Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Herfstblad het volgende:Ik wist niet dat je hem kon quoten, dus ik was braaf aan het knippen en plakken, maar het kan simpeler dus.
![]()
Ik ga vanavond nog een paar toeren aan de deken haken. Hij begint nu wel zwaar te worden
TT?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:21 schreef Lutte het volgende:
[..]
Als je de 'nieuw deel' knop gebruikt hoef je zelfs alleen de TT te veranderen en gaat de OP automatisch mee.
Topic Titel.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:24 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
TT?![]()
Maar dat de OP meegaat, daar ben ik nu achter ja
Ik totnutoe ook, Whoopdidoo, maar nu was 'ie door mij dicht
quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:38 schreef trui het volgende:
leuk fantje!
herfstblad, vooral een gele maken dan hoor!en ach, er zijn ook zat minder 'nuttige' dingen waarvan ik me soms afvraag waarom iemand er tijd in wil steken. ook wel weer grappig hoe sterk smaken verschillen. zo snapte ik van de week niks van dat clowntje dat je gequeued had, mijsje. zo'n vreemd poppetje vind ik dat.
![]()
maar dat geldt even vaak voor bijv. kledingstukken, die over 't algemeen wel als 'nuttig' beschouwd worden. wat kunnen die fout uitpakken zeg. ook erg zonde van al 't werk.
Muck, de schildpad is rechts bij de onderkant van Frits in het aquarium...quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zie wel een visje, dus nu ben ik wel heel benieuwd
[..]
Bizar is dat hè?
Jaaaarenlang kon ik alleen maar slierten haken (en vingerhaken was dan toch sneller) voor aan mijn gebreide werkjes en ineens had ik het door en kon ik van alles maken
Sindsdien heb ik mijn breinaalden bijna niet meer aangeraakt
Haken gaat zo veel sneller en de patronen zijn veel makkelijker naar je eigen smaak/maten/wensen aan te passen vind ik
Voor je het weet maak je complete beestjes enzo
maar de schildpadden in de aquariumbak in het water van onze aquariumzaak (waar wij onze vissen en planten kopen voor in het aquarium) wel hoor!quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijsje heb je nooit tekenfilms gekeken? Schildpadden zijn niet zo snel.
Mijn ollie zeker niet![]()
Ow en![]()
Had je je mail gelezen?
quote:
dat is ietys waar we allemaal hier mee kampen, eens begonnen betekent niet meer kunnen stoppen. Ik haak nu zo'n twee maanden en dat heeeft veel opgeleverd...quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef antartica het volgende:
tnx! ik vind het ook erg verslavend...
ik dacht "wat ga je maken?" het is de Lollifant!quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Antartica goed gelukt.
Ik durf nogsteeds geen granny squares te maken
Ik ben er eindelijk uit! Ik ga pooh's heffalump beest maken
Dank voor je reactiequote:Op donderdag 13 januari 2011 20:34 schreef Spiegelei het volgende:
@Herfstblad: beetje late reactie van mij, maar ik maak inderdaad de draak van Delicious Crochet. Ik heb nu iets meer dan 2 bollen Saskia rood van 100g per stuk gebruikt. Ik moet nog 1 hele achterpoot (knie en voet) en beide hele voorpoten (armen en klauwen) en dan nog de 2 vleugels.
Ik denk dat ik het met 3 bollen van 100g per stuk wel ga redden.
Voor geel heb ik Aviso van Phildar gebruikt, maar dan wel dubbele draad. Dat zijn bolletjes van 50g per stuk dus dat gaat wel hard. Hoeveel ik daarvan heb gebruik durf ik niet te zeggen. Oranje is ook dubbele draad van een bolletje dat is tussen de bollen wol van m'n moeder vind, maar daar heb je niet zoveel van nodig.
Gedaan!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef mijsje het volgende:
oeh Esse, die zijn schattig! en dan met magneetjes in hun voorhoofd, dan gaan ze de hele tijd kusjes geven!![]()
het ligt aan welke lokatie we gaan kiezen, voor ik durf te zeggen of ik met de auto of met de trein gaan komen...
(lampje zit wel bij de PI's (post icons))
Herfstblad, kun jij nog in de OP om het linkje naar de "Haakmeet-Doodle" neer te zetten?
dat ligt er helemaal aan welk garen je gebruikt, en verder weet ik 't ook niet precies eigenlijk, ik heb maar wat gedaan tot ik 'm groot genoeg vond... hoeveel er precies ingegaan is heb ik niet bijgehouden (beide keren). (de breedte die bij de martha-cowl wordt aangeraden is 150cm in 't rond.)quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:28 schreef EsseEi het volgende:
Trui, hoeveel garen gaat er in zo'n rondom shawl? een vriendin wil er 1...
boze vliegende schotels Esse?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:24 schreef EsseEi het volgende:
weet iemand hoeveel gram garen er in Moosje moet? *boekje in rotterdam, ik daar weggevlucht...*
vraag me opeens af of 2 bolletjes van 50g wel genoeg is...
Angry Bord heeft al een bips
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef trui het volgende:
oja en mijsje, ik dacht dat 'queuen' nog veel sterker was dan 'faven'.als echt op het 'te-haken lijstje' zetten. (ik bookmark patronen/projecten die ik niet zo nodig in m'n favorieten wil hebben staan bijv. eerder).
maar om inderdaad weer even ontopic te gaan: ik ga me nu eens even storten op het halve hexagon-patroon.
Dat ja... Echt heel lastig om te zien. Ik heb ook zwaar het gevoel dat ik wat steken meer of minder heb dan de bedoeling is, maar we zien welquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:13 schreef trui het volgende:
je ziet een stuk minder goed (vrijwel niet eigenlijk) wat je doet, en waar je de naald in moet steken. maar ja, je ziet 't ook minder goed als je dat niet goed doet dus.
Ja handig haakt het niet, dat fluffy gebeuren, maar goed... het is misschien ook effe een kwestie van wennen. Maar het leek me zo leuk spul voor een schaap, moest het gewoon proberen/doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:26 schreef mijsje het volgende:
die van de zeeman vond ik ook lastig haken, die ligt hier nu om te breien. (ik ben er nog steeds blij mee Spiegelei!![]()
er hebben al 8 mensen ingeschreven voor de volgende haakmeet!welke richting zullen we uit gaan denken? (qua locatie dan)
Ja echt niet cool voor een 20 jarigequote:Op donderdag 13 januari 2011 23:57 schreef trui het volgende:
mijn gokje: GSjes zijn haar te oubollig! (en daar kan ik me best wat bij voorstellen)
SPOILER: weirdste droom EvahOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoop: ik denk dat je er inderdaad gewoon een keertje maar aan moet beginnen want het gaat echt heel snel! En als je het dan nog niet ziet zitten, jij studeert ook in Leiden toch? Dan nemen we gewoon allebei een keertje wat wol en naalden mee en dan gaan we in de UB zitten haken ofzoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ja echt niet cool voor een 20 jarige
Nee ik wil ze wel maken want ik wil een deken maken en om nou met strepen aan de gang te gaan zie ik ook niet zitten, want dat werkt niet handig volgens mij. Maar ze lijken me gewoon moeilijk. Misschien moet ik er een keer voor gaan zitten. ooit.
Oeh heb je koosje echt steeds van kleur gewisseld of is het zon kleurenbolletje?
Oh dat spul wat je toen voor de advent boom had? Dat is ook wel tof spul voor een schaap of zo. Dit wordt inderdaad een langharig beestje, maar ook wel weer leuk... wel erg lekker zacht ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:37 schreef trui het volgende:
lijnloos, ik had je schaap nog niet eens goed bekeken, sorry. dat wordt wel een langharige zie ik!ik heb ook nog wat fluffy garen liggen, maar dat is dat sneeuw-achtige zachte spul, ook heel lastig haken maar wel superlekkerzacht.
Das een tv-serie :pquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?
Uh waarvan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:39 schreef trui het volgende:
ik moet alleen nog eens aan zo'n schaapjespatroon zien te komen.
hoe doe je dat dan whoop, heb je een filmpje erover op staan ofzo?
Dat zou voor mij ideaal zijn, dan kan ik op de fietsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef trui het volgende:
het mag ook gerust weer hier hoor. een en ander een beetje afhankelijk van 't aantal mensen. we kunnen anders ook nog eens informeren bij dat theehuis in het Julianapark in Utrecht.
spiegelei ik vind 'm ook superleuk geluk!is dat met 'magicline' garen oid?
Misschien lijkt het niet zo negatief, maar ik denk dat jullie de impact van een opmerking als "ik heb het gevoel dat ze wel meer dingen als 'eigen' bestempeld" niet overzien. Dit is een openbaar forum wat iedereen kan lezen, mensen die op zoek zijn naar een patroon en googelen op mijn naam komen het tegen en als ze dan niet verder lezen dan dit bericht.....quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dat duurde lang!!
Ik wilde nog reageren op Christel, want ik ging die pinguin die ik in mn hoofd had opzoeken, en toen leek ie er eigenlijk helemaal niet op.![]()
En toen kwam ik in topic nummer 4 terecht(ik wist niet dat kleurdoos ook haakte..) en daar had ze ook gepost. Maar meteen zo vijandig(sorry als je dit leest) maar niemand zei op zich iets negatiefs en meerdere van ons hebben boekjes dusja.
Ik zal zo meteen even een foto van Zoey's oren maken en posten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef YPPY het volgende:
Die bloemen en granny square zijn echt wel netjes antartica!
Cristel, leuk dat je mee post.Misschien wil je eens in mijn topic over Zoe de zebra reageren. Ik zag op hyves al dat ik niet de enige ben die de oren niet zo goed snapt. Misschien heb je een foto van een oor? Anders ga ik het gewoon met vilt doen heb ik besloten, maar als de maakster hier toch zit, kan ik dat net zo goed proberen.
Anders noem je t merk enzo, en nummer wie weet heeft iemand er nog eentje over??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:32 schreef Lemijn het volgende:
voor koosje, en wat een leuke kleur ook!
Over kleuren gesproken, de blauwe wol uit mn mutis is niet meer te krijgen want uitverkocht, dus de sjaal gaat niet lukken helaas. 'Was een seizoensproduct mevrouw'. Volgens mij is het winterseizoen nog lang niet over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |