Welkom in Nederland . Waar criminele Marokkanen geld krijgen van de overheid en mensen die overvallers een paar tikken geven zelf in de cel belandenquote:Arrestaties na mishandelen overvaller
IJMUIDEN - De twee medewerkers van Harley Davidsonshop Heavy Duty Bikes in IJmuiden, die gisteren een overvaller te grazen hebben genomen, zijn gearresteerd.
Het duo, 46 en 36 jaar, liep de overvaller gisterochtend tegen het lijf. De indringer werd op hardhandige wijze overmeesterd en liep daarbij forse verwondingen op. Een mobiel medisch team verleende eerste hulp.
Aanvankelijk werden de twee medewerkers van de Harley-Davidsonshop alleen voor verhoor meegenomen naar het bureau. Gisteren aan het einde van de middag maakte de politie bekend dat de mannen zijn aangehouden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Dan moet de wet aangepast worden .quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De wet stelt grenzen aan zelfverdediging. Excessief geweld mag niet, je mag iemand wel vasthouden, maar niet in elkaar meppen. Waren al die PVV-adepten niet zo van 'regels zijn regels'? Of geldt dat alleen als je moslims kunt uitzetten?
Dan kan je iedereen in elkaar gaan beuken en zeggen dat het zelfverdediging wasquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan moet de wet aangepast worden .
quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan moet de wet aangepast worden .
Het maakt het lezen van krant wel weer interessant...quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
![]()
Ik haal de metafoor maar weer uit de kast: als jij bij mij een koekje uit m'n koekjestrommel steelt, mag ik jou dan vervolgens ongestraft in coma schoppen?
Alsof een koekje stelen overeen komt met inbraak .quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
![]()
Ik haal de metafoor maar weer uit de kast: als jij bij mij een koekje uit m'n koekjestrommel steelt, mag ik jou dan vervolgens ongestraft in coma schoppen?
Dat is dezelfde redenatie als "ik heb het meisje verkracht, maar ze liep in een kort rokje dus is het haar eigen schuld". Het is niet zijn eigen schuld, het is namelijk de beslissing geweest van die andere mannen om (kennelijk) excessief geweld te gebruiken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef fokexpert het volgende:
Onzin, het is toch volledig hun eigen schuld. Als ze het in elkaar meppen legaal maken (bij inbraken.) denken de meeste inbrekers wel 2 keer na voor ze inbreken! Nu doen ze het misschien alleen maar om geld te eisen.
In de VS? Juridisch liggen de staten van de Verenigde Staten verder uit elkaar dan de lidstaten van de EU.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Alsof een koekje stelen overeen komt met inbraak .
In de VS had je mogen schieten op overvallers .
quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar we wonen niet in de VS, jammerdan. Bovendien, een week later mag je ook in de VS niemand neerschieten volgens mij...
quote:Het duo, 46 en 36 jaar, liep de overvaller gisterochtend tegen het lijf. De indringer werd op hardhandige wijze overmeesterd en liep daarbij forse verwondingen op. Een mobiel medisch team verleende eerste hulp.
Leg eens uit, waarom is dit heel iets anders? Persoon A overtreedt de wet, en dus mag slachtoffer B hem in elkaar schoppen. Waarom een inbreker wel, en een koekjesdief niet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Alsof een koekje stelen overeen komt met inbraak .
...
Ze zijn al veroordeeldquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welkom in Nederland . Waar criminele Marokkanen geld krijgen van de overheid en mensen die overvallers een paar tikken geven zelf in de cel belanden
Stompzinnige vergelijking .quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leg eens uit, waarom is dit heel iets anders? Persoon A overtreedt de wet, en dus mag slachtoffer B hem in elkaar schoppen. Waarom een inbreker wel, en een koekjesdief niet?
De vergelijking is natuurlijk gechargeerd tot en met, maar de vraag was serieus. Graag antwoord.quote:
Opgepakt is al kansloos genoeg . Er mag best een signaal uitgaan van deze actie . Bovendien heeft onze minister Ivo Opstelten van de week een uitspraak gedaan die tenminste de suggestie wekte dat hij niet volledig tegen dergelijke acties zou zijn .quote:
De wet is vrij duidelijk, dus begrijp ik even niet waarom het 'kansloos' zou zijn dat ze aangehouden zijn. Lijkt me vrij logisch, eigenlijk. Het is niet de taak van de politie of OM om een signaal te laten uitgaan naar het publiek. Dat is aan de overheid.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Opgepakt is al kansloos genoeg . Er mag best een signaal uitgaan van deze actie . Bovendien heeft onze minister Ivo Opstelten van de week een uitspraak gedaan die tenminste de suggestie wekte dat hij niet volledig tegen dergelijke acties zou zijn .
De overvaller is volgens de politie met forse verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis, nadat hij ter plaatse door een traumateam was behandeld.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welkom in Nederland . Waar criminele Marokkanen geld krijgen van de overheid en mensen die overvallers een paar tikken geven zelf in de cel belanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |