quote:************************************
Rookverbod kleine cafés sneuvelt
` Het aanstaande kabinet Rutte schaft
het rookverbod in de kleine cafés af.
De afschaffing van het rookverbod is in
het concept-gedoogakkoord opgenomen.
Daarin staan de afspraken waarover VVD,
CDA en PVV het eens zijn.
Het rookverbod werd ingevoerd op 1 juli
2008,onder verantwoordelijkheid van
minister Klink.Een van de tegenstanders
destijds was de PVV,die het verbod als
klinkklare onzin typeerde.
Het rookverbod stuitte direct op verzet
van eenmanszaken,die vooral bang waren
dat ze klanten zouden kwijtraken.Het
Groningse cafés De Kachel en Victoria
in Breda spanden rechtszaken aan.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien is dat de echte reden dat hij weg is.
Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:51 schreef remlof het volgende:
Nou het rookverbod in kleine kroegen willen ze iig afschaffen. Daar ben ik niet tegen, maar het is ook wel iets waar je heel makkelijk mee bij Henk en Ingrid scoort.
Ben ik toch benieuwd waar ze die 18 (of 15) miljard vandaan willen halen ?quote:Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Bij Henk en Ingrid natuurlijkquote:Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het accoord gelekt is....
Een verbod zou mij niets verbazen. Dat is wat de PVV en het CDA willen in iedergeval. Keihard terug de criminaliteit inquote:Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef Pool het volgende:
Mooie trap na richting Klink.
Wat zou er over softdrugs in staan?
Als ze minder oud worden, dan kun je ze dus ook niet tot hun 67e laten doorwerken, dus wat betreft een begrijpelijke koppeling: AOW-leeftijd slechts naar 66 en geen rookverbod in kleine cafés.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
Gebeurd niet. Ik denk dat je gewoon tot morgen moet wachten.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het accoord gelekt is....
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee![]()
Het rookverbod blijft natuurlijk voor het grootste gedeelte gehandhaafd, de kleine cafes vormen maar een kleine groep. Daarnaast zal de AOW leeftijd ongetwijfeld over een paar jaar alsnog naar de 67 gaan. Het is dus niet zo dat deze punten gesneuveld zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
Waar baseer jij die conclusie op?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Opvallend dat juist de subsidietrekkers en onrendabelen nu het hardste janken.
Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Is er wel eens berekend wat het rookverbod in cafe's in zijn totaliteit op moest brengen?quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Dikke vette onzin. Uiteraard zijn er rokers die ernstig ziek worden en jarenlang verzorgd moeten worden. Maar geldt dat dan niet voor niet-rokers? Zat mensen ziek zien worden die hun complete leven gezond hebben geleefd.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
http://www.depers.nl/binn(...)okers-goedkoper.htmlquote:Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
Logisch ook als je weet dat de zorgkosten na het 75-ste jaar explosief stijgen tot 29k p.p. per jaar.quote:Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun twintigste jaar komt dat neer op 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen ruim 250 duizend euro en die van rokers bijna 220 duizend euro.
Dat onderzoek is dus al achterhaald aangezien de pensioen leeftijd omhoog is gegaan... En dat zal niet de laatste keer geweest zijn.quote:De onderzoekers stelden vast dat zwaarlijvigen in de leeftijd van 20 tot 56 de overheid het meest aan medische zorg kosten. Maar omdat zowel rokers als zwaarlijvigen eerder doodgaan dan 'gezonde' mensen, kosten zij de staat uiteindelijk minder geld.
En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?quote:Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 52 procent beginnend bij 50k ook te ver vind gaan. Een belastingsschijf met zo'n percentage, daar heb ik in principe niets op tegen. Ik denk echter dat het minimale inkomen dat in aanmerking komt voor die schijf verhoogd dient te worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
Tja, ik woon hier in Nederland, niet in de tropen, en ik woon liever tussen een paar leuke boompjes dan op een plaat asfalt.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De nutteloze helft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pracht kabinet.![]()
Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
Er is jarenlang niet geïnvesteerd in het wegennet?quote:Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee![]()
Je zou als beter verdienende wat meer belasting moeten betalen. Ik heb zwaar met je te doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
Just poking the bear.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hiermee bevestig je zijn punt alleen.
Ook een persoon die tig studies heeft gevolgd, kan een zekere mate van stupiditeit uitdragen. Fortuyn was daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.
quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
De HRA draagt niet noemenswaardig bij aan een grote overheid, eerder integendeel zou ik zeggen.
Ik denk dat HRA alle huiseigenaren uitkomt. Links of rechts.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...quote:Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.
Het levert mij ook een hoop geld op en toch vind ik dat het aangepakt moet worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik denk dat HRA alle huiseigenaren uitkomt. Links of rechts.
Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt. Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik denk dat HRA alle huiseigenaren uitkomt. Links of rechts.
Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
Ja tactisch he, zo he een populaire maatregel laten uitlekken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houdenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...
Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
Als je je wat verdiept in fijnstof ontdek je dat een groot aandeel uit het buitenland komt.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:52 schreef Grumpey het volgende:
Alles wat nu al 'uitlekt' is natuurlijk het positieve nieuws. Het negatieve nieuws wordt pas zondag of maandag een beetje duidelijker, nadat het hele congres volmondig ja heeft gezegd tegen het extra schijntje voor wegen en het afschaffen van rookverbod voor eenmans-kroegen.
Wel weer opvallend dat de grootste kostenpost weer eens wat extra gaat stijgen door deze maatregelen, kom maar op met de extra fijnstof en de extra rokers (ohja begint er eentje over fijnstof, dat onderwerp negeert zo lekker want dat zie je toch niet, maar in de tussentijd zitten we ver boven alle normen die er zijn).
Denk dat dat ook precies de reden is dat ze het doen, proberen goodwill te kweken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
Nee hoor. Ik vind verdeling van welvaart geen taak van de overheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
Marginaal meer werk voor de belastingdienst. Dat staat niet in verhouding tot de extra ambtenaren die nodig zouden zijn zou men dit geld niet teruggeven aan de rechtmatige eigenaren maar gaan herverdelen/quote:Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houden
Het interesseert mij niet. Het zijn slappe meelopers. Uiteindelijk gaan ze gewoon akkoord.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Waar vergadert de CDA fractie nu? De NOS en RTL schijnen het te weten.
De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt.
Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.quote:Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden.
Die mensen betalen nog niet genoeg wil je zeggen?quote:Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.
Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.
[..]
Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
[..]
Die mensen betalen nog niet genoeg wil je zeggen?
Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zittenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
Arbeiders kunnen ook in de kroeg werkenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zitten
Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.quote:Die mensen betalen nog niet genoeg wil je zeggen?
Dat is ook precies de bedoeling he. 'Leuke' maatregelen worden gelekt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:
Mark, Maxime en Geert.
Rechtse ballerige blanke mannen bastion!
Job, Alexander en Femke klinkt toch veel leuker dan.
Hap hapquote:Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vies hé, blanke mannen.
Triest racistje.
Alleen als je particulier huurt.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?
Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinktquote:Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.
Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:06 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinkt
Dan kun je beter de provinciale accentjes van Maxime en Geert hebben.
Brabo/Limbo haterquote:Op woensdag 29 september 2010 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.
Carnavalquote:
Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.
Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.quote:[..]
Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.
Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.quote:Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.
Is er al wat meer bekend over de inhoud?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Waar vergadert de CDA fractie nu? De NOS en RTL schijnen het te weten.
Nee, hoorde alleen net op Radio 1 dat Ferrier en Koppejan niet vrolijk kekenquote:Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Is er al wat meer bekend over de inhoud?
Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.
Ik zal het even voor je uitleggen in Jip-en-Janneke taal:
- de HRA zorgt er voor dat mensen meer kunnen uitgeven aan een huis
- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen
Dat laatste is precies wat er gebeurd is in Nederland.
Misschien heeft het te maken met allerlei nieuwe hypotheeksoorten waarmee je een maximaal fiscaal voordeel kunt behalen? Toen mijn ouders een huis kochten eind jaren 60 had je al die constructies nog niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:28 schreef Cerbie het volgende:
HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.
Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).quote:Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.
Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/quote:[..]
Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.
Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:29 schreef eriksd het volgende:
Lager geprijsde komen daardoor toch ook eerder binnen bereik. Als ik zo op funda kijk is er voor 200.000 genoeg te koop.
Dat klopt wel, maar dat is feitelijk irrelevant, omdat als de HRA er niet zou zijn, ze nog steeds dezelfde koopkracht zouden hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.
Ik zal het even voor je uitleggen in Jip-en-Janneke taal:
- de HRA zorgt er voor dat mensen meer kunnen uitgeven aan een huis
Totale quatsch. Alle woningen zijn duurder geworden. De laatste tijd vallen de grootste klappen zelfs bij de cht dure woningen (!).quote:- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
Nou nee hoor, het maakt geen reet uit.quote:- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen
Dat komt vanwege de schaarste. Enige werkelijke nadeel van de HRA is dat het het aflossen van schulden remt (leuk voor de banken).quote:Dat laatste is precies wat er gebeurd is in Nederland.
Als ik de grafiek bekijk zie ik voor de laatste trend hogere toppen en hogere dalen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:38 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.
Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).
Wie heeft het over in een keer afschaffen?quote:Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/
Waarom is dat onmogelijk? Nederland is het enige land dat na WOII permanent woningnood heeft gehouden, ondanks enorme staatsinspanningen op dit vlak. Feitelijk is het precies hetzelfde als met ontwikkelingshulp: doet ook meer kwaad dan goed. Laat de markt maar vrij, werkt overal en altijd en garandeert het beste product voor de laagste prijs.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.
Jij?quote:[..]
Wie heeft het over in een keer afschaffen?
Ik schrijf dat het onwenselijk is, niet onmogelijk. Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij die vrije markt in wil vullen. Ik veronderstel dat je de bureaucratie omlaag wil schroeven. Dus geen welstandscommissie meer? En mogelijk moeten bestemmingsplannen het zelfs ontgelden. Of wil je niet zo ver gaan? Ik neem in ieder geval aan dat je de overheid buitenspel wil zetten. Dus leg maar eens uit hoe jij dat allemaal voor je ziet.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom is dat onmogelijk? Nederland is het enige land dat na WOII permanent woningnood heeft gehouden, ondanks enorme staatsinspanningen op dit vlak. Feitelijk is het precies hetzelfde als met ontwikkelingshulp: doet ook meer kwaad dan goed. Laat de markt maar vrij, werkt overal en altijd en garandeert het beste product voor de laagste prijs.
Nee.quote:Jij?
Ja, dat zien we in de zorg nu.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom is dat onmogelijk? Nederland is het enige land dat na WOII permanent woningnood heeft gehouden, ondanks enorme staatsinspanningen op dit vlak. Feitelijk is het precies hetzelfde als met ontwikkelingshulp: doet ook meer kwaad dan goed. Laat de markt maar vrij, werkt overal en altijd en garandeert het beste product voor de laagste prijs.
Dat gaat op als aanbieders zelf land gaan maken om op te bouwen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou in Belgie hebben ze het decennia lang heel erg vrij gehouden, de ruimtelijke ordening. Daarom vinden Nederlanders het er vaak wat rommelig uitzien, maar het gevolg is wel dat er niet echt woningnood is en de prijzen toch beduidend lager liggen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.
Het is ook nooit goedquote:Op woensdag 29 september 2010 13:15 schreef Lamon. het volgende:
Wow, het rookverbod terugdraaien zodat de cafe´s waar je toch al kon roken, nu ineens `legaal` mensen laten roken...
Lekker belangrijk, wat een sufferds...
Ik beweer dan ook niet dat het onmogelijk is, wel onwenselijk. De reden dat het Belgische voorbeeld niet hebben overgenomen, is omdat onze regering bang was en is voor een rommelig straatbeeld. Die angst is in mijn optiek gerechtvaardigd. Vooral in Zuid-Europa is het een rommeltje. Daar levert dat pittoreske dorpjes op, maar daarvoor is het in Nederland veel te laat.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:09 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou in Belgie hebben ze het decennia lang heel erg vrij gehouden, de ruimtelijke ordening. Daarom vinden Nederlanders het er vaak wat rommelig uitzien, maar het gevolg is wel dat er niet echt woningnood is en de prijzen toch beduidend lager liggen.
Dus op dat vlak geef ik Sachertorte wel gelijk.
(Overigens is het nu wel een stuk strenger geworden in Belgie hoor.)
Het is een populistisch ideetje om iets wat toch niet haalbaar bleek nu te laten lijken op een mooie beslissing..quote:
Weet niet zeker, maar denk dat het kabinet dan op zn gat ligt. Iquote:Op woensdag 29 september 2010 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Vraagje hè.. zo voor de kenners hier..
Stel de PVV trekt de gedoogsteun in om wat voor reden dan ook, kunnen het CDA en de VVD dan besluiten 'permanente' gedoogsteun bij één van de andere partijen te zoeken of ligt dan gewoon het kabinet op z'n gat?
Nou, het is natuurlijk wel een beetje een zwaktebod. Ik heb er niets aan omdat ik nooit in die kleine holletjes kom.quote:
Dat kan. Zolang er geen meerderheid van de kamer nieuwe verkiezingen wil (dwz. geen motie van wantrouwen aanneemt) kan het kabinet verder.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Stel de PVV trekt de gedoogsteun in om wat voor reden dan ook, kunnen het CDA en de VVD dan besluiten 'permanente' gedoogsteun bij één van de andere partijen te zoeken of ligt dan gewoon het kabinet op z'n gat?
Ze zoeken eigenlijk al permanent gedoogsteun bij één van de andere partijen. Daarvan wordt vanzelfsprekend geacht dat die constructief gaan meedoen met beleid wat door de PVV zal worden gedoogd, en dat zonder er dan iets voor terug te krijgen in de vorm van een gedoogakkoord. Dit kabinet zoekt steun aan beide kanten, maar geeft alleen de PVV er wat voor terug.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ook al kom je er wel, ze hadden die rechtzaak toch uiteindelijk wel verloren, het is geen maatregel, het is een uit oppertunisme bedacht "symbolisch gebaar".quote:Op woensdag 29 september 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, het is natuurlijk wel een beetje een zwaktebod. Ik heb er niets aan omdat ik nooit in die kleine holletjes kom.
Wilders zegt gedoogsteun op, weigert mee te doen aan de motie van wantrouwen. Hoofdelijke telling. Doodse stilte in de zaal als de armen één voor één omhoog gaan, maar de meerderheid lijkt niet gehaald te worden.. Lichtelijke paniek onder de oppositie terwijl een steeds groter deel van de kamer geteld is.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat kan. Zolang er geen meerderheid van de kamer nieuwe verkiezingen wil (dwz. geen motie van wantrouwen aanneemt) kan het kabinet verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
ja, waarbij de eerste resultaten zoals gewoonlijk pas over 8 jaar komen, en dat er eerst nog wat geinvesteerd moet worden voordat vruchten op dit punt geplukt kunnen worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:31 schreef Lamon. het volgende:
Nu is het nog wachten op de berekening van het CPB die laat zien dat op langere termijn de komende begroting zorgt voor minder staatsschuld...ook zo'n eeuwige dooddoener.
Omdat ze nog steeds de illusie hebben dat ze de economie kunnen beheersen met een 4-jaren plan...maar 8 jaar Bush verziekt dan de hele boel ineens.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ja, waarbij de eerste resultaten zoals gewoonlijk pas over 8 jaar komen, en dat er eerst nog wat geinvesteerd moet worden voordat vruchten op dit punt geplukt kunnen worden.
Eigenlijk is het elke keer weer zelfde, al heb ik nog nooit na 8 jaar resultaat gezien
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wilders zegt gedoogsteun op, weigert mee te doen aan de motie van wantrouwen. Hoofdelijke telling. Doodse stilte in de zaal als de armen één voor één omhoog gaan, maar de meerderheid lijkt niet gehaald te worden.. Lichtelijke paniek onder de oppositie terwijl een steeds groter deel van de kamer geteld is.
Dan vanuit het niets.. steekt Hero Brinkman zijn hand omhoogDan is er nog steeds geen meerderheid voor de motie van wantrouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Dan kan er toch nog besloten worden een nieuw (dit is wel heel theoretisch trouwens, maar wel interessant vond ik) gedoogakkoord op te stellen met een andere partij. De meerderheid kan behaald worden met verschillende partijen. De vraag is alleen of een andere 3e partij behalve de PVV er daadwerkelijk iets mee op schiet.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zoeken eigenlijk al permanent gedoogsteun bij één van de andere partijen. Daarvan wordt vanzelfsprekend geacht dat die constructief gaan meedoen met beleid wat door de PVV zal worden gedoogd, en dat zonder er dan iets voor terug te krijgen in de vorm van een gedoogakkoord. Dit kabinet zoekt steun aan beide kanten, maar geeft alleen de PVV er wat voor terug.
Dat we permanent woningnood hebben komt doordat we een land hebben met te veel bewoners voor de hoeveelheid vierkante kilometers die we hebben. Vrije markt of niet vrije markt heeft daar niets mee te maken....ga met 10 miljoen mensen in Nederland wonen en moet je zien hoe snel woningnood en fileproblemen opgelost zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, dat zien we in de zorg nu.Echt, geloven in de sprookjes van de vrije markt, kom op zeg. Je bent toch geen 12 meer die net Ayn Rand heeft gelezen?
Nee, dat zal ook denk ik niet gebeuren. Misschien hier en daar een maatregel, maar morgen weten we alles.quote:
Met sigaar?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:16 schreef ethiraseth het volgende:
Vanavond Ab Klink bij Pauw & Witteman.
ik ook niet hoor..quote:Op woensdag 29 september 2010 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.
Als dat het geval is, dan heeft dit kabinet toch nog iets positiefs opgeleverdquote:Op woensdag 29 september 2010 14:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ook niet hoor..![]()
mar denk je niet dat zon verbod onhoudbaar wordt, als het gedeeltelijk wordt afgeschaft? anderen zullen het oneerlijk vinden, en misschien ook het verbod gaan negeren.
Zeker. Weg met die ellende.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schrijf dat het onwenselijk is, niet onmogelijk. Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij die vrije markt in wil vullen. Ik veronderstel dat je de bureaucratie omlaag wil schroeven. Dus geen welstandscommissie meer?
Uiteraard... De bron van de ellende.quote:En mogelijk moeten bestemmingsplannen het zelfs ontgelden.
Grotendeels, ja. Eisen aan bouwkwaliteit vind ik wel te billijken.quote:Of wil je niet zo ver gaan? Ik neem in ieder geval aan dat je de overheid buitenspel wil zetten.
Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.quote:Dus leg maar eens uit hoe jij dat allemaal voor je ziet.
Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat het onmogelijk is, wel onwenselijk. De reden dat het Belgische voorbeeld niet hebben overgenomen, is omdat onze regering bang was en is voor een rommelig straatbeeld. Die angst is in mijn optiek gerechtvaardigd. Vooral in Zuid-Europa is het een rommeltje. Daar levert dat pittoreske dorpjes op, maar daarvoor is het in Nederland veel te laat.
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat we permanent woningnood hebben komt doordat we een land hebben met te veel bewoners voor de hoeveelheid vierkante kilometers die we hebben. Vrije markt of niet vrije markt heeft daar niets mee te maken....ga met 10 miljoen mensen in Nederland wonen en moet je zien hoe snel woningnood en fileproblemen opgelost zijn.
Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker. Weg met die ellende.
Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.quote:Uiteraard... De bron van de ellende.
Weg met de vrije markt!quote:Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.
En als ze de motie nou even handig timen op een moment dat Wilders voor de rechtbank moet verschijnen.quote:
Het is wel koddig, dat schrijf ik dan ook. Echter, het is voor Nederland te laat om het stuur plots om te gooien. Dan wordt het een zooitje.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.
Mijn woonplaats wordt geflankeerd door het Veluwemeer en de uigestrekte bossen van de Veluwe. Houden zo. Gelieve geen woningbouw op dat soort locaties (het bos bedoel ik dan).quote:Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is inderdaad gruwelijk vol...
Met weilanden!
quote:Op woensdag 29 september 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.
Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!!quote:[..]
Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.
Welkom Goelag.quote:[..]
Weg met de vrije markt!
Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:02 schreef Sachertorte het volgende:
Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!!). ALs je ambtenaar die er over gaat omkoopt, gaat de grond opeens tientallen keren over de kop, want dan mogen er wel woningen gebouwd worden (hoi bouwfraude!).
Direct weer overdrijven.quote:Welkom Goelag.
Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.
Tu quoque.quote:[..]
Direct weer overdrijven.
Ooh, gelukkig, de vrije markt mag dus wel een beetje worden geremd. Ik vind het in ieder geval onwenselijk om genoemde redenen en gelukkig is zelfs een partij als de VVD dat met mij eens. Daarnaast is er nauwelijks woningnood in Nederland. Ja, huurwoningen, maar er zijn zat koophuizen verkrijgbaar,quote:Op woensdag 29 september 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.
bron: nu.nlquote:Joustra ziet af van het ministerschap op het nieuw te vormen superministerie omdat hij geen vertrouwen heeft in een lange levensloop van het nieuwe kabinet, zo meldt Vrij Nederland woensdag.
http://www.volkskrant.nl/(...)CDA-congres_live_uitquote:De NOS zendt zaterdag het gehele formatiecongres van het CDA live uit. Dat gebeurt op Nederland 1, Radio 1, de website van de omroep en het politieke themakanaal Politiek24.
als het CDA congres de boel opblaast, kom ik echt niet meer bij.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:27 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)CDA-congres_live_uit
Moeten we dat laatste beetje kunstmatige natuur dat dit overbevolkte land heeft nou ook al opgeven?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is inderdaad gruwelijk vol...
Met weilanden!
http://twitter.com/DominiqueHeydequote:DominiqueHeyde
Het kabinet Rutte/Verhagen krijgt 12 ministers. 6 CDA en 6 VVD. Dat is inclusief de premier. nu zijn er 16 ministersposten
http://twitter.com/wilmaborgmanquote:wilmaborgman
Naar verwachting in nieuwe kabinet 8 staatssecretarissen, gelijk verdeeld over CDA en VVD
Echt? Damn.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef remlof het volgende:
6 van de 12 ministers voor het CDA
Rutte wil wel heel erg graag he?
Er is meer vraag dan er aanbod is, en zeker in de Randstad. ( in Delfzijl kun je vast makkelijk en goedkoop kopen, maar ja: daar is geen werk)quote:Op woensdag 29 september 2010 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh, gelukkig, de vrije markt mag dus wel een beetje worden geremd. Ik vind het in ieder geval onwenselijk om genoemde redenen en gelukkig is zelfs een partij als de VVD dat met mij eens. Daarnaast is er nauwelijks woningnood in Nederland. Ja, huurwoningen, maar er zijn zat koophuizen verkrijgbaar,
Dat dat gelijkgesteld gaat worden aan harddrugs waarschijnlijkquote:Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef Pool het volgende:
Mooie trap na richting Klink.
Wat zou er over softdrugs in staan?
75% oid van dit land bestaat uit weilanden en akkerbouw. Als je daarvan 5% afhaalt voor woningbouw etc, dan kunnen we allemaal in een vrijstaand huis wonen.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Moeten we dat laatste beetje kunstmatige natuur dat dit overbevolkte land heeft nou ook al opgeven?
Tja, de eerste kandidaat van de VVD heeft al bedankt omdat hij zijn reputatie niet op het spel wil zettenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef remlof het volgende:
Het gaat om het beleid en het resultaat, niet om de machts- en partijpolitiek. Maar dat is natuurlijk wartaal voor een PvdA'er.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef remlof het volgende:
Die kun je nog laten juichen als ze 3 zetels verliezen.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Het gaat om het beleid en het resultaat, niet om de machts- en partijpolitiek. Maar dat is natuurlijk wartaal voor een PvdA'er.
Dan heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd. De PVV en VVD zijn altijd tegenstanders geweest van een (algeheel) rookverbod in de horeca. Daar hebben ze in de afgelopen jaren zelfs verschillende keren geprobeerd de minister van gedachten te doen veranderen.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:40 schreef boyv het volgende:
Wat een links besluit om mensen hun eigen keuze weer terug te geven met het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe's. Je zou haast zeggen dat het tegen populisme aan zit, oh wacht.
Kan me helaas prima voorstellen dat hij zo denkt, maar wel apart dat deze informatie bekend is geworden. Rutte zal dat niet bekend willen maken lijkt me, en zelf heeft hij er ook weinig reden voor..quote:Op woensdag 29 september 2010 15:23 schreef Hassish het volgende:
En de eerste klap voor Rutte:
[..]
bron: nu.nl
De keuzevrijheid komt hierdoor juist terug. Sowieso idioot om een wet die bedoeld is om werknemers te beschermen te handhaven op plaatsen waar geen werknemer aanwezig is.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:45 schreef boyv het volgende:
Dat bevestigd al te meer dat het een populistische oorsprong heeft om het rookverbod weer gedeeltelijk terug te draaien. VVD en PVV nemen het namelijk niet zo nauw met onze integriteit en recht om zelf te kiezen.
Dit is gewoon een lekkermaker, en zodra er echt dingen besloten en veranderd gaan worden is het *BAM* bye bye privacy
Dus het is populistisch. VVD steunt namelijk geen keuzevrijheid, die kiest liever zelf voor de burger dmv regels, sensoren en camera's.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef nikk het volgende:
[..]
De keuzevrijheid komt hierdoor juist terug. Sowieso idioot om een wet die bedoeld is om werknemers te beschermen te handhaven op plaatsen waar geen werknemer aanwezig is.
Maakt het des te pijnlijker dat het naar buiten komt....quote:Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kan me helaas prima voorstellen dat hij zo denkt, maar wel apart dat deze informatie bekend is geworden. Rutte zal dat niet bekend willen maken lijkt me, en zelf heeft hij er ook weinig reden voor..
Ga jij maar eens googelen op namen als Dees en Hoogervorst (beiden VVD) als het gaat om rookverboden.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd. De PVV en VVD zijn altijd tegenstanders geweest van een (algeheel) rookverbod in de horeca. Daar hebben ze in de afgelopen jaren zelfs verschillende keren geprobeerd de minister van gedachten te doen veranderen.
Er is altijd wel iemand die lekt....zie de brief van Klink die aan 2 mensen geschreven was.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kan me helaas prima voorstellen dat hij zo denkt, maar wel apart dat deze informatie bekend is geworden. Rutte zal dat niet bekend willen maken lijkt me, en zelf heeft hij er ook weinig reden voor..
Klopt, ik was dan ook benieuwd naar welke belangen.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die lekt....zie de brief van Klink die aan 2 mensen geschreven was.
Op de achtergrond spelen altijd belangen waar wij als publiek niet altijd 1,2,3 weet van hebben.
Dat is op dit moment gissen. Mss heel simpel een secretaresse die wat opgevangen/genoteerd heeft of dat Joustra door het te laten lekken aan wil geven dat hij benaderd is en dus een belangrijk man is (ijdeltuiterij). Vroeg of laat zal dat wel naar buiten komen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, ik was dan ook benieuwd naar welke belangen.
Degene bij wie dit het best uitkomt lijkt mij.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is op dit moment gissen. Mss heel simpel een secretaresse die wat opgevangen/genoteerd heeft of dat Joustra door het te laten lekken aan wil geven dat hij benaderd is en dus een belangrijk man is (ijdeltuiterij). Vroeg of laat zal dat wel naar buiten komen.
Tuurlijk. De partij zit vol met mensen zonder geweten.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:24 schreef Toad het volgende:
VVD-fractie unaniem achter akkoord. Maar de VVD heeft ook kleine suggesties.
quote:Wilders wilde nog niet zeggen wat er allemaal gaat veranderen. De drie partijen zijn van plan het regeerakkoord en het gedoogakkoord donderdag aan de pers te presenteren.
Wel is duidelijk dat de PVV zich committeert aan de bezuinigingen van ongeveer achttien miljard euro die VVD en CDA willen doorvoeren. In ruil zijn er wensen van de PVV ingewilligd op het gebied van asielbeleid, integratie, veiligheid en ouderenzorg.
Volgens Wilders zitten er voor de PVV meer positieve dan negatieve punten in het akkoord met VVD en CDA. "Maar negatieve zijn er inderdaad ook."
Gewoon buigen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:30 schreef Holograph het volgende:
Ben benieuwd dat de dissidenten gaan doen.
quote:Op woensdag 29 september 2010 17:24 schreef Toad het volgende:
VVD-fractie unaniem achter akkoord. Maar de VVD heeft ook kleine suggesties.
quote:PVV-fractie unaniem achter akkoord
De PVV-fractie heeft woensdagmiddag unaniem ingestemd met het gedoogakkoord. Daarin staan de afspraken tussen de onderhandelaars van VVD, CDA en PVV. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders gezegd na een vergadering van zo'n 3,5 uur met de overige PVV-Kamerleden.
"We zijn er klaar voor en we hebben er zin in", zei Wilders. De vergadering met zijn fractie heeft 'nog wel wat puntjes' opgeleverd die zouden moeten veranderen. Daarover gaat Wilders donderdag praten met VVD-leider Mark Rutte, CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en informateur Ivo Opstelten (VVD).
Wilders zei verder dat er met het nieuwe kabinet 'echt iets gaat veranderen' in Nederland. "Er zal een nieuwe wind gaan waaien. De PVV blaast een forse toon mee."
Wilders wilde nog niet zeggen wat er allemaal gaat veranderen. De drie partijen zijn van plan het regeerakkoord en het gedoogakkoord donderdag aan de pers te presenteren.
Wel is duidelijk dat de PVV zich committeert aan de bezuinigingen van ongeveer achttien miljard euro die VVD en CDA willen doorvoeren. In ruil zijn er wensen van de PVV ingewilligd op het gebied van asielbeleid, integratie, veiligheid en ouderenzorg.
Volgens Wilders zitten er voor de PVV meer positieve dan negatieve punten in het akkoord met VVD en CDA. "Maar negatieve zijn er inderdaad ook."
De fracties van VVD en CDA zijn woensdagmiddag ook bijeengekomen om de akkoorden te bespreken. De PVV was als eerste klaar. De vergadering van het CDA zal naar verwachting het langst duren, omdat de samenwerking met de PVV daar het meest controversieel is.
Het CDA houdt zaterdag ook nog een partijcongres, waar de leden zich kunnen uitspreken over de akkoorden.
Aha, dus omdat het in de Randstad huilen is met de pet op, moet er in het gehele land een krankzinnig beleid worden ingevoerd. Deregulering is een ding, maar de woningmarkt geheel overlaten aan de grillen van de vrije markt, vind ik gevaarlijk. In bepaalde gebieden worden nu al teveel woningen gebouwd. Met het oog op de vergrijzing moet er nou eenmaal gas worden teruggenomen. Anders bouw je voor leegstand.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er is meer vraag dan er aanbod is, en zeker in de Randstad. ( in Delfzijl kun je vast makkelijk en goedkoop kopen, maar ja: daar is geen werk)
Van Agt verwacht dat hij wordt uitgefloten als hij gaat speechen. Hij overweegt daarom om maar niet te komen. Zo diep is de CDA-achterban dus al gezonken.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. De partij zit vol met mensen zonder geweten.
Ze komen je halen!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
maar dat komt omdat mensen geen koopwoning kunnen betalen, omdat die te duur zijn door.. het woning tekort. wonen in nederland is erg duur. vele mensen kunnen niet eens een huurhuis betalen als we geen sociale huurwoningen zouden hebben, met huursubsidie ook nog.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus omdat het in de Randstad huilen is met de pet op, moet er in het gehele land een krankzinnig beleid worden ingevoerd. Deregulering is een ding, maar de woningmarkt geheel overlaten aan de grillen van de vrije markt, vind ik gevaarlijk. In bepaalde gebieden worden nu al teveel woningen gebouwd. Met het oog op de vergrijzing moet er nou eenmaal gas worden teruggenomen. Anders bouw je voor leegstand.
Overigens, en dat heb ik al eerder gezegd, zit het probleem em niet zozeer in het gebrek aan koopwoningen. We komen juist huurwoningen tekort.
Dat is wel een zwaktebod hoor. Plus dat ik de CDA-achterban een oud-premier niet zo snel uit zie joelen, dat is meer iets voor bijvoorbeeld de GL achterban.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van Agt verwacht dat hij wordt uitgefloten als hij gaat speechen. Hij overweegt daarom om maar niet te komen. Zo diep is de CDA-achterban dus al gezonken.
Precies.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van Agt verwacht dat hij wordt uitgefloten als hij gaat speechen. Hij overweegt daarom om maar niet te komen. Zo diep is de CDA-achterban dus al gezonken.
Ah, dus nu toch weer 18 miljard? Ik dacht dat het was verlaagd naar 16 miljard wegens de bezuinigingen die al gepland waren door het demissionaire kabinet.quote:
Oei, dát is vol op het orgelquote:Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Welnee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie de rotte tomaten al naar de TV vliegen in de verzorgingshuizenquote:Op woensdag 29 september 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welnee, natuurlijk niet.
Er is heus wel respect voor deze man bij de achterban. Ja, een aantal zal zich misschien verbazen over de draai die deze man gemaakt heeft en zijn uitlatingen in de richting van het CDA de laatste jaren, maar ik denk niet dat men zich verlaagt tot uitjoelen. Het is geen zanger die een slecht optreden doet En het CDA is geen partij-lijkt mij-die zoiets doet.
Het gaat hier niet om de leden van de PVV (die zijn er niet), maar om de huidige fractieleden van de Tweede Kamerfractie van de PVV. Die moeten natuurlijk wel akkoord gaan, anders heeft dit kabinet geen gedoogsteun.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef xandra47 het volgende:
Ik begrijp dus ECHT niet dat er wordt gemeld dat Wilders helemaal voor is.
Hij heeft maar een lid???!!!! Wat de anderen mensen die nu deel uit maken van de PVV ook zeggen, het blijft altijd maar EEN mening!!!
Een beetje een overkill aan uitroeptekensquote:Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef xandra47 het volgende:
Ik begrijp dus ECHT niet dat er wordt gemeld dat Wilders helemaal voor is.
Hij heeft maar een lid???!!!! Wat de anderen mensen die nu deel uit maken van de PVV ook zeggen, het blijft altijd maar EEN mening!!!
Het zijn niet mijn woorden, maar die van Van Agt. Hij werd geciteerd in de krant naar aanleiding van het congres.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:48 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat is wel een zwaktebod hoor. Plus dat ik de CDA-achterban een oud-premier niet zo snel uit zie joelen, dat is meer iets voor bijvoorbeeld de GL achterban.
Het probleem is dus de prijs van koopwoningen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
maar dat komt omdat mensen geen koopwoning kunnen betalen, omdat die te duur zijn door.. het woning tekort. wonen in nederland is erg duur. vele mensen kunnen niet eens een huurhuis betalen als we geen sociale huurwoningen zouden hebben, met huursubsidie ook nog.
quote:DEN HAAG - CDA-minister en voormalig onderhandelaar Ab Klink heeft er niet veel vertrouwen in dat hij het CDA-congres kan overtuigen zich tegen samenwerking met de PVV te keren.
Klink zegt dat in een interview met De Telegraaf, dat donderdag verschijnt.
Op de vraag of hij optimistisch is dat hij het congres meekrijgt, antwoordt Klink: ''Als ik heel eerlijk ben, ik denk het niet.''
Congres
Zaterdag praten de CDA-leden op een partijcongres in Arnhem over het akkoord dat de onderhandelaars van VVD, PVV en CDA hebben gesloten.
Klink stapte onlangs op als Kamerlid na een crisis in de CDA-fractie. Klink was naast fractieleider Maxime Verhagen onderhandelaar namens het CDA tijdens de gesprekken met VVD en PVV, maar zag gaandeweg de onderhandelingen de samenwerking met de PVV niet meer zitten.
Dissidenten
Klink stelt in het interview dat de CDA-Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan wellicht als dissident in de fractie blijven zitten als zaterdag een derde van de achterban zich tegen het akkoord met VVD en PVV uitspreekt.
''Ik heb van hen begrepen dat ze nogal hechten, althans het belangrijk vinden, dat een vrij substantieel deel van de achterban dan ook ’nee’ zegt.”
De CDA-bewindsman spreekt tegen dat er sprake was van een machtsstrijd met Verhagen. ''Ik heb totaal geen ambitie gehad om leider van het CDA te worden.''
quote:Merkel betreurt gedoogakkoord Nederland
BERLIJN - Bondskanselier Angela Merkel van Duitsland betreurt de vorming van een kabinet met gedoogsteun van de PVV in Nederland. De samenwerking tussen Berlijn en Den Haag is daardoor echter niet in het geding.
© AFP
Dit zei de christendemocrate woendag in de commissie Europese Zaken van de Bondsdag.
''Wij moeten binnen Europa gewoon accepteren dat de kabinetsformatie van soevereine landen niet mag leiden tot het opzeggen van de samenwerking in Europa'', aldus Merkel.
Haider
Zij herinnerde aan de EU-boycot van Oostenrijk toen de partij van Jörg Haider in 2000 tot het kabinet in Wenen toetrad. ''Hoe men toen met Oostenrijk is omgegaan, is niet erg nuttig geweest voor het Europese idee'', aldus de bondskanselier.
De SPD had Merkel gevraagd meer afstand te nemen van rechtse bewegingen in andere EU-landen.
© ANP
Ik vind het dan ook een zwaktebod van Van Agt. De man had blijkbaar aandacht nodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn woorden, maar die van Van Agt. Hij werd geciteerd in de krant naar aanleiding van het congres.
Zoals zo vaak. Het lijkt wel alsof hij steeds meer aandacht nodig heeft. Denk dat hij zichzelf nog steeds als een belangrijke politieke figuur ziet. Terwijl hij steeds vaker met een soort meewarigheid aangehoord wordt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook een zwaktebod van Van Agt. De man had blijkbaar aandacht nodig.
Kun je toch nog ergens om lachen met dit kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ik moet echt zo lachen als ik Rutte hoor zeggen dat met dít akkoord Nederland sterker en beter uit de crisis gaat komen. Ben ik toch benieuwd voor wie Rutte spreekt, want Henk en Ingrid zullen echt niet sterker uit de tijd dat dit kabinet zit komen. Rutte bedoelt vast zijn golfmaatjes en zijn bouwfraudevriendjes enzo.
Oh, dat zeker. Ik kijk ook al uit naar nieuwe afleveringen van Het Onvervalste PVV-geluid op youtube. Het is alleen jammer dat zulke mensen nu macht krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Kun je toch nog ergens om lachen met dit kabinet.
Ik vrees dat jullie dat alleen maar vinden omdat hij iets roept dat jullie niet zindt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoals zo vaak. Het lijkt wel alsof hij steeds meer aandacht nodig heeft. Denk dat hij zichzelf nog steeds als een belangrijke politieke figuur ziet. Terwijl hij steeds vaker met een soort meewarigheid aangehoord wordt.
Omdat iedere politicus wel eens een minder goed debat heeft? Ik hoef je niet te herinneren aan de top-debatten van Mariette Hamer, en zo gebeurt dat bij elke partij. Sad but true.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Ik kijk ook al uit naar nieuwe afleveringen van Het Onvervalste PVV-geluid op youtube. Het is alleen jammer dat zulke mensen nu macht krijgen.
Praat niet iedereen in zijn of haar eigen straatje?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat jullie dat alleen maar vinden omdat hij iets roept dat jullie niet zindt.
Sorry hoor, maar de PVV-leden spanden toch echt de kroon de laatste jarenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat iedere politicus wel eens een minder goed debat heeft? Ik hoef je niet te herinneren aan de top-debatten van Mariette Hamer, en zo gebeurt dat bij elke partij. Sad but true.
3 woorden voor jou. Richard. De. Mos.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat iedere politicus wel eens een minder goed debat heeft? Ik hoef je niet te herinneren aan de top-debatten van Mariette Hamer, en zo gebeurt dat bij elke partij. Sad but true.
Ja, so?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Klaudias het volgende:
[..]
3 woorden voor jou. Richard. De. Mos.
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de PVV-leden spanden toch echt de kroon de laatste jaren
Jemig man, dat was nog ten tijde van de paarse kabinetten ....quote:
Oh, dan is het goed. Je haalt voorbeelden aan van Kamrleden die allang niet meer in de TK zitten. En hullie doen het ook, heb ik nooit een indrukwekkend argument gevonden.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
De GroenLinksers Singh Farma, Pormes, Karimi en Duyvendak (hoewel Duyvendak in mindere mate) spanden toch echt de kroon.
Dus daarom is het niet gebeurd?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:18 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Jemig man, dat was nog ten tijde van de paarse kabinetten ....
quote:DEN HAAG - Het minderheidskabinet van VVD en CDA krijgt waarschijnlijk weer een minister voor integratie en immigratie. Het moet een minister zonder portefeuille worden, die valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid.
Dat melden bronnen rond de onderhandelingen. De nieuwe minister voor integratie wordt waarschijnlijk een VVD'er, de minister van Veiligheid in dat geval waarschijnlijk een CDA'er.
De VVD leverde tussen 2003 en 2006 met Rita Verdonk een minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Zij was een echte stemmentrekker voor de liberalen.
Maar 'IJzeren Rita' verdween na een machtsstrijd met de huidige VVD-leider Mark Rutte uit de VVD en uiteindelijk uit de Tweede Kamer.
Ik bevestig mijn argument met voorbeelden. Overigens zijn ze ook niet voor niets meer in de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed. Je haalt voorbeelden aan van Kamrleden die allang niet meer in de TK zitten. En hullie doen het ook, heb ik nooit een indrukwekkend argument gevonden.
Dat zegt hij niet. Het is alleen volstrekt relevant omdat die mensen niets meer met de TK hebben van doen. We leven hier en nu.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dus daarom is het niet gebeurd?
Kurz und gut: Er zijn altijd minder goede politici in de TK.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Het is alleen volstrekt relevant omdat die mensen niets meer met de TK hebben van doen. We leven hier en nu.
Geen idee. Heb afgelopen weekend een uitgebreid interview met Martin Bosma gelezen. De beste man is wellicht niet dom. Althans, hij heeft een aantal opleidingen genoten waar toch een beetje verstand voor is vereist. Ik zou hem dan ook liever gestoord willen noemen, in plaats van dom.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Kurz und gut: Er zijn altijd minder goede politici in de TK.
Ik heb overigens niet alle debatten gevolgd, maar ik durf te wedden dat wanneer je bij elke politici alle slechte stukken eruit knipt en aan elkaar plakt, dat je zelfs met Wouter Bos nog een vermakelijke komedie kunt maken (bwvs.).
Bedoel je het kabinet of iets anders wat van Agt geroepen heeft? De man roept zo vaak ietsquote:Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat jullie dat alleen maar vinden omdat hij iets roept dat jullie niet zindt.
Dus de ene Nederlander wordt anders berecht dan de andere Nederlander? Vernieuwend, dat wel.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Holograph het volgende:
Breaking?
Er wordt een 'Two strikes and you're out' regel ingevoerd voor mensen met een dubbele nationaliteit die niet in de EU zijn geboren, aldus Frits Wester.
Wat gooi jij toch gemakkelijk met dit soort termen. Het maakt zo niet zoveel indruk meer.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Heb afgelopen weekend een uitgebreid interview met Martin Bosma gelezen. De beste man is wellicht niet dom. Althans, hij heeft een aantal opleidingen genoten waar toch een beetje verstand voor is vereist. Ik zou hem dan ook liever gestoord willen noemen, in plaats van dom.
Zal nog even duren voordat dat door de Eerste Kamer en de Raad van State komt.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Holograph het volgende:
Breaking?
Er wordt een 'Two strikes and you're out' regel ingevoerd voor mensen met een dubbele nationaliteit die niet in de EU zijn geboren, aldus Frits Wester.
Denk dat ze een prioriteitenlijstje hebben en ik denk dat dit wel heel hoog staat.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Praat niet iedereen in zijn of haar eigen straatje?
Ik hoor bijvoorbeeld geen fuck over hoe het in de toekomst verder moet met ontwikkelingshulp of het vinden van een nieuwe manier om ontwikkelingslanden te helpen...
Bron? Want dat betekent dat er ook wel erg weinig geld naar defensie gaat ineens..quote:Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef horned_reaper het volgende:
Sluwe truc in akkoord: Ontwikkelingsgeld 0,7% BBP (CDA-punt) én uit dat budget ook defensie-uitgaven. Dus gewoon (veel) minder dan 0,7%
Dat komt natuurlijk bovenop het budget voor Defensie.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bron? Want dat betekent dat er ook wel erg weinig geld naar defensie gaat ineens..
NRC Melde het net op hun Twitter....quote:Op woensdag 29 september 2010 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bron? Want dat betekent dat er ook wel erg weinig geld naar defensie gaat ineens..
Zal er wel op neer komen dat 'opbouw'-missies zoals in Uruzgan voor een veel groter deel uit OWS betaald moeten gaan worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Und? Is het risico van de huizenbouwer. Ik zie daarin geen rol voor de overheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus omdat het in de Randstad huilen is met de pet op, moet er in het gehele land een krankzinnig beleid worden ingevoerd. Deregulering is een ding, maar de woningmarkt geheel overlaten aan de grillen van de vrije markt, vind ik gevaarlijk. In bepaalde gebieden worden nu al teveel woningen gebouwd. Met het oog op de vergrijzing moet er nou eenmaal gas worden teruggenomen. Anders bouw je voor leegstand.
Welnee. Dankzij de immense subsidie worden alle huurwoningen in de Randstad betrokken door randfiguren. DIe kunnen best in Delfzijl of op de Veluwe gaan wonen in ultragoedkope woninkjes, ze hebben toch geen werk. Dat schept ruimte voor mensen die wel wat kunnen.quote:Overigens, en dat heb ik al eerder gezegd, zit het probleem em niet zozeer in het gebrek aan koopwoningen. We komen juist huurwoningen tekort.
Ja, en dan kun je natuurlijk dat bedrag bij defensie weghalen, en dan heb je op defensie bezuinigd.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal er wel op neer komen dat 'opbouw'-missies zoals in Uruzgan voor een veel groter deel uit OWS betaald moeten gaan worden.
Woningbouw is in principe geen taak van de overheid. Echter, het aanwijzen van gebieden waar gebouwd mag worden, is dat wel. Nogmaals, deregulering is een ding, maar overdrijf niet. Als een ding zeker is, dan is het dat mensen die streven naar winstmaximalisatie niet zijn te vertrouwen. Om ervoor te zorgen dat niet overal zomaar wat wordt gebouwd, is een zekere mate van regulering nou eenmaal nodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Und? Is het risico van de huizenbouwer. Ik zie daarin geen rol voor de overheid.
Ultragoedkope woningen op de Veluwe? Haha.quote:Welnee. Dankzij de immense subsidie worden alle huurwoningen in de Randstad betrokken door randfiguren. DIe kunnen best in Delfzijl of op de Veluwe gaan wonen in ultragoedkope woninkjes, ze hebben toch geen werk. Dat schept ruimte voor mensen die wel wat kunnen.
Grote onzin die je verkoopt. Een roker is 60000 euro goedkoper voor de zorg als een niet roker. En dan houden we nog geen rekening met accijns. Ik eis verlaging van mijn premie.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, mensen die domme uitspraken doen.
http://www.volkskrant.nl/(...)at_uiteindelijk_meer
http://www.spaink.net/200(...)-de-gezondheidszorg/
http://www.trouw.nl/opini(...)ere_zorgpremie_.html
Onderzoek is gewoon uitgevoerd dooor het RIVM.
Dat gerucht ging al eerder, maar nu wordt het dus werkelijkheid (nog een reden voor Ferrier om tegen te stemmen).quote:Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef horned_reaper het volgende:
Sluwe truc in akkoord: Ontwikkelingsgeld 0,7% BBP (CDA-punt) én uit dat budget ook defensie-uitgaven. Dus gewoon (veel) minder dan 0,7%
Tsja, naast principieel zullen er vast ook een aantal inhoudelijke redenen zijn voor sommige CDAers om tegen te stemmen. Aan de andere kant krijgen ze wel veel macht voor een partij die zo weinig zetels heeft en zo veel verloren heeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat gerucht ging al eerder, maar nu wordt het dus werkelijkheid (nog een reden voor Ferrier om tegen te stemmen).
Ik weet niet of dit alle CDA'ers geruststeltquote:Het nieuw te vormen ministerie van Veiligheid gaat mogelijk niet naar de VVD maar naar het CDA. De partij zou op deze wijze aan zijn achterban willen tonen dat de rechtsstaat bij deze coalitie in goede handen is en dat het CDA voor de handhaving daarvan een bijzondere zorg draagt.
[...]
Om het nieuwe ministerie van Veiligheid, dat behalve het huidige Justitie ook delen van het ministerie van Binnenlandse Zaken (politie, openbare orde) in zich zal verenigen, te gaan leiden, komt wellicht CDA-leider Verhagen in aanmerking.
Ik weet wel zeker van niet..quote:Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat ze een prioriteitenlijstje hebben en ik denk dat dit wel heel hoog staat.
In mijn ogen is Rutte ergens tijden s de verkieizings debatten en vandaag helemaal de weg kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ik moet echt zo lachen als ik Rutte hoor zeggen dat met dít akkoord Nederland sterker en beter uit de crisis gaat komen. Ben ik toch benieuwd voor wie Rutte spreekt, want Henk en Ingrid zullen echt niet sterker uit de tijd dat dit kabinet zit komen. Rutte bedoelt vast zijn golfmaatjes en zijn bouwfraudevriendjes enzo.
In jouw ogen is alles aan de rechterkant van het politieke spectrum de weg kwijt. Weinig nieuwsquote:Op woensdag 29 september 2010 20:15 schreef xandra47 het volgende:
[..]
In mijn ogen is Rutte ergens tijden s de verkieizings debatten en vandaag helemaal de weg kwijtgeraakt.
Weinig voeling met onze maatschappij en wat er nu echt leeft.Waarschijnlijk wordt hij momenteel alleen geconfronteerd met het applaus volk.
Koos, ik heb het gevoel dat ik elke minuut van de dag hier moet zijn om je posts in hun geheel te kunnen lezen! Ik zie zelden dat iemand zoveel wordt 'gecorrigeerd'!!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Lavenderrr, je had mn post niet hoeven editten. Dat was een grapje naar Sacher toe. Je weet wel, users onder elkaar enzo
Och, jij hebt die vent en alles aan de rechterkant nooit wat gevonden.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:15 schreef xandra47 het volgende:
[..]
In mijn ogen is Rutte ergens tijden s de verkieizings debatten en vandaag helemaal de weg kwijtgeraakt.
Weinig voeling met onze maatschappij en wat er nu echt leeft.Waarschijnlijk wordt hij momenteel alleen geconfronteerd met het applaus volk.
Niet waar, heb zelfs ooit VVD gestemd! Jij vertelt hier onwaarheid. Of gewoon weer wat je denkt dat waar is hoewel het nergens op gestoeld is. Zie ik je vaker doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, jij hebt die vent en alles aan de rechterkant nooit wat gevonden.
Nee hoor, als ze met een goed plan komen en niet uit opportunisme alles overboord gooien kan ik voor elke partij respect opbrengen. Ook al sta ik niet achter hun standpunten of idealen. Helaas heeft de VVD geen idealen meer alleen nog maar euro tekens en pluche lustquote:Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
In jouw ogen is alles aan de rechterkant van het politieke spectrum de weg kwijt. Weinig nieuws
Nu maar hopen dat het eten niet duurder is dan 30 zilverlingen, he?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Sloggi het volgende:
Zouden ze al aan de kroketten zitten bij de CDA-fractie?
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Nee hoor, als ze met een goed plan komen en niet uit opportunisme alles overboord gooien kan ik voor elke partij respect opbrengen. Ook al sta ik niet achter hun standpunten of idealen. Helaas heeft de VVD geen idealen meer alleen nog maar euro tekens en pluche lust
Ja, eindelijk een kabinet met een VVD-premier. Al moeten ze daarvoor met fascisten naar bed. Maar verder...?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.
Ik weet wel zeker van wel, alleen zal het waarschijnlijk niet op de manier zijn die jou aanstaat.quote:
Sorry, ik leef in 2010.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ministerie van Veiligheid... 1984, anyone?
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.
Nu moet je echt ophouden hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:
[..]
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.
Kun je er een paar noemen buiten besparen (zonder visie in mijn ogen)?
Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:
[..]
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.
Kun je er een paar noemen buiten besparen (zonder visie in mijn ogen)?
Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
De VVD is een ordinaire elitepartij, meer niet. Altijd geweest, zal altijd blijven. Geeft niet, maar het zou ze sieren als ze daar ook eerlijk in zouden zijn.
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
Nee hoor, de VVD heeft namelijk geen diealen meer. Die idealen waren samengevat in het liberalisme, maar aangezien ze nu met een soort neo-fascisten gaan regeren is dat blijven beweren natuurlijk lachwekkend. Om nog maar niet te spreken over het feit dat VVD'ers klaar komen als ze horen dat er weer wat meer wetten en regeltjes zin doorgevoerd om vrijheden af te pakken. Maar hey, ze willen minder belastingen voor rijke mensen, ten koste van arme mensen, dus ze zijn economisch liberaal want trickle-down economics enzo!11!
Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.
Zullen we on topic blijven?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.
Je roept onwaarheden, als daar iets over wordt gezegd quote je een andere post.
Niet dapper.
En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie???
Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja.
Fijn, weer een column die waarschijnijk niets bijdraagt.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.
Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.
Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt...
In mijn ogen verlangen ze daar stiekem ook naar. Op die wijze is het beeld dat ze hebben over andere partijen bevestigd.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt...
quote:
Dit is on topic. Ik vraag naar de ideologie van VVD. En aangezien ik hier volgens de Topic Titel mijn vinger bij af moet likken wil ik graag weten wat ik hieronder moet verstaan.quote:
Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.
Je roept onwaarheden, als daar iets over wordt gezegd quote je een andere post.
Niet dapper.
En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie???
Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.
Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.
Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.
Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.
En termen als dapper gebruiken op een internetforum, come onJe deponeert zelf een holle frase als "de vvd heeft geen idealen" en dan mag een ander zich gaan verdedigen. Is dat jouw definitie van dapper zijn.
Dapper
Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.quote:@MBreedveld: Partijbestuur CDA positief over regeer- en gedoogakkoord.
Wellicht stemmen ze niet uit een financiële overweging.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.
Laten we maar niet over mijn bril beginnen.... Ik heb het afgelopen jaar D66 gestemd en dat zou ik nu zo weer doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?
Zo ja, dan denk ik niet dat het probleem bij mij ligt, maar bij jouw roze bril over de VVD en het neoliberalisme wat ze nog steeds wilt uitvoeren, tesmaen met die zogenaamde christenen van het CDA.
Ik zou heel, heel verbaasd zijn als ze dit tegen gaan werken. Simpelweg omdat ze het niet meer aandurven/kunnen. Misschien gaan ze op de Klink-tour. Dan hoop ik dat ze hun zetel meenemen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.
Ja dat is inderdaad een ideaal. We hebben er een!!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.
Noem mij eens een van jouw idealen?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad een ideaal. We hebben er een!!
Ben je ook voorstander van een bepaalde partij of alleen maar tegenstander? Want dat laatste is wel erg makkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Minder overheid, meer vrijheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Noem mij eens een van jouw idealen?
Vertaling: Survival of the fittest.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.
Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Minder overheid, meer vrijheid.
Je tweede gaat alweer uit van een manier, dat is dus een ideologie. Je ziet het: idealen heeft iedereen wel. Kunnen we nu doorgaan over inhoudelijke redenen waarom je tegen de VVD bent?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.
Een regering die ervoor zorgt dat dit mogelijk is.
En ook een regering die mede ervoor zorg draagt dat we moedertje aarde niet helemaal uitleven zodat volgende generaties ook nog wat zuurstof en water over hebben. (even heel kort door de bocht)
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertaling: Survival of the fittest.
Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen.
Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:04 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.
Toch Çörüz er nog bij.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Jojoke het volgende:
Een blik in het Hilton
[ afbeelding ]
Koppejan, Ferrier en Çörüz bellend in de hotellobby
Hoewel ik het vaak met je eens ben moet ik hier toch even zeggen dat eriksd hier dit antwoordde:quote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.
Frappant dat de moraalpolitie mij de hele tijd aanvalt met suggesties en insinuaties die echt compleet haaks staan op wat ik post. Dan kom je met een tegenvraag of een open verzoek om dan maar dergelijke reacties van mij te vinden, daar krijg je - uiteraard - geen respons op, maar men wordt vervolgens wel weer boos bij de gedachte ongelijk te krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?
Let wel: ik ben niet tegen belastingheffing of tegen de overheid, maar het mag van mij wel een heel stuk minder dan nu.
Probeer nou eens niet meteen weer de hele discussie te chargeren maar gewoon inhoudelijk erop in te gaan, waarom uitgerekend een tarief van 52% nodig zou zijn voor deze voorzieningen. Als je niet genoeg achtergrondinformatie hebt over inkomenspolitiek en fiscaal recht, dat is geen schande, maar verbloem dat dan niet met een soort overschreeuw actie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |