Evy, C25k. Bij die schema's wordt er veilig opgebouwd.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:32 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen om af te vallen. Hebben jullie wellicht tips om te beginnen? De één zegt dat je eerst aan snelheid moet werken, de ander zegt weer dat je eerst aan duur moet werken bijvoorbeeld
Beide bleken geen goed idee: ben onderuitgegaan (niets aan overgehouden) onderweg naar het zwembad. Dat wijst erop dat het ook voor hardlopen te glad wasquote:Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef ShadyLane het volgende:
Wordt het niks dan ga ik 's avonds zwemmen, dat is mijn back-up bij sneeuw.
Ik geloof dat je gelijk hebt. Je kan het erbij zetten in de openingspost wikiquote:Op woensdag 8 december 2010 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
Misschien voor in de openingspost: www.runinfo.nl erg uitgebreide en goede site.
Of kijk ik er nu over heen en staat ie er al tussen?
En verder: hardlopen is
Ik heb een poging gedaan om de link in de openingspost te zetten. Maar wordt de wijziging meteen doorgevoerd of duurt dat even? De OP is nog niet veranderd namelijk. Of misschien heb ik het niet goed gedaan, nog nooit eerder gebruikt de fokwiki.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:08 schreef bananablues het volgende:
Ik zie
[..]
Ik geloof dat je gelijk hebt. Je kan het erbij zetten in de openingspost wiki
Ik zie dat je ook aan survival doet? klinkt gaaf
Haha, herkenbaar. Wij hebben vorige week vrijdag op een besneeuwde baan ingelopen. Was toch niks, dus zijn we daarna de training gaan vervolgen op het fietspad voor de kantine. 2 series van 90m sprintjes.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:31 schreef e-runner het volgende:
Deze week wel gelopen. Maandag gingen we ondanks sneeuw toch op de baan trainen.
Het ging moeizaam, slipte bij elke stap weg en dacht: nee dat is niks!
Wel een stuk langzamer gelopen hoewel anderen in mijn loopgroep haast hun oude tijden liepen.
De rest van de week gewoon duurloopjes gedaan op gestrooide fietspaden. Woensdag was het wel erg koud in de wind en zelfs met muts en handschoenen op leek de wind er nog doorheen te komen. Toch 15 km weggelopen en donderdag dezelfde route gelopen. Nu met minder wind was het een stuk beter (en warmer)
Doe je Beltrum mee? Ik ga na 2 jaar afwezigheid waarschijnlijk weer een keer meedoen.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan om de link in de openingspost te zetten. Maar wordt de wijziging meteen doorgevoerd of duurt dat even? De OP is nog niet veranderd namelijk. Of misschien heb ik het niet goed gedaan, nog nooit eerder gebruikt de fokwiki.
Survival is inderdaad erg leuk! Zeker in de winter... met survivaltrainingen lopen we veel door de bossen en door bouwlanden (lekker zwaar lopen). Met de survivalruns ook door sloten enzo.
En dan natuurlijk nog de hindernissen/boogschieten enzo.
Nee, geen Beltrum. Eerst liep ik wel runs (Beltrum niet maar wel Dinxperlo, Eibergen enz.)quote:Op vrijdag 10 december 2010 01:21 schreef No-P het volgende:
[..]
Doe je Beltrum mee? Ik ga na 2 jaar afwezigheid waarschijnlijk weer een keer meedoen.
Grappig dat je dezelfde doelen nastreeft. Ik wil komend jaar ook eigenlijk een keer een podium halen. Zeker op de 5km moet dit haalbaar zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef beertenderrr het volgende:
Mooi lange termijn doel jde_kokhet doortrainen doe ik nu ook voor het eerst, en het bevalt goed. Loop dan geen crossjes (hooguit een paar), maar train wel op die ondergrond (zolang er geen ijs ligt). Je pakt merkbaar de anaerobe conditie veel harder aan, en ook de spierkracht groeit. Ik denk dat je hierdoor vrij snel een verbetering op de langere afstanden gaat merken. Wat me ook nu opvalt tijdens de trainingen is dat mijn buikspieren de snelheid vrij lastig aan kunnen. Heb jij dit ook, of zijn die van mij dermate onderontwikkeld?
![]()
Mijn doelen zijn volgend jaar qua 5 en 10km hetzelfde, als er maar een PR uit komt rollen. Deze passen namelijk niet meer bij wat ik kan. Tevens hoop ik eindelijk een keer een podium plekje te scoren op een afstand. De halve marathon zou ik naar de 1:20:00 willen brengen. Of het mogelijk is moet nog blijken, maar ik heb er wel vertrouwen in dat er weer 5 minuten af kan dit jaar, en wie weet nog wel meer.
Is die baan bij jou wel goed beloopbaar in de winter btw? Hier lag er gister een flinke laag ijs op, en dat gebeurt eigenlijk wel vaker.
Als ik echt een rustige loop doe, gaat dat zo rond de 6 min/km, soms nog wel iets langzamer ook. Die loopjes doe ik om te herstellen en ook om wat km's te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:21 schreef bananablues het volgende:
gisteren 14 km LSD gedaan 's avonds door de sneeuw. Maar het was wel lekker.. iets te lang alleen
5:50 per KM is op dit moment mijn LSD tempo. Hoe snel lopen jullie je LSD's?
Het moet toch minstens 90 minuten (dus ca 15 km) zijn omdat je anders je vetverbranding niet traint?quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:54 schreef bananablues het volgende:
Ok dus het tempo klopt wel redelijk,
Als ik een herstelloop doe gaat dat sowieso langzamer en korter.. 7 min/km makkelijk.
Ik vind 15km al best ver voor een LSD training.. maar hangt er inderdaad vanaf waar je voor traint.
Waar heb je dat vandaan? Is toch meer dat als je rustig traint je relatief meer vet verbrand dan koolhydraten? Plus, waarom zou een uurtje dan niet genoeg zijn?quote:Op zondag 19 december 2010 01:50 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Het moet toch minstens 90 minuten (dus ca 15 km) zijn omdat je anders je vetverbranding niet traint?
Van een forumpost op Chat 'n' Runquote:Op zondag 19 december 2010 18:00 schreef bananablues het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Is toch meer dat als je rustig traint je relatief meer vet verbrand dan koolhydraten? Plus, waarom zou een uurtje dan niet genoeg zijn?
wtf gaan we nou krijgenquote:Atleet Wanjiru aangeklaagd voor poging tot moord
NAIROBI - De Keniaanse olympisch kampioen marathon Samuel Wanjiru is door een rechtbank in zijn thuisland aangeklaagd voor poging tot moord.
Dat meldden de autoriteiten in het Afrikaanse land donderdag.
Wanjiru zou op een avond dronken thuis zijn gekomen en ruzie hebben gemaakt met zijn vrouw. Daarop pakte de atleet een geweer en begon op haar en een bewaker te schieten. Buren van Wanjiru reageerden alert op hulpkreten en brachten het tweetal in veiligheid.
Wanjiru won op de Olympische Spelen in 2008 de gouden medaille op de marathon en werd daarmee de eerste olympische kampioen uit Kenia. Hij was daarnaast met zijn 21 jaar de jongste winnaar op het atletiekonderdeel sinds 1932. Hij won ook al twee keer de marathon van Chicago.
Op 9 februari doet de rechtbank uitspraak. Wanjiru is momenteel op borgtocht vrij.
Bron: nu.nl
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... hoe gaan andere sporten je af?quote:Op donderdag 30 december 2010 20:36 schreef ShadyLane het volgende:
Jee, computergirl. Dat betekent ook geen andere sporten? Of mag rustig 'n beetje zwemmen/fietsen/whatever wel?
pff, dat is wel heel lang. Ik had al moeite met een paar wekenquote:Op donderdag 30 december 2010 17:52 schreef computergirl het volgende:
ik mag van de sportarts tot april niet hardlopen - ben overtraind.
![]()
Opzich maakt het niet zo heel veel uit als je moeite hebt met wandelen in de duinen. Dan is verder wandelen ook al een uitdaging (maar niet op je oude niveau natuurlijk...). Je lichamelijke grens ligt dus veel lager, nu je geestelijke grens nog verlagen (dat lijkt me het moeilijkste/probleem)quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:34 schreef computergirl het volgende:
de posters die al langer meelopen in de amateurloop-topics hebben mij het afgelopen jaar al met grote regelmaat horen klagen over dat mijn tempo zo laag is en dat ik niet meer zonder wandelpauzes kan hardlopen. Dit speelt eigenlijk al sinds begin dit jaar en werd eigenlijk met elke keer proberen slechter ipv beter.
Momenteel is de conditie zo slecht dat ik al helemaal uitgeteld ben als ik op zondag in de duinen ga wandelen.
Hiervoor is door de sportarts gisteren geen lichamelijke oorzaak gevonden, dat wil zeggen op cardio gebied loopt voor zover hij kon beoordelen alles goed (wel nu bloeddruk te hoog, 160/100). Volgende week komt hij pas met de officiele bevindingen
Het stug blijven proberen werkt blijkbaar averechts, daarom is zijn advies een paar maanden niet hardlopen. Wel wandelen, maar dan beginnen met bejaarden-afstanden.
Ben nu al depri
zoals gezegd, voorlopig alleen wandelen. En dan van daaruit heel langzaam opbouwen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:33 schreef bananablues het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... hoe gaan andere sporten je af?
Balen zeg computergirl!! En googelen is misschien niet zo'n goed idee, daar krijg je zo'n vertekend beeld van...quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
zoals gezegd, voorlopig alleen wandelen. En dan van daaruit heel langzaam opbouwen.
Althans dat zegt sportarts...![]()
Ben dus niet happy met deze voorlopige diagnose van 'storing van autonome zenuwstelsel' door overtraindheid. Als ik daarop zoek krijg ik allemaal van die vreselijke ME/Chronische vermoeidheid websites.
Zover googelen lukt, heb verdorie ook nu een google redirect virus!![]()
Dat is wel erg lang! Misschien wel goed om eens te kijken hoe het is gekomen dat je overtraind bent geraakt, zodat je als je weer gaat beginnen niet meer in die valkuil trapt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:34 schreef computergirl het volgende:
de posters die al langer meelopen in de amateurloop-topics hebben mij het afgelopen jaar al met grote regelmaat horen klagen over dat mijn tempo zo laag is en dat ik niet meer zonder wandelpauzes kan hardlopen. Dit speelt eigenlijk al sinds begin dit jaar en werd eigenlijk met elke keer proberen slechter ipv beter.
Momenteel is de conditie zo slecht dat ik al helemaal uitgeteld ben als ik op zondag in de duinen ga wandelen.
Hiervoor is door de sportarts gisteren geen lichamelijke oorzaak gevonden, dat wil zeggen op cardio gebied loopt voor zover hij kon beoordelen alles goed (wel nu bloeddruk te hoog, 160/100). Volgende week komt hij pas met de officiele bevindingen
Het stug blijven proberen werkt blijkbaar averechts, daarom is zijn advies een paar maanden niet hardlopen. Wel wandelen, maar dan beginnen met bejaarden-afstanden.
Ben nu al depri
Je kunt beter zoeken op parasympathische overtraining.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
zoals gezegd, voorlopig alleen wandelen. En dan van daaruit heel langzaam opbouwen.
Althans dat zegt sportarts...![]()
Ben dus niet happy met deze voorlopige diagnose van 'storing van autonome zenuwstelsel' door overtraindheid. Als ik daarop zoek krijg ik allemaal van die vreselijke ME/Chronische vermoeidheid websites.
Zover googelen lukt, heb verdorie ook nu een google redirect virus!![]()
ik vind dus echt niet dat ik overtraind ben....liep niet super veel (max 3x per week), niet superhard (gem. 10km/u) en niet super lang (1x per week max 15km, rest <10 km).quote:Op zaterdag 1 januari 2011 09:23 schreef e-runner het volgende:
Dat is wel erg lang! Misschien wel goed om eens te kijken hoe het is gekomen dat je overtraind bent geraakt, zodat je als je weer gaat beginnen niet meer in die valkuil trapt.
Ik loop in het stadspark, lid van Vitalis, weet niet of je het kentquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef Aukje83 het volgende:
mm soms pak ik wel stuk van stadspark en/of noorderplantsoen mee, ligt eraan wat de planning isMaar stadspark was vooral paar jaar geleden super om te lopen. Nu iets te veel verbouwing daar en dat vind ik wel spijtig... Jij dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |