abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2010 @ 18:39:46 #126
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_89967932
_O_ Hulde voor die man! _O_

Alleen wel jammer dat de Telegraaf zijn naam + foto in de krant zet. -O-
pi_89967936
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het bestrijden van de misdaad is geen burgertaak.
Als iemand met een vuurwapen gaat zwaaien, ga je niet zitten nadenken over een rechter. Volkomen begrijpelijk.
pi_89967954
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:19 schreef Zolcon het volgende:
Er is iemand dood! LATEN WE JUICHEN *O* *O* *O* *O* *O*

:r :r :r
Wat een naar land is Nederland aan het worden
ach het is niet dat we een bedreigde diersoort zijn en laten we eerlijk zijn, die beroofd niemand meer :) dansen en juichen hoeft nou ook weer niet :{ maar ik kan er geen traan om laten en ik zie liever dat een overvaller zijn eigen nek breekt dan dat hij nog meer mensen leed aandoet.

hoe denk je dat het is om overvallen te worden? je doet je ding in je eigen bedrijfje en werkt hard voor je geld, en dan heb je ineens een gun in je smoel en eisen ze poen dat is voor veel zelfstandigers een zware last hoor!

kan je de zaken wel gaan omdraaien maar boontje komt om zijn loontje in dit geval, en die 2e kneus is opgepakt dus ik zeg win win win :7
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_89967961
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Kende je die overvaller?
ik meen het, mensen zoals jij zijn het echte probleem in de samenleving
Wacht maar tot je ooit zelf slachtoffer bent van een monster als dit.

Who am I kidding, je zou hem waarschijnlijk nog helpen de buit naar de auto dragen en je ogen laten uitsteken om hem niet te kunnen identificeren, die arme jongen verdient immers een meevaller. Hij doet het niet zomaar :')

Of neem je het zelf (of mensen in je omgeving) niet zo nou met het respecteren van andermans eigendommen en levensvreugde? Identificeer je daarom met de overvaller ipv het slachtoffer?
pi_89968002
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:39 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Als iemand met een vuurwapen gaat zwaaien, ga je niet zitten nadenken over een rechter. Volkomen begrijpelijk.
Als je uit noodweer handelt dan hoef je daar tot op zekere hoogte ook niet over na te denken.

Maar om dat gelijk te belonen met een lintje gaat me nogal ver en daarmee geef je ook een verkeerd signaal af.
pi_89968041
Een overval plegen, met in het achterhoofd dat maar 16 procent van de overvallers strafvervolging krijgt en dan zo thuiskomen :')! nice
pi_89968063
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

daarmee geef je ook een verkeerd signaal af.
Met het bestraffen van de winkelier ook.
pi_89968102
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:43 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Met het bestraffen van de winkelier ook.
Daar is, in het geval van handelen uit noodweer, toch helemaal geen sprake van?
pi_89968118
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:44 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar is, in het geval van handelen uit noodweer, toch helemaal geen sprake van?
Dat mag ik hopen inderdaad, maar er zijn wel vaker rechterlijke dwalingen geweest in dit land :')
pi_89968165
lekker voor die overvaller! al die domme reacties dat het ongepast is... ze hebben 2 schoten gelost, wees eens niet zo schijnheilig. Zulke mensen verdienen niet beter. Als de winkelier was doodgeschoten, dan had je weer verhalen gehoord 'ze hadden hem moeten doodschieten, doodstraf blabla'
  woensdag 15 december 2010 @ 18:50:55 #136
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89968380
Zoals ik begrijp is die overvaller van de trap geduwd door de winkelier en daardoor overleden? Ach god, wat jammer.

Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Tics van je petten.
pi_89968509
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:50 schreef nattermann het volgende:
Zoals ik begrijp is die overvaller van de trap geduwd door de winkelier en daardoor overleden? Ach god, wat jammer.

Risico van het vak zullen we maar zeggen.
Op de radio zei de broer van de winkelier dat de medewerkers opgesloten zaten en toen de mensen naar buiten kwamen lag het stuk poep onderaan de trap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woodsman op 15-12-2010 19:26:32 ]
pi_89969347
quote:
Alsof dit nieuw is, ontzettend watje.

Je bent gewoon gehersenspoeld door eeuwen Christelijk geneuzel als elk leven is heilig, houdt van je vijanden, niet terugvechten, enzovoorts. Geen wonder dat criminelen en overheden blij zijn met slachtoffers die ze de andere wang keren en voor alles willen vergeven.

Luister eens naar je eigen rechtvaardigheidsgevoel, leef je in in het leed van de slachtoffers van dit soort overvalers. Zoiets achtervolgt je je hele leven, en dit was vast niet de eerste keer dat dit stuk vuil iemands leven verwoestte. En al was hij levend gepakt (kleine kans), statistieken geven aan dat het waarschijnlijk niet zijn laatste keer was geweest.

Ben dus blij dat hij dood is en niet nog meer onschuldige mensen slachtoffer van hem kunnen worden.
Lekker over één kam scheren weer. Iemand die niet vindt dat een overvaller maar beter dood kan zijn is natuurlijk iemand die liever gaat theedrinken met deze persoon en hem over zijn bol aait.

Bij deze winkelier is het een ongeluk, maar dit soort gevallen zijn alleen maar een opmaat naar meer incidenten met overvallers die meer geweld zullen gaan gebruiken, ten koste van de winkeliers. Immers, als je weet dat ze terugvechten, dan neem je eerder groffer geschut mee dan dat je stopt met overvallen plegen en braaf plantsoenen gaat harken.

Het gaat hier helemaal niet om medelijden met de overvaller. Die gast kan me gestolen worden en het interesseert me werkelijk geen fluit of hij nu dood gaat of als hij 80 is van ouderdom. Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Oh ja, en dat een overval je je hele leven blijft achtervolgen is grotelijks overdreven. In mijn zeer naaste kring zijn nogal wat overvallen geweest tot aan gijzelingen aan toe (middenstand, dan krijg je dat) en niemand van de slachtoffers die er nu nog wakker van ligt. Als je hun zou vragen wat een passende straf is voor die daders van toen zal niemand roepen dat ze maar dood moeten. Overigens hebben al die daders ook hun straffen gehad, en hebben die gekregen van een rechter. Dan mag jij ze wel te laag vinden, maar gelukkig heb ik met jouw mening niets te maken.
pi_89969664
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef Mystikvm het volgende:

Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Tsja... die overvallers dringen wel iemands pand binnen. Ik vind dat we in zo'n situatie meer recht hebben om voor eigen rechter te spelen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89969784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tsja... die overvallers dringen wel iemands pand binnen. Ik vind dat we in zo'n situatie meer recht hebben om voor eigen rechter te spelen.
Noodweer is geen eigen rechter natuurlijk. Noodweer is gewoon noodzakelijk om je spullen te verdedigen. Als iemand dood gaat bij het toepassen van noodweer dan is dan jammer, maar ook niets verloren. Dat is hier het geval. Ik zou ook noodweer toepassen als ik het voor mijn eigen leven verantwoord vind, en noodweer doe je nooit met de intentie om iemand dood te maken.

Helaas zijn er maar al te veel mensen die, als iemand aan je spullen zit en je werkt hem je pand uit, vinden dat je ook best nog even een paar trappen extra op het hoofd mag verkopen. Want jouw spullen zijn namelijk meer waard dan iemands leven. Die mentaliteit moet ik niet. Dat soort mensen hebben een te kort lontje, voor je het weet gaan ze hun verknipte wereldbeeld ook op onschuldigen toepassen.
pi_89969884
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Noodweer is geen eigen rechter natuurlijk. Noodweer is gewoon noodzakelijk om je spullen te verdedigen. Als iemand dood gaat bij het toepassen van noodweer dan is dan jammer, maar ook niets verloren. Dat is hier het geval. Ik zou ook noodweer toepassen als ik het voor mijn eigen leven verantwoord vind, en noodweer doe je nooit met de intentie om iemand dood te maken.
Handelen uit noodweer kent natuurlijk ook grenzen en dat is maar goed ook.
pi_89970679
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Helaas zijn er maar al te veel mensen die, als iemand aan je spullen zit en je werkt hem je pand uit, vinden dat je ook best nog even een paar trappen extra op het hoofd mag verkopen. Want jouw spullen zijn namelijk meer waard dan iemands leven. Die mentaliteit moet ik niet. Dat soort mensen hebben een te kort lontje, voor je het weet gaan ze hun verknipte wereldbeeld ook op onschuldigen toepassen.
Maar dat is dus het verschil. Je zegt wel 'iemands leven', maar we hebben het hier over een geweldadige crimineel, niet een onschuldige.

En voor eigen rechter spelen heb ik best begrip voor. Rechters voldoen zelden aan mijn rechtvaardigheidsgevoel, en dat lijken veel mensen te denken. Alhoewel het het vaak niet waard is.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:49:47 #143
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_89970987
quote:

Bij deze winkelier is het een ongeluk, maar dit soort gevallen zijn alleen maar een opmaat naar meer incidenten met overvallers die meer geweld zullen gaan gebruiken, ten koste van de winkeliers. Immers, als je weet dat ze terugvechten, dan neem je eerder groffer geschut mee dan dat je stopt met overvallen plegen en braaf plantsoenen gaat harken.

Misschien schieten ze dan wel om zich heen. Oh wacht, dat doen ze nu ook al.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:58:05 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89971385
1 geval opgelost, hopelijk flikkeren er nog heel veel van trappen.

Er zou eigelijk een terminale ziekte moeten zijn die alleen criminelen treft.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_89971388
quote:
Gewonde bij overval op Dordtse juwelier

DORDRECHT - Bij een overval op een juwelier in Dordrecht is woensdagmiddag een man gewond geraakt. Hij is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht, meldde een woordvoerder van de politie.
Drie daders gingen er na de overval op de zaak aan de Voorstraat met een onbekende buit van door.

Onbekend is nog of de man gewond is geraakt door het gebruik van een vuurwapen of een mes. Ook kon de politiewoordvoerder nog niet zeggen of het om een klant of een personeelslid gaat. Er zou mogelijk zijn geschoten. (ANP/AK)

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89971478
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Doe toch niet zo achterlijk, alsof overvallers eerst nooit geweld gebruikten :')
pi_89971505
quote:

[..]

Lekker over één kam scheren weer. Iemand die niet vindt dat een overvaller maar beter dood kan zijn is natuurlijk iemand die liever gaat theedrinken met deze persoon en hem over zijn bol aait.

Het gaat hier helemaal niet om medelijden met de overvaller. Die gast kan me gestolen worden en het interesseert me werkelijk geen fluit of hij nu dood gaat of als hij 80 is van ouderdom. Waar het mij om gaat is dat het idee heerst dat je nu lekker voor eigen rechter kan spelen.

Oh ja, en dat een overval je je hele leven blijft achtervolgen is grotelijks overdreven. In mijn zeer naaste kring zijn nogal wat overvallen geweest tot aan gijzelingen aan toe (middenstand, dan krijg je dat) en niemand van de slachtoffers die er nu nog wakker van ligt. Als je hun zou vragen wat een passende straf is voor die daders van toen zal niemand roepen dat ze maar dood moeten. Overigens hebben al die daders ook hun straffen gehad, en hebben die gekregen van een rechter. Dan mag jij ze wel te laag vinden, maar gelukkig heb ik met jouw mening niets te maken.
Tot het jezelf gebeurt, dan piep je wel anders. En slaap je ook niet zo lekker meer. Lig je echt wel wakker.
pi_89971550
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:59 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Doe toch niet zo achterlijk, alsof overvallers eerst nooit geweld gebruikten :')
Eerder en zwaarder geweld gaan toepassen, LEES .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89971596
quote:
4s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:01 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Eerder en zwaarder geweld gaan toepassen, LEES .
Het gaat erom hoe je nu bij die belachelijke conclusie komt.
pi_89971628
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jij maakt het helemaal bont. Over de zaken omdraaien gesproken :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')