Ah t was een race! Gefeliciteerdquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:12 schreef DeeBee het volgende:
Lucky you, na 2 marathons is er nog weinig verschil bij mij.
Maar het was wel leuk, was ook 3e op de 14 kilometer!![]()
![]()
Al baal ik wel beetje dat het op de DtD zo falend ging eigenlijk, want liep hier nu 'gewoon' op zondagochtend al harder bijv. Maar ja...
Mja, ik ben misschien ook niet de enige met dit idee, dus het is misschien niet de leukste dag om naar Nijmegen te gaanquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht van niet nee, wel omkleedgelegenheid maar volgens mij zijn daar geen douches. Nou zitten de cafe's na afloop altijd stampvol, dus ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen gewoon ongedouched, slechts omgekleed, naar een restaurantje gaan. Gewoon goed deo-en. Als je dat niks vindt mag je best even bij mij douchen, dat doet 'n collega ook (en ikzelf natuurlijk). Hotelletje nemen kan ook nog, kan me alleen voorstellen dat meer mensen dat doen dus ik zou op tijd reserveren.
Wat je ook doet, realiseer je dat je niet te lang moet wachten met inschrijven, volgens mij zit het bijna vol.
Heb dat verhaal over de fout in de 10km inderdaad ook gehoord gisteren, dus heb het zojuist maar even nagemeten met de Gmaps Pedometer. De uitslag is hier te vinden: http://www.gmap-pedometer.com/?r=4083917quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:13 schreef kepler het volgende:
Pff, wat een wedstrijd
Erg druk in het begin (smal fietspad met bochten), dus paar minuten verloren daar... Verder was het toch aardig warm
Helaas niet op het uur gelopen, zelfs ruim erbovenIk kwam uit op 1:08, maar ik denk netto iets van 1:05. Maar er gingen verhalen dat de 10k verkeerd is gestuurd en 1k teveel heeft gelopen, geen idee of dat ook met 15k is gedaan. Ik ben denk ik wel in de top 10 geeindigd en ben verder door niemand ingehaald. Laatste 3k nog versneld en 3 mensen kunnen inhalen.
Die 1:08 voelt ook heel vreemd, want naar mijn idee heb ik aardig had door gelopen... Misschien dat het toch de warmte was
Ook nog bijna aangereden door een fietser waardoor ik een rare sprong opzij moest makenNiet echt bevordelijk voor je tempo
Nee, het parcours klopte wel, de aanwijzingen nietquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:59 schreef Vido het volgende:
[..]
Heb dat verhaal over de fout in de 10km inderdaad ook gehoord gisteren, dus heb het zojuist maar even nagemeten met de Gmaps Pedometer. De uitslag is hier te vinden: http://www.gmap-pedometer.com/?r=4083917
Hij is dus volgens de Pedometer 10,25km. Neem daarin mee dat er vast wel een afwijking zit in die meter doordat je door een stadscentrum loopt, dus dan zal de 10km echt wel gewoon kloppen.
Overigens heb ik zelf gisteren ook teleurstellend langzaam gelopen. 49 minuten op de 10km, die ik in training tussen de 46 en 47 loop. En ik stond vooraan bij de bedrijvenloop dus mijn bruto- en nettotijd zijn op 2 seconde na gelijk.
Ik geef de schuld aan het weer! Niet dat het zo heet was, maar meer dat ik dit toch wel goede weer niet meer gewend ben na 3-4 weken training in n graad of 16-17 zonder felle zon :-P
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:37 schreef Wolfje het volgende:
Sinds ongeveer twee maanden ren ik ook weer regelmatig.
Ken je SportTracks niet??? http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:37 schreef Wolfje het volgende:
Oh, en ik heb de nieuwste versie van garmin training center ontdekt waarmee je snelheid/hartslag en dergelijke van twee verschillende sessies kunt vergelijken. Als liefhebber van grafiekjes doet mij dat veel deugd.
Moet ik mij richten op intervaltraining of op duurloop?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef WD.40 het volgende:
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
Mijn (streef)snelheid ligt op de 15, dus als ik een duurloop doe van 11-12 dan is dan prima toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:01 schreef annoh het volgende:
Ik doe mijn lange duurlopen ook netjes in 9-9.5 km per uur!
Amsterdam toch?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:20 schreef annoh het volgende:
Nou mijn tapering gaat fantastisch: ik heb al een week niet gelopen. Het is er door allerlei gedoe niet van gekomen. Hoewel ik overtraining hierdoor natuurlijk wel kan voorkomen raak ik er nu toch wel van in de stress. Ik ben van plan deze week nog 3 keer kort (5-10k) te gaan, en hoop dat een week niet lopen me niet gaat opbreken tijdens de marathon. Zijn er nog doorgewinterde marathonlopers in de zaal die me gerust kunnen stellen?
@jdekok, supercoole foto!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |