Goede tip. Hij komt nu ook net totaan mn oren, zonde eigenlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:22 schreef trui het volgende:
ja, er zijn ook veel nuttige dingen die ook nog eens leuk zijn om te haken, dus ik kom ook niet zo vaak meer toe aan beestjes/poppetjes. lemijn, als je de ballen niet aan de muts maakt is 't misschien een idee om er nog wel een paar 'flappen' aan te haken, zodat je oren lekker warm blijven? da's niet moeilijk hoor: ter hoogte van waar je ze wil hebben een paar rijtjes dezelfde steek aanhouden (heen en terug) en telkens een beetje minderen. ik vond de muts zonder ballen toch een beetje 'onaf' eruitzien. hoewel degene die ik 'm gegeven heb ze er toch ook weer afgehaald heeft. maar ze hadden ook een oorwarmende functie.
Ik ga met haar onderhandelen over de kleuren, en over een golfjesdeken of granny's. Alleen zwart en rood vind ik ook saai namelijkquote:iets met zwart en rood, hmm. daar zou ik niet zo heel warm voor lopen. tenzij er nog andere kleuren bij mogen.
Die licentie slaat echt nergens opquote:
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...quote:Kan ik nog steeds verdienen aan mijn in licentie gegeven werken als ik kies voor een niet-commerciële licentievariant?
Jazeker. De voorwaarde ‘alleen voor niet-commerciële doeleinden’ is alleen van toepassing op derden die gebruik maken van je werk, niet op jezelf (de auteursrechthebbende). Als andere mensen je werk gebruiken, verhandelen of kopiëren kunnen zij dat niet doen voor ‘zakelijk of persoonlijk financieel gewin’, tenzij jij daar toestemming voor geeft.
Wij streven ernaar om mensen te stimuleren om te experimenteren met de manier waarop zij hun werk promoten en aan de man brengen. Sterker nog, de niet-commerciële licentievariant is bedoeld als een middel voor mensen om te verdienen aan hun werk door hen de mogelijkheid te geven om hun werk maximaal te verspreiden en tegelijkertijd de commerciële aspecten van hun auteursrechten in eigen hand te houden. Hiervoor hebben wij het CC+ protocol ontwikkeld: Door middel van extra metadata kan je gebruikers van je werk laten weten waar zij terecht kunnen om toestemming voor commercieel gebruik aan te vragen. Meer informatie over CC+ vind je hier (Engels).
Nog een opmerking over deze niet-commerciële bepaling: File-sharing of het uitwisselen van werken via Internet wordt volgens Nederlands recht misschien wel beschouwd als een handeling gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin. Creative Commons hecht veel waarde aan file-sharing als een middel om werken te verspreiden en bekendheid te geven. De licenties bevatten daarom een uitdrukkelijke bepaling met betrekking tot file-sharing waarin wordt gesteld dat het uitwisselen van werken via Internet niet wordt beschouwd als zijnde bedoeld voor of gericht op zakelijk of persoonlijk financieel gewin op voorwaarde dat er geen betaling of andersoortige financiële vergoeding plaatsvindt in verband met de uitwisseling van dergelijke werken.
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:55 schreef Inu het volgende:
Maar als ik dit lees:
[..]
betekent dat toch gewoon dat als er een CC-licentie op een werk zit en ik een patroon voor privédoeleinden wil gebruiken (dus gewoon filesharing), dan mag zij er toch geen geld voor vragen? Geld vragen mag toch pas als ik idd die beestjes wil gaan produceren en verkopen...
Ja maar trui, ergens op FOK zweven ook foto's rond van Fusionfreak ( de maker van die creaties). 't past wel bij elkaar, houdt geloof ik van primaire kleuren. Ik zou het zelf niet dragen maar als je die foto's zou zien/hebt gezien dan snap je me wel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:42 schreef trui het volgende:
in 't breitopic zag ik laatst ook wat creaties voorbij komen die mij niet bepaald aanspreken. maar er moet vast een heleboel werk in zitten.
ach, ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die mijn dingen te schreeuwerig / bont vinden, dat is ook niet erg. het wordt pas vervelend als je 't voor iemand anders maakt en die vindt 't niks.(of andersom, zoiets krijgen wat je nog niet op zolder wil bewaren.
).
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:47 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een pietlut, maar heb het even nagevraagd bij onze auteursrechtjurist en ze mag dit dus idd niet doen. Als je een CC-licentie gebruikt moet je je document vrij beschikbaar stellen voor non-commercieel gebruik, dus als ik een kopie van haar patroon voor eigen gebruik wil hebben moet ze dat gratis beschikbaar stellen...
Oh, diegene van die patronenquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?
Verder is dat goed om te weten!
Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is
Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoegquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wie is de ze in je verhaal eigenlijk?
Verder is dat goed om te weten!
Net 6 bollen rood voor de draak gehaald. Hoop dat het genoeg is
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, dat klopt! Ik kom hem weleens tegen op ravelry, en heb het vermoeden dat ze wel meer dingen niet helemaal eerlijk als 'eigen' bestempelt.
[..]
U heeft PM
Een bol van hoeveel gram?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:29 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dat moet sowieso wel genoeg zijn. Ik heb er zelf 1,5 in huis voor volgens mij (hopen dat het genoeg is) Maar 6 is iig genoeg
Ik heb bollen van de Zeeman, dus dat is 100 gram denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat het sowieso heel lastig is om dieren/dingen te ontwerpen die niet lijken op een ander patroon.
[..]
Een bol van hoeveel gram?Ik heb het over 50 gram bollen van Bravo. En ach, anders heb ik veel rood haha.
Laten we het hier aub zonder nare discussies houden mensen, wordt niemand vrolijker van! Tuurlijk zijn er dingetjes die op elkaar lijken, zo hadden Whoop en ik ooit eens (ahum, ergens in de afgelopen 3 maanden dusquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:34 schreef christel1 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik hier eigenlijk boven zou moeten staan en hier niet op moet reageren, maar helaas...ik ben ook een mens en kan het niet laten. Ik krijg een heel vervelend gevoel over dit soort opmerkingen.
Pip is ontworpen aan de hand van een foto van een babypinguin op een schriftje van mijn dochter. Het klopt dat hij op een babypinguin lijkt zoals waarschijnlijk ook de andere pinguin dat doet.
Het is niet te doen om een beestje te ontwerpen wat niet lijkt op iets wat ooit eerder is ontworpen blijkbaar...
Alle patronen, maar dan ook álle patronen die ik ooit heb ontworpen zijn op mijn tekentafel ontstaan. Wel meestal aan de hand van foto's van echte dieren, maar ik geloof dat dit geen plagiaat is, toch?
Geen idee, niet opgemeten. Een goeie 10tal cm denk k :-)quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:57 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vergat Frits trouwens, die is ook erg leuk!
Hoe groot is Frits?
Kan primaquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:39 schreef kirsten. het volgende:
Trouwens even totaal niet OT maar m'n mama is er niet;
als ik vanavond een appeltaart bak is die morgenavond toch nog wel lekker he? Ik moet er eigelijk morgen eentje bakken maar dan komen m'n pap en m'n vriend al aan dus dan gaat het zo tussen de bedrijven door, en heb even niet zo'n trek om er vroeg voor op te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |