quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden wordenquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Vanmiddag bij de euromaster geweest. 500+ euro dus tja.. not gonna happen there..
Hij vond 175 50 R13 een apparte maat..
Overigens denk ik dat ik voor Dunlop SP Sport 2000 ga.
Bij de kwikfit kan ik deze voor 377 euro krijgen incl montage en balanceren.. ( en gratis remmen check![]()
)
Op autobandenmarkt kosten deze banden los 250 incl btw en verzenden..
Lokale garage vraagt 20 per wiel voor montage en balanceren dan...(vind dit best duur overigens..)
In mijn ogen lijkt Kwikfit mij zo gek nog niet..
Zeker niet omdat Dunlop's niet de goedkoopste zijn maar wel erg goed.. 30.000 km ongv.
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwartquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijk
Vind ik de Aygo leuker om te zien, en dat is zo'n beetje dezelfde auto
Een C6 Citroen is ook best tofquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden![]()
Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede grip op droog en nat
- Weinig gevoeligheid voor aquaplaning
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig
[..]
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart
Ik zou ook wel een ds3 willen, rijden absurd goed, helemaal in sportversie...quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden![]()
Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede grip op droog en nat
- Weinig gevoeligheid voor aquaplaning
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig
[..]
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart
Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:34 schreef Mattor het volgende:
[..]
Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.
En daarbij zaten ze bij de prijs van de auto in.. En nog zo goed als nieuw, dus kan er misschien wel 2 winterbandenseizoenen mee doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoorEvengoed, als ik dus nieuwe banden moest uitzoeken werden het geen vredesteins
[..]
Ik ben net wakker, muhahaha
Mjah, 13" is een rare maat aan het worden, maar met 14" moet je bang zijn dat de wielomtrek te groot wordt, als in, dat de kilometerteller te weinig gaat aangeven. Of je moet een redelijk platte band nemen, wat het weer een rare maat maaktquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Over die winterbanden, 330 is nog best veel vind ik, voor zo'n (redelijk standaard) maat..
Kan je ook 14"van kopen met velgen.. Moet wel lukken voor die prijs dacht ik...
boutjes losdraaien voor gevorderdenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een karwei zeg, de cylinderkoppen van een dwarsgeplaatste V6 halen.
Ja je blijft losdraaienquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
boutjes losdraaien voor gevorderden
Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
boutjes losdraaien voor gevorderden
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten..quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussen
Dat zou typisch iets voor mij zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten..
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgavequote:Op dinsdag 23 november 2010 21:52 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dus
Ik heb het zelf ook niet geprobeerdquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgave
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maarquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat zou typisch iets voor mij zijn
Kan het verschil tussen de teller en de échte km-stand zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:17 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook niet geprobeerd
Ik dacht dat het een echte test van autoweek was, maar het is een myreview: http://www.autoweek.nl/autoreview/17590/Mitsubishi-Lancer-13-GLXi
En op het mitsubishiforum ook een paar die het melden, maar dan is het inderdaad niet zo 'officieel' als ik dacht.
Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid benquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maar
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oudquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb vooralsnog zwart/gele schroevendraaiers
Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehadquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |