abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 10:31:07 #76
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91058032
Wow trui hij wordt mooi! :D:D en ziet er lekker warm uit! :D

ik hoef nog maar 12 van de 111 ziektebeelden ^^ nu even doen :D en dan nog even haken :D
pi_91058083
Awh ik ben zo jaloers op jullie, haken (en breien) is iets wat ik heel graag wil leren..want ik kan het absoluut niet ;( Gelukkig heb ik wel een superschoonmoeder, zij heeft al vanalles voor m'n zoontje gemaakt:

Een truitje met nintendo figuurtjes erop O+

Een multicolour mutsje

Een voetenzak inclusief voering en rits, voor in de wandelwagen O+
pi_91058142
Trui, je deken... ik heb er geen woorden voor! :D Zo mooi! De kleuren zijn ook geweldig. Nu krijg ik zin om dat ook te maken.
pi_91058167
YouTube op links, handwerkboek op rechts... En een haaknaald in mijn hand. :7

Door die prachtige dingen hier wil ik echt leren haken!!

Update: ik heb de draad inmiddels in mijn andere hand. oO<

Update 2: na nog wat hulp van Mama Lutte begint zich er een lapje te vormen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lutte op 09-01-2011 11:25:15 ]
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 9 januari 2011 @ 11:30:36 #80
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91059045
wow mooie dingen gekregen Rise Amaris! :D

en Lutte, ben benieuwd naar je eerste creaties!
langzaam nemen wij haaksters de wereld over;)

Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maak :P de beste man wordt 85 :P)
  zondag 9 januari 2011 @ 11:32:19 #81
78666 muts88
goedgemutst
pi_91059090
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.

Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehss O+ Je gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg? :)

Fiepje, dat aapje is lieeef!
pi_91059140
O+ wow RiesAmaris, dat ziet er mooi uit! (ik kan alleen het mutsje niet zien) maar wat een geluk met zo'n schoonmoeder... :)

EsseEi, ik heb inderdaad dat doosje gemaakt, maar ik heb het niet gelamineerd/verstevigd. door de vorm waar de kaarten in gedwongen werden, werd het doosje stevig genoeg waar ik het voor wil gebruiken. als het echt veel gebruikt wordt als bonbondoosje, dan zou ik het misschien wel verstevigen met plastig (al dan niet gelamineerd) maar wel zodat er ook aan de binnenkant plastic zit. (lijkt me wat hygiënischer dan papier/karton tegen het eten aan...) :) ik ben benieuwd naar jouw doosje straks :)
pi_91059141
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:32 schreef muts88 het volgende:
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.

Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehss O+ Je gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg? :)

Fiepje, dat aapje is lieeef!
Ik heb de draadjes nog niet weggewerkt. Zit daar nog over te twijfelen, net als over een rand. Meehaken is geen optie, omdat ze dan loslaten (bij mij dan).
Heeft iemand trouwens een mooi patroon voor een rand?

Goed zo, Lutte! :D

Mooie dingen RiesAmaris! :) Handig, zo'n schoonmoeder ;)
pi_91059277
Herfstblad, bij Attic24 zijn wel mooie randen, waar Lucy handige tutorials van laat zien:
deze is van de Bobble-shell Edging en deze is van de Granny Blanket Edging maar er zijn inderdaad nog heel veel meer manieren om een rand te maken, zoals bijvoorbeeld gewoon 2 of 3 toeren met vasten, steeds een andere kleur...
pi_91059372
Die schelpjesrand is wel leuk. Die heb ik ook aan mijn lucybag zitten. Maar misschien wordt dat wat te druk. Misschien maar eens proberen als de deken af is :) En dan nog een kleur vinden die niet in de deken zit ;)
Ik zat zelf in eerst instantie aan vasten te denken, maar dat vind ik ook weer zo saai :P

Ik vind de tutorials van Lucy vaak niet zo handig juist :P Bij de tas had ik heel veel moeite met de bodem.
pi_91059882
dat kan, ieder leest het op zijn manier... ik heb er nog nooit problemen mee gehad, met de tutorials die ik heb gevolgd dan... :)
ik ben benieuwd naar je deken straks :)
pi_91060364
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 08:57 schreef trui het volgende:
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
Ik ben volgende week dinsdag weer thuis! Het afwerken is inderdaad zo'n rotwerk, heb gisteren een stuk of 20 draadjes weg zitten werken maar dat valt inderdaad tegen. En nu ik weer met een andere granny blanket bezig ben valt het me ook op hoe slecht ik kan wegwerken, want zonder knoopjes heb ik het idee dat het echt nooit goed blijft zitten :(
pi_91060511
Ik wil ook weer meeten! Hangt er wel heel erg vanaf waar het is en wanneer. Want lange ritten alleen doe ik liever niet (tenzij ik weer met Spiegelei kan afspreken :D )
pi_91060521
Wow Trui, wat een mooie deken is dat aan het worden! Krijg gelijk weer zin om ook wat met mijn hexagons te gaan doen (die liggen al anderhalf jaar te verstoffen). Maar eerst de grannystripe deken af, anders kom ik straks om in de Wipjes. Maar eerst gaan we een rondje langs de familie, mijn dikke buik showen. Dus pas vanavond weer haken.

En RiesAmaris, wat een mooie dingen maakt je schoonmoeder! Wegens op hol geslagen hormonsters ben ik vooral weg van de voetenzak (en het kindje dat erin ligt) O+

Lutte, gaat helemaal goed komen, ben benieuwd naar je eerste creaties!

Ben er trouwens ook nog niet over uit hoe de draadjes van de grannystripe weg te werken. Waarschijnlijk toch een aantal keer door het werk heensteken en hopen dat het blijft zitten...
  zondag 9 januari 2011 @ 12:28:57 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91060563
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:30 schreef EsseEi het volgende:
Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maak :P de beste man wordt 85 :P)
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.

bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee. :) ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 09-01-2011 12:35:06 ]
in de haak.
pi_91060720
draadjes wegwerken doe ik altijd door het door een stokje van boven naar beneden te steken, en dan via hetzelfde stokje weer naar boven toe, maar niet door het zelfde gaatje insteken als dat je uitkwam. zo veranker je de draad en laat hij niet meer los als hij is afgeknipt. snap je? bij acryl ziet het er prima uit, en zie je het bijna niet, bij katoen zie je het wat beter, maar als je echt aan de achterkant van de stof blijft, dan gaat het wel.
pi_91060878
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:28 schreef trui het volgende:

[..]

het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.

bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee. :) ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.
Mijsje gaf inderdaad 2 links, dus ik denk dat het een schelpenrandje wordt. :) Die heb ik ook al eens gemaakt aan de lucybag.

En sorry mijsje, maar ik zie het niet echt voor me :P
pi_91062186
:D hahaha, geeft niet hoor, ik zal even kijken of ik foto's kan maken een keer, zodat mensen letterlijk voor zich kunnen zien wat ik bedoel... ;)
pi_91064829
Aapje is leuk!

EsseEi ik ben jaloers op je bioscoopbezoek!
En zag dat nog iemand widm volgt *O*

En ik zal morgen eens foto's maken.

posten na alleen pagina 1 is ook raar, lees je de post boven je en dan denk je echt huh?

Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt O-)
Trui hoe is t met gijsje?
  zondag 9 januari 2011 @ 14:43:57 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91065893
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt O-)
Nee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
  zondag 9 januari 2011 @ 14:52:21 #96
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91066261
:o ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!! :D zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend ;))

En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb) :(

oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten :D (weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
pi_91066369
quote:
Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
:o ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!! :D zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend ;))

En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb) :(

oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten :D (weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Ze staan erbij in de OP, ik heb de OP opengezet, dan kan LekkerApart er nog in veranderen zolang het topic open is (in plaats van alleen de eerste twee dagen).
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_91066771
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:

Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk. :P Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan :P
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft. O+

Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig? :')

Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 09-01-2011 15:49:14 ]
pi_91068549
Niet bedoelt om te spammen, maar ik heb hier een partij van een paar 100 kilo wit polyester garen liggen in de dikte NE 12/4 (NM 20/4)
Kan ik hier iemand er blij mee maken? Conen zijn 3,2 kilo per stuk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_91070356
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk. :P Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan :P
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft. O+

Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig? :')

Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.
Mijn moeder is allergisch en ik zeur al sinds mn 4e om een kat, ik zal er nooit overheen komen :P

Hoe kom je niet uit? Uit mn hoofd is ie 7 en dan een tijdje 14 en dan raar. Ik ga even voor je kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')