Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 11:35 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ========================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ========================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. >> NS Dienstregeling 2011 NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken. Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden. Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld. ========================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon ========================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Socios | donderdag 13 januari 2011 @ 11:36 |
Hoi Crientj. xD | |
cherrycoke | donderdag 13 januari 2011 @ 11:37 |
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn? | |
Guppy | donderdag 13 januari 2011 @ 11:38 |
![]() ![]() | |
weps | donderdag 13 januari 2011 @ 11:39 |
Die zijn vertrokken naar het buitenland... Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel. | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 11:39 |
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig | |
cherrycoke | donderdag 13 januari 2011 @ 11:40 |
als inderdaad .. | |
cherrycoke | donderdag 13 januari 2011 @ 11:40 |
die tuinstoelen die erin zitten vond ik nou niet echt comfortabel | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 11:42 |
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar? | |
Socios | donderdag 13 januari 2011 @ 11:44 |
Nooit meer wat van gehoord. | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 11:46 |
Heb ik daarvoor dat ellendige lange verhaal getikt. ![]() Nou vooruit. Kom dan maar bij Utrecht ofzo, we zoeken toch altijd wel lui. Harr. | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 11:55 |
Wel relaxed dat de stoptrein naar Leiden keert in Zwijndrecht. Zoals de HC het noemde: Een verwarmde wachtruimte | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 12:11 |
![]() Er moet natuurlijk wel eens roest worden gereden. ![]() | |
TeringHenkie | donderdag 13 januari 2011 @ 12:58 |
De MCN was een NLer ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 13:22 |
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody? | |
V2 | donderdag 13 januari 2011 @ 13:53 |
Daar hoeft het niet vlak voor te liggen, als de buffers ingedrukt zijn veren die wel terug als de mcn de remmen lost. Dan gaat 'ie rollen, en dat stopt pas als 'ie op maximale lengte is, denk ik. | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 14:00 |
mja, dan zou het niet meer dan 5 tot 10 meter moeten zijn denk ik. Om het ongeluk met de ICE te voorkomen had de trein denk ik minimaal 50 meter verder naar voren moeten staan. | |
RubenK | donderdag 13 januari 2011 @ 14:37 |
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland ![]() De route zal zijn: 1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL) 2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000) 3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT) Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening? ![]() | |
bork | donderdag 13 januari 2011 @ 15:17 |
Dat lijkt me nu niet zo handig, ik zou dan naar Duitsland/Tsjechie/Polen gaan, hoef je al dat bier niet mee te slepen | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 15:19 |
Aanrijding-met-een-persoon Utrecht Overvecht- Tussen Utrecht Overvecht en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Bilthoven en Amersfoort geen treinen. * Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol. * Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle kunnen omreizen via Arnhem. * Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum. * Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort. Prognose: * Treindienst normaal om 17:30 uur. | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 15:21 |
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik ![]() Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah. | |
JDude | donderdag 13 januari 2011 @ 15:23 |
* Reizigers uit Amersfoort en Hilversum kunnen hun woning uitwisselen. There, I fixed it. | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 15:29 |
Ja, dat klopt ook niet echt helemaal. Utrecht-Amersfoort via Hilversum, maar als je Utrecht-Hilversum zit moet je (weer) via Amersfoort.. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 16:10 |
Die overbuurman... hulpverlener of ramptoerist? | |
James1988 | donderdag 13 januari 2011 @ 16:11 |
Morgen toch maar eens een Fyra meepakken. | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 16:17 |
Ehh, zit bij de brandweer geloof ik. Gedeeltelijk ramptoerist, gedeeltelijk hulpverlener. Weet niet precies, wel dat als er iets gebeurd hij keihard ernaartoe gaat. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 16:28 |
www.jizdenka.cz. Let er op dat de CNL een gigantische omweg maakt. De rit Asd - Kph met de CNL is 1280 km.olgens de werkelijke route. | |
James1988 | donderdag 13 januari 2011 @ 17:07 |
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d. Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde. | |
Eix | donderdag 13 januari 2011 @ 17:12 |
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding? | |
James1988 | donderdag 13 januari 2011 @ 17:17 |
Dat is niet hoe ik de CIV-regels begrijp. In 13.2 staat dat de reiziger recht heeft op vergoeding bij een aankomstvertraging van minstens +1 uur. In 13.5 staat echter dat de reiziger in plaats van voor een vergoeding ook mag kiezen om met een andere trein verder te reizen om zo zijn vertraging te beperken. Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben. | |
Zug-Chef | donderdag 13 januari 2011 @ 17:23 |
![]() Tijdens een kortstondig zonnig moment passeerden de ET 7.10 en 7.09 als Eurobahn trein 20221 uit Venlo bij Boisheim op weg naar Hamm(Westf). | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 17:31 |
Netjes Zug ![]() ![]() ![]() | |
Eix | donderdag 13 januari 2011 @ 17:40 |
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV. http://www.nshispeed.nl/nl/algemeen/vervoersvoorwaarden -> Dan doorklikken naar Algemene voorwaarden voor spoorwegvervoer van reizigers (GCC-CIV/PRR). Belangrijk hierbij is punt 9.1.3"... of voortzetting van de reis is alleen mogelijk via de vervoerders die betrokken zijn bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst. Dit dient te gebeuren onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke reis . Mijn mening/stelling: Thalys is een samenwerking van oa NS, en bovendien is Thalys ook aangesloten bij CIV. Daarom is ook Thalys indirect betrokken bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst. De vraag is of een Thalys valt onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke reis. Die formulering is dermate vaag dat jurisprudentie zou moeten uitwijzen wat vergelijkbare voorwaarden zijn. Kun jij niet een keer bij uitval van de Benelux de Thalys nemen en een eventuele boete aanvechten? Dan weten we het. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 17:47 |
Ik kwam niet verder dan deze kolentrein met G2000 in dubbeltractie door een zeiknat Utrecht Centraal ![]() ![]() | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 18:09 |
Oh ja, van dinsdag;![]() | |
V2 | donderdag 13 januari 2011 @ 18:19 |
Ohja, als we toch bezig zijn, gisteren in wpl Maastricht, vet gezicht (sorry voor de kutkwaliteit, HTC telefoon...):![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 januari 2011 @ 18:44 |
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 19:29 |
Ook leuk ![]()
![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 januari 2011 @ 19:40 |
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt... | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 19:54 |
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan. Yay voor springers. Eentje tussen apeldoorn / deventer (geloof ik..) Dus dan maar ic zwolle en via nijverdal-west. Nadeel: ik moet dan nog een stuk lopen. | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 19:58 |
Jezus. Seinstoring. En een NOG een springer tussen iets en meppel. ![]() | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 20:00 |
Zoiets.. Word een lang lijstje nu: Beperkingen-op-last-van-de-politie Tilburg-Oisterwijk Tussen Tilburg en Oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Tilburg en Oisterwijk geen treinen. Prognose: * Treindienst normaal om 21:00 uur. Aanrijding-met-een-persoon Dedemsvaart-Meppel Tussen Meppel en Zwolle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Zwolle geen treinen. Prognose: * Treindienst normaal om 22:00 uur. Stroomstoring Warffum-Usquert Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen. Prognose: * onbekend Aanrijding Amersfoort-Apeldoorn Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen. * Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle. Prognose: * onbekend Seinstoring Klarenbeek-Zutphen Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten. Oorzaak: een seinstoring. Prognose: * onbekend Ontspoorde trein Arnhem - Emmerich Tussen Arnhem en Emmerich moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door eerdere ontsporing rijden er tussen Arnhem en Emmerich geen treinen maar bussen. Prognose: * de rest van de dag Edit: En net er weer 1 bij: Seinstoring Klarenbeek-Zutphen Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten. Oorzaak: een seinstoring. Prognose: * onbekend Edit2: Aanrijding-met-een-persoon Den Bosch-Boxtel Tussen Den Bosch en Boxtel moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Den Bosch en Boxtel geen treinen. Prognose: * Treindienst normaal om 22:30 uur. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 13-01-2011 20:07:36 ] | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 20:06 |
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud is ![]() | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 20:07 |
Echt he.. alsk dr maar ben voor 11uur. | |
James1988 | donderdag 13 januari 2011 @ 20:19 |
Wat een puinzooi: Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg Melding donderdag 13 januari 2011, 20:09 uur: Oorzaak: aanrijding met een persoon Tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg Melding donderdag 13 januari 2011, 20:02 uur: Oorzaak: beperkingen op last van de politie Tussen Tilburg en Eindhoven rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen. Zwolle-Groningen/Leeuwarden Melding donderdag 13 januari 2011, 19:48 uur: Oorzaak: aanrijding met een persoon Tussen Zwolle en Meppel rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen. Groningen-Delfzijl/Roodeschool Melding donderdag 13 januari 2011, 19:33 uur: Oorzaak: stroomstoring Tussen Groningen en Roodeschool rijden geen treinen door een stroomstoring. Er rijden stopbussen tussen Warffum en Roodeschool. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Apeldoorn-Amersfoort/Deventer Melding donderdag 13 januari 2011, 19:19 uur: Oorzaak: aanrijding Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden geen treinen door een aanrijding. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen. Reizigers tussen Enschede en Amersfoort reizen via Zwolle. Reizigers tussen Hengelo en Amersfoort reizen via Zwolle. Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen via Zwolle. Reizigers tussen Almelo en Amersfoort reizen via Zwolle. Reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal reizen via Arnhem. Reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem. Reizigers tussen Deventer en Utrecht Centraal reizen via Arnhem. Reizigers tussen Almelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem. Apeldoorn-Zutphen Melding donderdag 13 januari 2011, 18:30 uur: Oorzaak: seinstoring Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen. Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer. KHbf-Arnhem Melding donderdag 13 januari 2011, 11:32 uur: Oorzaak: eerdere verstoring Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een eerdere verstoring. Er rijden snelbussen tussen Arnhem en Emmerich. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 14 januari rond 2:00 uur verholpen. | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 20:21 |
Dat is hetzelfde als ik postte, alleen een beetje andere tekst ![]() Zeker van de NS-site? Prorail ofcourse ![]() | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 20:22 |
De dubbele melding voor ehv (springer / op lastvan politie) is dan nog het tofste. Maar wat een faaldag. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 20:25 |
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes? | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 20:25 |
De vijfde volgens mij. Kan ook wel eens de zesde zijn als ik er één gemist heb. | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 20:27 |
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen ![]() | |
James1988 | donderdag 13 januari 2011 @ 20:28 |
Nu kun je alleen nog via de Maaslijn in Limburg komen. Of via België. ![]() @Fles: en Bad Bentheim dan? | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 20:29 |
Knap. Dat was al eerder stilgelegd toch? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 januari 2011 @ 20:30 |
Iemand heeft Murphy opgegraven ofzo? | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 20:38 |
Zwolle staat goed vol. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 20:43 |
Met wat? Mensen? IJzer? Allebei? ![]() | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 20:45 |
Keeeeerel. ![]() Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief. | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 20:56 |
Kan me voorstellen dat er ook nogal wat ijzer ophoopt daar, wat niet weg kan richting het noorden ![]() | |
Crientj | donderdag 13 januari 2011 @ 20:59 |
Valt wel mee, die ic keerde op zwolle.. verder 2 koplopers ofzo. Niet echt opgelet ![]() | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:12 |
En nog de nodigde T'tjes en V'tjes die daar aan de kant staan. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 januari 2011 @ 21:15 |
Daar rijden toch dieseltreinen? ![]() Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom! | |
Ascendancy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:17 |
Ik zag je natte droom op Gdm Fles. Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter. | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 21:23 |
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 21:32 |
Goedkope verwarming voor je huis ![]() | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:33 |
Groningen-Leer is toch ook nog open? Als je in het Noorden woont lukt dat wel ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:36 |
Jammer dat Zwolle-Meppel er uit ligt/lag, he. Als er een probleem met de bovenleiding is, wordt dat niet als stroomstoring gemeld, maar als een probleem met de bovenleiding. In dit geval was de voeding van de onderpost defect, dus de onderpost (die zorgt voor de communicatie met de infra) deed het niet meer. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:38 |
En de hitcount van vandaag: 15.49u Utrecht-Amersfoort 19.58u Apeldoorn-Amersfoort 19.58u Zwolle-Meppel 20.59u Den Bosch-Eindhoven Vier dus volgens mij. | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 21:39 |
Huis? ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 21:39 |
Fraai synchroonspringen @19:58. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:43 |
![]() | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:44 |
Daar reageert PSM op. Stoom zorgt voor warmte. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 13-01-2011 21:54:34 ] | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:45 |
"Hee, ik spring om 19:58." "Ja, leuk, zullen we tegelijk springen?", "Ja, goed idee." | |
Stefanovic83 | donderdag 13 januari 2011 @ 21:47 |
aparte flashmob zo | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 januari 2011 @ 21:47 |
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging... | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:48 |
Springer 2 naar springer 1: "Waaacht, de trein is te laat ![]() En toen was springer 1 al gesprongen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 13 januari 2011 @ 21:52 |
Of dat je als springer op een trein staat te wachten die nooit komt omdat 10km eerder al iemand ervoor was gesprongen ![]() Maar goed, genoeg 'grapjes' gemaakt over vervelende gebeurtenissen voor treinpersoneel en familieleden... | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 21:53 |
Met het stoom zorg je zelf voor de verwarming ![]() | |
Bitlord | donderdag 13 januari 2011 @ 21:55 |
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld. Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen. | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:56 |
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen? In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:57 |
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen. Er zijn een boel methodes die minder troep en ophef veroorzaken. | |
Bitlord | donderdag 13 januari 2011 @ 21:58 |
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:58 |
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin. ![]() | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 21:59 |
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon je aan een touw op te hangen. Minder mensen hebben er last van. Alhoewel het bij de nabestaanden altijd rot blijft. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 22:00 |
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg. En de meeste mensen die onder de trein komen, zijn niet de mensen die een stukje afsnijden via het spoor of hun hondje uitlaten in de berm. | |
Dr_Flash | donderdag 13 januari 2011 @ 22:00 |
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 22:02 |
Indeed. | |
greavy | donderdag 13 januari 2011 @ 22:02 |
Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland. Toen ik vorige zomer op de lijn Linnich-Heimbach zat zag je meerdere mensen langs het spoor lopen. Een lokale bewoner vertelde dat het normaal was daar. De trein even op de claxon, mensen even aan de kant, en doorkarren. | |
Bitlord | donderdag 13 januari 2011 @ 22:13 |
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data): Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.) Nederland: 12% (180 abs.) Japan: 6% (2000 abs.) In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 januari 2011 @ 22:17 |
In Nederland zijn er ook twee keer zoveel zelfdodingen op het spoor per treinkilometer als in Duitsland, afgaande op de cijfers van Bitlord en dit document. Cijfers van Japan heb ik zo niet bij de hand. | |
bork | donderdag 13 januari 2011 @ 23:55 |
Ik ben daarmee doodgegooid (excuse le mot) tijdens mijn opleiding, volgens de theorieen van Durkheim is het logisch dat in Japan relatief veel zelfmoorden voorkomen als je meer wil weten -> http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Durkheim | |
Bitlord | vrijdag 14 januari 2011 @ 01:19 |
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-. Wellicht is het eens interessant te onderzoeken of er een verband is tussen het percentage zelfmoorden op het spoor (tov het totaal) ten opzichte van de intensiteit van het spoorverkeer. | |
Zyron | vrijdag 14 januari 2011 @ 01:49 |
En lekker dat 'ie was. <3 | |
Brembo | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:02 |
In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten. | |
dennistd | vrijdag 14 januari 2011 @ 04:18 |
Dat worden dus mogelijk V'tjes morgen:
| |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 06:50 |
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn. ICM zal het niet meer worden omdat ICMm nieuwe statische omzetters e.d. heeft. ICM mag wel komen, maar daar zijn er niet veel meer van. | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 08:59 |
Succes vannacht en morgen Durk ![]() | |
Yreal | vrijdag 14 januari 2011 @ 09:01 |
Succes durkje ![]() | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 09:21 |
Danku. Ik voorzie geen problemen. Zijn de hele rit met 3 man onderweg (1 persoon komt er in Roermond bij). Het enige nadeel is dat stuk met SLeT in Noord Holland ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 09:55 |
Ja, succes ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:15 |
Ja dat zegtie. Mogelijk. | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:35 |
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:03 |
Veel succes greavy | |
KapiteinT | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:20 |
Succes Durk! Morgen gaan wij ook ons rondje maken, maar dan iets minder spectaculair. ![]() Nu op de lijst: 1 KapiteinT (Roel) 2 Dr_Flash 3 Peterselieman 4 Peter 5 Dennistd 6 Socios 7 Lemjur + iemand met bier Nog lastminute aan- of afmeldingen? De route vind je hier. Ik haak trouwens na Schiphol af. Het is voor mij niet echt handig om eerst nog naar Utrecht te reizen en dan weer terug naar Hoofddorp. | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:46 |
Arnhem-Winterswijk Vrijdag 14 Januari 11:42 Oorzaak Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring. Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen. Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak. | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:48 |
Dit is een ander deel van het traject. Het ongeval gebeurde ten oosten van Zevenaar. Dit is ten westen van die plaats | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:51 |
Ah ik zie het nu ook al ![]() DUIVEN - Langs het spoor bij Duiven is vanochtend een stoffelijk overschot van een nog onbekende man aangetroffen. De politie onderzoekt waarom de man langs het spoor lag bij de overgang aan de Vergertlaan. Politie, brandweer en ambulancepersoneel zijn tegen half elf uitgerukt naar Duiven, na de melding dat zich iemand langs het spoor zou bevinden. Een reiziger in een Syntustrein richting Doetinchem meldde dat de trein stilstaat. | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:29 |
Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven. Edit: Temlin zag het zelf ook al | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44 |
Na 04:00 he, je kent de regels ![]() | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:45 |
Jaja, die ken ik. Ik had niet naar de posttijd gekeken. | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:46 |
Gevaarlijke glijpartij met vrachtauto![]() 14 januari 2011 NIJKERK - Vrijdagochtend vond er op de spoorwegovergang van de Barneveldseweg een bijzonder ongeval plaats. Een vrachtwagen van kaashandel van Beek uit Veenendaal kwam ongelukkig tot stilstand net voor het spoor. Vermoedelijk zijn de overgangverlichting aan gegaan i.v.m. een naderende trein en heeft de chauffeur tevergeefs geprobeerd nog te stoppen hiervoor. De vrachtwagen is vervolgens gaan glijden en net voorbij de spoorbomen maar nog wel voor het spoor tot stilstand gekomen. Een levensgevaarlijke situatie ontstond aangezien de vrachtwagen niet meer van zijn plek kon komen. Het rechterwiel was in de berm gekomen en weggezakt in de modder. == De vrachtwagen stond net ver genoeg naar achteren om buiten het PVR te staan [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-01-2011 14:38:43 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:54 |
Nou dan, dan was er toch niks "gevaarlijks" aan ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:36 |
Stond de trein of de vrachtwagen buiten PVR? | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:38 |
Euh. Staat er volgens mij verkeerd. Moet de vrachtwagen zijn natuurlijk ![]() | |
Lemjur | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:40 |
Succes Greavy!! ![]() Mensen van de meet: Tot morgen! Roel/KT: dude met bier gaat niet meer mee. Nu neem ik zelf wel een sixpackje mee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42 |
Joh doe geen moeite ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:53 |
Dan heb ik der al 19uur op zitten ![]() ![]() Ik zal vannacht wel eens wat fotootjes toevoegen van ons in die IRM Maastricht-Rotterdam via Amsterdam.. | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:26 |
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha ![]() Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:36 |
Dat wordt echt zo hard kapot gaan ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:37 |
Ik zit nu in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. Keurig op tijd vertrokken en er wordt goed doorgereden, maar er komt nog steeds een pleurisherrie van de wielen af. ![]() | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:40 |
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word. | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:45 |
ambitieus ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:46 |
De nacht wakker blijven zal nog wel lukken. Morgen overdag ga je gewoon omvallen, net op het moment dat het het minst handig is: Daglicht, volle treinen etc. Veel plezier vast ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:48 |
Grappig, de CTA's op Schiphol noemen de Fyra waar ik nu in zit (naar Amsterdam CS) een gewone intercity. Is het ook wel natuurlijk, maar ik kan me herinneren dat ze in het verleden als Fyra werden aangegeven. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15 |
Nu.nl. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:38 |
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:41 |
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF?? | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:10 |
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo... Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42 |
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:43 |
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen. | |
Cornelis83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:50 |
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen. Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen. Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:03 |
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af. ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:07 |
Mag dat niet dan? ![]() | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:10 |
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelen ![]() | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:12 |
Koper is duur op dit moment.. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:13 |
greavy waar staat je sschema?? Lamaar, hebbem al ![]() [ Bericht 71% gewijzigd door Dr_Flash op 14-01-2011 19:28:39 ] | |
Peter | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:29 |
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen.. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:57 |
Bron Okee nu is de lol er wel vanaf ![]() | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:15 |
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:16 |
http://forum.jackdeknipper.nl ![]() | |
Watertornado | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:18 |
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken? ![]() | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:19 |
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21 |
Oh ik twijfel niet aan je goede bedoelingen hoor ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:28 |
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben! Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers. Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen. | |
Watertornado | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:33 |
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch? | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:36 |
Ow, oke, dat zou kunnen... Zover gaat mijn kennis helaas niet... Dacht dat alle koppelingen in Nederland hetzelfde waren, alleen niet allemaal op dezelfde hoogte zaten ![]() | |
ReisT | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:42 |
Bijna alle koppelingen in Nederland zijn inderdaad het zelfde maar juist die van DDAR/1700 is een afwijkend type. Maar als het een losse 1700 was dan zit er niet zo'n koppeling op: alleen locs die met DDAR rijden hebben die. SLT wordt wel vaker door een loc getrokken dan zullen ze wel een of ander tussenstuk hebben om die toch aan de schroefkoppeling van de loc vast te maken. | |
Zyron | vrijdag 14 januari 2011 @ 20:59 |
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 21:04 |
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaar ![]() | |
Zyron | vrijdag 14 januari 2011 @ 21:08 |
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan. | |
Crientj | vrijdag 14 januari 2011 @ 21:28 |
Gheh, veel plezier met treinen enzo. ;o | |
dennistd | vrijdag 14 januari 2011 @ 21:37 |
Van de NS-LowSpeed-site: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen | |
Zyron | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:02 |
Problemen op de Kijfhoek: Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT Inmiddels grip 3. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04 |
Greavy trekt een spoor van vernieling door het land ![]() | |
Temlin | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:09 |
http://twitpic.com/3q0nc2 | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:17 |
![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20 |
Ben benieuwd of Edith 'dood door schuld' verweten zal worden... | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20 |
Ziet er niet goed uit. Is greavy al daar vandaan, of eindigt zijn reis al voordat deze begonnen is? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:23 |
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning | |
Hugo__Boss | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:24 |
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven? | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:25 |
Een uur te vroeg vertrokken voor wat extra kapotganerij morgen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:25 |
tuurlijk wel | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:29 |
Ah, dat wist ik niet | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:30 |
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen. | |
Peter | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:31 |
ik kom om 10:01 aan in Utrecht. Rara welke trein neem ik ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:36 |
Die laatste heb ik ook, ik zit achterin (laatste bak) ivm overstap in Hengelo (spoor 11 kom ik aan daar) | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:37 |
Ik pak bus 12 ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:41 |
hehe idd.. Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:42 |
schema bekeken? Er zitten nogal wat tricky overstaps in. Met name vanavond en morgenochtend vroeg. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 22:59 |
Ze gaan met +2 in Heerlen aankomen, maar dat brengt de overstap naar de Heuvellandlijn niet in gevaar lijkt me. | |
greavy | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:01 |
Ik zit ondertussen al voorbij Sittard. Reis verloopt goed. Gelukkig net op tijd voorbij de Kijfhoek! | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:05 |
Let ff op, dit zou gevolgen voor morgen kunnen hebben | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:31 |
Fles leeft helemaal mee ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:32 |
Mag gewoon hoor ![]() ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:38 |
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:44 |
Ja, dat was nog steeds 1 rit dan, zonder overstap dus. | |
Stefanovic83 | vrijdag 14 januari 2011 @ 23:58 |
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:04 |
Dan heb je dus geenidee waar die gasten nu mee bezig zijn ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:09 |
Zit nu in de nachttrein ! Alles verloopt volgens schema. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:12 |
Goedzo. Probeer wat te slapen ![]() | |
Temlin | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:13 |
Waar ga je heen greavy | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:22 |
Maastricht 23:44 23:56 Rotterdam Centraal 3:59 4:05 Utrecht Centraal 4:42 5:08 Weesp 5:46 5:54 Amsterdam Centraal 6:11 6:17 Alkmaar 7:01 7:16 Hoorn 7:40 7:59 Schiphol 8:46 8:49 Amersfoort 9:35 9:38 Groningen 11:14 11:53 Leeuwarden 12:29 12:45 Zwolle 13:40 13:49 Kampen 13:59 14:03 Zwolle 14:13 14:26 Hardenberg 14:57 15:02 Mariënberg 15:08 15:14 Almelo 15:37 15:48 Amersfoort 16:52 17:11 Ede-Wageningen 17:48 18:02 Arnhem 18:14 18:54 Roosendaal 20:41 20:47 Dordrecht 21:11 21:37 Zwijndrecht 21:40 | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:38 |
Had ik al gezegd dat ik dit weekend niet werk? | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:38 |
Ik heb ook eens een keer een dag 1000+ km gereden zonder dubbeldeks mat. ICM, DM90, Pimpel, GTW, alles, maar geen dubbeldeks ![]() uiteindelijk na 1094 km weer in Utrecht C aangekomen en taxi naar huis genomen, kon niet meer op mn benen staan gewoon ![]() | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:41 |
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna in slaap gevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:44 |
Oh dat is vrij scherp ja. Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus) | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:46 |
Understatement. ![]() | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:47 |
Lachen reisje. Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden. Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:48 |
die bepaling dat je nergens 2 keer langs komt maakt het erg moeilijk. Maar op zich is 1.300+ wel te doen op een dag. Je pakt er gewoon een nachttrein bij ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:49 |
Dat HSL driehoekje dat is ook mooi ja ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:50 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:55 |
Vette faler ikke ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 00:56 |
ik ga slapen vrienden ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 01:08 |
Hier is het nog gezellig en nog niet geslapen. | |
Ascendancy | zaterdag 15 januari 2011 @ 01:10 |
Greavy, held ![]() Geen SLT in je trein vanuit Maastricht? ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 01:11 |
NEE! VIRM 9401.. | |
Ascendancy | zaterdag 15 januari 2011 @ 01:18 |
Jammer ![]() Ook jammer dat ik morgen moet werken, anders had in je op Dordrecht opgewacht. ![]() | |
Temlin | zaterdag 15 januari 2011 @ 01:43 |
haha tof ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 januari 2011 @ 02:15 |
Lukt het nog een beetje, greavy? | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 03:33 |
Ja hoor. Zie mijn recente blog (net geupload) http://www.durkhoutsma.nl/?p=30 | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 04:33 |
Sebastiaan en Bart in de trein! Goede sfeer! http://twitpic.com/3q3pp8 | |
Bitlord | zaterdag 15 januari 2011 @ 04:44 |
Ha, ik lig in bed en jij staat op 3km op een koud station. Succes met je reis! | |
Fixers | zaterdag 15 januari 2011 @ 07:57 |
Moguh Greavy!Nou, ik ben laatst eens gaan zoeken op internet. Valt me tegen: 6 euro de kilo. Weet niet wat die prorail kabels wegen per meter, maar lijkt me een hoop werk voor een paar rotcenten. D'r zijn volgens mij voldoende makkelijker en veiliger manieren om wat geld op te halen | |
Fixers | zaterdag 15 januari 2011 @ 08:23 |
Zit nu in een omgeleide Fyra tussen Den Bosch en Utrecht. Op de énige noord-zuid verbinding die dit land per spoor momenteel heeft. Draadbreuk tussen Den Bosch en Oss De Vlaamse treinbegeleider vroeg mij nog hoe lang het naar utrecht rijden is. ![]() Op de CTA werd deze trein overigens aangeven als "Internationale trein" "Niet instappen" "Reserveren verplicht | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 08:39 |
Goedemorgen! We hadden nog geen plek afgesproken op Utrecht. Ik neem aan gewoon onder het grote bord in de hal? | |
dennistd | zaterdag 15 januari 2011 @ 08:54 |
Volgens mij hadden we dat afgesproken ja. Ik zit nu in de 1728 ter hoogte van Rijssen en ben als het goed is om 10.09u in Utrecht. Volgens OBIS komen we om 8.57u in Deventer en daarna om 7.57u in Apeldoorn.. | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 09:19 |
Nu in de Berlijntrein onderweg naar Amersfoort. Geen vertraging, relaxed eerste klas. Tot op heden verloopt het dus volgens schema. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 09:22 |
Zo, ik zal eens even mn bed uit komen ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 09:49 |
Ik zit nu in de trein van Schiphol naar Eindhoven. Ben er om 10.16. Hoop dat ik vandaag nog een beetje wakker kan blijven. ![]() | |
dennistd | zaterdag 15 januari 2011 @ 10:34 |
Socios, waar ben je??? Wij zijn al onderweg naar Rotterdam. | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:06 |
Muahaha. Nog steeds geen noemenswaardige problemen gehad. Alleen met +13 aan te Groningen en rijden nu volgens schema door. Zijn al ver over de helft! | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:33 |
Proost hoor Socios! Ben je al wakker? ![]() | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:35 |
Haha, rustig aan, net wakker, ik sluit aan in de Pimpel te Deventer. ![]() Zitten jullie nu in ICE vanuit Amsterdam Centraal of is er Plan V ingezet? | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:40 |
ICE 226 reed met een gewoon ICE-stel. ICE 123 werd door 3x V gereden | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:42 |
Zij zitten in ICE 125. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:47 |
Ice 125 is gewoon een Velaro. | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:48 |
Wij zaten in de Pimpel waar rijtuig 12 (1e klasse) miste. Bistro zat er wel in ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:43 |
Dat is geen Velaro! | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:03 |
James hou je bek ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:04 |
Ik ook van jou hoor <3 | |
Lemjur | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:07 |
Pimpel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:10 |
Socios schiet je op? We zijn er bijna ![]() Is greavy nog in leven? | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:12 |
Hoi Lemjur ![]() | |
Stefanovic83 | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:21 |
het is al ff stil.. Misschien ligt ie te slapen in een inmiddels afgerandeerde trein ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:24 |
Wat hij zegt. | |
Ascendancy | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:28 |
Is het gezellig? Ik komen toch geen treintopickindjes hé? ![]() Wat vinden jullie eigenlijk van het plan van de NS op de TRDL weer over te nemen? | |
dennistd | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35 |
| |
James1988 | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:03 |
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia. Edit: ik zie het nu staan, volgens Meerstadt wil NS zelf de treindienstleiding weer gaan doen. Evenzogoed een slecht idee, omdat dit NS een oneerlijke concurrentiepositie geeft ten opzichte van open access-operators en partijen zoals Veolia. [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 15-01-2011 16:18:46 ] | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:17 |
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort. Ik moet toegeven dat het nu wel een stuk zwaarder word dan dat het eerst was. Maar nog niet te zwaar, de rit word afgemaakt. [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 15-01-2011 16:33:42 ] | |
Temlin | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:28 |
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:35 |
Hou je lip man, wij zijn ook onderweg. Denk je dat ik die blog van je ga bookmarken op mn telefoon of zo ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:39 |
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk. En de treindienstleiding bij NS is natuurlijk helemaal treurig ![]() Dan wordt synthus(/arriva) rond Arnhem natuurlijk keihard genaaid op het gedeelde baanvak ![]() Het huidige systeem vereist een aparte spoorbeheerder, omdat anders 1 partij de rest keihard naait of overal voor iedere vervoerder afzonderlijk spoor moet komen te liggen. | |
James1988 | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:41 |
Eén partij die reisinformatie verzorgt voor alle vervoerders lijkt mij de gewenste situatie op een spoorwegnetwerk waar meerdere vervoerders rijden. | |
Temlin | zaterdag 15 januari 2011 @ 17:07 |
Daar wordt het inderdaad lastig, Maar op een station waar maar 1 vervoerder komt, Nijmegen Heyendaal bijvoorbeeld zou het door Veolia zelf verzorgt moeten worden. De Gelderlander: Toch opmerkelijk dat niemand iets gemerkt heeft. Een spoortunnel van 1,5 miljard omdat het veiliger is ![]() | |
MTL | zaterdag 15 januari 2011 @ 17:18 |
@ Flash: wat hoorde ik nou over Man bijt Hond? | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 17:49 |
Zo dat was de treinmeet voor mij! Was super gezellig, zeker het pimpelen. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:22 |
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:23 |
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee. En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel! | |
Zug-Chef | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:29 |
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomen ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:34 |
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer. | |
Lemjur | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:35 |
Treinmeet was geniaal. In slaap gevallen in de trein terug naar A'dam Centraal, trein met vriendin erin net aan gemist. Nu met een bak koffie op weg naar huis. Volgende keer zeker weer. Pimpel is lief! | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:37 |
Boeie. Het is toch donker | |
Eix | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:40 |
Treinsurfen voor het goede doel. ![]() | |
dennistd | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43 |
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....) | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43 |
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan niet ![]() | |
Peter | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:45 |
Bijna in Den Haag. Was een leuke dag jah! | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:46 |
Ah, dat is wel leuk. zit zelf on de 4057, volgens de cijfers boven de deur | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:46 |
Ja het moet duidelijk over. ![]()
![]() | |
Stefanovic83 | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:52 |
Bangkok Opstel ![]() ![]() ![]() | |
Lemjur | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:55 |
Zeker! En dubbel zo lang. En het was balen ja, maar toch. Nu kan ik wel even slapen xD [ Bericht 3% gewijzigd door Lemjur op 15-01-2011 19:06:15 (ik faal) ] | |
Fixers | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:57 |
Wat armoe weer in de IC Den Bosch > Breda: DDAR stammetje ipv de de TD die ere normaal is. Die laatste is volgens mij als Leeg-Mat vooruit gestuurd. Die kwam op den bosch mog langs. Wel lekker geluidje zo boven in die motorwagen. Dr Strangelove verwijzing waardig. | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:59 |
Enkele bochten in de HSL hebben meer dan twee keer zo veel verkanting als on Harderwijk, dus Crientj heeft gelijk | |
Lemjur | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:02 |
[Edit] Ik faal keihard! [ Bericht 97% gewijzigd door Lemjur op 15-01-2011 19:08:47 (2x hetzelfde bericht.) ] | |
iTrainSpotter | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:17 |
-spam- [ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 15-01-2011 22:00:14 ] | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:17 |
Slaap ze ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:36 |
Pfoe. Bijna Tilburg uit, ben op weg naar Roosendaal voor de Benelux. Ben ca. 21:30 thuis ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:39 |
Hou je het nog vol Durk? | |
Crientj | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:53 |
Yay, tis tof om gelijk te hebben. ;D FIjn om te lezen dat het tof was, de volgende keer ga ik (met DenS) ook wel mee ![]() | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:55 |
Ja hoor. Net Breda uit. Het einde begint in zicht te raken! En zodra ik thuis ben is het eerste wat ik doe SLAPEN. Ik ben al focking 38 uur op, totaal zou het tegen de 40 uur gaan schat ik zo... | |
Peterselieman | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:56 |
Nu nog een digitaal linnen tasje | |
Crientj | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:57 |
Ooh, dat moet wel te maken zijn? Anders een iPhone hoesje in de vorm van... ? ![]() | |
Crientj | zaterdag 15 januari 2011 @ 19:57 |
1 ding, stom dat je moet registreren. Rest vogelen we nog wel uit. | |
greavy | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:02 |
Ik in de trein, de laatste (zwaarste!) uurtjes ga ik tegemoet. http://twitpic.com/3qbmxy Edit: nu de goede foto [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 15-01-2011 20:42:55 ] | |
Lemjur | zaterdag 15 januari 2011 @ 20:53 |
Digitaal linnen tasje ![]() | |
Hugo__Boss | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:09 |
Goed thuisgekomen neem ik aan? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 15 januari 2011 @ 23:43 |
Conducteurs letten tegenwoordig echt niet meer op de datum op je ns-jaarkaart he! Nu al drie keer een conducteur die meteen "ow, dat is prima!" roept terwijl ik toch echt een kaart toon die geldig is tot 12-01-2011 ![]() (Ik heb de nieuwe ook wel bij me hoor, maar die oude staat nog saldo op voor de bus en metro enzo wat ik nog op wil maken) | |
KapiteinT | zaterdag 15 januari 2011 @ 23:49 |
M'n reactie op dat treinspotgebeuren is verwijderd en die can Crientj niet. ![]() | |
Socios | zaterdag 15 januari 2011 @ 23:58 |
Drie jaar na opwerpen eerste balletje dan toch eindelijk een treintopicmeet in de Pimpel. Erg geslaagd. ![]() | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 00:00 |
Beetje jammer dat iemand 4 uur te laat kwam en vervolgens op Schiphol opeens weer verdween. ![]() Had je de Fyra nog wel gehaald eigenlijk? | |
Socios | zondag 16 januari 2011 @ 00:01 |
Iedereen rende ineens een andere kant op. ![]() Yep. Daarna vanuit Rotterdam Centraal weer met de Intercity naar Leeuwarden gegaan. | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 00:03 |
Ik rende vooral heel snel de Pimpel weer in, omdat m'n tas daar nog stond. ![]() | |
Crientj | zondag 16 januari 2011 @ 00:06 |
? ;o | |
Socios | zondag 16 januari 2011 @ 00:10 |
Ik gebruik toch gewoon mijn Nokia 8210. Of ik koop een keer een nieuw blocenootje. | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 00:12 |
Die c moet een v zijn. Snap je het dan? ![]() | |
Crientj | zondag 16 januari 2011 @ 00:13 |
Ja tuurlijk wel. ![]() | |
Bitlord | zondag 16 januari 2011 @ 05:23 |
Je ziet er zwaar vermoeid uit! Let je een beetje op je eten de komende tijd? Slaap lekker allemaal, ben net terug van een gewoon goede avond dansen en "sjansen" in Utrecht | |
Fixers | zondag 16 januari 2011 @ 08:56 |
Dat trucje heb ik met mijn maandabonnement ook een week volgehouden tot iemand het zag. Ik heb zelfs een volle maand met een verkeerd stamkaartnummer gereisd, tikfoutje bij het invoeren. Zelfs de GTbV claims die ik daar me heb ingediend zijn zonder slag of stoot gehonoreerd. | |
iTrainSpotter | zondag 16 januari 2011 @ 11:09 |
@crientje, sorry maar daar hangen wat tooltjes aan en in de toekomst willen we nog wat uitbreiden rondom een website. We moeten de spots wel koppelen aan een gebruiker. Ooit zal er een website komen waar je gewoon kan kijken zonder "registratie". Verder sorry voor de SPAM, hoopte dat het zo duidelijk deze doelgroep was en non-profit, maar goed ![]() | |
Hugo__Boss | zondag 16 januari 2011 @ 11:38 |
Plan V voor de sneltrein Breda - Amsterdam. Nog nooit eerder gezien ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 januari 2011 @ 11:43 |
Komt wel vaker voor. | |
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 12:00 |
Straks mijn CTA-oogst maar eens uitdraaien. Niet alles klopte namelijk ![]() | |
greavy | zondag 16 januari 2011 @ 12:07 |
Goeiemorgee ! Nu maar eens bezig met een uitgebreide reportage over de trip van (eer)gister! | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 14:48 |
Topic #288 gaat helemaal vol zitten met verhaaltjes over dit weekend zo te zien! ![]() | |
Stefanovic83 | zondag 16 januari 2011 @ 14:54 |
Prima toch, ik ben wel benieuwd! | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 15:04 |
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL. ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 15:05 |
Wehehehe | |
Yreal | zondag 16 januari 2011 @ 15:05 |
Wat hebben je gedaan ![]() | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 15:07 |
Niet zo veel. Hij was alleen nogal vies en daar heeft Fles gebruik van gemaakt. Hij heeft zeg maar gevingerverfd. Maar dan zonder verf. ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door KapiteinT op 16-01-2011 15:19:05 ] | |
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 15:28 |
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten... Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden. Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het?? | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 15:31 |
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling? | |
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 15:31 |
Volgens mij rijden er 3 treinen per uur. Die van .06 en .46 rijden na Zwolle door richting Amersfoort. De .31 is de stopper naar Zwolle. | |
Ofyles2 | zondag 16 januari 2011 @ 15:35 |
Kan ik hieruit concluderen dat NS vergeten is de vertrektijdenborden op Groningen te verversen? | |
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 15:35 |
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden.... | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 15:37 |
Hoezo bestaat die niet? | |
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 15:39 |
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31 | |
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 15:45 |
Hij is niet gekomen? Of hij stond niet op de borden? | |
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 15:46 |
Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3b | |
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 15:48 |
ik heb niks gezien, maar dan zal ik well iets gemist hebben... blijf ik het raar vinden dat de planner als ik mijn reis plan niet laat zien dat er ook een trein gaat om .46 | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 15:50 |
Wat is het einddoel van je reis, Zwolle? Of reis je nog verder, en zit er dan b.v. ergens een traject met (op zondag) maar 1x per uur een trein? | |
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 15:53 |
reis nog door met de trein die richting roosendaal gaat, maar die gaat om het half uur | |
Yreal | zondag 16 januari 2011 @ 15:58 |
Als ik op de AV van groningen kijk zie ik geen stopper naar zwolle idd.. | |
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 15:59 |
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel. | |
Yreal | zondag 16 januari 2011 @ 16:00 |
ik ben gewoon scheef ![]() |