waarom?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje simplistisch en wel heel idealistisch gedacht.
Wat? Geef ik hier kennelijk mijn alomvattende visie op de wereld waaruit een bijna blind geloof blijkt in de maakbaarheid van de mens of geef ik slechts kort aan het ergens niet (geheel) mee eens te zijn?quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Met die sneeuw zijn die tegelvloeren ook zo glad.
zeer ruime minderheid...quote:Op woensdag 15 december 2010 10:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk dit soort opmerkingen, maar je weet niet waar je over praat. Het is proportioneel hoog, maar nog steeds een ruime, zeer ruime, minderheid van die groep. De Toegevoegde waarde is sowieso een slecht begrip: de aanwezigheid van al deze mensen draagt meer bij aan onze economische groei dan je je waarschijnlijk beseft. Daarnaast: met de vergrijzing zal de druk om meer mensen alleen maar toenemen om economische groei te handhaven.
Daarnaast wil ik je meegeven dat de wereld niet als WoW is, er zijn geen goeden en geen kwaden. Het kwade gedijt bij aanwezigheid van factoren, zoals armoede, discriminatie ondergewaardeerde uitgangspositie, die bij elke bevolkingsgroep aanwezig kunnen zijn. Met andere woorden, het weghalen van alle kwaden uit onze samenleving creeert automatisch nieuwe andere kwaden.
Maar goed, blijkbaar denk jij dat de wereld een computerspel is ofzo.
Sterker nog, het is een publiek geheim dat de enige goede Marokkanen betreffen: Ali B, BanSheeBoy, Marcouch, Aboutaleb, een paar bekende Marokkaanse acteurs/cabaretiers en die paar eredivisievoetballers.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:31 schreef blijdatikglij het volgende:
[..]
het aandeel van die groepen in de criminaliteit en de terreur op straat is dan ook buiten proportioneel hoog.
de toegevoegde waarde van die groepen in zijn totaliteit is gewoon negatief, die paar goeden kunnen al het negatieve niet neutraliseren.
ik hoop dan ook dat die voorspelling uitkomt en rond 2012 europa al het tuig terug schopt naar eigen land
VERGEET MEKI NIET!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Sterker nog, het is een publiek geheim dat de enige goede Marokkanen betreffen: Ali B, BanSheeBoy, Marcouch, Aboutaleb, een paar bekende Marokkaanse acteurs/cabaretiers en die paar eredivisievoetballers.
Trutquote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
Het stemrecht van mannetjes als Boekenwurm vormen een grotere bedreiging voor de rechtstaat dan de jongens en meisjes die overvallen plegen .
Hoe wil je bereidheid tot iets verbieden?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het stemrecht an sich niet. En wrs in werkelijkheid, schat ik ook in van niet.
Echter de ideeën erachter; een soort bereidheid tot lynchen, die hij ook in het topic liet zien mbt de ontuchtzaak in Asd, kan natuurlijk nooit geduld worden in de realiteit.
Meer dan 50% van de jonge Marokkaanse mannen in Rotterdam is 'bekende van de politie' toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk dit soort opmerkingen, maar je weet niet waar je over praat. Het is proportioneel hoog, maar nog steeds een ruime, zeer ruime, minderheid van die groep. De Toegevoegde waarde is sowieso een slecht begrip: de aanwezigheid van al deze mensen draagt meer bij aan onze economische groei dan je je waarschijnlijk beseft. Daarnaast: met de vergrijzing zal de druk om meer mensen alleen maar toenemen om economische groei te handhaven.
Daarnaast wil ik je meegeven dat de wereld niet als WoW is, er zijn geen goeden en geen kwaden. Het kwade gedijt bij aanwezigheid van factoren, zoals armoede, discriminatie ondergewaardeerde uitgangspositie, die bij elke bevolkingsgroep aanwezig kunnen zijn. Met andere woorden, het weghalen van alle kwaden uit onze samenleving creeert automatisch nieuwe andere kwaden.
Maar goed, blijkbaar denk jij dat de wereld een computerspel is ofzo.
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
Teeven steunt Spar-winkelier Van onze correspondent
...
Lezers van deze krant noemen de actie van de winkeliers typisch noodweer.
..
En zo'n Teeven die daar dan meteen weer zieltjes loopt te winnen, terwijl het onderzoek nog een volle gang is . Tenenkrommendquote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]Telegraaflezers zijn helderziende strafrechtdeskundigen die beschikking hebben over het Grote Boek van Sinterklaas waar alles (en dus ook de relevante feiten die nodig zijn om te bepalen of het noodweer is) in staat?
Dat dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En zo'n Teeven die daar dan meteen weer zieltjes loopt te winnen, terwijl het onderzoek nog een volle gang is . Tenenkrommend
Als het blonde jongen met blauwe ogen uit Volendam was, die ook ging dreigen met een vuurwapen en faalde bij een overval had ik het ook prachtig gevonden.quote:Dat dus.
Daarbij, de mensen die hier racistische uitspraken doen gaan wel in tegen artikel 1 van de grondwet. Ze vertonen crimineel gedrag, dus volgens hun redenatie mogen ze dood.
Dan doelde mijn post niet op jou, maar op dr mensen die hier verkondigen dat alle Marokkanen crimineel zijn en er niet om rouwen dat hij dood is omdat het een Marokkaan is.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:07 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als het blonde jongen met blauwe ogen uit Volendam was, die ook ging dreigen met een vuurwapen en faalde bij een overval had ik het ook prachtig gevonden.
De meeste mensen hier waren al blij met zijn dood lang voor zijn afkomst bekend werd..quote:Op woensdag 15 december 2010 12:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan doelde mijn post niet op jou, maar op dr mensen die hier verkondigen dat alle Marokkanen crimineel zijn en er niet om rouwen dat hij dood is omdat het een Marokkaan is.
In Moerkapelle? Die hebben waarschijnlijk twee negers die Joost en Henk heten en dat zijn al buitenlanders daar.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:20 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Alhoewel die wel te raden was natuurlijk
Ik woon ook in een regio met relatief weinig niet-westerse allochtonen, maar als er weer een overval-golf wordt opgelost blijken ze wat criminaliteit echt niet ondervertegenwoordigd. Je moet wel heel onwetend zijn als je echt denkt dat dit soort problemen met Marokkanen alleen in de grote steden bestaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:25 schreef NJ het volgende:
[..]
In Moerkapelle? Die hebben waarschijnlijk twee negers die Joost en Henk heten en dat zijn al buitenlanders daar..
Lezen druif, overvaller viel van de trap en brak nek.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef Zith het volgende:
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden en onschuldig bevonden worden als het noodweer was en schuldig als het excessief geweld was![]()
Het feit dat ze binnengedrongen zijn en mensen met een wapen bedreigd hebben zal voor de meeste mensen toch wel genoeg reden zijn om te spreken van noodweer. Ongeacht wat er nu over in de wet staat wat precies noodweer is. Ik zou in een dergelijk geval in ieder geval verwachten dat ik vrijgesproken zou worden op basis van noodweer.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]Telegraaflezers zijn helderziende strafrechtdeskundigen die beschikking hebben over het Grote Boek van Sinterklaas waar alles (en dus ook de relevante feiten die nodig zijn om te bepalen of het noodweer is) in staat?
Maar het zijn volgens mij toch vooral de bewoners van jouw soort regio's die bang zijn voor allochtonen. Hier in de grote stad zijn er veel meer allochtonen dan in mijn vorige woonplaats, maar ik hoor er hier veel minder mensen over klagen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:27 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik woon ook in een regio met relatief weinig niet-westerse allochtonen, maar als er weer een overval-golf wordt opgelost blijken ze wat criminaliteit echt niet ondervertegenwoordigd. Je moet wel heel onwetend zijn als je echt denkt dat dit soort problemen met Marokkanen alleen in de grote steden bestaan.
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden voor het duwen van de trap en onschuldig bevonden worden als het noodweer was of een ongeluk waar ze niets mee te maken hebben en schuldig als het excessief geweld wasquote:Op woensdag 15 december 2010 12:30 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Lezen druif, overvaller viel van de trap en brak nek.
Kom je vaak buiten de grote stad dan dat je die vergelijking kan maken?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar het zijn volgens mij toch vooral de bewoners van jouw soort regio's die bang zijn voor allochtonen. Hier in de grote stad zijn er veel meer allochtonen dan in mijn vorige woonplaats, maar ik hoor er hier veel minder mensen over klagen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden voor het duwen van de trap en onschuldig bevonden worden als het noodweer was of een ongeluk waar ze niets mee te maken hebben en schuldig als het excessief geweld was![]()
Het is een juridisch begrip met een juridische definitie, heeft niets met een mening te maken.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:31 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het feit dat ze binnengedrongen zijn en mensen met een wapen bedreigd hebben zal voor de meeste mensen toch wel genoeg reden zijn om te spreken van noodweer. Ongeacht wat er nu over in de wet staat wat precies noodweer is.
Ik zou verwachten dat men wacht totdat de feiten bekend zijn voordat men over noodweer spreekt. Maarja, dat ben ik.quote:Ik zou in een dergelijk geval in ieder geval verwachten dat ik vrijgesproken zou worden op basis van noodweer.
Ja, heb er ook lang zat gewoond. Het is ook niet meer dan mijn persoonlijke perceptie, maar ik vind het wel opvallend.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Kom je vaak buiten de grote stad dan dat je die vergelijking kan maken?
Maar hier in Amsterdam is dat meer dan 15%, en het lijkt er sterk op dat men hier veel minder angst heeft voor buitenlanders. Hoe zou je dat dan verklaren?quote:En ik vind het niet zo gek dat er over die groepen geklaagd wordt als zij het vaakst betrokken zijn bij zaken als overlast en criminaliteit terwijl ze amper 15% van de bevolking hier opmaken.
Juist nietquote:
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...quote:Op woensdag 15 december 2010 12:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Juist nietHet is enige genuanceerde mogelijkheid
Mensen die roepen 'Hij moet vrij!' oid zijn juist de ongenuanceerde trollen
Wat vindt je onwaarschijnlijk aan haar post dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:49 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...
Ten eerste zou ik het niet angst noemen, eerder een vooroordeel. En ik heb ook jaren in een grote stad gewoond, en daar merkte ik juist veel meer van xenofobie. Maar dat is ook mijn persoonlijke observatie.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, heb er ook lang zat gewoond. Het is ook niet meer dan mijn persoonlijke perceptie, maar ik vind het wel opvallend.
[..]
Maar hier in Amsterdam is dat meer dan 15%, en het lijkt er sterk op dat men hier veel minder angst heeft voor buitenlanders. Hoe zou je dat dan verklaren?
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat vindt je onwaarschijnlijk aan haar post dan?
Nee, die neem je niet in acht maar onderzoek je. Voldoet de situatie niet aan de definitie, dan heb je een probleem.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:49 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...
quote:
Wat je dan ook een troll maakt.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.
Maar zoals ik al aangaf vind ik geen enkel geweld tegen overvallers excessief.
De "even grote kans" zie ik niet terug in die post.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.
Kennelijk ben je dus voor eigenrichting. En wellicht weet je hoe ik daarover denk, mensen die onze democratische rechtstaat niet onderschrijven zouden zich wat mij betreft ook moeten verwijderen uit diezelfde democratische rechtstaat.quote:Maar zoals ik al aangaf vind ik geen enkel geweld tegen overvallers excessief.
quote:
Afgunst, aldus Marco K. te 's-Hertogenbosch.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zou je een held willen straffen
Ik onderschrijf de democratische rechtstaat niet maar ik zie niet in waarom verdediging van lijf en goed niet in een democratische rechtstaat zou kunnen thuishorenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:02 schreef DonJames het volgende:
Kennelijk ben je dus voor eigenrichting. En wellicht weet je hoe ik daarover denk, mensen die onze democratische rechtstaat niet onderschrijven zouden zich wat mij betreft ook moeten verwijderen uit diezelfde democratische rechtstaat.
Dan moeten ze daar de arbeidsinspectie op af sturen, bedoel je?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Typisch, die jongen overlijd aan de gevolgen van een bedrijfsongeval en iemand hier roept dat het per definitie geen noodweer kan zijn
"Meer dan 50% van deze subgroep van een subgroep in deze locatie"...leuk he statistiek, altijd in je voordeel te gebruiken.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Meer dan 50% van de jonge Marokkaanse mannen in Rotterdam is 'bekende van de politie' toch?
Dat linkse geleuter over hoe zielig ze zijn is ook een gotspe, alsof dat je ontslaat van verantwoordelijkheid. Daarbij zijn er ook andere immigrantengroepen die niet massaal de criminaliteit in duiken. Ten slotte is er in Nederland geen echte armoede, alleen hebzucht onder inteelt-pubers die hun uitkering te weinig vinden omdat ze er geen Nickelson jas van kunnen kopen.
En die vergrijzing is een zure appel waar we doorheen moeten bijten, het importeren van laaggeschoolden uit een minderwaardige cultuur die niet of nauwelijks Westerse talen spreken lost echt niets op.
Verdediging is ook geoorloofd, alleen niet meer dan dat.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:52 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik onderschrijf de democratische rechtstaat niet maar ik zie niet in waarom verdediging van lijf en goed niet in een democratische rechtstaat zou kunnen thuishoren
Als die kunnen concluderen dat er een onveilige arbeidsomgeving is voor de beroepsspecificatie overvaller, dan kan de supermarkthouder een volledig legitieme boete tegemoet zien ja.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar de arbeidsinspectie op af sturen, bedoel je?
Voor hetzelfde geld dondert een medewerker van die trap af en breekt zijn nek.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als die kunnen concluderen dat er een onveilige arbeidsomgeving is voor de beroepsspecificatie overvaller, dan kan de supermarkthouder een volledig legitieme boete tegemoet zien ja.
En wanneer iemand er met je geld of juwelen vandoor gaat?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef DonJames het volgende:
Verdediging is ook geoorloofd, alleen niet meer dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |