junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 13:58 |
Aanschouw hier; het 25e autorij topic. ![]() Discussieer hier over: - Autorijden in het algemeen - Ergernissen, irritaties in het verkeer - Auto's - Klussen aan auto's - Poetsen van je heilige koe - Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp De vorige topics zijn hier te vinden: Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk ![]() Deelnemers (nog onder voorbehoud): House: Raalte (Overijssel) Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland) Cherrylips: Ede (Gelderland) Goddelijker: Utrecht L0we: Bennekom (Gelderland) Sjoegerd: Putten (Gelderland) Monsterd: Zutphen (Gelderland) Purdey: Rotterdam (Z-H) FalleNk810i: Rotterdam (Z-H) Marco001: Delfszijl (Groningen) Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland) Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 13:59 |
![]() Kon wel eens glad gaan worden volgende week. | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 14:01 |
Ze zijn inmiddels tussen de 12 en 17, maar een jaar of 10 geleden waren ze nog heerlijk naïef ![]() Ik ook, sterker nog, ik zeg tegen die jongens: jullie wassen mijn auto ff, of anders! Maarja, ik ben dan ook chef wasploeg bij een transportbedrijf op vrijdag en zaterdag ![]() Wel handig trouwens, dat hete water. Shampoo uit de spuit eroverheen blazen, ff afborstelen, met heet water afspuiten en klaarrrrrrrrr ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 14:02 |
Wat is er mis met een volautomatische wasstraat? ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 14:02 |
Geen oog voor detail ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 14:03 |
Och, zolang het maar een beetje glimt. Met die oude bak van mij zijn die details overbodig, sowieso in deze bekraste toestand op de bumpers. ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 14:12 |
Waarom niet? ![]() Ga ik mooi op tijd het land uit, naar de zomer ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 14:15 |
Die borstels laten vaak van die lelijke ronde krassen op je lak achter. | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 14:15 |
Ik vind het wel zo veilig. Normaal had ik ook winterbanden gekocht, maar ik krijg een andere auto waar ook winterbanden bij zitten, en deze had er volgens mij planning al moeten zijn. Maar dat is dus niet zo. Vakantie ? Waar ga je heen ? | |
Sjoegerd | zondag 21 november 2010 @ 14:16 |
Winter komt er aan, tijd om de Land Rover te kopen ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 14:16 |
Ik heb van de week de winterbandjes eronder geklust, dus laat maar komen die sneeuw ![]() Alleen jammer dat er dan altijd een hoop van die angsthazen zijn die niet meer durven te rijden en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wel maar 40 durven rijden, maar ondertussen gewoon bumperkleven as usual ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 14:18 |
Oh, ik las je post andersom ![]() Geen winterbanden, want ik vind het niet handig ![]() Jup, Midden-Amerika ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 14:19 |
Aha, that makes sense. Lekker hoor, ga je alleen ? Voor hoelang ? | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 14:22 |
Nope, met ouders ![]() ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 14:41 |
Heb vanmiddag net over de grens bij de dealer nagevraagd wat winterbanden voor mijn wagen zouden kosten, alleen de band al is ¤325,- (per stuk), en dan moet ik er nog 4 velgen bij hebben die ruim ¤2100 kosten. Totale kostenplaatje: ¤3.400,-. Niet om het één of ander, maar daarvoor dat ik er slechts enkele dagen in het jaar echt voordeel van heb (alleen bij ijs en sneeuw hebben winterbanden voordelen, bij natte weg ligt het aan de profieldiepte van je banden en bij een droge weg ben je sowieso met zomerbanden beter) houd ik dat geld liever in mijn zak. | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 14:43 |
21 inch dan zeker oid ? | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 14:45 |
Pruuus: de dealer is ook wel het állerduurste adres voor zoiets, dat snap je zelf ook wel he? Bovendien, die halen de banden ook gewoon bij een bandenboer op en tellen daar vervolgens de garagemarge overheen. Ga zelf eens bij die bandenboer op bezoek, scheelt een stuk ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 15:01 |
@junkiexp, nope, ik heb er nu 285/45/19R (19-inch) band onderliggen, en ik wil precies dezelfde weer hebben, want 18-inch dat staat voor geen meter. Dat is de reden waarom de velgen zo aan de prijs zijn. @Bartholomeus, daar zul je ongetwijfeld gelijk hebben, maar een snelle blik op de site van Euromaster wil me doen geloven dat ik dan minimaal ¤386 per band moet neerleggen. Edit: leuk, voor dezelfde band wil Profiletyrecenter ¤290 hebben. Maar goed, het gaat mij niet zozeer om het bedrag wat ik ervoor moet neerleggen, maar eerder om het beperkte nut wat je ervan hebt. Ik ga niet op wintersport, blijf gewoon hier op de laagvlakte, en het voordeel van winterbanden bestaat alleen bij echt ijs en sneeuw. En dan nog kan je met zomerbanden, mits je geen volslagen debiel bent, ook nog wel vooruit komen. Dan ga je de kosten tegen de baten opwegen, en dat dan is de afweging voor mij eerder tegen winterbanden. Alleen zou ik dan eventueel twijfelachtig last kunnen gaan krijgen in Duitsland, omdat men daar de winterbanden deze week nog wettelijk verplicht wil stellen. | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 15:23 |
Dergelijke concerns lijken goedkoop want inkopen met de massa enzo, maar ga eens kijken bij een zelfstandige bandenboer. Overigens is mijn ervaring dat je winterbanden met een wat hogere wang wil dan je zomerbanden, weet nieteens goed waarom eigenlijk ![]() Voor mijn golfje (en uiteraard ligt daar een veel gangbaardere maat onder) kost een winterbandje inclusief opleggen en balanceren ongeveer 80 euries, maal 4 dus. Dus ik rijd op winterbanden ![]() Maarehm, jij reed toch een lease sloep? Kan je die winterbanden niet van de leasetoko krijgen dan? | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 15:49 |
Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen. Daar staat dan wel tegenover dat ik per maand nog geen ¤600 netto kwijt bent voor de lease. | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 15:56 |
Ik ben er ook weer bij! ![]() Zonder winterbandjes welliswaar ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 15:58 |
Voor sinterklaas van je ouwe vragen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 21 november 2010 @ 15:58 |
Ik haal ze morgen maar even uit de kruipruimte denk ik ![]() | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 16:01 |
kga wel winterbanden halen als ik op wintersport ga of duitsland in moet. Anders besteed ik mn geld wel beter ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 16:03 |
Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets anders ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 16:06 |
Niet zelf betalen, van je ouwe vragen! Die wil toch zeker niet hebben dat zijn teergeliefde dochter onnoodzakelijk minder veilig door het verkeer beweegt? ![]() ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 16:15 |
Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/games ![]() En waarschijnlijk krijg ik er nu een aantal over me heen ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 16:21 |
Winterbanden hebben wel degelijk zin, zoek maar eens op youtube naar filmpjes met remtesten enzo. Die premium benzines zijn inderdaad onzin ![]() Edit: tadaaa: (wel beetje jammer van het corny muziekje) Moet ik 'm inkoppen of... ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 16:24 |
Ga maar liggen ![]() | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 16:34 |
dat onder andere ook ja, heb t nu ook wel een beetje gehad met dat eindeloze gediscuseer over winterbanden of niet.. ander onderwerp ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 16:36 |
Nog eentje dan, voor diegene die wou beweren dat het in de nattigheid niet uitmaakt: Zo, en nou hou ik echt op ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 17:04 |
Verknipte figuren hier ![]()
| |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 17:05 |
Juist, en hoe vaak ben jij vorig jaar een besneeuwde skipiste omhoog gereden? In mijn geval was het 0 keer, sterker nog, elke keer als er sneeuw lag was het al weggeschoven voordat ik de kans had erop te rijden (ok, een paar keer in de nacht uitgezonderd, maar toen ben ik juist om de sneeuw erop uitgetrokken). Mijn punt is gewoon, dat je in de winter zelden tot nooit op een wegdek van sneeuw danwel ijs rijdt, en laat staan dat je regelmatig tegen een helling moet aanrijden (op die paar op- en afritten na) waarop sneeuw ligt. En dat klopt gewoonweg niet, zoals je hier kan nalezen: http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169 Sterker nog, bij een droog of vochtig wegdek zijn winterbanden slechter dan zomerbanden. En aangezien van oktober tot maart voor het overgrote deel vochtig (daaronder valt dus ook gestrooid) danwel droog zijn, zou het eigenlijk voor de hand liggen om de zomerbanden te blijven gebruiken en als het dan echt slecht weer is de auto gewoon te laten staan totdat de straten geruimd zijn. | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 17:27 |
Dit zijn pas banden :![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 17:32 |
De banden die die auto heeft, mag je hier niet eens op de weg gebruiken. ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 17:40 |
Zullen we spikes opzitten denk ik ja. | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 18:29 |
Over de nattigheid zijn de geleerden het dus duidelijk niet eens, maar over de sneeuw wel. En afgelopen winter heb ik toch regelmatig door de sneeuw liggen raggen, en niet om dat ik het er om deed ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 18:45 |
Er ligt geen grens op basis van temperatuur, maar op basis van de toestand op de weg. Ligt er sneeuw en ijs op de weg, dan zijn winterbanden beter. Is het droog of nat op de weg, dan zijn zomerbanden beter (bij nattigheid gaat het vooral erom of je banden d.m.v. de profieldiepte genoeg water kunnen afvoeren). Maakt geen flaus aus of het dan 2 graden of -10 is, ijs is ook niet gladder naarmate het kouder is. | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 18:45 |
Volgens mij rijd jij nog steeds op je eerste tank ofniet ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 18:48 |
Ik wilde net zeggen: geef het geld maar uit aan een tank benzine en ga rijden ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:01 |
Haha, ja indd ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zondag 21 november 2010 @ 19:04 |
Hoeveel kilometer heb je nu gereden in hoeveel tijd? ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:09 |
Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typ ![]() | |
Sjoegerd | zondag 21 november 2010 @ 19:11 |
En ik dacht dat ik al weinig reed ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 19:15 |
Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt. ![]() ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:19 |
Totaal anders idd. Ik heb sinds ik m'n auto heb bijna nooit meer gefietst ![]() Moet echt weer iets aan m'n conditie gaan doen ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:22 |
http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=12 ![]() | |
Grielen | zondag 21 november 2010 @ 19:22 |
Mijn accu is 16 jaar oud.(btw: ![]() Is dit reden voor zorgen? Aangezien ik best wel afhankelijk ben van m'n wagentje? | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:24 |
Ja, jij weet het ![]() ![]() ![]() Ik kan me de laatste keer dat ik op een fiets heb gezeten niet meer herinneren. Oh ja, naar m'n oude stage op 't kinderdagverblijf ging ik fietsen! Toch alweer een jaar geleden dan ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:26 |
Wat een gaaf overzicht! Sta ik serieus op nummer 1 van de posters? ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:26 |
Ja, ouwe spammert ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 19:28 |
Toffe stats! Ik durfde 'm er bijna niet neer te zetten inderdaad! ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:29 |
Shit hé ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 19:30 |
Ik zit ook pas op het begin van mijn 2de tank hoor ![]() Maar het rijd gewoon eenmaal lastig zonder wielen ![]() hopelijk binnenkort weer op zn pootjes ![]() | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 19:32 |
Hey House, ik zag net je lastfm: Your musical compatibility with sigmundfreund is Super Music you have in common includes Paul Kalkbrenner, Chase & Status, Professor Green, Jack Parow and Tinie Tempah. tof ![]() 1 voor 1 ook chill voor in de auto ![]() ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:32 |
Ja, rijdt dat niet goed? ![]() Ik moet nog steeeeeds m'n veiligheidshamer plaatsen Piles, morgenochtend ga ik het doen. Echt! Het is nu al donker, anders was ik het nu gaan doen. Kan je zo'n ding ook met dubbelzijdig tape aan plakken, of moet je dat echt schroeven? En moet je dan ook boren enzo? | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 19:34 |
smaaaaak ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:34 |
Tape gaat misschien ook, maar is lastiger te verwijderen natuurlijk. Als ie maar blijft zitten als je 'm moet pakken ![]() Nee, je hoeft niet de boren. Zaten 2 hele kleine schroefjes bij, en die draai je er zo in met een schroevendraaier ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:35 |
Very low met jullie ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:35 |
Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de auto ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 19:36 |
Roze, natuurlijk ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 21 november 2010 @ 19:36 |
Nouja mijn last.fm profiel heeft ook heel wat dingen niet, wat ik wel luister. Moet m'n nieuwe radio+speaker aanschaf even uitstellen.. donderdag gaat de auto op voor een grote beurt en er zijn nog andere rekeningen die betaald moeten worden. ![]() | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 19:38 |
Hello Kitty schroevendraaiers? Die zullen wel afbreken als je ze moet gebruiken ![]() | |
Purdey | zondag 21 november 2010 @ 19:40 |
Ik blijf in stijl natuurlijk ![]() Ooit voor kerst gekregen van m'n broer. Kwamen gewoon bij de Karwei vandaan. Een roze koffertje, met schroevendraaiers, een rolmaat, een hamer en nog wat leuke roze gereedschapjes waarvan ik de naam niet weet ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 19:46 |
Zo, vrijdag een leuk ritje naar Duitsland geplanned, eventjes kijken of de leasemij een leuke station voor mij heeft staan. ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 19:48 |
Mijn 535d is er vandaag uitgereden door een andere auto ![]() En ik ging geeneens de strijd aan ![]()
| |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 19:54 |
Diesels... pfff... ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 19:54 |
Veel koppel en een grote actieradius, yum yum yum. | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 19:55 |
Vooral die grotere actieradius mis ik wel ja. | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 19:56 |
![]() Mijn huisgenote heeft sinds vandaag een Golf V GTI ![]() ![]() ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 19:57 |
Ik niet ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 19:58 |
Maar ik kan 'em wel lekker tot 7000 toeren doortrekken. ![]() | |
gateway | zondag 21 november 2010 @ 20:01 |
hmmzz, mag ik mijn auto ook eens langsbrengen ? ![]() Bij JD ? | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 20:02 |
Nou, ik zal je één ding zeggen, een tijdje heb ik ook een Mercedes Benz S350 gereden (W221). Daar zit een 3.5 liter 6-cylinder in, en als ik daarmee op de Autobahn onderweg was, dan was na ongeveer 100 kilometer als een kwart tank leeg. En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Gelukkig zat ik in die tijd in Luxemburg, dus kon ik wél lekker goedkoop tanken. ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 20:05 |
Een S350 ![]() ![]() een van de redenen waarom ik diesel rijdt dus ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 20:07 |
Ach, in Nederland is bijna om de 5 meter wel een pomp gelukkig. En ik haal bijna 600 km op een tank, valt me niks tegen. | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 20:11 |
Cool ![]() ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 20:13 |
Volgens mij had je dat al eens gevraagd. ![]() | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 20:14 |
M-pakket? Edit: heb je eventueel de configuratie? | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 20:20 |
Ohja was ik vergeten ![]() BMW <3 ![]() Ik heb na wat onderzoek geen M-pakket in ieder geval ![]() EDIT: Mijn huisgenote heeft voorgesteld om volgend weekend naar Duitsland te gaan om te racen tussen haar Golf V GTI en mijn BMW 535d ![]() Ze is blijkbaar trots op haar snelle hatchback ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 20:21 |
Inderdaad met M-pakket. Het volgende zit er zo'n beetje op aan extra's, met excuses voor het af en toe wollige taalgebruik. Uit het instructieboekje. * Neerklapbare achterbank (ja, volgens mij echt een optie) * Bekerhouders (ja, ook echt waar een optie) * Elektrisch bedienbare ramen voor en achter * Elektrisch bedienbare, verwarmbare en verwarmde buitenspiegels "met stoeprandautomatiek" * Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak * Elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met memory * Elektrisch bedienbaar zonneschermrouleau (spelling cf instructieboekje) voor de achterruit * Automatisch dimmende binnenspiegel * Instapverlichting * Automatische rijlichtbesturing (licht gaat automatisch aan en uit wanneer de auto dat goeddunkt) * Comfortvergrendeling * Regen- en lichtsensor * Bi-xenon met bochtverlichting * PDC voor en achter * Spraakgestuurde navigatie met TV-functie * Bluetooth * Adaptieve cruisecontrol * Adaptive Front Steering * Bandenspanningscontrolesysteem (maar ik meen dat dat standaard is bij RFT's) Edit: M-pakket is in dit geval makkelijk te herkennen, want LeMans-blauw werd alleen in combi met M-pakket geleverd. | |
von_Preussen | zondag 21 november 2010 @ 20:24 |
Dat klinkt goed! ![]() Mag ik door het ontbreken van de automaat ervan uitgaan dat de wagen handgeschakeld is? Andere vraag, welke kleur leer / interieurlijsten heb je? Edit: en ik heb idd aan de kleur gezien dat je het M-pakket zou moeten hebben. ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 20:26 |
Handgeschakeld is leuker rijden vind ik ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 20:28 |
Het is inderdaad een handbak. Voor mij een voordeel. Leer heb ik niet, maar stof-alcantara. Kleur interieurlijsten is volgens mij gewoon het standaard aluminiumkleurige. 't Is echt een lekkere auto. ![]() | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 20:29 |
BMW's zijn lekker ![]() ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 20:34 |
Ik ben op zich geen fan van een bepaald merk. Voorkeuren heb je natuurlijk wel, maar ik ben geen fanboi of zo. ![]() Maar ik moet wel zeggen dat dit hok wel erg geweldig rijdt. Vooral de zitpositie is geweldig. Dat in combinatie met het lekkere onderstel maakt iedere rit tot een waar genoegen. | |
FalleNk810i | zondag 21 november 2010 @ 20:35 |
Huh, zit ik nu opeens in het BMW topic? ![]() KAPERS haha ![]() | |
Sygnus | zondag 21 november 2010 @ 20:36 |
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed. | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 21:22 |
Zal niet gebeuren (hoop ik) ![]() ![]() Anders wordt het door Nederland toeren met zn tweeen in 2 auto's ![]() | |
Grielen | zondag 21 november 2010 @ 21:27 |
Niemand? ![]() | |
Piles | zondag 21 november 2010 @ 21:29 |
Sorry, ik heb er geen verstand van. Maar als ie het al 16 jaar goed doet, tja, waarom dan vervangen ![]() ![]() | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 21:29 |
Wat is best wel afhankelijk? | |
Grielen | zondag 21 november 2010 @ 21:41 |
40 km als ik moet werken (6.30 vertrekken), en 100 km als ik naar school moet. OV is geen optie. | |
Bargehassus | zondag 21 november 2010 @ 22:10 |
Als je lid bent van de ANWB kun je het er op aan laten komen. Of uit voorzorg vervangen. Of even naar de Kwit-Fit of zo om de accu door te laten meten. Ik zelf zou hem uit voorzorg laten vervangen, maar ik ben niet jij. ![]() | |
L0we | zondag 21 november 2010 @ 22:34 |
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden) | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 22:36 |
Ik dacht van wel ja ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 november 2010 @ 22:45 |
Roze fucking schroevendraaiers ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 22:46 |
Niet verplicht, je verzekering zal alleen niet vergoeden als je zonder winterbanden in winterse omstandigheden een ongeluk krijgt. | |
L0we | zondag 21 november 2010 @ 22:47 |
Kan zijn dat dat het eerste teken van overlijden is. Kan ook zijn dat het komt omdat het nu kouder is, en dat hij daarom minder snel start. Bij twijfel: vervangen ![]() | |
L0we | zondag 21 november 2010 @ 22:57 |
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig. Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder ![]() Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic ![]() Al met al een apart weekend... | |
BrinkydeBMW | zondag 21 november 2010 @ 23:04 |
Nogal... Succes verder met je auto ![]() | |
monsterd. | zondag 21 november 2010 @ 23:18 |
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt ![]() | |
Sjoegerd | zondag 21 november 2010 @ 23:24 |
Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden. | |
L0we | zondag 21 november 2010 @ 23:33 |
Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe kom ![]() | |
junkiexp | zondag 21 november 2010 @ 23:38 |
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank. Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor ![]() | |
L0we | maandag 22 november 2010 @ 08:56 |
Zo hoort het ook eigenlijk vind ik ![]() | |
Marco001 | maandag 22 november 2010 @ 11:57 |
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder ![]() Kleber's gekocht.. | |
L0we | maandag 22 november 2010 @ 11:59 |
Goed bezig ![]() ![]() | |
Marco001 | maandag 22 november 2010 @ 12:04 |
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein) Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product) En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn.. | |
Bartholomeus | maandag 22 november 2010 @ 12:06 |
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hier ![]() ![]() | |
Marco001 | maandag 22 november 2010 @ 12:58 |
ah, Ik had trouwens keuze uiot de Semperit en de Kleber,l ik zie net dat ze beide bijna exact hetzelfde zijn, en vrij goed zijn. ![]() | |
Marco001 | maandag 22 november 2010 @ 14:15 |
pff, nog een week voordat de auto eindelijk word gefixt.. kan hem volgende week donderdag wegbrengen, leenauto ophalen(oud type Ford Ka ![]() Hoop eigenlijk wel dat ik een vogletankte ka meekrijg, Ik ben namelijk niet van plan hem te gaan tanken(hebben zij ook niet gedaan met de seat toen ik hem had gekocht.. Gastank was leeg, benzinetank meer als halfleeg...) | |
Sjoegerd | maandag 22 november 2010 @ 17:14 |
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebben ![]() | |
junkiexp | maandag 22 november 2010 @ 17:56 |
Idd, had het ook zelf zo gedaan. | |
FalleNk810i | maandag 22 november 2010 @ 21:41 |
Godver, gaat weer lekker vanavond. Eindelijk de polo weer op zn pootjes.. linker band voor zacht/lek, niet meer op te pompen? Nouja, reserve band gepakt.. ook zacht en wil niet meer vol... Geen testrit vanavond ![]() Morgen langs de euromaster ermee, gelijk informeren wat 4x 175 50 R13 bandjes om mn lm velgen leggen kost. | |
davidov2009 | dinsdag 23 november 2010 @ 00:18 |
Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'n 6 euro mee om er nog een jaar mee door te rijden ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door davidov2009 op 23-11-2010 00:24:59 ] | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 00:26 |
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren ![]() Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staan ![]() ![]() ![]() Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet. | |
Piles | dinsdag 23 november 2010 @ 00:28 |
Lager is niet altijd beter. Een auto heeft een optimaal toerental, en daar tussen rijd je het zuinigst. Hoeveel dat is hangt van de auto af, maar ik zou gokken tussen de 1300 en 1800 toeren. In z'n 4 35 rijden vind ik nogal overdreven ![]() | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 00:34 |
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom. En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 november 2010 @ 00:36 |
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorp ![]() | |
rycemasta | dinsdag 23 november 2010 @ 00:46 |
Heus niet slecht met een constante snelheid.. Maar zodra je een beetje vlot moet versnellen, zou ik terugschakelen. | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 00:47 |
Laat de sneeuw maar komen! Ik ben dr klaar voor ![]() Ik doe het met mijn diesel ook veel, zeker binnen de bebouwde kom. Het zal niet echt slecht zijn voor je auto ofzo, zolang je af en toe ook wat meer toeren maakt ![]() | |
Piles | dinsdag 23 november 2010 @ 00:51 |
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 november 2010 @ 00:55 |
En daarvan ontgaat me de logica ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 01:13 |
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken. | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 01:20 |
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen. Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch? Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden dan ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 november 2010 @ 01:20 |
Zo heb ik het nog niet bekeken. Nou is nu nog de vraag waar zit de grens, maar dat zal wel per auto & omstandigheden drastisch verschillen. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 november 2010 @ 01:20 |
Nee die zat er niet in ![]() | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 01:42 |
Oh haha dan zal het een gok blijven ![]() Ik zal het eens een tank uitproberen en dan kijken of het scheelt. Al zal sneeuwval en vorst sowieso een verschil maken. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 november 2010 @ 01:45 |
Is die sneeuw al bijna zeker dan? Donderdag toch? Wordt nog wat, auto heeft dan net een grote beurt gehad maar aan winterbanden begin ik niet. Wordt mij iets te duur dan ![]() ![]() | |
Purdey | dinsdag 23 november 2010 @ 09:15 |
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 10:32 |
Krabben? Gelukkig hoefde ik dat niet vanmorgen. Ik was alleen maar heel brak ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 10:41 |
Voor een hele ingewikkelde verklaring: *klik* Samenvatting: Een normale bezineauto zonder turbo rijdt het zuinigst bij zo min mogelijk toeren, met een bepaalde ondergrens natuurlijk (fiets-verhaal). Ik zorg vaak dat de auto gewoon soepel blijft rijden, en niet heel veel moeite moet doen. Dan zit je wel goed ![]() | |
monsterd. | dinsdag 23 november 2010 @ 10:44 |
Ik heb al een dag eerder sneeuw hier in Polen! Het is hier trouwens ook ontzettende pokkeweer, dat was het iig gisteren niet in Nederland. Maargoed, wat fijn om zelf weer auto te mogen rijden ![]() Half7 al? ![]() | |
Marco001 | dinsdag 23 november 2010 @ 10:59 |
Euro master is duur hoor..; Zou ik 500 euro kwijt zijn, ben nu maar 300 euro kwijt.. | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 11:10 |
Ik zou inderdaad eens goed rond gaan vragen waar de banden het goedkoopst zijn, scheelt zo een fiks bedragje ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 11:35 |
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoor ![]() ![]() Ik ben net wakker, muhahaha ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 11:37 |
FalleNk810i: Je doet er verstandig aan om eens bij wat lokale onafhankelijke bandenboertjes langs te gaan. Dat scheelt je onwijs knaken ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 23 november 2010 @ 14:44 |
Dit weekend eens gereden in een Citroën C1, vond het nog verrassend lekker rijden voor zo'n klein wagentje, alleen wel wat probleempjes met drempels gehad omdat het ding nogal zwaar beladen was ![]() | |
monsterd. | dinsdag 23 november 2010 @ 14:47 |
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.? ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 23 november 2010 @ 14:49 |
Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitter ![]() Alleen had ie dat nooit gehaald met die belading ![]() Maar hij kwam nog verrassend goed van zijn plek vond ik. Wel erg gevoelig op de snelweg, reageerde op veel kleinere stuurbewegingen dan ik gewoon ben. | |
Marco001 | dinsdag 23 november 2010 @ 15:01 |
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ik | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 15:07 |
Vanmiddag bij de euromaster geweest. 500+ euro dus tja.. not gonna happen there.. Hij vond 175 50 R13 een apparte maat.. Overigens denk ik dat ik voor Dunlop SP Sport 2000 ga. Bij de kwikfit kan ik deze voor 377 euro krijgen incl montage en balanceren.. ( en gratis remmen check ![]() ![]() Op autobandenmarkt kosten deze banden los 250 incl btw en verzenden.. Lokale garage vraagt 20 per wiel voor montage en balanceren dan...(vind dit best duur overigens..) In mijn ogen lijkt Kwikfit mij zo gek nog niet.. Zeker niet omdat Dunlop's niet de goedkoopste zijn maar wel erg goed.. 30.000 km ongv. | |
Purdey | dinsdag 23 november 2010 @ 15:08 |
Jaaa ![]() ![]() Als er daarna niet ineens een stormvloed aan koffie drinkende mensen was gekomen, nu mocht ik pas om half 3 weg. Overwerken ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 23 november 2010 @ 15:08 |
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijk ![]() Vind ik de Aygo leuker om te zien, en dat is zo'n beetje dezelfde auto ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 15:09 |
chille dagen dan ![]() ik doe 5:30 opstaan en +- 18:00 uur thuis ![]() | |
Purdey | dinsdag 23 november 2010 @ 15:31 |
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5 ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 15:39 |
oow ![]() Tja, vind mijn tijden ook geen super tijden.. tis gelukkig stage.. 3 december ben ik klaar! en dan kerst ![]() ![]() | |
Zetslet | dinsdag 23 november 2010 @ 16:21 |
157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaan ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 16:49 |
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200! ![]() ![]() | |
Piles | dinsdag 23 november 2010 @ 16:56 |
![]() Ik zat ook al te kijken ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 17:03 |
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden ![]() Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van: - Goede grip op droog en nat - Weinig gevoeligheid voor aquaplaning - Goede handling - Weinig lawaai En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig ![]() Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart ![]() | |
BrinkydeBMW | dinsdag 23 november 2010 @ 17:10 |
Een C6 Citroen is ook best tof ![]() | |
Marco001 | dinsdag 23 november 2010 @ 17:20 |
Ik zou ook wel een ds3 willen, rijden absurd goed, helemaal in sportversie... Oh, en rij wel eens in een c8. Over cruiseautos gesproken....(worship.gif) | |
Mattor | dinsdag 23 november 2010 @ 17:34 |
Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4. | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 17:41 |
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave. | |
junkiexp | dinsdag 23 november 2010 @ 18:27 |
Die tellers kloppen meestal ook niet echt op hogere snelheden. En de fabrikant dekt zich ook wel een paar kilometers in. Ik reed tegen de 260 km/u met mijn 166, en die moest volgens het boekje 237 km/u kunnen. | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 18:45 |
En daarbij zaten ze bij de prijs van de auto in.. En nog zo goed als nieuw, dus kan er misschien wel 2 winterbandenseizoenen mee doen. | |
Marco001 | dinsdag 23 november 2010 @ 19:23 |
Over die winterbanden, 330 is nog best veel vind ik, voor zo'n (redelijk standaard) maat.. Kan je ook 14"van kopen met velgen.. Moet wel lukken voor die prijs dacht ik... | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 19:42 |
Mjah, 13" is een rare maat aan het worden, maar met 14" moet je bang zijn dat de wielomtrek te groot wordt, als in, dat de kilometerteller te weinig gaat aangeven. Of je moet een redelijk platte band nemen, wat het weer een rare maat maakt ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 19:55 |
Wat een karwei zeg, de cylinderkoppen van een dwarsgeplaatste V6 halen. | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 19:59 |
boutjes losdraaien voor gevorderden ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 20:06 |
Ja je blijft losdraaien ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 20:10 |
Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussen ![]() | |
Marco001 | dinsdag 23 november 2010 @ 20:39 |
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten.. ![]() | |
monsterd. | dinsdag 23 november 2010 @ 21:50 |
Dat zou typisch iets voor mij zijn ![]() | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 21:52 |
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dus ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:02 |
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgave ![]() | |
08gnoT. | dinsdag 23 november 2010 @ 22:17 |
Ik heb het zelf ook niet geprobeerd Ik dacht dat het een echte test van autoweek was, maar het is een myreview: http://www.autoweek.nl/autoreview/17590/Mitsubishi-Lancer-13-GLXi En op het mitsubishiforum ook een paar die het melden, maar dan is het inderdaad niet zo 'officieel' als ik dacht. | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 22:26 |
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maar ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:26 |
Kan het verschil tussen de teller en de échte km-stand zijn ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:27 |
Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid ben ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 22:28 |
Ik heb vooralsnog zwart/gele schroevendraaiers ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:35 |
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oud ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 22:39 |
Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehad ![]() Vraag telkens met kerst en verjaardag nu maar gereedschap. Heb ik nog wat aan ![]() Mijn vader heeft wel een hoop oud spul nog. Maarja het werkt prima dus waarom vervangen? | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 22:42 |
Die vallen ook op vrouwen dan zeker? ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:42 |
Ik ben vanaf mn 16e al bezig om mn eigen gereedschap bij mekaar te sparen. Toen ging het per schroevendraaier, die dingen kostten doen 15 gulden per stuk geloof ik... Inmiddels heel wat zelf erbij gekocht & gekregen van mn ouders, begint een behoorlijke verzameling te worden ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:43 |
Nou, het viel pas op dat ze vrouw waren toen het me verteld werd ![]() | |
Purdey | dinsdag 23 november 2010 @ 22:44 |
Na, die zijn anders best stijlvol hoor ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 23 november 2010 @ 22:44 |
Die hamer al eens opgehangen dan? ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 22:45 |
Je hebt niks aan stijlvol als het smerig word ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:45 |
niet flauw bedoelt hoor, maar gebruik je ze ook wel eens? ![]() Zie mn vraag hier boven... ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 23 november 2010 @ 22:52 |
Moet eerlijk zeggen... Mijn gereedschap is ook nog niet heel smerig geworden. Nog geen vieze klusjes hoeven doen. | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:53 |
Ik maak mn gereedschap na elke keer goed schoon. Heb al een hoop vieze klusjes moeten doen... Maar wat wil je ook met een oude diesel ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 22:57 |
Mijn handen zijn altijd smeriger als mijn gereedschap... heb nou ook nog niet echt klusjes gehad waarbij ik veel met olie en vette troep te doen had.. enkel die oude schokdempers.. Denk dat ik binnenkort maar eens flink in de weer ga met anti roest op de plekken waar tectyl aan het falen is ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 22:58 |
Moet je zeker doen! Scheelt een hele hoop ellende als je dat bijhoudt... Mijn idee: alle roest verwijderen, daarna behandelen met fertan, daarna opnieuw tectyl spuiten | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 23:02 |
Jup, was ook precies mijn plan ![]() Heb nu oude Valma? tectyl in een spuitbus, maar weet niet of ik daar super tevreden mee ben.. Jij misschien een super tip? liefst iets wat snel stopt met plakken ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 23:05 |
Ik heb ook iets vanuit een spuitbus, maar weet niet precies welk merk dat is... Gewoon bij de locale autoonderdelenshop gehaald. Ik heb ook wel colad undercoating, dat is ook nog geluidsdempend, maar dat moet je met een compressor + speciaal pistool aanbrengen. | |
FalleNk810i | dinsdag 23 november 2010 @ 23:25 |
Ah okay, zal wel eens gaan kijken, heb wel eens iets over RX5 ofzo gehoord.. ff googlen ![]() | |
L0we | dinsdag 23 november 2010 @ 23:39 |
RX5 is meer een middel als fertan, en niet echt te vergelijken met tectyl. Volgens mij is tectyl altijd rotspul, en blijft een eeuwigheid plakkerig ![]() | |
Piles | woensdag 24 november 2010 @ 10:56 |
Ik moet ook gaan klussen aan m'n auto ![]() ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:09 |
Jep, reken er maar op ![]() | |
Piles | woensdag 24 november 2010 @ 11:14 |
Hmm, morgen eens kijken of mij dat gaat lukken ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 11:33 |
Volgens mij hebben we de dames weggejaagd ![]() | |
monsterd. | woensdag 24 november 2010 @ 11:37 |
Nou volgens mij zijn we een beetje stil omdat we niet mee kunnen praten aan al dat autogeknutsel ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:37 |
Even een lokkertje posten dan! ![]() ![]() ![]() | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 11:38 |
Oohhhh ![]() ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:39 |
het werkt! ![]() | |
monsterd. | woensdag 24 november 2010 @ 11:40 |
Dit soort gereedschap kan ik ten minste aan:![]() hiervan weet ik nog niet eens van alles waar het voor dient. Waar zijn die pinnendingetjes links voor? ![]() | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 11:42 |
Ik zou wel heel graag wat meer van autotechniek leren, zodat ik zelf ook wat meer kan doen dan ruitenwissers/vloeistoffen/verlichting, maar ik weet niet waar ik dat kan leren. Bestaan er cursussen voor of zo? Een complete opleiding is net wat te veel van het goede en ik ken ook niemand in de buurt met verstand van auto's ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:43 |
ahw... ![]() Dat zijn kleine schroevendraaiers ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:43 |
Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggen ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 11:44 |
We kunnen nu natuurlijk lompe opmerkingen gaan maken in de geest van: die zijn voor als het grote gereedschap niet in het gaatje past, maarja... Da's ook weer een risico ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:46 |
ja, dan jaag je de dames weer weg... ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 11:47 |
Veel kun je ook met zogenaamd dom boerenverstand hoor ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 24 november 2010 @ 11:48 |
Enne, vooral gewoon doen ![]() | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 11:48 |
Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb? ![]() ![]() Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maar ![]() | |
monsterd. | woensdag 24 november 2010 @ 11:49 |
Ahaa, nou dat had ik altijd al eens willen weten! ![]() Purdey en ik zullen eens de koppen bij elkaar steken en dan kijken of daar ruimte voor is, in ons al druk bedachte programma (not). We zijn al wel begonnen met brainstormen maar heel concreet hebben we eigenlijk nog niet veel op papier. Ik zal haar zo eens mailen, dan kunnen we even verder kijken. Wat betreft de meet nog: Locatie wordt waarschijnlijk omgeving Utrecht. Hoop dat dat voor iedereen prima is ![]() | |
Piles | woensdag 24 november 2010 @ 11:50 |
Dat leek me al logisch ![]() Zolang het niet ín Utrecht is, is het prima toch ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 11:53 |
Ik ga altijd naar dezelfde garage met mijn auto. En als ik dan weer eens zelf lig te pielen en ik kom er niet uit, dan grijp ik de telefoon en vraag ik om tips en truuks. En dat wordt allemaal rustig uitgelegd. Ook kun je op internet een hoop vinden op auto(type)gerelateerde fora. Kortom: voorbereiding is alles, rustig kijken voor je zomaar iets openschroeft ook, en sommige dingen moet je gewoon met wat harde liefde behandelen. Mijn middenconsole zit bijvoorbeeld vast met 5 schroeven, 2 aan elke kant en 1 onder het uitneembare deel van de asbak. En als je die los hebt, geeft het ding nog geen millimeter mee. Oplossing: een stevige ruk ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:55 |
Ah, zo! Ik las je vorige berichtje verkeerd, ik dacht dat je juist de vloeistoffen en de verlichting wilde doen ![]() Heb je een werkplaatshandboek van je auto? Die zijn op marktplaats vaak wel voor een fatsoenlijk bedrag te scoren, en zijn erg de moeite waard! ![]() | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 11:57 |
Misschien moet ik gewoon de boel eens losmaken en rustig kijken waar alle kabeltjes voor zijn en waar ze heenlopen ![]() Dat zijn goede tips, ik ga eens googlen ![]() Oh en ik vind Utrecht ook prima voor de meet ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 11:58 |
Waar wil je mee beginnen? ![]()
| |
FalleNk810i | woensdag 24 november 2010 @ 11:58 |
Voor VAG auto's is er zo'n ideale site, met onderdeel nrtjes en prijs en een tekening van hoe het in elkaar zit ![]() Misschien dat dat soort site's ook wel bestaan voor andere merken? krijg je zulke tekeningen: ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:00 |
Lijkt me dat er in een uurtje een hele hoop uit te leggen valt over de basis van olie verversen, ruitenwissers, vloeistoffen enz. Misschien goed om even te pijlen wat de interesse daarvoor is ![]() In of om utrecht vind ik prima! | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 12:01 |
Geen concrete dingen, want alles werkt goed nu ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:02 |
Renault heeft dialogys, een zelfde programma. Autodata schijnt ook een vrij uitgebreid programma te zijn met allerlei manuals, maar daar heb ik geen ervaring mee ![]() | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:02 |
ah, oke ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 12:07 |
Ik houd van zelfredzame vrouwen die niet bang zijn om een nageltje te breken ![]() | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 12:08 |
Ja gewoon kijken om de boel de bestuderen zeg maar ![]() En dat dacht ik ook met de speakers, maar ik kreeg ze niet los, m'n vader ook niet en bij de garage kregen ze het ook niet makkelijk voor elkaar, blijkbaar zit de boel goed vast ![]() | |
Marco001 | woensdag 24 november 2010 @ 12:15 |
Pfff, wacht inmiddels al 6 maanden op benzine declaratie, die ik toen op stage hadingedient... dat bedrijf is al eene het formulier kwijtgeraakt, en beweert het kopie nooit te hebben ontvangen(tuurlijk....) Moet ik ee nieuw bonnetje toesturen via de post, mag absoluut niet worden gemaild...... vlutzooi... Oh, en donderdag word de seat gefixt. Ben benieuwd hoe goed de nieuwe remmen zijn. | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 12:24 |
Dan is een garagehandboek of informatie van een type/merk gerelateerd forum een uitkomst. Er zullen vast mensen zijn met hetzelfde probleem. En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven ![]() Over wat voor auto hebben we het eigenlijk? | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:24 |
Dan zou ik niet met kabeltjes beginnen als ik jou was ![]() ![]() De speakers zelf niet? Of de roosters? | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:29 |
Soms is het durven inderdaad, maar vaak is het ook weten hoe het in mekaar steekt. Heb ook een aantal keer gehad dat ik dacht dat het onderdeel wat motivatie nodig had om los te komen, terwijl eronder gewoon een lipje bleek te zitten waar hij op vast zat. | |
08gnoT. | woensdag 24 november 2010 @ 12:31 |
Mitsubishi Lancer, model 1996-2001 Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type. | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 12:37 |
http://link.marktplaats.nl/399185863 Beetje veel, 6.50 voor een waarschijnlijk gebrande cd, maar het is wat ![]() | |
Piles | woensdag 24 november 2010 @ 12:41 |
Op nieuwsgroepen staat er ook 1 denk ik ![]() ![]() Hij is wel in het Engels. http://piles.nl/hosting/lancer_EN.zip ![]() | |
house_is_a_feeling | woensdag 24 november 2010 @ 12:49 |
Hier heb ik denk ik ook wel wat aan ![]() | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 13:40 |
in theorie weet ik best veel van techniek.(interesseerd me ook heel erg) praktijk heb ik nog niet veel kunnen doen dan kleine beurtklusjes en zijknippers en lampen vervangen en mijn oude crx uit elkaar halen. vaak strand ik op te weinig kracht te hebben voor dingen los te krijgen(ja kruipolie oke maar gaat niet voor alles op) en electronica liever niet. ook in theorie wel kennis maar mijn beetje fobisch over electriciteit. op mijn werk roepen ze ook vaak mij erbij als er iets met/aan auto`s is. en ik ben ook zo`n idioot die voor het raam loopt te springen als er weer iets aparts voorbij rijd. (ps ik werk op een tankstation) oh ja ik heb geen roze gereedschapskist. haha! de winter komt eraan en ik heb nog geen winterbanden. ik rij 60 km per dag en vaak al s`nachts als ze nog niet gestrooid hebben. dan kun je aan de reflectorpaaltjes zien waar je ongeveer zit. erg ontspannend rijden ahum! scheelt het trouwens veel om winterbanden in duitsland te halen dan in nederland? | |
L0we | woensdag 24 november 2010 @ 13:41 |
Nog een tip: Je kan je auto 2 maanden van tevoren al laten keuren. Ik maak altijd een afspraak voor een voorkeuring, waar mn garagist de auto langsloopt, de verschillende punten noteert, en mij het werk vervolgens laat doen | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 13:52 |
Ligt eraan hoe dicht je bij de Duitse grens woont he? Je moet er ook 2 keer heen als je pech hebt, 1 keer voor het uitzoeken en bestellen, en nog een keer voor het monteren. Bovendien vraag ik me af of je dan uiteindelijk wat bespaard hebt hoor, al woon je vlak aan de grens. Je bent er immers ook een hoop tijd mee kwijt. Een beetje rondshoppen voor bandjes is nooit verkeerd, maar het loont zich denk ik niet om er ik weet niet hoeveel kilometers voor te rijden ![]() | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 14:00 |
ik woon vlak bij cuijk( vlak bij a77 naar goch) binnen 15km van de grens. ben van plan daar toch vaker mijn boodschappen te gaan doen alleen ik spreek wel ein bier mit bratwurst duits, maar technisch duits word wat lastiger. | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 14:35 |
Voor de boodschappen hoef je niet naar duitsland, de prijsverschillen zijn zó klein dat het zich niet loont om er speciaal voor te rijden. Op die afstand zou je het voor banden wel een keer kunnen proberen. Vragen wat het kost begrijpen ze wel, en als je je bandenmaat agewoon op een briefje schrijft hoef je het ook niet uit te leggen ![]() | |
Purdey | woensdag 24 november 2010 @ 15:10 |
Ook ik laat m'n gezicht nog snel even zien. Ik zat er toevallig gisteren aan te denken dat Utrecht indd de beste omgeving zou moeten zijn. Monsterd en ik hebben elkaar al een aantal keer gemaild, en er zijn wel enige plannen, maar het komt nog niet heel erg uit de verf. Hebben jullie ideeën voor de meet, PM Mons of mij dan even, dan kunnen we een concreet plan gaan maken. We hadden wel al een aantal data's in Februari, in de weekenden. Dan zetten we die hier neer, en kunnen we kijken of er bepaalde data's zijn waarop iemand écht niet kan. Heeft er iemand bezwaar tegen om eventueel op een zondag af te spreken? | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 15:12 |
thankxs ik ga toch eens langs de bandenboer. en ik ga er geen boodschappen topic van maken hoor, maar het scheelt voor heel veel boodschappen en vooral kwaliteit vh vlees. frisdrank ook, alleen koffiepads zijn drie keer zo duur. en aangezien ik niet erg financieel gezegend ben loont het toch de moeite. | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 15:28 |
Bedenk wel dat je 15km x 2 = 30km moet rijden daarvoor. En dan ga ik er vanuit dat de supermarkt direct over de grens zit. Op korte afstandjes verbruikt een auto meer dan dan hij gemiddeld zou doen, dus laten we eens 1 op 10 rekenen. Dat kost je dus 3 liter benzine, a 1,45? Dan moet het verschil per keer boodschappen dus al meer dan 4,35 zijn wil je quitte spelen. Om er werkelijk wat aan over te houden zou het dus al 6 volle euries moeten schelen, en dan nog rij je 30km om anderhalve eurie te verdienen. Als je een keer voor het halve jaar frisdrank inslaat zal dat dus lonen, als je iedere keer voor je normale karretje proviand op en neer gaat kan ik het me echt niet voorstellen. Overigens mag men in Duitsland veel meer kleurstoffen aan het vlees toevoegen dan in Nederland, dus het ziet er vooral beter uit. Al het goedkope vlees is dezelfde rotzooi. Heb zelf genoeg vlees in de rondte gereden om te weten waar dat koetje geloeid heeft, zeg maar ![]() | |
Marco001 | woensdag 24 november 2010 @ 15:47 |
Wij wonen c.a 30 km van de grens af, maar komen ook regelmatig wel in Duitsland: Pepsi voor 50 cent per 1.5 liter fles.. wij kopen dan direct ook voor opa/oma, dus 5 6-packs.. is 30*0.50(pepsi is hier rond de 1 euro geloof ik) Dan scheelt het al 15 euro.. Dan heb je die 3 euro aan gas er echt wel weer uit. | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 15:56 |
ik rij op lpg dus qua kosten valt het mee. de planning is dan ook wel om 2 keer tot 3 keer per maand naar de duitse supermarkten te gaan. en mijn vriendin woont vlakbij kleve dus ook een goed excuus haha! is er geen strengere wetgeving en controle op vlees in duitsland? | |
Bartholomeus | woensdag 24 november 2010 @ 16:08 |
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaald ![]() De wetgeving in en controle op de vleessector in Duitsland is een stuk minder streng dan hier in Nederland. Wel eens van de Gammelfleischaffaire gehoord? En probeer hier in NL eens zonder witte jas zo'n bedrijf binnen te lopen, je wordt er zowat met een honkbalknuppel uitgeslagen. In Duitsland zijn ze er ook niet gek op, maar doen ze een stuk minder moeilijk. Ik heb wel eens in m'n doodnormale chauffeurskloffie en met een bak pleur in de hand tussen de halve varkens en koeien doorgelopen, en dat was niet bij een of ander klein duister bedrijfje maar bij een internationaal bekend concern ![]() Sowieso is men in Duitsland met de kleur- geur- en smaakstoffen gemakkelijker dan in Nederland. Waarom denk je dat de Duitse Fanta zo veel geler en smaakvoller is dan de Nederlandse? ![]() | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 16:17 |
nee nog niet over gehoord. ga er even voor googlen. ik had er toch een ander beeld van. helaas. | |
Sjoegerd | woensdag 24 november 2010 @ 19:33 |
Ha daar komt dat dus door ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 10:55 |
Bijna op de 111.111km ![]() Hopen dat ik er op let en een foto kan maken ![]() | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 12:21 |
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 12:38 |
En 123.456 gemist zeker? ![]() | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 12:41 |
Oh ja idd.. helemaal vergeten dat dat nog zelfs een betere optie was ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 25 november 2010 @ 12:54 |
Hoe lang duurt een grote beurt ![]() ![]() | |
Marco001 | donderdag 25 november 2010 @ 12:58 |
Net fototje gemaakt van 123.123 ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 14:36 |
Ik had ooit een Opel Astra F. Wit, met kofferbak. Kekste kilometerstand ooit in dat ding: 333.666 en de dagteller op 444 ![]() | |
Marco001 | donderdag 25 november 2010 @ 15:02 |
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 15:18 |
Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigen ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 15:19 |
Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diploma ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 15:35 |
Dan is het dus geen kiene recruter ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 15:36 |
Die zijn er blijkbaar niet veel dan. | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 15:48 |
Ben je er al geweest ondertussen? ![]() Haha leuk! ![]() Wat studeer je, het klinkt namelijk een beetje als MER ![]() | |
Marco001 | donderdag 25 november 2010 @ 15:50 |
Daarom, Zelfs bij recruiting bedrijven is mij er nooit om gevraagd.. | |
Marco001 | donderdag 25 november 2010 @ 15:50 |
Close, BI ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 25 november 2010 @ 16:03 |
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen? ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 16:03 |
Als het maar niet eerder dan zaterdagmiddag is ![]() Zul je zien dat er zaterdagochtend een dik pak ligt als ik moet gaan vliegen ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 16:07 |
Laat maar komen die witte zut ![]() | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 16:10 |
Hier in Polen heeft het al gesneeuwd. Heb vanmorgen heerlijk alle sneeuw van mijn auto mogen krabben. ![]() ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 25 november 2010 @ 16:11 |
Ik zie het echt totaal niet zitten, het stapvoets rijden over 60km/u wegen staat me nog helder voor de geest ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 16:14 |
Ik vind dat juist wel lache. Al die lui die er bang voor zijn verplicht binnen blijven, zodat ik fijn door de zooi kan baggeren ![]() | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 16:17 |
Ik vind het stiekem wel een beetje eng. Ik heb dus geen winterbanden en heb ook niet echt de mogelijkheid om ze aan te schaffen hier in Polen. Dat zou betekenen dat ik dan mijn zomerbanden weg moet gooien en dat vind ik ook zonde.. Daarnaast is dit mijn eerste winter met mijn micra, dus ik heb echt geen idee hoe hij op echte sneeuw reageert. Ik weet trouwens ook niet of hij met super koud weer altijd zal starten, vanochtend was dat in ieder geval geen probleem ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 16:19 |
Als ie bij temperaturen rond het vriespunt gewoon vlot start, zal het verder niet zo'n probleem zijn. Ook zonder winterbanden zal het allemaal best gaan, zolang je maar niet door de sneeuw moet. Op de natte weg ed is het echt geen probleem ![]() | |
Marco001 | donderdag 25 november 2010 @ 16:21 |
Ja lchen, vanavond op mijn zomerbandjes naar Leeuwarden en rond 22.00 terug, Morgen rond 12.30 naar leeuwarden, en zaterdag komen de winterbanden er pas onder, + achter amper nog profiel, dus dat word lekker handrem bochtjes maken vannacht. ![]() | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 16:21 |
Ik denk ook wel dat meeste wegen hier goed losgereden worden. Hier zal waarschijnlijk de sneeuwval wat extremer zijn dan gewend. Waarschijnlijk erger dan afgelopen jaar in NL ![]() | |
vannelle | donderdag 25 november 2010 @ 17:03 |
Lekker slim in deze tijd van het jaar wanneer het vaker nat is dan droog..... Jeej, dit topic staat eindelijk in mijn AT zonder dat ik een ordinaire tvp heb gemaakt. ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 25 november 2010 @ 18:16 |
Net opgehaald ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 18:39 |
Vaake bu'j te bange ![]() | |
08gnoT. | donderdag 25 november 2010 @ 18:42 |
Kan ik m'n auto gewoon bloot aan straat laten staan van de winter? Zo'n hoes is toch alleen maar slecht door condens en nattigheid eronder, lijkt me? Maar nu komt er wel allelei strooizout tegenaan. In de garage is maar plaats voor 1 auto, en parkeervakken zijn er niet | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 18:45 |
Laten staan als in overwinteren? Of laten staan als in 's nachts? Als het ding moet overwinteren zou ik een stalling proberen te fixen, als het alleen voor 's nachts is maakt het niks uit. Tijdens het rijden komt er ook zout, zand en god mag weten wat tegenaan. Kenniehebbeh ![]() | |
Purdey | donderdag 25 november 2010 @ 19:15 |
Ten eerst 08gn0t: Ik kan elke keer weer minimaal een halve minuut gefacineerd naar je UI kijken ![]() ![]() Vanmorgen lag er al wat natte sneeuw op mijn auto ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:17 |
Kom je wat te kort meid? ![]() | |
Purdey | donderdag 25 november 2010 @ 19:20 |
![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:21 |
Zeker wel, ik had zin om een lompe opmerking te maken ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 19:21 |
Chauffeurshumor, past wel in dit topic ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 25 november 2010 @ 19:22 |
![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:22 |
Dat is ook nog een excuus inderdaad ![]() ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:23 |
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 19:25 |
Mijne is aan het overlijden volgens mij ![]() ![]() | |
Purdey | donderdag 25 november 2010 @ 19:26 |
Dat is geen chauffeurshumor, dat is een slecht soort humor als excuus gebruiken. Überhaupt vrachtwagenchauffeurs, buik tegen het stuur en dan verlekkerd lachen naar al het vrouwelijk volk wat er voorbij rijdt ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 november 2010 @ 19:27 |
CCR is ook tof voor in de auto ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 25 november 2010 @ 19:29 |
Ik heb die muziek afgelopen week voor m'n moeder gedownload ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 november 2010 @ 19:31 |
Muziek van vroeger is veel toffer dan de meeste huidige meuk ![]() | |
Purdey | donderdag 25 november 2010 @ 19:34 |
Zit net te zoeken naar koerierswerk. Zie ik dat je bij Selektvracht je eigen auto moet gebruiken, een tegemoetkoming krijgt in de benzine/onderhoud, en dan 0,60 per bezorgd pakket krijgt ![]() Je krijgt een tegemoetkoming, dus je krijgt niet eens al je onkosten vergoed, en dan krijg je een kutbedrag van 0,60 voor een pakket. Als je 20 doet, verdien je 12 euro. En meer dan 20 pakketten kunnen niet eens in mijn micra, áls het er al inpast ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:35 |
You sayin' you don't like my skills? ![]() ![]() ![]() En met m'n 84 kilootjes op 1.86m zit ik dus niet met m'n buik tegen het stuur hmmkay ![]() Zullen we het eens over vrouwen en auto rijden hebben hmm? Nog zo'n vooroordeel ![]() | |
08gnoT. | donderdag 25 november 2010 @ 19:39 |
Ik maak alle vooroordelen waar ![]() | |
gateway | donderdag 25 november 2010 @ 19:46 |
hmmzz, van de 123456 heb ik ook een foto, eens van de telefoon halen ![]() Verder mag de sneeuw komen, afgelopen weekend alle vloeistoffen gecontrolleerd & aangevult, auto van binnen schoongemaakt en wintersloffen (naja sloffen... 155/70/R13 oid) eronder ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 19:57 |
Ik ben overigens wel maar parttimert hoor, heb het 6 jaar geleden anderhalf jaar fulltime gedaan en toen ging ik weer studeren ![]() ![]() | |
08gnoT. | donderdag 25 november 2010 @ 20:01 |
Alleen voor 's nachts, of ja altijd als er niet in gereden wordt. Zal van de winter als het glad is, ook wel eens een hele week zijn. Dan laat ik hem fijn op z'n huidige plekje staan van de winter ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 20:04 |
Zoiets moet je sowieso niet gaan doen met je eigen auto ![]() Ik zou hem eens in de 2 a 3 weken gewoon eens afspuiten, ook in de wielkasten en dergelijke. Dan overleeft hij het wel hoor ![]() | |
08gnoT. | donderdag 25 november 2010 @ 20:06 |
Ik zat ook te kijken bij selektvracht toevallig, ik had een mail gestuurd wat die tegemoetkoming nu inhoudt, maar geen reactie gehad ![]() Schoonspuiten doe ik nu sowieso al wel, gewoon even met de tuinslang erover. Komt wel goed dan hopelijk ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 20:07 |
Hoeveel zit je nog op de weg? (in de vrachtwagen dan ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 20:13 |
Op zaterdag, af en toe in verloren momenten zoals tussen kerst en oud&nieuw. Twee jaar geleden in die periode ff op en neer geweest naar Guadalajara bijvoorbeeld, zie de tweede foto ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 20:22 |
Deze Guadalajara lijkt me niet echt toch? | |
monsterd. | donderdag 25 november 2010 @ 20:24 |
Dat is de moeite nog niet eens waard.. Raar dat je met je eigen auto het moet doen..
![]() Ja samson en gert vooroordelen ja ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 21:57 |
Vrij gebruikelijk hoor, in dat wereldje ![]() Het zijn vaak koeriersbedrijven die dit erbij doen, dat ze iig een gegarandeerde bron van inkomsten hebben. Bij de TPG namen ze ook het liefst zulk soort mensen aan, dat kost een stuk minder dan dat je ze zelf moet voorzien van auto's ed ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 22:07 |
Muhaha, hoe vet zou dat zijn ![]() ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 22:12 |
Dat wel ja, maar rijden vanaf hier naar Mexico wordt een beetje lastig! ![]() Maar naar Spanje is ook een leuk tripje zeg! Het lijkt me op de een of andere manier heel relaxed om in zo'n combinatie te rijden ![]() Maargoed, aan de andere kant denk ik dat ik er een mooier beeld heb dan dat het daadwerkelijk is ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 25 november 2010 @ 22:21 |
Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgende ![]() ![]() ![]() | |
L0we | donderdag 25 november 2010 @ 22:32 |
Ja, dat zijn dan wel de scherpe randjes die het minder leuk maken... Het lijkt me inderdaad een mooi vak (al zou ik het niet willen beoefenen ![]() |