abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89950317

MOERKAPPELLE - De 62-jarige Spar-winkelier Dick Pak uit Moerkapelle die gisteren werd overvallen door een 20-jarige Marokkaan, heeft de gewapende dief van zich afgeslagen, waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak. De overvaller overleed aan zijn verwondingen.

Twee Marokkaanse overvallers van 19 en 20 jaar drongen de Spar-supermarkt van Dick Pak aan de Dorpsstraat gistermorgen rond halfacht binnen. Het duo verschafte zich de toegang door achter de bakker aan te lopen toen deze net als iedere morgen vers brood kwam brengen. Hierbij kreeg het broodmeisje een pistool tegen haar hoofd.

Vervolgens gingen de twee overvallers de trap op naar het kantoor waar de eigenaar en zijn zoon Joris aan de koffie zaten. De twee moesten onder bedreiging van een pistool de geldlades afgeven. Hierbij werden twee kogels afgevuurd. Pak en zijn zoon werden opgesloten in het kantoor, maar Joris wist een glazen deur in te trappen.

"Toen de politie ter plaatse kwam lag de oudste overvaller meer dood dan levend onder aan de trap", verklaarde een overbuurvrouw gisteravond. Volgens een buurman zou de overvaller bij de val zijn nek hebben gebroken. De politie is de hele dag bezig geweest met sporenonderzoek. "De vier tijdens de overval aanwezige supermarktmedewerkers zijn gisteren allemaal gehoord", zei woordvoerster Nicolette Stoel. "Een van hen zien we als verdachte."

Naar huis gestuurd
De winkelier is na het verhoor wel weer op vrije voeten gesteld en naar huis gestuurd. Het is voor het eerst dat het openbaar ministerie tot deze maatregel overgaat en een burger die een belager verwondt, niet meteen oppakt. Hij kan wel verdacht blijven. Volgens het OM heeft de zaak kenmerken van een noodweersituatie.

Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) zei maandag tijdens het Telegraaf Kerstconcert dat dit de nieuwe aanpak van het OM wordt. Iemand die aangevallen wordt door een gewelddadige inbreker of overvaller en zichzelf verdedigt door ook geweld te gebruiken, krijgt voortaan een bijzondere positie. Hij wordt wel als verdachte aangemerkt, maar niet aangehouden door de politie.

De tweede overvaller, die niet gewond raakte, is opgepakt.
Bron: Telegraaf

Vorige topic
Zwaargewonde overvaller supermarkt is overleden

Voor wat? Voor die paar kut centen... Hulde aan onze nieuwe held DIck!

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 15-12-2010 14:06:33 ]
pi_89950333
_O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89950399
Hulde voor deze man ! niets dan respect. Ik ken deze man persoonlijk, en heeft echt een hart voor de zaak. Zoals gebleken zal hij er alles aan doen om dit zo te houden.
Ik hoop echt voor hem dat hij niet vervolgd gaat worden, maarja tis en blijft Nederland
pi_89950406
Held _O_
  woensdag 15 december 2010 @ 10:58:40 #5
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89950419
+1
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 15 december 2010 @ 10:59:31 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89950447
Het valt me op dat de winkel nog niet omsingeld is door 250 familieleden van de overvallers. :?

Wanneer is de stille tocht trouwens?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Redactie Frontpage woensdag 15 december 2010 @ 10:59:47 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_89950455
En nu staat hij met naam en foto in de krant, dus de matties van de dader zullen nog wel even verhaal komen halen. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren trouwens.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_89950465
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef mstx het volgende:
Het valt me op dat de winkel nog niet omsingeld is door 250 familieleden van de overvallers. :?

Wanneer is de stille tocht trouwens?
Die trapt Dick één voor één van de trap af. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89950482
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef Etcetera het volgende:
En nu staat hij met naam en foto in de krant, dus de matties van de dader zullen nog wel even verhaal komen halen. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren trouwens.
Dan kom ik ook wel ff langs met een honkbalknuppel om die kutventjes af te maken
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_89950507
Standbeeld voor die man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:02:03 #11
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_89950524
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef ditiseenusername het volgende:
Hulde voor deze man ! niets dan respect. Ik ken deze man persoonlijk, en heeft echt een hart voor de zaak. Zoals gebleken zal hij er alles aan doen om dit zo te houden.
Ik hoop echt voor hem dat hij niet vervolgd gaat worden, maarja tis en blijft Nederland
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 15 december 2010 @ 11:02:10 #12
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89950528
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:01 schreef Hathor het volgende:
Standbeeld voor die man.
Met 'n dooie Marokkaan aan z'n voet oO<
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89950580
Kunnen ze trouwens die tweede ook niet effe van een trap af duwen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:03:52 #14
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89950583
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef mstx het volgende:
Ik denk dat we dan nog wel eens wat (voor NL begrippen) heftige dingen mee kunnen gaan maken, want ik denk dat er nav deze zaak ook genoeg mensen zijn die gebruik willen maken van het momentum om een zeker standpunt uit te dragen.

Spannend :P
J. &lt;3
pi_89950584
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:58 schreef StephanL het volgende:
Held _O_
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89950587
dat wordt leuk....die man mogen ze gelijk als ome geert 24 uur per dag gaan beschermen.

hij staat met naam en foto in de krant... en de dader....daar moest achteraf van duidelijk worden dat het een Marokkaan betreft....

en je kan er donder op zeggen dat het een Marokkaan betref deze man zijn leven niet meer zeker is en beveiligd zal moeten worden.....
  woensdag 15 december 2010 @ 11:04:35 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89950609
Wat een held! De familie zal inderdaad wel snel op de stoep staan. Wat een ongelooflijk kutvolk zit daartussen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:05:31 #18
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89950640
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:04 schreef Flurry het volgende:
Wat een held! De familie zal inderdaad wel snel op de stoep staan. Wat een ongelooflijk kutvolk zit daartussen.
Het zijn net kinderen, je moet ze kort houden.
J. &lt;3
pi_89950853
Arme Marokkanen, gaan gewoon hun geld halen en sneuvelen bij het pinnen, zullen vast hun hemel in geprezen worden door de familie, want ze doen nooit geen kwaad.
Waar is de sharia als je ze nodig hebt, dieven = handen afhakken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_89950880
Oh en een held die Dick ^O^ zou vaker moeten gebeuren dat je de overvaller een flink pak rammel geeft ipv dat je ze moet knuffelen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_89950898
_O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_89950917
quote:
Teeven steunt Spar-winkelier

MOERKAPELLE - De Spar supermarkt in Moerkapelle waar dinsdagmorgen een overvaller zijn nek brak en later overleed, is gisterenmorgen nog dicht gebleven. "Na alles wat er is gebeurd, is mijn zoon te aangedaan om de winkel te openen," zegt de moeder van supermarkteigenaar Dick Pak. "Fred Teeven belde mij net. Hij vroeg het telefoonnummer van Dick. Hij zei dat hij hem wilde bellen en dat hij er alles aan zou doen om ons te helpen."

Fred Teeven In het Zuid-Hollandse dorp is de overval het gesprek van de dag. "Na vier inbraken, nu weer een overval. Deze mensen krijgen het wel voor hun kiezen." Een bejaarde dame die met haar boodschappenwagentje tevergeefs naar de winkel in de Dorpsstraat is gekomen, kan wel begrijpen dat de winkeliers zich hebben verdedigd tegenover de twee Marokkaanse overvallers. "Joris wordt altijd woest wanneer ze aan zijn spullen zitten. Laatst was er ook iemand aan het gappen. Hij rende er meteen achteraan. Gelijk heeft hij, ze moet gewoon van zijn spullen afblijven. Alleen is het deze keer wel naar afgelopen."

Lezers van deze krant noemen de actie van de winkeliers typisch noodweer. "De mannen mogen hier absoluut niet voor worden gestraft". Ook hopen ze dat de twee winkeliers niet worden vervolgd. "Mochten ze toch veroordeeld worden dan hoop ik op een massale opstand van de bevolking.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 15-12-2010 14:05:04 ]
pi_89957005
Triest bedrijfsongeval, meer kan ik niet van maken.
pi_89957385
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:23 schreef Henk-B het volgende:
Heerlijk dat hij dood is.

Mijn koffie smaakt nu nog beter. c_/

Crimineeltje dacht weer eens hardwerkende mensen een trauma te bezorgen, maar helaas het mocht niet zo WEZEN. :'(
Ik denk dat er best een kans is dat het trauma alleen maar groter is nu..
compact en kleverig.
pi_89957440
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik denk dat er best een kans is dat het trauma alleen maar groter is nu..
Nee, het trauma is nu alleen groter aan de kant van de dader. Het slachtoffer zal nuchter genoeg blijken om te kunnen gaan hiermee. Bedrijfsongevalletje, niets meer en niets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')