Ik was degene die hem sloot en daarom heb ik een nieuwe gemaakt. Ik weet niet hoe het gaat verder, dus ik heb maar een nieuw deel geopend
 Ik was degene die hem sloot en daarom heb ik een nieuwe gemaakt. Ik weet niet hoe het gaat verder, dus ik heb maar een nieuw deel geopend 

Ik wist niet dat je hem kon quoten, dus ik was braaf aan het knippen en plakken, maar het kan simpeler dus.
 Ik wist niet dat je hem kon quoten, dus ik was braaf aan het knippen en plakken, maar het kan simpeler dus.   

...verkapte tvp
 ...verkapte tvp  want ik ben nog steeds bezig met het haken van grote stukken....ja, ook mijn kussenhoes blijft maar groeien, nu er nog een vulling voor vinden.
  want ik ben nog steeds bezig met het haken van grote stukken....ja, ook mijn kussenhoes blijft maar groeien, nu er nog een vulling voor vinden.  

Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Herfstblad het volgende:Ik wist niet dat je hem kon quoten, dus ik was braaf aan het knippen en plakken, maar het kan simpeler dus.

Ik ga vanavond nog een paar toeren aan de deken haken. Hij begint nu wel zwaar te worden

TT?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:21 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.

Topic Titel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:24 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
TT?
Maar dat de OP meegaat, daar ben ik nu achter ja
Ik totnutoe ook, Whoopdidoo, maar nu was 'ie door mij dicht

quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:38 schreef trui het volgende:
leuk fantje!
herfstblad, vooral een gele maken dan hoor!en ach, er zijn ook zat minder 'nuttige' dingen waarvan ik me soms afvraag waarom iemand er tijd in wil steken. ook wel weer grappig hoe sterk smaken verschillen. zo snapte ik van de week niks van dat clowntje dat je gequeued had, mijsje. zo'n vreemd poppetje vind ik dat.

maar dat geldt even vaak voor bijv. kledingstukken, die over 't algemeen wel als 'nuttig' beschouwd worden. wat kunnen die fout uitpakken zeg. ook erg zonde van al 't werk.
 niet om het clowntje zelf te maken hoor, maar gewoon om eens op m'n gemak te kijken hoe het in elkaar zit... ik vind hem lang niet leuk genoeg om te fav'en, en anders raak ik hem weer kwijt...
 niet om het clowntje zelf te maken hoor, maar gewoon om eens op m'n gemak te kijken hoe het in elkaar zit... ik vind hem lang niet leuk genoeg om te fav'en, en anders raak ik hem weer kwijt...  vandaar dus...
 vandaar dus... Muck, de schildpad is rechts bij de onderkant van Frits in het aquarium...quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwd
[..]
Bizar is dat hè?
Jaaaarenlang kon ik alleen maar slierten haken (en vingerhaken was dan toch sneller) voor aan mijn gebreide werkjes en ineens had ik het door en kon ik van alles maken
Sindsdien heb ik mijn breinaalden bijna niet meer aangeraakt
Haken gaat zo veel sneller en de patronen zijn veel makkelijker naar je eigen smaak/maten/wensen aan te passen vind ik
Voor je het weet maak je complete beestjes enzo

, maar ik vind het heel erg leuk voor haar...
 , maar ik vind het heel erg leuk voor haar...

maar de schildpadden in de aquariumbak in het water van onze aquariumzaak (waar wij onze vissen en planten kopen voor in het aquarium) wel hoor!quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijsje heb je nooit tekenfilms gekeken? Schildpadden zijn niet zo snel.
Mijn ollie zeker niet
Ow en
Had je je mail gelezen?

ze zwemmen rustig, tot er eten aankomt... (maar of ze dan evengoed net zo snel zijn als een vis, dat weet ik dan weer niet, ik heb nog nooit een vis in dezelfde bak gezien...
  ze zwemmen rustig, tot er eten aankomt... (maar of ze dan evengoed net zo snel zijn als een vis, dat weet ik dan weer niet, ik heb nog nooit een vis in dezelfde bak gezien...  )
 ) gezien
 gezien  wat een leuke pop is het...
 wat een leuke pop is het...  ik heb het meteen opgslagen!
 ik heb het meteen opgslagen!  en ik had gezien dat het inderdaad gebreid is!
 en ik had gezien dat het inderdaad gebreid is! 
 thanks
 thanksquote:
 komt door tvp's...
 komt door tvp's... 

):
): 

lekker vrolijk met dat felle roze!
 lekker vrolijk met dat felle roze!  en voor 4 weken haken, gaat het helemaal niet verkeerd!
 en voor 4 weken haken, gaat het helemaal niet verkeerd!  

Misschien wil je eens in mijn topic over Zoe de zebra reageren. Ik zag op hyves al dat ik niet de enige ben die de oren niet zo goed snapt. Misschien heb je een foto van een oor? Anders ga ik het gewoon met vilt doen heb ik besloten, maar als de maakster hier toch zit, kan ik dat net zo goed proberen.
 Misschien wil je eens in mijn topic over Zoe de zebra reageren. Ik zag op hyves al dat ik niet de enige ben die de oren niet zo goed snapt. Misschien heb je een foto van een oor? Anders ga ik het gewoon met vilt doen heb ik besloten, maar als de maakster hier toch zit, kan ik dat net zo goed proberen. 

dat is ietys waar we allemaal hier mee kampen, eens begonnen betekent niet meer kunnen stoppen. Ik haak nu zo'n twee maanden en dat heeeft veel opgeleverd...quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef antartica het volgende:
tnx! ik vind het ook erg verslavend...

iedere keer als ik zo'n harige zie denk ik: ohhh waarom kan ik dat nou niet??
 iedere keer als ik zo'n harige zie denk ik: ohhh waarom kan ik dat nou niet?? 
 *
*
 (ik vind gebak altijd het lekkerst als het nog warm is
 (ik vind gebak altijd het lekkerst als het nog warm is  maar na een dag kan best
 maar na een dag kan best  )
) maar vriend heeft geen perforator dus kon niet verder, morgen dus afmaken als ik bij m'n ouders ben...
 maar vriend heeft geen perforator dus kon niet verder, morgen dus afmaken als ik bij m'n ouders ben...

ik dacht "wat ga je maken?" het is de Lollifant!quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Antartica goed gelukt.
Ik durf nogsteeds geen granny squares te maken
Ik ben er eindelijk uit! Ik ga pooh's heffalump beest maken

thanks
 thanks 

Moet ergens nog wel effe zijn naam of voorletter in verwerken, maar dat wordt denk ik op de onderkant van de voetjes of zo. Gelukkig korte naam
 Moet ergens nog wel effe zijn naam of voorletter in verwerken, maar dat wordt denk ik op de onderkant van de voetjes of zo. Gelukkig korte naam  

maar boos ben ik er nog nooit uitgekomen. wel een keer heel verdrietig, maar toen was ik ook heel verdrietig toen ik erin ging...
 maar boos ben ik er nog nooit uitgekomen. wel een keer heel verdrietig, maar toen was ik ook heel verdrietig toen ik erin ging... 

(voelt een soort van uhh....missie en spel opkomen
 (voelt een soort van uhh....missie en spel opkomen  )
) 

Dank voor je reactiequote:Op donderdag 13 januari 2011 20:34 schreef Spiegelei het volgende:
@Herfstblad: beetje late reactie van mij, maar ik maak inderdaad de draak van Delicious Crochet. Ik heb nu iets meer dan 2 bollen Saskia rood van 100g per stuk gebruikt. Ik moet nog 1 hele achterpoot (knie en voet) en beide hele voorpoten (armen en klauwen) en dan nog de 2 vleugels.
Ik denk dat ik het met 3 bollen van 100g per stuk wel ga redden.
Voor geel heb ik Aviso van Phildar gebruikt, maar dan wel dubbele draad. Dat zijn bolletjes van 50g per stuk dus dat gaat wel hard. Hoeveel ik daarvan heb gebruik durf ik niet te zeggen. Oranje is ook dubbele draad van een bolletje dat is tussen de bollen wol van m'n moeder vind, maar daar heb je niet zoveel van nodig.
 .
. 

leuk dat er zoveel mensen zijn die een haakmeet weer zien zitten! ik heb een nieuwe doodle gemaakt:  inschrijftijd!
 leuk dat er zoveel mensen zijn die een haakmeet weer zien zitten! ik heb een nieuwe doodle gemaakt:  inschrijftijd! 

en ergens mag ik nog trouwjurken passen met schoonzusje maar ja...wanneer dat is...?
 en ergens mag ik nog trouwjurken passen met schoonzusje maar ja...wanneer dat is...?

al veel hebben hem ingevuld!
 al veel hebben hem ingevuld!  leuk!!!
 leuk!!! 
 wanneer gaat je schoonzusje trouwen? en is het met je broer? of is ze de zus van je vriend?
 wanneer gaat je schoonzusje trouwen? en is het met je broer? of is ze de zus van je vriend?

ze gaan 24 juni trouwen
 ze gaan 24 juni trouwen  ze heeft die jurk al uitgezocht (bij de vorige meet van jullie
 ze heeft die jurk al uitgezocht (bij de vorige meet van jullie  alleen mocht ik toen niet mee
 alleen mocht ik toen niet mee  ) maar voor de perfecte pasvorm natuurlijk
) maar voor de perfecte pasvorm natuurlijk 
 die zijn nu aan het stressen voor hun verhuizing
 die zijn nu aan het stressen voor hun verhuizing  dus die bruiloft komt daarna wel geloof ik. Oh ja en broer is dus schildpadden fan (hij had er dus 2) en ik ben nog steeds aan het overwegen om deze  voor ze te maken!
 dus die bruiloft komt daarna wel geloof ik. Oh ja en broer is dus schildpadden fan (hij had er dus 2) en ik ben nog steeds aan het overwegen om deze  voor ze te maken!  hij vindt ze tof in ieder geval
 hij vindt ze tof in ieder geval  

Gedaan!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef mijsje het volgende:
oeh Esse, die zijn schattig! en dan met magneetjes in hun voorhoofd, dan gaan ze de hele tijd kusjes geven!
het ligt aan welke lokatie we gaan kiezen, voor ik durf te zeggen of ik met de auto of met de trein gaan komen...
(lampje zit wel bij de PI's (post icons))
Herfstblad, kun jij nog in de OP om het linkje naar de "Haakmeet-Doodle" neer te zetten?

dat ligt er helemaal aan welk garen je gebruikt, en verder weet ik 't ook niet precies eigenlijk, ik heb maar wat gedaan tot ik 'm groot genoeg vond... hoeveel er precies ingegaan is heb ik niet bijgehouden (beide keren). (de breedte die bij de martha-cowl wordt aangeraden is 150cm in 't rond.)quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:28 schreef EsseEi het volgende:
Trui, hoeveel garen gaat er in zo'n rondom shawl? een vriendin wil er 1...
 wat wordt ie groot!
 wat wordt ie groot! 

boze vliegende schotels Esse?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
weet iemand hoeveel gram garen er in Moosje moet? *boekje in rotterdam, ik daar weggevlucht...*
vraag me opeens af of 2 bolletjes van 50g wel genoeg is...
Angry Bord heeft al een bips

jeej me
 jeej me  haha ja nu is het ook nog een vliegende schotel
 haha ja nu is het ook nog een vliegende schotel 
 *
*

als echt op het 'te-haken lijstje' zetten. (ik bookmark patronen/projecten die ik niet zo nodig in m'n favorieten wil hebben staan bijv. eerder).
 als echt op het 'te-haken lijstje' zetten. (ik bookmark patronen/projecten die ik niet zo nodig in m'n favorieten wil hebben staan bijv. eerder). 

quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef trui het volgende:
oja en mijsje, ik dacht dat 'queuen' nog veel sterker was dan 'faven'.als echt op het 'te-haken lijstje' zetten. (ik bookmark patronen/projecten die ik niet zo nodig in m'n favorieten wil hebben staan bijv. eerder).
maar om inderdaad weer even ontopic te gaan: ik ga me nu eens even storten op het halve hexagon-patroon.
 zo kun je het ook zien...
 zo kun je het ook zien...  ik vind het alleen zo stom om te laten denken dat ik het een geweldig popje vind, en dat dan blijkt dat ik alleen even op m'n gemak wilde kijken naar de beschrijving en het dan weer m'n fav's uitgooi...
 ik vind het alleen zo stom om te laten denken dat ik het een geweldig popje vind, en dat dan blijkt dat ik alleen even op m'n gemak wilde kijken naar de beschrijving en het dan weer m'n fav's uitgooi...  maar maakt niet uit, het effect is hetzelfde...
 maar maakt niet uit, het effect is hetzelfde...  halve hexagonnen... geweldig dat iemand daar voor is gaan zitten... (ik had het patroon al eens eerder gezien, maar ik moet het nu echt even opslaan voor ik het vergeet...)
 halve hexagonnen... geweldig dat iemand daar voor is gaan zitten... (ik had het patroon al eens eerder gezien, maar ik moet het nu echt even opslaan voor ik het vergeet...)

Dat ja... Echt heel lastig om te zien. Ik heb ook zwaar het gevoel dat ik wat steken meer of minder heb dan de bedoeling is, maar we zien welquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:13 schreef trui het volgende:
je ziet een stuk minder goed (vrijwel niet eigenlijk) wat je doet, en waar je de naald in moet steken. maar ja, je ziet 't ook minder goed als je dat niet goed doet dus.

welke richting zullen we uit gaan denken? (qua locatie dan)
 welke richting zullen we uit gaan denken? (qua locatie dan)

spiegelei, wat een schatje... ik vond die kleur voor een konijntje eerst eigenlijk helemaal niks, maar nu vind ik het toch wel erg leuk geworden!
 spiegelei, wat een schatje... ik vond die kleur voor een konijntje eerst eigenlijk helemaal niks, maar nu vind ik het toch wel erg leuk geworden! 

is het alweer zo laat?
 is het alweer zo laat?  trusten!
 trusten!   morgen weer vroeg op...
  morgen weer vroeg op...

Ja handig haakt het niet, dat fluffy gebeuren, maar goed... het is misschien ook effe een kwestie van wennen. Maar het leek me zo leuk spul voor een schaap, moest het gewoon proberen/doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:26 schreef mijsje het volgende:
die van de zeeman vond ik ook lastig haken, die ligt hier nu om te breien. (ik ben er nog steeds blij mee Spiegelei!
er hebben al 8 mensen ingeschreven voor de volgende haakmeet!welke richting zullen we uit gaan denken? (qua locatie dan)

Ja echt niet cool voor een 20 jarigequote:Op donderdag 13 januari 2011 23:57 schreef trui het volgende:
mijn gokje: GSjes zijn haar te oubollig! (en daar kan ik me best wat bij voorstellen)

SPOILER: weirdste droom EvahOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Whoop: ik denk dat je er inderdaad gewoon een keertje maar aan moet beginnen want het gaat echt heel snel! En als je het dan nog niet ziet zitten, jij studeert ook in Leiden toch? Dan nemen we gewoon allebei een keertje wat wol en naalden mee en dan gaan we in de UB zitten haken ofzoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja echt niet cool voor een 20 jarige
Nee ik wil ze wel maken want ik wil een deken maken en om nou met strepen aan de gang te gaan zie ik ook niet zitten, want dat werkt niet handig volgens mij. Maar ze lijken me gewoon moeilijk. Misschien moet ik er een keer voor gaan zitten. ooit.
Oeh heb je koosje echt steeds van kleur gewisseld of is het zon kleurenbolletje?

en inderdaad dat roze denk je eerst: hmmm...niet te druk? maar nee dus
 en inderdaad dat roze denk je eerst: hmmm...niet te druk? maar nee dus  :D
:D
 (daarom ligt Up nu even stil omdat ik even leuke dingen wil maken hihi, die snel klaar zijn enzo
 (daarom ligt Up nu even stil omdat ik even leuke dingen wil maken hihi, die snel klaar zijn enzo  ) Vind het echt een soort van helse klus, of monniken werk...maar ja het eindresultaat voor ogen houden he
) Vind het echt een soort van helse klus, of monniken werk...maar ja het eindresultaat voor ogen houden he 

(25m2 waar dan ook veel meubels in staan
 (25m2 waar dan ook veel meubels in staan  ) maar ja wel goed toegankelijk met OV, en vanuit Belgie ook niet super ver
) maar ja wel goed toegankelijk met OV, en vanuit Belgie ook niet super ver  (dus als er niks beters komt blijf ik wel beschikbaar
 (dus als er niks beters komt blijf ik wel beschikbaar  )
)

is dat met 'magicline' garen oid?
 is dat met 'magicline' garen oid?

lijkt me leuk om een keer een egel of een schaapje te maken met dat wollige spul, maar heb er nu geen patronen voor, dus komt misschien nog wel een keer
 lijkt me leuk om een keer een egel of een schaapje te maken met dat wollige spul, maar heb er nu geen patronen voor, dus komt misschien nog wel een keer

ik heb ook nog wat fluffy garen liggen, maar dat is dat sneeuw-achtige zachte spul, ook heel lastig haken maar wel superlekkerzacht.
 ik heb ook nog wat fluffy garen liggen, maar dat is dat sneeuw-achtige zachte spul, ook heel lastig haken maar wel superlekkerzacht.

Oh dat spul wat je toen voor de advent boom had? Dat is ook wel tof spul voor een schaap of zo. Dit wordt inderdaad een langharig beestje, maar ook wel weer leuk... wel erg lekker zacht ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:37 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik had je schaap nog niet eens goed bekeken, sorry. dat wordt wel een langharige zie ik!ik heb ook nog wat fluffy garen liggen, maar dat is dat sneeuw-achtige zachte spul, ook heel lastig haken maar wel superlekkerzacht.
 Geniaal!
 Geniaal!  

Das een tv-serie :pquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?

Uh waarvan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?

).
 ).  ). Ik vul dus nog maar even niets in, heb sowieso nog geen grote plannen.
 ). Ik vul dus nog maar even niets in, heb sowieso nog geen grote plannen. 

Denk dat ik eerder te onrustig ben, niet genoeg tijd neem om iets rustig te lezen. Ook zo met haken, na een kwartier ben ik het zat en gooi ik het neer. En pak het weer op. Ooit komt dat dekentje wel af.
 Denk dat ik eerder te onrustig ben, niet genoeg tijd neem om iets rustig te lezen. Ook zo met haken, na een kwartier ben ik het zat en gooi ik het neer. En pak het weer op. Ooit komt dat dekentje wel af.

Niet echt veel gehaakt dus.
  Niet echt veel gehaakt dus. 

Dat zou voor mij ideaal zijn, dan kan ik op de fietsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef trui het volgende:
het mag ook gerust weer hier hoor. een en ander een beetje afhankelijk van 't aantal mensen. we kunnen anders ook nog eens informeren bij dat theehuis in het Julianapark in Utrecht.
spiegelei ik vind 'm ook superleuk geluk!is dat met 'magicline' garen oid?

Misschien lijkt het niet zo negatief, maar ik denk dat jullie de impact van een opmerking als "ik heb het gevoel dat ze wel meer dingen als 'eigen' bestempeld" niet overzien. Dit is een openbaar forum wat iedereen kan lezen, mensen die op zoek zijn naar een patroon en googelen op mijn naam komen het tegen en als ze dan niet verder lezen dan dit bericht.....quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat duurde lang!!
Ik wilde nog reageren op Christel, want ik ging die pinguin die ik in mn hoofd had opzoeken, en toen leek ie er eigenlijk helemaal niet op.
En toen kwam ik in topic nummer 4 terecht(ik wist niet dat kleurdoos ook haakte..) en daar had ze ook gepost. Maar meteen zo vijandig(sorry als je dit leest) maar niemand zei op zich iets negatiefs en meerdere van ons hebben boekjes dusja.
Ik zal zo meteen even een foto van Zoey's oren maken en posten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef YPPY het volgende:
Die bloemen en granny square zijn echt wel netjes antartica!
Cristel, leuk dat je mee post.Misschien wil je eens in mijn topic over Zoe de zebra reageren. Ik zag op hyves al dat ik niet de enige ben die de oren niet zo goed snapt. Misschien heb je een foto van een oor? Anders ga ik het gewoon met vilt doen heb ik besloten, maar als de maakster hier toch zit, kan ik dat net zo goed proberen.

) erg blij zijn met je boekjes.
) erg blij zijn met je boekjes. (ok, pagina 6 staat fok, maar alleen met positieve berichtjes).
  (ok, pagina 6 staat fok, maar alleen met positieve berichtjes). 

voor koosje, en wat een leuke kleur ook!

Anders noem je t merk enzo, en nummer wie weet heeft iemand er nog eentje over??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:32 schreef Lemijn het volgende:
Over kleuren gesproken, de blauwe wol uit mn mutis is niet meer te krijgen want uitverkocht, dus de sjaal gaat niet lukken helaas. 'Was een seizoensproduct mevrouw'. Volgens mij is het winterseizoen nog lang niet over...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |