abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89464524
quote:
Arrestaties na mishandelen overvaller

IJMUIDEN - De twee medewerkers van Harley Davidsonshop Heavy Duty Bikes in IJmuiden, die gisteren een overvaller te grazen hebben genomen, zijn gearresteerd.

Het duo, 46 en 36 jaar, liep de overvaller gisterochtend tegen het lijf. De indringer werd op hardhandige wijze overmeesterd en liep daarbij forse verwondingen op. Een mobiel medisch team verleende eerste hulp.

Aanvankelijk werden de twee medewerkers van de Harley-Davidsonshop alleen voor verhoor meegenomen naar het bureau. Gisteren aan het einde van de middag maakte de politie bekend dat de mannen zijn aangehouden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Welkom in Nederland . Waar criminele Marokkanen geld krijgen van de overheid en mensen die overvallers een paar tikken geven zelf in de cel belanden :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89464554
Ach ja, zelf politieagentje spelen wordt niet zo gewaardeerd. Ik zou wel eens willen weten wat ze precies gedaan hebben en hoe die verwondingen eruit zagen, voor ik oordeel over of het onterecht is of niet.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:27:35 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89464585
De wet stelt grenzen aan zelfverdediging. Excessief geweld mag niet, je mag iemand wel vasthouden, maar niet in elkaar meppen. Waren al die PVV-adepten niet zo van 'regels zijn regels'? Of geldt dat alleen als je moslims kunt uitzetten?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_89464586
Je moet dan ook geen overvaller in elkaar beuken, anders is het einde zoek...
pi_89464587
:N
pi_89464643
Leefde ZKH Prins Bernhard nog maar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89464646
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De wet stelt grenzen aan zelfverdediging. Excessief geweld mag niet, je mag iemand wel vasthouden, maar niet in elkaar meppen. Waren al die PVV-adepten niet zo van 'regels zijn regels'? Of geldt dat alleen als je moslims kunt uitzetten?
Dan moet de wet aangepast worden .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89464670
Onzin, het is toch volledig hun eigen schuld. Als ze het in elkaar meppen legaal maken (bij inbraken.) denken de meeste inbrekers wel 2 keer na voor ze inbreken! Nu doen ze het misschien alleen maar om geld te eisen.
pi_89464675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan kan je iedereen in elkaar gaan beuken en zeggen dat het zelfverdediging was
pi_89464694
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

:')
Ik haal de metafoor maar weer uit de kast: als jij bij mij een koekje uit m'n koekjestrommel steelt, mag ik jou dan vervolgens ongestraft in coma schoppen?
pi_89464722
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik haal de metafoor maar weer uit de kast: als jij bij mij een koekje uit m'n koekjestrommel steelt, mag ik jou dan vervolgens ongestraft in coma schoppen?
Het maakt het lezen van krant wel weer interessant...
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:33:44 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_89464730
Let wel: op heterdaad kom je ermee weg, buiten heterdaad heb je gewoon de politie te bellen, ook als je een harige biker bent.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_89464745
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Alsof een koekje stelen overeen komt met inbraak .
In de VS had je mogen schieten op overvallers .
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:35:07 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_89464762
Maar we wonen niet in de VS, jammerdan. Bovendien, een week later mag je ook in de VS niemand neerschieten volgens mij...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_89464763
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef fokexpert het volgende:
Onzin, het is toch volledig hun eigen schuld. Als ze het in elkaar meppen legaal maken (bij inbraken.) denken de meeste inbrekers wel 2 keer na voor ze inbreken! Nu doen ze het misschien alleen maar om geld te eisen.
Dat is dezelfde redenatie als "ik heb het meisje verkracht, maar ze liep in een kort rokje dus is het haar eigen schuld". Het is niet zijn eigen schuld, het is namelijk de beslissing geweest van die andere mannen om (kennelijk) excessief geweld te gebruiken.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:36:16 #16
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89464790
Effe wachten hoor. Een overvaller "tegen het lijf lopen?".

Klinkt eerder als een insluiper, of als het wel een (poging tot) overvallen was, een knap beroerde inschatting van de twee in kwestie.

En als we dat corrigeren, dan krijgen we:

Arrestaties na mishandelen insluiper

En dat klinkt voor mij dan weer heel anders.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:37:10 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_89464822
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

In de VS had je mogen schieten op overvallers .
In de VS? Juridisch liggen de staten van de Verenigde Staten verder uit elkaar dan de lidstaten van de EU.
pi_89464847
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar we wonen niet in de VS, jammerdan. Bovendien, een week later mag je ook in de VS niemand neerschieten volgens mij...
quote:
Het duo, 46 en 36 jaar, liep de overvaller gisterochtend tegen het lijf. De indringer werd op hardhandige wijze overmeesterd en liep daarbij forse verwondingen op. Een mobiel medisch team verleende eerste hulp.
Groetjes, Ezio.
pi_89464863
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

...
Leg eens uit, waarom is dit heel iets anders? Persoon A overtreedt de wet, en dus mag slachtoffer B hem in elkaar schoppen. Waarom een inbreker wel, en een koekjesdief niet?
pi_89464877
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Welkom in Nederland . Waar criminele Marokkanen geld krijgen van de overheid en mensen die overvallers een paar tikken geven zelf in de cel belanden :r
Ze zijn al veroordeeld :?

Welkom in Nederland waar velen het normaal schijnen te vinden dat je voor het betreden van iemands pand een dwarslaesie zou moeten kunnen oplopen of als kasplantje verder door het leven moeten, omdat je een honkbalknuppel op je schedel hebt gekregen. (om nog maar te zwijgen over de doodstraf...) Er zit een hele wereld tussen niets doen en angstig in een hoekje kruipen en iemand voor het leven invalide trappen. Ergens daar tussenin zit gerechtvaardigd geweld. Een rechter zal aangegeven wat er in dit geval gebeurd is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_89464886
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Leg eens uit, waarom is dit heel iets anders? Persoon A overtreedt de wet, en dus mag slachtoffer B hem in elkaar schoppen. Waarom een inbreker wel, en een koekjesdief niet?
Stompzinnige vergelijking .
Groetjes, Ezio.
pi_89464916
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:39 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Stompzinnige vergelijking .
De vergelijking is natuurlijk gechargeerd tot en met, maar de vraag was serieus. Graag antwoord.
pi_89464956
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ze zijn al veroordeeld :?
Opgepakt is al kansloos genoeg . Er mag best een signaal uitgaan van deze actie . Bovendien heeft onze minister Ivo Opstelten van de week een uitspraak gedaan die tenminste de suggestie wekte dat hij niet volledig tegen dergelijke acties zou zijn .
Groetjes, Ezio.
pi_89464976
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:41 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Opgepakt is al kansloos genoeg . Er mag best een signaal uitgaan van deze actie . Bovendien heeft onze minister Ivo Opstelten van de week een uitspraak gedaan die tenminste de suggestie wekte dat hij niet volledig tegen dergelijke acties zou zijn .
De wet is vrij duidelijk, dus begrijp ik even niet waarom het 'kansloos' zou zijn dat ze aangehouden zijn. Lijkt me vrij logisch, eigenlijk. Het is niet de taak van de politie of OM om een signaal te laten uitgaan naar het publiek. Dat is aan de overheid.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:43:12 #25
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89464985
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De overvaller is volgens de politie met forse verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis, nadat hij ter plaatse door een traumateam was behandeld.

Ehm, jij zei "een paar tikken"?

Bovendien, zie mijn eerdere betoog, is het geen overvaller in mijn ogen maar een insluiper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')