een mail binnen dat de betaling binnen is. Misschien leest ze hier wel mee haha ;)
pi_91126585
Hier nu ook net een mail dat de betaling binnen is. Zou wel grappig zijn als ze meeleest ;)
pi_91128295
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lush :) weet je al wanneer jullie kindje komt? (of wanneer je het gaat halen?)
nee dat horen we pas een week van te voren, dus tot die tijd wachten en heel veel haken en breien. Mogelijk dit jaar krijgen we een kindje en anders 2012
pi_91132149
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

nee dat horen we pas een week van te voren, dus tot die tijd wachten en heel veel haken en breien. Mogelijk dit jaar krijgen we een kindje en anders 2012
Wat leuk! Mag ik vragen of je al weet waar het kindje vandaan komt? Of kan het echt overal vandaan komen?
Heb het al gelezen, wat leuk! Heb net een oefenonderzoekje afgerond over adoptiekindjes uit China, wel met special needs. Maar vandaar mn interesse.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:43:49 #181
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91143552
Welkom Eleofant, Yoshi is O+ !

Roze Koosje is af, morgen zal ik de fotootjes plaatsen
* Spiegelei is lui

Ik heb zelf niet altijd veel te zeggen, maar ik lees lekker mee hoor! Leuk om alle foto's en berichtjes te bekijken/lezen.
Ik moet overigens nodig weer wat oogjes bestellen (en dus ook bedenken welke ik nodig heb) en ik zat eraan te denken om ook ergens magneetjes te scoren (waar weet ik nog niet) want dan kan ik koelkastmagneten maken. Oh en sleutelhanger-ringen want die up-sleutelhanger wil ik ook nog eens maken.Hmmm, je zou er bijna een fulltime baan aan hebben, haha.
klerkje
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:06:10 #182
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91149618
Yoshi is echt mooi gelukt!!! :D:D wat lief! :D

En Spiegelei magneetjes is echt een leuk idee!!!! Volgens mij hebben ze bij de Dille en Kamille simpele ronde magneetjes...anders hobbywinkel/gamma zoiets? (sleutelhangerringen trouwens sowieso bij een hobbywinkel/pipoos)
*zie ze al helemaal voor me met bloemetjes enzo...:D*
En die fulltime baan aan haken is wel heel herkenbaar ja ;)

m'n oefendoosje is bijna af! :D alleen de deksel nog vast maken. Hij is nog leuker dan ik dacht!
En gister poging gedaan een vriendin te leren haken, maar dat lukte niet echt haha. Weet niet zo goed of het aan mijn uitleg ligt of dat ze niet zo handig is :@ (weet nog dat ik het in een kwartiertje ofzo had geleerd, maar scheelt misschien wel dat ik vaker een naald en draad heb vast gehouden) Maar goed, ze heeft de moed nog niet opgegeven, ze stopte er alleen voor gisteravond mee :P ooit maar eens een hele dag inplannen
pi_91150109
ook maar weer eens de haaknaald gepakt en wat restjes weggewerkt... mutsje voor Alicia

pi_91150685
Ooo lief mutsje Knor! :D
En die yoshi is heel goed gelukt, zeker met al die ronde vormen is dat echt moeilijk!

waar bestellen jullie die oogjes? Die van mij zijn nu op en ik ga ze nog 1x bij de panduro kopen (a 3 euro per 6 stuks) maar dat moet goedkoper kunnen :')

Ik ga nu mijn WIPfoto's uploaden! Is net zo lui als Spiegelei en heeft ze gisteravond al gemaakt

Beginnetje van m'n eigen grannydeken

De verjaardagsdeken die nu 55 cm breed is (hij ligt opgevouwen, lengte is 1.50)

Het beginnetje van het boompje:

[ Bericht 20% gewijzigd door kirsten. op 11-01-2011 09:21:46 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:40:54 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91151290
knor, hij is fantastisch!!! O+ wat een boel verschillend technieken in één muts! _O_
in de haak.
pi_91151470
Ik heb vandaag voor het eerst mn muts op, maar voel me toch een beetje belachelijk met die bol op mn hoofd :D En hij is helemaal niet warm :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:50:50 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91151544
ik zeg: voeren! :P
in de haak.
pi_91152053
Ik koop m'n oogjes altijd bij de 6060etsyshop! Goede prijs en uitstekende service!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:16:51 #189
112545 Muck
pi_91152229
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:43 schreef Spiegelei het volgende:
Welkom Eleofant, Yoshi is O+ !

Roze Koosje is af, morgen zal ik de fotootjes plaatsen
* Spiegelei is lui

Ik heb zelf niet altijd veel te zeggen, maar ik lees lekker mee hoor! Leuk om alle foto's en berichtjes te bekijken/lezen.
Ik moet overigens nodig weer wat oogjes bestellen (en dus ook bedenken welke ik nodig heb) en ik zat eraan te denken om ook ergens magneetjes te scoren (waar weet ik nog niet) want dan kan ik koelkastmagneten maken. Oh en sleutelhanger-ringen want die up-sleutelhanger wil ik ook nog eens maken.Hmmm, je zou er bijna een fulltime baan aan hebben, haha.
Ik heb magneten bij DealExtreme besteld. Eigenlijk om een beetje mee te spelen, maar uiteindelijk heb ik er bloemetjes omheen gehaakt en hangt de halve koelkast bij mijn ouders vol :D

Het beginnetje van mijn deken is er en ik moet zeggen dat het lekker snel gaat *O*
Het is even een webcam-fotootje omdat ik de camera niet bij de hand heb, maar het idee is duidelijk :P

Wat zijn er weer een toffe dingen gemaakt! Die Yoshi O+ _O_
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:26:46 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91152509
mooi muck! en bedankt voor de link naar dat deal-extreme. free shipping, da's altijd handig. :) misschien ga ik ook wel koelkastmagneetjes haken, moet nog een traktatie voor dochterlief bedenken.
in de haak.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:29:00 #191
112545 Muck
pi_91152560
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:26 schreef trui het volgende:
mooi muck! en bedankt voor de link naar dat deal-extreme. free shipping, da's altijd handig. :) misschien ga ik ook wel koelkastmagneetjes haken, moet nog een traktatie voor dochterlief bedenken.
Dank je!
En niet teveel kijken op DE hoor, ze hebben veel te veel leuks ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:56:19 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91153381
ik zoek nog van dat dunne zilverdraad/ijzerdraad om sieraden mee te haken. iemand een goede tip voor waar ze dat verkopen (en niet te duur)? ik herinner me dat M-etje daar een keer iets over schreef, maar ik kan 't zo gauw niet vinden.

ah, ik heb de betreffende post van M-etje toch gevonden. en wat verderop noemt ze de term om mee te zoeken op E-bay: artistic wire. ga ik eens doen! (maar nu eerst maar weer verder met gewone huishoudelijke en administratieve klusjes. -O- )

[ Bericht 36% gewijzigd door trui op 11-01-2011 11:02:39 ]
in de haak.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:20:36 #193
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91156756
Wat een schattig mutsje Knorretje! gaaf, zoveel verschillende steken/technieken! :D
Kirsten ook allemaal mooie WIPs :D
En de deken van Muck wordt ook heel tof!
Die magneetjes zijn inderdaad niet echt duur enzo:D goede site!
(jullie hebben me op verkeerde ideeen gebracht, zo komt Up nooit af ;))

M'n oefendoosje/kerstdoosje is klaar!! :D

*zijn ze zo wel klein?:)*
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:57:53 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91158152
mooi gelukt, esseEi!
in de haak.
pi_91166639
Is dat doosje nou soort van gehaakt?

Volgens mij maken ze saskia bruin gewoon niet meer, daarom maar 2 van de andere meegenomen.

Heb het shoppen overleeft, mn bankrekening niet :P
pi_91166711
Zou best kunnen. Wel jammer. :(

Ik heb Leo in elkaar gezet van wat ik had. Hij moet alleen nog een staart en 2 oren. Ik wil hierna een blauwe Leo maken. :D
(De kleur blauw van de Postbankleeuw :P)
pi_91166833
Was trouwens een vet rare wibra, je kon amper de deur in omdat er een rek met kleertjes stond, zo raar, niet handig in de buurt van de primark....maar aan de andere kant...hoeveel mensen die naar de primark gaan gaan er naar de wibra.

Ik hoop dat ze in het voorjaar weer komen met bruin, want het is toch makkelijker dan dat andere bruin.

Postbankleeuw is nu oranje hoor :P
pi_91166879
;) Nu is het geen Postbank meer, maar ING. Maar ik bedoel ook de oude leeuw, ik houd niet van oranje. :X

O, en het doosje is gaaf trouwens! :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:38:20 #199
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91166903
ja het doosje is aan elkaar gehaakt :) kaarten aan elkaar haken zeg maar ;)

welke bruin van saskia zoek je? ik heb beige van saskia....
pi_91166996
Zoals je zegt, das beige :P die is er nog vol op. Gewoon de lekkere beertjes donkerbruin. Maarja die andere voldoet ook wel, maar de saskia is meer te combineren zeg maar.
pi_91179684
hallo, even een vraagje!
ik wil graag een streepjesdekentje maken uit het boek 'haken voor coole meiden'..deze bestaat uit allemaal halve stokjes. Wat ik nooit snap is of je bij een tour nou beide lussen van de vorige steek moet opnemen of alleen de achterste?
haken is cool
pi_91180085
Het mooiste is om beide lusjes van het v-tje op te nemen, dat ziet er het mooist uit en is het stevigst.
*Is benieuwd naar het dekentje*
pi_91180309
bedankt :) ik had al uitgevonden dat beide opties mogelijk waren, maar wist niet wat nou het mooiste was!
Ben nu dus aan het oefenen en ga binnenkort mooie kleurtjes garen bestellen voor het echte dekentje, jeej! maar eerst mn stage halen, dan tijd om lekker te haken...
haken is cool
pi_91180993
Leo de leeuw is bijna af *O* Ik zal morgen wel even een foto maken. Ik weet alleen niet of ik nu verder moet aan de deken of aan Koosje :P

Met haaknaald 4 is Koosje trouwens niet leuk :( Heb mijn versie in ecru maar weggestopt, omdat ik hem mislukt vind :(

[ Bericht 16% gewijzigd door Herfstblad op 11-01-2011 22:26:54 ]
pi_91195970
Jullie zijn niet meer bij te houden!
Wat een super mooie dingen komen er weer langs O+
Als ik me weer wat beter voel dan maak ik foto's van de 9 mutsen en tas in wording (die ik ook ga vervilten, spannend) en regenboogdeken is een stuk verder en heb nog tig projectjes geloof ik ;)
pi_91196008
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef antartica het volgende:
hallo, even een vraagje!
ik wil graag een streepjesdekentje maken uit het boek 'haken voor coole meiden'..deze bestaat uit allemaal halve stokjes. Wat ik nooit snap is of je bij een tour nou beide lussen van de vorige steek moet opnemen of alleen de achterste?
als je door 1 lusje gaat krijg je er een ribbel in, zoals een boord van een muts of trui vaak heeft.
pi_91198596
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:29 schreef AnitraX het volgende:

[..]

als je door 1 lusje gaat krijg je er een ribbel in, zoals een boord van een muts of trui vaak heeft.
jup, en een knik soort van. Is ook makkelijk als je bijvoorbeeld kubusjes maakt, dan weet je precies hoe het vouwt zegmaar.Of als je bijvoorbeeld een cupcake bodem wilt maken, dan vouwt die bodem natuurlijk precies op 1 punt heel erg omhoog. Als je dan een rij alleen in achterste haakt kan je na het blocken dat veel makkelijker doen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:23:54 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91203674
een klein tussendoortje hier: een sjaaltje voor Kikker. op verzoek van mijn dochter, omdat ze bij haar in de klas in het kader van het thema 'Kikker in de kou' kleertjes/warme spullen voor hem mee moesten nemen. grotendeels gemaakt terwijl ze in bad zat. :) heel ontopic ook nog eens, want niet geheel gespeend van schoonheidsfoutjes. ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 12-01-2011 14:39:25 ]
in de haak.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:52:06 #209
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91204715
Leuke shawl Trui! :D Vrolijk! het doet me een beetje denken aan zo'n Hup Holland Hup shawl ofzo haha

Zaterdag ga ik naar delft (hm daar kom k vaak maar nu naar het centrum ;)) en mag ik lekker wol kijken en kopen (voor een hele zachte shawl denk ik) :D (hihi vriend stemde ermee in, dan kan hij ook rustig naar gitaren kijken en speciale biertjes zoeken ;))
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:55:42 #210
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_91212686
Ik was jullie kwijt! :@ en toen was ik er gelukkig heel attent op gewezen dat het topic ergens anders stond...

Wat een schitterende werkjes komen er weer voorbij O+ en veel zeg! Ik zag iets over een meet voorbij komen, dat klinkt leuk! Ik houd me -onder voorbehoud nog even- aanbevolen :Y

Heb de afgelopen tijd niet heel veel gefröbelt maar ben voorzichtig begonnen met breien. Ik vond dat ik deze nog wel hier mocht posten omdat er ook stukken van gehaakt zijn :)

Heb 'm nagemaakt van een beest dat ik heel leuk (maar te duur) vond!
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:05:02 #211
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91213153
Wat een grappig beest Minerfus! :D

ik heb een bloemmagneet gemaakt :D (althans: bloem gehaakt, magneet die ik nog had erop geplakt :P)
Hij is alleen beetje groot uitgevallen...maar wel leuk!

De kleur is een beetje tussen die 2 in...eerste overbelicht ander te donker...maar op die 2e kan je wel goed zien hoe groot ie is :o

m'n voornemen is om al m'n magneten op te leuken met bloemen, want heb een heeeeele lelijke moederhaard (soort kachel die dan de verwarming aan stuurt :P) in m 'n kamer en die kan wel wat fleurigs gebruiken als de kerstkaarten weg zijn.

Oh en even voor de mobiele mensen enzo: zijn de foto's zo klein genoeg om te laden? Of was dat bij de andere foto's al geen probleem? (vind de foto's nu wel klein en je kan er niet op klikken :S)
Toen was het alweer 3 uur en moet nog schoonmaken en wou nog werken :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:43:59 #212
112545 Muck
pi_91214806
Wat een mooi bloemetje _O_
Waar komt het patroon vandaan, als ik vragen mag?
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:04:38 #213
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_91215738
Inderdaad leuk bloempje! Kleiner is ie ook leuk op een jas of tas vind ik!

Hoop dat mijn foto's niet te groot zijn :@ anders mijn excuses!
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:23:14 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91216664
Patroon kun je vinden op mijn Ravelry Account...
maar ik kan je ook gewoon de link geven hihi ;)
hier dus :) (oh zo doe ik 2 in 1 :P)

weet niet of kleiner kan, want hij draait/vouwt automatisch zeg maar...maar zou wel leuk zijn, kleiner.
pi_91227509
Wat een mooie werken zie ik hier weer voorbij komen! EsseEi, je doosje is leuk!!

Trui, hoe lang heb je er dan aan gewerkt? (jij vliegt daar door zeker? ;-) )

Mynerfius, je beestje is ook leuk hoor! En ah gebreid, gehaakt, een newbie ziet het verschil niet eens :P

Mijn zeepaardje is eindelijk af, meet Frits!

edit: oja de foto is niet van de beste kwaliteit, het is hier donker en met gsm genomen ;-)
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:48:12 #216
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91230826
ohh Frits! :D:D hij is mooi en lief! :D

ik zit nu een soort van verplicht bij m'n vriend (ex van huisgenootje wil sleutel niet terug geven en uhm ja ik vertrouw 'm niet). Had gehoopt bloemetjes te haken vanavond voor de magneetjes maar kan helaas niet al m'n wol meenemen :P
Wel Up spul mee genomen en spul voor doosje voor m'n opa...toen begon broertje van vriend te gillen dat ie een AngryBird wil en laat ik nou toevallig net wel die garen bij me hebben! :D en meer dan genoeg ook voor de andere dingen nog...dus nu: Angry Bird haken!!!
pi_91233458
Ik heb vandaag een Koosje gehaakt, maar ik vind hem weer eens lelijk :P Altijd vind ik mijn gehaakte dingen lelijk haha.

Morgen eens een foto maken van Evie, Leo en Koosje maken. Als het licht beter is tenminste. En morgen komt mijn pakket van de hobbydoos als het goed is! *O*

Die bloem is leuk, EsseEi!
pi_91234298
Frits O+
pi_91234418
Haha herfstblad, ik heb hetzelfde gevoel, ik vind mijn haaksels nooit mooi :P

Hebben jullie trouwens de vis en schildpad opgemerkt op de foto :P (de schildpad minder natuurlijk)
pi_91234493
Schildpad O+
pi_91234900
Ik vroeg me trouwens af of ik er een sleutelhanger van ga maken of niet. Daarom hangt het touwtje er nog aan. Ik vind het wel wat groot voor een sleutelhanger, wat denken jullie.

Lyssa haha

SPOILER: Lyssa, speciaal voor jou dan (niet de beste foto, heb wel schattigere van mijn schildpad, voor zover een schildpad schattig kan zijn haha)
pi_91236521
Ik vergat Frits trouwens, die is ook erg leuk! :)

Hoe groot is Frits?
pi_91237271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef StefanieV het volgende:
Ik vroeg me trouwens af of ik er een sleutelhanger van ga maken of niet. Daarom hangt het touwtje er nog aan. Ik vind het wel wat groot voor een sleutelhanger, wat denken jullie.

Lyssa haha

SPOILER: Lyssa, speciaal voor jou dan (niet de beste foto, heb wel schattigere van mijn schildpad, voor zover een schildpad schattig kan zijn haha)
Ik zou het dan eerder aan een tas hangen ofzo, een grotere schoudertas oid?

En schildpad O+ Was altijd mn lievelingsdier! Nu heb ik geen specifieke meer, maar schildpadden zijn nog steeds cute O+
pi_91239253
Mn olifant staat! soort van....
En mn rat heeft ogen, jaja t schiet op.
Begonnen aan kikkertje met soft van zeeman, dus klein.

En ik heb een megaberg disney patroontjes binnen(haken, breien, japans, engels) dus mocht iemand iets zoeken...
En de schattigste zijn gebreidt, en laat ik dat nou niet kunnen.

Zitten ook een hele toffe mega mickey en minnie in, ooit...als ik aan huisgebonden ben ofzo(sneeuwstorm waar ben je als ik je nodig heb) zn lijf is echt 108 ofzo, wat toch wel aardig vrij groot is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:21 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91239266
Prachtige dingen weer gezien, maar even mijn speciale _O_ voor het zeepaard van StefanieV; het is het project waar ik op gestrand ben vorig jaar dus ik vind je nu sowieso knap! En zo goed gelukt ook! (het zeepaard he, hoe goed gelukt jij bent weet ik natuurlijk niet :P)

Maar ook de supersnelle sjaal van trui :o
en toffe magneestjes van EsseEi O+
en een zomaar zelf nagemaakt beest van Mynerfius *O*
zag ik op deze pagina.
Leuk toch om andersmans werk te zien!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91240516
Wat heb je voor gehaakte Disneyfiguren, Whoopdidoo? :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:58:27 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91241265
Het heeft een week geduurd, maar mijn muts is af! Het ging eigenlijk heel snel, maar had telkens kort de tijd, en had afgelopen weekend een heel stuk uit mijn hoofd het patroon foutief gevolgd. Dus toen kon ik practisch weer op nieuw beginnen... maar het werd formaat babymuts en ik heb geen baby en wel een volwassen hoofd. Dus oO<
Ik heb 'm gemaakt met 2 bollen, die beide in de bol weer langzaam verliepn van kleur. En dan om de 2 banen wisselen. Ik heb het patroon van dropsdesign gevolgd, maar zonder pompoenen (dan maar niet af, ik vind ze echt niks).

Actiefoto met bijpassend zwart incognito-streepje voor mn ogen:

En nog een detail, omdat ik best trots op ben op hoe gelijkmatig het is geworden:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91242011
O+ mooi Lemijn! ziet er lekker warm uit!

Ik zag ook Frits... :D leuk bij het aquarium... ik dacht nog: waarom is dat half leeg? maar dat is vast voor de schildpad... :D leuk idee om van Frits een sleutelhanger te maken, maar is hij niet een beetje te groot?
en een bloem en een beest en een shawl... O+ gewoon helemaal leuk!
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:19:47 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91242596
Ik sta er vooral van te kijken dat ik het gewoon kán, zoiets als een muts zelf maken, die ook nog echt als zodanig kan functioneren.
Volgende project: ei-warmhouders. Lekker snel klaar :P
pi_91244247
Leuke muts Lemijn! :)

Vandaag een Koosje gehaakt en 2 toeren aan de deken. Redelijk productief dus qua haken. :)
pi_91250586
Haha, die deken ligt bij mij te versloffen.. Wel beetje zonde want hij moet echt ongeveer af over een maandje :(

Gisteren en vandaag hebben we het laatste wat ik hier in Zweden te volgen heb, namelijk 6 uur lang presentaties. Ik heb gisteren 2 upjes (formaat hand) gemaakt, een boze en een goede zegmaar. Voor vandaag ga ik voor het bubblelegmonster in de kleuren felroze en grijs:
http://www.craftbits.com/project/amigurumi-bubble-leg-monster
dat patroon is echt één van de minst leesbare die ik ook ben tegengekomen, wat een hel zeg (teminste, in firefox dan hoe het in IE is weet ik niet :P )
pi_91250835
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef kirsten. het volgende:
Haha, die deken ligt bij mij te versloffen.. Wel beetje zonde want hij moet echt ongeveer af over een maandje :(

Gisteren en vandaag hebben we het laatste wat ik hier in Zweden te volgen heb, namelijk 6 uur lang presentaties. Ik heb gisteren 2 upjes (formaat hand) gemaakt, een boze en een goede zegmaar. Voor vandaag ga ik voor het bubblelegmonster in de kleuren felroze en grijs:
http://www.craftbits.com/project/amigurumi-bubble-leg-monster
dat patroon is echt één van de minst leesbare die ik ook ben tegengekomen, wat een hel zeg (teminste, in firefox dan hoe het in IE is weet ik niet :P )
Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijven :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:05:49 #233
112545 Muck
pi_91250994
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:09 schreef mijsje het volgende:

Ik zag ook Frits... :D leuk bij het aquarium... ik dacht nog: waarom is dat half leeg? maar dat is vast voor de schildpad... :D leuk idee om van Frits een sleutelhanger te maken, maar is hij niet een beetje te groot?

Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwd :D

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik sta er vooral van te kijken dat ik het gewoon kán, zoiets als een muts zelf maken, die ook nog echt als zodanig kan functioneren.
Volgende project: ei-warmhouders. Lekker snel klaar :P
Bizar is dat hè?
Jaaaarenlang kon ik alleen maar slierten haken (en vingerhaken was dan toch sneller :+ ) voor aan mijn gebreide werkjes en ineens had ik het door en kon ik van alles maken :D
Sindsdien heb ik mijn breinaalden bijna niet meer aangeraakt :@
Haken gaat zo veel sneller en de patronen zijn veel makkelijker naar je eigen smaak/maten/wensen aan te passen vind ik O+

Voor je het weet maak je complete beestjes enzo *O*
pi_91251001
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:51 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijven :P
nou ik moet hem sowieso even overschrijven voor in de colleges,maar wist vaak niet of ze daar nou al een nieuwe rij bedoelden of niet ;)
pi_91251779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:47 schreef Herfstblad het volgende:
Wat heb je voor gehaakte Disneyfiguren, Whoopdidoo? :)
Stitch toevallig? O+
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_91251966
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:55 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Stitch toevallig? O+
Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.

@herfstblad, heeeeul veel, maar het meeste is wel mickey enzo en winnie de pooh en looney tunes enzo.

En er zit een te gave omkeerbare assepoester bij, alleen helaas gebreid.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:06:13 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91251982
Lemijn, toffe muts! en dat drops garen waar 't patroon vanuit gaat is ook een stuk dikker, kwam je daardoor een stuk kleiner uit? ik vind 't heel mooie kleuren zo! op naar de ei-warmers. :+

Frits is leuk gelukt! ('t is wel precies dat zeepaard waar ik toen nogal fel over geruzied heb met Christel Krukkert, omdat ik haar verdacht van plagiaat -hij lijkt nl sprekend op Charly the Seahorse van Mygurumi, al is Charly wel een stuk mooier vind ik :P )

mooi beest, mynerfius! :D O+

en wat grappig, zo'n zichzelf vouwend bloemetje. is dat 'tzelfde principe als laatst bij dat kussen-patroon?

ik kan helaas geen echt leuke dingetjes vinden om om zo'n magneetje heen te haken die geschikt zijn voor traktaties in de (kleuter)klas. althans, hartjes en bloemetjes zat, maar daar kun je voor jongens weer minder goed mee aankomen. dus 't wordt waarschijnlijk toch een wat gewoner knutselwerkje. najaaa, scheelt me ook vast veel haaktijd.

de deken schiet al aardig op. nog twee gewone zeshoekjes vasthaken, en dan ga ik nog halve hexagonnen haken voor de zijkanten, dan nog een rand erom en klaar is ie!! ik heb er gisteren al even onder gelegen (moest toch getest worden he) en hij is heerlijk zacht en groot zat. O+ dus... over een paar dagen kan hij naar m'n vader (die deze week al begonnen is met die bestralingen dus ik wilde 'm zo snel mogelijk af hebben).
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:07:19 #238
112545 Muck
pi_91252003
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:05 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.

@herfstblad, heeeeul veel, maar het meeste is wel mickey enzo en winnie de pooh en looney tunes enzo.

En er zit een te gave omkeerbare assepoester bij, alleen helaas gebreid.
Oh, die assepoester klinkt geweldig, en ik kan ook breien. Mag ik je PM'en voor het patroon? :9
pi_91252020
Heb jij daarover geruzied, wat tof. Ik vond m ook wel ergens op lijken. Pip lijkt ook onwijs op een andere pinguin.

Muck tuurlijk mag dat.

Wow zie net dat ik dumpey van de zeven dwergen ook gebreid heb, wat een werk.
Zitten ook te schattige winnie de pooh dingen bij, helaas gebreid, snik.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:09:24 #240
112545 Muck
pi_91252038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb jij daarover geruzied, wat tof. Ik vond m ook wel ergens op lijken. Pip lijkt ook onwijs op een andere pinguin.
Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt. :{
quote:
Muck tuurlijk mag dat.
U heeft PM *O*
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:11:42 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91252078
ach ja, ik was er toen heel fel op maar inmiddels ben ik wel wat gematigder geworden geloof ik. het is natuurlijk toch lastig, je kunt je best laten inspireren door plaatjes van werk van anderen, dat is niet per se verboden. en ze heeft me toen het frits-patroon gemaild, dat is wel heel anders opgeschreven in elk geval dan dat van charly, dus ik geloof best dat ze het zelf heeft uitgevogeld.
in de haak.
pi_91252367
Nou ja, mijn boom lijkt ook op die van Ana Paula Rimoli. Maar goed, ik heb dat plaatje ook gewoon nagedaan. ;)
Ik weet dat iemand ook vond dat Roosje heel erg op een ander olifantje leek.

Ik heb je ook een PM gestuurd, Whoopdidoo! :)
pi_91252941
Muck heeft al mail, en herfstblad krijgt twee mailtjes. O het worden er 3 trouwens.

Maar sowieso soms heb je vrij simpele patroontjes op etsy, in principe als je een beetje gevorderd bent(en je hebt er zin in, wat ik dus niet heb) kun je dat echt wel uitvogelen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:48:26 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91253010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:23 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, mijn boom lijkt ook op die van Ana Paula Rimoli. Maar goed, ik heb dat plaatje ook gewoon nagedaan. ;)
precies, het is een beetje een lastige kwestie wannéér je dan precies van plagiaat spreekt.een tijdje geleden had iemand in 't lucy-forum op ravelry bijvoorbeeldeen leuk patroon uitgewerkt van een ronde gehaakte tas die ze ergens te koop had zien staan. (die ze nooit zelf zou kopen omdat ze nou eenmaal zelf kan haken, dus ze ging 'm namaken). er werd echter (vanuit de winkel die 'm verkocht) heel moeilijk gedaan over het feit dat ze het patroon misschien (gratis) online zou zetten, zie de discussie in dat topic, dus dat heeft ze uiteindelijk toch maar niet gedaan.
in de haak.
pi_91253082
;) Dan zie ik ze wel verschijnen. Dank je!

Ik heb er meestal ook geen zin in. Alleen als ik een beestje echt heel gaaf vind of als het beestje er nog niet is. En als het Engels is, dan haak ik soms ook af.

Plagiaat is sowieso lastig bij dit soort dingen ja. Kijk, als je De ontdekking van de hemel overschrijft en als je eigen presenteert, dan is het duidelijk. Maar ja, wanneer is het plagiaat bij haakpatronen? Wanneer je een foto nahaakt of als je een patroon uitgebreider maakt? Dat is gewoon lastig, net als het verkopen van amigurumi's. Wanneer mag je het wel, wanneer niet.

Ik ga de discussie even lezen :)
pi_91253110
Roosje is wel heel schattig.
http://www.amigurumiswebs(...)_id=9&aid=63&lang=NL
Is deze nieuw, ik vind m schattig!
Er zijn echt nog een aantal die in een boekje moeten komen. Ik koop liever een boekje voor 9,95 dan 1 patroon voor 2,95 of 3,95 (ben ook maar een arme student)

Ik ga de discussie ook lezen, ik zag opeens een trui voorbij komen, en het was ook trui, wel een beetje raar hoor :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:55:28 #247
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91253180
oeeh de vis had ik wel gezien maar de schildpad pas toen je het zei! :D en schildpadden O+ eten ze de vis niet op? :o
we hadden er ook 2 (maar ze gingen elkaar bijten, zitten nu in schildpadden opvang :D)

en mooie muts Lemijn! :D

Trui ik weet niet hoe dat pinwheel kussen zich draait, maar het magneetje zijn dus 7 lussen van 23 losse en daar dan 4 rijen omheen haken en om de 1 of andere reden draait het vanzelf :D (heel makkelijk)

Plagiaat is inderdaad lastig....had er pas een blog-post over gelezen van de eigenaar van een webwinkel. Over dat je iets best na mag maken als het voor jezelf is (omdat het anders teveel discussie is) maar als je het gaat verkopen of gratis weg gaat geven is dat natuurlijk rot voor diegene met de webwinkel enzo... maar ook dat het lastig was: heb ik dit idee nu helemaal zelf bedacht, of ergens al gezien? en misschien heeft iemand wel het zelfde bedacht....

Wou vandaag eerst naar centrum Delft gaan, maar nu toch naar Rotterdam (moet uitslag van een test ophalen), dus dan maar naar de Wibra en niet naar de wolwinkel ;)
pi_91253211
Evie is er sinds 14 december geloof ik. Ik vind haar ook schattig en ze is goed te doen. Heb haar gemaakt, alleen dan in het bruin.

Ik koop ze meestal meteen, heb geen geduld :P

Ik heb trouwens de draak van Delicious Crochet gekocht, alleen hoeveel van de hoofdkleur moet daarin? Als ik kijk naar de lengte toch wel 200 - 300 gr, maar wie weet dat zeker? :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:58:57 #249
112545 Muck
pi_91253269
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Muck heeft al mail, en herfstblad krijgt twee mailtjes. O het worden er 3 trouwens.

Maar sowieso soms heb je vrij simpele patroontjes op etsy, in principe als je een beetje gevorderd bent(en je hebt er zin in, wat ik dus niet heb) kun je dat echt wel uitvogelen.
Heel erg bedankt *O*
pi_91253277
ik niet, iemand ging m toch doen, of was jij dat?

Ik moet nu gaan bedenken wat ik ga maken, barbapapa(hoe cool is dat), mega mickey, of schattige kangaroetjes. Nou ja eerst maar naar school en vanavond(ooo hee wie is de mol komt) mn kikker zo veel mogelijk afkrijgen, dan kan ik zondag aan iets nieuws beginnen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:59:57 #251
112545 Muck
pi_91253294
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Whoopdidoo het volgende:

Ik moet nu gaan bedenken wat ik ga maken, barbapapa(hoe cool is dat), mega mickey, of schattige kangaroetjes. Nou ja eerst maar naar school en vanavond(ooo hee wie is de mol komt) mn kikker zo veel mogelijk afkrijgen, dan kan ik zondag aan iets nieuws beginnen.
Heb je een barbapapa-patroon? :o
Hoe tof! _O_
pi_91253350
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Whoopdidoo het volgende:

Iemand van hier was hem wel aan het maken, meen ik, maar ik weet dus niet wie :P

Mijn mail vindt die patroontjes niet leuk, hij loopt vast haha.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:02:36 #253
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91253374
Spiegelei is hem aan het maken dacht ik :) en nog iemand

oh whoop heb je ook een bericht gestuurd :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:10:39 #254
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91253607
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Roosje is wel heel schattig.
http://www.amigurumiswebs(...)_id=9&aid=63&lang=NL
Is deze nieuw, ik vind m schattig!
Er zijn echt nog een aantal die in een boekje moeten komen. Ik koop liever een boekje voor 9,95 dan 1 patroon voor 2,95 of 3,95 (ben ook maar een arme student)

Ik ga de discussie ook lezen, ik zag opeens een trui voorbij komen, en het was ook trui, wel een beetje raar hoor :P
Hoe werkt dat met zo'n webshop? Krijg je dan het patroon op papier thuis? Of op de pc? En met de engelse versie, krijg je dan een engels patroon?
Knoei
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:11:19 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91253628
meestal gewoon via e-mail, een pdf-bestandje. en ja, een engelse versie is doorgaans in 't engels ja. :+
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:14:13 #256
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91253727
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:11 schreef trui het volgende:
meestal gewoon via e-mail, een pdf-bestandje. en ja, een engelse versie is doorgaans in 't engels ja. :+
Ja maar ik bedoelde meer of t dan een engels of amerikaans engels patroon is :D
Knoei
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:16:17 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91253798
dat staat er dan wel bij vermeld.
in de haak.
pi_91253833
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:10 schreef Loqi het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met zo'n webshop? Krijg je dan het patroon op papier thuis? Of op de pc? En met de engelse versie, krijg je dan een engels patroon?
Bij Christel is het een Wordbestand in je mailbox nadat ze je betaling ontvangen heeft :)
pi_91253846
Jullie gooien mn hele planning in de war! nee hoor :P
pi_91254227
Ik heb inmiddels al heel wat vierkantjes en granny's gehaakt. Maar ik heb in totaal 150 nodig dus ik heb nog wel wat te doen. Al wordt het resultaat wel echt leuk....

ps in het tijdschrift landleven staat een heel leuk patroon van een pannenlap van een kippetje, heel simpel en goed voor beginners.....
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:42:34 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91254694
leuk zeg, ladylush!! en nog minder dan 9 keer dit en je bent er al. :+ hoeveel kun je er op een avond af krijgen?
in de haak.
pi_91254752
Joh je bent er al bijna! :P
pi_91254815
haha, ik heb er nog wel een paar liggen maar ik ben eerst aan het haken dan afhechten dan naaien, aaaaaaahhhh. ik heb me weer een veels te groot project op de hals gehaald. Ik ga maar weer verder.

ik haak ongeveer 20-25 minuten over een lapje, dus reken maar uit hoeveel tijd het kost. Maar als je eenmaal bezig bent dan gaat het weer best snel
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:45:56 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91254834
prima volgorde lijkt me. :+
in de haak.
pi_91256582
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 10:02 schreef EsseEi het volgende:
Spiegelei is hem aan het maken dacht ik :) en nog iemand

oh whoop heb je ook een bericht gestuurd :P
Ik heb m ook ergens liggen, maar ben nog helemaal niet ver. Spiegelei kan wel helpen!
pi_91257147
Bij deze dan:
Spiegelei: Hoeveel wol/katoen heb je gebruikt totnutoe? :)

Ik ben nu trouwens met een olifantje bezig :)
pi_91257760
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:48 schreef Herfstblad het volgende:
Bij deze dan:
Spiegelei: Hoeveel wol/katoen heb je gebruikt totnutoe? :)

Ik ben nu trouwens met een olifantje bezig :)
leuk, wat voor olifant???
pi_91257811
Olivia van echtstudio :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:05:11 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91257854
Mooie dekens in aantocht! Dat lijkt me ook leuk, een kleed om onder te liggen op de bank. Wel even een kleurcombinatie zoeken die acceptabel is voor mjin huisgenoot, die is niet zo van de felle vrolijk combinaties. Iets met zwart en rood was de suggestie :o

Dank voor de complimenten voor mijn muts. Trui, ik was ook constant bang dat ie te klein zou worden, en iets strak zit ie ook wel, maar niet té. Dus ik houd het hier lekker bij. Denk erover om er nog een sjaal bij te maken, zo'n ronde bijvoorbeeld, daar zag ik mooie exemplaren van hier even terug.

Ben nu toch wat meer op de 'nuttige' toer qua projecten. Want het is leuk, die dieren haken, maar wat moet je ermee? Ja, weggeven aan mensen met kinderen :) na trots showen dat je het kan hier en daar.

Ik herinner me de Charly/zeepaard-discussie nog wel. Ik heb het 'echte' Charly-patroon nog ergens liggen trouwens. Sommige mensen kunnen ook gewoon bijzonder goed dingen namaken. Tegelijk gun je ook wel mensen dat ze hun patronen kunnen verkopen als er veel werk in zit, en een mooie pagina onderhouden enzo.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:22:44 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91258547
ja, er zijn ook veel nuttige dingen die ook nog eens leuk zijn om te haken, dus ik kom ook niet zo vaak meer toe aan beestjes/poppetjes. lemijn, als je de ballen niet aan de muts maakt is 't misschien een idee om er nog wel een paar 'flappen' aan te haken, zodat je oren lekker warm blijven? da's niet moeilijk hoor: ter hoogte van waar je ze wil hebben een paar rijtjes dezelfde steek aanhouden (heen en terug) en telkens een beetje minderen. ik vond de muts zonder ballen toch een beetje 'onaf' eruitzien. hoewel degene die ik 'm gegeven heb ze er toch ook weer afgehaald heeft. maar ze hadden ook een oorwarmende functie.

iets met zwart en rood, hmm. daar zou ik niet zo heel warm voor lopen. tenzij er nog andere kleuren bij mogen. :+
in de haak.
pi_91258634
Ik vind nuttige dingen meestal niet leuk om te haken :P Ligt ook wel aan de kleuren enzo.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:25:52 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91258665
de kleuren kun je toch zelf kiezen??
in de haak.
pi_91258733
;) Ja, maar ik bedoel dat ik als ik een zwarte sjaal maak ik het minder leuk vind dan bijvoorbeeld geel. Is hoogstwaarschijnlijk gewoon iets raars van mij :P Ik heb meer rare dingen.

Ik vind eigenlijk van de nuttige dingen alleen heel af en toe een muts (2 per jr ofzo) en een deken leuk.
pi_91258894
deze bedoel je

pi_91258936
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind nuttige dingen meestal niet leuk om te haken :P Ligt ook wel aan de kleuren enzo.
haha, wat is allemaal nuttig dan??? ja het dekentje is wel nuttig maar de knuffels haken vind ik ook leuk en als je er iemand anders blij mee kunt maken dan is het ook weer nuttig toch??
pi_91259059
Dat olifantje inderdaad.
Alleen ik kan de knuffels nergens kwijt haha. Gelukkig vind ik knuffels zelf geweldig :)

Maar inderdaad: Wat is nuttig? Eigenlijk is een deken ook niet nuttig (in mijn geval dan), maar ben nu al zover dat het zonde is om op te geven ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:38:49 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91259146
leuk fantje!

herfstblad, vooral een gele maken dan hoor! :) en ach, er zijn ook zat minder 'nuttige' dingen waarvan ik me soms afvraag waarom iemand er tijd in wil steken. ook wel weer grappig hoe sterk smaken verschillen. zo snapte ik van de week niks van dat clowntje dat je gequeued had, mijsje. zo'n vreemd poppetje vind ik dat. :o

maar dat geldt even vaak voor bijv. kledingstukken, die over 't algemeen wel als 'nuttig' beschouwd worden. wat kunnen die fout uitpakken zeg. ook erg zonde van al 't werk.
in de haak.
pi_91259231
Wat een vreemd clowntje is dat! Maar ik vind clowns sowieso eng. :P

Kleding heb ik nog nooit gehaakt en ben ik ook niet van plan eigenlijk :) Heel misschien ooit een vest.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:42:31 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91259282
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.

ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks. :o (of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren. ;) ).
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:03:14 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91260275
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:22 schreef trui het volgende:
ja, er zijn ook veel nuttige dingen die ook nog eens leuk zijn om te haken, dus ik kom ook niet zo vaak meer toe aan beestjes/poppetjes. lemijn, als je de ballen niet aan de muts maakt is 't misschien een idee om er nog wel een paar 'flappen' aan te haken, zodat je oren lekker warm blijven? da's niet moeilijk hoor: ter hoogte van waar je ze wil hebben een paar rijtjes dezelfde steek aanhouden (heen en terug) en telkens een beetje minderen. ik vond de muts zonder ballen toch een beetje 'onaf' eruitzien. hoewel degene die ik 'm gegeven heb ze er toch ook weer afgehaald heeft. maar ze hadden ook een oorwarmende functie.
Goede tip. Hij komt nu ook net totaan mn oren, zonde eigenlijk.
quote:
iets met zwart en rood, hmm. daar zou ik niet zo heel warm voor lopen. tenzij er nog andere kleuren bij mogen. :+
Ik ga met haar onderhandelen over de kleuren, en over een golfjesdeken of granny's. Alleen zwart en rood vind ik ook saai namelijk :)
De kleuren die je kiest maken echt of iets uiteindelijk ook mooi is. Dus goed om over na te denken vantevoren.

En ja, wat is nuttig? Iets dat je anders zou kopen, dan is het héél nuttig. Dingen om weg te geven zijn vooral heel leuk. Ik ben van mezelf gewoon niet zo'n frutsel-iemand. Die al die knuffeltjes op de bankrug wil hebben staan. Overigens waren de nuttige truien uit de brei-link hilarisch lelijk.
:X
pi_91260670
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Lush-lady het volgende:
deze bedoel je

[ afbeelding ]
Die licentie slaat echt nergens op :D Met CC is het juist de bedoeling om zaken gratis beschikbaar te stellen, niet om ze te gebruiken als makkelijke verwijzing naar een auteursrecht: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/

Ik vind het ook altijd vreemd als er bij een patroon staat dat je wat je maakt niet mag verkopen. Dat is van mij, dat mag ik zelf weten.

/offtopic
pi_91261061
Vind ik ook een beetje vreemd. Het patroon zelf snap ik, maar waarom het product nou niet.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:20 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91261244
oh dat olifantje is schattig! :D

en ja nuttig...ik vind al die knuffels heel leuk en ook het leukste om te maken (lekker gevarieerd enzo, ik vind 4 pootjes al gaan vervelen :P) maar inderdaad, ik wil ook niet m'n hele huis/kamer ermee vol stallen :P
oef en die truien ja :@
Vind rood met zwart trouwens een beetje uhh somber/gothic achtig :P zou er wit bij proberen te krijgen ;)

Net naar de wibra geweest :D 1 of ander pluizig garen gekocht waar ik Moosje mee ga maken :D (geen lange haren, gewoon draad waar haartjes uitsteken rondom...duidelijk he? ;))
en van die dunne :D geel en blauw!! wat een mooi spul zeg :D wou eigenlijk alles maar ja...zijn wel duurder dan een euro haha ;)

Trui, hoeveel garen gaat er in zo'n rondom shawl? een vriendin wil er 1...

oh en over dat verkopen: ik weet het nooit zo goed of dat nou mag of niet. Mag je dingen van een gratis patroon verkopen?? En van een betaald patroon? Het lijkt me ergens van niet, maar aan de andere kant: ik heb het patroon (gekocht of niet) en iemand kan misschien zelf niet haken maar wil wel zo'n beest hebben....
Volgens mij mag je dingen als Disney figuren, Dick Bruna beestjes en Mario dingen (en andere grote merk poppen) niet verkopen....
pi_91261359
Merkdingen mogen inderdaad niet. Maar ik weet dat er bij Jip & Janneke bijvoorbeeld patent rust op de namen, maar niet op de figuurtjes zelf. Dit heb ik uitgezocht, omdat ik Takkie als inspiratie heb gebruikt voor een teckel. Dus Tacky of Tackie mag weer wel.

Van betaalde patronen weet ik in elk geval dat Christel het niet erg vind, dat heeft ze een keer gezegd :) Zolang je het maar niet gaat massaproduceren.
pi_91262365
Maar als ik dit lees:

quote:
Kan ik nog steeds verdienen aan mijn in licentie gegeven werken als ik kies voor een niet-commerciële licentievariant?
Jazeker. De voorwaarde ‘alleen voor niet-commerciële doeleinden’ is alleen van toepassing op derden die gebruik maken van je werk, niet op jezelf (de auteursrechthebbende). Als andere mensen je werk gebruiken, verhandelen of kopiëren kunnen zij dat niet doen voor ‘zakelijk of persoonlijk financieel gewin’, tenzij jij daar toestemming voor geeft.

Wij streven ernaar om mensen te stimuleren om te experimenteren met de manier waarop zij hun werk promoten en aan de man brengen. Sterker nog, de niet-commerciële licentievariant is bedoeld als een middel voor mensen om te verdienen aan hun werk door hen de mogelijkheid te geven om hun werk maximaal te verspreiden en tegelijkertijd de commerciële aspecten van hun auteursrechten in eigen hand te houden. Hiervoor hebben wij het CC+ protocol ontwikkeld: Door middel van extra metadata kan je gebruikers van je werk laten weten waar zij terecht kunnen om toestemming voor commercieel gebruik aan te vragen. Meer informatie over CC+ vind je hier (Engels).

Nog een opmerking over deze niet-commerciële bepaling: File-sharing of het uitwisselen van werken via Internet wordt volgens Nederlands recht misschien wel beschouwd als een handeling gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin. Creative Commons hecht veel waarde aan file-sharing als een middel om werken te verspreiden en bekendheid te geven. De licenties bevatten daarom een uitdrukkelijke bepaling met betrekking tot file-sharing waarin wordt gesteld dat het uitwisselen van werken via Internet niet wordt beschouwd als zijnde bedoeld voor of gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin op voorwaarde dat er geen betaling of andersoortige financiële vergoeding plaatsvindt in verband met de uitwisseling van dergelijke werken.
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
pi_91267383
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Inu het volgende:
Maar als ik dit lees:

[..]

betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:08:12 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91268364
Ziet er altijd zo grappig uit, jezelf quoten :P
Wel interessant wat je erover hebt gevonden. Stuur haar een mailtje! Misschien weet ze niet waar ze het over heeft zelf.
pi_91269745
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:42 schreef trui het volgende:
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.

ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks. :o (of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren. ;) ).
Ja maar trui, ergens op FOK zweven ook foto's rond van Fusionfreak ( de maker van die creaties). 't past wel bij elkaar, houdt geloof ik van primaire kleuren. Ik zou het zelf niet dragen maar als je die foto's zou zien/hebt gezien dan snap je me wel.

OT: heb vandaag een bubbleleg monster gemaakt.. Helaas ook weer gelijk weggegeven aan een meisje, dus geen foto van maar hij was met grijs en knalroze :D
pi_91269869
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:47 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk? :)
Verder is dat goed om te weten!

Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is :)
pi_91270954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Oh, diegene van die patronen :) nam maar even voor het gemak aan dat het een vrouw was :P
pi_91272431
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg ;)
pi_91272674
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:09 schreef Muck het volgende:

[..]

Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt. :{

[..]

U heeft PM *O*
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
pi_91273038
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:29 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg ;)
Een bol van hoeveel gram? :) Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
pi_91274028
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.

[..]

Een bol van hoeveel gram? :) Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
Ik heb bollen van de Zeeman, dus dat is 100 gram denk ik ;)
pi_91274214
Dat is 100 gram inderdaad. Die heb ik ook wel, maar wilde graag een vuurrode draak.

Eerst de deken afmaken als groot project, dan wordt de draak daarna het grote project :)
pi_91275350
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:34 schreef christel1 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
Laten we het hier aub zonder nare discussies houden mensen, wordt niemand vrolijker van! Tuurlijk zijn er dingetjes die op elkaar lijken, zo hadden Whoop en ik ooit eens (ahum, ergens in de afgelopen 3 maanden dus :') ) een pinguinnetje gemaakt van 2 andere patronen maar die vrijwel gelijk waren. Elk geval is anders en vaak lijken maaksels op elkaar omdat alle cheetahs stippen hebben en alle tijgers gestreept zijn. Kan gebeuren en is per geval anders toch?

Haha en wat herfstblad zei over massaproductie van haakbeestjes; Dán moet je pas tijd teveel hebben... Heb vandaag 6 uur gedaan over dat bubble-leg monster en hij was geeneens zo groot ;)

't is goed trouwens dat je over baby-pinguins begint... Een vriendin zei vandaag dat het ongeveer wel eens tijd was voor haar gehaakte pinguin om een drieling te krijgen.. Was 't al helemaal vergeten :P
pi_91275439
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vergat Frits trouwens, die is ook erg leuk! :)

Hoe groot is Frits?
Geen idee, niet opgemeten. Een goeie 10tal cm denk k :-)

Lemijn dank je wel! Of ik goed gelukt ben, laten we in het midden :D Ik vind je muts ook leuk hoor! Ik zeg al zolang dat ik zelf een muts wil haken maar doe het nooit haha, loop niet graag met een muts ;-)

mijsje, halfleeg aquarium is idd voor de schildpadden :-) Ze zijn nog niet heel groot en anders raken ze niet meer aan het oppervlak ;-) Er zit ook maar 1 visje in hoor, een cadeautje van de dierenwinkel bij mijn algeneters ;-) Frits is idd groot voor een sleutelhanger, daarom hangt er nog geen hanger aan. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, ik zie wel ;-)

trui: Charly is idd wel leuker, had ik nog niet gezien :D En die heeft een rugvinnetje, vriendlief en ik waren er nog over aan het discussieren of hij dat nu moest hebben of niet haha

EsseEi: vroeger had k meer visjes zitten en af en toe verdween er idd wel eens eentje, maar nu laten ze dat ene met rust ;-) Hij heeft plaats genoeg om weg te zwemmen dus ze tolereren elkaar denk k. Af en toe zie je ze wel tikkertje spelen maar hij blijft leven, hij houdt het lang vol ;-)

Lush-lady, denkentje ziet er al goed uit!! Jij weet wat te doen de komende maanden :P

Zo ik denk dat ik iedereen heb gehad, anders gil maar :P
pi_91275556
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:05 #299
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91275606
Het patroon voor die draak en die groene dinosaurus, waar komen die vandaan? Of heb ik er overheen gelezen? :@
Knoei
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:47:18 #300
78666 muts88
goedgemutst
pi_91275876
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan ;)
Kan prima :) Meestal wordt ie er zelfs nog lekkerder van doordat hij goed afkoelt en daardoor lekker stevig wordt :)
Gewoon na het afkoelen in de koelkast zetten met een huishoud folietje eromheen. Moet goed gaan!
pi_91276172
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
Kan heel goed! :)

En de draak is van DeliciousCrochet: J.J. The fire dragon.

Morgen eens kijken wat ik aan haakwerk mee naar mijn vriend ga nemen. Ik denk Olivia, een patroontje van Christel en of de deken of de draak :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')