abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89971720
Ik zou niet graag in Dick Pak zijn schoenen staan .
Er hoeft maar één internetmattie het in zijn kop te halen om zijn broeder te wraken.
Gaat dan meestal via vrouw,kinderen of huisdieren,of je denkt 's nachts wat doet de brandweer voor mijn deur.
pi_89971752
-1 crimineel.
pi_89971781
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij maakt het helemaal bont. Over de zaken omdraaien gesproken :o
Hoezo zaken omdraaien ? Als jij als overvaller meer risico loopt ga je toch eerder en zwaarder geweld gebruiken?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89971817
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot het jezelf gebeurt, dan piep je wel anders. En slaap je ook niet zo lekker meer. Lig je echt wel wakker.
Misschien, maar misschien ook niet. Als ik het bij familie zie, dan valt het wel mee. Natuurlijk hebben zij het er wel moeilijk mee gehad, maar dat sleet toch wel vrij snel. Niet iedereen blijft er lang mee lopen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:43 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Maar dat is dus het verschil. Je zegt wel 'iemands leven', maar we hebben het hier over een geweldadige crimineel, niet een onschuldige.

En voor eigen rechter spelen heb ik best begrip voor. Rechters voldoen zelden aan mijn rechtvaardigheidsgevoel, en dat lijken veel mensen te denken. Alhoewel het het vaak niet waard is.
De tijd van 'oog om oog, tand om tand' is gelukkig allang voorbij. Nogmaals, een crimineel meer of minder doet mij geen traan laten, maar het feit dat iedereen maar vindt dat hun het recht voorbehouden is om anderen het leven te ontnemen omdat criminelen dat ook doen vind ik triest. Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:07:56 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89971927
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
lees jij wel eens een krant? kijk jij wel eens tv en dan metname opsporing verzocht? zit je wel eens op internet? fok! jij wel eens?

hou toch op met je idiote redernatie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 15 december 2010 @ 20:11:16 #156
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89972075
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:05 schreef Mystikvm het volgende:
Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
Alsof hij die Mocro expres wou ombrengen. Jij voelt toch ook wel aan dat er sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat mij betreft laat justitie de zaak dus ook vallen, laat de media de man met rust en keert alles terug zoals het was in Moerkapelle. En misschien over een aantal jaar, wanneer hij met pensioen gaat kan hij nog een keertje geridderd worden door Beatrix.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89972190
Dick is een held ^O^
En nu iedereen; KOP HOUDEN :(

Dit zou vaker moeten gebeuren met overvallers! _O_

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_89972247
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit gaan we dus de komende tijd veel meer zien . Overvallers die meer en zwaarder geweld gaan toepassen omdat winkeliers de held willen uithangen .
Dus omdat deze winkelier de held uithangt is dit opeens een stijgende trent? Wat valt volgens jou in de categorie de held uithangen? Is dit snel de deur op slot doen voor een inbreker, is dit 112 bellen, is dit de inbreker met geweld afweren? Men kan dus maar beter zich meteen overgeven aan elke willekeurige crimineel, anders wordt het allemaal aleen maar erger.
pi_89972470
Dick _O_
pi_89972810
Dus als je een gewapende overvaller neermept wordt je als verdachte aangemerkt?
Van wat? Zelfverdediging?
Ik ben tegenstander van eigenrichting, maar ik kan het niet erg vinden dat ie kapot is.. sorry hoor :P
pi_89972927
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien, maar misschien ook niet. Als ik het bij familie zie, dan valt het wel mee. Natuurlijk hebben zij het er wel moeilijk mee gehad, maar dat sleet toch wel vrij snel. Niet iedereen blijft er lang mee lopen.

[..]

De tijd van 'oog om oog, tand om tand' is gelukkig allang voorbij.

Of dat gelukkig is, is puur een mening.
quote:
Nogmaals, een crimineel meer of minder doet mij geen traan laten, maar het feit dat iedereen maar vindt dat hun het recht voorbehouden is om anderen het leven te ontnemen omdat criminelen dat ook doen vind ik triest. Er is een verschil tussen je spullen verdedigen en iemand vermoorden. Het is in maar heel weinig gevallen een zaak van 'het was hij of ik'.
Het concept van proportionaliteit betekent niet veel in een zelfverdedigingsituatie. Daar kun je leuk als buitenstaander achteraf over kletsen, maar op dat moment telt er voor het slachtoffer maar een ding en dat is het uitschakelen van de dader.

En de kans dat deze persoon zou recidiveren als hij überhaupt gepakt was, is volgens mij meer dan 70%. Ik vind dit dus een betere uitkomst. Met alle respect voor de betrokken slachtoffers, als die al iets met de val te maken hadden; zij hadden dit hoe dan ook niet gewild.
pi_89972954
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:14 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Dus omdat deze winkelier de held uithangt is dit opeens een stijgende trent? Wat valt volgens jou in de categorie de held uithangen? Is dit snel de deur op slot doen voor een inbreker, is dit 112 bellen, is dit de inbreker met geweld afweren? Men kan dus maar beter zich meteen overgeven aan elke willekeurige crimineel, anders wordt het allemaal aleen maar erger.
Ik vorm toch nergens een waarde-oordeel over de actie van de winkelier ? Stel alleen dat als er meer geweld gaat worden gebruikt TEGEN overvallers, deze zelf ook eerder een vuurwapen meebrengen of drastische maatregelen nemen .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89973146
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik vorm toch nergens een waarde-oordeel over de actie van de winkelier ? Stel alleen dat als er meer geweld gaat worden gebruikt TEGEN overvallers, deze zelf ook eerder een vuurwapen meebrengen of drastische maatregelen nemen .
Een overval op zich is natuurlijk al tamelijk drastisch voor normale mensen. Je doet nu net alsof overvallers nu wel gedwongen zijn om nog beestachtiger te werk te gaan, die lastige slachtoffers ook die ineens tegenstribbelen :+
pi_89973255
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat doen ze sowieso al. Sterker nog, die gozert die zijn nek heeft gebroken schoot van tevoren zelf al twee keer.
pi_89973295
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees jij wel eens een krant? kijk jij wel eens tv en dan metname opsporing verzocht? zit je wel eens op internet? fok! jij wel eens?

hou toch op met je idiote redernatie.
Ja, toevallig wel .
Meer geweld tegen overvallers zal vanzelf leiden tot meer geweld tijdens overvallen . Zoals bij de gemiddelde overval in Amerika waarbij de overvaller WEET dat de winkelier ergens een wapen heeft, hij er zelf ook een meebrengt . Als je te dom bent om dat te bevatten moet je misschien zelf wat meer research doen ?
Groetjes, Ezio.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:36:15 #166
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973320
Zijn we klaar met feestvieren? Ja? Dan gaan we nu objectief kijken.

Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.

Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973367
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:

Mijn gedachten gaan ook uit naar de ouders van de overleden overvaller. Waarschijnlijk stonden er gisteren twee agenten voor zijn deur: "Kunnen wij even binnen praten? Er is wat gebeurd met Mohammed." Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

Zowel de winkeleigenaar als de overvaller zijn slachtoffers van haat. Haat die door Rutte & co gezaaid is. Ik kan de winkeleigenaar niks kwalijk nemen, ongeacht wat zich heeft afgespeeld in de winkel. Deze dode en het algehele klimaat van Nederland, alsmede de meeste reacties hiervoor zijn allemaal de schuld van Rutte.

Het is weer het typische VVD-beleid om problemen niet aan te pakken, maar te verplaatsen. Geen extra politie die winkels beveiligd, maar winkelpersoneel zelf dieven laten oppakken. Ik ga straks nog maar een extra slot bij mijn oma plaatsen, want nu overvallers niet meer naar supermarkten kunnen zullen zij hun buit gaan halen bij onze weerloze ouderen.
Doet toch niet zo dom.
pi_89973423
quote:
Deze ouders zijn hun zoon kwijt en hebben gedacht dat hun zoon gewoon naar zijn werk was gegaan, zoals elke dag, nooit geweten dat hun zoon nooit een baan heeft gehad.

:')
  woensdag 15 december 2010 @ 20:38:55 #169
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973449
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:37 schreef Woodsman het volgende:

[..]

Doet toch niet zo dom.
sterke onderbouwing
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973455
quote:

Objectief ja?

Het eerste stuk is niets anders dan een subjectief verhaaltje en de rest is ook nogal gekleurd
compact en kleverig.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:39:13 #171
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973468
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

:')
:{
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 15 december 2010 @ 20:41:43 #172
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89973580
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Objectief ja?
Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt. De politie hoort gewoon binnen 5 minuten ter plaatse te zijn als er een overvalalarm is. Zij hebben zelf de boef moet pakken, met dramatische gevolgen, voor zowel hen als de overvaller.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89973660
quote:

Amen.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_89973722
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik plaats geen cheerleaders bij een overlijden. Ik leef ook heel erg mee met de supermarktfamilie. Hun werk wordt door Rutte kapotgemaakt. De politie hoort gewoon binnen 5 minuten ter plaatse te zijn als er een overvalalarm is. Zij hebben zelf de boef moet pakken, met dramatische gevolgen, voor zowel hen als de overvaller.
Objectief? Je verzint ter plekke iets over die familie van de dader. Voor hetzelfde geld zijn het domme immigranten die geen interesse tonen in hun kinderen, de taal niet spreken, en ieder teken van crimineel gedrag afdoen als Allahs wil. Zolang ze het maar niet in hun eigen groep doen.
pi_89973900
held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')