abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:18:09 #276
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87131639
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:12 schreef DeeBee het volgende:
Lucky you, na 2 marathons is er nog weinig verschil bij mij. :')

Maar het was wel leuk, was ook 3e op de 14 kilometer! *O* :')

Al baal ik wel beetje dat het op de DtD zo falend ging eigenlijk, want liep hier nu 'gewoon' op zondagochtend al harder bijv. Maar ja... :)
Ah t was een race! Gefeliciteerd :)
I'm just a girl in the world.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:32:18 #277
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87132079
Omdat ShadyLane het net over de zevenheuvelen had ging ik even kijken op die website, en bedacht ik me dat het me wel leuk lijkt daar dit jaar aan mee te doen. Ik zou het wel willen combineren met een dagje Nijmegen met vriendjelief (anders is t een beetje ver) dus ik vroeg me af: weet iemand of je daar kunt douchen zodat ik naderhand nog enigszins fatsoenlijk in een restaurant kan eten? :D
pi_87132322
Ik dacht van niet nee, wel omkleedgelegenheid maar volgens mij zijn daar geen douches. Nou zitten de cafe's na afloop altijd stampvol, dus ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen gewoon ongedouched, slechts omgekleed, naar een restaurantje gaan. Gewoon goed deo-en ;). Als je dat niks vindt mag je best even bij mij douchen, dat doet 'n collega ook (en ikzelf natuurlijk). Hotelletje nemen kan ook nog, kan me alleen voorstellen dat meer mensen dat doen dus ik zou op tijd reserveren.

Wat je ook doet, realiseer je dat je niet te lang moet wachten met inschrijven, volgens mij zit het bijna vol.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:44:54 #279
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87132483
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht van niet nee, wel omkleedgelegenheid maar volgens mij zijn daar geen douches. Nou zitten de cafe's na afloop altijd stampvol, dus ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen gewoon ongedouched, slechts omgekleed, naar een restaurantje gaan. Gewoon goed deo-en ;). Als je dat niks vindt mag je best even bij mij douchen, dat doet 'n collega ook (en ikzelf natuurlijk). Hotelletje nemen kan ook nog, kan me alleen voorstellen dat meer mensen dat doen dus ik zou op tijd reserveren.

Wat je ook doet, realiseer je dat je niet te lang moet wachten met inschrijven, volgens mij zit het bijna vol.
Mja, ik ben misschien ook niet de enige met dit idee, dus het is misschien niet de leukste dag om naar Nijmegen te gaan :D. Even afwachten wat vriendje er van vindt.
Bedankt voor het aanbod voor douchen, maar eigenlijk doen schone kleren, deo en wat water in t gezicht al wonderen. Ik laat nog weten wat t wordt! Nu eerst lekker naar buiten *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:13:38 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87137240
Pff, wat een wedstrijd :')

Erg druk in het begin (smal fietspad met bochten), dus paar minuten verloren daar... Verder was het toch aardig warm :D

Helaas niet op het uur gelopen, zelfs ruim erboven -O- Ik kwam uit op 1:08, maar ik denk netto iets van 1:05. Maar er gingen verhalen dat de 10k verkeerd is gestuurd en 1k teveel heeft gelopen, geen idee of dat ook met 15k is gedaan. Ik ben denk ik wel in de top 10 geeindigd en ben verder door niemand ingehaald. Laatste 3k nog versneld en 3 mensen kunnen inhalen.

Die 1:08 voelt ook heel vreemd, want naar mijn idee heb ik aardig had door gelopen... Misschien dat het toch de warmte was :)

Ook nog bijna aangereden door een fietser waardoor ik een rare sprong opzij moest maken :') Niet echt bevordelijk voor je tempo :P
The line is a dot to you!
pi_87164368
Ik vond het echt heerlijk weer om te gaan lopen gisteren. Maar heb ruim een maand niet gelopen (eigenlijk helemaal niet gesport), dus ik verwachtte er niet teveel van. Toch 25 minuten volgehouden dus ik ben best tevreden.
pi_87166698
Ben gisteren 24e geworden op het NK 1/2 marathon. 24 man is gewoon uitgestapt in mijn categorie. Dramatische wedstrijd gelopen in tijd van 1:42:30. Heb er 3x aan gedacht om uit te stappen en toch naar PSV te gaan. Uiteindelijk mentale overwinning gehaald en doorgelopen. Vraag niet hoe, maar ik heb hem uitgelopen... Vanaf kilometer 1 voelde ik de spierpijn van afgelopen vrijdag nog. De sprinttraining is toch niet helemaal goed gevallen in de benen. Komende vrijdag dus maar rustig rondjes lopen in voorbereiding voor Eindhoven.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_87178676
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:13 schreef kepler het volgende:
Pff, wat een wedstrijd :')

Erg druk in het begin (smal fietspad met bochten), dus paar minuten verloren daar... Verder was het toch aardig warm :D

Helaas niet op het uur gelopen, zelfs ruim erboven -O- Ik kwam uit op 1:08, maar ik denk netto iets van 1:05. Maar er gingen verhalen dat de 10k verkeerd is gestuurd en 1k teveel heeft gelopen, geen idee of dat ook met 15k is gedaan. Ik ben denk ik wel in de top 10 geeindigd en ben verder door niemand ingehaald. Laatste 3k nog versneld en 3 mensen kunnen inhalen.

Die 1:08 voelt ook heel vreemd, want naar mijn idee heb ik aardig had door gelopen... Misschien dat het toch de warmte was :)

Ook nog bijna aangereden door een fietser waardoor ik een rare sprong opzij moest maken :') Niet echt bevordelijk voor je tempo :P
Heb dat verhaal over de fout in de 10km inderdaad ook gehoord gisteren, dus heb het zojuist maar even nagemeten met de Gmaps Pedometer. De uitslag is hier te vinden: http://www.gmap-pedometer.com/?r=4083917

Hij is dus volgens de Pedometer 10,25km. Neem daarin mee dat er vast wel een afwijking zit in die meter doordat je door een stadscentrum loopt, dus dan zal de 10km echt wel gewoon kloppen.

Overigens heb ik zelf gisteren ook teleurstellend langzaam gelopen. 49 minuten op de 10km, die ik in training tussen de 46 en 47 loop. En ik stond vooraan bij de bedrijvenloop dus mijn bruto- en nettotijd zijn op 2 seconde na gelijk.

Ik geef de schuld aan het weer! Niet dat het zo heet was, maar meer dat ik dit toch wel goede weer niet meer gewend ben na 3-4 weken training in n graad of 16-17 zonder felle zon :-P
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:52:03 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87190265
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:59 schreef Vido het volgende:

[..]

Heb dat verhaal over de fout in de 10km inderdaad ook gehoord gisteren, dus heb het zojuist maar even nagemeten met de Gmaps Pedometer. De uitslag is hier te vinden: http://www.gmap-pedometer.com/?r=4083917

Hij is dus volgens de Pedometer 10,25km. Neem daarin mee dat er vast wel een afwijking zit in die meter doordat je door een stadscentrum loopt, dus dan zal de 10km echt wel gewoon kloppen.

Overigens heb ik zelf gisteren ook teleurstellend langzaam gelopen. 49 minuten op de 10km, die ik in training tussen de 46 en 47 loop. En ik stond vooraan bij de bedrijvenloop dus mijn bruto- en nettotijd zijn op 2 seconde na gelijk.

Ik geef de schuld aan het weer! Niet dat het zo heet was, maar meer dat ik dit toch wel goede weer niet meer gewend ben na 3-4 weken training in n graad of 16-17 zonder felle zon :-P
Nee, het parcours klopte wel, de aanwijzingen niet :D Er stond iemand verkeerd... Staat ook op de site, maar niet welke afstand

Ik heb dus ook 6 min boven mn doel gelopen, terwijl het echt lekker ging en ik niet ingehaald ben :P Wel een mooie race de laatste 3km met iemand vlak voor en vlak achter me, werkt erg motiverend om nog een yandje bij te zetten :Y
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:24:27 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87228382
hmm, de winnaar heeft 1:04 gelopen, dus mijn 1:08 valt dan nog wel mee :D
pi_87229023
Sinds ongeveer twee maanden ren ik ook weer regelmatig. Vanaf begin dit jaar heb ik weinig gedaan vanwege rugproblemen, dus ik had wel wat moeite om weer te beginnen. Het gaat nu alweer wat makkelijker, maar ik denk nog niet goed genoeg om de zevenheuvelenloop fatsoenlijk te doen. Die sla ik daarom (waarschijnlijk) over. Oh, en ik heb de nieuwste versie van garmin training center ontdekt waarmee je snelheid/hartslag en dergelijke van twee verschillende sessies kunt vergelijken. Als liefhebber van grafiekjes doet mij dat veel deugd :).
pi_87229190
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:37 schreef Wolfje het volgende:
Sinds ongeveer twee maanden ren ik ook weer regelmatig.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:05:03 #288
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87232291
vandaag waren de clubkampioenschappen cross. Ik heb besloten niet mee te doen omdat ik de afgelopen paar dagen een beetje last had van mijn knie. Het is nu wel over, maar durfde het nog niet aan om meteen volop 8km te crossen. Toen ik de tijden zag dat ze binnen kwamen vond ik het wel jammer, want ik was sowieso 2e geworden, en mogelijk zelfs 1e :')

had ik een keer kans om een wedstrijd te winnen, laat ik em schieten |:( ;(
Maar wel voor een goed doel, halve van Amsterdam is veel belangrijker
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_87233655
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:37 schreef Wolfje het volgende:
Oh, en ik heb de nieuwste versie van garmin training center ontdekt waarmee je snelheid/hartslag en dergelijke van twee verschillende sessies kunt vergelijken. Als liefhebber van grafiekjes doet mij dat veel deugd :).
Ken je SportTracks niet??? http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_87233906
Hallo hardlooppeople,

Eigenlijk lees ik toch met steeds meer verbazing de topic hier. Of iedereen liegt O-) , maar daar ga ik niet vanuit, OF een hele grote groep mensen heeft een totaal verkeerde trainigswijze qua hardlopen. Ik lees trainingsverhalen met gemiddelde snelheden van 13, 14 en soms nog wel meer km's p/u.

Vooropgesteld, ik ben geen loopcoach, maar ik zie mezelf als iemand die wel wat afweet van de loopsport. En zoals vast meer mensen hier ook weten wordt je A. geen betere loper van continu snelle trainingen en B. heeft je lichaam veel meer tijd nodig om te herstellen.

Mijn advies is in deze ook om meer de langzamere (duur)lopen te doen. Resultaat is lagere hartslag, langer één tempo kunnen lopen en uiteindelijk een grote prestatiebevorderend resultaat. Verdiep je daar eens in. Of niet natuurlijk, maar weet wel dat je dan vrij snel tegen een plafond aanloopt qua resultaten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:59:20 #291
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_87235426
Maar heb je die tijden ook vergeleken met de wedstrijdtijden? Want er zitten hier een aantal behoorlijke snelle mensen waarbij ik me kan voorstellen dat die snelheden voor hen normale duurloopsnelheden zijn. Ik heb nl. ook een collega die dat makkelijk loopt in haar trainingen, maar die eindigt dus ook gewoon bij de top van haar leeftijdsklasse in landelijke wedstrijden.

En voor het tegenwicht in het topic: ik loop duurlopen meestal rond de 7 min/km wat voor mij eigenlijk nog te snel zou zijn o.b.v. m'n wedstrijdtijden, maar langzamer dan dat lukt gewoon echt niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:01:39 #292
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87235440
Ik doe mijn lange duurlopen ook netjes in 9-9.5 km per uur! ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:08:25 #293
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87235509
Ik loop een beetje volgens de Souplessemethode, dus weinig duurlopen en veel intervallen (maar wel onder je omslagpunt), maar ik merk dat ik vooral met lange duurlopen veel moeite heb. Zo was mijn hartslag afgelopen zondag nauwelijks onder de 150 te krijgen, hoe rustig ik ook dacht te trimmen. Ook juist weinig getraind de laatste weken, maar dat lijkt niet echt te helpen, dus ik heb m'n streeftijden op de Halve nu maar losgelaten en merk wel of ik de finish ga bereiken. Maar wel vervelend.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:05:41 #294
251893 WD.40
Multispray
pi_87242825
Gisteren het onderstaande bericht al in het beginnerstopic geplaatst. Zij verwezen mij echter door, en afgaande op de bovenstaande berichten kan iemand hier mij wellicht verder helpen;
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef WD.40 het volgende:
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
Moet ik mij richten op intervaltraining of op duurloop?
Even spuiten...zo gepiept!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:14:54 #295
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_87243139
intervaltraining is het meest geschikt om je snelheid op te krikken. Ik heb er zelf ook nog niet veel ervaring mee, maar vorige week op de training deden we de volgende oefening.

Een route van 8km ga je afleggen, waarbij je eerst 2 minuten rustig aan loopt (laat zeggen rond de 10-11km/h in jouw geval). Na deze 2 minuten ga je 2 minuten versnellen boven je 12km/h tot net iets onder je max wat je 2 minuten vol zou kunnen houden. Vervolgens ga je na deze 2 minuten weer rustig aan lopen en herhaalt het zich dus.

Het enige wat je nodig hebt is een klokje waarbij je de 2 minuten in de gaten kan houden, en het meest fijne is als die om de 2 minuten een piepje afgeeft.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:37:06 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87250880
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:01 schreef annoh het volgende:
Ik doe mijn lange duurlopen ook netjes in 9-9.5 km per uur! ;)
Mijn (streef)snelheid ligt op de 15, dus als ik een duurloop doe van 11-12 dan is dan prima toch?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:21:56 #297
251893 WD.40
Multispray
pi_87254883
@beertender; bedankt voor je reactie. Ik heb ooit de 10k training van Evy gelopen, waar dergelijke lessen ook in voor kwamen. Ik heb ondertussen de 10k van Nike+ voor intermediate 1 (1 nivo boven beginner) erbij gepakt. Ook hier komen intervaltrainingen in voor. Mss moet ik die maar eens gaan doen.

Heeft iemand trouwens ervaringen met de Nike+ app voor de iPhone? Mijn Nike+ sportband + sensor is kapot en voor zover ik het goed begrepen registreert de app alleen de gelopen routes (met snelheid e.d.), maar kan deze niet gekoppeld worden aan de trainingschema's, goals etc. van Nike. Klopt dit? Want in dat geval is het niet echt een toevoeging op de Runkeeper app, welke ik tegenwoordig gebruikt.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_87358698
Morgen de 1/2 van Eindhoven, heb er zin in. Kwam nog een onwijs gave foto tegen van mijn klim op de Muur tijdens de Posbankloop.

PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:20:55 #299
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_87361047
Nou mijn tapering gaat fantastisch: ik heb al een week niet gelopen -O- . Het is er door allerlei gedoe niet van gekomen. Hoewel ik overtraining hierdoor natuurlijk wel kan voorkomen raak ik er nu toch wel van in de stress. Ik ben van plan deze week nog 3 keer kort (5-10k) te gaan, en hoop dat een week niet lopen me niet gaat opbreken tijdens de marathon. Zijn er nog doorgewinterde marathonlopers in de zaal die me gerust kunnen stellen?

@jdekok, supercoole foto!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:31:39 #300
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87361279
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:20 schreef annoh het volgende:
Nou mijn tapering gaat fantastisch: ik heb al een week niet gelopen -O- . Het is er door allerlei gedoe niet van gekomen. Hoewel ik overtraining hierdoor natuurlijk wel kan voorkomen raak ik er nu toch wel van in de stress. Ik ben van plan deze week nog 3 keer kort (5-10k) te gaan, en hoop dat een week niet lopen me niet gaat opbreken tijdens de marathon. Zijn er nog doorgewinterde marathonlopers in de zaal die me gerust kunnen stellen?

@jdekok, supercoole foto!
Amsterdam toch?

Volgens mij maakt het echt niet uit als je de 2 weken voor een marathon niet traint, ik heb sowieso de week ervoor niet getraind. Je conditie raak je echt niet kwijt in 2/3 weken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')