abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91414328
jeetje, Sanne, hoe krijg je het gehaakt... ^O^ dat materiaal vind ik zo moeilijk te handelen... is dit ook een shawl? mooie kleur wel, met dat glittertje is het net ff meer... :)
pi_91414610
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:27 schreef mijsje het volgende:
O+ die wil ik ook!!! O+ staan ze op ravelry?
yup: http://www.ravelry.com/patterns/library/a-flower-hotpad

Ik vind de eerste foto die er op staat ook een erg mooie variant, maar daar staat het patroon er niet van op. Daar moet ik eerst nog maar eens goed naar kijken.

... halverwege het afwerken... had ik 't maar bij allemaal tijdens het maken van de squares gedaan...
pi_91415777
Oh, hij is echt heel leuk ja!

Maar dat moet waarschijnlijk in katoen of niet? Acryl lijkt me zo snel smelten...
pi_91416530
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:56 schreef knitwit het volgende:

[..]

yup: http://www.ravelry.com/patterns/library/a-flower-hotpad

Ik vind de eerste foto die er op staat ook een erg mooie variant, maar daar staat het patroon er niet van op. Daar moet ik eerst nog maar eens goed naar kijken.

... halverwege het afwerken... had ik 't maar bij allemaal tijdens het maken van de squares gedaan...
ik heb hem meteen gequeued... O+ superleuk!

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:20 schreef Inu het volgende:
Oh, hij is echt heel leuk ja!

Maar dat moet waarschijnlijk in katoen of niet? Acryl lijkt me zo snel smelten...
dat valt op zich wel mee als je een pan alleen ermee optilt aan de hengsels, of als je het deksel wil optillen ermee. als je de pannenlap onder een gloeiend hete pan legt, is dat wel sneller dat hij gaat smelten ja... (dat is bij de pannenlappen die ik heb gemaakt van acryl iig...)
pi_91416803
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:35 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik heb hem meteen gequeued... O+ superleuk!

[..]

dat valt op zich wel mee als je een pan alleen ermee optilt aan de hengsels, of als je het deksel wil optillen ermee. als je de pannenlap onder een gloeiend hete pan legt, is dat wel sneller dat hij gaat smelten ja... (dat is bij de pannenlappen die ik heb gemaakt van acryl iig...)
Ja, wij hebben van die pannen zonder plastic aan de hengsels, dus die worden nogal warm... Ik ga het gewoon eens proberen :)
pi_91416927
:) bij ons ook pannen met ijzeren oren hoor :) komt goed :)
pi_91417653
:') Ik snap het patroon niet :D Heb nu vanaf het patroon en foto 3 rijen gehaakt, maar hij bobbelt echt gigantisch :{

Edit: Oh, ik snapte het patroon dus wel, maar hij bobbelt gewoon... dus..
pi_91417896
heb je wel de goede naald bij de goede draad gebruikt?
(vroeg ze alsof ze het tegen een beginnelingetje had... :@ )
pi_91418408
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:07 schreef mijsje het volgende:
heb je wel de goede naald bij de goede draad gebruikt?
(vroeg ze alsof ze het tegen een beginnelingetje had... :@ )
Oh, ik heb een oudje van mn oma genomen zonder wikkel, dus daar kan het best aan liggen :) Ga het eens met een halfje kleiner proberen :Y
pi_91418539
:) phew, dan was het niet helemaal een stomme opmerking... :D als het nou blijft bobbelen, moet je even proberen met een groter maatje... :)
pi_91419560
Hij ging nu pas bobbelen in de derde ronde :') En ik heb de ch2 vervangen door ch1..

Misschien is filethaken in het rond toch niks voor mij :')
  zondag 16 januari 2011 @ 17:52:09 #262
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91420143
Voor het eerst met meerdere kleurtjes gehaakt!

Bedankt voor de inspiratie Trui! :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_91420959
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:41 schreef Inu het volgende:
Hij ging nu pas bobbelen in de derde ronde :') En ik heb de ch2 vervangen door ch1..

Misschien is filethaken in het rond toch niks voor mij :')
Bij mij bobbelt 'ie ook wel een klein beetje. Als je straks de voor- en achterkant aan elkaar maakt trekt dat wel weer strak (dat deed 't bij mij tenminste)

Mooi Sanne!
  zondag 16 januari 2011 @ 18:37:03 #264
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_91422049
Wat n mooie dingen zijn er weer gemaakt! Zal ook weer even updaten.
Eindelijk, de mokkenhoesjes:

En Zoey de Zebra is ook af.

Inclusief super-staart :lol:

Wil nu Eyore gaan maken voor een vriendin die gek is van Pooh, maar dat patroon is 1 groot drama.. Weet dus nog niet of dat wel gaat lukken.
pi_91422150
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:10 schreef knitwit het volgende:

[..]

Bij mij bobbelt 'ie ook wel een klein beetje. Als je straks de voor- en achterkant aan elkaar maakt trekt dat wel weer strak (dat deed 't bij mij tenminste)

Mooi Sanne!
Ik had een punt teveel :D Heb hem nu redelijk en ben ook die gaatjes erbij aan het doen. Maar ik vind die dcdec wel vreemd... dat is toch ook niet te doen als je begint met 3ch?

Ik heb ook ooit Eeyore proberen te maken NijntjesUK, maar de oren mislukte jammerlijk :D
pi_91422629
kijk, dat bobbelt inderdaad, als je punten teveel hebt... :D is dat ook weer opgelost... :D
ik ga ook nog wel eens kijken naar het patroon... ben benieuwd hoe het bij mij gaat worden... :)
  zondag 16 januari 2011 @ 18:57:52 #267
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91422929
Mooie kleuren, Sanne!
NijntjesUK wat een aparte mokken krijg je zo.

Ik gebruik pannelappen ook als onderzetters dus bij mij zijn ze altijd 100% katoen.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:58:55 #268
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91422968
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik had een punt teveel :D Heb hem nu redelijk en ben ook die gaatjes erbij aan het doen. Maar ik vind die dcdec wel vreemd... dat is toch ook niet te doen als je begint met 3ch?

Ik heb ook ooit Eeyore proberen te maken NijntjesUK, maar de oren mislukte jammerlijk :D
Oh _O-

Ik heb ook weleens zoiets gehad hoor, met het maken van de daisy squares had ik een bloemblaadje teveel, waardoor ik maar niet uitkwam :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91423070
en ik zat met 9 of juist 7 bobble-stitches met de summer garden granny square... :D dat klopt ook niet... gelukkig ben je er dan zo achter, bij het maken van de hoekrand zie je het meteen... :D

Sanne, wow, dat doe je snel! echt een natuurtalentje! :D
pi_91423338
Mooie zebra!
Ik heb zojuist zn hoofd af! Alleen met blauw!

En mn ballerinakonijn is af...alleen veel te dik _O-
pi_91424539
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat verklaart een boel!
Ik heb bij de 1e dc dec gewoon maar 1 dc gedaan. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik wist ook niet hoe het anders moest...
  zondag 16 januari 2011 @ 20:17:27 #272
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91427121
oeeh mooie dingen weer! :D
Mooi telefoonhoesje, mooie "oefen" grannys, mooie pannenlappen! En je deken Trui! je bent echt suuuper snel en hij is heel mooi :D
Oh en natuurlijk de mokkentruien en Zoey van NijntjesUK! :D leuk hoor! :)

Nog steeds geen AngryBird af, maar wel het lijfje. Dus nu "even" de details maken.
Tas voor morgen alweer gepakt, knip op de deur gemaakt zodat ik rustig kan slapen dus ik mag me lekker overgeven aan het haken ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 20:49:05 #273
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91429557
Oh knitwit:
jij hebt ook zo'n col shawl gemaakt toch?:)
weet je nog ongeveer hoeveel steken die rond was? :) en hoeveel wol erin ging? (wol voor gekocht maar geen idee hoe groot het moet) Heb je (en trui ook) trouwens rond gehaakt, of later aan elkaar genaaid???
pi_91430470
EsseEi, ik heb inmiddels al veel van die dingen gemaakt. In allerlei varianten (met knoopjes, aan één stuk rondgehaakt en andere weer later aan elkaar gezet). Ook in diverse hoogtes, waarvan sommige lekker dubbel geslagen kunnen worden.
Wel merk ik dat ze allemaal door het dragen iets ruimer gaan vallen. De ene wat meer dan de andere. Maar dat hangt ook erg af van welke draad (en haaknaald) je gebruikt, en ook wel van de soort steek.
Dus eigenlijk heb je helemaal niets aan mijn bijdrage. :+ Ik heb zelf gewoon steeds maar wat geprobeerd. :P Hopelijk hebben de andere dames wel bruikbare tips. ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 21:01:21 #275
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91430716
oh ja haha nou is wel duidelijk :)
maar bedoelde die grote col shawls die je nog een keer om kan wikkelen :D
(die kleine zijn ook leuk hoor :D maar vriendin wil zo'n grote! :D)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')