Mooi gemaakt, en je kat denkt er ook zo overquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Herfstblad het volgende:
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto.![]()
[ afbeelding ]
Is het niet handig als dat in de OP komt?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:20 schreef EsseEi het volgende:
och die katen dat deken!
![]()
![]()
en dat aapje!!:D echt super lief en leuk!!!
zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S
wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Oke dan doe ik dat evenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:22 schreef Herfstblad het volgende:
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.
Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben.Vooral die op de foto.
Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe.
Mijn katten jatten ook regelmatig bollen uit de wolmanden en dan rennen ze keihard naar mijn moeder haar slaapkamer. Stiekem ook wel grappig.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:26 schreef EsseEi het volgende:
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
Nee, dan moet je meer punten maken, dus je beginketting langer maken (wel ff uitrekenen hoeveel meer je er dan moet hebbenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:00 schreef Daste het volgende:
Dank jullie wel voor alle goede wensen!![]()
Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijkenZou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?
De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.
en ik wil ook een kat
Ik heb speciale viltwol gekocht toen, maar dat was er alleen voor naald 8...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).
Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel!En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.
Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo?
Haha nee, maar zou goed kunnen. Overigens zijn zijn moeder en zijn broer helemaal niet vervelend met wol, die geven er niets om.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:35 schreef Fiepje het volgende:
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.
Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
[ afbeelding ] Ze zijn dol op mijn haakwerkMooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!
Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
Omdat je haaksel/breisel nogal krimpt heb je best veel wol nodig. Ik had voor 2 sloffen (=1 paar, maat 37) 3 bolletjes van 50 gram nodig. Dus 6 bolletjes voor een tas klinkt niet heel gek.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).
Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel!En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.
Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo?
SPOILER: kattenpraatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.straks even naar Den Helder, lekker visjes maken in de auto...![]()
Ik heb de draadjes nog niet weggewerkt. Zit daar nog over te twijfelen, net als over een rand. Meehaken is geen optie, omdat ze dan loslaten (bij mij dan).quote:Op zondag 9 januari 2011 11:32 schreef muts88 het volgende:
Wat een leuke dingen weer!
Trui, je deken is geweldig! Ik heb het geduld er helaas niet voor. Met de sjaal begin ik al moeite te krijgen. Je moet toch steeds hetzelfde doen.
Herfstblad, jouw deken wordt zo mooi en vrolijk! En kittiehssJe gebruikt ook Granny Stripes hè? Hoe werk jij de draadjes precies weg?
Fiepje, dat aapje is lieeef!
Ik ben volgende week dinsdag weer thuis! Het afwerken is inderdaad zo'n rotwerk, heb gisteren een stuk of 20 draadjes weg zitten werken maar dat valt inderdaad tegen. En nu ik weer met een andere granny blanket bezig ben valt het me ook op hoe slecht ik kan wegwerken, want zonder knoopjes heb ik het idee dat het echt nooit goed blijft zittenquote:Op zondag 9 januari 2011 08:57 schreef trui het volgende:
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:30 schreef EsseEi het volgende:
Trui en Mijsje, jullie hebben toch een doosje van kaarten gemaakt? moet je die kaarten nog lamineren/verstevigen? wil het misschien maken voor m'n opa (als een leuk bon bon doosje, met bon bons die ik dan ook maakde beste man wordt 85
)
Mijsje gaf inderdaad 2 links, dus ik denk dat het een schelpenrandje wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:28 schreef trui het volgende:
[..]
het moest eigenlijk wel (althans, er stond wel zoiets in 't patroon, dat je er een laagje plastic voor en achter moest doen), maar ik las dat pas te laat en heb 't dus niet meer gedaan. ik denk dat het wel veel scheelt in stevigheid. sommige kaarten die ik gebruikt heb waren ook wat dun, dus daar heb je dan 't gevaar van dubbelknakken.
bedankt voor de complimenten luitjes, ik ben er zelf ook al best blij mee.ik moet ook nog nadenken over een rand, herfstblad. kan veel uitmaken, als je er een leuke rand omheen hebt. heb je lucy's grannystripe rand gezien? oh wacht, ik geloof dat mijsje daar ookal naar verwees? ik ben nu bij m'n ouders dus kan niet uitvoerig gaan zitten internetten. vanavond misschien.
Neequote:Op zondag 9 januari 2011 14:20 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is er niemand van jullie kattenmensen die zn kat kwijt wilt![]()
Trui hoe is t met gijsje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Trui hoe is t met gijsje?
Ze staan erbij in de OP, ik heb de OP opengezet, dan kan LekkerApart er nog in veranderen zolang het topic open is (in plaats van alleen de eerste twee dagen).quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!!
zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend
)
En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb)
oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten(weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef EsseEi het volgende:
ik heb een geniale ingeving voor het doosje: met foto's!!!
zal het resultaat laten zien! (en wel lamineren dan, nog even bedenken hoe maar goed, Hema is je beste vriend
)
En al die katten ^^ allergie enzo (althans: broer, maar zal me niks verbazen als ik het ook heb)
oh en iemand moet in de OP Muck en Stefanie erbij zetten(weet niet hoe het moet)
(en best trots: uitgeleerd!! en heb dus de discipline gehad het in m'n vakantie te doen)
Mijn moeder is allergisch en ik zeur al sinds mn 4e om een kat, ik zal er nooit overheen komenquote:Op zondag 9 januari 2011 15:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik ben ook allergisch, maar daar zijn we pas in de zomer van 2009 achtergekomen en de katten blijven nu lekker en ik vind katten ook te leuk.Ik heb er ook niet heel veel last van trouwens. Ik heb al katten sinds mijn geboorte. Nou ja, mijn ouder(s) dan
Wat grappig dat iedereen hier ongeveer rode heeft.![]()
Ik wil nog wel haken vandaag, maar ik heb toch ook geen zin. Hoezo tegenstrijdig?
Heeft iemand hier trouwens Amineko the cat al eens gehaakt? Ik kom bij het vertalen van het patroon er niet helemaal uit bij de snoet/mouth.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |