abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89976412
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:25 schreef Woffel het volgende:
Lui die deze topic aangrijpen om hun haat jegens VVD te botvieren :')
Ook paar keer van een trap gestuiterd zeker...
Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen . In deze fase hoor je als politicus op de achtergrond te houden . Trias politica weet je wel .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89976758
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen . In deze fase hoor je als politicus op de achtergrond te houden . Trias politica weet je wel .
Ik vond het heel sympathiek van Teeven dat hij even gebeld heeft met de overvallen supermarktchef. Dat is anders dan de aanpak van Cohen, die was een kopje thee gaan drinken bij de ouders van de overvallers om daar de boel te sussen en toch vooral de boel bij elkaar te houden.
Een stap in de goede richting: medeleven met de slachtoffers ipv begrip voor de daders.
pi_89976809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vond het heel sympathiek van Teeven dat hij even gebeld heeft met de overvallen supermarktchef. Dat is anders dan de aanpak van Cohen, die was een kopje thee gaan drinken bij de ouders van de overvallers om daar de boel te sussen en toch vooral de boel bij elkaar te houden.
Een stap in de goede richting: medeleven met de slachtoffers ipv begrip voor de daders.
Dat.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_89976907
quote:
Op woensdag 15 december 2010 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

Idd.
pi_89977015
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat Teeven doet = mensen moreel ondersteunen en complimenteren van betrokkenen terwijl er nog een justitioneel onderzoek gaande is kan ik niet echt geloofwaardig noemen .
Niks mis met een morele ondersteuning. En complimenteren, heb je daar een bron van?

Jouw vriend Teeven heeft (alleen) een wijziging aangebracht in de situatie waarbij het slachtoffer zich verweert tegen een belager. Deze wordt niet meteen automatisch opgepakt, maar kan thuis evt gevolgen afwachten. Het slachtoffer blijft officieel verdacht..
pi_89977059
quote:
Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Had jij die winkeleigenaar gearresteerd willen zien?
Het gaat niet om die overvaller maar om hoe
Mensen hierop reageren.
pi_89977139
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er loopt nog een politie-onderzoek naar de exacte rol van die meneer . Dan hoort een Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie zich op de achtergrond te houden . Ga je eens verdiepen in de Trias politica voor je op het niveau "Hart van Nederland " allerlei sentimentele uitspraken doet .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89977165
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd! We moeten overvallers die al schietend binnenkomen gewoon trakteren op een bakje thee met een mariakaakje, dan is alles opgelost!
WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken? Kunnen jullie nou nooit eens wat verder denken? Er is niemand hier die dat zegt. Blijkbaar is enige nuance al te moeilijk voor je.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:43:47 #209
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89977237
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken?
WAAROM MOET JIJ ALTIJD ZO GENERALISEREN???!!!
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89977253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er loopt nog een politie-onderzoek naar de exacte rol van die meneer . Dan hoort een Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie zich op de achtergrond te houden . Ga je eens verdiepen in de Trias politica voor je op het niveau "Hart van Nederland " allerlei sentimentele uitspraken doet .
Ik ben het nog wel eens met je oneens, maar over dit onderwerp ben je wel een van de enige verstandige mensen op FOK!.
pi_89977329
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

WAAROM MOET JIJ ALTIJD ZO GENERALISEREN???!!!
Ik generaliseer niet, maar in dit topic zitten genoeg mensen die niet snappen dat er meer is dan "overvallers moeten dood" en "overvallers moeten doodgeknuffeld worden".
pi_89977354
quote:

[..]

WAAROM moeten jullie altijd zo zwart/wit denken? Kunnen jullie nou nooit eens wat verder denken? Er is niemand hier die dat zegt. Blijkbaar is enige nuance al te moeilijk voor je.
Als jij heel zwart/wit dit topic leest niet nee.. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:08 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Tasje erbij?
Toch zou ik dat zo doen! Daar zijn verzekeringen voor.
pi_89977429
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef Woffel het volgende:

[..]

Als jij heel zwart/wit dit topic leest niet nee.. :')

[..]

Over die mensen die jij nu aanhaalt heb ik het toch ook niet :')?
pi_89977548
quote:

[..]

Ach, de enige nuance die de overvaller had was een pistool, lijkt me reden genoeg om een genuanceerd feestje te houden bij zijn dood.
pi_89977599
quote:

[..]

Nogmaals, heb je een bron waaruit blijkt dat Teeven deze meneer complimenteerd?
Het bericht, wat bovenstaande iig strekking niet had maar wel over het contact is van de telegraafsite afgehaald.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:49:27 #216
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89977630
quote:

[..]

Ach, de Minister van Justitie kan het OM aansturen, dus indien de zaak niet voor de rechter is zie ik hier het probleem niet van in.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89977639
quote:
15s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet, maar in dit topic zitten genoeg mensen die niet snappen dat er meer is dan "overvallers moeten dood" en "overvallers moeten doodgeknuffeld worden".
Moeten we het dan maar normaal vinden?
pi_89977643
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het gaat niet om die overvaller maar om hoe
Mensen hierop reageren.
Het is natuurlijk triest dat er een mens is gedood en dat deze crimineel geen andere weg in zijn leven heeft gekozen. De nabestaanden van deze jongen mogen van mij ook alle hulp gekrijgen om de dood van deze jongen te verwerken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_89977660
quote:
13s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:46 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Over die mensen die jij nu aanhaalt heb ik het toch ook niet :')?
Oh, definieer 'hier' dan vervolgens als je de betekenis ervan niet kent
pi_89977809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:08 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Tasje erbij?
Toch zou ik dat zo doen! Daar zijn verzekeringen voor.
Precies. Laat je maar overvallen, de verzekering dekt het wel.
En laat je als meid maar verkrachten, misschien dekt ( :') ) de verzekering je ook nog eens.

Allemaal leuk en aardig, maar als puntje bij paaltje komt moet je, als crimineel, niet vreemd opkijken als iemand anders denkt. En het is heel zielig voor de familie, maar ik lig er gewoonweg geen seconde wakker van.

Als ik een bepaalde baan kies met een hoog risico en hoog loon, moet ik niet gaan zeuren als het een keer fout gaat.
En als je als crimineel met een pistool binnenkomt, en dit tegen iemands hoofd zet, moet je niet gaan huilen als iemand dus ook met flink geweld jou probeert uit te schakelen.

Als ik overvallen werd, en ik kreeg de kans om iets te doen, zou ik ook niet maar 80% van mijn kracht gebruiken om te zorgen dat diegene geen blijvend letsel heeft. Dan ga je 100%. Dan gebruik je al je kracht. En dat kan niemand je kwalijk nemen.

Je oogst wat je zaait. What comes around goes around. Etc.

Het is achteraf zo makkelijk om aan de zijlijn te staan en te zeggen dat het overdreven geweld is. Hoe zou jij reageren als iemand een pistool op je dochters hoofd houdt.
Mocht dat ooit gebeuren, wees dan niet bang, ik zal je niet veroordelen als je die crimineel per ongeluk dood.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_89977880
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, de enige nuance die de overvaller had was een pistool, lijkt me reden genoeg om een genuanceerd feestje te houden bij zijn dood.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moeten we het dan maar normaal vinden?
Dit bedoelde ik, Woffel.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:49 schreef Woffel het volgende:

[..]

Oh, definieer 'hier' dan vervolgens als je de betekenis ervan niet kent
"Niemand hier die dat zegt", daarmee bedoelde ik dat niemand hier zegt dat je overvallers dood moet knuffelen.
pi_89977941
Er moet iets van balans zijn... Als een gek in je winkel loopt te zwaaien met een geweer en je kan hem van de trap afduwen om hem zo onschadelijk te maken dan vind ik dat best wel redelijk. Als je vervolgens de bewusteloze meneer/mevrouw de overvaller met zijn/haar eigen wapen neerknalt dan is het eigen rechtertje spelen.

Net zoals met inbrekers. Als je diegene hebt uitgeschakeld en hij ligt te bloeden op je vloer met een gebroken arm te smeken om genade en je geeft hem nog even een messteek dan ga je te ver, maar mijn huis is mijn kasteel (raar middeleeuws concept /pvda) en dat mag je best wel verdedigen met geweld wat mij betreft.

Dat een minister zich bemoeid met een zaak is wel vreemd. Dat de burgemeester ofzo even langskomt bij de supermarkt meneer kan ik nog begrijpen maar de baas van justitie moet uit de buurt blijven van rechtszaken. Desalniettemin is het nog altijd beter dan even langsgaan bij de familie van de de daders en een stille tocht organiseren. Iets wat ik nog best zie gebeuren met de nog gekkere Cohen als hij ooit minister van veiligheid wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2010 21:55:05 ]
pi_89977959
De toekomst van Nederland ziet er gitzwart uit met reacties als die in dit topic
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_89977966

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2010 21:54:52 ]
pi_89978035
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:48 schreef Woffel het volgende:

[..]

Nogmaals, heb je een bron waaruit blijkt dat Teeven deze meneer complimenteerd?
Het bericht, wat bovenstaande iig strekking niet had maar wel over het contact is van de telegraafsite afgehaald.
quote:
Fred Teeven belde mij. Hij vroeg het telefoonnummer van Dick. Hij zei dat hij hem wilde bellen en dat hij er alles aan zou doen om ons te helpen, meldt de moeder van eigenaar Dick Pak in De Telegraaf. Volgens de moeder van de ondernemer is Pak op dit moment zeer geschokt. Na alles wat er is gebeurd, is mijn zoon te aangedaan om de winkel te openen.
Fred moet zijn MUIL houden en zich zeker in deze fase van het onderzoek neutraal/afzijdig houden .
Wat mij betreft mag er de komende weken kamervragen gesteld gaan worden over het gedrag van Dhr Teeven . Met zijn partijprogramma lopen pronken als een pauw terwijl justitie nog in onderzoek is .
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')