abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89950317

MOERKAPPELLE - De 62-jarige Spar-winkelier Dick Pak uit Moerkapelle die gisteren werd overvallen door een 20-jarige Marokkaan, heeft de gewapende dief van zich afgeslagen, waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak. De overvaller overleed aan zijn verwondingen.

Twee Marokkaanse overvallers van 19 en 20 jaar drongen de Spar-supermarkt van Dick Pak aan de Dorpsstraat gistermorgen rond halfacht binnen. Het duo verschafte zich de toegang door achter de bakker aan te lopen toen deze net als iedere morgen vers brood kwam brengen. Hierbij kreeg het broodmeisje een pistool tegen haar hoofd.

Vervolgens gingen de twee overvallers de trap op naar het kantoor waar de eigenaar en zijn zoon Joris aan de koffie zaten. De twee moesten onder bedreiging van een pistool de geldlades afgeven. Hierbij werden twee kogels afgevuurd. Pak en zijn zoon werden opgesloten in het kantoor, maar Joris wist een glazen deur in te trappen.

"Toen de politie ter plaatse kwam lag de oudste overvaller meer dood dan levend onder aan de trap", verklaarde een overbuurvrouw gisteravond. Volgens een buurman zou de overvaller bij de val zijn nek hebben gebroken. De politie is de hele dag bezig geweest met sporenonderzoek. "De vier tijdens de overval aanwezige supermarktmedewerkers zijn gisteren allemaal gehoord", zei woordvoerster Nicolette Stoel. "Een van hen zien we als verdachte."

Naar huis gestuurd
De winkelier is na het verhoor wel weer op vrije voeten gesteld en naar huis gestuurd. Het is voor het eerst dat het openbaar ministerie tot deze maatregel overgaat en een burger die een belager verwondt, niet meteen oppakt. Hij kan wel verdacht blijven. Volgens het OM heeft de zaak kenmerken van een noodweersituatie.

Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) zei maandag tijdens het Telegraaf Kerstconcert dat dit de nieuwe aanpak van het OM wordt. Iemand die aangevallen wordt door een gewelddadige inbreker of overvaller en zichzelf verdedigt door ook geweld te gebruiken, krijgt voortaan een bijzondere positie. Hij wordt wel als verdachte aangemerkt, maar niet aangehouden door de politie.

De tweede overvaller, die niet gewond raakte, is opgepakt.
Bron: Telegraaf

Vorige topic
Zwaargewonde overvaller supermarkt is overleden

Voor wat? Voor die paar kut centen... Hulde aan onze nieuwe held DIck!

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 15-12-2010 14:06:33 ]
pi_89950333
_O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89950399
Hulde voor deze man ! niets dan respect. Ik ken deze man persoonlijk, en heeft echt een hart voor de zaak. Zoals gebleken zal hij er alles aan doen om dit zo te houden.
Ik hoop echt voor hem dat hij niet vervolgd gaat worden, maarja tis en blijft Nederland
pi_89950406
Held _O_
  woensdag 15 december 2010 @ 10:58:40 #5
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89950419
+1
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 15 december 2010 @ 10:59:31 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89950447
Het valt me op dat de winkel nog niet omsingeld is door 250 familieleden van de overvallers. :?

Wanneer is de stille tocht trouwens?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Redactie Frontpage woensdag 15 december 2010 @ 10:59:47 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_89950455
En nu staat hij met naam en foto in de krant, dus de matties van de dader zullen nog wel even verhaal komen halen. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren trouwens.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_89950465
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef mstx het volgende:
Het valt me op dat de winkel nog niet omsingeld is door 250 familieleden van de overvallers. :?

Die trapt Dick één voor één van de trap af. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89950482
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef Etcetera het volgende:
En nu staat hij met naam en foto in de krant, dus de matties van de dader zullen nog wel even verhaal komen halen. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren trouwens.
Dan kom ik ook wel ff langs met een honkbalknuppel om die kutventjes af te maken
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_89950507
Standbeeld voor die man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:02:03 #11
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_89950524
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef ditiseenusername het volgende:
Hulde voor deze man ! niets dan respect. Ik ken deze man persoonlijk, en heeft echt een hart voor de zaak. Zoals gebleken zal hij er alles aan doen om dit zo te houden.
Ik hoop echt voor hem dat hij niet vervolgd gaat worden, maarja tis en blijft Nederland
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 15 december 2010 @ 11:02:10 #12
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89950528
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:01 schreef Hathor het volgende:
Standbeeld voor die man.
Met 'n dooie Marokkaan aan z'n voet oO<
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89950580
Kunnen ze trouwens die tweede ook niet effe van een trap af duwen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:03:52 #14
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89950583
quote:
Ik denk dat we dan nog wel eens wat (voor NL begrippen) heftige dingen mee kunnen gaan maken, want ik denk dat er nav deze zaak ook genoeg mensen zijn die gebruik willen maken van het momentum om een zeker standpunt uit te dragen.

Spannend :P
J. &lt;3
pi_89950584
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:58 schreef StephanL het volgende:
Held _O_
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89950587
dat wordt leuk....die man mogen ze gelijk als ome geert 24 uur per dag gaan beschermen.

hij staat met naam en foto in de krant... en de dader....daar moest achteraf van duidelijk worden dat het een Marokkaan betreft....

en je kan er donder op zeggen dat het een Marokkaan betref deze man zijn leven niet meer zeker is en beveiligd zal moeten worden.....
  woensdag 15 december 2010 @ 11:04:35 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89950609
Wat een held! De familie zal inderdaad wel snel op de stoep staan. Wat een ongelooflijk kutvolk zit daartussen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:05:31 #18
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89950640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:04 schreef Flurry het volgende:
Wat een held! De familie zal inderdaad wel snel op de stoep staan. Wat een ongelooflijk kutvolk zit daartussen.
Het zijn net kinderen, je moet ze kort houden.
J. &lt;3
pi_89950853
Arme Marokkanen, gaan gewoon hun geld halen en sneuvelen bij het pinnen, zullen vast hun hemel in geprezen worden door de familie, want ze doen nooit geen kwaad.
Waar is de sharia als je ze nodig hebt, dieven = handen afhakken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_89950880
Oh en een held die Dick ^O^ zou vaker moeten gebeuren dat je de overvaller een flink pak rammel geeft ipv dat je ze moet knuffelen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_89950898
_O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_89950917
quote:
Teeven steunt Spar-winkelier

MOERKAPELLE - De Spar supermarkt in Moerkapelle waar dinsdagmorgen een overvaller zijn nek brak en later overleed, is gisterenmorgen nog dicht gebleven. "Na alles wat er is gebeurd, is mijn zoon te aangedaan om de winkel te openen," zegt de moeder van supermarkteigenaar Dick Pak. "Fred Teeven belde mij net. Hij vroeg het telefoonnummer van Dick. Hij zei dat hij hem wilde bellen en dat hij er alles aan zou doen om ons te helpen."

Fred Teeven In het Zuid-Hollandse dorp is de overval het gesprek van de dag. "Na vier inbraken, nu weer een overval. Deze mensen krijgen het wel voor hun kiezen." Een bejaarde dame die met haar boodschappenwagentje tevergeefs naar de winkel in de Dorpsstraat is gekomen, kan wel begrijpen dat de winkeliers zich hebben verdedigd tegenover de twee Marokkaanse overvallers. "Joris wordt altijd woest wanneer ze aan zijn spullen zitten. Laatst was er ook iemand aan het gappen. Hij rende er meteen achteraan. Gelijk heeft hij, ze moet gewoon van zijn spullen afblijven. Alleen is het deze keer wel naar afgelopen."

Lezers van deze krant noemen de actie van de winkeliers typisch noodweer. "De mannen mogen hier absoluut niet voor worden gestraft". Ook hopen ze dat de twee winkeliers niet worden vervolgd. "Mochten ze toch veroordeeld worden dan hoop ik op een massale opstand van de bevolking.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 15-12-2010 14:05:04 ]
pi_89957005
Triest bedrijfsongeval, meer kan ik niet van maken.
pi_89957385
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:23 schreef Henk-B het volgende:
Heerlijk dat hij dood is.

Mijn koffie smaakt nu nog beter. c_/

Crimineeltje dacht weer eens hardwerkende mensen een trauma te bezorgen, maar helaas het mocht niet zo WEZEN. :'(
Ik denk dat er best een kans is dat het trauma alleen maar groter is nu..
compact en kleverig.
pi_89957440
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik denk dat er best een kans is dat het trauma alleen maar groter is nu..
Nee, het trauma is nu alleen groter aan de kant van de dader. Het slachtoffer zal nuchter genoeg blijken om te kunnen gaan hiermee. Bedrijfsongevalletje, niets meer en niets minder.
pi_89957459
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:04 schreef beeer het volgende:

[..]

En wanneer iemand er met je geld of juwelen vandoor gaat?
Is een beroep op noodweer ook mogelijk (als aan de voorwaarden wordt voldaan).
pi_89957472
Er is iemand dood! LATEN WE JUICHEN *O* *O* *O* *O* *O*

:r :r :r
Wat een naar land is Nederland aan het worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolcon op 15-12-2010 14:26:14 ]
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_89957531
*O* *O* *O*

:W

Ga naar de hel. U komt niet langs Start, en ontvangt geen 77 maagden.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:27:19 #29
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89957788
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:21 schreef Oksel het volgende:
*O* *O* *O*

:W

Ga naar de hel. U komt niet langs Start, en ontvangt geen 77 maagden.
Tjee wat gezellig. -O-
pi_89957841
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:27 schreef Perox het volgende:

[..]

Tjee wat gezellig. -O-
Niet echt he? Zover is het op dit moment in Nederland. Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Dat het Marokkanen zijn maakt het natuurlijk alleen maar leuker. Heel onrespectvol, als het een Nederlander was geweest, was het ook 'boontje komt om zijn loontje' geweest. Nu is dat het ook, maar dan met een toefje slagroom.
pi_89957893
quote:

Inderdaad..

Maar respect voor de winkeleigenaar :).
Gewoon van je afbijten(of slaan dus).
Neemt niet weg dat het overlijden van de overvaller wel iets te rigoureus is. Maar dat heb je ook niet perse in de hand als je jezelf probeert te verdedigen tegen iemand met een pistool.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_89958028
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, het trauma is nu alleen groter aan de kant van de dader. Het slachtoffer zal nuchter genoeg blijken om te kunnen gaan hiermee. Bedrijfsongevalletje, niets meer en niets minder.
Als je het zo kan afdoen op het moment dat er iemand dood is door jouw schuld, is dat ook niet helemaal een normale reactie :{
compact en kleverig.
pi_89958152
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Niet echt he? Zover is het op dit moment in Nederland. Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Dat het Marokkanen zijn maakt het natuurlijk alleen maar leuker. Heel onrespectvol, als het een Nederlander was geweest, was het ook 'boontje komt om zijn loontje' geweest. Nu is dat het ook, maar dan met een toefje slagroom.
Ah je bent dus gewoon een racist.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_89958195
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als je het zo kan afdoen op het moment dat er iemand dood is door jouw schuld, is dat ook niet helemaal een normale reactie :{
Het was dan ook niet zijn schuld. Waarom altijd weer een schuldvraag willen verzinnen?
  woensdag 15 december 2010 @ 14:39:24 #35
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89958257
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:30 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Inderdaad..

Neemt niet weg dat het overlijden van de overvaller wel iets te rigoureus is. Maar dat heb je ook niet perse in de hand als je jezelf probeert te verdedigen tegen iemand met een pistool.
Ongeacht de afkomst, als je bedreigd wordt met een vuurwapen is iemand van de trap gooien wat mij betreft gepast geweld, wel jammer dat hij daarbij zijn nek heeft gebroken, dat gun ik niemand, ook een overvaller niet.
be nice or go away
pi_89958259
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:30 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Inderdaad..

Nee, daar ben ik het helemaal mee eens. Het kan mis gaan als iemand geweld gebruikt.

Het is niet erg om jezelf te verdedigen, goede zaak dat mensen niet over zich heen laten lopen. Maar wel zelfverdediging dus, je moet weten wanneer iets dat niet meer is. Ik zeg niet dat het in dit geval meer is geweest dan zelfverdediging, ik zeg ook niet dat die man fout was om iets tegen die jongen te beginnen. Wat ik wel zeg is dat een dode niet een uitkomst is waar je om moet gaan staan juichen.

En dat degene die die dood op zn geweten heeft daar waarschijnlijk stukken minder blij om is dan degenen die hier staan te juichen en roepen dat ie en standbeeld verdient.
compact en kleverig.
pi_89958291
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:37 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ah je bent dus gewoon een racist.
Nee, ik heb alleen maar een hekel aan criminele Marokkanen. Niet aan alle Marokkanen.
pi_89958341
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het was dan ook niet zijn schuld. Waarom altijd weer een schuldvraag willen verzinnen?
Waarom uit moeten leggen dat iemand dat heel gemakkelijk zo kan voelen, ook als het niet zo is? Het ging er (in wat ik zeg) over wat voor gevoel je hebt als er iemand dood is omdat jij hem die zet van de trap hebt gegeven en dat is niet altijd rationeel.

O en bovendien is er wel een oorzaak en gevolg Ik duw jouw in het heetst van de strijd van de trap => jij gaat dood.
Ik weet niet hoor, maar zo raar is het dan niet om je schuldig te voelen.
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:41:36 #39
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958344
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:40 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen maar een hekel aan criminele Marokkanen. Niet aan alle Marokkanen.
Ik zie een pleonasme! :X

*O* *O* *O*
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_89958368
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:41 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik zie een pleonasme! :X

*O* *O* *O*
Ik ook, maar dat moet even, anders ben ik een racist.
pi_89958446
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik ook, maar dat moet even, anders ben ik een racist.
Je reactie blijft racistisch.

Prima als iemand zichzelf verdedigd! maar dat er dan iemand dood gaat en er dan wordt gejuicht en die man voor held wordt uitgemaakt vindt ik niets anders dan walgelijk.
Krijg een naar gevoel in mijn buik van die reacties hier
  woensdag 15 december 2010 @ 14:44:55 #42
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958503
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Je reactie blijft racistisch.

Prima als iemand zichzelf verdedigd! maar dat er dan iemand dood gaat en er dan wordt gejuicht en die man voor held wordt uitgemaakt vindt ik niets anders dan walgelijk.
Krijg een naar gevoel in mijn buik van die reacties hier
Weet je wanneer je pas een naar gevoel in je buik krijgt?

Als je wordt overvallen en ze schieten je vader en moeder dood.
pi_89958561
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het is niet erg om jezelf te verdedigen, goede zaak dat mensen niet over zich heen laten lopen. Maar wel zelfverdediging dus, je moet weten wanneer iets dat niet meer is. Ik zeg niet dat het in dit geval meer is geweest dan zelfverdediging, ik zeg ook niet dat die man fout was om iets tegen die jongen te beginnen. Wat ik wel zeg is dat een dode niet een uitkomst is waar je om moet gaan staan juichen.
Die winkeleigenaar zal er ook wel een klap van hebben ja.
Maar ik vind niet dat het de schuld van die eigenaar is dat die jongen dood is. Dat is zijn eigen schuld en het risico dat hij genomen heeft toen hij besloot die overval te plegen. En echt, ik kan er niet van wakker liggen. Opgeruimd staat netjes.
Wat betreft "je moet weten wanneer het geen zelfverdediging meer is", dat is heel leuk achteraf gepraat, maar in een gevecht met iemand die een vuurwapen heeft heb je weinig tijd voor dergelijke afwegingen.
pi_89958580
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:44 schreef Henk-B het volgende:

[..]

ontken ik dat dan.. :?
pi_89958594
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom uit moeten leggen dat iemand dat heel gemakkelijk zo kan voelen, ook als het helemaal niet zo is? Het ging er (in wat ik zeg) over wat voor gevoel je hebt als er iemand dood is omdat jij hem die zet van de trap hebt gegeven en dat is niet altijd rationeel.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:44 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ja! JA!

Of of als ik op straat loop en ik zie voor mn neus dat er een man wordt doodgereden! Dan ook!
En als ik iemand van de trap af zou duwen en hij zou zn nek breken, denk dat ik dan ook best een naar gevoel zou krijgen...
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:48:09 #46
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958635
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

[..]

Ja! JA!

Of of als ik op straat loop en ik zie voor mn neus dat er een man wordt doodgereden! Dan ook!
En als ik iemand van de trap af zou duwen en hij zou zn nek breken, denk dat ik dan ook best een naar gevoel zou krijgen...
Wat zou ik het heerlijk vinden als ik degene was die de trap had uitgedeeld!

:9
pi_89958679
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:48 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Wat zou ik het heerlijk vinden als ik degene was die de trap had uitgedeeld!

:9
Je bent een erg naar mannetje. Zoek hulp, http://www.psychologischehulp.nl/
pi_89958704
Doodgaan voor een paar kut centen, wat zal hij hooguit hebben meegenomen?
Te triest voor worden...
  woensdag 15 december 2010 @ 14:50:22 #49
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958711
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:49 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Je bent een erg naar mannetje. Zoek hulp, http://www.psychologischehulp.nl/
Mwah, de overvaller die was pas naar!
Alleen voor hem is alle hulp te laat! *O*
pi_89958730
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:46 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Die winkeleigenaar zal er ook wel een klap van hebben ja.
Maar ik vind niet dat het de schuld van die eigenaar is dat die jongen dood is. Dat is zijn eigen schuld en het risico dat hij genomen heeft toen hij besloot die overval te plegen. En echt, ik kan er niet van wakker liggen. Opgeruimd staat netjes.
Wat betreft "je moet weten wanneer het geen zelfverdediging meer is", dat is heel leuk achteraf gepraat, maar in een gevecht met iemand die een vuurwapen heeft heb je weinig tijd voor dergelijke afwegingen.
Klopt. Ik zeg (nogmaals) nergens dat hier iemand over de schreef is gegaan. Dat weet ik nl niet.
De schuld zoals hij IS is wat mij betreft op dit moment niet zo belangrijk, het is meer de schuld zoals die gevoeld wordt door de eigenaar die mij interesseert.

O en ik KAN scenarios bedenken waarbij het wel degelijk de schuld is van de eigenaar, alleen ga ik daar niet vanuit.
compact en kleverig.
pi_89958780
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:50 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Mwah, de overvaller die was pas naar!
Alleen voor hem is alle hulp te laat! *O*
Kende je die overvaller?
ik meen het, mensen zoals jij zijn het echte probleem in de samenleving
  woensdag 15 december 2010 @ 14:52:59 #52
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958809
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Kende je die overvaller?
Om te huilen gewoon! :'(
pi_89958819
Overigens heb ik ervaring met geweld (in verschillende vormen) en dan nog zou ik het heel erg hebben gevonden als ik degenen die mij pijn hebben gedaan had gedood. Ook als dat duidelijk noodweer was.

(1 voorbeeldje is toevallig dat iemand me van de trap heeft gegooid, ik kan me zo voorstellen dat ik hem in mijn val meegetrokken zou hebben, niet mijn schuld, weet ik, en toch zou ik er niet blij mee zijn geweest)
compact en kleverig.
pi_89958838
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom uit moeten leggen dat iemand dat heel gemakkelijk zo kan voelen, ook als het niet zo is? Het ging er (in wat ik zeg) over wat voor gevoel je hebt als er iemand dood is omdat jij hem die zet van de trap hebt gegeven en dat is niet altijd rationeel.

O en bovendien is er wel een oorzaak en gevolg Ik duw jouw in het heetst van de strijd van de trap => jij gaat dood.
Ik weet niet hoor, maar zo raar is het dan niet om je schuldig te voelen.
Even heel zwart/wit, als hij geen overval had gepleegd was hij nu niet dood geweest. Hij is dus schuldig aan zijn eigen dood.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:54:37 #55
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958868
Als je nou nodig zou moeten pissen en je zou over de dooie hebben gepist, valt dat dan nog steeds onder noodweer?
pi_89958885
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Even heel zwart/wit, als hij geen overval had gepleegd was hij nu niet dood geweest. Hij is dus schuldig aan zijn eigen dood.
Even wat grijzer: Dat kan dan wel zo zijn, dat wil niet zeggen dat die eigenaar het zo voelt.
compact en kleverig.
pi_89958919
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Om te huilen gewoon! :'(
Ja, zo erg vind ik het dat er mensen zijn die zo idioot denken als jij.
pi_89958956
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ongeacht de afkomst, als je bedreigd wordt met een vuurwapen is iemand van de trap gooien wat mij betreft gepast geweld, wel jammer dat hij daarbij zijn nek heeft gebroken, dat gun ik niemand, ook een overvaller niet.
Ik ook niet. Ik vind dat men zich best mag verdedigen en waar gehakt wordt vallen spaanders.

Maar dat iedereen staat te juichen dat de overvaller dood is geeft wel aan wat voor een Neanderthalers dit forum bevolkt. Dat hij dood is is niet beter dan wanneer hij gewoon door de politie mee was genomen. Maar probeer dat de op hol geslagen horde volksmongolen nog maar eens duidelijk te maken.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:57:09 #59
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89958966
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:56 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ja, zo erg vind ik het dat er mensen zijn die zo idioot denken als jij.
Wat een zwaar leven zal dat worden! :'(
pi_89958989
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:57 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Wat een zwaar leven zal dat worden! :'(
Gelukkig mijd ik de omgang met zulke mensen en heb ik het wel gezellig :)
pi_89958995
O en ik vind het inderdaad te zwart wit om te zeggen: Eigen schuld.

Je kan zoals ik al zei scenarios bedenken waarbij het wel degelijk de schuld van de eigenaar zou zijn.

(Als die jongen laatst niet was overgestoken, was hij ook niet aangereden...)
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 14:58:24 #62
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89959018
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:57 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Gelukkig mijd ik de omgang met zulke mensen en heb ik het wel gezellig :)
Aah gelukkig! :Y
pi_89959074
Ik ben voor een stille toch, of een luide tocht om te vieren dat een crimineel door z'n eigen stommiteit is overleden.
pi_89959091
Ik vraag me trouwens wel af nu of mensen hier ook denken dat zwaarder straffen helpt?
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:00:51 #65
177885 JoaC
Het is patat
pi_89959135
Ik lees in dit topic mensen die geweld verheerlijken richting een bevolkingsgroep. Heeft iemand tips om een Godwin te voorkomen?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_89959199
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:00 schreef JoaC het volgende:
Ik lees in dit topic mensen die geweld verheerlijken richting een bevolkingsgroep. Heeft iemand tips om een Godwin te voorkomen?
Niet aan toegeven. Toch wil ik even melden dat je in dit topic heel goed kan zien welke mensen je in de oorlog kon vertrouwen en wie niet
  woensdag 15 december 2010 @ 15:02:24 #67
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89959208
quote:
Vormen supermarkteigenaren nu ook al een bevolkingsgroep?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89959233
quote:
Och, Cohen gebruikt hem ook tegenwoordig, dus misschien werkt het hier ook wel.
pi_89959250
quote:
18s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

O! Wie zei dan dat geweld tegen supermarkteigenaren een standbeeld verdiende?
compact en kleverig.
pi_89959316
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och, Cohen gebruikt hem ook tegenwoordig, dus misschien werkt het hier ook wel.
Godwinnen is hip tegenwoordig.
pi_89959385
quote:
6s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Godwinnen is hip tegenwoordig.
Geweld toejuichen ook
  woensdag 15 december 2010 @ 15:08:58 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_89959464
quote:
[img]h[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/18s.gif[/img] Op woensdag 15 december 2010 15:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dit is eng
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 15 december 2010 @ 15:10:21 #73
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89959514
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

O! Wie zei dan dat geweld tegen supermarkteigenaren een standbeeld verdiende?
Je proeft in de mening van sommige users een bepaalde mate van gelatenheid over het bedreigen en plunderen van hardwerkende MKB'ers. Alsof er een soort 'goddelijk recht' bestaat om dergelijke mensen te overvallen, waarbij je als overvaller vooral geen strobreed in de weg gelegd mag worden. Ik vind dat niet juist. Eventuele risico's bij het uitoefenen van zijn 'métier' dienen wat mij betreft bij de overvaller te liggen.
pi_89959529
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:08 schreef JoaC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Dit is eng
Het wordt steeds meer gelegitimeerd om dat soort dingen te roepen, dat maakt het echt eng
pi_89959539
Ik vind dit geen zinloos geweld...
pi_89959542
quote:
18s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je proeft in de mening van sommige users een bepaalde mate van gelatenheid over het bedreigen en plunderen van hardwerkende MKB'ers. Alsof er een soort 'goddelijk recht' bestaat om dergelijke mensen te overvallen, waarbij je als overvaller vooral geen strobreed in de weg gelegd mag worden. Ik vind dat niet juist. Eventuele risico's bij het uitoefenen van zijn 'métier' dienen wat mij betreft bij de overvaller te liggen.
dat doet niemand -.-
pi_89959600
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:07 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Geweld toejuichen ook
Die crimineel zette een pistool op het hoofd van een broodmeisje. En nee, dan kan ik geen seconde om zijn dood wakker liggen.

Je oogst wat je zaait.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:12:54 #78
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89959603
quote:

Alsof er een soort 'goddelijk recht' bestaat om dergelijke mensen te overvallen, waarbij je als overvaller vooral geen strobreed in de weg gelegd mag worden. Ik vind dat niet juist.
Lol, met zulke stroman-argumenten wordt het wel héél makkelijk om discussies te winnen :')
  woensdag 15 december 2010 @ 15:13:20 #79
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89959621
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af nu of mensen hier ook denken dat zwaarder straffen helpt?
Zwaarder straffen niet, consequent zijn en het niet laten bij enkel de straf maar die jongens in de gaten houden zou al een stuk schelen. (Nogmaals, afkomst maakt me niet uit, jongeren die dit soort dingen uitspoken moet je niet alleen straffen maar ook begeleiden en desnoods uit huis halen.)
be nice or go away
  woensdag 15 december 2010 @ 15:13:39 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89959633
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Dit is eng
HAHA, het is het meisje die pontificaal haar hand opsteekt!!!!!!!
pi_89959671
quote:

[..]

Dan proef je ws verkeerd. Ik zie niemand dat zeggen.
De meeste mensen zijn het erover eens dat je jezelf mag verdedigen. Alleen juichen omdat er iemand dood is wordt afgekeurd.
compact en kleverig.
pi_89959690
quote:

[..]

Nonsens. Met dit soort onzin wordt het debat al jaren gevoed. Ik vind dat een ieder het recht heeft zich te verdedigen. Maar verdedigen zal met regelmaat doorslaan naar mishandeling (hij ligt dan toch op de grond) of naar excessiever geweld van de overvaller (als ze terug mogen slaan dan kan ik beter een dubbelloops meenemen)

Als ik hardwerkende MKB'er zou zijn dan zou ik er voor kiezen om hem te geven wat hij wil. Dat betekent niet dat ik dat ook van mijn collega's verlang. Als zij het lef en de mogelijkheid hebben om die overvaller weer de winkel uit te werken dan complimenteer ik ze.

Ik geef alleen geen complimenten aan de onderbuiktokkies die eigenlijk vinden dat elke overvaller maar halfdood geslagen moet worden door de winkelier als hij daar even de kans voor heeft. Als hij doodgaat is het nog beter!
pi_89959704
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wie zei er dat het dat wel was?
Quote?
compact en kleverig.
pi_89959842
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wie zei er dat het dat wel was?
Quote?
Niemand, is mijn quote.
pi_89959894
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Niemand, is mijn quote.
Nou, het is in elk geval mooi dat je niet roept dat iedereen die zegt dat het niet een feest is dat die overvaller dood is een linkse boomknuffelaar is die de waarheid niet onder ogen wil zien oid.
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:23:08 #86
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89959968
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Lol, met zulke stroman-argumenten wordt het wel héél makkelijk om discussies te winnen :')
Jij verdedigt de belangen van rovende hordes barbaren. Ik sta pal naast een hardwerkende winkelier als Dick Pak, uit Moerkapelle.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:27:52 #87
177885 JoaC
Het is patat
pi_89960140
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij verdedigt de belangen van rovende hordes barbaren. Ik sta pal naast een hardwerkende winkelier als Dick Pak, uit Moerkapelle.
Simpele retoriek die prijsgeeft dat je alles puur zwart/wit bekijkt.
[..]
  woensdag 15 december 2010 @ 15:29:00 #88
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_89960182
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:07 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Geweld toejuichen ook
Als die overvaller 1 van die medewerkers iets had aangedaan, was je dan ook nog steeds tegen geweld jegens die overvallers? zeker als het je eigen personeel/familie zou zijn?

Kijk, misschien weet die familie van die Natos ook niet waar hij mee bezig is en dan is het sneu voor de familie maar ik kan niet anders dan deze actie van de man toejuichen.
Gevalletje beroepsrisico voor die overvaller

Vooral in dit land waar de rechtsgang keer op keer faalt zal je meer van dit soort verhalen krijgen
  woensdag 15 december 2010 @ 15:30:48 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89960262
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:27 schreef JoaC het volgende:

[..]

Simpele retoriek die prijsgeeft dat je alles puur zwart/wit bekijkt.
FOK! wordt schreeuwend dommer.

Zal ik het maar verklappen: ik was een beetje cynisch.
pi_89960277
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens heb ik ervaring met geweld (in verschillende vormen) en dan nog zou ik het heel erg hebben gevonden als ik degenen die mij pijn hebben gedaan had gedood. Ook als dat duidelijk noodweer was.

(1 voorbeeldje is toevallig dat iemand me van de trap heeft gegooid, ik kan me zo voorstellen dat ik hem in mijn val meegetrokken zou hebben, niet mijn schuld, weet ik, en toch zou ik er niet blij mee zijn geweest)
De winkeliers vraagt niet om de overval dus ook niet om geweld te mogen gebruiken.
Hij word dus twee keer het slachtoffer. En omdat dat straattuig zich niet weet te gedragen en omdat hij zich schuldig zal voelen door de dood van deze jonge jongen. Al met al is zijn leven dus flink verwoest.
Geen medelijden met het slachtoffer overigens. Ik haat mensen die kortzichtig alleen met zichzelf bezig zijn. Triest voor de familie om een kind op deze manier kwijt te raken.
En hulde dat de wetgeving eindelijk veranderd.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:36:12 #91
177885 JoaC
Het is patat
pi_89960481
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

FOK! wordt schreeuwend dommer.

Zal ik het maar verklappen: ik was een beetje cynisch.
De cynicus die hardste schreeuwde, is dan de meest hypocriete van allemaal
[..]
  woensdag 15 december 2010 @ 15:40:50 #92
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89960654
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:36 schreef JoaC het volgende:

[..]

De cynicus die hardste schreeuwde, is dan de meest hypocriete van allemaal
Die kan op een tegeltje.
pi_89960957
De overvaller heeft alle acties in gang gezet die hebben geleid tot zijn dood, hij had ieder moment kunnen beslissen om niet door te gaan met zijn daad, maar nam iedere keer de verkeerde beslissing en heeft dit moeten bekopen met de dood. Geen moeite mee, wel erg klote voor het personeel.

Als hij geen overval had gepleegd had ie nog geleefd.

Sterke gewenst voor het personeel.
  woensdag 15 december 2010 @ 16:16:30 #94
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89962204
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
O en ik vind het inderdaad te zwart wit om te zeggen: Eigen schuld.

Je kan zoals ik al zei scenarios bedenken waarbij het wel degelijk de schuld van de eigenaar zou zijn.

(Als die jongen laatst niet was overgestoken, was hij ook niet aangereden...)
De enige overeenkomst tussen oversteken en overvallen zit hem in het woordje over. Ik hoop van harte dat je dat wel beseft en dat je dus ook inziet hoe tenenkrommend je vergelijking is.
Life is what you make it.
  woensdag 15 december 2010 @ 16:23:53 #95
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89962553
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:47 schreef Refragmental het volgende:
De overvaller heeft alle acties in gang gezet die hebben geleid tot zijn dood, hij had ieder moment kunnen beslissen om niet door te gaan met zijn daad, maar nam iedere keer de verkeerde beslissing en heeft dit moeten bekopen met de dood. Geen moeite mee, wel erg klote voor het personeel.

Als hij geen overval had gepleegd had ie nog geleefd.

Sterke gewenst voor het personeel.
Dat dus, eigen schuld. ^O^
pi_89964619
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De enige overeenkomst tussen oversteken en overvallen zit hem in het woordje over. Ik hoop van harte dat je dat wel beseft en dat je dus ook inziet hoe tenenkrommend je vergelijking is.
Uiteraard.
Ik trok het zwart-witte even door.
compact en kleverig.
pi_89964914
Je trekt het zwart-witte verkeerd door, maar dat begrijp je natuurlijk zelf wel.

Oversteken is geen actie waarbij normaal gesproken kwaad word gedaan.
Overvallen daarentegen schaden minimaal 1 partij.
  woensdag 15 december 2010 @ 17:23:40 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89965081
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

het was natuurlijk wel door zijn toedoen dat deze mislukte overvaller met geknakt nekje onderaan de trap is beland
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89965154
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef ditiseenusername het volgende:
ik hoop dat hij een medaile krijgt :Y
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_89965269
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:19 schreef Refragmental het volgende:
Je trekt het zwart-witte verkeerd door, maar dat begrijp je natuurlijk zelf wel.

Oversteken is geen actie waarbij normaal gesproken kwaad word gedaan.
Overvallen daarentegen schaden minimaal 1 partij.
Ja, ga er vooral op door :')
compact en kleverig.
pi_89965457
Ik zit bepaald niet aan de rechterkant van het politieke spectrum, maar ik vind het goed dat de regering deze Dick niet als een crimineel wegzet. W.b.t. de dader zeg ik: Loontje komt om zijn boontje. Dit kan er gebeuren als er iemand sporadisch zn hebben en houden wel durft te beschermen. Ik kan geen medelijden met hem hebben.
pi_89965582
Maar wie heeft het over medelijden?
compact en kleverig.
pi_89965667
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar wie heeft het over medelijden?
Ik.
pi_89965794
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:38 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik.
Dat je het niet hebt ja, heb niemand gezien hier die dat wel had.
Heb medelijden met de winkelier...
compact en kleverig.
pi_89965976
Dé held van 2010.
pi_89966000
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:45 schreef Zipportal het volgende:
Dé held van 2010.
Vind ik ook, kan hij geen lintje krijgen?
pi_89966245
Als de overvaller ook naast het vuurwapen een scouter had, wist ie dat het een verloren zaak was. :)

pi_89966318
Sneu voor die winkelier, die zal wel flink bedreigd worden door familie van die overvaller
٩๏̯͡๏)۶
pi_89966734
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat je dan ook een troll maakt.
Denk het niet. Ik meen het immers en ik zeg het niet om anderen reacties te ontlokken.
pi_89966814
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

De "even grote kans" zie ik niet terug in die post.

[..]

Kennelijk ben je dus voor eigenrichting. En wellicht weet je hoe ik daarover denk, mensen die onze democratische rechtstaat niet onderschrijven zouden zich wat mij betreft ook moeten verwijderen uit diezelfde democratische rechtstaat.

Heel tolerant voor je, en nogal vreemd gezien je vindt dat overvallers die zich fuck all van de rechten van anderen aantrekken niet wil laten verwijderen.
pi_89967190
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Artikel is dus van de site.
pi_89967373
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef Zolcon het volgende:

en die man voor held wordt uitgemaakt vindt ik niets anders dan walgelijk.

Ik vind jouw spelling walgelijk :r
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89967399
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:19 schreef Zolcon het volgende:

Alsof dit nieuw is, ontzettend watje.

Je bent gewoon gehersenspoeld door eeuwen Christelijk geneuzel als elk leven is heilig, houdt van je vijanden, niet terugvechten, enzovoorts. Geen wonder dat criminelen en overheden blij zijn met slachtoffers die ze de andere wang keren en voor alles willen vergeven.

Luister eens naar je eigen rechtvaardigheidsgevoel, leef je in in het leed van de slachtoffers van dit soort overvalers. Zoiets achtervolgt je je hele leven, en dit was vast niet de eerste keer dat dit stuk vuil iemands leven verwoestte. En al was hij levend gepakt (kleine kans), statistieken geven aan dat het waarschijnlijk niet zijn laatste keer was geweest.

Ben dus blij dat hij dood is en niet nog meer onschuldige mensen slachtoffer van hem kunnen worden.
pi_89967433
quote:

[..]

Kende je die overvaller?
:')

We hadden beter thee kunnen drinken met die jongen, dan had hij zijn fout achteraf wel ingezien.
  woensdag 15 december 2010 @ 18:27:02 #115
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_89967454
Dan had dat kutventje maar met zijn klauwen van andermans spullen af moeten blijven. Hij heeft gewoon dikke pech gehad.

Het is nu alleen nog wachten op een stille tocht voor die gast "Want het was zo'n lieve jongen" :r :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_89967502
quote:

[..]

Kende je die overvaller?
En criminelen niet nee, zie je niet hoe gehersenspoeld en achterlijk je bent geworden?
  woensdag 15 december 2010 @ 18:29:40 #117
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89967570
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef kahaarin het volgende:
dat gun ik niemand, ook een overvaller niet.
Ik wel. Voorkomt een hoop overvallen.
pi_89967589
quote:

Dit is eng
Idd eng, maar toch vind ik het begrijpelijk. De Marokkaanse gemeenschap heeft in zijn algemeenheid veel te weinig gedaan om zich aan te passen aan NL. En nu zitten we met een generatie Marokkanen waarvan een groot deel een hekel heeft aan NLers en schijt heeft aan alles waar wij voor staan.
pi_89967618
Lintje op zijn plaats voor de winkelier _O_
pi_89967633
Tsja, triest dat het zo gaat, maar risico van het vak van overvaller. Ik hoop dat de winkeleigenaar geen straf krijgt. Ik hoop wel dat als reactie op dit soort acties overvallers niet NOG gewelddadiger worden en die vent alvast vooraf maar doodschieten, zodat ze neit aangevallen kunnen worden... Dat risico bestaat.

Hoop zelf stiekum dat overvallers en dit soort tuig wat vaker tegen een politiekogel aanlopen dan u het geval is...
Whatever...
pi_89967732
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:15 schreef Mystikvm het volgende:

Ik geef alleen geen complimenten aan de onderbuiktokkies die eigenlijk vinden dat elke overvaller maar halfdood geslagen moet worden door de winkelier als hij daar even de kans voor heeft. Als hij doodgaat is het nog beter!
Serieus, wat een halfzachte mensen in dit topic zeg :{

Waarom zou je niet blij zijn als een nutteloze toevoeging aan de maatschappij komt te overlijden?
pi_89967789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:31 schreef Urquhart het volgende:
Lintje op zijn plaats voor de winkelier _O_
Leg me eens uit waarom hij dan een lintje zou moeten krijgen.
pi_89967875
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:35 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Leg me eens uit waarom hij dan een lintje zou moeten krijgen.
Heldhaftig optreden + misdaadbestrijding. Verdienste voor de maatschappij ^O^
pi_89967906
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:37 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Heldhaftig optreden + misdaadbestrijding. Verdienste voor de maatschappij ^O^
Het bestrijden van de misdaad is geen burgertaak.
pi_89967931
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:25 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Je bent gewoon gehersenspoeld door eeuwen Christelijk geneuzel als elk leven is heilig, houdt van je vijanden, niet terugvechten, enzovoorts. Geen wonder dat criminelen en overheden blij zijn met slachtoffers die ze de andere wang keren en voor alles willen vergeven.

Luister eens naar je eigen rechtvaardigheidsgevoel, leef je in in het leed van de slachtoffers van dit soort overvalers. Zoiets achtervolgt je je hele leven, en dit was vast niet de eerste keer dat dit stuk vuil iemands leven verwoestte. En al was hij levend gepakt (kleine kans), statistieken geven aan dat het waarschijnlijk niet zijn laatste keer was geweest.

Ben dus blij dat hij dood is en niet nog meer onschuldige mensen slachtoffer van hem kunnen worden.
_O_
  woensdag 15 december 2010 @ 18:39:46 #126
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_89967932
_O_ Hulde voor die man! _O_

Alleen wel jammer dat de Telegraaf zijn naam + foto in de krant zet. -O-
pi_89967936
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het bestrijden van de misdaad is geen burgertaak.
Als iemand met een vuurwapen gaat zwaaien, ga je niet zitten nadenken over een rechter. Volkomen begrijpelijk.
pi_89967954
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:19 schreef Zolcon het volgende:

ach het is niet dat we een bedreigde diersoort zijn en laten we eerlijk zijn, die beroofd niemand meer :) dansen en juichen hoeft nou ook weer niet :{ maar ik kan er geen traan om laten en ik zie liever dat een overvaller zijn eigen nek breekt dan dat hij nog meer mensen leed aandoet.

hoe denk je dat het is om overvallen te worden? je doet je ding in je eigen bedrijfje en werkt hard voor je geld, en dan heb je ineens een gun in je smoel en eisen ze poen dat is voor veel zelfstandigers een zware last hoor!

kan je de zaken wel gaan omdraaien maar boontje komt om zijn loontje in dit geval, en die 2e kneus is opgepakt dus ik zeg win win win :7
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_89967961
quote:

[..]

Kende je die overvaller?
Wacht maar tot je ooit zelf slachtoffer bent van een monster als dit.

Who am I kidding, je zou hem waarschijnlijk nog helpen de buit naar de auto dragen en je ogen laten uitsteken om hem niet te kunnen identificeren, die arme jongen verdient immers een meevaller. Hij doet het niet zomaar :')

Of neem je het zelf (of mensen in je omgeving) niet zo nou met het respecteren van andermans eigendommen en levensvreugde? Identificeer je daarom met de overvaller ipv het slachtoffer?
pi_89968002
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:39 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Als iemand met een vuurwapen gaat zwaaien, ga je niet zitten nadenken over een rechter. Volkomen begrijpelijk.
Als je uit noodweer handelt dan hoef je daar tot op zekere hoogte ook niet over na te denken.

Maar om dat gelijk te belonen met een lintje gaat me nogal ver en daarmee geef je ook een verkeerd signaal af.
pi_89968041
Een overval plegen, met in het achterhoofd dat maar 16 procent van de overvallers strafvervolging krijgt en dan zo thuiskomen :')! nice
pi_89968063
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

daarmee geef je ook een verkeerd signaal af.
Met het bestraffen van de winkelier ook.
pi_89968102
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:43 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Met het bestraffen van de winkelier ook.
Daar is, in het geval van handelen uit noodweer, toch helemaal geen sprake van?
pi_89968118
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:44 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar is, in het geval van handelen uit noodweer, toch helemaal geen sprake van?
Dat mag ik hopen inderdaad, maar er zijn wel vaker rechterlijke dwalingen geweest in dit land :')
pi_89968165
lekker voor die overvaller! al die domme reacties dat het ongepast is... ze hebben 2 schoten gelost, wees eens niet zo schijnheilig. Zulke mensen verdienen niet beter. Als de winkelier was doodgeschoten, dan had je weer verhalen gehoord 'ze hadden hem moeten doodschieten, doodstraf blabla'
  woensdag 15 december 2010 @ 18:50:55 #136
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89968380
Zoals ik begrijp is die overvaller van de trap geduwd door de winkelier en daardoor overleden? Ach god, wat jammer.

Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Tics van je petten.
pi_89968509
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:50 schreef nattermann het volgende:
Zoals ik begrijp is die overvaller van de trap geduwd door de winkelier en daardoor overleden? Ach god, wat jammer.

Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Op de radio zei de broer van de winkelier dat de medewerkers opgesloten zaten en toen de mensen naar buiten kwamen lag het stuk poep onderaan de trap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woodsman op 15-12-2010 19:26:32 ]
pi_89969347
quote:

Lekker over één kam scheren weer. Iemand die niet vindt dat een overvaller maar beter dood kan zijn is natuurlijk iemand die liever gaat theedrinken met deze persoon en hem over zijn bol aait.

Bij deze winkelier is het een ongeluk, maar dit soort gevallen zijn alleen maar een opmaat naar meer incidenten met overvallers die meer geweld zullen gaan gebruiken, ten koste van de winkeliers. Immers, als je weet dat ze terugvechten, dan neem je eerder groffer geschut mee dan dat je stopt met overvallen plegen en braaf plantsoenen gaat harken.

Het gaat hier helemaal niet om medelijden met de overvaller. Die gast kan me gestolen worden en het interesseert me werkelijk geen fluit of hij nu dood gaat of als hij 80 is van ouderdom. Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Oh ja, en dat een overval je je hele leven blijft achtervolgen is grotelijks overdreven. In mijn zeer naaste kring zijn nogal wat overvallen geweest tot aan gijzelingen aan toe (middenstand, dan krijg je dat) en niemand van de slachtoffers die er nu nog wakker van ligt. Als je hun zou vragen wat een passende straf is voor die daders van toen zal niemand roepen dat ze maar dood moeten. Overigens hebben al die daders ook hun straffen gehad, en hebben die gekregen van een rechter. Dan mag jij ze wel te laag vinden, maar gelukkig heb ik met jouw mening niets te maken.
pi_89969664
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef Mystikvm het volgende:

Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Tsja... die overvallers dringen wel iemands pand binnen. Ik vind dat we in zo'n situatie meer recht hebben om voor eigen rechter te spelen.
pi_89969784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tsja... die overvallers dringen wel iemands pand binnen. Ik vind dat we in zo'n situatie meer recht hebben om voor eigen rechter te spelen.
Noodweer is geen eigen rechter natuurlijk. Noodweer is gewoon noodzakelijk om je spullen te verdedigen. Als iemand dood gaat bij het toepassen van noodweer dan is dan jammer, maar ook niets verloren. Dat is hier het geval. Ik zou ook noodweer toepassen als ik het voor mijn eigen leven verantwoord vind, en noodweer doe je nooit met de intentie om iemand dood te maken.

Helaas zijn er maar al te veel mensen die, als iemand aan je spullen zit en je werkt hem je pand uit, vinden dat je ook best nog even een paar trappen extra op het hoofd mag verkopen. Want jouw spullen zijn namelijk meer waard dan iemands leven. Die mentaliteit moet ik niet. Dat soort mensen hebben een te kort lontje, voor je het weet gaan ze hun verknipte wereldbeeld ook op onschuldigen toepassen.
pi_89969884
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Noodweer is geen eigen rechter natuurlijk. Noodweer is gewoon noodzakelijk om je spullen te verdedigen. Als iemand dood gaat bij het toepassen van noodweer dan is dan jammer, maar ook niets verloren. Dat is hier het geval. Ik zou ook noodweer toepassen als ik het voor mijn eigen leven verantwoord vind, en noodweer doe je nooit met de intentie om iemand dood te maken.
Handelen uit noodweer kent natuurlijk ook grenzen en dat is maar goed ook.
pi_89970679
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Helaas zijn er maar al te veel mensen die, als iemand aan je spullen zit en je werkt hem je pand uit, vinden dat je ook best nog even een paar trappen extra op het hoofd mag verkopen. Want jouw spullen zijn namelijk meer waard dan iemands leven. Die mentaliteit moet ik niet. Dat soort mensen hebben een te kort lontje, voor je het weet gaan ze hun verknipte wereldbeeld ook op onschuldigen toepassen.
Maar dat is dus het verschil. Je zegt wel 'iemands leven', maar we hebben het hier over een geweldadige crimineel, niet een onschuldige.

En voor eigen rechter spelen heb ik best begrip voor. Rechters voldoen zelden aan mijn rechtvaardigheidsgevoel, en dat lijken veel mensen te denken. Alhoewel het het vaak niet waard is.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:49:47 #143
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89970987
quote:

Bij deze winkelier is het een ongeluk, maar dit soort gevallen zijn alleen maar een opmaat naar meer incidenten met overvallers die meer geweld zullen gaan gebruiken, ten koste van de winkeliers. Immers, als je weet dat ze terugvechten, dan neem je eerder groffer geschut mee dan dat je stopt met overvallen plegen en braaf plantsoenen gaat harken.

Misschien schieten ze dan wel om zich heen. Oh wacht, dat doen ze nu ook al.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:58:05 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89971385
1 geval opgelost, hopelijk flikkeren er nog heel veel van trappen.

Er zou eigelijk een terminale ziekte moeten zijn die alleen criminelen treft.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_89971388
quote:
Gewonde bij overval op Dordtse juwelier

DORDRECHT - Bij een overval op een juwelier in Dordrecht is woensdagmiddag een man gewond geraakt. Hij is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht, meldde een woordvoerder van de politie.
Drie daders gingen er na de overval op de zaak aan de Voorstraat met een onbekende buit van door.

Onbekend is nog of de man gewond is geraakt door het gebruik van een vuurwapen of een mes. Ook kon de politiewoordvoerder nog niet zeggen of het om een klant of een personeelslid gaat. Er zou mogelijk zijn geschoten. (ANP/AK)

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89971478
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Doe toch niet zo achterlijk, alsof overvallers eerst nooit geweld gebruikten :')
pi_89971505
quote:

[..]

Lekker over één kam scheren weer. Iemand die niet vindt dat een overvaller maar beter dood kan zijn is natuurlijk iemand die liever gaat theedrinken met deze persoon en hem over zijn bol aait.

Het gaat hier helemaal niet om medelijden met de overvaller. Die gast kan me gestolen worden en het interesseert me werkelijk geen fluit of hij nu dood gaat of als hij 80 is van ouderdom. Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Oh ja, en dat een overval je je hele leven blijft achtervolgen is grotelijks overdreven. In mijn zeer naaste kring zijn nogal wat overvallen geweest tot aan gijzelingen aan toe (middenstand, dan krijg je dat) en niemand van de slachtoffers die er nu nog wakker van ligt. Als je hun zou vragen wat een passende straf is voor die daders van toen zal niemand roepen dat ze maar dood moeten. Overigens hebben al die daders ook hun straffen gehad, en hebben die gekregen van een rechter. Dan mag jij ze wel te laag vinden, maar gelukkig heb ik met jouw mening niets te maken.
Tot het jezelf gebeurt, dan piep je wel anders. En slaap je ook niet zo lekker meer. Lig je echt wel wakker.
pi_89971550
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:59 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Doe toch niet zo achterlijk, alsof overvallers eerst nooit geweld gebruikten :')
Eerder en zwaarder geweld gaan toepassen, LEES .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89971596
quote:
4s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:01 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Eerder en zwaarder geweld gaan toepassen, LEES .
Het gaat erom hoe je nu bij die belachelijke conclusie komt.
pi_89971628
quote:

[..]

Jij maakt het helemaal bont. Over de zaken omdraaien gesproken :o
pi_89971720
Ik zou niet graag in Dick Pak zijn schoenen staan .
Er hoeft maar één internetmattie het in zijn kop te halen om zijn broeder te wraken.
Gaat dan meestal via vrouw,kinderen of huisdieren,of je denkt 's nachts wat doet de brandweer voor mijn deur.
pi_89971752
-1 crimineel.
pi_89971781
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij maakt het helemaal bont. Over de zaken omdraaien gesproken :o
Hoezo zaken omdraaien ? Als jij als overvaller meer risico loopt ga je toch eerder en zwaarder geweld gebruiken?
Groetjes, Ezio.
pi_89971817
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot het jezelf gebeurt, dan piep je wel anders. En slaap je ook niet zo lekker meer. Lig je echt wel wakker.
Misschien, maar misschien ook niet. Als ik het bij familie zie, dan valt het wel mee. Natuurlijk hebben zij het er wel moeilijk mee gehad, maar dat sleet toch wel vrij snel. Niet iedereen blijft er lang mee lopen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:43 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Maar dat is dus het verschil. Je zegt wel 'iemands leven', maar we hebben het hier over een geweldadige crimineel, niet een onschuldige.

En voor eigen rechter spelen heb ik best begrip voor. Rechters voldoen zelden aan mijn rechtvaardigheidsgevoel, en dat lijken veel mensen te denken. Alhoewel het het vaak niet waard is.
De tijd van 'oog om oog, tand om tand' is gelukkig allang voorbij. Nogmaals, een crimineel meer of minder doet mij geen traan laten, maar het feit dat iedereen maar vindt dat hun het recht voorbehouden is om anderen het leven te ontnemen omdat criminelen dat ook doen vind ik triest. Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:07:56 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89971927
quote:

[..]

lees jij wel eens een krant? kijk jij wel eens tv en dan metname opsporing verzocht? zit je wel eens op internet? fok! jij wel eens?

hou toch op met je idiote redernatie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 15 december 2010 @ 20:11:16 #156
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89972075
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:05 schreef Mystikvm het volgende:
Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
Alsof hij die Mocro expres wou ombrengen. Jij voelt toch ook wel aan dat er sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat mij betreft laat justitie de zaak dus ook vallen, laat de media de man met rust en keert alles terug zoals het was in Moerkapelle. En misschien over een aantal jaar, wanneer hij met pensioen gaat kan hij nog een keertje geridderd worden door Beatrix.
pi_89972190
Dick is een held ^O^
En nu iedereen; KOP HOUDEN :(

Dit zou vaker moeten gebeuren met overvallers! _O_

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_89972247
quote:

[..]

Dus omdat deze winkelier de held uithangt is dit opeens een stijgende trent? Wat valt volgens jou in de categorie de held uithangen? Is dit snel de deur op slot doen voor een inbreker, is dit 112 bellen, is dit de inbreker met geweld afweren? Men kan dus maar beter zich meteen overgeven aan elke willekeurige crimineel, anders wordt het allemaal aleen maar erger.
pi_89972470
Dick _O_
pi_89972810
Dus als je een gewapende overvaller neermept wordt je als verdachte aangemerkt?
Van wat? Zelfverdediging?
Ik ben tegenstander van eigenrichting, maar ik kan het niet erg vinden dat ie kapot is.. sorry hoor :P
pi_89972927
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien, maar misschien ook niet. Als ik het bij familie zie, dan valt het wel mee. Natuurlijk hebben zij het er wel moeilijk mee gehad, maar dat sleet toch wel vrij snel. Niet iedereen blijft er lang mee lopen.

[..]

De tijd van 'oog om oog, tand om tand' is gelukkig allang voorbij.

Of dat gelukkig is, is puur een mening.
quote:
Nogmaals, een crimineel meer of minder doet mij geen traan laten, maar het feit dat iedereen maar vindt dat hun het recht voorbehouden is om anderen het leven te ontnemen omdat criminelen dat ook doen vind ik triest. Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
Het concept van proportionaliteit betekent niet veel in een zelfverdedigingsituatie. Daar kun je leuk als buitenstaander achteraf over kletsen, maar op dat moment telt er voor het slachtoffer maar een ding en dat is het uitschakelen van de dader.

En de kans dat deze persoon zou recidiveren als hij überhaupt gepakt was, is volgens mij meer dan 70%. Ik vind dit dus een betere uitkomst. Met alle respect voor de betrokken slachtoffers, als die al iets met de val te maken hadden; zij hadden dit hoe dan ook niet gewild.
pi_89972954
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:14 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Dus omdat deze winkelier de held uithangt is dit opeens een stijgende trent? Wat valt volgens jou in de categorie de held uithangen? Is dit snel de deur op slot doen voor een inbreker, is dit 112 bellen, is dit de inbreker met geweld afweren? Men kan dus maar beter zich meteen overgeven aan elke willekeurige crimineel, anders wordt het allemaal aleen maar erger.
Ik vorm toch nergens een waarde-oordeel over de actie van de winkelier ? Stel alleen dat als er meer geweld gaat worden gebruikt TEGEN overvallers, deze zelf ook eerder een vuurwapen meebrengen of drastische maatregelen nemen .
Groetjes, Ezio.
pi_89973146
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik vorm toch nergens een waarde-oordeel over de actie van de winkelier ? Stel alleen dat als er meer geweld gaat worden gebruikt TEGEN overvallers, deze zelf ook eerder een vuurwapen meebrengen of drastische maatregelen nemen .
Een overval op zich is natuurlijk al tamelijk drastisch voor normale mensen. Je doet nu net alsof overvallers nu wel gedwongen zijn om nog beestachtiger te werk te gaan, die lastige slachtoffers ook die ineens tegenstribbelen :+
pi_89973255
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat doen ze sowieso al. Sterker nog, die gozert die zijn nek heeft gebroken schoot van tevoren zelf al twee keer.
pi_89973295
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees jij wel eens een krant? kijk jij wel eens tv en dan metname opsporing verzocht? zit je wel eens op internet? fok! jij wel eens?

hou toch op met je idiote redernatie.
Ja, toevallig wel .
Meer geweld tegen overvallers zal vanzelf leiden tot meer geweld tijdens overvallen . Zoals bij de gemiddelde overval in Amerika waarbij de overvaller WEET dat de winkelier ergens een wapen heeft, hij er zelf ook een meebrengt . Als je te dom bent om dat te bevatten moet je misschien zelf wat meer research doen ?
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:36:15 #166
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973320
Zijn we klaar met feestvieren? Ja? Dan gaan we nu objectief kijken.

Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.

Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973367
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:

Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.

Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Doet toch niet zo dom.
pi_89973423
quote:
Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

woensdag 15 december 2010 @ 20:38:55 #169
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973449
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Doet toch niet zo dom.
sterke onderbouwing
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973455
quote:

Objectief ja?

Het eerste stuk is niets anders dan een subjectief verhaaltje en de rest is ook nogal gekleurd
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:39:13 #171
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973468
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

:{
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 15 december 2010 @ 20:41:43 #172
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973580
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Objectief ja?
Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt. De politie hoort gewoon binnen 5 minuten ter plaatse te zijn als er een overvalalarm is. Zij hebben zelf de boef moet pakken, met dramatische gevolgen, voor zowel hen als de overvaller.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973660
quote:

Amen.
pi_89973722
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt. De politie hoort gewoon binnen 5 minuten ter plaatse te zijn als er een overvalalarm is. Zij hebben zelf de boef moet pakken, met dramatische gevolgen, voor zowel hen als de overvaller.
Objectief? Je verzint ter plekke iets over die familie van de dader. Voor hetzelfde geld zijn het domme immigranten die geen interesse tonen in hun kinderen, de taal niet spreken, en ieder teken van crimineel gedrag afdoen als Allahs wil. Zolang ze het maar niet in hun eigen groep doen.
pi_89973900
held _O_
pi_89974164
Mark Rutte de schuld geven van een overvaller die zn nek breekt :') _O-
Wat die Teeven doet is dan wel weer waanzin :r
Groetjes, Ezio.
pi_89974491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja, toevallig wel .
Meer geweld tegen overvallers zal vanzelf leiden tot meer geweld tijdens overvallen . Zoals bij de gemiddelde overval in Amerika waarbij de overvaller WEET dat de winkelier ergens een wapen heeft, hij er zelf ook een meebrengt . Als je te dom bent om dat te bevatten moet je misschien zelf wat meer research doen ?
De verruwing van de samenleving heeft natuurlijk ook een voedingsbodem. Zou heel goed zijn om daar eens naar te kijken.
Voorlopig houden politici zich bezig met het afleiden van de aandacht zodat ze de bevolking nog verder kunnen uitpersen en van hun privé-leven beroven, dus heel veel moet je daar niet van verwachten.
Sterker nog: dit is feitelijk ook mensen uitspelen.
Dus voorlopig zullen we het moeten doen met persoonlijke weerbaarheid.
pi_89974772
quote:
Lijkt me leuk! Objectief kijken!

quote:
Ja we gaan er op los speculeren. Mijn verhaal: De ouders waren medeplichting en hebben de wapens nog eens goed schoongemaakt voordat Mohammed aan het werk ging. Even de wapens doorladen, en pa heeft de vluchtauto nog eens goed gechecked. Netjes toch?

quote:
Wat een onzin, dit speelt al langer, zeker langer dan het kabinet Rutte. En de enige schuldige zijn degene die besloten een wapen op te pakken.

quote:
Probeer jij eens 112 te bellen als er een pistool op het hoofd van je broodmeisje staat? Of ben je ook als eerste aan het gillen dat die eigenaar gewoon mee had moeten werken als dat broodmeisje een kogel in der kop heeft omdat de eigenaar zo nodig 112 moest bellen.

En die laatste stap is ook al langer aan de gang? Daarom is het mooi als er minder criminelen zijn. Zelfs als je als winkel een andere, niet geweldadige, manier hebt om overvallers te stoppen, dan nog zullen ze voor ouderen gaan.

Criminelen gaan voor makkelijk geld, en dan zijn ouderen ALTIJD een makkelijk doelwit. Voor Rutte&Co, tijdens Rutte&Co, en ook daarna.

quote:
Dan gaan we nu objectief kijken.
Jij bent er alleen niet mee bezig. Je bent alleen bezig Rutte de schuld te geven, in plaats van te kijken naar de criminelen. Zij pakken het wapen op, zij duwen dat tegen het hoofd van het broodmeisje, en zij zullen het tegen je oma gebruiken.

Niet Rutte, niet Wilders, niet jij en niet ik. Zij. Zij kiezen daarvoor en dan is het jammer maar helaas als dat mis gaat.

Hij heeft genoeg tijd gehad om zich te bedenken. Voordat het idee kwam, voordat hij het wapen kocht, het wapen doorlaadde, De winkel binnenstapte en het geweer trok.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_89974780
quote:

[..]

ahh en de oplossing is handjes omhoog neem alles maar mee en tot de volgende keer :{
pi_89974871
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De verruwing van de samenleving heeft natuurlijk ook een voedingsbodem. Zou heel goed zijn om daar eens naar te kijken.
Voorlopig houden politici zich bezig met het afleiden van de aandacht zodat ze de bevolking nog verder kunnen uitpersen en van hun privé-leven beroven, dus heel veel moet je daar niet van verwachten.
Sterker nog: dit is feitelijk ook mensen uitspelen.
Dus voorlopig zullen we het moeten doen met persoonlijke weerbaarheid.
Verruwing van de samenleving ?? Winkeliers moeten zich gewoon beter kunnen wapenen tegen overvallers . Er moet veel meer politieaandacht uitgaan naar dit soort zaken . Nederland wordt al jaren GETEISTERD door overvallen . En wat doet de politie ? NIETS . Logisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen ! Maar dan nog blijft het een situatie die onwaardig en onpraktisch is binnen de grenzen van een RECHTSTAAT !
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:06:55 #181
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89974982
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:03 schreef Trommeldaris het volgende:

Dus hoe moet volgens jou er een halt worden toegeroepen aan overvallen? Moeten ondernemers dat zelf doen?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89975048
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ahh en de oplossing is handjes omhoog neem alles maar mee en tot de volgende keer :{
Een land waar mensen voor eigen rechtertje gaan spelen is dus de oplossing ? Geloof me zo'n land wil jij ook niet in wonen ....
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:08:07 #183
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89975064
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Tasje erbij?
Toch zou ik dat zo doen! Daar zijn verzekeringen voor.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89975103
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Een land waar mensen voor eigen rechtertje gaan spelen is dus de oplossing ? Geloof me zo'n land wil jij ook niet in wonen ....
Jammer genoeg gaan we daar steeds meer heen.
pi_89975114
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Verruwing van de samenleving ?? Winkeliers moeten zich gewoon beter kunnen wapenen tegen overvallers . Er moet veel meer politieaandacht uitgaan naar dit soort zaken . Nederland wordt al jaren GETEISTERD door overvallen . En wat doet de politie ? NIETS . Logisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen ! Maar dan nog blijft het een situatie die onwaardig en onpraktisch is binnen de grenzen van een RECHTSTAAT !
Beter wapenen, hoe had je dit in gedachten? Volgens mij heeft dit volgens jou alleen tot gevolg dat overvallen drastischege maatregelen zullen nemen.
pi_89975128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:08 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Tasje erbij?
En normaliter de rechtstaat die zorgt dat de criminelen gestraft worden . Alleen die komen er keer op keer mee weg .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:09:41 #187
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_89975157
Dick Pak moet dit juist als een zege zien. Hij is ondernemer, als hij verstandig is gaat hij in een andere branche aan de slag. Hij heeft de knowhow en de expertise om op een andere manier aan cash te komen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_89975224
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:09 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Beter wapenen, hoe had je dit in gedachten? Volgens mij heeft dit volgens jou alleen tot gevolg dat overvallen drastischege maatregelen zullen nemen.
Wapenen hoeft niet perse te betekenen een wapen dragen :') . Je kunt ook zorgen voor meer en betere preventie , een actievere samenwerking met de politie , meer controle enz enz
Groetjes, Ezio.
pi_89975470
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Daarmee geef je een deel van het probleem aan: er zijn heel veel zaken die de aandacht van de politie vereisen. Ze kunnen nu zelfs al niet eens meer de orde overal handhaven. Justitie kampt met achterstanden, zodat zelfs belangrijke zaken soms te lang op de plank blijven liggen.
Weet je wat? We gaan erop bezuinigen!
pi_89975629
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarmee geef je een deel van het probleem aan: er zijn heel veel zaken die de aandacht van de politie vereisen. Ze kunnen nu zelfs al niet eens meer de orde overal handhaven. Justitie kampt met achterstanden, zodat zelfs belangrijke zaken soms te lang op de plank blijven liggen.
Weet je wat? We gaan erop bezuinigen!
Jij hebt hem door .
Weet je wat .... Laten we de burger motiveren zelf op te treden tegen criminelen . Dan hoeven wij minder geld aan veiligheid uit te geven *O* Maar dat laatste zegt Fred er natuurlijk niet bij :')
Groetjes, Ezio.
pi_89975814
quote:

quote:
:') :')

quote:
:') :') :')
pi_89975884
Deze ondernemer is een held. Er zouden veel meer mensen moeten zijn die hun lijf en goed actief verdedigen tegen tuig. De crimineel heeft zijn dood enkel en alleen aan zichzelf te wijten. Ik ben blij dat deze winkeleigenaar niet gearresteerd is en ik hoop dat de wetgeving ook dusdanig wordt aangepast dat vervolging in de toekomst voor dat soort zaken wordt uitgesloten.

Het blijft natuurlijk erg triest dat deze crimineel is overleden, iedereen zal liever hebben gezien dat het deze jongen geen crimineel was geweest en een fatsoenlijk leven zou leiden. Ook bijzonder triest voor de nabestaanden van deze crimineel, maar nogmaals deze crimineel heeft zijn dood enkel aan zichzelf te wijten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_89975890
Wat hang er toch een zuur en naar sfeertje in het grauwe Nederland de laatste tijd.
pi_89975897
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt.
Oh, het is Rutte zijn schuld...
pi_89975932
quote:

Iemand die het snapt.
pi_89975958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Wat hang er toch een zuur en naar sfeertje in het grauwe Nederland de laatste tijd.
Hoe bedoel je dat? Had jij die winkeleigenaar gearresteerd willen zien?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_89975979
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:06 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dus hoe moet volgens jou er een halt worden toegeroepen aan overvallen? Moeten ondernemers dat zelf doen?
Anders ga je er even op in ipv zo simpel te antwoorden.

En ik denk meerdere manieren, maar in ieder geval niet gaan treuren als een geweldadige overval slecht eindigt voor de dader.
pi_89976066
Lui die deze topic aangrijpen om hun haat jegens VVD te botvieren :')
Ook paar keer van een trap gestuiterd zeker...
pi_89976071
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Idd! We moeten overvallers die al schietend binnenkomen gewoon trakteren op een bakje thee met een mariakaakje, dan is alles opgelost!
pi_89976184
quote:

[..]

Tasje erbij?
Tot je op een punt komt waarop de verzekering niet meer te betalen is, of ben jij niet echt van de lange termijn planning?
pi_89976412
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:25 schreef Woffel het volgende:
Lui die deze topic aangrijpen om hun haat jegens VVD te botvieren :')
Ook paar keer van een trap gestuiterd zeker...
Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen . In deze fase hoor je als politicus op de achtergrond te houden . Trias politica weet je wel .
Groetjes, Ezio.
pi_89976758
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen . In deze fase hoor je als politicus op de achtergrond te houden . Trias politica weet je wel .
Ik vond het heel sympathiek van Teeven dat hij even gebeld heeft met de overvallen supermarktchef. Dat is anders dan de aanpak van Cohen, die was een kopje thee gaan drinken bij de ouders van de overvallers om daar de boel te sussen en toch vooral de boel bij elkaar te houden.
Een stap in de goede richting: medeleven met de slachtoffers ipv begrip voor de daders.
pi_89976809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vond het heel sympathiek van Teeven dat hij even gebeld heeft met de overvallen supermarktchef. Dat is anders dan de aanpak van Cohen, die was een kopje thee gaan drinken bij de ouders van de overvallers om daar de boel te sussen en toch vooral de boel bij elkaar te houden.
Een stap in de goede richting: medeleven met de slachtoffers ipv begrip voor de daders.
Dat.
pi_89976907
quote:
Op woensdag 15 december 2010 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

Idd.
pi_89977015
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen .
Niks mis met een morele ondersteuning. En complimenteren, heb je daar een bron van?

Jouw vriend Teeven heeft (alleen) een wijziging aangebracht in de situatie waarbij het slachtoffer zich verweert tegen een belager. Deze wordt niet meteen automatisch opgepakt, maar kan thuis evt gevolgen afwachten. Het slachtoffer blijft officieel verdacht..
pi_89977059
quote:
Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Had jij die winkeleigenaar gearresteerd willen zien?
Het gaat niet om die overvaller maar om hoe
Mensen hierop reageren.
pi_89977139
quote:

[..]

Er loopt nog een politie-onderzoek naar de exacte rol van die meneer . Dan hoort een Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie zich op de achtergrond te houden . Ga je eens verdiepen in de Trias politica voor je op het niveau "Hart van Nederland " allerlei sentimentele uitspraken doet .
Groetjes, Ezio.
pi_89977165
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd! We moeten overvallers die al schietend binnenkomen gewoon trakteren op een bakje thee met een mariakaakje, dan is alles opgelost!
WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken? Kunnen jullie nou nooit eens wat verder denken? Er is niemand hier die dat zegt. Blijkbaar is enige nuance al te moeilijk voor je.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:43:47 #209
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89977237
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken?
WAAROM MOET JIJ ALTIJD ZO GENERALISEREN???!!!
pi_89977253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er loopt nog een politie-onderzoek naar de exacte rol van die meneer . Dan hoort een Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie zich op de achtergrond te houden . Ga je eens verdiepen in de Trias politica voor je op het niveau "Hart van Nederland " allerlei sentimentele uitspraken doet .
Ik ben het nog wel eens met je oneens, maar over dit onderwerp ben je wel een van de enige verstandige mensen op FOK!.
pi_89977329
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

WAAROM MOET JIJ ALTIJD ZO GENERALISEREN???!!!
Ik generaliseer niet, maar in dit topic zitten genoeg mensen die niet snappen dat er meer is dan "overvallers moeten dood" en "overvallers moeten doodgeknuffeld worden".
pi_89977354
quote:

[..]

WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken? Kunnen jullie nou nooit eens wat verder denken? Er is niemand hier die dat zegt. Blijkbaar is enige nuance al te moeilijk voor je.
Als jij heel zwart/wit dit topic leest niet nee.. :')

quote:

[..]

Tasje erbij?
pi_89977429
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef Woffel het volgende:

[..]

Als jij heel zwart/wit dit topic leest niet nee.. :')

[..]

Over die mensen die jij nu aanhaalt heb ik het toch ook niet :')?
pi_89977548
quote:

[..]

Ach, de enige nuance die de overvaller had was een pistool, lijkt me reden genoeg om een genuanceerd feestje te houden bij zijn dood.
pi_89977599
quote:

[..]

Nogmaals, heb je een bron waaruit blijkt dat Teeven deze meneer complimenteerd?
Het bericht, wat bovenstaande iig strekking niet had maar wel over het contact is van de telegraafsite afgehaald.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:49:27 #216
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89977630
quote:

[..]

Ach, de Minister van Justitie kan het OM aansturen, dus indien de zaak niet voor de rechter is zie ik hier het probleem niet van in.
pi_89977639
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet, maar in dit topic zitten genoeg mensen die niet snappen dat er meer is dan "overvallers moeten dood" en "overvallers moeten doodgeknuffeld worden".
Moeten we het dan maar normaal vinden?
pi_89977643
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het gaat niet om die overvaller maar om hoe
Mensen hierop reageren.
Het is natuurlijk triest dat er een mens is gedood en dat deze crimineel geen andere weg in zijn leven heeft gekozen. De nabestaanden van deze jongen mogen van mij ook alle hulp gekrijgen om de dood van deze jongen te verwerken.
pi_89977660
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:46 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Over die mensen die jij nu aanhaalt heb ik het toch ook niet :')?
Oh, definieer 'hier' dan vervolgens als je de betekenis ervan niet kent
pi_89977809
quote:

[..]

Tasje erbij?
Precies. Laat je maar overvallen, de verzekering dekt het wel.
En laat je als meid maar verkrachten, misschien dekt ( :') ) de verzekering je ook nog eens.

Allemaal leuk en aardig, maar als puntje bij paaltje komt moet je, als crimineel, niet vreemd opkijken als iemand anders denkt. En het is heel zielig voor de familie, maar ik lig er gewoonweg geen seconde wakker van.

Als ik een bepaalde baan kies met een hoog risico en hoog loon, moet ik niet gaan zeuren als het een keer fout gaat.
En als je als crimineel met een pistool binnenkomt, en dit tegen iemands hoofd zet, moet je niet gaan huilen als iemand dus ook met flink geweld jou probeert uit te schakelen.

Als ik overvallen werd, en ik kreeg de kans om iets te doen, zou ik ook niet maar 80% van mijn kracht gebruiken om te zorgen dat diegene geen blijvend letsel heeft. Dan ga je 100%. Dan gebruik je al je kracht. En dat kan niemand je kwalijk nemen.

Je oogst wat je zaait. What comes around goes around. Etc.

Het is achteraf zo makkelijk om aan de zijlijn te staan en te zeggen dat het overdreven geweld is. Hoe zou jij reageren als iemand een pistool op je dochters hoofd houdt.
Mocht dat ooit gebeuren, wees dan niet bang, ik zal je niet veroordelen als je die crimineel per ongeluk dood.
pi_89977880
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, de enige nuance die de overvaller had was een pistool, lijkt me reden genoeg om een genuanceerd feestje te houden bij zijn dood.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik, Woffel.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef Woffel het volgende:

[..]

Oh, definieer 'hier' dan vervolgens als je de betekenis ervan niet kent
"Niemand hier die dat zegt", daarmee bedoelde ik dat niemand hier zegt dat je overvallers dood moet knuffelen.
pi_89977941
Er moet iets van balans zijn... Als een gek in je winkel loopt te zwaaien met een geweer en je kan hem van de trap afduwen om hem zo onschadelijk te maken dan vind ik dat best wel redelijk. Als je vervolgens de bewusteloze meneer/mevrouw de overvaller met zijn/haar eigen wapen neerknalt dan is het eigen rechtertje spelen.

Net zoals met inbrekers. Als je diegene hebt uitgeschakeld en hij ligt te bloeden op je vloer met een gebroken arm te smeken om genade en je geeft hem nog even een messteek dan ga je te ver, maar mijn huis is mijn kasteel (raar middeleeuws concept /pvda) en dat mag je best wel verdedigen met geweld wat mij betreft.

Dat een minister zich bemoeid met een zaak is wel vreemd. Dat de burgemeester ofzo even langskomt bij de supermarkt meneer kan ik nog begrijpen maar de baas van justitie moet uit de buurt blijven van rechtszaken. Desalniettemin is het nog altijd beter dan even langsgaan bij de familie van de de daders en een stille tocht organiseren. Iets wat ik nog best zie gebeuren met de nog gekkere Cohen als hij ooit minister van veiligheid wordt.
pi_89977959
De toekomst van Nederland ziet er gitzwart uit met reacties als die in dit topic
pi_89977966

[ Bericht 100% gewijzigd door Glazenmaker op 15-12-2010 21:54:52 ]
pi_89978035
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:48 schreef Woffel het volgende:

[..]

Nogmaals, heb je een bron waaruit blijkt dat Teeven deze meneer complimenteerd?
Het bericht, wat bovenstaande iig strekking niet had maar wel over het contact is van de telegraafsite afgehaald.
quote:
Fred Teeven belde mij. Hij vroeg het telefoonnummer van Dick. Hij zei dat hij hem wilde bellen en dat hij er alles aan zou doen om ons te helpen, meldt de moeder van eigenaar Dick Pak in De Telegraaf. Volgens de moeder van de ondernemer is Pak op dit moment zeer geschokt. Na alles wat er is gebeurd, is mijn zoon te aangedaan om de winkel te openen.
Fred moet zijn MUIL houden en zich zeker in deze fase van het onderzoek neutraal/afzijdig houden .
Wat mij betreft mag er de komende weken kamervragen gesteld gaan worden over het gedrag van Dhr Teeven . Met zijn partijprogramma lopen pronken als een pauw terwijl justitie nog in onderzoek is .
Groetjes, Ezio.
pi_89978081
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wapenen hoeft niet perse te betekenen een wapen dragen :') . Je kunt ook zorgen voor meer en betere preventie , een actievere samenwerking met de politie , meer controle enz enz
ik zou niet te hard rekenen op de politie :') die hebben geen mankracht want die staan allemaal aan de kant van de weg te flitsen :{
pi_89978196
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ach, de Minister van Justitie kan het OM aansturen, dus indien de zaak niet voor de rechter is zie ik hier het probleem niet van in.
Het OM aansturen is niet echt jezelf bemoeien (belemmeren) met/van de rechtsgang . 8)7 Als je niet inziet dat dit kwalijk is worden rechters straks aangestuurd door de lokale politiek . Een rechter hoort NEUTRAAL en op basis van FEITEN een juridische uitspraak te doen . Daar hoort een politiek persoon AFSTAND van te nemen . :W
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:59:19 #228
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89978291
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het OM aansturen is niet echt jezelf bemoeien (belemmeren) met/van de rechtsgang . 8)7 Als je niet inziet dat dit kwalijk is worden rechters straks aangestuurd door de lokale politiek . Een rechter hoort NEUTRAAL en op basis van FEITEN een juridische uitspraak te doen . Daar hoort een politiek persoon AFSTAND van te nemen . :W
Druiloor.

OM <> Rechterlijke macht.
pi_89978395
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Druiloor.

OM <> Rechterlijke macht.
Ja like duhhhhh . Openbaar Ministerie . Whaha scherp man _O-
OM moet verantwoording afleggen AAN, niet Fred die zaken van het OM gaat manipuleren . Omgekeerde wereld .
Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 22:01:06 #230
230491 Zith
pls tip
pi_89978423
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

kanker...
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:51 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Precies. Laat je maar overvallen, de verzekering dekt het wel.
En laat je als meid maar verkrachten, misschien dekt ( :') ) de verzekering je ook nog eens.
domme...

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

drogredeneringen

:r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 december 2010 @ 22:01:34 #231
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89978457
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:54 schreef Zolcon het volgende:
De toekomst van Nederland ziet er gitzwart uit met reacties als die in dit topic
Waarom? Burgers hebben nu eenmaal een recht om hun eigendom te verdedigen. Daar zul jij het als PvdA'er misschien niet mee eens zijn, maar dat is irrelevant.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 22:02:17 #232
230491 Zith
pls tip
pi_89978510
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waarom? Burgers hebben nu eenmaal een recht om hun eigendom te verdedigen. Daar zul jij het als PvdA'er misschien niet mee eens zijn, maar dat is irrelevant.
:') :') Ad homimens :') :') Drogredeneringen :r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 december 2010 @ 22:03:20 #233
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89978578
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja like duhhhhh . Openbaar Ministerie . Whaha scherp man _O-
Newsflash: het OM wordt aangestuurd door de minister. Wat is er dan vreemd aan Teeven zijn telefoontje? Heeft niets met een schending van de Trias Politica te maken.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:04:45 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89978664
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:02 schreef Zith het volgende:

[..]

:') :') Ad homimens :') :') Drogredeneringen :r
Het is meneertje 'Wilders = Hitler'. Nog iets nieuws van het Godwin-front?
pi_89978675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

Newsflash: het OM wordt aangestuurd door de minister. Wat is er dan vreemd aan Teeven zijn telefoontje? Heeft niets met een schending van de Trias Politica te maken.
Scheiding van politiek en rechtstaat , druiloor . Teeven wil goedkoop scoren terwijl nog maar te bezien valt WIE aan het einde van de rit dader/slachtoffer is .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:07:32 #236
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89978854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Scheiding van politiek en rechtstaat , druiloor . Teeven wil goedkoop scoren terwijl nog maar te bezien valt WIE aan het einde van de rit dader/slachtoffer is .
Het is rechtsstaat. Maar wat jij nu schrijft is onzin. Het OM valt onder de verantwoordelijk van de minister van Veiligheid. Niet meer dan logisch dat hij, of zijn onderknuppel Teeven, zich er dan ook mee bemoeit.

Trias:
- Rechtsprekende macht (dus niet het OM)
- Uitvoerende macht (regering)
- Wetgevende macht (Parlement)
pi_89978870
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Er moet iets van balans zijn... Als een gek in je winkel loopt te zwaaien met een geweer en je kan hem van de trap afduwen om hem zo onschadelijk te maken dan vind ik dat best wel redelijk. Als je vervolgens de bewusteloze meneer/mevrouw de overvaller met zijn/haar eigen wapen neerknalt dan is het eigen rechtertje spelen.

Net zoals met inbrekers. Als je diegene hebt uitgeschakeld en hij ligt te bloeden op je vloer met een gebroken arm te smeken om genade en je geeft hem nog even een messteek dan ga je te ver, maar mijn huis is mijn kasteel (raar middeleeuws concept /pvda) en dat mag je best wel verdedigen met geweld wat mij betreft.

Dat een minister zich bemoeid met een zaak is wel vreemd. Dat de burgemeester ofzo even langskomt bij de supermarkt meneer kan ik nog begrijpen maar de baas van justitie moet uit de buurt blijven van rechtszaken. Desalniettemin is het nog altijd beter dan even langsgaan bij de familie van de de daders en een stille tocht organiseren. Iets wat ik nog best zie gebeuren met de nog gekkere Cohen als hij ooit minister van veiligheid wordt.
Kijk, hier kan ik mij goed in vinden. Als de overvaller inderdaad, zoals het nu lijkt, van de trap geduwd is om hem onschadelijk te maken en daarbij is overleden, dan zou de winkelier ook vrijuit moeten gaan.

Maar dan nóg is het niet goed dat de overvaller is overleden. Het is gewoon triest dat het zover heeft moeten komen. De nabestaanden van de overvaller hebben dit nou ook maar te verwerken.

Er zijn geen winnaars bij dit voorval. Het is gewoon een ongelooflijk stomme actie van die twee overvallers die alleen maar ellende heeft veroorzaakt, bij meerdere partijen.
pi_89978964
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is rechtsstaat. Maar wat jij nu schrijft is onzin. Het OM valt onder de verantwoordelijk van de minister van Veiligheid. Niet meer dan logisch dat hij, of zijn onderknuppel Teeven, zich er dan ook mee bemoeit.

Trias:
Hij bemoeit zich nu alleen als parlementariër met de zaak, niet als OM'er.
pi_89979021
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:51 schreef Trommeldaris het volgende:
Als ik een bepaalde baan kies met een hoog risico en hoog loon, moet ik niet gaan zeuren als het een keer fout gaat.
Goed punt wat je hier nu aanhaalt! Op het moment dat er nl militairen dood gaan in Afghanistan hebben ze er "voor gekozen" volgens de dode overvaller verdedigers hier.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:11:00 #240
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979063
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:07 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Kijk, hier kan ik mij goed in vinden. Als de overvaller inderdaad, zoals het nu lijkt, van de trap geduwd is om hem onschadelijk te maken en daarbij is overleden, dan zou de winkelier ook vrijuit moeten gaan.

Maar dan nóg is het niet goed dat de overvaller is overleden. Het is gewoon triest dat het zover heeft moeten komen. De nabestaanden van de overvaller hebben dit nou ook maar te verwerken.

Er zijn geen winnaars bij dit voorval. Het is gewoon een ongelooflijk stomme actie van die twee overvallers die alleen maar ellende heeft veroorzaakt, bij meerdere partijen.
Kijk, dit kan ik wel onderschrijven. Het lijkt mij juist indien het onderzoek naar de toedracht van het overlijden snel wordt afgerond, het OM er verder geen zaak van maakt en de winkelier weer door kan met zijn leven.
pi_89979074
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:53 schreef CaptainCookie het volgende:

Aight

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

[..]

Fred moet zijn MUIL houden en zich zeker in deze fase van het onderzoek neutraal/afzijdig houden .
Wat mij betreft mag er de komende weken kamervragen gesteld gaan worden over het gedrag van Dhr Teeven . Met zijn partijprogramma lopen pronken als een pauw terwijl justitie nog in onderzoek is .
Een papieren versie is niet terug te halen, de website wel. Hetgeen dus gebeurd is..
Plus is hij terughoudend voor de camera..Ik vraag me dus af wat hij daadwerkelijk heeft gedaan / gezegd..
pi_89979078
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:01 schreef Zith het volgende:

[..]

kanker...

[..]

domme...

[..]

drogredeneringen

Deze post is nog eens goed onderbouwd. Over kankerdom gesproken.
pi_89979090
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ben je zo dom of doe je alsof? Of ben je van SBS6?
pi_89979093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Trias:
Hij had zich moeten laten informeren en het daarbij moeten laten . Geen partijpolitieke propaganda spuien door te sympathiseren met (mogelijke) daders . Dat is NOOIT de taak van staatssecretaris . Bovendien valt het OM zoals je zelf onder de ministeriële verantwoording en is hij ook nog eens geen minister .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:12:06 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979129
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:09 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hij bemoeit zich nu alleen als parlementariër met de zaak, niet als OM'er.
Teeven ís geen parlementariër. Hij behoort tot de uitvoerende macht, het OM is zíjn verantwoordelijkheid.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:13:34 #246
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979226
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:11 schreef Stokstaart het volgende:
Bovendien valt het OM zoals je zelf onder de ministeriële verantwoording en is hij ook nog eens geen minister .
Nou en, eenheid van kabinetsbeleid.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:14:36 #247
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Werkt je moeder nog steeds als prostituee of heeft ze inmiddels eerzamer werk gevonden?
pi_89979438
quote:
9s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Teeven ís geen parlementariër. Hij behoort tot de uitvoerende macht, het OM is zíjn verantwoordelijkheid.
Klopt, maar hij komt nu wel aanzetten met z'n nieuwe wetten. Daarbij zou ook iemand van het OM zich niet op die manier in de zaak moeten mengen. Het komt nogal partijdig over.
pi_89979570
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Kijk, dit kan ik wel onderschrijven. Het lijkt mij juist indien het onderzoek naar de toedracht van het overlijden snel wordt afgerond, het OM er verder geen zaak van maakt en de winkelier weer door kan met zijn leven.
Maar mocht de winkelier nou wel over de schreef zijn gegaan, moet hij natuurlijk wel vervolgd worden.
pi_89979725
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:01 schreef Zith het volgende:
kanker...
domme...
drogredeneringen
Waarom? Op het moment dat iemand mijn eigendom betreedt en betrokkene wil na een vriendelijk verzoek niet weggaan dan help ik hem een handje. Als hij dan ook nog een keer een pistool op zak heeft, waar ik uiteraard weinig aan kan doen, dan zal ik me schikken naar de wensen van hem, mocht er dan echter een moment zijn waarop ik mijn kans schoon zie dan snij ik hem in 4 stukken.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:22:30 #251
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979742
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:17 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Klopt, maar hij komt nu wel aanzetten met z'n nieuwe wetten. Daarbij zou ook iemand van het OM zich niet op die manier in de zaak moeten mengen. Het komt nogal partijdig over.
Teeven heeft wat mij betreft niets onoirbaars gedaan, alle kritiek op hem is dan ook tendentieus en (juridisch) ongefundeerd. En wat jij al dan niet partijdig over vind komen, soit. Vijf minuten geleden dacht je nog dat Teeven in het Parlement zat.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:25:02 #253
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89979881
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Maar mocht de winkelier nou wel over de schreef zijn gegaan, moet hij natuurlijk wel vervolgd worden.
Laten we in godsnaam deze affaire snel achter ons laten. Niemand schiet wat op met een veroordeling van de winkelier in kwestie. Bovendien mág je over de schreef gaan als 'verwerende' partij.
pi_89980113
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Laten we in godsnaam deze affaire snel achter ons laten. Niemand schiet wat op met een veroordeling van de winkelier in kwestie. Bovendien mág je over de schreef gaan als 'verwerende' partij.
Jawel, de nabestaanden van de overvaller.

Met 'over de schreef' bedoel ik natuurlijk niet dat hij hem misschien wel iets te hard van de trap geduwd heeft, maar dat de winkelier de overvaller echt bewust gedood heeft terwijl daar geen noodzaak meer toe was.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 22:28:59 #255
230491 Zith
pls tip
pi_89980117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lazer toch op.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:30:30 #256
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89980201
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:28 schreef CaptainCookie het volgende:
maar dat de winkelier de overvaller echt bewust gedood heeft terwijl daar geen noodzaak meer toe was.
Ja, ja iemand van de trap duwen is natuurlijk ook de 'weapon of choice' om iemand mee om te leggen.
pi_89980687
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, ja iemand van de trap duwen is natuurlijk ook de 'weapon of choice' om iemand mee om te leggen.
Want jij was er bij ? Laat nou gewoon het onderzoek plaatsvinden en doe tot die tijd gewoon geen uitspraken die elke vorm van feitelijke onderbouwing missen . :W
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:47:34 #258
13462 BansheeBoy
pi_89981104
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lazer toch op.
Ik begrijp je (ijzersterke) argumentatie. Maar als je hier niet ingrijpt is het schaap van de spreekwoordelijk dam. Ik weet niet of je dat wel wilt. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:58:12 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89981670
quote:

je weet volgens mij niet dat sommige marokkaanse ouders van hun zogenaamde lieve zonen 'kostgeld' krijgen? ze vragen niet naar de herkomst van al dat geld, terwijl ze weten dat hun zoon zijn school niet heeft afgemaakt of überhaupt werkt.

als je de marokkaanse gemeenschap niet kent, kun je de problemen als buitenstaander nooit oplossen.
pi_89981736
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp je (ijzersterke) argumentatie. Maar als je hier niet ingrijpt is het schaap van de spreekwoordelijk dam. Ik weet niet of je dat wel wilt. :{

Ik begrijp jouw ijzersterke argumentatie natuurlijk helemaal!

We moeten wel ingrijpen, anders is de winkelier de klos hier.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:00:35 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89981799
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

is dat een dreigement?
pi_89981855
Ik moet zo lachen om ouderejongere en zijn uitspraak dat Rutte & Co haat hebben gezaaid en geoogst.
Dat in een half jaar tijd blijkbaar het gehele klimaat is omgeslagen naar haat is helemaal de schuld van rutte. _O-

Ik vraag me af wat er dan de afgelopen 10-20 jaar in nederland gebeurd is :D
  woensdag 15 december 2010 @ 23:03:18 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89981941
sowieso zie ik teveel spartelbewegingen. mensen die het nog steeds durven opnemen en durven goedpraten voor de absolute misdragingen van hun eigen soort. walgelijk. zum kotzen :r
pi_89981968
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Refragmental het volgende:
Ik moet zo lachen om ouderejongere en zijn uitspraak dat Rutte & Co haat hebben gezaaid en geoogst.
Dat in een half jaar tijd blijkbaar het gehele klimaat is omgeslagen naar haat is helemaal de schuld van rutte. _O-

Ik vraag me af wat er dan de afgelopen 10-20 jaar in nederland gebeurd is :D
Is ook totale onzin . Al zijn het wel voornamelijk VVD-mensen geweest die opgeroepen hebben in de media dat mensen vooral voor eigen rechter moeten gaan spelen .
Groetjes, Ezio.
pi_89982023
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:03 schreef zoalshetis het volgende:
sowieso zie ik teveel spartelbewegingen. mensen die het nog steeds durven opnemen en goedpraten voor de absolute misdragingen van hun eigen soort. walgelijk. zum kotzen :r
Waar heb je het over ? Serieus volgens mij hallucineer je gewoon.

Wie neemt het hier op voor de dader?
  woensdag 15 december 2010 @ 23:05:53 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89982084
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar heb je het over ? Serieus volgens mij hallucineer je gewoon.

Wie neemt het hier op voor de dader?
ik hallucineer volgens jou. en daarmee wil je nu een discussie starten? in dit topic? wat denk je zelf?

ben je een inteeltslachtoffer ofzo? of ben je gewoon dom?
pi_89982109
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:03 schreef zoalshetis het volgende:
sowieso zie ik teveel spartelbewegingen. mensen die het nog steeds durven opnemen en durven goedpraten voor de absolute misdragingen van hun eigen soort. walgelijk. zum kotzen :r
Haha wut :')
Groetjes, Ezio.
pi_89982120
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik hallucineer volgens jou. en daarmee wil je nu een discussie starten? in dit topic? wat denk je zelf?
Geef eens antwoord op zijn vraag dan.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:08:01 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89982189
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op zijn vraag dan.
dat heb ik al gedaan. al jarenlang. maar het dringt niet echt door.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:09:07 #270
13462 BansheeBoy
pi_89982253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
als je de marokkaanse gemeenschap niet kent, kun je de problemen als buitenstaander nooit oplossen.
Ik als Marokkaan kan je vertellen dat het echt moeilijk is. De Marokkaanse gemeenschap is sowieso heel divers. :{

pi_89982303
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dus je hebt het niet over dit topic?
pi_89982308
quote:

[..]

Jij zegt al jarenlang wie het in dit topic voor de dader opneemt :')?
pi_89982318
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:10 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dan was je wel bijzonder stil de afgelopen jaren.
pi_89982374
quote:

[..]

Wat een gek ben jij zeg _O-
Groetjes, Ezio.
pi_89982413
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:03 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Is ook totale onzin . Al zijn het wel voornamelijk VVD-mensen geweest die opgeroepen hebben in de media dat mensen vooral voor eigen rechter moeten gaan spelen .
? :')

Je slaat wel erg door met je vvd-hetze..
  woensdag 15 december 2010 @ 23:13:02 #276
13462 BansheeBoy
pi_89982450
quote:

[..]

Net zo vaak als je hoofdletters heb gebruikt? :)

pi_89982494
Noodweer in exces, heerlijk!
pi_89982569
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:12 schreef Woffel het volgende:

[..]

? :')

Je slaat wel erg door met je vvd-hetze..
Niks met een hetze te maken .
Teeven , Opstelten .... Allemaal dat soort dubieuze uitspraken gedaan .
Groetjes, Ezio.
pi_89982639
quote:

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_89982726
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:16 schreef DrsPhil het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Iets minder kleuterig mag hoor, een enkele ouder gun ik de dood van hun kind.
pi_89982764
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

zoals zn moeder?
pi_89982770
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Niks met een hetze te maken .
Teeven , Opstelten .... Allemaal dat soort dubieuze uitspraken gedaan .
De positie van de slachtoffer is gewijzigd ja, je blijft nog steeds verdachte.. Oftewel eigen rechter wordt nergens aangemoedigd danwel goed gepraat..

http://pauwenwitteman.var(...)b666431355d9685428c9 np
pi_89982774
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Neem aan dat een geen moet zijn ?
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:20:16 #284
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89982846
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:19 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee, het is getypt door een VVD'er en die zijn nu eenmaal spijkerhard.
pi_89982932
quote:

[..]

True, true.
pi_89982979
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:18 schreef Woffel het volgende:

[..]

De positie van de slachtoffer is gewijzigd ja, je blijft nog steeds verdachte.. Oftewel eigen rechter wordt nergens aangemoedigd danwel goed gepraat..

http://pauwenwitteman.var(...)b666431355d9685428c9 np
quote:
Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie vindt dat 'we niet te zenuwachtig moeten gaan doen' over de uitspraken van burgemeester van Zaltbommel Albert van den Bosch. Die reageerde op een actie van een winkelier in zijn gemeente, die overvallers wegjoeg met een karatetrap.

"We blijven het maar nemen. Dat helpt ons niet. Sla ze maar verrot. Ik vind dat mensen het recht hebben van zich af te slaan en te schoppen", zo had Van den Bosch gezegd.

Opstelten noemde dat 'zijn eigen verantwoordelijkheid'. Hij vindt eigen rechter spelen op zich niet goed, maar vindt ook dat iemand zich niet de hele winkel hoeft te laten leegroven. Iemand mag zich wel verdedigen, vindt hij, en 'we moeten ervan af dat slachtoffers niks mogen doen'.
Wat wekt dit soort suggesties volgens jou in de hand ? Dergelijke uitspraken niet afkeuren en er nog een schepje bovenop doen ?
De rechtspositie van een slachtoffer beschermen prima , de wet aanpassen prima . Tot die tijd dat dat zover is moet je je echter als politici wel conformeren aan de bestaande wetgeving en niet allerlei niet rechtsgeldige suggesties doen die alleen maar voor problemen zorgen
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:23:25 #287
13462 BansheeBoy
pi_89983013
Als er structureel problemen zijn met Marokkaanse boys mogen ze hier in Nederland eens goed in die doffe spiegel kijken. Met dezelfde leeftijdsgenoten in Marokko, waar ze gemiddeld nog veel hitsiger zijn vanwege de warmte, zijn er geen problemen. :{

pi_89983079
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als er structureel problemen zijn met Marokkaanse boys mogen ze hier in Nederland eens goed in die doffe spiegel kijken. Met dezelfde leeftijdsgenoten in Marokko, waar ze gemiddeld nog veel hitsiger zijn vanwege de warmte, zijn er geen problemen. :{

In heel Europa zijn problemen met Marokkanen .
Groetjes, Ezio.
pi_89983124
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:19 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

idd :')
  woensdag 15 december 2010 @ 23:25:42 #290
13462 BansheeBoy
pi_89983144
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

In heel Europa zijn problemen met Marokkanen .
Dat waag ik te betwijfelen, hoogstens Frankrijk en België nog. :{

pi_89983199
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, hoogstens Frankrijk en België nog. :{

Duitsland ook hoor .
Overigens worden volgens de statistieken van het CBS meer overvallen gepleegd door Antillianen dan door Marokkanen .
Groetjes, Ezio.
pi_89983350
Zitter er trouwens meer mensen op je account stokstaart?
Gezien je houding / mening in Arrestaties na mishandelen overvaller
  woensdag 15 december 2010 @ 23:31:06 #293
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89983412
Die man had vanuit menselijk oogpunt natuurlijk volkomen gelijk. Als je overvallen wordt moet je je mogen verdedigen, en het was niet de opzet om de overvaller te doden. Toch vraag ik me af of dit nu wel iets is dat zo enthousiast toegejuicht moet worden, en vooral of het aangemoedigd moet worden vanuit de politiek. De overheid ondermijnt hiermee haar eigen positie binnen de rechtstaat. In feite wordt er gezegd dat de staat faalt in het beschermen van de burger, en dat ze daarom maar zelf de taak uitvoerende macht over moeten nemen. Dit lijkt me een wat discutabele houding, en ik heb dan ook mijn twijfels bij de manier waarop er tegen dit onderwerp aan wordt gekeken door de politiek.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89983521
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:29 schreef Woffel het volgende:
Zitter er trouwens meer mensen op je account stokstaart?
Gezien je houding / mening in Arrestaties na mishandelen overvaller
Waar zeg ik daar iets dat in strijd is met mijn mening hier ?
Volgens mij heb ik in deel een van dit topic zelf gesteld dat een overvaller die een paar tikken krijgt niet moet mekkeren .
Ik vind het alleen bijzonder bezwaarlijk als heren politici die berust zijn met de orde en veiligheid van ons land dezelfde uitspraken gaan doen .

Bovendien is er hier een dode gevallen . Hoeveel mensen hebben er niet wel eens geknokt ? En hoeveel hebben er eentje afgemaakt ? Leer eens nuanceren .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:35:28 #295
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89983626
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:10 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

in dit topic? is dat al jarenlang open dan?
  woensdag 15 december 2010 @ 23:40:54 #296
pi_89983897
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Geweld is maar zelden zinloos.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89983941
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in deel een van dit topic zelf gesteld dat een overvaller die een paar tikken krijgt niet moet mekkeren .
Ik vind het alleen bijzonder bezwaarlijk als heren politici die berust zijn met de orde en veiligheid van ons land dezelfde uitspraken gaan doen .

Bovendien is er hier een dode gevallen . Hoeveel mensen hebben er niet wel eens geknokt ? En hoeveel hebben er eentje afgemaakt ? Leer eens nuanceren .
Ik vraag jou om een bron, jij geeft de papieren versie van de telegraaf die vervolgens het artikel van de website hebben gehaald.. Je gaat daar vervolgens niet op in omdat dat niet in je straatje past..

Een overvaller die valt tijdens een overval moet ook niet mekkeren, hoewel hij 'helaas' is overleden door ongelukkige samenloop van omstandigheden. Afmaken? Speaking of nuanceren..
  woensdag 15 december 2010 @ 23:43:15 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89983979
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Geweld is maar zelden zinloos.
ben ik het pertinent niet mee eens. als je echt zo denkt ben je het slachtoffer van een slechte opvoeding. waar ik meer fok!kers van verdenk.
pi_89984105
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:42 schreef Woffel het volgende:

[..]

Ik vraag jou om een bron, jij geeft de papieren versie van de telegraaf die vervolgens het artikel van de website hebben gehaald.. Je gaat daar vervolgens niet op in omdat dat niet in je straatje past..

Een overvaller die valt tijdens een overval moet ook niet mekkeren, hoewel hij 'helaas' is overleden door ongelukkige samenloop van omstandigheden. Afmaken? Speaking of nuanceren..
Ach kom nu toch . Gaan we in eens hypocriet doen ? Dergelijk gedrag past prima bij het partijstandpunt van de VVD . Opstelten deed al eerder uitspraken en ook Teeven maakt zich al eerder hard voor meer bescherming van mensen die het slachtoffer zijn van overval/inbraak of ander geweld .
Ga jij nu beweren dat die mensen liegen en er geen contact geweest is om het artikel verdwenen is van de Telegraaf site ?
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:48:50 #300
pi_89984201
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ben ik het pertinent niet mee eens. als je echt zo denkt ben je het slachtoffer van een slechte opvoeding. waar ik meer fok!kers van verdenk.
Oh? Vertel :)
pi_89984246
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

.
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De suggestie dat als burgers meer rechten krijgen om zich te verdedigen, overvallers meer geweld gaan gebruiken zou ik graag onderbouwd zien door feiten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')