quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:23 schreef LekkerApart het volgende:
Zag geen nieuw topic verschijnen, dus ben maar zo vrij geweest..
voor mijsje, snapte dat je het niet rot bedoelde
Ik laat zo nu en dan nog wel een een steekje aan de zijkant vallen, dat tellen is toch wel kunstig
Ben normaal ook erg perfectionistisch, maar heb hier wel lol in
Ik denk dat ik het nu wel zou moeten kunnen leren, mijn doorzettingsvermogen is ook wel gegroeid.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:45 schreef EsseEi het volgende:
Lutte misschien nu je ouder bent komt het wel goed?? (dat waren de woorden van m'n mam vandaag toen ik zei dat ik toch echt niet kon breien omdat ze me dat al 100 keer geleerd heeft).
en met filmpjes en tips van ons![]()
*ga maar even 5 zwarte GSjes maken...kan ik vanavond alles vast zetten*
*en ik ben fan van Cre, nu al in meer topics gekeken dan ooit hiervoor*
Een beetje slowchat mag ook wel hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef EsseEi het volgende:
Of iets met GSjes Daste! wordt niet zwaar, en meestal heb je het na nummer 2 wel door...
wie ging er nou een kindje adopteren?
oh ja ik ging haken*sorry voor m'n geslowchat*
Moi ook wel! (mits na 18 januari anders zo ver rijden)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef mijsje het volgende:
inderdaad wel netjes LekkerAppart, dat gaat helemaal goedkomen... als je ziet wat voor eerste projecten er wel eens worden laten zien en hoe snel er dan geweldige projecten volgen...
laten we een lijstje maken van wie er wil meeten, dan kijken we nog naar data...
Wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
blijven proberen meid komt vantzelf goed. Ik kon ook niet zo goed tellen maar ik steek altijd een ander kleur draadje door de laatste steek van de vorige ronde. Zo weet je precies tot waar je moet tellen. Vermeerderen ging bij mij ook vaak mis hoor (teminste niet zoals in het patroon staat). Ik hou maar als vuistregel aan dat het aan het einde van de rij moet kloppen, en als het er toevallig 1 meer is dat ik dan in de volgende rij dus gewoon 1x minder meer (als je snapt wat ik bedoel). Dat is ook weer zo'n mooi schoonheidsfoutjequote:
Soms wel, maar meestal niet. Het is vooral vervelend met pootjes van amigurumi's. Hoe vaak ik de tweede niet opnieuw heb moeten doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:03 schreef Morretje het volgende:
Ik heb gewoon Saskia..
Edit: maar Herfstblad, tel je dan elke rij en haal je weer uit als het niet klopt?
Zo herkenbaarquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:06 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Soms wel, maar meestal niet. Het is vooral vervelend met pootjes van amigurumi's. Hoe vaak ik de tweede niet opnieuw heb moeten doen.![]()
Ik twijfel of ik verder ga aan de deken of Leo of aan een groot ecru Koosje begin. Ik heb even geen zin meer in de deken eigenlijk en in Leo ook niet.
Mooi gemaakt, en je kat denkt er ook zo overquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Herfstblad het volgende:
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto.![]()
[ afbeelding ]
Is het niet handig als dat in de OP komt?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:20 schreef EsseEi het volgende:
och die katen dat deken!
![]()
![]()
en dat aapje!!:D echt super lief en leuk!!!
zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S
wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Oke dan doe ik dat evenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:22 schreef Herfstblad het volgende:
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.
Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben.Vooral die op de foto.
Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe.
Mijn katten jatten ook regelmatig bollen uit de wolmanden en dan rennen ze keihard naar mijn moeder haar slaapkamer. Stiekem ook wel grappig.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:26 schreef EsseEi het volgende:
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
Nee, dan moet je meer punten maken, dus je beginketting langer maken (wel ff uitrekenen hoeveel meer je er dan moet hebbenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:00 schreef Daste het volgende:
Dank jullie wel voor alle goede wensen!![]()
Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijkenZou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?
De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.
en ik wil ook een kat
Ik heb speciale viltwol gekocht toen, maar dat was er alleen voor naald 8...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).
Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel!En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.
Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo?
Haha nee, maar zou goed kunnen. Overigens zijn zijn moeder en zijn broer helemaal niet vervelend met wol, die geven er niets om.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:35 schreef Fiepje het volgende:
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.
Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
[ afbeelding ] Ze zijn dol op mijn haakwerkMooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!
Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
Omdat je haaksel/breisel nogal krimpt heb je best veel wol nodig. Ik had voor 2 sloffen (=1 paar, maat 37) 3 bolletjes van 50 gram nodig. Dus 6 bolletjes voor een tas klinkt niet heel gek.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).
Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel!En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.
Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo?
SPOILER: kattenpraatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.straks even naar Den Helder, lekker visjes maken in de auto...![]()
Ik heb de draadjes nog niet weggewerkt. Zit daar nog over te twijfelen, net als over een rand. Meehaken is geen optie, omdat ze dan loslaten (bij mij dan).quote:Op zondag 9 januari 2011 11:32 schreef muts88 het volgende:
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.
Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehssJe gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg?
Fiepje, dat aapje is lieeef!
Ik ben volgende week dinsdag weer thuis! Het afwerken is inderdaad zo'n rotwerk, heb gisteren een stuk of 20 draadjes weg zitten werken maar dat valt inderdaad tegen. En nu ik weer met een andere granny blanket bezig ben valt het me ook op hoe slecht ik kan wegwerken, want zonder knoopjes heb ik het idee dat het echt nooit goed blijft zittenquote:Op zondag 9 januari 2011 08:57 schreef trui het volgende:
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:30 schreef EsseEi het volgende:
Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maakde beste man wordt 85
)
Mijsje gaf inderdaad 2 links, dus ik denk dat het een schelpenrandje wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:28 schreef trui het volgende:
[..]
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.
bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee.ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.
Neequote:Op zondag 9 januari 2011 14:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt![]()
Trui hoe is t met gijsje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Trui hoe is t met gijsje?
Ze staan erbij in de OP, ik heb de OP opengezet, dan kan LekkerApart er nog in veranderen zolang het topic open is (in plaats van alleen de eerste twee dagen).quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!!
zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend
)
En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb)
oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten(weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!!
zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend
)
En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb)
oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten(weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Mijn moeder is allergisch en ik zeur al sinds mn 4e om een kat, ik zal er nooit overheen komenquote:Op zondag 9 januari 2011 15:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk.Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft.![]()
Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig?
Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.
Neuh ik vind het wel een goed maatje, maar dat is voor iedereen anders hequote:Op zondag 9 januari 2011 16:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ah oke. Dank je!
Leuk plaatje!
Toch maar eens aan de kat beginnen dan binnenkortWordt ie ook groot of valt dat mee?
Deal! (als ik kan enzo natuurlijk ;-) )quote:Op zondag 9 januari 2011 16:44 schreef Spiegelei het volgende:
Een meet? Lijkt me weer leuk. Ligt natuurlijk een beetje aan waar en wanneer maar ik wil wel hoor (Stefanie).
ik bedoelde deze, die ze zelf om de Granny Stripe deken heeft gemaakt. in de 'tadaah' post beschrijft ze hoe ze de rand gemaakt heeft.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:40 schreef mijsje het volgende:
Herfstblad, bij Attic24 zijn wel mooie randen, waar Lucy handige tutorials van laat zien:
deze is van de Bobble-shell Edging en deze is van de Granny Blanket Edging
Die is ook mooi!quote:Op zondag 9 januari 2011 18:06 schreef trui het volgende:
[..]
ik bedoelde deze, die ze zelf om de Granny Stripe deken heeft gemaakt. in de 'tadaah' post beschrijft ze hoe ze de rand gemaakt heeft.
quote:Op zondag 9 januari 2011 20:48 schreef YPPY het volgende:
Goed bezig spiegelei.
Die deken wordt weer echt jouw-eigen trui. Leuk is dat, er is iets waardoor je weet dat jij het hebt gemaakt.
De aap van Fiepje is ook leuk. Ik doe het je niet na.
En wat leuk al die nieuwe haaksters!
mijsje, je had het pas over de hutspotkleur. Wat vind je van de kleur? Het gaat niet helemaal zoals ik wil (Vicky heeft het gezien) dan ik had bedacht en het is nog niet af, maar wel in die kleur.
Ik had dat ook met mijn nijlpaard, die was topzwaar, maar met een beetje gefrunnik bleef hij toch staan. Maarre, wat ik me achteraf bedacht was dat ik best bv. wat visloodjes ofzo in zijn achterpoten had kunnen doen. Of desnoods kleine kiezels, ahoewel je die wel voelt zitten.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik dacht dat dezelfde twee keer achter elkaar had gepost. Grr oud awards.
Het haken gaat vrij langzaam, sinds 19 december niet eens 4 dingetjes, en geen een is er nog af, rat moet nog oogjes(vilt is niet mijn vriend en mams was niet lekker dus woensdag misschien), ollie moet nog een pet, pip moet nog voetjes en een mutsje, en olifant zn poten moeten er nog aan, maarrrrr ik had hem met spelden in elkaar gezet, en hij valt naar voren, iemand idee hoe je dit voorkomt?? Zn kop is gewoon te zwaar ofzo. Maarja een omgevallen olifant is niet leuk.
Die ben ik ook aan het hakenquote:Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
dat hoeft dus niet in dit geval...
ik ben ondertussen bezig met deze deken:
[ afbeelding ]
maar dan met de kleuren die ik ook voor de ballen heb gebruikt; rood, geel, groen, blauw en oranje. het worden 60 vierkantjes, een dekentje van 10x6. ik wil er met wit omheen, net als in de foto, en dan een brede rand om de hele deken heen, zodat hij toch wat groter wordt, zodat je hem als schootdekentje kan gebruiken op de bank...
ah, die is mooi! ik vind 't bij deze uit 't voorbeeld fantastisch dat er zo ontzettend veel verschillende kleuren in zitten, maar ben ook heel benieuwd hoe 't met jouw 5 kleuren wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef mijsje het volgende:
ik ben ondertussen bezig met deze deken:
[ afbeelding ]
maar dan met de kleuren die ik ook voor de ballen heb gebruikt; rood, geel, groen, blauw en oranje. het worden 60 vierkantjes, een dekentje van 10x6. ik wil er met wit omheen, net als in de foto, en dan een brede rand om de hele deken heen, zodat hij toch wat groter wordt, zodat je hem als schootdekentje kan gebruiken op de bank...
Als je alvast stipjes zet waar de gaatjes moeten komen en de achterkant van de perforator afhaald kan je het best goed zien. Zo heb ik het bij mijn kerstkaarten ook gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:06 schreef trui het volgende:
esseEi, ik heb de bodem niet echt groter gemaakt, maar de deksel wel. (pas toen zag ik dat dat aanbevolen werd, en het scheelde wel. maar de 'kleine' bodem was ook niet echt een probleem). en ik heb zo'n tang gebruikt om gaatjes te maken (waar je ook gaatjes mee in riemen kunt maken enzo). maar een perforator kan ook hoor! alleen is dat misschien iets minder makkelijk om precies te mikken.
Ik zag dat boompje staan op de flickr-pagina van Ana Paola Rimoliquote:Op maandag 10 januari 2011 13:20 schreef kirsten. het volgende:
Iemand had toch laatst hier dat lieve boompje gemaakt? Ik zou nog iets voor een vriendin maken en die heeft een natuurkamer, dus kan diegene een linkje naar het patroon misschien geven?
Die tweede!!!quote:Op maandag 10 januari 2011 14:13 schreef trui het volgende:
oja, ik kwam nog een leuk 'what-not-to-crochet' patroon tegen.
[ afbeelding ]
en deze dan!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:13 schreef trui het volgende:
oja, ik kwam nog een leuk 'what-not-to-crochet' patroon tegen.
Dat was ik.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:20 schreef kirsten. het volgende:
Iemand had toch laatst hier dat lieve boompje gemaakt? Ik zou nog iets voor een vriendin maken en die heeft een natuurkamer, dus kan diegene een linkje naar het patroon misschien geven?
Ja, anders weet ik het straks echt niet meer. Ik schrijf patronen eigenlijk altijd meteen uitquote:Op maandag 10 januari 2011 15:51 schreef trui het volgende:
wat goed dat je dat patroon meteen uitgeschreven hebt herfstblad!
Dat ga ik vanavond eens even proberen te fixen. Ik heb net mijn laptop weggebracht ter reparatie. Nu moet ik het met een iphone of ipad(dat klinkt eigenlijk wel heel erg verwend) doen maar dat lukt niet echt. Ik mis mijn laptoppiequote:Op maandag 10 januari 2011 11:38 schreef trui het volgende:
mmascha, heb je al een wip-fotootje van die deken? hij staat nog niet op ravelry toch?
Lavendel oid? Potpourri-achtig spul ofzo?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:37 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, er gaat wel een griepgolf rond he, sterkte herfstblad!
Weet niemand wat er in zo'n zakje moet?
[ afbeelding ]
Ja dat zou ik normaal gesproken ook denken, maar dit is dus specifiek voor een trouwerij, alleen snap ik de functie dan dus weer niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Ilske het volgende:
[..]
Lavendel oid? Potpourri-achtig spul ofzo?
Is het niet bedoeld als een soort bruidssuiker misschien? Een soort zakje met snoepjes die je soms meekrijgt?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat zou ik normaal gesproken ook denken, maar dit is dus specifiek voor een trouwerij, alleen snap ik de functie dan dus weer niet.
Of is het iets dat het bruidspaar aan de gasten meegeeft
Ook een vooruitbetaling gedaan en daar wel iets van gehoord?quote:Op maandag 10 januari 2011 18:44 schreef Fiepje het volgende:
Herfstblad, ik heb ook dit weekend een bestelling gedaan bij hobbydoos en nog niets binnen. Niet fijn, want over vijf kleurbanen aan m'n dekentje heb ik die bestelling echt nodig.
Beterschap voor de snotterende en/of vermoeide grieperige haaksters.
nee dat horen we pas een week van te voren, dus tot die tijd wachten en heel veel haken en breien. Mogelijk dit jaar krijgen we een kindje en anders 2012quote:Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lushweet je al wanneer jullie kindje komt? (of wanneer je het gaat halen?)
Wat leuk! Mag ik vragen of je al weet waar het kindje vandaan komt? Of kan het echt overal vandaan komen?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:31 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
nee dat horen we pas een week van te voren, dus tot die tijd wachten en heel veel haken en breien. Mogelijk dit jaar krijgen we een kindje en anders 2012
Ik heb magneten bij DealExtreme besteld. Eigenlijk om een beetje mee te spelen, maar uiteindelijk heb ik er bloemetjes omheen gehaakt en hangt de halve koelkast bij mijn ouders volquote:Op maandag 10 januari 2011 23:43 schreef Spiegelei het volgende:
Welkom Eleofant, Yoshi is!
Roze Koosje is af, morgen zal ik de fotootjes plaatsen
* Spiegelei is lui
Ik heb zelf niet altijd veel te zeggen, maar ik lees lekker mee hoor! Leuk om alle foto's en berichtjes te bekijken/lezen.
Ik moet overigens nodig weer wat oogjes bestellen (en dus ook bedenken welke ik nodig heb) en ik zat eraan te denken om ook ergens magneetjes te scoren (waar weet ik nog niet) want dan kan ik koelkastmagneten maken. Oh en sleutelhanger-ringen want die up-sleutelhanger wil ik ook nog eens maken.Hmmm, je zou er bijna een fulltime baan aan hebben, haha.
Dank je!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:26 schreef trui het volgende:
mooi muck! en bedankt voor de link naar dat deal-extreme. free shipping, da's altijd handig.misschien ga ik ook wel koelkastmagneetjes haken, moet nog een traktatie voor dochterlief bedenken.
als je door 1 lusje gaat krijg je er een ribbel in, zoals een boord van een muts of trui vaak heeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef antartica het volgende:
hallo, even een vraagje!
ik wil graag een streepjesdekentje maken uit het boek 'haken voor coole meiden'..deze bestaat uit allemaal halve stokjes. Wat ik nooit snap is of je bij een tour nou beide lussen van de vorige steek moet opnemen of alleen de achterste?
jup, en een knik soort van. Is ook makkelijk als je bijvoorbeeld kubusjes maakt, dan weet je precies hoe het vouwt zegmaar.Of als je bijvoorbeeld een cupcake bodem wilt maken, dan vouwt die bodem natuurlijk precies op 1 punt heel erg omhoog. Als je dan een rij alleen in achterste haakt kan je na het blocken dat veel makkelijker doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:29 schreef AnitraX het volgende:
[..]
als je door 1 lusje gaat krijg je er een ribbel in, zoals een boord van een muts of trui vaak heeft.
SPOILER: Lyssa, speciaal voor jou dan (niet de beste foto, heb wel schattigere van mijn schildpad, voor zover een schildpad schattig kan zijn haha)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef StefanieV het volgende:
Ik vroeg me trouwens af of ik er een sleutelhanger van ga maken of niet. Daarom hangt het touwtje er nog aan. Ik vind het wel wat groot voor een sleutelhanger, wat denken jullie.
Lyssa hahaIk zou het dan eerder aan een tas hangen ofzo, een grotere schoudertas oid?SPOILER: Lyssa, speciaal voor jou dan (niet de beste foto, heb wel schattigere van mijn schildpad, voor zover een schildpad schattig kan zijn haha)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En schildpadWas altijd mn lievelingsdier! Nu heb ik geen specifieke meer, maar schildpadden zijn nog steeds cute
![]()
Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijvenquote:Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef kirsten. het volgende:
Haha, die deken ligt bij mij te versloffen.. Wel beetje zonde want hij moet echt ongeveer af over een maandje
Gisteren en vandaag hebben we het laatste wat ik hier in Zweden te volgen heb, namelijk 6 uur lang presentaties. Ik heb gisteren 2 upjes (formaat hand) gemaakt, een boze en een goede zegmaar. Voor vandaag ga ik voor het bubblelegmonster in de kleuren felroze en grijs:
http://www.craftbits.com/project/amigurumi-bubble-leg-monster
dat patroon is echt één van de minst leesbare die ik ook ben tegengekomen, wat een hel zeg (teminste, in firefox dan hoe het in IE is weet ik niet)
Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwdquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:09 schreef mijsje het volgende:
Ik zag ook Frits...leuk bij het aquarium... ik dacht nog: waarom is dat half leeg? maar dat is vast voor de schildpad...
leuk idee om van Frits een sleutelhanger te maken, maar is hij niet een beetje te groot?
Bizar is dat hè?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik sta er vooral van te kijken dat ik het gewoon kán, zoiets als een muts zelf maken, die ook nog echt als zodanig kan functioneren.
Volgende project: ei-warmhouders. Lekker snel klaar
nou ik moet hem sowieso even overschrijven voor in de colleges,maar wist vaak niet of ze daar nou al een nieuwe rij bedoelden of nietquote:Op donderdag 13 januari 2011 07:51 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijven
Stitch toevallig?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:47 schreef Herfstblad het volgende:
Wat heb je voor gehaakte Disneyfiguren, Whoopdidoo?
Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.quote:
Oh, die assepoester klinkt geweldig, en ik kan ook breien. Mag ik je PM'en voor het patroon?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.
@herfstblad, heeeeul veel, maar het meeste is wel mickey enzo en winnie de pooh en looney tunes enzo.
En er zit een te gave omkeerbare assepoester bij, alleen helaas gebreid.
Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb jij daarover geruzied, wat tof. Ik vond m ook wel ergens op lijken. Pip lijkt ook onwijs op een andere pinguin.
U heeft PMquote:Muck tuurlijk mag dat.
precies, het is een beetje een lastige kwestie wannéér je dan precies van plagiaat spreekt.een tijdje geleden had iemand in 't lucy-forum op ravelry bijvoorbeeldeen leuk patroon uitgewerkt van een ronde gehaakte tas die ze ergens te koop had zien staan. (die ze nooit zelf zou kopen omdat ze nou eenmaal zelf kan haken, dus ze ging 'm namaken). er werd echter (vanuit de winkel die 'm verkocht) heel moeilijk gedaan over het feit dat ze het patroon misschien (gratis) online zou zetten, zie de discussie in dat topic, dus dat heeft ze uiteindelijk toch maar niet gedaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:23 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, mijn boom lijkt ook op die van Ana Paula Rimoli. Maar goed, ik heb dat plaatje ook gewoon nagedaan.![]()
Heel erg bedanktquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Muck heeft al mail, en herfstblad krijgt twee mailtjes. O het worden er 3 trouwens.
Maar sowieso soms heb je vrij simpele patroontjes op etsy, in principe als je een beetje gevorderd bent(en je hebt er zin in, wat ik dus niet heb) kun je dat echt wel uitvogelen.
Heb je een barbapapa-patroon?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
ik niet, iemand ging m toch doen, of was jij dat?
Ik moet nu gaan bedenken wat ik ga maken, barbapapa(hoe cool is dat), mega mickey, of schattige kangaroetjes. Nou ja eerst maar naar school en vanavond(ooo hee wie is de mol komt) mn kikker zo veel mogelijk afkrijgen, dan kan ik zondag aan iets nieuws beginnen.
Iemand van hier was hem wel aan het maken, meen ik, maar ik weet dus niet wiequote:Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
ik niet, iemand ging m toch doen, of was jij dat?
Ik moet nu gaan bedenken wat ik ga maken, barbapapa(hoe cool is dat), mega mickey, of schattige kangaroetjes. Nou ja eerst maar naar school en vanavond(ooo hee wie is de mol komt) mn kikker zo veel mogelijk afkrijgen, dan kan ik zondag aan iets nieuws beginnen.
Hoe werkt dat met zo'n webshop? Krijg je dan het patroon op papier thuis? Of op de pc? En met de engelse versie, krijg je dan een engels patroon?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Roosje is wel heel schattig.
http://www.amigurumiswebs(...)_id=9&aid=63&lang=NL
Is deze nieuw, ik vind m schattig!
Er zijn echt nog een aantal die in een boekje moeten komen. Ik koop liever een boekje voor 9,95 dan 1 patroon voor 2,95 of 3,95 (ben ook maar een arme student)
Ik ga de discussie ook lezen, ik zag opeens een trui voorbij komen, en het was ook trui, wel een beetje raar hoor
Ja maar ik bedoelde meer of t dan een engels of amerikaans engels patroon isquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:11 schreef trui het volgende:
meestal gewoon via e-mail, een pdf-bestandje. en ja, een engelse versie is doorgaans in 't engels ja.
Bij Christel is het een Wordbestand in je mailbox nadat ze je betaling ontvangen heeftquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:10 schreef Loqi het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met zo'n webshop? Krijg je dan het patroon op papier thuis? Of op de pc? En met de engelse versie, krijg je dan een engels patroon?
Ik heb m ook ergens liggen, maar ben nog helemaal niet ver. Spiegelei kan wel helpen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:02 schreef EsseEi het volgende:
Spiegelei is hem aan het maken dacht iken nog iemand
oh whoop heb je ook een bericht gestuurd
leuk, wat voor olifant???quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:48 schreef Herfstblad het volgende:
Bij deze dan:
Spiegelei: Hoeveel wol/katoen heb je gebruikt totnutoe?
Ik ben nu trouwens met een olifantje bezig
haha, wat is allemaal nuttig dan??? ja het dekentje is wel nuttig maar de knuffels haken vind ik ook leuk en als je er iemand anders blij mee kunt maken dan is het ook weer nuttig toch??quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind nuttige dingen meestal niet leuk om te hakenLigt ook wel aan de kleuren enzo.
Goede tip. Hij komt nu ook net totaan mn oren, zonde eigenlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:22 schreef trui het volgende:
ja, er zijn ook veel nuttige dingen die ook nog eens leuk zijn om te haken, dus ik kom ook niet zo vaak meer toe aan beestjes/poppetjes. lemijn, als je de ballen niet aan de muts maakt is 't misschien een idee om er nog wel een paar 'flappen' aan te haken, zodat je oren lekker warm blijven? da's niet moeilijk hoor: ter hoogte van waar je ze wil hebben een paar rijtjes dezelfde steek aanhouden (heen en terug) en telkens een beetje minderen. ik vond de muts zonder ballen toch een beetje 'onaf' eruitzien. hoewel degene die ik 'm gegeven heb ze er toch ook weer afgehaald heeft. maar ze hadden ook een oorwarmende functie.
Ik ga met haar onderhandelen over de kleuren, en over een golfjesdeken of granny's. Alleen zwart en rood vind ik ook saai namelijkquote:iets met zwart en rood, hmm. daar zou ik niet zo heel warm voor lopen. tenzij er nog andere kleuren bij mogen.
Die licentie slaat echt nergens opquote:
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...quote:Kan ik nog steeds verdienen aan mijn in licentie gegeven werken als ik kies voor een niet-commerciële licentievariant?
Jazeker. De voorwaarde ‘alleen voor niet-commerciële doeleinden’ is alleen van toepassing op derden die gebruik maken van je werk, niet op jezelf (de auteursrechthebbende). Als andere mensen je werk gebruiken, verhandelen of kopiëren kunnen zij dat niet doen voor ‘zakelijk of persoonlijk financieel gewin’, tenzij jij daar toestemming voor geeft.
Wij streven ernaar om mensen te stimuleren om te experimenteren met de manier waarop zij hun werk promoten en aan de man brengen. Sterker nog, de niet-commerciële licentievariant is bedoeld als een middel voor mensen om te verdienen aan hun werk door hen de mogelijkheid te geven om hun werk maximaal te verspreiden en tegelijkertijd de commerciële aspecten van hun auteursrechten in eigen hand te houden. Hiervoor hebben wij het CC+ protocol ontwikkeld: Door middel van extra metadata kan je gebruikers van je werk laten weten waar zij terecht kunnen om toestemming voor commercieel gebruik aan te vragen. Meer informatie over CC+ vind je hier (Engels).
Nog een opmerking over deze niet-commerciële bepaling: File-sharing of het uitwisselen van werken via Internet wordt volgens Nederlands recht misschien wel beschouwd als een handeling gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin. Creative Commons hecht veel waarde aan file-sharing als een middel om werken te verspreiden en bekendheid te geven. De licenties bevatten daarom een uitdrukkelijke bepaling met betrekking tot file-sharing waarin wordt gesteld dat het uitwisselen van werken via Internet niet wordt beschouwd als zijnde bedoeld voor of gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin op voorwaarde dat er geen betaling of andersoortige financiële vergoeding plaatsvindt in verband met de uitwisseling van dergelijke werken.
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Inu het volgende:
Maar als ik dit lees:
[..]
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
Ja maar trui, ergens op FOK zweven ook foto's rond van Fusionfreak ( de maker van die creaties). 't past wel bij elkaar, houdt geloof ik van primaire kleuren. Ik zou het zelf niet dragen maar als je die foto's zou zien/hebt gezien dan snap je me wel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:42 schreef trui het volgende:
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.
ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks.(of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren.
).
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:47 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
Oh, diegene van die patronenquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?
Verder is dat goed om te weten!
Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is
Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoegquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?
Verder is dat goed om te weten!
Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt.
[..]
U heeft PM
Een bol van hoeveel gram?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:29 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg
Ik heb bollen van de Zeeman, dus dat is 100 gram denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.
[..]
Een bol van hoeveel gram?Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
Laten we het hier aub zonder nare discussies houden mensen, wordt niemand vrolijker van! Tuurlijk zijn er dingetjes die op elkaar lijken, zo hadden Whoop en ik ooit eens (ahum, ergens in de afgelopen 3 maanden dusquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:34 schreef christel1 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
Geen idee, niet opgemeten. Een goeie 10tal cm denk k :-)quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vergat Frits trouwens, die is ook erg leuk!
Hoe groot is Frits?
Kan primaquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan
Kan heel goed!quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |