De verruwing van de samenleving heeft natuurlijk ook een voedingsbodem. Zou heel goed zijn om daar eens naar te kijken.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja, toevallig wel .
Meer geweld tegen overvallers zal vanzelf leiden tot meer geweld tijdens overvallen . Zoals bij de gemiddelde overval in Amerika waarbij de overvaller WEET dat de winkelier ergens een wapen heeft, hij er zelf ook een meebrengt . Als je te dom bent om dat te bevatten moet je misschien zelf wat meer research doen ?
Lijkt me leuk! Objectief kijken!quote:Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:
Zijn we klaar met feestvieren? Ja? Dan gaan we nu objectief kijken.
Ja we gaan er op los speculeren. Mijn verhaal: De ouders waren medeplichting en hebben de wapens nog eens goed schoongemaakt voordat Mohammed aan het werk ging. Even de wapens doorladen, en pa heeft de vluchtauto nog eens goed gechecked. Netjes toch?quote:Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.
Wat een onzin, dit speelt al langer, zeker langer dan het kabinet Rutte. En de enige schuldige zijn degene die besloten een wapen op te pakken.quote:Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.
Probeer jij eens 112 te bellen als er een pistool op het hoofd van je broodmeisje staat? Of ben je ook als eerste aan het gillen dat die eigenaar gewoon mee had moeten werken als dat broodmeisje een kogel in der kop heeft omdat de eigenaar zo nodig 112 moest bellen.quote:Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Jij bent er alleen niet mee bezig. Je bent alleen bezig Rutte de schuld te geven, in plaats van te kijken naar de criminelen. Zij pakken het wapen op, zij duwen dat tegen het hoofd van het broodmeisje, en zij zullen het tegen je oma gebruiken.quote:Dan gaan we nu objectief kijken.
ahh en de oplossing is handjes omhoog neem alles maar mee en tot de volgende keerquote:Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Verruwing van de samenleving ?? Winkeliers moeten zich gewoon beter kunnen wapenen tegen overvallers . Er moet veel meer politieaandacht uitgaan naar dit soort zaken . Nederland wordt al jaren GETEISTERD door overvallen . En wat doet de politie ? NIETS . Logisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen ! Maar dan nog blijft het een situatie die onwaardig en onpraktisch is binnen de grenzen van een RECHTSTAAT !quote:Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De verruwing van de samenleving heeft natuurlijk ook een voedingsbodem. Zou heel goed zijn om daar eens naar te kijken.
Voorlopig houden politici zich bezig met het afleiden van de aandacht zodat ze de bevolking nog verder kunnen uitpersen en van hun privé-leven beroven, dus heel veel moet je daar niet van verwachten.
Sterker nog: dit is feitelijk ook mensen uitspelen.
Dus voorlopig zullen we het moeten doen met persoonlijke weerbaarheid.
Dus hoe moet volgens jou er een halt worden toegeroepen aan overvallen? Moeten ondernemers dat zelf doen?quote:
Een land waar mensen voor eigen rechtertje gaan spelen is dus de oplossing ? Geloof me zo'n land wil jij ook niet in wonen ....quote:Op woensdag 15 december 2010 21:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ahh en de oplossing is handjes omhoog neem alles maar mee en tot de volgende keer
Tasje erbij?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ahh en de oplossing is handjes omhoog neem alles maar mee en tot de volgende keer
Jammer genoeg gaan we daar steeds meer heen.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een land waar mensen voor eigen rechtertje gaan spelen is dus de oplossing ? Geloof me zo'n land wil jij ook niet in wonen ....
Beter wapenen, hoe had je dit in gedachten? Volgens mij heeft dit volgens jou alleen tot gevolg dat overvallen drastischege maatregelen zullen nemen.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verruwing van de samenleving ?? Winkeliers moeten zich gewoon beter kunnen wapenen tegen overvallers . Er moet veel meer politieaandacht uitgaan naar dit soort zaken . Nederland wordt al jaren GETEISTERD door overvallen . En wat doet de politie ? NIETS . Logisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen ! Maar dan nog blijft het een situatie die onwaardig en onpraktisch is binnen de grenzen van een RECHTSTAAT !
En normaliter de rechtstaat die zorgt dat de criminelen gestraft worden . Alleen die komen er keer op keer mee weg .quote:Op woensdag 15 december 2010 21:08 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Tasje erbij?
Toch zou ik dat zo doen! Daar zijn verzekeringen voor.
Wapenen hoeft niet perse te betekenen een wapen dragenquote:Op woensdag 15 december 2010 21:09 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Beter wapenen, hoe had je dit in gedachten? Volgens mij heeft dit volgens jou alleen tot gevolg dat overvallen drastischege maatregelen zullen nemen.
Daarmee geef je een deel van het probleem aan: er zijn heel veel zaken die de aandacht van de politie vereisen. Ze kunnen nu zelfs al niet eens meer de orde overal handhaven. Justitie kampt met achterstanden, zodat zelfs belangrijke zaken soms te lang op de plank blijven liggen.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verruwing van de samenleving ?? Winkeliers moeten zich gewoon beter kunnen wapenen tegen overvallers . Er moet veel meer politieaandacht uitgaan naar dit soort zaken . Nederland wordt al jaren GETEISTERD door overvallen . En wat doet de politie ? NIETS . Logisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen ! Maar dan nog blijft het een situatie die onwaardig en onpraktisch is binnen de grenzen van een RECHTSTAAT !
Jij hebt hem door .quote:Op woensdag 15 december 2010 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarmee geef je een deel van het probleem aan: er zijn heel veel zaken die de aandacht van de politie vereisen. Ze kunnen nu zelfs al niet eens meer de orde overal handhaven. Justitie kampt met achterstanden, zodat zelfs belangrijke zaken soms te lang op de plank blijven liggen.
Weet je wat? We gaan erop bezuinigen!
quote:Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:
Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.
quote:Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.
quote:Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Oh, het is Rutte zijn schuld...quote:Op woensdag 15 december 2010 20:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt.
Iemand die het snapt.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:
Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.
Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.
Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Hoe bedoel je dat? Had jij die winkeleigenaar gearresteerd willen zien?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Wat hang er toch een zuur en naar sfeertje in het grauwe Nederland de laatste tijd.
Anders ga je er even op in ipv zo simpel te antwoorden.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dus hoe moet volgens jou er een halt worden toegeroepen aan overvallen? Moeten ondernemers dat zelf doen?
Idd! We moeten overvallers die al schietend binnenkomen gewoon trakteren op een bakje thee met een mariakaakje, dan is alles opgelost!quote:Op woensdag 15 december 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Wat hang er toch een zuur en naar sfeertje in het grauwe Nederland de laatste tijd.
Tot je op een punt komt waarop de verzekering niet meer te betalen is, of ben jij niet echt van de lange termijn planning?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:08 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Tasje erbij?
Toch zou ik dat zo doen! Daar zijn verzekeringen voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |