Ik vraag me werkelijk af wat bij jou (en TS, en nog wat andere figuren) nou de redenatie is. Waarom vindt je dit? Waarom mag je volgens jou meer geweld gebruiken dan noodzakelijk? Of roep je gewoon maar wat en denk je eigenlijk gewoon niet na over wat je roept?quote:
"Gast", ik heb je al uitgelegd hoe het het zit. Ga eens in op mijn argumenten. En nee, "risico van het vak" is geen argument. Een politieagent loopt ook het risico neergeschoten te worden tijdens z'n werk. Gaan we die schutter ook maar niet vervolgen, omdat dit gewoon risico van het vak voor de agent was?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gast ff .
Jij dringt een huis of bedrijfspand van een ander binnen om daar te gaan lopen jatten , vervolgens loopt je de eigenaar(s) tegen het lijf en krijg je een fiks pak rammel .
Risicootje van het vak he .
Lieverd, ik zeg nergens dat ik medelijden heb, ik vertel je alleen hoe het in de wet geregeld is omtrent aanhouding al dan niet voorzien van geweld.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker medelijden hebben met overvallers . Van mij hadden ze hem ook dood mogen martelen .
Wat loop je nou verkrampt drogredenen te bedenken pik ?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Gast", ik heb je al uitgelegd hoe het het zit. Ga eens in op mijn argumenten. En nee, "risico van het vak" is geen argument. Een politieagent loopt ook het risico neergeschoten te worden tijdens z'n werk. Gaan we die schutter ook maar niet vervolgen, omdat dit gewoon risico van het vak voor de agent was?
Ja weet ik . En zoals FiveHorizons al zegt zo is het ook . In de wet . Alleen soms vind ik dat we ter ver doorslaan met onze wetgeving . Ik meen serieus dat mensen die inbreken of mensen overvallen alle vormen van bescherming zoals in de wet opgenomen kwijtraken .quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lieverd, ik zeg nergens dat ik medelijden heb, ik vertel je alleen hoe het in de wet geregeld is omtrent aanhouding al dan niet voorzien van geweld.
Nou "pik", waar is het verschil dan? De een is een crimineel, en de ander niet, dat klopt. Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat loop je nou verkrampt drogredenen te bedenken pik ?
Als jij inbreekt en je krijgt tikken is dat gewoon je eigen schuld
Verder geen medelijden mee .
O en politieagenten met overvallers vergelijken![]()
![]()
Dat dus .quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou "pik", waar is het verschil dan? De een is een crimineel, en de ander niet, dat klopt. Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?
Het zou je sieren om je mening te onderbouwen, want die onderbouwing ontbreekt helaas volledig.
Dat is best wel een mooie omschrijving van wat hier gebeurd isquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?
Met wat als doel? Omdat jij vindt dat de overvaller gestraft mag worden door het slachtoffer? Of is het iets anders?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja weet ik . En zoals FiveHorizons al zegt zo is het ook . In de wet . Alleen soms vind ik dat we ter ver doorslaan met onze wetgeving . Ik meen serieus dat mensen die inbreken of mensen overvallen alle vormen van bescherming zoals in de wet opgenomen kwijtraken .
Dat is nou net het verschil waar het om draait. Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid, niet bij burgers. Net als de taak om criminelen te berechten en te straffen.quote:Kijk als een overvaller vlucht en de politie gaat over tot achtervolging dan kan er ook geschoten worden . Natuurlijk heeft een politieagent andere rechten dan een willekeurige burger . Maar ook dan kan hij zijn actie met letsel of zelfs de dood bekopen .
Het ging niet om een gewapende overval. En of deze kerels correct ingegrepen hebben, of de gelegenheid hebben aangegrepen om eens even lekker tegen het hoofd van een bewusteloze te schoppen zal moeten blijken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef 16meter het volgende:
Zolang er in Nederland zoveel (linksch)mensen leven die het opnemen voor criminelen en janken over mensenrechten van gajes dat anderen het leven moeilijk/onmogelijk maakt kunnen we (dit soort) criminaliteit niet aanpakken, laat staan uitbannen.
Het aantal gewapende overvallen waarbij (excessief) geweld gebruikt wordt rijst de pan uit, deze kerels, die correct ingegrepen hebben, vrijuit laten gaan zou een goed signaal zijn.
Ik kan wel raden met welk wapentuig op zak inbrekers voortaan gaan inbreken, trouwens....quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef 16meter het volgende:
Zolang er in Nederland zoveel (linksch)mensen leven die het opnemen voor criminelen en janken over mensenrechten van gajes dat anderen het leven moeilijk/onmogelijk maakt kunnen we (dit soort) criminaliteit niet aanpakken, laat staan uitbannen.
Het aantal gewapende overvallen waarbij (excessief) geweld gebruikt wordt rijst de pan uit, deze kerels, die correct ingegrepen hebben, vrijuit laten gaan zou een goed signaal zijn.
Bij heterdaad mag je behoorlijk ver gaan . Het is dus maar helemaal de vraag in hoeverre deze winkeleigenaars ook daadwerkelijk veroordeeld gaan wordenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:25 schreef DonJames het volgende:
Aha, dat begint al ergens op te lijken.
[..]
Met wat als doel? Omdat jij vindt dat de overvaller gestraft mag worden door het slachtoffer? Of is het iets anders?
[..]
Dat is nou net het verschil waar het om draait. Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid, niet bij burgers. Net als de taak om criminelen te berechten en te straffen.
even de VS als voorbeeld nemen, daar heeft het recht om een tresspasser flink excessief aan te pakken natuurlijk geleid tot veel minder criminaliteit en overvallenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef 16meter het volgende:
Ik zie dat je dat vindt, maar het gaat me om jouw achterliggende gedachte. Waarom vindt je dat, dat er meer geweld dan noodzakelijk gebruikt mag worden in zo'n situatie? Die mate van geweld is dus niet nodig om het gevaar af te wenden o.i.d., maar jij vindt dus dat het nog een ander doel dient. Welk doel dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Bij heterdaad mag je behoorlijk ver gaan .
Dat zal inderdaad nog moeten blijken.quote:Het is dus maar helemaal de vraag in hoeverre deze winkeleigenaars ook daadwerkelijk veroordeeld gaan worden
Heb je daar bewijs voor? Of is dat gewoon je onderbuikgevoel? Dat laatste schijnt tegenwoordig een betere indicator te zijnquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:19 schreef 16meter het volgende:
Eens.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ging niet om een gewapende overval. En of deze kerels correct ingegrepen hebben, of de gelegenheid hebben aangegrepen om eens even lekker tegen het hoofd van een bewusteloze te schoppen zal moeten blijken.
Wat is noodzakelijk en waarom vind jij dat erger niet mag? Iemand die in het beste geval de intentie heeft van je te stelen. En een laf verhaaltje over de overheid en geweldmonopolie is ontoereikendquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:35 schreef DonJames het volgende:
Ik zie dat je dat vindt, maar het gaat me om jouw achterliggende gedachte. Waarom vindt je dat, dat er meer geweld dan noodzakelijk gebruikt mag worden in zo'n situatie? Die mate van geweld is dus niet nodig om het gevaar af te wenden o.i.d., maar jij vindt dus dat het nog een ander doel dient. Welk doel dan?
Omdat het a: in de wet staat en b: het is al lastig genoeg om de individuele burger dergelijke macht te geven. Wat jij normaal vindt, hoef ik nog niet normaal te vinden. In dit topic zijn er al mensen die (in elk geval vanachter het veilige internet) vinden dat de doodstraf voor een inbraak/insluiping/poging tot inbraak al vrij normaal is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:41 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat is noodzakelijk en waarom vind jij dat erger niet mag? Iemand die in het beste geval de intentie heeft van je te stelen. En een laf verhaaltje over de overheid en geweldmonopolie is ontoereikend
Hét fundament van onze rechtsstaat een "laf ontoereikend verhaaltje" noemenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:41 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat is noodzakelijk en waarom vind jij dat erger niet mag? Iemand die in het beste geval de intentie heeft van je te stelen. En een laf verhaaltje over de overheid en geweldmonopolie is ontoereikend
Dan nog is dat beter dan het geitenwollen sokken beleid dat de overheid hier prefereert .quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:31 schreef Re het volgende:
[..]
even de VS als voorbeeld nemen, daar heeft het recht om een tresspasser flink excessief aan te pakken natuurlijk geleid tot veel minder criminaliteit en overvallen
quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan nog is dat beter dan het geitenwollen sokken beleid dat de overheid hier prefereert .
quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik kan wel raden met welk wapentuig op zak inbrekers voortaan gaan inbreken, trouwens....
Die wet is er met een reden. Als je het er niet mee eens bent, ben je vrij een ander land te zoeken waar je wel wil gaan wonen. Ik vind het niet verkeerd geregeld iig.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja weet ik . En zoals FiveHorizons al zegt zo is het ook . In de wet . Alleen soms vind ik dat we ter ver doorslaan met onze wetgeving . Ik meen serieus dat mensen die inbreken of mensen overvallen alle vormen van bescherming zoals in de wet opgenomen kwijtraken .
Kijk als een overvaller vlucht en de politie gaat over tot achtervolging dan kan er ook geschoten worden . Natuurlijk heeft een politieagent andere rechten dan een willekeurige burger . Maar ook dan kan hij zijn actie met letsel of zelfs de dood bekopen .
Als je dat wilt voorkomen moet je gewoon met je handen van andermans spullen afblijven .
Nee, het geweld dat is toegepast om hun bezit te beschermen is toegestaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:38 schreef 16meter het volgende:
[..]
Eens.
In elk geval moet er voor de heren sprake zijn van een verzachtende omstandigheid, omdat zij geweld toegepast hebben om hun bezit te beschermen.
Wat zeur je dan?quote:Echter, een ongewapende inbreker bijna dood slaan met z'n 2en is buiten proportie.
Definieer beter. Jij wil een grenzeloze staat waar geweld eerder regel is dan uitzondering?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan nog is dat beter dan het geitenwollen sokken beleid dat de overheid hier prefereert .
De suggestie dat als burgers meer rechten krijgen om zich te verdedigen, overvallers meer geweld gaan gebruiken zou ik graag onderbouwd zien door feitenquote:
Ach een rechtenstudentje. Kan niet wachten tot iemand bij jou inbreekt en jouw visie op gepast geweld getest wordtquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef DonJames het volgende:
Hét fundament van onze rechtsstaat een "laf ontoereikend verhaaltje" noemen! Ga ik niet op in, never argue with a fool enzo.
Ik wil het niet eens kúnnen onderbouwen. Het is vrij simpel: een inbreker loopt al risico. Die gaat het risico niet vergroten door ook nog eens met een verboden wapen rond te lopen. Dat is écht een stap verder.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De suggestie dat als burgers meer rechten krijgen om zich te verdedigen, overvallers meer geweld gaan gebruiken zou ik graag onderbouwd zien door feiten
Heerlijk, wat een onzeker mannetjequote:Op vrijdag 3 december 2010 11:50 schreef TeenWolf het volgende:
Wat zich daar afspeelde, noodweer? euh...:
http://www.dumpert.nl/med(...)een_ufc_vechter.html
Ja en als de politie meer geweld gebruikt tegen hooligans gaan deze ook over tot het gebruik van meer wapens . Zo kun je alles kapot redeneren .quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik wil het niet eens kúnnen onderbouwen. Het is vrij simpel: een inbreker loopt al risico. Die gaat het risico niet vergroten door ook nog eens met een verboden wapen rond te lopen. Dat is écht een stap verder.
Hoe denk je dat 'ie zich gaat beschermen als de bewoners van het pand waar 'ie inbreekt, zeer waarschijnlijk een (vuur-)wapen hebben of 'm ongestraft halfdood mogen slaan.
Verder leidt dit niet tot mínder inbraken. Het is gewoon een simpel onderbuikgevoel. Een goede basis voor beleid.
In tegenstelling tot alle internethelden hier zou ik 'm gewoon keihard door de achterdeur smeren. Ze nemen de TV maar mee, is toch verzekerd. Geen zin om daarvoor een klap op m'n kop te krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:49 schreef beeer het volgende:
[..]
Ach een rechtenstudentje. Kan niet wachten tot iemand bij jou inbreekt en jouw visie op gepast geweld getest wordt
Dat hebben ze ook, ze hebben alleen niet méér dan dat.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja en als de politie meer geweld gebruikt tegen hooligans gaan deze ook over tot het gebruik van meer wapens . Zo kun je alles kapot redeneren .
Allemaal suggestieve aannames , redenerend vanuit angst en zwakte .
Heb het niet meteen over het gebruik van vuurwapens, maar een burger die een overvaller aantreft in zijn/haar pand moet gewoon het grootste recht hebben zich te verdedigen .
quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De suggestie dat als burgers meer rechten krijgen om zich te verdedigen, overvallers meer geweld gaan gebruiken zou ik graag onderbouwd zien door feiten
En als je dat simpele principe niet vat dan ben je dommer dan je jezelf voordoet.quote:We start carrying semi automatics, they buy automatics, we start wearing Kevlar, they buy armor piercing rounds, and *you're* wearing a mask and jumping off rooftops.
Meer rechten houdt natuurlijk niet perse in vuurwapens legaliseren.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
En als je dat simpele principe niet vat dan ben je dommer dan je jezelf voordoet.
Jij kijkt zeker nooit Opsporing verzocht . Gisteren toevallig gekeken: Een juwelier in Den Helder werd om half 11 in de ochtend op klaarlichte dag tussen het winkelend publiek overvallen . Overvallers droegen trouwens allen doorgeladen vuurwapens .quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:58 schreef TeenWolf het volgende:
Kwart over tien donderdagochtend drong de man het pand binnen?
Op hun website staat ook dat ze vanaf 10.00 open zijn...
Misschien een gevalletje niet tevreden 'lastige' klant?
Waarom zie je dit 'simpele principe' zich dan niet voltrekken in de landen waar vuurwapenbezit is toegestaan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef Skull-splitter het volgende:
En als je dat simpele principe niet vat dan ben je dommer dan je jezelf voordoet.
Pardon? Heeft u wel opgelet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:06 schreef beeer het volgende:
[..]
Waarom zie je dit 'simpele principe' zich dan niet voltrekken in de landen waar vuurwapenbezit is toegestaan?
Het werkt een bepaalde ontwikkeling in de hand, en daar hoor je niet aan mee te werken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Meer rechten houdt natuurlijk niet perse in vuurwapens legaliseren.
Nogmaals jij begint over vuurwapens . Daar gaat het helemaal niet om .quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het werkt een bepaalde ontwikkeling in de hand, en daar hoor je niet aan mee te werken.
Jij ziet niet in dat men van handgemeen naar messen en sprays gaat, van messen en sprays naar vuurwapens of electroshockwapens etc?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nogmaals jij begint over vuurwapens . Daar gaat het helemaal niet om .
raptorix loopt nietsvermoedend over straat en loopt langs een huis waarin wordt ingebroken. De inbreker vlucht de straat op, achternagezeten door de bewoner die een mes heeft gepakt om de overvaller dood te steken (dat mag immers dan). De inbreker loopt snel weg en de bewoner ziet raptorix voor de inbreker aan. In blinde woede valt 'ie raptorix aan, die daarna dood neervalt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:59 schreef raptorix het volgende:
Gewoon de wet aanpassen, iedereen die inbreekt dan wel overvalt is rechteloos, ben je in 1 keer van dit soort gedonder af.
Alsof de gemiddelde overvaller zijn daad begaat zonder wapens .quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Jij ziet niet in dat men van handgemeen naar messen en sprays gaat, van messen en sprays naar vuurwapens of electroshockwapens etc?
Jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |