abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91041213
Lief aapje hoor =)

is het erg als granny's een beetje elastisch zijn? gaat het dan later uit z'n verband trekken of dat niet? want de DK is behoorlijk elastisch!
pi_91041276
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto. :{

De deken is trouwens 53 toeren nu :)
pi_91041327
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Herfstblad het volgende:
Nou mijn deken is ingepikt door de meneer op de foto. :{

[ afbeelding ]
Mooi gemaakt, en je kat denkt er ook zo over O+
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:20:38 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91041473
och die kat :D en dat deken! :D O+

en dat aapje!! :D:D echt super lief en leuk!!! :D

zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
pi_91041529
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:20 schreef EsseEi het volgende:
och die kat :D en dat deken! :D O+

en dat aapje!! :D:D echt super lief en leuk!!! :D

zitten 20 GSjes van de 45 aan elkaar, 1 fo\ut gedaan dus die net los moeten pielen :S

wie wil meeten:
Lemijn
EsseEi
Knitwit
Mijsje
Daste
Herfstblad
Lyssa
Kirsten
Inu
Is het niet handig als dat in de OP komt?
pi_91041609
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.

Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben. :Y Vooral die op de foto, maar zijn broer kan er ook wat van. Wegrennen met bollen wol enzo ;).

Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe. :)
pi_91041628
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:22 schreef Herfstblad het volgende:
Is denk ik wel handig ja, om het in de beginpost te zetten.

Mijn katten helpen ook altijd heel goed als ik aan het haken ben. :Y Vooral die op de foto.

Dank trouwens. Ben wel tevreden met de deken totnutoe. :)
Oke dan doe ik dat even ;)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:26:55 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91041792
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus :P) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig :D
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:27:05 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91041803
:W

Even een vraagje tussendoor: wie heeft er allemaal ervaring met wol vilten?
Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).

Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel! :o En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.

Heb je voor vilten extra wol nodig ofzo? :?
pi_91041971
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:26 schreef EsseEi het volgende:
haha ik wou laatst bij m'n zus gaan haken, toen iedereen lag te slapen (lees: peuter, baby en oververmoeide zus :P) maar vreesde ook voor de katten haha
in OP is inderdaad wel handig :D
(oh en over locatie: het zou van mij best bij mij mogen maar op 25 vierkante meter wordt wel heeelheel krap)
Mijn katten jatten ook regelmatig bollen uit de wolmanden en dan rennen ze keihard naar mijn moeder haar slaapkamer. Stiekem ook wel grappig. :P
pi_91043401
Dank jullie wel voor alle goede wensen! O+

Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijken ;) Zou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?

De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.

en ik wil ook een kat
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91043521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:00 schreef Daste het volgende:
Dank jullie wel voor alle goede wensen! O+

Ik ga morgen het patroon van het Pinwheel Pillow eens even van dichtbij bekijken ;) Zou hij groter worden als je meer dan 7 vasten gebruikt? Klopt het patroon dan nog wel?

De meet bij mij thuis wordt ook lastig, het is hier ook niet zo groot...Maar in een café in de buurt zit de Stitch 'n Bitch iedere week, dus daar zou eventueel ook een mogelijkheid zijn, mocht er geen geschikt huis zijn.

en ik wil ook een kat
Nee, dan moet je meer punten maken, dus je beginketting langer maken (wel ff uitrekenen hoeveel meer je er dan moet hebben :P)

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:

Mijn moeder wil een tas maken, en in het patroon staat dat je 300 gram wol (voor naald 4) nodig hebt voor een lap van ongeveer 70 cm hoog en 66 steken breed (sorry, beetje vage omschrijving).

Dat zouden dus 6 bollen Drops Alpaca zijn, dat lijkt me toch heel veel! :o En duur ook voor een tas die dan na het vilten ook nog een stuk kleiner wordt.

Ik heb speciale viltwol gekocht toen, maar dat was er alleen voor naald 8...
pi_91045194
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.

Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
Ze zijn dol op mijn haakwerk :P Mooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!

Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
pi_91048410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:35 schreef Fiepje het volgende:
Leuk dat jullie Apie zo leuk vinden. Het patroon gewoon van ravelry gehaald http://www.ravelry.com/pa(...)i-monkey-with-banana.

Herfstblad, is het soms familie van deze twee?
[ afbeelding ] Ze zijn dol op mijn haakwerk :P Mooie deken trouwens, met zoiets ben ik ook bezig, wat een werk!

Van vilten heb ik geen verstand, maar heb wel begrepen dat het echt stukken kleiner wordt, dus kan me voorstellen dat je zoveel nodig hebt.
Haha nee, maar zou goed kunnen. Overigens zijn zijn moeder en zijn broer helemaal niet vervelend met wol, die geven er niets om. :')
Wat een mooierds trouwens. O+

Mijn deken wordt nu echt zwaar. Hij is nu 30 cm lang en 105 cm breed. :)
pi_91048452
of van deze twee Herfstblad en Fiepje...

:D dat zijn mijn kanjers die ik ook niet graag aan m'n haakwerk laat zitten... :P

ik heb vanavond weer een paar visjes voor de deken gemaakt. lekker zonder na te denken gewoon meters maken... :) bij de volgende stroken die ik aan de deken maak, laat ik weer een fotootje zien... :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:46:03 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91048873
ohh lieve katten allemaal!! zou er ook wel graag 1 willen!

4 rijen GSjes aan elkaar gezet, nog 1 te gaan maar nu is het bedtijd ;) (vanacht te kort geslapen :P)

Herfstblad hoe oud ben je eigenlijk?? :@ *nieuwsgierig*
pi_91049002
Ik ben 24 (nog even, dinsdag ben ik 25 :P).

Net net nog 6 toeren van de deken gedaan, alleen nu is de Milleniumtrilogie afgelopen, dus ik moet iets anders gaan volgen om bij te haken :D

Die van jou zijn ook gaaf, mijsje O+ Zijn het raskatten of lijkt dat zo?
  zondag 9 januari 2011 @ 00:02:15 #68
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91049772
De eerste twee meets heb ik gemist, dus ik wil wel :Y

Morgen ga ik mijn wolvoorraad uitmesten voor een nieuwe hoes voor om mijn ikea-stoel. Hij is wit en dat is voor een knoeipot als ik helemáál niet handig :@

Ik wil hem in allemaal blauwtinten maken, zodat hij bij de inrichting van ons nieuwe huis past :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91049977
:D Al die rode katten! Hier zitten ze graag op schoot tijdens het haken en weten ze zich maar net in te houden om niet telkens het draadje te pakken.

Mijn grannystripe dekentje is 110 cm breed en nu 50 cm lang. Ik wil hem 150 cm lang hebben, dus ik zoek ook nog een leuke serie/film waarbij ik die meter kan gaan haken. Aan tijd ontbreekt het niet, lang leve het verlof.
pi_91050319
Ik wil hem ook iets van 150 centimeter, maar is mede afhankelijk van hoeveel garen ik overhoud ;)

Leuk, Muck. Mooie stoel om iets omheen te haken :)

Ik heb geen katten die veel op schoot komen. De rode (heb er nog 2) komt er wel bij zitten soms, de andere 2 niet.
pi_91052471
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:27 schreef LadyBlack het volgende:

Omdat je haaksel/breisel nogal krimpt heb je best veel wol nodig. Ik had voor 2 sloffen (=1 paar, maat 37) 3 bolletjes van 50 gram nodig. Dus 6 bolletjes voor een tas klinkt niet heel gek.

Ik heb mijn GS denken toch maar niet meegenomen, sjouwen enzo. Toen de (oppas)kids eindelijk in bed lagen heb ik mijn bolletje katoen tevoorschijn gehaald en twee pannenonderzetters geproduceerd. Nu eerst slapen, morgen foto's! :z
  zondag 9 januari 2011 @ 01:29:36 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91053593
hi, voor ik m'n bed induik nog even een snel w-i-p fotootje van mijn deken in wording. de kleuren op de foto kloppen niet zo, maar allez:
in de haak.
pi_91057235
Supergaaf trui :D Ik word altijd zo vrolijk van alle dekentjes hier, ook die van Herfstblad!

onze kat geeft geen donder om... niets eigelijk. hij slaapt de hele dag, en ook nog eens niet bij ons in huis maar bij een tante die hem lekkerder voer geeft dan wij ;) en als we hem dan een keertje zien rent dat schuwe beestje weer weg als er meer dan 2 mensen in de kamer zitten. Afijn, als ik op mezelf ga is het eerste wat ik doe 1 kat nemen, en m'n vriend is het daar ook mee eens dus dat is makkelijk.

Mijn granny stripe deken meet nu ongeveer 150 bij 70 ofzo.. en het wordt steeds vervelender om er iets aan te doen maar ik moet nog iets van 20 toeren. Ik doe gewoon een volle 3 kwartier over zo'n toer en dat is vaak net iets te lang om me tot aan te zetten... Nouja, op de terugweg naar huis heb ik 1.5 dag achterin de auto, dus laten we maar zeggen dat ik dan wel weer wat doe ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 08:57:54 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91057256
tot hoelang blijf je eigenlijk in zweden kirsten? succes met de laatste 20 toeren. het viel mij gisteren ook al tegen hoe lang ik over het af-&vasthaken van 1 zo'n zeshoekje doe, zeker 10 à 15 minuten. en dan maak ik ook nog wel eens foutjes, gisteren moest ik 2 zeshoeken loshalen omdat er 1 niet klopte qua vorm. dan is het wel een nadeel dat ze allemaal in elkaar gehaakt zitten.
in de haak.
pi_91057336
O+ wow Trui, dat ziet er lekker dik uit, en ook lekker zacht! Wat ga je hard! Wanneer heeft je vader hem nodig? :*

SPOILER: kattenpraat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
straks even naar Den Helder, lekker visjes maken in de auto... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')