abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91403092
echt supermooi trui! en vind het olifantje van herfstblad ook echt schattig :Y
als ik klaar ben met studeren vandaag, dan ga ik beginnen met een schildpadje!
haken is cool
pi_91404641
Wat een waanzinnige deken Trui, ik ben jaloers, wel heel gaaf om die hexagon dingen te haken mar hoe maak je dat allemaal aan elkaar????
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  zondag 16 januari 2011 @ 12:32:44 #228
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91404814
Was het topic kwijt dus heel ver achter! Ik houd het altijd bij via my topics maar als het daar een beetje naar beneden zakt...

Muck, haken sneller dan breien? Voor mijn gevoel is het precies omgekeerd. Wat goed uitkomt want ik ben nog met mijn deken bezig ;)

Lemijn, mooie muts! Gebookmarked om ook eens te gaan maken. Mijn voorkeur gaat uit naar nuttige dingen. Eierwarmers, misschien. Meestal eet ik de eieren direct na het koken op maar het is leuk om in het achterhoofd te houden.

Massaproductie moet je niet zelf doen maar gewoon in China een aantal dames aan het werk zetten. Geen probleem mee hebben dat je mensen uitbuit enzo maar verder kun je vlug rijk worden.

Frits is lief en mooi :)

magneet van EsseEi :)

beest van Mynerfius :)

Eleofant, welkom. Yoshi O+

Lutte, gefeliciteerd met je "bekering" ;) en goed idee om die OP open te houden zolang het topic loopt!

Daste, welkom terug, fijn dat je operatie meeviel.

kwiwi, welkom. Ik ben vast nog mensen vergeten. Welkom alle nieuwelingen!

antartica goede start!

Koosje O+
pi_91405148
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:28 schreef Lush-lady het volgende:
Wat een waanzinnige deken Trui, ik ben jaloers, wel heel gaaf om die hexagon dingen te haken mar hoe maak je dat allemaal aan elkaar????
Lush, dat wordt op deze site uitgelegd: http://attic24.typepad.com/weblog/2008/11/hexagon-crochet.html Even wat naar beneden scrollen en je ziet hoe Lucy dat doet. :) ( I O+ Lucy...)
pi_91405189
thanx, die site moet ik echt onthouden....
pi_91405290
:Y die site is echt geweldig! die patronen en in die kleuren! O+ Echt, Lucy is zo geweldig!
pi_91405360
ik heb hem gelijk opgeslagen onder mijn bladwijzers, ik ben alleen nog met het andere dekentje bezig. kost ook veel tijd O-)
pi_91405639
ja, dat wil ik wel geloven... :) heb je ook update-fotootjes? :D ben benieuwd hoe het er nu uitziet... :P

ik moest net een heleboel uithalen, omdat ik niet genoeg heb van de kleur waarmee ik bezig was... :( dus uitgehaald, en nu mixen met een andere kleur... dan haal ik het volgens mij wel... :) (ik kan hier ook nog geen foto's van laten zien... ook een weggevertje...)
pi_91406216
Wow Trui, wat is die deken mooi geworden! _O_

Welkom alle nieuwelingen. De attic24 site is echt een aanrader. O+ Lucy

Ik ben het afwerken van alle draadjes nog een beetje aan het uitstellen en heb deze onderzetters gemaakt (doorsnede 18cm):

en, omdat ik echt echt echt geen zin heb om al die draadjes weg te krijgen en omdat ik gisteren mijn vinger brandde aan de pan, ben ik nu bezig met een pannenlap:

pi_91406297
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef knitwit het volgende:
Wow Trui, wat is die deken mooi geworden! _O_

Welkom alle nieuwelingen. De attic24 site is echt een aanrader. O+ Lucy

Ik ben het afwerken van alle draadjes nog een beetje aan het uitstellen en heb deze onderzetters gemaakt (doorsnede 18cm):

[ link | afbeelding ]

en, omdat ik echt echt echt geen zin heb om al die draadjes weg te krijgen en omdat ik gisteren mijn vinger brandde aan de pan, ben ik nu bezig met een pannenlap:

[ link | afbeelding ]
mooi Knitwit! O+ ga je dat rode vlakje op het roze vlakje vastmaken? ziet er wel prachtig uit! O+
  zondag 16 januari 2011 @ 13:10:05 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91406377
leuk knitwit!

carolien, ik vind haken ook wel echt veel sneller gaan dan breien hoor, ook omdat er wat meer 'lossere' steken zijn om uit te kiezen. bij breien is de structuur vaak wat dichter, gemiddeld althans.
in de haak.
pi_91406523
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:10 schreef trui het volgende:
leuk knitwit!

carolien, ik vind haken ook wel echt veel sneller gaan dan breien hoor, ook omdat er wat meer 'lossere' steken zijn om uit te kiezen. bij breien is de structuur vaak wat dichter, gemiddeld althans.
tenzij je met pennen 10 of groter breidt!!! haha. dan gaat breien een stuk sneller. Verder met ik het met de meiden eens, haken gaat veel sneller en je hebt sneller resultaat en dat maakt het leuker. Al vind ik breien ook erg leuk om te doen....
pi_91406609
en zet daar weer haaknaald 10 tegenover, en dan gaat dat weer sneller... :P
ik denk dat het sowieso aan de steek ligt en aan de persoon... :) ik vind m'n haakwerk ook altijd sneller groeien dan m'n breiwerk, maar soms brei ik het liever omdat het inderdaad wat compacter is, dichter qua structuur... :)
  zondag 16 januari 2011 @ 13:21:21 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91406867
ja precies mijsje, er zijn toch ook dikke haaknaalden? de dikte van naald/garen is niet de vergelijking waar 't hier om ging toch?
in de haak.
pi_91407216
:D nee, daar ging het volgens mij inderdaad niet om, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen mee kan spelen... (bijvoorbeeld als ze vooral breien met hele dikke naalden en vooral haken met dunnere naalden... :) ) maar het ging om het groeien van het werk an sich, toch? ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 14:06:52 #241
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91408971
Ja filet haken gaat natuurlijk sneller dan breien.
Werk nu met breipennen nummer (even spieken hahaha) 4.
pi_91408998
Ik lees al een tijdje mee en ben aangestoken door alle leuke dingetjes die hier gemaakt worden.
Nu wil ik ook beginnen, hebben jullie nog tips over patronen voor beginners?
pi_91409201
:W Nienna! wat leuk dat jij ook de haak-koorts hebt gekregen! het is zoooo leuk! :D
wat handig is, is sowieso de steken onder de knie krijgen zoals kettingsteek, vasten, stokjes, halve vasten en halve stokjes. (youtube ^O^ en in de OP staan geweldige sites die het goed uitleggen)
verder kan het uitmaken wat je wil maken. wil je knuffeltjes, dekentjes, kleertjes...
het is ook handig dat je de Amerikaanse benaming van de steken weet (het schemaatje in de OP) want dan kun je op www.ravelry.com (wel eerst even aanmelden/inloggen) heel veel leuke patronen vinden, waarvoor je kunt betalen, maar ook een heleboel gratis patronen. ik haal er de meeste patronen vandaan die ik heb gebruikt tot nu toe. weet je al wat je wil gaan maken?
(ow, en als er iets lastig is, dan hebben we eerdaags een haak-meet, waar verschillende meiden je wel willen helpen! ;) )
pi_91409431
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:53 schreef mijsje het volgende:
[..]

:D ow, die taart! :D
maar, maar, maar, wij zijn heel leuk... O-) (nee hoor, grapje, als je niet wil, niet komen hoor... ik wil niemand dwingen, gewoon alleen als je het leuk vind komen, en anders gewoon lekker zelf haken :) )
Dat kan ik ook heel goed zonder jullie hoor :P

Misschien een volgende keer.

Ik heb ruzie met het rokje van mn ballerina konijn.
Dus ga maar even wat nieuws te doen zoeken.

Trui mooie deken!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:24:49 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91409806
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef caroline88 het volgende:
Ja filet haken gaat natuurlijk sneller dan breien.
ik heb 't niet over filet haken hoor. :P
in de haak.
pi_91409924
Welkom Nienna!

quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:08 schreef mijsje het volgende:

[..]

mooi Knitwit! O+ ga je dat rode vlakje op het roze vlakje vastmaken? ziet er wel prachtig uit! O+
:Y

en nu (schop onder mijn kont) draadjes afwerken....
pi_91409970
O+ die wil ik ook!!! O+ staan ze op ravelry?
pi_91410698
Als mensen zo moeilijk doen...waarom dan uberhaupt dingen verkopen, zie spoiler vanwege het lange verhaal, de laatste alinea _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91410778
oeh vervolg...een nederlandse vrouw vertaald haar dingen en verkoopt ze, kom op vertel maar!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:55:41 #250
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91411508
Snel haakprojectje tussendoor:

Je ziet op de foto niet goed dat er een glittertje in zit, krijg het met geen mogelijkheid goed in beeld.
Nog anderhalve bol over, die ga ik denk ik breien. *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:34 schreef Morretje het volgende:
... En de bloemetjes van Sanne.. Hoest met de poezels? Kom nooit meer in F&F

Morretje, het gaat heel goed met de poezels. AC wordt erg groot, DC blijft wat kleiner maar is zo snoezig. En Bora is haar luie zelf. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')