quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:21 schreef WD.40 het volgende:
@beertender; bedankt voor je reactie. Ik heb ooit de 10k training van Evy gelopen, waar dergelijke lessen ook in voor kwamen. Ik heb ondertussen de 10k van Nike+ voor intermediate 1 (1 nivo boven beginner) erbij gepakt. Ook hier komen intervaltrainingen in voor. Mss moet ik die maar eens gaan doen.
Heeft iemand trouwens ervaringen met de Nike+ app voor de iPhone? Mijn Nike+ sportband + sensor is kapot en voor zover ik het goed begrepen registreert de app alleen de gelopen routes (met snelheid e.d.), maar kan deze niet gekoppeld worden aan de trainingschema's, goals etc. van Nike. Klopt dit? Want in dat geval is het niet echt een toevoeging op de Runkeeper app, welke ik tegenwoordig gebruikt.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:20 schreef annoh het volgende:
Nou mijn tapering gaat fantastisch: ik heb al een week niet gelopen. Het is er door allerlei gedoe niet van gekomen. Hoewel ik overtraining hierdoor natuurlijk wel kan voorkomen raak ik er nu toch wel van in de stress. Ik ben van plan deze week nog 3 keer kort (5-10k) te gaan, en hoop dat een week niet lopen me niet gaat opbreken tijdens de marathon. Zijn er nog doorgewinterde marathonlopers in de zaal die me gerust kunnen stellen?
@jdekok, supercoole foto!
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Amsterdam toch?
Volgens mij maakt het echt niet uit als je de 2 weken voor een marathon niet traint, ik heb sowieso de week ervoor niet getraind. Je conditie raak je echt niet kwijt in 2/3 weken
Haha het hele topic mijn kop erin! Leuk idee.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:47 schreef annoh het volgende:
Ik heb een toevoeging aan de OP in het leven geroepen: de Userfoto van de maand het topic. Vinden jullie t wat?
ja zag het ook net, te veel uit 2009quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:53 schreef Woodpecker het volgende:
De 'waar wij aan meedoen/meededen' in de topicstart mogen ook wel eens aangepastNu maar eens een klein duurloopje ter voorbereiding op volgende week zondag!
Een doorgewinterde marathonloper ben ik niet bepaald met een marathon pas gelopen, maar het is belangrijk om goed uitgerust aan de marathon te beginnen. Een weekje niet lopen is niet heel erg.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:20 schreef annoh het volgende:
Nou mijn tapering gaat fantastisch: ik heb al een week niet gelopen. Het is er door allerlei gedoe niet van gekomen. Hoewel ik overtraining hierdoor natuurlijk wel kan voorkomen raak ik er nu toch wel van in de stress. Ik ben van plan deze week nog 3 keer kort (5-10k) te gaan, en hoop dat een week niet lopen me niet gaat opbreken tijdens de marathon. Zijn er nog doorgewinterde marathonlopers in de zaal die me gerust kunnen stellen?
geweldige ontknopingquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:35 schreef annoh het volgende:
Hier kun je de marathon van Chicago kijken: http://www.nbcchicago.com(...)erica-104647219.html
Prachtig hé!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:39 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
geweldige ontknopingWanjiru, wat een baas
Niet doen, tenzij je in het wedstrijdvak mag starten. Anders kan je slalommen tussen de schoolkinderen en huisvrouwen met omgeknoopte capuchontruien.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:58 schreef beertenderrr het volgende:
Volgende keer meedoen, toch net wat leuker dan kijken.
volgend jaar heb ik een wedstrijdlicentiequote:Op zondag 10 oktober 2010 16:52 schreef koeii het volgende:
[..]
Niet doen, tenzij je in het wedstrijdvak mag starten. Anders kan je slalommen tussen de schoolkinderen en huisvrouwen met omgeknoopte capuchontruien.
Top gedaan, eerste halve en direct onder de 2 uur lopen beloofd wat!quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:44 schreef Jeter het volgende:
1:58 op de halve marathon van Eindhoven gister! Mijn eerste halve marathon, dus ik ben tevreden. Het was ontzettend warm. Normaal neem ik nooit drinken mee tijdens trainingen, maar heb nu bij iedere drankpost wat te drinken gepakt. Op 5km en 10km punt zat ik ver onder mijn schema van 5:30 per km, dus daarna heb ik flink in moeten leveren. En inderdaad, de Tongelresestraat leek geen einde aan te komen. Collega had me dat ook al gezegd.
Verder echt een ontzettend leuk evenement!
Wow, da's rap. Wat is je PR op de halve? Wat had je voor die tijd willen lopen? 'k vertrek zondag (a'dam) voor het eerst op een 1:29:58 schema. Kapot zal ik wel gaan. .:)quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef jde_kok het volgende:
Mijn eindtijd was 7 minuten sneller dan vorige week en was 1:35:42. Had vooraf gehoopt een PR te lopen, maar had na 6km al door dat dat er niet inzat. Eerste 5 gingen heerlijk in een tussentijd van 20.53. Nadeel was dat het druk was en ik veel mensen moest inhalen door de berm etc. In Woensel kregen we echter de wind en zon vol op de kop. Heb wat gas teruggenomen om mezelf niet kapot te lopen. Heerlijk genoten van het vele publiek (helaas waren ze niet zo enthousiast als normaal). Toen ik rond de 11 km doorhad dat een PR lastig zou worden ben ik een tandje lager geschakeld en heb ik geprobeerd lekker door te lopen. Helaas was het punt vanaf de Tongelresestraat richting Dommelstraat weer een kwelling. Jaar in jaar uit gaat het daar mis, hoe komt dat toch? Doorkomst op het Stratum was weer grandioos. In het laatste stukje kwam een ex clubgenootje nog langsgedenderd, maar gelukkig kon ik haar er nog uitsprinten. Wel liep ze een mooi PR, klasse hoor! Na mijn finish snel richting de Lemp gelopen en de Trappistjes na afloop smaakten goed.
Ik vertrek zondag op een 1:35 schema, mocht ik ergens nog wat over hebben dan ga ik voor 1:30. Maar die 'versnelling' wil ik pas inzetten na de 10kquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:58 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
Wow, da's rap. Wat is je PR op de halve? Wat had je voor die tijd willen lopen? 'k vertrek zondag (a'dam) voor het eerst op een 1:29:58 schema. Kapot zal ik wel gaan. .:)
qua tijd is het alleen maar positief, je gaat de heuvels niet alleen op maar ook af waarbij je weer tijd wint. Mits je niet in de file staat of moet slalommen om groepjes vrouwen in gecoordineerde outfitjes die de hele weg blokkeren........quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:05 schreef Woodpecker het volgende:
Heb me zojuist ook ingeschreven voor de 7heuvelenloop. Streeftijd is een ronde anderhalf uur, wat ik normaal als training ook loop, maar daar zitten vaak geen heuvels in![]()
Het is zeker erg druk, voor het lopen zelf kun je beter een kleinere wedstrijd uitzoeken. Voor dat je gestart bent zijn de Kenianen alweer binnen. Ik vind het wel leuk, start is 500 meter hier vandaan en lekker aan het trainen geslagen met een vriend die anders nooit serieuzer was gaan hardlopen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
qua tijd is het alleen maar positief, je gaat de heuvels niet alleen op maar ook af waarbij je weer tijd wint. Mits je niet in de file staat of moet slalommen om groepjes vrouwen in gecoordineerde outfitjes die de hele weg blokkeren........
de 7H is me echt te druk
BTW ik ben as zondag de hele dag ingeschakeld als vrijwilliger bij de kleding inname/afgifte bij marathon Adam
Toch blijft het niveau enzo wel bizar bij de 7H vind ik, want was echt 1500e vorig jaar met 1:03 of zo, terwijl je dan met andere wedstrijden meestal wel wat verder naar voren eindigt als je > 14 km/h loopt. Plus dat ik vind dat ze moeten doen dat je een bewezen tijd hebt gelopen op de 15 kilometer, want volgens mij zijn er echt veeel mensen die zoiets invullen van 'ja, uurtje of zo doe ik er denk ik over!' en die haal je dan na 2 kilometer al in terwijl ze stilstaan of zo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:19 schreef beertenderrr het volgende:
ik stond vorig jaar bij de zevenheuvelenloop in het 2e startvak achter de wedstrijdlopers volgens mij, toen was het best wel goed te doen. Kon overal goed doorlopen. Maar daar heb je natuurlijk ook geen rijen vrouwen die denken dat het de 4daagse is ipv de zevenheuvelenloop.
Met Karvonen kom ik op iets van 10 slagen hoger uit komen en ik denk dat dat voor mij iets te hard is op de lange langzame duurlopen. Op de intensiviteit die ik nu loop vind ik ze wel lekker lopen. Kortere loopjes doe ik ook vaak in een hoger duurlooptempo. Trimlopen/wedstrijden/tempolopen zijn natuurlijk ook belangrijk, maar die moet je niet elke week doen. Er zijn ontzettend veel verschillende schema's en ideeën over het hardlopen, maar een belangrijk punt bij elk trainingsschema is de variatie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef DeeBee het volgende:
Vind je die 75% ook wel overeenkomen met de intensiteit voor dat soort loopjes?
Want voor mij persoonlijk vind ik dat geen goede graadmeter (is ook per lichaam anders natuurlijk), waarden van Karvonen berekening vind ik beter overeen komen, dus voor extensieve uithouding (zo 75% intensiteit dus) onder 170 bij mijzelf (.75*(HRmax - HRrust) + HRrust), vandaag ook zo gelopen.
Ben het wel eens met wat BB-Pieter laatst ook zei dat veel en genoeg trainingen op lagere intensiteit wel belangrijk zijn, maar probeer het zelf toch ook wel af te wisselen met trimloopjes/wedstrijdjes, anders merk ik wel dat ik het soms lastig tempo zoeken vind of dat ik wat moeite heb met diepgaan.
Ik loop fijner als ik wat harder loop zoals bij intervallen of tempolopen, omdat de techniek een stuk minder is bij die lage snelheid, maar ik vind het niet vervelend lopen en ervaar het meer als een prettig praattempo waarbij ik niet hoef te hijgen. Hoor van veel mensen dat ze langzaam lopen niet fijn vinden, maar dat heb ik een stuk minder. Elk lichaam verschilt inderdaad.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:49 schreef DeeBee het volgende:
Vroeg het mij meer gewoon af ook wat je gevoel erbij was.
Want merk dat voor mij echt te lage hartslag is als ik onder 150 moet gaan zitten of iets... Komt ook wel wat voor inspanning je gewend bent en verschilt ook per lichaam wel ja!
Variatie is vooral belangrijk om het ook wel leuk te houden en blessures te voorkomen ja, groot gelijk in.
Ja dat is zo, zijn er ook genoeg die onder het uur finishen nog. Zou mooi zijn als we ons daar in november bij konden voegen, niet waar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Toch blijft het niveau enzo wel bizar bij de 7H vind ik, want was echt 1500e vorig jaar met 1:03 of zo, terwijl je dan met andere wedstrijden meestal wel wat verder naar voren eindigt als je > 14 km/h loopt. Plus dat ik vind dat ze moeten doen dat je een bewezen tijd hebt gelopen op de 15 kilometer, want volgens mij zijn er echt veeel mensen die zoiets invullen van 'ja, uurtje of zo doe ik er denk ik over!' en die haal je dan na 2 kilometer al in terwijl ze stilstaan of zo.
Anyway, laatste keer gelopen voor zondag, 1 uur 20 minuten, ruim 55 minuten met hartslag onder 170 gelopen, laatste stukje wat versneld nog, maar wel ontspannen gehouden. Nu lekker uitrusten tot zondag.
Dat is ongeveer 1.26 per 400 m. Pittig weet ik uit ervaringquote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:55 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ja dat is zo, zijn er ook genoeg die onder het uur finishen nog. Zou mooi zijn als we ons daar in november bij konden voegen, niet waar?Volgens mij is het best haalbaar. Verder dacht ik dat ze de tijden wel controleerden voor de eerste startvakken
maar als je het soms ziet is het idd niet te merken
Elk jaar zie ik al mensen terug naar Nijmegen wandelen als ze net op de helft van het stuk naar Groesbeek zitten.
Net weer terug van atletiektraining. 3x 1200m gelopen. In alle 3 de series zo'n 16,8km/h gemiddeld gelopenHad een jaar geleden niet kunnen bedenken dat ik deze snelheden zou bereiken. Het doel is natuurlijk om dit als basissnelheid op een marathon te hebben ooit, maar dat gaat nog even duren ben ik bang
Wat wordt de streeftijd trouwens? 1:30 haalbaar?
Weet ik, maar dan nogquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:42 schreef beertenderrr het volgende:
komt vanzelfwelke race ga je lopen?
[..]
Dat is niet mijn methode, sterker nog ik heb geen methodequote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:42 schreef beertenderrr het volgende:
komt vanzelfwelke race ga je lopen?
@Kepler, vandaag hebben we volgens jouw methode gelopen. Serie van 2x 800, 2x 600, 2x 400, 2x 200 en tussen elke serie 200 meter rustig wandelen. Eerste van elke afstand was op 10km snelheid, de 2e op 3km snelheid.
hoelang loop je al? Ik loop nu zo'n 3 jaar en ben zelf ook begonnen met snelheden van 11/12 km/h gemiddeld op 10km.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:07 schreef Hinder het volgende:
[..]
Weet ik, maar dan nog. Ik zie gelukkig al vooruitgang. Zorgt bij mij voor meer motivatie
.
Mijn eerste wedstrijd zal de Drechtstedenloop gaan worden (31 oktober). Ben erg benieuwd hoe die 10km zullen gaan.
het leek er enigszins op, dus het is bij deze jouw methodequote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is niet mijn methode, sterker nog ik heb geen methode
Je kunt er beter van worden als je op de juiste intensiteit traint. Enkele jaren geleden begon ik op de baan te lopen en ik liep te hard. Het ging makkelijk allemaal, maar echt vooruit ging het toch niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
Ik liep op ongeveer 90-95% van mijn vermogen. Pas bij de laatste serie en de laatste ronde zat ik er wel redelijk doorheen. Ik denk dat het dan op zo'n soort training nabij het maximale is wat ik er uit kan halen. Verder is er eigenlijk niet zoiets opgegeven als bij jouw training. Het was meer dat de snelle groep 3 rondjes liep en de langzame 2. Het is ook nog een instroomgroep, dus het zal later wel wat specifieker worden (hoop ik). Zodra dat er van komt, kom ik er op terugHoe vaak loop jij zulke trainingen btw? En zijn dit de trainingen waar je snel beter van wordt? Het is tenslotte 1200m, totaal wat anders dan een 10km duurloop.
Ik loop nu zo'n 5 maanden, maar daar zitten ook wat 'mindere periodes' in, waarin ik geen tijd had om te lopen (meestal maar maximaal 1 keer per week). De laatste maanden probeer ik zo vaak mogelijk te lopen, en dat is dus 2 tot 3 keer per week. Het enige nadeel is dat ik bijna elke dag laat van school thuis ben, dus ik moet tegenwoordig altijd in het donker lopenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
hoelang loop je al? Ik loop nu zo'n 3 jaar en ben zelf ook begonnen met snelheden van 11/12 km/h gemiddeld op 10km.
Maar leuk, je zal iig een PR lopenen weet niet wat voor training je altijd loopt, maar je zal ongetwijfeld stuk gaan, omdat het een race is. Je start waarschijnlijk automatisch te snel en de laatste kilometers zijn een hel. Geniet er van
[..]
Ik ben een jaar geleden begonnen met hardlopen in strijd tegen depressie en overgewicht. Inmiddels ben ik 30 kilo afgevallen, en loop ik 2/3 keer per week bij een atletiekvereniging.quote:
Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik zo'n 2/3x per week fitness (naast 2/3x per week hardlopen) en dan verdeeld over deze trainingen mijn hele lichaam train, dus daarbij 1x per week de benen. Ben van mening dat het hele lichaam in balans moet zijn dus niet enkel de benen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:31 schreef Handigehenkie het volgende:
Doen jullie ook aan krachttraining voor de benen? Ik doe naast 2/3x in de week hardlopen 1x in de week krachttraining. Legpress, leg curl, hamstrings en kuiten. Heb wel het idee dat ik daar sterk van wordt en het mijn lopen positief beïnvloed. Ook denk ik dat het mogelijk is de kans op blessures daarmee te verkleinen omdat de gewrichten meer worden beschermd/ondersteund door de omliggende spieren.
Holy shit, beestachtige tijd!quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:02 schreef beertenderrr het volgende:
1:24:39 verslag komt vanavond, zit nu in de trein :p
Alle A'dam lopers gefeliciteerd, en voor Beertenderr, mooie tijd!!quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:02 schreef beertenderrr het volgende:
Jeetje, wat een klapperquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:02 schreef beertenderrr het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |