abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 september 2010 @ 00:03:42 #51
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86521575
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:04 schreef StefanieV het volgende:
Dank je Lyssa!

Ik heb een probleem! Iemand had hier eens een tas gehaakt met een flap vooraan die schuin liep. Via pm had ik de uitleg gekregen. Nu heb ik alle pm's van mij gewist en nooit aan die uitleg gedacht. Wie was het en wil je nog eens je uitleg sturen, sorry!
Stefanie, dat was ik. Je hebt weer pm!
klerkje
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:04:46 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86527625
Heeft iemand van jullie misschien een goed meerder- en minderschema voor een bal?

Dit hersftweer is een goed moment op het haken weer op te pakken :)
Oude (on)bekende.
pi_86528085
Als je een ravelry account hebt is dit een erg fijne: http://www.ravelry.com/patterns/library/ideal-crochet-sphere meerdere formaten ballen-vormen uitgeschreven. (Ik weet niet hoe groot je het zoekt?)
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:59:33 #54
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86529018
Welkom, Whoopdidoo!

Dank, Muck maar met het openen van de link ging er iets mis (waarschjinlijk is er met copy/paste een beetje te veel of te weinig van de link meegekomen).

Internet is supertraag en de aapjes foto's van de vorige pagina kwamen niet door maar ik heb tenminste verbinding.
Omdat de internet monteur vanochtend langskwam, is mijn huisje opeens een stuk beter opgeruimd O-)

En hier woont ze nu:

Caroline is back *O* *O* *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door caroline88 op 17-09-2010 11:29:54 ]
pi_86530149
Welkom, Whoopdidoo, leuk dat je erbij komt! *O*
Verder heb ik wel plaatjes gekeken maar niet alles gelezen/onthouden.

Ik heb eindelijk weer es wat gehaakt, hoe orgineel een lavender bunny ;)

vrijdag 17 september 2010 @ 11:55:01 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86531031
leuke LB, lijnloos! (en niet geheel lijnloos! ;) leuke kleurtjes!).

caroline, fijn dat je in je huisje zit. dat kan nog wel een likje verf gebruiken, zie ik. :+
in de haak.
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:10:37 #57
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86531646
Nieuw garen binnen van hobbydoos.nl. M'n eerste online garen. :+
De donker roze/paarsige ziet er in het echt wel wat anders uit dan op de website. Dus even afwachten of de vriendin die het heeft uitgezocht het wel mooi vindt. Anders kan ik nog niet aan de slag met haar verzoek.

*Ik hoor net dat het is goedgekeurd, pfieuw* :D Voorlopig weer genoeg te doen dus. :P

[ Bericht 19% gewijzigd door TwistedDarling op 17-09-2010 12:32:46 ]
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86533201
Zo'n trouwjurk wil ik ook O+

Moet ik wel eerst gevraagd worden natuurlijk :')

Awww O+ O+ O+ O+

[ Bericht 39% gewijzigd door Inu op 17-09-2010 13:02:22 ]
pi_86533443
Ooo, die trouwjurk is mooi! O+
Ik heb afgelopen week op m'n werk vier mappen met oude Ariadne's uit de jaren '70 door zitten bladeren, daar staan ook de meest afschuwelijke haak- en breisels in :')

Nou, ik ben vanochtend bij een Wibra en Zeeman in Rotterdam geweest, geen groen of geel gevonden. Wel (bij Wibra) heel dik garen: Samara, voor naald 10-11. Wintermuts-to-be ofzo :D
pi_86533476
OMG, die site is geniaal!
  vrijdag 17 september 2010 @ 13:05:44 #62
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86533488
quote:
quote:
Many Muppets died to make this coat
:D :'( :D
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86533571
Deze site is heel slecht ;(

http://100layercake.com/blog/

Nu wil ik alleen nog maar sneller trouwen :') Misschien moet ik vast beginnen met de jurk te haken en tegen de tijd dat ie af is wil mn vriend vast ook wel trouwen O-)
pi_86533595
Ik heb gisteravond deze armband gemaakt en ben erg blij met het resultaat:

Het is dus gehaakt met superdun ijzerdraad (0,2mm.)! Het moeilijkst vond ik nog dat ijzerdraad zich ook als ijzerdraad gedraagt en ik het niet op een rol oid binnenkreeg...Het zat dus binnen de kortste keren volledig in de knoop. Ik heb de draad besteld op Ebay omdat ik zulk dun ijzerdraad hier in Utrecht niet heb kunnen vinden. Het patroon komt uit 'Easy crocheted accesories' van Carol Meldrum.
Ik ga per 1 november beginnen bij een andere baan en dit soort armbanden lijken me wel leuke afscheidscadeautjes voor bijzondere mensen bij mijn huidige baan :) Toevallig zijn het allemaal vrouwen!
pi_86534009
Wie was t ook alweer die zei dat ze zeeman geel had :(
Niet dus he hierzo, alleen heel veel van wat ze eerder ook al hadden.
Dus maar door naar de wibra waar ze eigelijk ook niets nieuws hadden.
En toch 6 bollen gekocht...

Mn moeder wordt gek van me O-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 september 2010 @ 13:35:17 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86534695
heb vorige week nog met een boekje met allemaal barbie kleertjes te haken, tis dat ik niet wist of Isa echt met barbies speelt...
zaten echt mooie jurken tussen O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:58:18 #67
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86540322
Caroline, dit is het pantoffel-linkje:
http://web.archive.org/we(...)rochet2/slipper.html
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_86541140
Ik kan geen leuk patroontje vinden voor vanavond =(
http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html dus t wordt deze maar
Al heb ik die al in t lichtblauw, en ligt er een in stukken ergens in t roze, afmaken, wat is dat?
pi_86541371
Mooie trouwjurk, maar een kerel die er zo uit gaat zien op de trouwdag, die laat ik bij het altaar staan.....

Heb pijn in mijn armen, te hard in de tuin gewerkt, dus ik doe ff rustig aan. En ik ga gewoon een derde peppyscarf haken, leuk meeneemprojectje. En de tijd voor winterdingetjes komt er aan, die ga ik voornamelijk op de Knifty Knitter 'breien', dus wat minder gehaak de komende tijd.

Leuk trouwens, dat gehaakte ijzerdraad. Ik zou er geen geduld voor hebben.
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:13:48 #70
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86542939
wow die armband :D gaaf dat het gehaakt is!!! Vind 'm wel heel sierlijk enzo ^^

Haha ik vind die trouwjurk niet tof als trouwjurk maar wel als gewone jurk :D
Die site is wel echt geweldig! :D

Whoopidoo heb je al op ravelry gekeken? Staan zoveel dingen op, dat je bijna wel iets nieuws leuks moet kunnen vinden!!
pi_86544379
Ik heb hulp nodig...

Ik wil mouwtjes maken in granny square steek in het rond, maar omdat ik alles een beetje bij elkaar moest tekken heb ik nu groepjes van 2dc in elke ch. Hoe minder ik nu op een mooie manier als ik bij de elleboog kom? De groepjes verkleinen naar 1dc vind ik denk ik niet zo mooi....
pi_86546083
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie vanalles in die foto's, maar een aap?
Ik weet niet wat je definitie van een aap is maar het is toch wel degelijk een aap hoor.
pi_86546663
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je definitie van een aap is maar het is toch wel degelijk een aap hoor.
Ik vind het ook overduidelijk een aap hoor :Y
pi_86546967
Mja, ik weet ook dat hij er niet perfect uit ziet maar ben er echt wel blij mee. En zo'n reactie schiet dan gewoon in het verkeerde keelgat bij mij. (tenzij ze natuurlijk de foto's niet kan zien en op die manier een mopje maakt)..

Maar bedankt aan de anderen die hem wel leuk vinden! :)
pi_86547251
Heeft iemand patronen voor hondenkleren?
Kheb een kleine poedelpup die het nu al koud heeft. :D

Ze (Foppe) wordt rond de 20 cm hoog

:* :*
Voor iedereen die ze ff kan gebruiken.
pi_86547495
Ooooh wat een schattige pup sabine! Je moet eens op ravelry zien, ik heb er al tegen gekomen :-)
pi_86547773
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:17 schreef StefanieV het volgende:
Mja, ik weet ook dat hij er niet perfect uit ziet maar ben er echt wel blij mee. En zo'n reactie schiet dan gewoon in het verkeerde keelgat bij mij. (tenzij ze natuurlijk de foto's niet kan zien en op die manier een mopje maakt)..

Maar bedankt aan de anderen die hem wel leuk vinden! :)
Tsjonge zeg, niet zo gepikeerd, mogen hier alleen bewonderende reacties? Als jij er blij mee bent, dan is het toch prima? Ik heb niks over perfect gezegd, maar ik zie er met de beste wil van de wereld geen aap in.
pi_86548089
Danx Stef, gluur ik daar ff.
Ik kan de weg niet zo goed vinden daar, zondag is een mooie dag ervoor.
Mocht iemand iets tegenkomen, ik houd me aanbevolen.

Ik ben ook keiblij met de pup.
Ik lig altijd op bed, behalve de uren dat ik niet werk :D en nu lig ik lekker met Fop, wel zo gezellig.
En tis niet zielig hoor, we hebben een gigagrote slaapkamer met bankstel enz enz.
  vrijdag 17 september 2010 @ 19:56:05 #79
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86548303
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:24 schreef Lyssa het volgende:
Als je een ravelry account hebt is dit een erg fijne: http://www.ravelry.com/patterns/library/ideal-crochet-sphere meerdere formaten ballen-vormen uitgeschreven. (Ik weet niet hoe groot je het zoekt?)
Bedankt! Ik heb ooit eens een ravelry account aangemaakt, eens kijken of ik mijn username en wachtwoord nog ergens kan vinden :)
Oude (on)bekende.
pi_86548435
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Tsjonge zeg, niet zo gepikeerd, mogen hier alleen bewonderende reacties? Als jij er blij mee bent, dan is het toch prima? Ik heb niks over perfect gezegd, maar ik zie er met de beste wil van de wereld geen aap in.
Dan is daarmee alles gezegd.
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:16:43 #81
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86549040
Lieve pup Sabine!! :D Ik dacht eerst: huhhh wat een enge bek, maar ze heeft iets vast :) Echt lief, kleine beestjes ^^
ben alleen niet echt thuis met honden, laat staan honden kleren, dus heb geen leuke patronen voor je ;)

Heb de bijenring af :D (oke nog zonder hoofd, en moet de draadjes nog afwerken, maar de ring is af! :D) en zie nu ook duidelijk die kleurovergang :(. Doe ik daar het hoofd maar, valt het niet zo op :D
pi_86549321
Das dr halsband omdat we dr anders niet zien met onze hoogpolige zwarte vloerbedekking.
Bekkie zit net ff hoger.
pi_86549389
Fotoooosssssss Essie, kben dol op plaatjeskijken

@Troel, zou ja ajb een foto willen maken van mijn swap, vriendin wilde ze nog graag zien en ik had geen foto gemaakt. Hoeft niet op stel-en-sprong hè! :*
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:37:43 #84
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86549970
haha speciaal voor Sabine mijn WIP van de stapeltoren:

hier zie je goed de kleur overgang

Owja en nu zie ik hoe het hondje zit ^^

Had tijdje geleden bij IKEA bakjes gekocht voor alle naai spulletjes, en nu EINDELIJK in gebruik genomen. En ze bevallen super goed!
Er zit 1 bakje bij met elastiekjes omheen, die langwerpig is en klein (echt een soort etui maar dan bakje) en daar kan ik dus heeel mooi mijn haaknaalden in stoppen voor als ik weer eens heen en weer reis :)
pi_86550040
Gaafffff, zoiets ga ik ook nog eens starten. Ook lekker om de katoen op te maken :D
  vrijdag 17 september 2010 @ 20:45:57 #86
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86550308
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:39 schreef -sabine- het volgende:
Gaafffff, zoiets ga ik ook nog eens starten. Ook lekker om de katoen op te maken :D
Patroon staat op Ravelry, bij Ynske staat ie bij projecten :) (bij mij ook, maar andere nickname daar :P)
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:02:16 #87
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86551061
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Mooie trouwjurk, maar een kerel die er zo uit gaat zien op de trouwdag, die laat ik bij het altaar staan.....

Heb pijn in mijn armen, te hard in de tuin gewerkt, dus ik doe ff rustig aan. En ik ga gewoon een derde peppyscarf haken, leuk meeneemprojectje. En de tijd voor winterdingetjes komt er aan, die ga ik voornamelijk op de Knifty Knitter 'breien', dus wat minder gehaak de komende tijd.

Leuk trouwens, dat gehaakte ijzerdraad. Ik zou er geen geduld voor hebben.
Ow nee! Wat doe je me aan! Ik heb eens gezocht op Knifty Knitter. En nou wil ik dat ook. Al is het alleen maar om dubbel te kunnen breien. Dat is zo lekker voor sjaals! Ik ga me er eens verder in verdiepen hoe dat nou werkt met die steken enzo.

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:04 schreef Hoothoot het volgende:
Ooo, die trouwjurk is mooi! O+
Ik heb afgelopen week op m'n werk vier mappen met oude Ariadne's uit de jaren '70 door zitten bladeren, daar staan ook de meest afschuwelijke haak- en breisels in :')

Nou, ik ben vanochtend bij een Wibra en Zeeman in Rotterdam geweest, geen groen of geel gevonden. Wel (bij Wibra) heel dik garen: Samara, voor naald 10-11. Wintermuts-to-be ofzo :D
Ik heb ook al met dat dikke garen in mijn hand gestaan. Ik heb ook zoiets van Zeeman in huis. Het is alleen heel stug. En ik heb juist een beetje elastisch nodig omdat ik best strak haak. Ben benieuwd hoe jou dit bevalt.

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 13:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wie was t ook alweer die zei dat ze zeeman geel had :(
Niet dus he hierzo, alleen heel veel van wat ze eerder ook al hadden.
Dus maar door naar de wibra waar ze eigelijk ook niets nieuws hadden.
En toch 6 bollen gekocht...

Mn moeder wordt gek van me O-)
Ik dacht dat we geen geel gespot hadden. Alleen van die kleine bolletjes oranje. Jammer hoor.
Wat heb je wel voor leuks gekocht?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86552710
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:59 schreef Inu het volgende:
Ik heb hulp nodig...

Ik wil mouwtjes maken in granny square steek in het rond, maar omdat ik alles een beetje bij elkaar moest tekken heb ik nu groepjes van 2dc in elke ch. Hoe minder ik nu op een mooie manier als ik bij de elleboog kom? De groepjes verkleinen naar 1dc vind ik denk ik niet zo mooi....
Ik heb uiteindelijk 2 rijen zonder de ch gemaakt en daarna verder gegaan met een naald kleiner. Hij wordt leuk O+
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:40 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86554211
ik ben benieuwd, inu!

sabine, ik wil ook graag zien wat je voor Troel gemaakt hebt hoor! en natuurlijk ben ik ook benieuwd naar Bubble's kado's! zijn er dan nog meer openstaande swaps? of openstaande wieswaptewie-raadsels?

stefanie ik zie er wel duidelijk een aap in hoor, vooral door 't gekke tuitbekkie en de flapoortjes. :)

M-etje, wat een prachtige armband! O+ zoiets staat ook nog op mijn to-hook-list, maar ik heb ook al zitten zoeken naar dat ultradunne ijzerdraad, tot nog toe tevergeefs. hoe kreeg jij 't aangeleverd dan als 't niet op een rol zat?

ynske, wel een erg leuk idee, die barbie-jurkjes! ik denk dat als isa er nog niet veel mee speelt, ze het dan alsnog wel zou gaan doen! :) beterschap met je enkel trouwens!

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 17-09-2010 22:39:16 ]
in de haak.
pi_86555068
Padma is klaar!

vrijdag 17 september 2010 @ 22:35:31 #91
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86555220
:D:D vrolijk!!!! Net zo lief als het plaatje ^^
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:37:44 #92
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86555324
Wat een lieverd Lyssa! Mooi model!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:39:37 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86555415
hij eh ze is leuk geworden, lyssa! O+ ik houd van die direct eraangehaakte pootjes!
in de haak.
pi_86555677
Thanx ladies O+ Ja, alles werd vast gemaakt tijdens het haken! Erg handig, heb niets hoeven naaien! :D
pi_86556070
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:44 schreef Lyssa het volgende:
Thanx ladies O+ Ja, alles werd vast gemaakt tijdens het haken! Erg handig, heb niets hoeven naaien! :D
Ok, padma gaat op mijn lijstje.
Dat in elkaar zetten houdt me tegen om knuffels te gaan haken.
pi_86556425
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef EsseEi het volgende:
haha speciaal voor Sabine mijn WIP van de stapeltoren:
[ afbeelding ]
hier zie je goed de kleur overgang
[ afbeelding ]

Owja en nu zie ik hoe het hondje zit ^^

Had tijdje geleden bij IKEA bakjes gekocht voor alle naai spulletjes, en nu EINDELIJK in gebruik genomen. En ze bevallen super goed!
Er zit 1 bakje bij met elastiekjes omheen, die langwerpig is en klein (echt een soort etui maar dan bakje) en daar kan ik dus heeel mooi mijn haaknaalden in stoppen voor als ik weer eens heen en weer reis :)
Ah wat leuk om te zien :D Jij hebt ook echt andere kleuren. En je minderingen zitten in een mooi patroon! Ik dacht 'slim' te zijn en ze af te wisselen, maar je ziet ze nu nog, maar dan niet in een regelmatig patroon waardoor het rommelig is *mopper* Ik ga er wel lelieblaadjes op plakken. Ik ben trouwens ook bij de bijenring, maar bij mij zit het kopje en de angel er wel al op, moet de vleugels nog. Maar de basis heeft nog geen leliebladeren en bloemen, dus ik heb een beetje gesmokkeld! (wilde eerst de bij voor ik wist waar ik die blaadjes zou kunnen plaatsen).
Het vullen en vastnaaien van de ring viel me trouwens enorm mee, het leek me heel lastig maar bleek veel gemakkelijker dan ik gedacht had.

En ik ga dit weekend even langs de ouders en die hebben wél een camera, dus ik zal eens kijken of ik ook foto's kan fixen ;) Maar mijne lijkt wel veel op het origineel, want ik had nog geen garen dus ik heb gewoon min of meer dezelfde kleuren gekocht....
pi_86556618
wat een schatje dat puppy!!

maar... :@ foppe is wel n mannetjesnaam.... vrouwelijke vorm is fopke of fopkje.... :@ sorry... beetje een friese namen purist

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 17-09-2010 23:11:36 ]
Kwak
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:06:49 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86556651
haha ja ik wou goedkoop garen :@ Dus gewoon die oranje van de zeeman. En vond juist leuk om de hele basis (dus ook staaf) in 1 kleur te doen :) (en ik ben de laatste tijd nogal fan van groen dus tja :P) Ben nog aan het twijfelen of ik bloemetjes erop doe, of dat ik kikkerpootjes maak :P misschien gewoon even uittesten, maar doe ik wel aan het einde.
Ondertussen zit het hoofdje ook op de bijenring, en ogen op de paal :)

Lyssa is het patroon van je olifantje van Ravelry? Vraag me namelijk af hoe je die pootjes doet zo gelijk vast :D
pi_86556752
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik wou goedkoop garen :@ Dus gewoon die oranje van de zeeman. En vond juist leuk om de hele basis (dus ook staaf) in 1 kleur te doen :) (en ik ben de laatste tijd nogal fan van groen dus tja :P) Ben nog aan het twijfelen of ik bloemetjes erop doe, of dat ik kikkerpootjes maak :P misschien gewoon even uittesten, maar doe ik wel aan het einde.
Ondertussen zit het hoofdje ook op de bijenring, en ogen op de paal :)

Lyssa is het patroon van je olifantje van Ravelry? Vraag me namelijk af hoe je die pootjes doet zo gelijk vast :D
Nee, hij staat niet op Ravelry, ik had hem van craftster. Hier is de blog: http://dawntoussaint.blogspot.com/ Je haakt eerst de pootjes, dan het buikje en dan haak je de pootjes aan het buikje en dan ga je rondom de poten en daarna omhoog.
pi_86558685
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:12
M-etje, wat een prachtige armband! O+ zoiets staat ook nog op mijn to-hook-list, maar ik heb ook al zitten zoeken naar dat ultradunne ijzerdraad, tot nog toe tevergeefs. hoe kreeg jij 't aangeleverd dan als 't niet op een rol zat?
Hoi Trui, dank je voor het compliment :) Het zat in een klein plastic zakje, wel in rondjes gewikkeld maar nergens omheen, gewoon los. Je kunt het wel op een (hoe heet dat nou in het Nederlands?) 'reel' krijgen en die zal ik volgende keer ook zeker kopen, lijkt me toch wat handiger. 0.2mm. is een 32 gauge, hoe dunner hoe soepeler om mee te haken natuurlijk, maar het breekt ook snel. Dat gebeurde me prompt 3 keer maar daarna had ik door hoe hard ik er wel/niet aan kon trekken.
De Pipoos verkoopt trouwens ook dun ijzerdraad, dikte van 35mm. als ik het goed heb. Daar kan het denk ik ook wel mee. Op Ebay is het overigens helemaal niet duur en krijg je de meeste resultaten met 'artistic wire'.
De kralen en sluiting had ik bij Beadies gekocht (je schreef eerder ergens dat je bij Modilaine was geweest dus dan zul je Utrecht aardig kennen denk ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')