Dat klinkt goed!quote:Op zondag 21 november 2010 20:21 schreef Bargehassus het volgende:
Inderdaad met M-pakket. Het volgende zit er zo'n beetje op aan extra's, met excuses voor het af en toe wollige taalgebruik. Uit het instructieboekje.
* Neerklapbare achterbank (ja, volgens mij echt een optie)
* Bekerhouders (ja, ook echt waar een optie)
* Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
* Elektrisch bedienbare, verwarmbare en verwarmde buitenspiegels "met stoeprandautomatiek"
* Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
* Elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met memory
* Elektrisch bedienbaar zonneschermrouleau (spelling cf instructieboekje) voor de achterruit
* Automatisch dimmende binnenspiegel
* Instapverlichting
* Automatische rijlichtbesturing (licht gaat automatisch aan en uit wanneer de auto dat goeddunkt)
* Comfortvergrendeling
* Regen- en lichtsensor
* Bi-xenon met bochtverlichting
* PDC voor en achter
* Spraakgestuurde navigatie met TV-functie
* Bluetooth
* Adaptieve cruisecontrol
* Adaptive Front Steering
* Bandenspanningscontrolesysteem (maar ik meen dat dat standaard is bij RFT's)
BMW's zijn lekkerquote:Op zondag 21 november 2010 20:28 schreef Bargehassus het volgende:
Het is inderdaad een handbak. Voor mij een voordeel. Leer heb ik niet, maar stof-alcantara. Kleur interieurlijsten is volgens mij gewoon het standaard aluminiumkleurige.
't Is echt een lekkere auto.
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.quote:Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
EDIT: Mijn huisgenote heeft voorgesteld om volgend weekend naar Duitsland te gaan om te racen tussen haar Golf V GTI en mijn BMW 535d
Ze is blijkbaar trots op haar snelle hatchback
Zal niet gebeuren (hoop ik)quote:Op zondag 21 november 2010 20:36 schreef Sygnus het volgende:
[..]
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.
Niemand?quote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef Grielen het volgende:
Mijn accu is 16 jaar oud.(btw:) Deed het vorige winter perfect, maar nu duurt het starten soms een tel langer dan normaal.
Is dit reden voor zorgen? Aangezien ik best wel afhankelijk ben van m'n wagentje?
Sorry, ik heb er geen verstand van. Maar als ie het al 16 jaar goed doet, tja, waarom dan vervangenquote:
40 km als ik moet werken (6.30 vertrekken), en 100 km als ik naar school moet. OV is geen optie.quote:
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen.
Daar staat dan wel tegenover dat ik per maand nog geen ¤600 netto kwijt bent voor de lease.
Ik dacht van wel jaquote:Op zondag 21 november 2010 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)
Niet verplicht, je verzekering zal alleen niet vergoeden als je zonder winterbanden in winterse omstandigheden een ongeluk krijgt.quote:
Kan zijn dat dat het eerste teken van overlijden is. Kan ook zijn dat het komt omdat het nu kouder is, en dat hij daarom minder snel start. Bij twijfel: vervangenquote:
Nogal...quote:Op zondag 21 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.
Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder.
Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...
Al met al een apart weekend...
Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe komquote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Zo hoort het ook eigenlijk vind ikquote:Op zondag 21 november 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor
Goed bezigquote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder
Kleber's gekocht..
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)quote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig. Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn
.
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierquote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebbenquote:Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierBeetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben
Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'nquote:
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.
En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |