http://link.marktplaats.nl/399185863 Beetje veel, 6.50 voor een waarschijnlijk gebrande cd, maar het is watquote:Op woensdag 24 november 2010 12:31 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mitsubishi Lancer, model 1996-2001
[..]
Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type.
Hier heb ik denk ik ook wel wat aanquote:Op woensdag 24 november 2010 12:41 schreef Piles het volgende:
Op nieuwsgroepen staat er ook 1 denk ik30MB, dus ben 'm ff online aan het zetten
Hij is wel in het Engels.
http://piles.nl/hosting/lancer_EN.zip
Nog een tip: Je kan je auto 2 maanden van tevoren al laten keuren. Ik maak altijd een afspraak voor een voorkeuring, waar mn garagist de auto langsloopt, de verschillende punten noteert, en mij het werk vervolgens laat doenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Geen concrete dingen, want alles werkt goed nuAlleen andere speakers, zou ik zo kunnen bedenken, maar dat is nog niet echt iets autotechnisch. Maar stel dat er bij de APK iets tevoorschijn komt..
Ligt eraan hoe dicht je bij de Duitse grens woont he? Je moet er ook 2 keer heen als je pech hebt, 1 keer voor het uitzoeken en bestellen, en nog een keer voor het monteren. Bovendien vraag ik me af of je dan uiteindelijk wat bespaard hebt hoor, al woon je vlak aan de grens. Je bent er immers ook een hoop tijd mee kwijt. Een beetje rondshoppen voor bandjes is nooit verkeerd, maar het loont zich denk ik niet om er ik weet niet hoeveel kilometers voor te rijdenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef winterstorm666 het volgende:
scheelt het trouwens veel om winterbanden in duitsland te halen dan in nederland?
Bedenk wel dat je 15km x 2 = 30km moet rijden daarvoor. En dan ga ik er vanuit dat de supermarkt direct over de grens zit. Op korte afstandjes verbruikt een auto meer dan dan hij gemiddeld zou doen, dus laten we eens 1 op 10 rekenen. Dat kost je dus 3 liter benzine, a 1,45? Dan moet het verschil per keer boodschappen dus al meer dan 4,35 zijn wil je quitte spelen. Om er werkelijk wat aan over te houden zou het dus al 6 volle euries moeten schelen, en dan nog rij je 30km om anderhalve eurie te verdienen. Als je een keer voor het halve jaar frisdrank inslaat zal dat dus lonen, als je iedere keer voor je normale karretje proviand op en neer gaat kan ik het me echt niet voorstellen. Overigens mag men in Duitsland veel meer kleurstoffen aan het vlees toevoegen dan in Nederland, dus het ziet er vooral beter uit. Al het goedkope vlees is dezelfde rotzooi. Heb zelf genoeg vlees in de rondte gereden om te weten waar dat koetje geloeid heeft, zeg maarquote:Op woensdag 24 november 2010 15:12 schreef winterstorm666 het volgende:
thankxs ik ga toch eens langs de bandenboer.
en ik ga er geen boodschappen topic van maken hoor, maar het scheelt voor heel veel boodschappen en vooral kwaliteit vh vlees.
frisdrank ook, alleen koffiepads zijn drie keer zo duur.
en aangezien ik niet erg financieel gezegend ben loont het toch de moeite.
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaaldquote:Op woensdag 24 november 2010 15:56 schreef winterstorm666 het volgende:
ik rij op lpg dus qua kosten valt het mee.
de planning is dan ook wel om 2 keer tot 3 keer per maand naar de duitse supermarkten te gaan.
en mijn vriendin woont vlakbij kleve dus ook een goed excuus haha!
is er geen strengere wetgeving en controle op vlees in duitsland?
Ha daar komt dat dus doorquote:Op woensdag 24 november 2010 16:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaald
De wetgeving in en controle op de vleessector in Duitsland is een stuk minder streng dan hier in Nederland. Wel eens van de Gammelfleischaffaire gehoord? En probeer hier in NL eens zonder witte jas zo'n bedrijf binnen te lopen, je wordt er zowat met een honkbalknuppel uitgeslagen. In Duitsland zijn ze er ook niet gek op, maar doen ze een stuk minder moeilijk. Ik heb wel eens in m'n doodnormale chauffeurskloffie en met een bak pleur in de hand tussen de halve varkens en koeien doorgelopen, en dat was niet bij een of ander klein duister bedrijfje maar bij een internationaal bekend concern
Sowieso is men in Duitsland met de kleur- geur- en smaakstoffen gemakkelijker dan in Nederland. Waarom denk je dat de Duitse Fanta zo veel geler en smaakvoller is dan de Nederlandse?
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte nietquote:Op donderdag 25 november 2010 10:55 schreef Piles het volgende:
Bijna op de 111.111km
Hopen dat ik er op let en een foto kan maken
En 123.456 gemist zeker?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet
Oh ja idd.. helemaal vergeten dat dat nog zelfs een betere optie wasquote:
Net fototje gemaakt van 123.123quote:Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet
Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigenquote:Op donderdag 25 november 2010 15:02 schreef Marco001 het volgende:
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing(en op taal had ik ook voldoende
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |