 
		 
			 
			
			
			Nogal...quote:Op zondag 21 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.
Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder.
Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...
Al met al een apart weekend...
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
 
			 
			
			
			Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe komquote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Zo hoort het ook eigenlijk vind ikquote:Op zondag 21 november 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor
 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Goed bezigquote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder
Kleber's gekocht..
 . Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn
. Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn  .
.
											 
			 
			
			
			dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)quote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig. Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn
.
 
			 
			
			
			Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierquote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
 Beetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben
 Beetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 ) en dan vrijdag hem wee rophalen...
  ) en dan vrijdag hem wee rophalen... 
			 
			
			
			Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebbenquote:Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierBeetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben
 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'nquote:
 (16 jaar doen met een accu van 100E ipv 17 jaar). Dat zou ik wel voor een betrouwbaar startende auto over hebben
 (16 jaar doen met een accu van 100E ipv 17 jaar). Dat zou ik wel voor een betrouwbaar startende auto over hebben 
 
			 
			
			
			
 Ik vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden
 Ik vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden  Ach, het lukte
 Ach, het lukte 
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.
En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
 of het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
 of het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Laat de sneeuw maar komen! Ik ben dr klaar voorquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren
 
 Ik doe het met mijn diesel ook veel, zeker binnen de bebouwde kom. Het zal niet echt slecht zijn voor je auto ofzo, zolang je af en toe ook wat meer toeren maaktquote:Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staanIk vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden
Ach, het lukte
Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet.
 .
.
											 
			 
			
			
			Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpof het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
 
											 
			 
			
			
			En daarvan ontgaat me de logicaquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn
 
											 
			 
			
			
			Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En daarvan ontgaat me de logica

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |