abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91259059
Dat olifantje inderdaad.
Alleen ik kan de knuffels nergens kwijt haha. Gelukkig vind ik knuffels zelf geweldig :)

Maar inderdaad: Wat is nuttig? Eigenlijk is een deken ook niet nuttig (in mijn geval dan), maar ben nu al zover dat het zonde is om op te geven ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:38:49 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91259146
leuk fantje!

herfstblad, vooral een gele maken dan hoor! :) en ach, er zijn ook zat minder 'nuttige' dingen waarvan ik me soms afvraag waarom iemand er tijd in wil steken. ook wel weer grappig hoe sterk smaken verschillen. zo snapte ik van de week niks van dat clowntje dat je gequeued had, mijsje. zo'n vreemd poppetje vind ik dat. :o

maar dat geldt even vaak voor bijv. kledingstukken, die over 't algemeen wel als 'nuttig' beschouwd worden. wat kunnen die fout uitpakken zeg. ook erg zonde van al 't werk.
in de haak.
pi_91259231
Wat een vreemd clowntje is dat! Maar ik vind clowns sowieso eng. :P

Kleding heb ik nog nooit gehaakt en ben ik ook niet van plan eigenlijk :) Heel misschien ooit een vest.
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:42:31 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91259282
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.

ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks. :o (of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren. ;) ).
in de haak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:03:14 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91260275
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:22 schreef trui het volgende:
ja, er zijn ook veel nuttige dingen die ook nog eens leuk zijn om te haken, dus ik kom ook niet zo vaak meer toe aan beestjes/poppetjes. lemijn, als je de ballen niet aan de muts maakt is 't misschien een idee om er nog wel een paar 'flappen' aan te haken, zodat je oren lekker warm blijven? da's niet moeilijk hoor: ter hoogte van waar je ze wil hebben een paar rijtjes dezelfde steek aanhouden (heen en terug) en telkens een beetje minderen. ik vond de muts zonder ballen toch een beetje 'onaf' eruitzien. hoewel degene die ik 'm gegeven heb ze er toch ook weer afgehaald heeft. maar ze hadden ook een oorwarmende functie.
Goede tip. Hij komt nu ook net totaan mn oren, zonde eigenlijk.
quote:
iets met zwart en rood, hmm. daar zou ik niet zo heel warm voor lopen. tenzij er nog andere kleuren bij mogen. :+
Ik ga met haar onderhandelen over de kleuren, en over een golfjesdeken of granny's. Alleen zwart en rood vind ik ook saai namelijk :)
De kleuren die je kiest maken echt of iets uiteindelijk ook mooi is. Dus goed om over na te denken vantevoren.

En ja, wat is nuttig? Iets dat je anders zou kopen, dan is het héél nuttig. Dingen om weg te geven zijn vooral heel leuk. Ik ben van mezelf gewoon niet zo'n frutsel-iemand. Die al die knuffeltjes op de bankrug wil hebben staan. Overigens waren de nuttige truien uit de brei-link hilarisch lelijk.
:X
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91260670
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef Lush-lady het volgende:
deze bedoel je

[ afbeelding ]
Die licentie slaat echt nergens op :D Met CC is het juist de bedoeling om zaken gratis beschikbaar te stellen, niet om ze te gebruiken als makkelijke verwijzing naar een auteursrecht: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/

Ik vind het ook altijd vreemd als er bij een patroon staat dat je wat je maakt niet mag verkopen. Dat is van mij, dat mag ik zelf weten.

/offtopic
pi_91261061
Vind ik ook een beetje vreemd. Het patroon zelf snap ik, maar waarom het product nou niet.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:20 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91261244
oh dat olifantje is schattig! :D

en ja nuttig...ik vind al die knuffels heel leuk en ook het leukste om te maken (lekker gevarieerd enzo, ik vind 4 pootjes al gaan vervelen :P) maar inderdaad, ik wil ook niet m'n hele huis/kamer ermee vol stallen :P
oef en die truien ja :@
Vind rood met zwart trouwens een beetje uhh somber/gothic achtig :P zou er wit bij proberen te krijgen ;)

Net naar de wibra geweest :D 1 of ander pluizig garen gekocht waar ik Moosje mee ga maken :D (geen lange haren, gewoon draad waar haartjes uitsteken rondom...duidelijk he? ;))
en van die dunne :D geel en blauw!! wat een mooi spul zeg :D wou eigenlijk alles maar ja...zijn wel duurder dan een euro haha ;)

Trui, hoeveel garen gaat er in zo'n rondom shawl? een vriendin wil er 1...

oh en over dat verkopen: ik weet het nooit zo goed of dat nou mag of niet. Mag je dingen van een gratis patroon verkopen?? En van een betaald patroon? Het lijkt me ergens van niet, maar aan de andere kant: ik heb het patroon (gekocht of niet) en iemand kan misschien zelf niet haken maar wil wel zo'n beest hebben....
Volgens mij mag je dingen als Disney figuren, Dick Bruna beestjes en Mario dingen (en andere grote merk poppen) niet verkopen....
pi_91261359
Merkdingen mogen inderdaad niet. Maar ik weet dat er bij Jip & Janneke bijvoorbeeld patent rust op de namen, maar niet op de figuurtjes zelf. Dit heb ik uitgezocht, omdat ik Takkie als inspiratie heb gebruikt voor een teckel. Dus Tacky of Tackie mag weer wel.

Van betaalde patronen weet ik in elk geval dat Christel het niet erg vind, dat heeft ze een keer gezegd :) Zolang je het maar niet gaat massaproduceren.
pi_91262365
Maar als ik dit lees:

quote:
Kan ik nog steeds verdienen aan mijn in licentie gegeven werken als ik kies voor een niet-commerciële licentievariant?
Jazeker. De voorwaarde ‘alleen voor niet-commerciële doeleinden’ is alleen van toepassing op derden die gebruik maken van je werk, niet op jezelf (de auteursrechthebbende). Als andere mensen je werk gebruiken, verhandelen of kopiëren kunnen zij dat niet doen voor ‘zakelijk of persoonlijk financieel gewin’, tenzij jij daar toestemming voor geeft.

Wij streven ernaar om mensen te stimuleren om te experimenteren met de manier waarop zij hun werk promoten en aan de man brengen. Sterker nog, de niet-commerciële licentievariant is bedoeld als een middel voor mensen om te verdienen aan hun werk door hen de mogelijkheid te geven om hun werk maximaal te verspreiden en tegelijkertijd de commerciële aspecten van hun auteursrechten in eigen hand te houden. Hiervoor hebben wij het CC+ protocol ontwikkeld: Door middel van extra metadata kan je gebruikers van je werk laten weten waar zij terecht kunnen om toestemming voor commercieel gebruik aan te vragen. Meer informatie over CC+ vind je hier (Engels).

Nog een opmerking over deze niet-commerciële bepaling: File-sharing of het uitwisselen van werken via Internet wordt volgens Nederlands recht misschien wel beschouwd als een handeling gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin. Creative Commons hecht veel waarde aan file-sharing als een middel om werken te verspreiden en bekendheid te geven. De licenties bevatten daarom een uitdrukkelijke bepaling met betrekking tot file-sharing waarin wordt gesteld dat het uitwisselen van werken via Internet niet wordt beschouwd als zijnde bedoeld voor of gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin op voorwaarde dat er geen betaling of andersoortige financiële vergoeding plaatsvindt in verband met de uitwisseling van dergelijke werken.
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
pi_91267383
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Inu het volgende:
Maar als ik dit lees:

[..]

betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:08:12 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91268364
Ziet er altijd zo grappig uit, jezelf quoten :P
Wel interessant wat je erover hebt gevonden. Stuur haar een mailtje! Misschien weet ze niet waar ze het over heeft zelf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_91269745
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:42 schreef trui het volgende:
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.

ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks. :o (of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren. ;) ).
Ja maar trui, ergens op FOK zweven ook foto's rond van Fusionfreak ( de maker van die creaties). 't past wel bij elkaar, houdt geloof ik van primaire kleuren. Ik zou het zelf niet dragen maar als je die foto's zou zien/hebt gezien dan snap je me wel.

OT: heb vandaag een bubbleleg monster gemaakt.. Helaas ook weer gelijk weggegeven aan een meisje, dus geen foto van maar hij was met grijs en knalroze :D
pi_91269869
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:47 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk? :)
Verder is dat goed om te weten!

Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is :)
pi_91270954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Oh, diegene van die patronen :) nam maar even voor het gemak aan dat het een vrouw was :P
pi_91272431
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg ;)
pi_91272674
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:09 schreef Muck het volgende:

[..]

Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt. :{

[..]

U heeft PM *O*
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
pi_91273038
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:29 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg ;)
Een bol van hoeveel gram? :) Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
pi_91274028
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.

[..]

Een bol van hoeveel gram? :) Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
Ik heb bollen van de Zeeman, dus dat is 100 gram denk ik ;)
pi_91274214
Dat is 100 gram inderdaad. Die heb ik ook wel, maar wilde graag een vuurrode draak.

Eerst de deken afmaken als groot project, dan wordt de draak daarna het grote project :)
pi_91275350
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:34 schreef christel1 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
Laten we het hier aub zonder nare discussies houden mensen, wordt niemand vrolijker van! Tuurlijk zijn er dingetjes die op elkaar lijken, zo hadden Whoop en ik ooit eens (ahum, ergens in de afgelopen 3 maanden dus :') ) een pinguinnetje gemaakt van 2 andere patronen maar die vrijwel gelijk waren. Elk geval is anders en vaak lijken maaksels op elkaar omdat alle cheetahs stippen hebben en alle tijgers gestreept zijn. Kan gebeuren en is per geval anders toch?

Haha en wat herfstblad zei over massaproductie van haakbeestjes; Dán moet je pas tijd teveel hebben... Heb vandaag 6 uur gedaan over dat bubble-leg monster en hij was geeneens zo groot ;)

't is goed trouwens dat je over baby-pinguins begint... Een vriendin zei vandaag dat het ongeveer wel eens tijd was voor haar gehaakte pinguin om een drieling te krijgen.. Was 't al helemaal vergeten :P
pi_91275439
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vergat Frits trouwens, die is ook erg leuk! :)

Hoe groot is Frits?
Geen idee, niet opgemeten. Een goeie 10tal cm denk k :-)

Lemijn dank je wel! Of ik goed gelukt ben, laten we in het midden :D Ik vind je muts ook leuk hoor! Ik zeg al zolang dat ik zelf een muts wil haken maar doe het nooit haha, loop niet graag met een muts ;-)

mijsje, halfleeg aquarium is idd voor de schildpadden :-) Ze zijn nog niet heel groot en anders raken ze niet meer aan het oppervlak ;-) Er zit ook maar 1 visje in hoor, een cadeautje van de dierenwinkel bij mijn algeneters ;-) Frits is idd groot voor een sleutelhanger, daarom hangt er nog geen hanger aan. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, ik zie wel ;-)

trui: Charly is idd wel leuker, had ik nog niet gezien :D En die heeft een rugvinnetje, vriendlief en ik waren er nog over aan het discussieren of hij dat nu moest hebben of niet haha

EsseEi: vroeger had k meer visjes zitten en af en toe verdween er idd wel eens eentje, maar nu laten ze dat ene met rust ;-) Hij heeft plaats genoeg om weg te zwemmen dus ze tolereren elkaar denk k. Af en toe zie je ze wel tikkertje spelen maar hij blijft leven, hij houdt het lang vol ;-)

Lush-lady, denkentje ziet er al goed uit!! Jij weet wat te doen de komende maanden :P

Zo ik denk dat ik iedereen heb gehad, anders gil maar :P
pi_91275556
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:05 #299
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91275606
Het patroon voor die draak en die groene dinosaurus, waar komen die vandaan? Of heb ik er overheen gelezen? :@
Knoei
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:47:18 #300
78666 muts88
goedgemutst
pi_91275876
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan ;)
Kan prima :) Meestal wordt ie er zelfs nog lekkerder van doordat hij goed afkoelt en daardoor lekker stevig wordt :)
Gewoon na het afkoelen in de koelkast zetten met een huishoud folietje eromheen. Moet goed gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')