abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91240516
Wat heb je voor gehaakte Disneyfiguren, Whoopdidoo? :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:58:27 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91241265
Het heeft een week geduurd, maar mijn muts is af! Het ging eigenlijk heel snel, maar had telkens kort de tijd, en had afgelopen weekend een heel stuk uit mijn hoofd het patroon foutief gevolgd. Dus toen kon ik practisch weer op nieuw beginnen... maar het werd formaat babymuts en ik heb geen baby en wel een volwassen hoofd. Dus oO<
Ik heb 'm gemaakt met 2 bollen, die beide in de bol weer langzaam verliepn van kleur. En dan om de 2 banen wisselen. Ik heb het patroon van dropsdesign gevolgd, maar zonder pompoenen (dan maar niet af, ik vind ze echt niks).

Actiefoto met bijpassend zwart incognito-streepje voor mn ogen:

En nog een detail, omdat ik best trots op ben op hoe gelijkmatig het is geworden:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91242011
O+ mooi Lemijn! ziet er lekker warm uit!

Ik zag ook Frits... :D leuk bij het aquarium... ik dacht nog: waarom is dat half leeg? maar dat is vast voor de schildpad... :D leuk idee om van Frits een sleutelhanger te maken, maar is hij niet een beetje te groot?
en een bloem en een beest en een shawl... O+ gewoon helemaal leuk!
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:19:47 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91242596
Ik sta er vooral van te kijken dat ik het gewoon kán, zoiets als een muts zelf maken, die ook nog echt als zodanig kan functioneren.
Volgende project: ei-warmhouders. Lekker snel klaar :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91244247
Leuke muts Lemijn! :)

Vandaag een Koosje gehaakt en 2 toeren aan de deken. Redelijk productief dus qua haken. :)
pi_91250586
Haha, die deken ligt bij mij te versloffen.. Wel beetje zonde want hij moet echt ongeveer af over een maandje :(

Gisteren en vandaag hebben we het laatste wat ik hier in Zweden te volgen heb, namelijk 6 uur lang presentaties. Ik heb gisteren 2 upjes (formaat hand) gemaakt, een boze en een goede zegmaar. Voor vandaag ga ik voor het bubblelegmonster in de kleuren felroze en grijs:
http://www.craftbits.com/project/amigurumi-bubble-leg-monster
dat patroon is echt één van de minst leesbare die ik ook ben tegengekomen, wat een hel zeg (teminste, in firefox dan hoe het in IE is weet ik niet :P )
pi_91250835
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef kirsten. het volgende:
Haha, die deken ligt bij mij te versloffen.. Wel beetje zonde want hij moet echt ongeveer af over een maandje :(

Gisteren en vandaag hebben we het laatste wat ik hier in Zweden te volgen heb, namelijk 6 uur lang presentaties. Ik heb gisteren 2 upjes (formaat hand) gemaakt, een boze en een goede zegmaar. Voor vandaag ga ik voor het bubblelegmonster in de kleuren felroze en grijs:
http://www.craftbits.com/project/amigurumi-bubble-leg-monster
dat patroon is echt één van de minst leesbare die ik ook ben tegengekomen, wat een hel zeg (teminste, in firefox dan hoe het in IE is weet ik niet :P )
Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijven :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:05:49 #233
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91250994
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:09 schreef mijsje het volgende:

Ik zag ook Frits... :D leuk bij het aquarium... ik dacht nog: waarom is dat half leeg? maar dat is vast voor de schildpad... :D leuk idee om van Frits een sleutelhanger te maken, maar is hij niet een beetje te groot?

Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwd :D

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik sta er vooral van te kijken dat ik het gewoon kán, zoiets als een muts zelf maken, die ook nog echt als zodanig kan functioneren.
Volgende project: ei-warmhouders. Lekker snel klaar :P
Bizar is dat hè?
Jaaaarenlang kon ik alleen maar slierten haken (en vingerhaken was dan toch sneller :+ ) voor aan mijn gebreide werkjes en ineens had ik het door en kon ik van alles maken :D
Sindsdien heb ik mijn breinaalden bijna niet meer aangeraakt :@
Haken gaat zo veel sneller en de patronen zijn veel makkelijker naar je eigen smaak/maten/wensen aan te passen vind ik O+

Voor je het weet maak je complete beestjes enzo *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91251001
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:51 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Die heb ik ook een paar keer gemaakt. Leuk ding, maar lastig te volgen patroon, zo allemaal achter elkaar. Ik kwam er altijd wel uit, iig genoeg om het niet zelf ff anders op te schrijven :P
nou ik moet hem sowieso even overschrijven voor in de colleges,maar wist vaak niet of ze daar nou al een nieuwe rij bedoelden of niet ;)
pi_91251779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:47 schreef Herfstblad het volgende:
Wat heb je voor gehaakte Disneyfiguren, Whoopdidoo? :)
Stitch toevallig? O+
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_91251966
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:55 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Stitch toevallig? O+
Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.

@herfstblad, heeeeul veel, maar het meeste is wel mickey enzo en winnie de pooh en looney tunes enzo.

En er zit een te gave omkeerbare assepoester bij, alleen helaas gebreid.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:06:13 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91251982
Lemijn, toffe muts! en dat drops garen waar 't patroon vanuit gaat is ook een stuk dikker, kwam je daardoor een stuk kleiner uit? ik vind 't heel mooie kleuren zo! op naar de ei-warmers. :+

Frits is leuk gelukt! ('t is wel precies dat zeepaard waar ik toen nogal fel over geruzied heb met Christel Krukkert, omdat ik haar verdacht van plagiaat -hij lijkt nl sprekend op Charly the Seahorse van Mygurumi, al is Charly wel een stuk mooier vind ik :P )

mooi beest, mynerfius! :D O+

en wat grappig, zo'n zichzelf vouwend bloemetje. is dat 'tzelfde principe als laatst bij dat kussen-patroon?

ik kan helaas geen echt leuke dingetjes vinden om om zo'n magneetje heen te haken die geschikt zijn voor traktaties in de (kleuter)klas. althans, hartjes en bloemetjes zat, maar daar kun je voor jongens weer minder goed mee aankomen. dus 't wordt waarschijnlijk toch een wat gewoner knutselwerkje. najaaa, scheelt me ook vast veel haaktijd.

de deken schiet al aardig op. nog twee gewone zeshoekjes vasthaken, en dan ga ik nog halve hexagonnen haken voor de zijkanten, dan nog een rand erom en klaar is ie!! ik heb er gisteren al even onder gelegen (moest toch getest worden he) en hij is heerlijk zacht en groot zat. O+ dus... over een paar dagen kan hij naar m'n vader (die deze week al begonnen is met die bestralingen dus ik wilde 'm zo snel mogelijk af hebben).
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:07:19 #238
112545 Muck
pi_91252003
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:05 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Toevallig wel! Moet je maar even pmmen als je m wilt voor je email. Het is wel een lastig patroon zie ik, en af en toe in t half arabisch :S Dus weet niet of je eruit komt, ik wil er anders ook wel naar kijken als je er niet uitkomt maar dat wordt pas maandag.

@herfstblad, heeeeul veel, maar het meeste is wel mickey enzo en winnie de pooh en looney tunes enzo.

En er zit een te gave omkeerbare assepoester bij, alleen helaas gebreid.
Oh, die assepoester klinkt geweldig, en ik kan ook breien. Mag ik je PM'en voor het patroon? :9
pi_91252020
Heb jij daarover geruzied, wat tof. Ik vond m ook wel ergens op lijken. Pip lijkt ook onwijs op een andere pinguin.

Muck tuurlijk mag dat.

Wow zie net dat ik dumpey van de zeven dwergen ook gebreid heb, wat een werk.
Zitten ook te schattige winnie de pooh dingen bij, helaas gebreid, snik.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:09:24 #240
112545 Muck
pi_91252038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heb jij daarover geruzied, wat tof. Ik vond m ook wel ergens op lijken. Pip lijkt ook onwijs op een andere pinguin.
Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt. :{
quote:
Muck tuurlijk mag dat.
U heeft PM *O*
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:11:42 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91252078
ach ja, ik was er toen heel fel op maar inmiddels ben ik wel wat gematigder geworden geloof ik. het is natuurlijk toch lastig, je kunt je best laten inspireren door plaatjes van werk van anderen, dat is niet per se verboden. en ze heeft me toen het frits-patroon gemaild, dat is wel heel anders opgeschreven in elk geval dan dat van charly, dus ik geloof best dat ze het zelf heeft uitgevogeld.
in de haak.
pi_91252367
Nou ja, mijn boom lijkt ook op die van Ana Paula Rimoli. Maar goed, ik heb dat plaatje ook gewoon nagedaan. ;)
Ik weet dat iemand ook vond dat Roosje heel erg op een ander olifantje leek.

Ik heb je ook een PM gestuurd, Whoopdidoo! :)
pi_91252941
Muck heeft al mail, en herfstblad krijgt twee mailtjes. O het worden er 3 trouwens.

Maar sowieso soms heb je vrij simpele patroontjes op etsy, in principe als je een beetje gevorderd bent(en je hebt er zin in, wat ik dus niet heb) kun je dat echt wel uitvogelen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:48:26 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91253010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:23 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, mijn boom lijkt ook op die van Ana Paula Rimoli. Maar goed, ik heb dat plaatje ook gewoon nagedaan. ;)
precies, het is een beetje een lastige kwestie wannéér je dan precies van plagiaat spreekt.een tijdje geleden had iemand in 't lucy-forum op ravelry bijvoorbeeldeen leuk patroon uitgewerkt van een ronde gehaakte tas die ze ergens te koop had zien staan. (die ze nooit zelf zou kopen omdat ze nou eenmaal zelf kan haken, dus ze ging 'm namaken). er werd echter (vanuit de winkel die 'm verkocht) heel moeilijk gedaan over het feit dat ze het patroon misschien (gratis) online zou zetten, zie de discussie in dat topic, dus dat heeft ze uiteindelijk toch maar niet gedaan.
in de haak.
pi_91253082
;) Dan zie ik ze wel verschijnen. Dank je!

Ik heb er meestal ook geen zin in. Alleen als ik een beestje echt heel gaaf vind of als het beestje er nog niet is. En als het Engels is, dan haak ik soms ook af.

Plagiaat is sowieso lastig bij dit soort dingen ja. Kijk, als je De ontdekking van de hemel overschrijft en als je eigen presenteert, dan is het duidelijk. Maar ja, wanneer is het plagiaat bij haakpatronen? Wanneer je een foto nahaakt of als je een patroon uitgebreider maakt? Dat is gewoon lastig, net als het verkopen van amigurumi's. Wanneer mag je het wel, wanneer niet.

Ik ga de discussie even lezen :)
pi_91253110
Roosje is wel heel schattig.
http://www.amigurumiswebs(...)_id=9&aid=63&lang=NL
Is deze nieuw, ik vind m schattig!
Er zijn echt nog een aantal die in een boekje moeten komen. Ik koop liever een boekje voor 9,95 dan 1 patroon voor 2,95 of 3,95 (ben ook maar een arme student)

Ik ga de discussie ook lezen, ik zag opeens een trui voorbij komen, en het was ook trui, wel een beetje raar hoor :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:55:28 #247
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91253180
oeeh de vis had ik wel gezien maar de schildpad pas toen je het zei! :D en schildpadden O+ eten ze de vis niet op? :o
we hadden er ook 2 (maar ze gingen elkaar bijten, zitten nu in schildpadden opvang :D)

en mooie muts Lemijn! :D

Trui ik weet niet hoe dat pinwheel kussen zich draait, maar het magneetje zijn dus 7 lussen van 23 losse en daar dan 4 rijen omheen haken en om de 1 of andere reden draait het vanzelf :D (heel makkelijk)

Plagiaat is inderdaad lastig....had er pas een blog-post over gelezen van de eigenaar van een webwinkel. Over dat je iets best na mag maken als het voor jezelf is (omdat het anders teveel discussie is) maar als je het gaat verkopen of gratis weg gaat geven is dat natuurlijk rot voor diegene met de webwinkel enzo... maar ook dat het lastig was: heb ik dit idee nu helemaal zelf bedacht, of ergens al gezien? en misschien heeft iemand wel het zelfde bedacht....

Wou vandaag eerst naar centrum Delft gaan, maar nu toch naar Rotterdam (moet uitslag van een test ophalen), dus dan maar naar de Wibra en niet naar de wolwinkel ;)
pi_91253211
Evie is er sinds 14 december geloof ik. Ik vind haar ook schattig en ze is goed te doen. Heb haar gemaakt, alleen dan in het bruin.

Ik koop ze meestal meteen, heb geen geduld :P

Ik heb trouwens de draak van Delicious Crochet gekocht, alleen hoeveel van de hoofdkleur moet daarin? Als ik kijk naar de lengte toch wel 200 - 300 gr, maar wie weet dat zeker? :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:58:57 #249
112545 Muck
pi_91253269
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:45 schreef Whoopdidoo het volgende:
Muck heeft al mail, en herfstblad krijgt twee mailtjes. O het worden er 3 trouwens.

Maar sowieso soms heb je vrij simpele patroontjes op etsy, in principe als je een beetje gevorderd bent(en je hebt er zin in, wat ik dus niet heb) kun je dat echt wel uitvogelen.
Heel erg bedankt *O*
pi_91253277
ik niet, iemand ging m toch doen, of was jij dat?

Ik moet nu gaan bedenken wat ik ga maken, barbapapa(hoe cool is dat), mega mickey, of schattige kangaroetjes. Nou ja eerst maar naar school en vanavond(ooo hee wie is de mol komt) mn kikker zo veel mogelijk afkrijgen, dan kan ik zondag aan iets nieuws beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')