abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:46:14 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89465042
quote:
Duidelijker bericht dan dat van TS
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_89465065
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze hebben de overvaller toch keurig overgedragen aan de politie ?
Vraag me af hoe jij zou handelen als je ligt te slapen en je hoort gestommel beneden .
Ga je met een looien pijp de trap af en geef je de eerste beste die je ziet een tik op zijn harses, of zeg je : Jongens , dit is niet leuk . Wegwezen nu schorriemorrie ! ;(
Ik gebruik gepast geweld waar dat nodig is. Dat kan dus het eerste zijn, maar ook het laatste.

Dat ze 'm overdragen aan de politie zegt nog niets over het niét schuldig zijn aan mishandeling.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_89465094
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze hebben de overvaller toch keurig overgedragen aan de politie ?
Vraag me af hoe jij zou handelen als je ligt te slapen en je hoort gestommel beneden .
Ga je met een looien pijp de trap af en geef je de eerste beste die je ziet een tik op zijn harses, of zeg je : Jongens , dit is niet leuk . Wegwezen nu schorriemorrie ! ;(
Beste TS, je mag jezelf ook verdedigen. Ook met geweld. En dat geweld mag (onder omstandigheden) zelfs verder gaan dan wat puur noodzakelijk is (noodweerexces). Maar even lekker iemand in elkaar trimmen die toch al op de grond ligt mag dus niet (zie mijn voorbeeld van de comateuze koekjesdief, iets wat vreemd genoeg iedereen wel met me eens is).
pi_89465162
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik gebruik gepast geweld waar dat nodig is. Dat kan dus het eerste zijn, maar ook het laatste.

Dat ze 'm overdragen aan de politie zegt nog niets over het niét schuldig zijn aan mishandeling.
Was jij er bij ?
Misschien hebben ze hem in het donker op zn bek getikt en is die op een aanrechtblad gevallen met zijn hoofd .
Of misschien hebben ze hem eerst vastgepakt en daarna vastgebonden en afgetuigd .
Gezien het ontbreken van dergelijke info neig ik er sterk naar het eerder op te nemen voor de winkeleigenaar dan de overvallers .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89465190
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:50 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Was jij er bij ?
Misschien hebben ze hem in het donker op zn bek getikt en is die op een aanrechtblad gevallen met zijn hoofd .
Of misschien hebben ze hem eerst vastgepakt en daarna vastgebonden en afgetuigd .
Gezien het ontbreken van dergelijke info neig ik er sterk naar het eerder op te nemen voor de winkeleigenaar dan de overvallers .
Was jíj erbij? Nee. We weten het allebei dus niet.

Fijn dat er dan een OM is om het te onderzoeken en eventueel te vervolgen. Daarna spreekt een rechter zich uit over de zaak. Wat het probleem is, begrijp ik dus ook niet. Gelukkig dat we in Nederland geen volksgerichten hebben.

Aan "neigingen" of "gevoelens" hebben we in dit geval niet zo heel veel. Het gaat om feiten en omstandigheden.
pi_89465236
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Was jíj erbij? Nee. We weten het allebei dus niet.

Fijn dat er dan een OM is om het te onderzoeken en eventueel te vervolgen. Daarna spreekt een rechter zich uit over de zaak. Wat het probleem is, begrijp ik dus ook niet. Gelukkig dat we in Nederland geen volksgerichten hebben.
Dat is waar .
Maar ik heb geen vertrouwen meer in Nederland als rechtsstaat .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89465257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:53 schreef Stokstaart het volgende:

Maar ik heb geen vertrouwen meer in Nederland als rechtsstaat .
Dat kan, natuurlijk.
pi_89465343
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:43 schreef Spooky4u het volgende:
Gepast geweld moet mogelijk zijn.
Dat de inbreker hier behandeld moest worden door een medisch traumateam zegt volgens mij dat het geweld niet gepast is geweest.
Ik weet niet hoeveel geweld er nodig was ter verdediging. Dat zegt op zich niet zoveel. Eén klap met een moersleutel kan ook al tot ziekenhuisopname leiden terwijl dat heel goed ter verdediging kan zijn geweest.

Ook zijn ze nog uitgesloten van schuld wanneer het teveel gebruikte geweld een gevolg is van een hevige gemoedsbeweging voortvloeiend uit de situatie. Wraakgevoelens of het uitleven van persoonlijke frustraties vallen echter niet onder die hevige gemoedsbeweging, hoe sterk die gevoelens ook zijn. Als ze met zijn tweeen even lekker tegen zijn reeds bewusteloze hoofd zijn gaan schoppen dan hebben het gewoon over een ernstig misdrijf waarbij het er niet veel toe doet dat daar een insluiping aan vooraf ging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:35:46 #39
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_89466409
Ze hebben die overvaller gehinderd met zijn werkzaamheden, dus zijn ze schuldig...

:')
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:37:49 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_89466476
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk, ik snap het, maar meestal loopt een overvaller JOU tegen het lijf, bij de overval. Als je iemand daarna tegenkomt, noem je dat dus "tegen het lijf lopen"

Edit: bron gelezen, en compleet verkeerd geformuleerd in post van TS :')!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_89466584
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk, ik snap het, maar meestal loopt een overvaller JOU tegen het lijf, bij de overval. Als je iemand daarna tegenkomt, noem je dat dus "tegen het lijf lopen"

Edit: bron gelezen, en compleet verkeerd geformuleerd in post van TS :')!
Ga jij maar lekker medelijden hebben met overvallers . Van mij hadden ze hem ook dood mogen martelen . ^O^
Groetjes, Ezio.
pi_89466713
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:41 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker medelijden hebben met overvallers . Van mij hadden ze hem ook dood mogen martelen . ^O^
Lekker land zou het worden. Ben je anarchist ofzoiets stompzinnigs?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89466818
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan moet de wet aangepast worden .
Wil je in de grondwet laten verankeren dat iedereen eigen rechter mag spelen?
pi_89466856
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Lekker land zou het worden. Ben je anarchist ofzoiets stompzinnigs?
Ik ben niet radicaler dan een Ivo Opstelten .
Groetjes, Ezio.
pi_89466908
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik ben niet radicaler dan een Ivo Opstelten .
Toch wel, ik hoor Opstelten nooit over "doodschoppen".
pi_89466971
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Toch wel, ik hoor Opstelten nooit over "doodschoppen".
Ach kom nu . De arme overvaller leeft toch nog ?
Groetjes, Ezio.
pi_89467002
Weer Nederland op z'n smalst
Klapjosti
pi_89467080
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:53 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ach kom nu . De arme overvaller leeft toch nog ?
Maar hij is gewond. Je mag iemand niet zomaar verwonden, dat zal je toch hopelijk met me eens zijn. Je mag ook niet voor eigen rechter spelen, straffen is de taak van de overheid. Welnu, als vast komt te staan dat er meer geweld is gebruikt dan noodzakelijk, is dat als straf gedaan, of zomaar. Beide niet wenselijk. Wat begrijp je hier niet aan?
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:57:38 #49
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_89467131

zo moet het hier ook, gelijk fusilleren.
pi_89467438
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar hij is gewond. Je mag iemand niet zomaar verwonden, dat zal je toch hopelijk met me eens zijn. Je mag ook niet voor eigen rechter spelen, straffen is de taak van de overheid. Welnu, als vast komt te staan dat er meer geweld is gebruikt dan noodzakelijk, is dat als straf gedaan, of zomaar. Beide niet wenselijk. Wat begrijp je hier niet aan?
Gast ff .
Jij dringt een huis of bedrijfspand van een ander binnen om daar te gaan lopen jatten , vervolgens loopt je de eigenaar(s) tegen het lijf en krijg je een fiks pak rammel .
Risicootje van het vak he .
Groetjes, Ezio.
pi_89467459
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:57 schreef blup het volgende:

zo moet het hier ook, gelijk fusilleren.
Ik vraag me werkelijk af wat bij jou (en TS, en nog wat andere figuren) nou de redenatie is. Waarom vindt je dit? Waarom mag je volgens jou meer geweld gebruiken dan noodzakelijk? Of roep je gewoon maar wat en denk je eigenlijk gewoon niet na over wat je roept?
pi_89467525
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gast ff .
Jij dringt een huis of bedrijfspand van een ander binnen om daar te gaan lopen jatten , vervolgens loopt je de eigenaar(s) tegen het lijf en krijg je een fiks pak rammel .
Risicootje van het vak he .
"Gast", ik heb je al uitgelegd hoe het het zit. Ga eens in op mijn argumenten. En nee, "risico van het vak" is geen argument. Een politieagent loopt ook het risico neergeschoten te worden tijdens z'n werk. Gaan we die schutter ook maar niet vervolgen, omdat dit gewoon risico van het vak voor de agent was?
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:12:15 #53
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_89467575
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:41 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Lieverd, ik zeg nergens dat ik medelijden heb, ik vertel je alleen hoe het in de wet geregeld is omtrent aanhouding al dan niet voorzien van geweld.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_89467606
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Gast", ik heb je al uitgelegd hoe het het zit. Ga eens in op mijn argumenten. En nee, "risico van het vak" is geen argument. Een politieagent loopt ook het risico neergeschoten te worden tijdens z'n werk. Gaan we die schutter ook maar niet vervolgen, omdat dit gewoon risico van het vak voor de agent was?
Wat loop je nou verkrampt drogredenen te bedenken pik ?
Als jij inbreekt en je krijgt tikken is dat gewoon je eigen schuld :)
Verder geen medelijden mee .
O en politieagenten met overvallers vergelijken :') :') :')
Groetjes, Ezio.
pi_89467662
Risico van het vak voor dat stuk tuig.

Deze mannen moeten onmiddelijk worden vrijgelaten, het zijn helden!
pi_89467764
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lieverd, ik zeg nergens dat ik medelijden heb, ik vertel je alleen hoe het in de wet geregeld is omtrent aanhouding al dan niet voorzien van geweld.
Ja weet ik . En zoals FiveHorizons al zegt zo is het ook . In de wet . Alleen soms vind ik dat we ter ver doorslaan met onze wetgeving . Ik meen serieus dat mensen die inbreken of mensen overvallen alle vormen van bescherming zoals in de wet opgenomen kwijtraken .
Kijk als een overvaller vlucht en de politie gaat over tot achtervolging dan kan er ook geschoten worden . Natuurlijk heeft een politieagent andere rechten dan een willekeurige burger . Maar ook dan kan hij zijn actie met letsel of zelfs de dood bekopen .

Als je dat wilt voorkomen moet je gewoon met je handen van andermans spullen afblijven .
Groetjes, Ezio.
pi_89467787
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat loop je nou verkrampt drogredenen te bedenken pik ?
Als jij inbreekt en je krijgt tikken is dat gewoon je eigen schuld :)
Verder geen medelijden mee .
O en politieagenten met overvallers vergelijken :') :') :')
Nou "pik", waar is het verschil dan? De een is een crimineel, en de ander niet, dat klopt. Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?

Het zou je sieren om je mening te onderbouwen, want die onderbouwing ontbreekt helaas volledig.
pi_89467866
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou "pik", waar is het verschil dan? De een is een crimineel, en de ander niet, dat klopt. Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?

Het zou je sieren om je mening te onderbouwen, want die onderbouwing ontbreekt helaas volledig.
Dat dus .
Als je dat verschil niet snapt ben je of achterlijk of een troll . :')
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:19:52 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_89467875
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:17 schreef DonJames het volgende:

[..]
Maar een crimineel kan volgens jou, enkel en alleen vanwege het feit dat hij crimineel is, nooit slachtoffer worden van een andere crimineel ofzo?
Dat is best wel een mooie omschrijving van wat hier gebeurd is :')
Vampire Romance O+
pi_89467880
Zolang er in Nederland zoveel (linksch)mensen leven die het opnemen voor criminelen en janken over mensenrechten van gajes dat anderen het leven moeilijk/onmogelijk maakt kunnen we (dit soort) criminaliteit niet aanpakken, laat staan uitbannen.

Het aantal gewapende overvallen waarbij (excessief) geweld gebruikt wordt rijst de pan uit, deze kerels, die correct ingegrepen hebben, vrijuit laten gaan zou een goed signaal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')