Nogal...quote:Op zondag 21 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.
Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder.
Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...
Al met al een apart weekend...
Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe komquote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Zo hoort het ook eigenlijk vind ikquote:Op zondag 21 november 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor
Goed bezigquote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder
Kleber's gekocht..
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)quote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig. Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn
.
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierquote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebbenquote:Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierBeetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben
Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'nquote:
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.
En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
Laat de sneeuw maar komen! Ik ben dr klaar voorquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren
Ik doe het met mijn diesel ook veel, zeker binnen de bebouwde kom. Het zal niet echt slecht zijn voor je auto ofzo, zolang je af en toe ook wat meer toeren maaktquote:Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staanIk vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden
Ach, het lukte
Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet.
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpof het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
En daarvan ontgaat me de logicaquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En daarvan ontgaat me de logica
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpof het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden danquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
Zo heb ik het nog niet bekeken. Nou is nu nog de vraag waar zit de grens, maar dat zal wel per auto & omstandigheden drastisch verschillen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
Nee die zat er niet inquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.
Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch?
Oh haha dan zal het een gok blijvenquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nee die zat er niet indus ik zou het niet weten.
Krabben? Gelukkig hoefde ik dat niet vanmorgen. Ik was alleen maar heel brakquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Voor een hele ingewikkelde verklaring: *klik*quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.
Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch?
[..]
Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden dan
Ik heb al een dag eerder sneeuw hier in Polen! Het is hier trouwens ook ontzettende pokkeweer, dat was het iig gisteren niet in Nederland.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is die sneeuw al bijna zeker dan? Donderdag toch? Wordt nog wat, auto heeft dan net een grote beurt gehad maar aan winterbanden begin ik niet. Wordt mij iets te duur dan. Ben benieuwd of ik de beurt nog ga merken op het verbruik
Half7 al?quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Euro master is duur hoor..; Zou ik 500 euro kwijt zijn, ben nu maar 300 euro kwijt..quote:Op maandag 22 november 2010 21:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Godver, gaat weer lekker vanavond. Eindelijk de polo weer op zn pootjes.. linker band voor zacht/lek, niet meer op te pompen?
Nouja, reserve band gepakt.. ook zacht en wil niet meer vol...
Geen testrit vanavond
Morgen langs de euromaster ermee, gelijk informeren wat 4x 175 50 R13 bandjes om mn lm velgen leggen kost.
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoorquote:Op maandag 22 november 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebben
Ik ben net wakker, muhahahaquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit weekend eens gereden in een Citroën C1, vond het nog verrassend lekker rijden voor zo'n klein wagentje, alleen wel wat probleempjes met drempels gehad omdat het ding nogal zwaar beladen was
Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitterquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ikquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitter![]()
Alleen had ie dat nooit gehaald met die belading
Maar hij kwam nog verrassend goed van zijn plek vond ik. Wel erg gevoelig op de snelweg, reageerde op veel kleinere stuurbewegingen dan ik gewoon ben.
Jaaaquote:
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ik
chille dagen danquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Purdey het volgende:
[..]
JaaaMaar was om 14:00 klaar
![]()
Als er daarna niet ineens een stormvloed aan koffie drinkende mensen was gekomen, nu mocht ik pas om half 3 weg. Overwerken![]()
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
chille dagen dan
ik doe 5:30 opstaan en +- 18:00 uur thuis
oowquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5Ben ik rond half zes thuis. Vermoeiend hoor, dat wel
157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaanquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:21 schreef Zetslet het volgende:
[..]
157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |