abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 09:48:54 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86971087

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #9: Rutte bij de koningin.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #10: Tjeenk Willink adviseert
VVD, CDA en PVV onderhandelen #11: Volgens het juiste protocol.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #12
VVD, PVV en CDA onderhandelen #13: Akkoord over veiligheid.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #14: Hirsch aan de bal.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #15: Naderen climax.
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
2010-09-08 Informatieronde Tjeenk Willink
2010-09-11 [Poll] 9/11 toespraak: Wat gaat Wilders doen?
2010-09-23 'Ferrier geeft geen steun aan minderheidskabinet met PVV'
2010-09-28 VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16

Laatste nieuws:

quote:
Rookverbod kleine cafés sneuvelt

` Het aanstaande kabinet Rutte schaft
het rookverbod in de kleine cafés af.
De afschaffing van het rookverbod is in
het concept-gedoogakkoord opgenomen.
Daarin staan de afspraken waarover VVD,
CDA en PVV het eens zijn.

Het rookverbod werd ingevoerd op 1 juli
2008,onder verantwoordelijkheid van
minister Klink.Een van de tegenstanders
destijds was de PVV,die het verbod als
klinkklare onzin typeerde.

Het rookverbod stuitte direct op verzet
van eenmanszaken,die vooral bang waren
dat ze klanten zouden kwijtraken.Het
Groningse cafés De Kachel en Victoria
in Breda spanden rechtszaken aan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:51:44 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_86971144
Nou het rookverbod in kleine kroegen willen ze iig afschaffen. Daar ben ik niet tegen, maar het is ook wel iets waar je heel makkelijk mee bij Henk en Ingrid scoort.

Ik ben benieuwd naar de punten in het akkoord die wat dieper gaan.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:53:20 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86971185
Mooie trap na richting Klink. :')

Wat zou er over softdrugs in staan?
  woensdag 29 september 2010 @ 09:54:32 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971222
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef Pool het volgende:
Misschien is dat de echte reden dat hij weg is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 september 2010 @ 09:57:21 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_86971293
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien is dat de echte reden dat hij weg is.
Dat lijkt me sterk.
pi_86971295
Ohja; We betalen ons blauw aan de zorgverzekering; er moet flink bezuinigd worden in de zorg en wat gaat het nieuwe kabinet als eerste doen; zorgen dat mensen weer makkelijker gaan roken... :')

Nee zo komen we wel; what's next? Subsidies van sportclubs stopzetten? Onderzoeken naar ziektes korten? Stimuleren van autorijden?

Zou me niets verbazen als we over twee jaar twee keer zoveel betalen voor de zorg....
pi_86971386
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het accoord gelekt is....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 29 september 2010 @ 10:00:22 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971387
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:51 schreef remlof het volgende:
Nou het rookverbod in kleine kroegen willen ze iig afschaffen. Daar ben ik niet tegen, maar het is ook wel iets waar je heel makkelijk mee bij Henk en Ingrid scoort.
Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 september 2010 @ 10:00:36 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971392
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk.
Zie ook de PI.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86971423
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Ben ik toch benieuwd waar ze die 18 (of 15) miljard vandaan willen halen ?
pi_86971556
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86971630
Ik heb toch wel bewondering voor die kleine cafe's die met hun acties, hoe beperkt ook, dit hebben kunnen bereiken. Een geval burgerlijke ongehoorzaamheid wat een keer iets oplevert.

En natuurlijk ook een enorme trap na richting Klink, ik ben heel benieuwd hoe hij zijn spreektijd gaat invullen op het CDA congres.
pi_86971655
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij Henk en Ingrid natuurlijk ;)
pi_86971690
quote:

Een verbod zou mij niets verbazen. Dat is wat de PVV en het CDA willen in iedergeval. Keihard terug de criminaliteit in :)
  woensdag 29 september 2010 @ 10:21:56 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86971920
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
Als ze minder oud worden, dan kun je ze dus ook niet tot hun 67e laten doorwerken, dus wat betreft een begrijpelijke koppeling: AOW-leeftijd slechts naar 66 en geen rookverbod in kleine cafés.
pi_86972069
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gebeurd niet. Ik denk dat je gewoon tot morgen moet wachten.
pi_86972091
En ik had begrepen dat het CDA congres live te zien was op TV? Ik dacht dat het congres van het CDA altijd besloten was?
  woensdag 29 september 2010 @ 10:29:59 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_86972124
quote:

[..]

Zie ook de PI.
Die zag ik niet want ik was mobiel online :@
  woensdag 29 september 2010 @ 10:46:44 #19
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86972556
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee *O*
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_86972585
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee *O*
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:51:15 #21
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86972649
quote:

[..]
Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Het rookverbod blijft natuurlijk voor het grootste gedeelte gehandhaafd, de kleine cafes vormen maar een kleine groep. Daarnaast zal de AOW leeftijd ongetwijfeld over een paar jaar alsnog naar de 67 gaan. Het is dus niet zo dat deze punten gesneuveld zijn.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 29 september 2010 @ 10:52:49 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972684
Alles wat nu al 'uitlekt' is natuurlijk het positieve nieuws. Het negatieve nieuws wordt pas zondag of maandag een beetje duidelijker, nadat het hele congres volmondig ja heeft gezegd tegen het extra schijntje voor wegen en het afschaffen van rookverbod voor eenmans-kroegen.

Wel weer opvallend dat de grootste kostenpost weer eens wat extra gaat stijgen door deze maatregelen, kom maar op met de extra fijnstof en de extra rokers (ohja begint er eentje over fijnstof, dat onderwerp negeert zo lekker want dat zie je toch niet, maar in de tussentijd zitten we ver boven alle normen die er zijn).
  woensdag 29 september 2010 @ 10:55:02 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
pi_86972764
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Opvallend dat juist de subsidietrekkers en onrendabelen nu het hardste janken.
Waar baseer jij die conclusie op? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86972788
Ik verwacht eerdaags wel een maatregel waardoor rokers meer premie gaan betalen . En natuurlijk (nog) hogere boetes en andere voorbeelden van burgertje pesten :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86972789
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
pi_86972845
quote:

[..]

Is er wel eens berekend wat het rookverbod in cafe's in zijn totaliteit op moest brengen?
  woensdag 29 september 2010 @ 10:58:42 #28
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972848
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
pi_86972916
quote:

[..]

Dikke vette onzin. Uiteraard zijn er rokers die ernstig ziek worden en jarenlang verzorgd moeten worden. Maar geldt dat dan niet voor niet-rokers? Zat mensen ziek zien worden die hun complete leven gezond hebben geleefd.

Maar goed, bovenstaande is slechts gevoelsmatig, aangezien ik natuurlijk de complete situatie kan overzien. Er is echter wel uitgerekend dat de gemiddelde roker de staat minder geld kost dan een niet-roker. Dat komt doordat een roker doorgaans minder lang leeft.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:02:03 #30
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972937
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
pi_86972951
Rookverbod weg top en meer wegen flop.
Privacy zal ook wel verder ingeperkt gaan worden.
pi_86973006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
http://www.depers.nl/binn(...)okers-goedkoper.html

Onderzoek van het RIVM.

quote:
Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun twintigste jaar komt dat neer op 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen ruim 250 duizend euro en die van rokers bijna 220 duizend euro.
Logisch ook als je weet dat de zorgkosten na het 75-ste jaar explosief stijgen tot 29k p.p. per jaar.
pi_86973422
quote:
De onderzoekers stelden vast dat zwaarlijvigen in de leeftijd van 20 tot 56 de overheid het meest aan medische zorg kosten. Maar omdat zowel rokers als zwaarlijvigen eerder doodgaan dan 'gezonde' mensen, kosten zij de staat uiteindelijk minder geld.
Dat onderzoek is dus al achterhaald aangezien de pensioen leeftijd omhoog is gegaan... En dat zal niet de laatste keer geweest zijn.
pi_86973496
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_86973597
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
pi_86973621
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
pi_86973626
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86973648
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
pi_86973729
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:28:59 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86973799
quote:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86973828
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 52 procent beginnend bij 50k ook te ver vind gaan. Een belastingsschijf met zo'n percentage, daar heb ik in principe niets op tegen. Ik denk echter dat het minimale inkomen dat in aanmerking komt voor die schijf verhoogd dient te worden.
pi_86973850
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Tja, ik woon hier in Nederland, niet in de tropen, en ik woon liever tussen een paar leuke boompjes dan op een plaat asfalt.

Al dat extra asfalt gaat natuurlijk weinig helpen, de steden kunnen echt niet meer auto's verwerken als je er opeens een paar snelwegen bij bouwt. Het kabinet kan veel beter thuiswerken eens flink gaan stimuleren, dat is goed voor het milieu en ook leuk voor de werknemer die hierdoor flexibeler met zijn tijden om kan gaan en reistijd bespaart. En mijn persoonlijk ervaring is ook dat op dagen dat ik thuis werk ik productiever ben dan dagen dat ik op kantoor zit omdat je dan niet gestoord wordt door collega's die je ergens voor nodig hebben. En de mensen die wel de weg op moeten zijn er ook bij gebaat als anderen thuis blijven werken. Ik zie eigenlijk alleen maar winst, dus waarom men daar nog steeds niet op grote schaal op inzet snap ik nog steeds niet.
pi_86973863
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
pi_86973898
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:32:29 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_86973915
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
pi_86973959
quote:

[..]

Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
pi_86973977
Het Nederlandse volk is de domme klootzak aan het worden. Met de VVD als grootste. Kan het nog erger?
pi_86973998
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
De nutteloze helft.
pi_86974009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Er is jarenlang niet geïnvesteerd in het wegennet?
pi_86974013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je zou als beter verdienende wat meer belasting moeten betalen. Ik heb zwaar met je te doen. :')
pi_86974029
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:34 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

De nutteloze helft.
Hiermee bevestig je zijn punt alleen.
pi_86974092
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.
pi_86974117
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
pi_86974118
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
pi_86974123
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hiermee bevestig je zijn punt alleen.
Just poking the bear.
pi_86974159
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.
Ook een persoon die tig studies heeft gevolgd, kan een zekere mate van stupiditeit uitdragen. Fortuyn was daar een voorbeeld van.
pi_86974263
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
:')

De HRA draagt niet noemenswaardig bij aan een grote overheid, eerder integendeel zou ik zeggen.
pi_86974285
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De HRA draagt niet noemenswaardig bij aan een grote overheid, eerder integendeel zou ik zeggen.
wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86974319
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat HRA alle huiseigenaren uitkomt. Links of rechts.

Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
pi_86974329
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.
Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...
pi_86974359
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
Het levert mij ook een hoop geld op en toch vind ik dat het aangepakt moet worden.
pi_86974380
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:

[..]

De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt. Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.
pi_86974384
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
Ja tactisch he, zo he een populaire maatregel laten uitlekken.
pi_86974408
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...
Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houden :6
  woensdag 29 september 2010 @ 11:46:42 #65
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86974414
Onbegrijpelijk hoe sommigen liberalen zich achter een HRA kunnen scharen. Natuurlijk moet de afschaffing gecompenseerd worden op andere vlakken, dat is logisch. Maar principeel is de HRA natuurlijk belachelijk dat het er nog steeds is en de huidige huizenmarkt zo enorm verstoort. Het is het toonbeeld hoe een overheid een markt kan verzieken, daar kan je als rasechte liberaal (wat overigens tegenwoordig niet meer echt gelijk te stellen valt aan VVD) gewoon niet voor zijn.
pi_86974443
quote:
Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.
pi_86974487
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:52 schreef Grumpey het volgende:
Alles wat nu al 'uitlekt' is natuurlijk het positieve nieuws. Het negatieve nieuws wordt pas zondag of maandag een beetje duidelijker, nadat het hele congres volmondig ja heeft gezegd tegen het extra schijntje voor wegen en het afschaffen van rookverbod voor eenmans-kroegen.

Wel weer opvallend dat de grootste kostenpost weer eens wat extra gaat stijgen door deze maatregelen, kom maar op met de extra fijnstof en de extra rokers (ohja begint er eentje over fijnstof, dat onderwerp negeert zo lekker want dat zie je toch niet, maar in de tussentijd zitten we ver boven alle normen die er zijn).
Als je je wat verdiept in fijnstof ontdek je dat een groot aandeel uit het buitenland komt.
Afgelopen week nog een studentengroep geholpen met meten, leuke correctiefactor voor het Rührgebied gaat eraf als er een oostelijke wind staat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 29 september 2010 @ 11:51:09 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_86974557
quote:
Denk dat dat ook precies de reden is dat ze het doen, proberen goodwill te kweken.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:52:18 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_86974597
Waar vergadert de CDA fractie nu? De NOS en RTL schijnen het te weten.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:52:25 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86974604
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
Nee hoor. Ik vind verdeling van welvaart geen taak van de overheid.

Overigens wel een beetje treurig dat je alles zo probeert te draaien dat ik op iets zou stemmen omdat ik er ooit zelf voordeel van heb. Misschien ben ik overmorgen dood, je weet het niet, dus ik ga mij niet bezighouden met wat ik ooit zou kunnen verdienen en wat dan een mogelijk voordeel zou zijn. Ik stem met de kennis van nu, en mijn huidige opvattingen.

Ik denk zelfs dat ik er met dit kabinet op achteruit ga.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86974723
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houden :6
Marginaal meer werk voor de belastingdienst. Dat staat niet in verhouding tot de extra ambtenaren die nodig zouden zijn zou men dit geld niet teruggeven aan de rechtmatige eigenaren maar gaan herverdelen/
pi_86974766
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Het interesseert mij niet. Het zijn slappe meelopers. Uiteindelijk gaan ze gewoon akkoord.

Het bashen van de zwakkeren kan beginnen.
pi_86974810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt.
De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.
quote:
Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden.
Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
quote:
Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.
Die mensen betalen nog niet genoeg wil je zeggen?
pi_86974847
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.
[..]

Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
[..]

Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?
pi_86974877
quote:
Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zitten :7
pi_86974920
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zitten :7
Arbeiders kunnen ook in de kroeg werken B-)
pi_86974956
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.

quote:
Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:03:03 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_86975004
Ah de CDA-fractie vergadert dus in het Hilton hotel in Den Haag.
pi_86975029
quote:
Dat is ook precies de bedoeling he. 'Leuke' maatregelen worden gelekt.

CDA-fractie vergadert in het Hilton.
pi_86975039
Mark, Maxime en Geert.

Rechtse ballerige blanke mannen bastion!
Job, Alexander en Femke klinkt toch veel leuker dan.
pi_86975068
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:
blanke mannen
Vies hé, blanke mannen.

Triest racistje.
pi_86975071
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:
Mark, Maxime en Geert.

Rechtse ballerige blanke mannen bastion!
Job, Alexander en Femke klinkt toch veel leuker dan.
Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.
pi_86975095
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vies hé, blanke mannen.

Triest racistje.
Hap hap :') !!
pi_86975100
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?
Alleen als je particulier huurt.

Op de coorporatie woningen zit al lang een subsidie
pi_86975124
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.
Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinkt :D

Dan kun je beter de provinciale accentjes van Maxime en Geert hebben.
pi_86975216
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:06 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinkt :D

Dan kun je beter de provinciale accentjes van Maxime en Geert hebben.
Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.
pi_86975244
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.
Brabo/Limbo hater ;(
pi_86975327
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:10 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Brabo/Limbo hater ;(
Carnaval :r
pi_86975384
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.
Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
quote:
[..]

Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.
Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.
pi_86975520
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.

quote:
Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.
Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.
pi_86975532
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Is er al wat meer bekend over de inhoud?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 september 2010 @ 12:23:51 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_86975669
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Is er al wat meer bekend over de inhoud?
Nee, hoorde alleen net op Radio 1 dat Ferrier en Koppejan niet vrolijk keken :')
pi_86975715
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.

Ik zal het even voor je uitleggen in Jip-en-Janneke taal:
- de HRA zorgt er voor dat mensen meer kunnen uitgeven aan een huis
- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen

Dat laatste is precies wat er gebeurd is in Nederland.
pi_86975821
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.

- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen

HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.

woensdag 29 september 2010 @ 12:29:17 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86975848
Lager geprijsde komen daardoor toch ook eerder binnen bereik. Als ik zo op funda kijk is er voor 200.000 genoeg te koop.
Bis bis bis
pi_86976042
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:28 schreef Cerbie het volgende:
HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.
Misschien heeft het te maken met allerlei nieuwe hypotheeksoorten waarmee je een maximaal fiscaal voordeel kunt behalen? Toen mijn ouders een huis kochten eind jaren 60 had je al die constructies nog niet.
pi_86976104
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.
Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).
quote:
[..]

Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.
Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/
pi_86976176
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:29 schreef eriksd het volgende:
Lager geprijsde komen daardoor toch ook eerder binnen bereik. Als ik zo op funda kijk is er voor 200.000 genoeg te koop.
Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.
pi_86976196
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar dat is feitelijk irrelevant, omdat als de HRA er niet zou zijn, ze nog steeds dezelfde koopkracht zouden hebben.
quote:
Totale quatsch. Alle woningen zijn duurder geworden. De laatste tijd vallen de grootste klappen zelfs bij de cht dure woningen (!).
quote:
Nou nee hoor, het maakt geen reet uit.
quote:
Dat komt vanwege de schaarste. Enige werkelijke nadeel van de HRA is dat het het aflossen van schulden remt (leuk voor de banken).
pi_86976243
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.
Als ik de grafiek bekijk zie ik voor de laatste trend hogere toppen en hogere dalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86976286
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:36 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).
Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.

quote:
Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/
Wie heeft het over in een keer afschaffen?
  woensdag 29 september 2010 @ 12:53:37 #102
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86976676
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.
Waarom is dat onmogelijk? Nederland is het enige land dat na WOII permanent woningnood heeft gehouden, ondanks enorme staatsinspanningen op dit vlak. Feitelijk is het precies hetzelfde als met ontwikkelingshulp: doet ook meer kwaad dan goed. Laat de markt maar vrij, werkt overal en altijd en garandeert het beste product voor de laagste prijs.
quote:
[..]

Wie heeft het over in een keer afschaffen?
Jij?
pi_86976813
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom is dat onmogelijk? Nederland is het enige land dat na WOII permanent woningnood heeft gehouden, ondanks enorme staatsinspanningen op dit vlak. Feitelijk is het precies hetzelfde als met ontwikkelingshulp: doet ook meer kwaad dan goed. Laat de markt maar vrij, werkt overal en altijd en garandeert het beste product voor de laagste prijs.
Ik schrijf dat het onwenselijk is, niet onmogelijk. Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij die vrije markt in wil vullen. Ik veronderstel dat je de bureaucratie omlaag wil schroeven. Dus geen welstandscommissie meer? En mogelijk moeten bestemmingsplannen het zelfs ontgelden. Of wil je niet zo ver gaan? Ik neem in ieder geval aan dat je de overheid buitenspel wil zetten. Dus leg maar eens uit hoe jij dat allemaal voor je ziet.

quote:
Jij?
Nee.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:59:38 #104
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86976883
quote:

[..]

Ja, dat zien we in de zorg nu. :') Echt, geloven in de sprookjes van de vrije markt, kom op zeg. Je bent toch geen 12 meer die net Ayn Rand heeft gelezen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86977103
quote:

[..]

Dat gaat op als aanbieders zelf land gaan maken om op te bouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86977212
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou in Belgie hebben ze het decennia lang heel erg vrij gehouden, de ruimtelijke ordening. Daarom vinden Nederlanders het er vaak wat rommelig uitzien, maar het gevolg is wel dat er niet echt woningnood is en de prijzen toch beduidend lager liggen.

Dus op dat vlak geef ik Sachertorte wel gelijk.

(Overigens is het nu wel een stuk strenger geworden in Belgie hoor.)
pi_86977395
Vraagje hè.. zo voor de kenners hier..

Stel de PVV trekt de gedoogsteun in om wat voor reden dan ook, kunnen het CDA en de VVD dan besluiten 'permanente' gedoogsteun bij één van de andere partijen te zoeken of ligt dan gewoon het kabinet op z'n gat?
pi_86977420
Wow, het rookverbod terugdraaien zodat de cafe´s waar je toch al kon roken, nu ineens `legaal` mensen laten roken...
Lekker belangrijk, wat een sufferds... :D
pi_86977449
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:15 schreef Lamon. het volgende:
Wow, het rookverbod terugdraaien zodat de cafe´s waar je toch al kon roken, nu ineens `legaal` mensen laten roken...
Lekker belangrijk, wat een sufferds... :D
Het is ook nooit goed :')
pi_86977463
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:09 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nou in Belgie hebben ze het decennia lang heel erg vrij gehouden, de ruimtelijke ordening. Daarom vinden Nederlanders het er vaak wat rommelig uitzien, maar het gevolg is wel dat er niet echt woningnood is en de prijzen toch beduidend lager liggen.

Dus op dat vlak geef ik Sachertorte wel gelijk.

(Overigens is het nu wel een stuk strenger geworden in Belgie hoor.)
Ik beweer dan ook niet dat het onmogelijk is, wel onwenselijk. De reden dat het Belgische voorbeeld niet hebben overgenomen, is omdat onze regering bang was en is voor een rommelig straatbeeld. Die angst is in mijn optiek gerechtvaardigd. Vooral in Zuid-Europa is het een rommeltje. Daar levert dat pittoreske dorpjes op, maar daarvoor is het in Nederland veel te laat.
pi_86977499
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Het is een populistisch ideetje om iets wat toch niet haalbaar bleek nu te laten lijken op een mooie beslissing..
Daar trapt toch geen hond in, kom dan met belangrijke zaken. :D
pi_86977525
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

Stel de PVV trekt de gedoogsteun in om wat voor reden dan ook, kunnen het CDA en de VVD dan besluiten 'permanente' gedoogsteun bij één van de andere partijen te zoeken of ligt dan gewoon het kabinet op z'n gat?
Weet niet zeker, maar denk dat het kabinet dan op zn gat ligt. I
pi_86977553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nou, het is natuurlijk wel een beetje een zwaktebod. Ik heb er niets aan omdat ik nooit in die kleine holletjes kom.
pi_86977572
quote:

Dat kan. Zolang er geen meerderheid van de kamer nieuwe verkiezingen wil (dwz. geen motie van wantrouwen aanneemt) kan het kabinet verder.

Programma CDA-congres:
http://partijcongres.old.cda.nl/
pi_86977646
quote:

Ze zoeken eigenlijk al permanent gedoogsteun bij één van de andere partijen. Daarvan wordt vanzelfsprekend geacht dat die constructief gaan meedoen met beleid wat door de PVV zal worden gedoogd, en dat zonder er dan iets voor terug te krijgen in de vorm van een gedoogakkoord. Dit kabinet zoekt steun aan beide kanten, maar geeft alleen de PVV er wat voor terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86977665
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

Nou, het is natuurlijk wel een beetje een zwaktebod. Ik heb er niets aan omdat ik nooit in die kleine holletjes kom.
Ook al kom je er wel, ze hadden die rechtzaak toch uiteindelijk wel verloren, het is geen maatregel, het is een uit oppertunisme bedacht "symbolisch gebaar". :)
pi_86977717
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:20 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat kan. Zolang er geen meerderheid van de kamer nieuwe verkiezingen wil (dwz. geen motie van wantrouwen aanneemt) kan het kabinet verder.
Wilders zegt gedoogsteun op, weigert mee te doen aan de motie van wantrouwen. Hoofdelijke telling. Doodse stilte in de zaal als de armen één voor één omhoog gaan, maar de meerderheid lijkt niet gehaald te worden.. Lichtelijke paniek onder de oppositie terwijl een steeds groter deel van de kamer geteld is.

Dan vanuit het niets.. steekt Hero Brinkman zijn hand omhoog 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86977950
Nu is het nog wachten op de berekening van het CPB die laat zien dat op langere termijn de komende begroting zorgt voor minder staatsschuld...ook zo'n eeuwige dooddoener. :)
  woensdag 29 september 2010 @ 13:35:12 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86978084
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:31 schreef Lamon. het volgende:
Nu is het nog wachten op de berekening van het CPB die laat zien dat op langere termijn de komende begroting zorgt voor minder staatsschuld...ook zo'n eeuwige dooddoener. :)
ja, waarbij de eerste resultaten zoals gewoonlijk pas over 8 jaar komen, en dat er eerst nog wat geinvesteerd moet worden voordat vruchten op dit punt geplukt kunnen worden.

Eigenlijk is het elke keer weer zelfde, al heb ik nog nooit na 8 jaar resultaat gezien :s)
pi_86978184
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:35 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ja, waarbij de eerste resultaten zoals gewoonlijk pas over 8 jaar komen, en dat er eerst nog wat geinvesteerd moet worden voordat vruchten op dit punt geplukt kunnen worden.

Eigenlijk is het elke keer weer zelfde, al heb ik nog nooit na 8 jaar resultaat gezien :s)
Omdat ze nog steeds de illusie hebben dat ze de economie kunnen beheersen met een 4-jaren plan...maar 8 jaar Bush verziekt dan de hele boel ineens.
Moeilijk toegeven, dat je afhankelijk bent van de wereld-economie. :+
pi_86978279
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:23 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Wilders zegt gedoogsteun op, weigert mee te doen aan de motie van wantrouwen. Hoofdelijke telling. Doodse stilte in de zaal als de armen één voor één omhoog gaan, maar de meerderheid lijkt niet gehaald te worden.. Lichtelijke paniek onder de oppositie terwijl een steeds groter deel van de kamer geteld is.

Dan vanuit het niets.. steekt Hero Brinkman zijn hand omhoog 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is er nog steeds geen meerderheid voor de motie van wantrouwen ;)
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_86978593
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zoeken eigenlijk al permanent gedoogsteun bij één van de andere partijen. Daarvan wordt vanzelfsprekend geacht dat die constructief gaan meedoen met beleid wat door de PVV zal worden gedoogd, en dat zonder er dan iets voor terug te krijgen in de vorm van een gedoogakkoord. Dit kabinet zoekt steun aan beide kanten, maar geeft alleen de PVV er wat voor terug.
Dan kan er toch nog besloten worden een nieuw (dit is wel heel theoretisch trouwens, maar wel interessant vond ik) gedoogakkoord op te stellen met een andere partij. De meerderheid kan behaald worden met verschillende partijen. De vraag is alleen of een andere 3e partij behalve de PVV er daadwerkelijk iets mee op schiet.
pi_86978759
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, dat zien we in de zorg nu. :') Echt, geloven in de sprookjes van de vrije markt, kom op zeg. Je bent toch geen 12 meer die net Ayn Rand heeft gelezen?
Dat we permanent woningnood hebben komt doordat we een land hebben met te veel bewoners voor de hoeveelheid vierkante kilometers die we hebben. Vrije markt of niet vrije markt heeft daar niets mee te maken....ga met 10 miljoen mensen in Nederland wonen en moet je zien hoe snel woningnood en fileproblemen opgelost zijn.
pi_86979223
Wel met Koppejan + Ferrier + Brinkman
pi_86979395
is het akkoord al uitgelekt ?
pi_86979613
VN over de ministersposten:
http://www.vn.nl/Archief/(...)rden-er-minister.htm

Ik denk toch dat Henk Kamp een goede kans maakt voor Veiligheid.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef arjan1212 het volgende:
is het akkoord al uitgelekt ?
Nee, dat zal ook denk ik niet gebeuren. Misschien hier en daar een maatregel, maar morgen weten we alles.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:16:24 #127
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86979808
Vanavond Ab Klink bij Pauw & Witteman.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86980019
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:16 schreef ethiraseth het volgende:
Vanavond Ab Klink bij Pauw & Witteman.
Met sigaar? :D of mag dat nog niet?
Zou toch wel heel fijn zijn als Johan Derksen weer normaal zijn sigaar op kan steken....ben nog steeds niet gewend dat hij zonder op TV moet.
pi_86980402
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.
ik ook niet hoor.. :P
mar denk je niet dat zon verbod onhoudbaar wordt, als het gedeeltelijk wordt afgeschaft? anderen zullen het oneerlijk vinden, en misschien ook het verbod gaan negeren.

nou nog iedere zondag koopzondag en het hele VVD programma is uitgevoert, joepie!
pi_86980566
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:31 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik ook niet hoor.. :P
mar denk je niet dat zon verbod onhoudbaar wordt, als het gedeeltelijk wordt afgeschaft? anderen zullen het oneerlijk vinden, en misschien ook het verbod gaan negeren.
Als dat het geval is, dan heeft dit kabinet toch nog iets positiefs opgeleverd :)
  woensdag 29 september 2010 @ 14:44:45 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86980925
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schrijf dat het onwenselijk is, niet onmogelijk. Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij die vrije markt in wil vullen. Ik veronderstel dat je de bureaucratie omlaag wil schroeven. Dus geen welstandscommissie meer?
Zeker. Weg met die ellende.
quote:
En mogelijk moeten bestemmingsplannen het zelfs ontgelden.
Uiteraard... De bron van de ellende.
quote:
Of wil je niet zo ver gaan? Ik neem in ieder geval aan dat je de overheid buitenspel wil zetten.
Grotendeels, ja. Eisen aan bouwkwaliteit vind ik wel te billijken.
quote:
Dus leg maar eens uit hoe jij dat allemaal voor je ziet.
Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:45:54 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86980965
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat het onmogelijk is, wel onwenselijk. De reden dat het Belgische voorbeeld niet hebben overgenomen, is omdat onze regering bang was en is voor een rommelig straatbeeld. Die angst is in mijn optiek gerechtvaardigd. Vooral in Zuid-Europa is het een rommeltje. Daar levert dat pittoreske dorpjes op, maar daarvoor is het in Nederland veel te laat.
Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:47:44 #133
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86981039
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat we permanent woningnood hebben komt doordat we een land hebben met te veel bewoners voor de hoeveelheid vierkante kilometers die we hebben. Vrije markt of niet vrije markt heeft daar niets mee te maken....ga met 10 miljoen mensen in Nederland wonen en moet je zien hoe snel woningnood en fileproblemen opgelost zijn.

Het is inderdaad gruwelijk vol...

Met weilanden! :')
pi_86981139
Woningnood? Ik zie niemand onder een brug of zo slapen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86981306
Van woningnood is geen sprake in NL.... en al helemaaaal niet van gebrek aan ruimte.

Tenzij je persé in Rotterdam ofzo wilt wonen.
pi_86981385
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zeker. Weg met die ellende.
Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.

quote:
Uiteraard... De bron van de ellende.
Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.

quote:
Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.
Weg met de vrije markt!
pi_86981412
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef IHVK het volgende:
Wel met Koppejan + Ferrier + Brinkman
En als ze de motie nou even handig timen op een moment dat Wilders voor de rechtbank moet verschijnen. :P
pi_86981420
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.
Het is wel koddig, dat schrijf ik dan ook. Echter, het is voor Nederland te laat om het stuur plots om te gooien. Dan wordt het een zooitje.
pi_86981461
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn woonplaats wordt geflankeerd door het Veluwemeer en de uigestrekte bossen van de Veluwe. Houden zo. Gelieve geen woningbouw op dat soort locaties (het bos bedoel ik dan).
  woensdag 29 september 2010 @ 15:02:21 #140
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86981609
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.
^O^
quote:
[..]

Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.
Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!! :') ). ALs je ambtenaar die er over gaat omkoopt, gaat de grond opeens tientallen keren over de kop, want dan mogen er wel woningen gebouwd worden (hoi bouwfraude!).
quote:
[..]

Weg met de vrije markt!
Welkom Goelag.
pi_86981759
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:02 schreef Sachertorte het volgende:

Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!! :') ). ALs je ambtenaar die er over gaat omkoopt, gaat de grond opeens tientallen keren over de kop, want dan mogen er wel woningen gebouwd worden (hoi bouwfraude!).
Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.

quote:
Welkom Goelag.
Direct weer overdrijven.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:16:44 #142
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86982108
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.
Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.
quote:
[..]

Direct weer overdrijven.
Tu quoque. :7
pi_86982240
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.
Ooh, gelukkig, de vrije markt mag dus wel een beetje worden geremd. Ik vind het in ieder geval onwenselijk om genoemde redenen en gelukkig is zelfs een partij als de VVD dat met mij eens. Daarnaast is er nauwelijks woningnood in Nederland. Ja, huurwoningen, maar er zijn zat koophuizen verkrijgbaar,
  woensdag 29 september 2010 @ 15:23:57 #144
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_86982369
En de eerste klap voor Rutte:
quote:
Joustra ziet af van het ministerschap op het nieuw te vormen superministerie omdat hij geen vertrouwen heeft in een lange levensloop van het nieuwe kabinet, zo meldt Vrij Nederland woensdag.
bron: nu.nl

Ik moest lachen, en dat voor een man die mee heeft geschreven aan het partij programma van de VVD.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_86982524
quote:
De NOS zendt zaterdag het gehele formatiecongres van het CDA live uit. Dat gebeurt op Nederland 1, Radio 1, de website van de omroep en het politieke themakanaal Politiek24.
http://www.volkskrant.nl/(...)CDA-congres_live_uit
pi_86982736
quote:
als het CDA congres de boel opblaast, kom ik echt niet meer bij.
pi_86983724
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moeten we dat laatste beetje kunstmatige natuur dat dit overbevolkte land heeft nou ook al opgeven?
pi_86984041
quote:
DominiqueHeyde

Het kabinet Rutte/Verhagen krijgt 12 ministers. 6 CDA en 6 VVD. Dat is inclusief de premier. nu zijn er 16 ministersposten
http://twitter.com/DominiqueHeyde

quote:
wilmaborgman

Naar verwachting in nieuwe kabinet 8 staatssecretarissen, gelijk verdeeld over CDA en VVD
http://twitter.com/wilmaborgman
  woensdag 29 september 2010 @ 16:09:23 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_86984542
6 van de 12 ministers voor het CDA _O-

Rutte wil wel heel erg graag he? :')
pi_86984596
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:09 schreef remlof het volgende:

Echt? Damn.

Maar CDA heeft ook goede mensen, dat kan niet ontkend worden.
pi_86984682
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:47 #153
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86985345
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh, gelukkig, de vrije markt mag dus wel een beetje worden geremd. Ik vind het in ieder geval onwenselijk om genoemde redenen en gelukkig is zelfs een partij als de VVD dat met mij eens. Daarnaast is er nauwelijks woningnood in Nederland. Ja, huurwoningen, maar er zijn zat koophuizen verkrijgbaar,
Er is meer vraag dan er aanbod is, en zeker in de Randstad. ( in Delfzijl kun je vast makkelijk en goedkoop kopen, maar ja: daar is geen werk)
pi_86985382
quote:

Dat dat gelijkgesteld gaat worden aan harddrugs waarschijnlijk :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 september 2010 @ 16:28:12 #155
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86985411
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Moeten we dat laatste beetje kunstmatige natuur dat dit overbevolkte land heeft nou ook al opgeven?
75% oid van dit land bestaat uit weilanden en akkerbouw. Als je daarvan 5% afhaalt voor woningbouw etc, dan kunnen we allemaal in een vrijstaand huis wonen.
pi_86985440
quote:

Tja, de eerste kandidaat van de VVD heeft al bedankt omdat hij zijn reputatie niet op het spel wil zetten :D :D :D _O_ _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86985453
pi_86985467
quote:

Het gaat om het beleid en het resultaat, niet om de machts- en partijpolitiek. Maar dat is natuurlijk wartaal voor een PvdA'er. :P
pi_86985557
PVV stemt in met gedoogakkoord. Fractie wil wel enkele kleine wijzigingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Toad op 29-09-2010 17:03:06 ]
pi_86985601
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat om het beleid en het resultaat, niet om de machts- en partijpolitiek. Maar dat is natuurlijk wartaal voor een PvdA'er. :P
Die kun je nog laten juichen als ze 3 zetels verliezen.
pi_86985878
Wat een links besluit om mensen hun eigen keuze weer terug te geven met het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe's. Je zou haast zeggen dat het tegen populisme aan zit, oh wacht.

pi_86985948
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:40 schreef boyv het volgende:
Wat een links besluit om mensen hun eigen keuze weer terug te geven met het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe's. Je zou haast zeggen dat het tegen populisme aan zit, oh wacht.

Dan heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd. De PVV en VVD zijn altijd tegenstanders geweest van een (algeheel) rookverbod in de horeca. Daar hebben ze in de afgelopen jaren zelfs verschillende keren geprobeerd de minister van gedachten te doen veranderen.
pi_86986069
Dat bevestigd al te meer dat het een populistische oorsprong heeft om het rookverbod weer gedeeltelijk terug te draaien. VVD en PVV nemen het namelijk niet zo nauw met onze integriteit en recht om zelf te kiezen.

Dit is gewoon een lekkermaker, en zodra er echt dingen besloten en veranderd gaan worden is het *BAM* bye bye privacy
  woensdag 29 september 2010 @ 16:49:04 #164
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86986241
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:23 schreef Hassish het volgende:
En de eerste klap voor Rutte:
[..]

bron: nu.nl
Kan me helaas prima voorstellen dat hij zo denkt, maar wel apart dat deze informatie bekend is geworden. Rutte zal dat niet bekend willen maken lijkt me, en zelf heeft hij er ook weinig reden voor..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86986255
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:45 schreef boyv het volgende:
Dat bevestigd al te meer dat het een populistische oorsprong heeft om het rookverbod weer gedeeltelijk terug te draaien. VVD en PVV nemen het namelijk niet zo nauw met onze integriteit en recht om zelf te kiezen.

Dit is gewoon een lekkermaker, en zodra er echt dingen besloten en veranderd gaan worden is het *BAM* bye bye privacy
De keuzevrijheid komt hierdoor juist terug. Sowieso idioot om een wet die bedoeld is om werknemers te beschermen te handhaven op plaatsen waar geen werknemer aanwezig is.
pi_86986368
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef nikk het volgende:

[..]

De keuzevrijheid komt hierdoor juist terug. Sowieso idioot om een wet die bedoeld is om werknemers te beschermen te handhaven op plaatsen waar geen werknemer aanwezig is.
Dus het is populistisch. VVD steunt namelijk geen keuzevrijheid, die kiest liever zelf voor de burger dmv regels, sensoren en camera's.
pi_86986378
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kan me helaas prima voorstellen dat hij zo denkt, maar wel apart dat deze informatie bekend is geworden. Rutte zal dat niet bekend willen maken lijkt me, en zelf heeft hij er ook weinig reden voor..
Maakt het des te pijnlijker dat het naar buiten komt....
pi_86986566
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd. De PVV en VVD zijn altijd tegenstanders geweest van een (algeheel) rookverbod in de horeca. Daar hebben ze in de afgelopen jaren zelfs verschillende keren geprobeerd de minister van gedachten te doen veranderen.
Ga jij maar eens googelen op namen als Dees en Hoogervorst (beiden VVD) als het gaat om rookverboden.
Dankzij dat soort conservatievelingen zitten we nu met de gebakken peren.
pi_86986628
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand die lekt....zie de brief van Klink die aan 2 mensen geschreven was.
Op de achtergrond spelen altijd belangen waar wij als publiek niet altijd 1,2,3 weet van hebben.
pi_86986762
Wel knap van Joustra dat ie afslaat. Ben benieuwd wie ze nu proberen te strikken.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:09:06 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86986994
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand die lekt....zie de brief van Klink die aan 2 mensen geschreven was.
Op de achtergrond spelen altijd belangen waar wij als publiek niet altijd 1,2,3 weet van hebben.
Klopt, ik was dan ook benieuwd naar welke belangen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86987081
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, ik was dan ook benieuwd naar welke belangen.
Dat is op dit moment gissen. Mss heel simpel een secretaresse die wat opgevangen/genoteerd heeft of dat Joustra door het te laten lekken aan wil geven dat hij benaderd is en dus een belangrijk man is (ijdeltuiterij). Vroeg of laat zal dat wel naar buiten komen. ;)
pi_86987382
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:11 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is op dit moment gissen. Mss heel simpel een secretaresse die wat opgevangen/genoteerd heeft of dat Joustra door het te laten lekken aan wil geven dat hij benaderd is en dus een belangrijk man is (ijdeltuiterij). Vroeg of laat zal dat wel naar buiten komen. ;)
Degene bij wie dit het best uitkomt lijkt mij.
pi_86987549
VVD-fractie unaniem achter akkoord. Maar de VVD heeft ook kleine suggesties.
pi_86987585
Alleen het CDA nog.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86987731
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:24 schreef Toad het volgende:
Tuurlijk. De partij zit vol met mensen zonder geweten.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:30:26 #177
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86987751
Ben benieuwd dat de dissidenten gaan doen.
pi_86987843
quote:
Wilders wilde nog niet zeggen wat er allemaal gaat veranderen. De drie partijen zijn van plan het regeerakkoord en het gedoogakkoord donderdag aan de pers te presenteren.

Wel is duidelijk dat de PVV zich committeert aan de bezuinigingen van ongeveer achttien miljard euro die VVD en CDA willen doorvoeren. In ruil zijn er wensen van de PVV ingewilligd op het gebied van asielbeleid, integratie, veiligheid en ouderenzorg.

Volgens Wilders zitten er voor de PVV meer positieve dan negatieve punten in het akkoord met VVD en CDA. "Maar negatieve zijn er inderdaad ook."
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86987891
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:30 schreef Holograph het volgende:
Ben benieuwd dat de dissidenten gaan doen.
Gewoon buigen.
pi_86987950
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:24 schreef Toad het volgende:
quote:
PVV-fractie unaniem achter akkoord

De PVV-fractie heeft woensdagmiddag unaniem ingestemd met het gedoogakkoord. Daarin staan de afspraken tussen de onderhandelaars van VVD, CDA en PVV. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders gezegd na een vergadering van zo'n 3,5 uur met de overige PVV-Kamerleden.

"We zijn er klaar voor en we hebben er zin in", zei Wilders. De vergadering met zijn fractie heeft 'nog wel wat puntjes' opgeleverd die zouden moeten veranderen. Daarover gaat Wilders donderdag praten met VVD-leider Mark Rutte, CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en informateur Ivo Opstelten (VVD).

Wilders zei verder dat er met het nieuwe kabinet 'echt iets gaat veranderen' in Nederland. "Er zal een nieuwe wind gaan waaien. De PVV blaast een forse toon mee."

Wilders wilde nog niet zeggen wat er allemaal gaat veranderen. De drie partijen zijn van plan het regeerakkoord en het gedoogakkoord donderdag aan de pers te presenteren.

Wel is duidelijk dat de PVV zich committeert aan de bezuinigingen van ongeveer achttien miljard euro die VVD en CDA willen doorvoeren. In ruil zijn er wensen van de PVV ingewilligd op het gebied van asielbeleid, integratie, veiligheid en ouderenzorg.

Volgens Wilders zitten er voor de PVV meer positieve dan negatieve punten in het akkoord met VVD en CDA. "Maar negatieve zijn er inderdaad ook."

De fracties van VVD en CDA zijn woensdagmiddag ook bijeengekomen om de akkoorden te bespreken. De PVV was als eerste klaar. De vergadering van het CDA zal naar verwachting het langst duren, omdat de samenwerking met de PVV daar het meest controversieel is.

Het CDA houdt zaterdag ook nog een partijcongres, waar de leden zich kunnen uitspreken over de akkoorden.
pi_86988221
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is meer vraag dan er aanbod is, en zeker in de Randstad. ( in Delfzijl kun je vast makkelijk en goedkoop kopen, maar ja: daar is geen werk)
Aha, dus omdat het in de Randstad huilen is met de pet op, moet er in het gehele land een krankzinnig beleid worden ingevoerd. Deregulering is een ding, maar de woningmarkt geheel overlaten aan de grillen van de vrije markt, vind ik gevaarlijk. In bepaalde gebieden worden nu al teveel woningen gebouwd. Met het oog op de vergrijzing moet er nou eenmaal gas worden teruggenomen. Anders bouw je voor leegstand.

Overigens, en dat heb ik al eerder gezegd, zit het probleem em niet zozeer in het gebrek aan koopwoningen. We komen juist huurwoningen tekort.
pi_86988262
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Agt verwacht dat hij wordt uitgefloten als hij gaat speechen. Hij overweegt daarom om maar niet te komen. Zo diep is de CDA-achterban dus al gezonken.
pi_86988358
quote:

[..]

Ze komen je halen! >:)
pi_86988374
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus omdat het in de Randstad huilen is met de pet op, moet er in het gehele land een krankzinnig beleid worden ingevoerd. Deregulering is een ding, maar de woningmarkt geheel overlaten aan de grillen van de vrije markt, vind ik gevaarlijk. In bepaalde gebieden worden nu al teveel woningen gebouwd. Met het oog op de vergrijzing moet er nou eenmaal gas worden teruggenomen. Anders bouw je voor leegstand.

Overigens, en dat heb ik al eerder gezegd, zit het probleem em niet zozeer in het gebrek aan koopwoningen. We komen juist huurwoningen tekort.
maar dat komt omdat mensen geen koopwoning kunnen betalen, omdat die te duur zijn door.. het woning tekort. wonen in nederland is erg duur. vele mensen kunnen niet eens een huurhuis betalen als we geen sociale huurwoningen zouden hebben, met huursubsidie ook nog.
pi_86988422
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van Agt verwacht dat hij wordt uitgefloten als hij gaat speechen. Hij overweegt daarom om maar niet te komen. Zo diep is de CDA-achterban dus al gezonken.
Dat is wel een zwaktebod hoor. Plus dat ik de CDA-achterban een oud-premier niet zo snel uit zie joelen, dat is meer iets voor bijvoorbeeld de GL achterban.
pi_86988607
quote:

[..]

Precies.

Het hele land is trouwens gezonken.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:54:36 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86988660
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ah, dus nu toch weer 18 miljard? Ik dacht dat het was verlaagd naar 16 miljard wegens de bezuinigingen die al gepland waren door het demissionaire kabinet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86988928
quote:

[..]

Oei, dát is vol op het orgel ;)
pi_86989067
quote:

[..]

Welnee, natuurlijk niet.
Er is heus wel respect voor deze man bij de achterban. Ja, een aantal zal zich misschien verbazen over de draai die deze man gemaakt heeft en zijn uitlatingen in de richting van het CDA de laatste jaren, maar ik denk niet dat men zich verlaagt tot uitjoelen. Het is geen zanger die een slecht optreden doet En het CDA is geen partij-lijkt mij-die zoiets doet.
pi_86989133
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welnee, natuurlijk niet.
Er is heus wel respect voor deze man bij de achterban. Ja, een aantal zal zich misschien verbazen over de draai die deze man gemaakt heeft en zijn uitlatingen in de richting van het CDA de laatste jaren, maar ik denk niet dat men zich verlaagt tot uitjoelen. Het is geen zanger die een slecht optreden doet En het CDA is geen partij-lijkt mij-die zoiets doet.
Ik zie de rotte tomaten al naar de TV vliegen in de verzorgingshuizen :P
pi_86989494
Ik begrijp dus ECHT niet dat er wordt gemeld dat Wilders helemaal voor is.

Hij heeft maar een lid???!!!! Wat de anderen mensen die nu deel uit maken van de PVV ook zeggen, het blijft altijd maar EEN mening!!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86989545
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef xandra47 het volgende:

Hij heeft maar een lid???!!!! Wat de anderen mensen die nu deel uit maken van de PVV ook zeggen, het blijft altijd maar EEN mening!!!
Het gaat hier niet om de leden van de PVV (die zijn er niet), maar om de huidige fractieleden van de Tweede Kamerfractie van de PVV. Die moeten natuurlijk wel akkoord gaan, anders heeft dit kabinet geen gedoogsteun.
pi_86989721
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef xandra47 het volgende:

Een beetje een overkill aan uitroeptekens :')

Maar het zijn de fractieleden die zich gebogen hebben over dit akkoord en niet alleen Geert Wilders.
pi_86989861
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:48 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat is wel een zwaktebod hoor. Plus dat ik de CDA-achterban een oud-premier niet zo snel uit zie joelen, dat is meer iets voor bijvoorbeeld de GL achterban.
Het zijn niet mijn woorden, maar die van Van Agt. Hij werd geciteerd in de krant naar aanleiding van het congres.
pi_86989888
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

maar dat komt omdat mensen geen koopwoning kunnen betalen, omdat die te duur zijn door.. het woning tekort. wonen in nederland is erg duur. vele mensen kunnen niet eens een huurhuis betalen als we geen sociale huurwoningen zouden hebben, met huursubsidie ook nog.
Het probleem is dus de prijs van koopwoningen.
pi_86989894
quote:
DEN HAAG - CDA-minister en voormalig onderhandelaar Ab Klink heeft er niet veel vertrouwen in dat hij het CDA-congres kan overtuigen zich tegen samenwerking met de PVV te keren.

Klink zegt dat in een interview met De Telegraaf, dat donderdag verschijnt.
Op de vraag of hij optimistisch is dat hij het congres meekrijgt, antwoordt Klink: ''Als ik heel eerlijk ben, ik denk het niet.''

Congres
Zaterdag praten de CDA-leden op een partijcongres in Arnhem over het akkoord dat de onderhandelaars van VVD, PVV en CDA hebben gesloten.
Klink stapte onlangs op als Kamerlid na een crisis in de CDA-fractie. Klink was naast fractieleider Maxime Verhagen onderhandelaar namens het CDA tijdens de gesprekken met VVD en PVV, maar zag gaandeweg de onderhandelingen de samenwerking met de PVV niet meer zitten.
Dissidenten
Klink stelt in het interview dat de CDA-Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan wellicht als dissident in de fractie blijven zitten als zaterdag een derde van de achterban zich tegen het akkoord met VVD en PVV uitspreekt.
''Ik heb van hen begrepen dat ze nogal hechten, althans het belangrijk vinden, dat een vrij substantieel deel van de achterban dan ook ’nee’ zegt.”
De CDA-bewindsman spreekt tegen dat er sprake was van een machtsstrijd met Verhagen. ''Ik heb totaal geen ambitie gehad om leider van het CDA te worden.''
pi_86990127
quote:
Merkel betreurt gedoogakkoord Nederland
BERLIJN - Bondskanselier Angela Merkel van Duitsland betreurt de vorming van een kabinet met gedoogsteun van de PVV in Nederland. De samenwerking tussen Berlijn en Den Haag is daardoor echter niet in het geding.
© AFP

Dit zei de christendemocrate woendag in de commissie Europese Zaken van de Bondsdag.

''Wij moeten binnen Europa gewoon accepteren dat de kabinetsformatie van soevereine landen niet mag leiden tot het opzeggen van de samenwerking in Europa'', aldus Merkel.

Haider

Zij herinnerde aan de EU-boycot van Oostenrijk toen de partij van Jörg Haider in 2000 tot het kabinet in Wenen toetrad. ''Hoe men toen met Oostenrijk is omgegaan, is niet erg nuttig geweest voor het Europese idee'', aldus de bondskanselier.

De SPD had Merkel gevraagd meer afstand te nemen van rechtse bewegingen in andere EU-landen.
© ANP
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_86990247
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn niet mijn woorden, maar die van Van Agt. Hij werd geciteerd in de krant naar aanleiding van het congres.
Ik vind het dan ook een zwaktebod van Van Agt. De man had blijkbaar aandacht nodig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2010 @ 18:40:24 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_86990258
Bijleveld CvdK in Overijssel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_86990429
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:39 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook een zwaktebod van Van Agt. De man had blijkbaar aandacht nodig.
Zoals zo vaak. Het lijkt wel alsof hij steeds meer aandacht nodig heeft. Denk dat hij zichzelf nog steeds als een belangrijke politieke figuur ziet. Terwijl hij steeds vaker met een soort meewarigheid aangehoord wordt.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:49:51 #201
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86990600
Ik moet echt zo lachen als ik Rutte hoor zeggen dat met dít akkoord Nederland sterker en beter uit de crisis gaat komen. Ben ik toch benieuwd voor wie Rutte spreekt, want Henk en Ingrid zullen echt niet sterker uit de tijd dat dit kabinet zit komen. Rutte bedoelt vast zijn golfmaatjes en zijn bouwfraudevriendjes enzo. O+
pi_86990648
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ik moet echt zo lachen als ik Rutte hoor zeggen dat met dít akkoord Nederland sterker en beter uit de crisis gaat komen. Ben ik toch benieuwd voor wie Rutte spreekt, want Henk en Ingrid zullen echt niet sterker uit de tijd dat dit kabinet zit komen. Rutte bedoelt vast zijn golfmaatjes en zijn bouwfraudevriendjes enzo. O+
Kun je toch nog ergens om lachen met dit kabinet.

:P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:51:58 #203
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86990683
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Kun je toch nog ergens om lachen met dit kabinet.

:P
Oh, dat zeker. Ik kijk ook al uit naar nieuwe afleveringen van Het Onvervalste PVV-geluid op youtube. Het is alleen jammer dat zulke mensen nu macht krijgen. :P
pi_86990779
Als ik in het kabinet zat, zou ik als eerste verbieden om "Henk en Ingrid" in politiek verband te blijven noemen. :{
pi_86991005
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoals zo vaak. Het lijkt wel alsof hij steeds meer aandacht nodig heeft. Denk dat hij zichzelf nog steeds als een belangrijke politieke figuur ziet. Terwijl hij steeds vaker met een soort meewarigheid aangehoord wordt.
Ik vrees dat jullie dat alleen maar vinden omdat hij iets roept dat jullie niet zindt.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:05:00 #206
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86991193
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. Ik kijk ook al uit naar nieuwe afleveringen van Het Onvervalste PVV-geluid op youtube. Het is alleen jammer dat zulke mensen nu macht krijgen. :P
Omdat iedere politicus wel eens een minder goed debat heeft? Ik hoef je niet te herinneren aan de top-debatten van Mariette Hamer, en zo gebeurt dat bij elke partij. Sad but true.
pi_86991221
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat jullie dat alleen maar vinden omdat hij iets roept dat jullie niet zindt.
Praat niet iedereen in zijn of haar eigen straatje?
Ik hoor bijvoorbeeld geen fuck over hoe het in de toekomst verder moet met ontwikkelingshulp of het vinden van een nieuwe manier om ontwikkelingslanden te helpen...
pi_86991323
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat iedere politicus wel eens een minder goed debat heeft? Ik hoef je niet te herinneren aan de top-debatten van Mariette Hamer, en zo gebeurt dat bij elke partij. Sad but true.
Sorry hoor, maar de PVV-leden spanden toch echt de kroon de laatste jaren :')
pi_86991405
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Holograph het volgende:

[..]

3 woorden voor jou. Richard. De. Mos.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:16:20 #210
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86991726
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

3 woorden voor jou. Richard. De. Mos.
Ja, so?
Tara. Singh. Farma.
Eveline.Herfkens.
Jacqueline.Cramer.

En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:16:54 #211
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86991752
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de PVV-leden spanden toch echt de kroon de laatste jaren :')
Dat denk ik niet.

De GroenLinksers Singh Farma, Pormes, Karimi en Duyvendak (hoewel Duyvendak in mindere mate) spanden toch echt de kroon.
pi_86991812
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, so?
Tara. Singh. Farma.
Jemig man, dat was nog ten tijde van de paarse kabinetten ....
pi_86991902
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.

De GroenLinksers Singh Farma, Pormes, Karimi en Duyvendak (hoewel Duyvendak in mindere mate) spanden toch echt de kroon.
Oh, dan is het goed. Je haalt voorbeelden aan van Kamrleden die allang niet meer in de TK zitten. En hullie doen het ook, heb ik nooit een indrukwekkend argument gevonden.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:20:23 #214
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86991914
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:18 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jemig man, dat was nog ten tijde van de paarse kabinetten ....
Dus daarom is het niet gebeurd?
pi_86991944
quote:
DEN HAAG - Het minderheidskabinet van VVD en CDA krijgt waarschijnlijk weer een minister voor integratie en immigratie. Het moet een minister zonder portefeuille worden, die valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid.

Dat melden bronnen rond de onderhandelingen. De nieuwe minister voor integratie wordt waarschijnlijk een VVD'er, de minister van Veiligheid in dat geval waarschijnlijk een CDA'er.
De VVD leverde tussen 2003 en 2006 met Rita Verdonk een minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Zij was een echte stemmentrekker voor de liberalen.

Maar 'IJzeren Rita' verdween na een machtsstrijd met de huidige VVD-leider Mark Rutte uit de VVD en uiteindelijk uit de Tweede Kamer.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:22:14 #216
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86992006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed. Je haalt voorbeelden aan van Kamrleden die allang niet meer in de TK zitten. En hullie doen het ook, heb ik nooit een indrukwekkend argument gevonden.
Ik bevestig mijn argument met voorbeelden. Overigens zijn ze ook niet voor niets meer in de Tweede Kamer.
pi_86992017
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dus daarom is het niet gebeurd?
Dat zegt hij niet. Het is alleen volstrekt relevant omdat die mensen niets meer met de TK hebben van doen. We leven hier en nu.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:28:56 #218
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86992316
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Het is alleen volstrekt relevant omdat die mensen niets meer met de TK hebben van doen. We leven hier en nu.
Kurz und gut: Er zijn altijd minder goede politici in de TK.

Ik heb overigens niet alle debatten gevolgd, maar ik durf te wedden dat wanneer je bij elke politici alle slechte stukken eruit knipt en aan elkaar plakt, dat je zelfs met Wouter Bos nog een vermakelijke komedie kunt maken (bwvs.).
pi_86992525
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:28 schreef Holograph het volgende:

[..]

Kurz und gut: Er zijn altijd minder goede politici in de TK.

Ik heb overigens niet alle debatten gevolgd, maar ik durf te wedden dat wanneer je bij elke politici alle slechte stukken eruit knipt en aan elkaar plakt, dat je zelfs met Wouter Bos nog een vermakelijke komedie kunt maken (bwvs.).
Geen idee. Heb afgelopen weekend een uitgebreid interview met Martin Bosma gelezen. De beste man is wellicht niet dom. Althans, hij heeft een aantal opleidingen genoten waar toch een beetje verstand voor is vereist. Ik zou hem dan ook liever gestoord willen noemen, in plaats van dom.
pi_86992611
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bedoel je het kabinet of iets anders wat van Agt geroepen heeft? De man roept zo vaak iets :P
  woensdag 29 september 2010 @ 19:38:22 #221
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86992738
Breaking?

Er wordt een 'Two strikes and you're out' regel ingevoerd voor mensen met een dubbele nationaliteit die niet in de EU zijn geboren, aldus Frits Wester.
pi_86992745
Zouden ze al aan de kroketten zitten bij de CDA-fractie?
pi_86992794
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Holograph het volgende:
Breaking?

Er wordt een 'Two strikes and you're out' regel ingevoerd voor mensen met een dubbele nationaliteit die niet in de EU zijn geboren, aldus Frits Wester.
Dus de ene Nederlander wordt anders berecht dan de andere Nederlander? Vernieuwend, dat wel.
pi_86992809
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Heb afgelopen weekend een uitgebreid interview met Martin Bosma gelezen. De beste man is wellicht niet dom. Althans, hij heeft een aantal opleidingen genoten waar toch een beetje verstand voor is vereist. Ik zou hem dan ook liever gestoord willen noemen, in plaats van dom.
Wat gooi jij toch gemakkelijk met dit soort termen. Het maakt zo niet zoveel indruk meer.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:40:40 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86992832
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Holograph het volgende:
Breaking?

Zal nog even duren voordat dat door de Eerste Kamer en de Raad van State komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86992888
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:05 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Praat niet iedereen in zijn of haar eigen straatje?
Ik hoor bijvoorbeeld geen fuck over hoe het in de toekomst verder moet met ontwikkelingshulp of het vinden van een nieuwe manier om ontwikkelingslanden te helpen...
Denk dat ze een prioriteitenlijstje hebben en ik denk dat dit wel heel hoog staat.
pi_86992894
Sluwe truc in akkoord: Ontwikkelingsgeld 0,7% BBP (CDA-punt) én uit dat budget ook defensie-uitgaven. Dus gewoon (veel) minder dan 0,7%
  woensdag 29 september 2010 @ 19:43:17 #228
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86992929
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef horned_reaper het volgende:
Sluwe truc in akkoord: Ontwikkelingsgeld 0,7% BBP (CDA-punt) én uit dat budget ook defensie-uitgaven. Dus gewoon (veel) minder dan 0,7%
Bron? Want dat betekent dat er ook wel erg weinig geld naar defensie gaat ineens..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86992963
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Bron? Want dat betekent dat er ook wel erg weinig geld naar defensie gaat ineens..
Dat komt natuurlijk bovenop het budget voor Defensie.
pi_86992974
quote:

[..]

NRC Melde het net op hun Twitter....
pi_86993002
quote:

[..]

Zal er wel op neer komen dat 'opbouw'-missies zoals in Uruzgan voor een veel groter deel uit OWS betaald moeten gaan worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:45:50 #232
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86993025
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Und? Is het risico van de huizenbouwer. Ik zie daarin geen rol voor de overheid.
quote:
Welnee. Dankzij de immense subsidie worden alle huurwoningen in de Randstad betrokken door randfiguren. DIe kunnen best in Delfzijl of op de Veluwe gaan wonen in ultragoedkope woninkjes, ze hebben toch geen werk. Dat schept ruimte voor mensen die wel wat kunnen.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:46:37 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86993056
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zal er wel op neer komen dat 'opbouw'-missies zoals in Uruzgan voor een veel groter deel uit OWS betaald moeten gaan worden.
Ja, en dan kun je natuurlijk dat bedrag bij defensie weghalen, en dan heb je op defensie bezuinigd. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86993350
Even voor wat het waard is..... een korte reeks Tweets van net:

FritsWester: "CDA grijpt de kans zolang we nog zoveel Provincies hebben. Gaan we morgen lezen dat we gaan afbouwen? Ik denk het niet. Pluche!"

Jand66almere: "let maar op straks"

FritsWester: "Jij weet het al! Ik laat me verrassen."

^^
pi_86993406
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Und? Is het risico van de huizenbouwer. Ik zie daarin geen rol voor de overheid.
Woningbouw is in principe geen taak van de overheid. Echter, het aanwijzen van gebieden waar gebouwd mag worden, is dat wel. Nogmaals, deregulering is een ding, maar overdrijf niet. Als een ding zeker is, dan is het dat mensen die streven naar winstmaximalisatie niet zijn te vertrouwen. Om ervoor te zorgen dat niet overal zomaar wat wordt gebouwd, is een zekere mate van regulering nou eenmaal nodig.

quote:
Welnee. Dankzij de immense subsidie worden alle huurwoningen in de Randstad betrokken door randfiguren. DIe kunnen best in Delfzijl of op de Veluwe gaan wonen in ultragoedkope woninkjes, ze hebben toch geen werk. Dat schept ruimte voor mensen die wel wat kunnen.
Ultragoedkope woningen op de Veluwe? Haha.

-edit, niet doen-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 29-09-2010 20:06:55 ]
pi_86993567
quote:

[..]

Grote onzin die je verkoopt. Een roker is 60000 euro goedkoper voor de zorg als een niet roker. En dan houden we nog geen rekening met accijns. Ik eis verlaging van mijn premie.

Zoals ik ook al in andere topics gepost heb, even gaan lezen:

quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:') , mensen die domme uitspraken doen.

http://www.volkskrant.nl/(...)at_uiteindelijk_meer

http://www.spaink.net/200(...)-de-gezondheidszorg/

http://www.trouw.nl/opini(...)ere_zorgpremie_.html

Onderzoek is gewoon uitgevoerd dooor het RIVM.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86993636
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef horned_reaper het volgende:
Dat gerucht ging al eerder, maar nu wordt het dus werkelijkheid (nog een reden voor Ferrier om tegen te stemmen).
  woensdag 29 september 2010 @ 20:02:30 #238
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86993778
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 september 2010 @ 20:03:44 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86993856
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:59 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat gerucht ging al eerder, maar nu wordt het dus werkelijkheid (nog een reden voor Ferrier om tegen te stemmen).
Tsja, naast principieel zullen er vast ook een aantal inhoudelijke redenen zijn voor sommige CDAers om tegen te stemmen. Aan de andere kant krijgen ze wel veel macht voor een partij die zo weinig zetels heeft en zo veel verloren heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86994168
http://www.refdag.nl/nieu(...)eid_leveren_1_505245

quote:
Het nieuw te vormen ministerie van Veiligheid gaat mogelijk niet naar de VVD maar naar het CDA. De partij zou op deze wijze aan zijn achterban willen tonen dat de rechtsstaat bij deze coalitie in goede handen is en dat het CDA voor de handhaving daarvan een bijzondere zorg draagt.

[...]

Om het nieuwe ministerie van Veiligheid, dat behalve het huidige Justitie ook delen van het ministerie van Binnenlandse Zaken (politie, openbare orde) in zich zal verenigen, te gaan leiden, komt wellicht CDA-leider Verhagen in aanmerking.
Ik weet niet of dit alle CDA'ers geruststelt :')
pi_86994356
Het ministerie van Veiligheid, :').
pi_86994363
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk dat ze een prioriteitenlijstje hebben en ik denk dat dit wel heel hoog staat.
Ik weet wel zeker van niet..
pi_86994450
Lavenderrr, je had mn post niet hoeven editten. Dat was een grapje naar Sacher toe. Je weet wel, users onder elkaar enzo :{
pi_86994452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
In mijn ogen is Rutte ergens tijden s de verkieizings debatten en vandaag helemaal de weg kwijtgeraakt.
Weinig voeling met onze maatschappij en wat er nu echt leeft.Waarschijnlijk wordt hij momenteel alleen geconfronteerd met het applaus volk.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
pi_86994681
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:15 schreef xandra47 het volgende:

[..]

In mijn ogen is Rutte ergens tijden s de verkieizings debatten en vandaag helemaal de weg kwijtgeraakt.
Weinig voeling met onze maatschappij en wat er nu echt leeft.Waarschijnlijk wordt hij momenteel alleen geconfronteerd met het applaus volk.
In jouw ogen is alles aan de rechterkant van het politieke spectrum de weg kwijt. Weinig nieuws :P
pi_86994734
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Lavenderrr, je had mn post niet hoeven editten. Dat was een grapje naar Sacher toe. Je weet wel, users onder elkaar enzo :{
Koos, ik heb het gevoel dat ik elke minuut van de dag hier moet zijn om je posts in hun geheel te kunnen lezen! Ik zie zelden dat iemand zoveel wordt 'gecorrigeerd'!! -O-
  woensdag 29 september 2010 @ 20:20:37 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86994748
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:15 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Och, jij hebt die vent en alles aan de rechterkant nooit wat gevonden.
Bis bis bis
pi_86994817
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Och, jij hebt die vent en alles aan de rechterkant nooit wat gevonden.
Niet waar, heb zelfs ooit VVD gestemd! Jij vertelt hier onwaarheid. Of gewoon weer wat je denkt dat waar is hoewel het nergens op gestoeld is. Zie ik je vaker doen.
pi_86995121
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef Cerbie het volgende:

[..]

In jouw ogen is alles aan de rechterkant van het politieke spectrum de weg kwijt. Weinig nieuws :P
Nee hoor, als ze met een goed plan komen en niet uit opportunisme alles overboord gooien kan ik voor elke partij respect opbrengen. Ook al sta ik niet achter hun standpunten of idealen. Helaas heeft de VVD geen idealen meer alleen nog maar euro tekens en pluche lust
  woensdag 29 september 2010 @ 20:28:31 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86995150
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Sloggi het volgende:
Zouden ze al aan de kroketten zitten bij de CDA-fractie?
Nu maar hopen dat het eten niet duurder is dan 30 zilverlingen, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 29 september 2010 @ 20:30:11 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86995252
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Nee hoor, als ze met een goed plan komen en niet uit opportunisme alles overboord gooien kan ik voor elke partij respect opbrengen. Ook al sta ik niet achter hun standpunten of idealen. Helaas heeft de VVD geen idealen meer alleen nog maar euro tekens en pluche lust
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.
Bis bis bis
pi_86995265
En de CDA-fractievergadering duurt nog voort, ik denk dat er een klink in de kabel zit... c_/
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:27 #253
66444 Lord_Vetinari
pi_86995341
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, eindelijk een kabinet met een VVD-premier. Al moeten ze daarvoor met fascisten naar bed. Maar verder...?
pi_86995423
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:13 schreef Monidique het volgende:
Het ministerie van Veiligheid, :').
Volgende stap: Ministry of Magic.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:33:37 #255
66444 Lord_Vetinari
pi_86995473
Ministerie van Veiligheid... 1984, anyone?
pi_86995567
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:13 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van niet..
Ik weet wel zeker van wel, alleen zal het waarschijnlijk niet op de manier zijn die jou aanstaat.
pi_86995650
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ministerie van Veiligheid... 1984, anyone?
Sorry, ik leef in 2010.
pi_86995665
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.

Kun je er een paar noemen buiten besparen (zonder visie in mijn ogen)?
pi_86995735
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Nu moet je echt ophouden hoor :')

Dit gaat zo helemaal nergens meer over...... :|W
  woensdag 29 september 2010 @ 20:39:45 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86995831
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.
Bis bis bis
  woensdag 29 september 2010 @ 20:42:12 #261
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86995995
Nee hoor, de VVD heeft inderdaad geen idealen meer. Die idealen waren samengevat in het liberalisme, maar aangezien ze nu met een soort neo-fascisten gaan regeren is dat blijven beweren natuurlijk lachwekkend. Om nog maar niet te spreken over het feit dat VVD'ers klaar komen als ze horen dat er weer wat meer wetten en regeltjes zin doorgevoerd om vrijheden af te pakken. Maar hey, ze willen minder belastingen voor rijke mensen, ten koste van arme mensen, dus ze zijn economisch liberaal want trickle-down economics enzo!11!

De VVD is een ordinaire elitepartij, meer niet. Altijd geweest, zal altijd blijven. Geeft niet, maar het zou ze sieren als ze daar ook eerlijk in zouden zijn.
pi_86996083
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
De VVD is een ordinaire elitepartij, meer niet. Altijd geweest, zal altijd blijven. Geeft niet, maar het zou ze sieren als ze daar ook eerlijk in zouden zijn.
Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.
pi_86996093
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.

Je roept onwaarheden, als daar iets over wordt gezegd quote je een andere post.
Niet dapper.

En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie??? *)
pi_86996163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
Nee hoor, de VVD heeft namelijk geen diealen meer. Die idealen waren samengevat in het liberalisme, maar aangezien ze nu met een soort neo-fascisten gaan regeren is dat blijven beweren natuurlijk lachwekkend. Om nog maar niet te spreken over het feit dat VVD'ers klaar komen als ze horen dat er weer wat meer wetten en regeltjes zin doorgevoerd om vrijheden af te pakken. Maar hey, ze willen minder belastingen voor rijke mensen, ten koste van arme mensen, dus ze zijn economisch liberaal want trickle-down economics enzo!11!
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.

Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.

Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt... ;(
  woensdag 29 september 2010 @ 20:45:34 #265
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996169
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.
Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja. :P
pi_86996202
Nou, ik ben benieuwd, maar ik verwacht een hoop visieloze bezuinigingen die op de lange termijn Nederland alleen maar zullen schaden...
PWBF
pi_86996221
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.

Niet dapper.

En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie??? *)
Zullen we on topic blijven?
:)
pi_86996234
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja. :P
Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.
pi_86996259
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.

Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.

Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt... ;(
Fijn, weer een column die waarschijnijk niets bijdraagt. :6
pi_86996268
quote:

[..]
In mijn ogen verlangen ze daar stiekem ook naar. Op die wijze is het beeld dat ze hebben over andere partijen bevestigd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 20:48:10 #271
862 Arcee
Look closer
pi_86996303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86996306
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zullen we on topic blijven?
:)
Dit is on topic. Ik vraag naar de ideologie van VVD. En aangezien ik hier volgens de Topic Titel mijn vinger bij af moet likken wil ik graag weten wat ik hieronder moet verstaan.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:48:28 #273
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86996316
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Niet dapper.

Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.

En termen als dapper gebruiken op een internetforum, come on :') Je deponeert zelf een holle frase als "de vvd heeft geen idealen" en dan mag een ander zich gaan verdedigen. Is dat jouw definitie van dapper zijn.

Dapper :')
Bis bis bis
  woensdag 29 september 2010 @ 20:50:44 #274
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996433
quote:

[..]

Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?

Zo ja, dan denk ik niet dat het probleem bij mij ligt, maar bij jouw roze bril over de VVD en het neoliberalisme wat ze nog steeds wilt uitvoeren, tesmaen met die zogenaamde christenen van het CDA.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:51:25 #275
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996472
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.
Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.
pi_86996501
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.

En termen als dapper gebruiken op een internetforum, come on :') Je deponeert zelf een holle frase als "de vvd heeft geen idealen" en dan mag een ander zich gaan verdedigen. Is dat jouw definitie van dapper zijn.

Dapper :')
Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.
pi_86996508
quote:
@MBreedveld: Partijbestuur CDA positief over regeer- en gedoogakkoord.
Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.
pi_86996584
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.
Wellicht stemmen ze niet uit een financiële overweging.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:54:06 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86996606
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.
Bis bis bis
pi_86996674
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?

Zo ja, dan denk ik niet dat het probleem bij mij ligt, maar bij jouw roze bril over de VVD en het neoliberalisme wat ze nog steeds wilt uitvoeren, tesmaen met die zogenaamde christenen van het CDA.
Laten we maar niet over mijn bril beginnen.... Ik heb het afgelopen jaar D66 gestemd en dat zou ik nu zo weer doen.
En vraag je nu nog eens af waarom ik met een dergelijke reactie naar jou kom?
pi_86996748
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.
Ik zou heel, heel verbaasd zijn als ze dit tegen gaan werken. Simpelweg omdat ze het niet meer aandurven/kunnen. Misschien gaan ze op de Klink-tour. Dan hoop ik dat ze hun zetel meenemen.
pi_86996749
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad een ideaal. We hebben er een!!
  woensdag 29 september 2010 @ 20:58:29 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86996844
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Noem mij eens een van jouw idealen?
Bis bis bis
pi_86996858
quote:

[..]

Ben je ook voorstander van een bepaalde partij of alleen maar tegenstander? Want dat laatste is wel erg makkelijk natuurlijk.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:59:46 #285
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86996923
quote:

[..]

Minder overheid, meer vrijheid.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:01:16 #286
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86997005
Het CDA is intussen al 8 uur bezig de knoop door te hakken trouwens, aldus Nu.nl. Helemaal zonder slag of stoot alles aannemen is het dus in ieder geval niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86997049
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Noem mij eens een van jouw idealen?
Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.
Een regering die ervoor zorgt dat dit mogelijk is.
En ook een regering die mede ervoor zorg draagt dat we moedertje aarde niet helemaal uitleven zodat volgende generaties ook nog wat zuurstof en water over hebben. (even heel kort door de bocht)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:02:39 #288
66444 Lord_Vetinari
pi_86997075
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vertaling: Survival of the fittest.
pi_86997172
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Minder overheid, meer vrijheid.
Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:04:24 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86997181
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.
Een regering die ervoor zorgt dat dit mogelijk is.
En ook een regering die mede ervoor zorg draagt dat we moedertje aarde niet helemaal uitleven zodat volgende generaties ook nog wat zuurstof en water over hebben. (even heel kort door de bocht)
Je tweede gaat alweer uit van een manier, dat is dus een ideologie. Je ziet het: idealen heeft iedereen wel. Kunnen we nu doorgaan over inhoudelijke redenen waarom je tegen de VVD bent?

No hard feelings?
Bis bis bis
pi_86997256
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vertaling: Survival of the fittest.
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:06:42 #292
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86997313
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.
Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.
Bis bis bis
  woensdag 29 september 2010 @ 21:07:52 #293
66444 Lord_Vetinari
pi_86997367
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen.
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
pi_86997438
Een blik in het Hilton

Koppejan, Ferrier en Çörüz bellend in de hotellobby
  woensdag 29 september 2010 @ 21:09:25 #295
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86997450
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:04 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.
Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?

Let wel: ik ben niet tegen belastingheffing of tegen de overheid, maar het mag van mij wel een heel stuk minder dan nu.
pi_86997529
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Jojoke het volgende:
Een blik in het Hilton

[ afbeelding ]

Koppejan, Ferrier en Çörüz bellend in de hotellobby
Toch Çörüz er nog bij. :D
pi_86997538
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
Hoewel ik het vaak met je eens ben moet ik hier toch even zeggen dat eriksd hier dit antwoordde:

quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:11:30 #298
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86997543
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Frappant dat de moraalpolitie mij de hele tijd aanvalt met suggesties en insinuaties die echt compleet haaks staan op wat ik post. Dan kom je met een tegenvraag of een open verzoek om dan maar dergelijke reacties van mij te vinden, daar krijg je - uiteraard - geen respons op, maar men wordt vervolgens wel weer boos bij de gedachte ongelijk te krijgen.
Bis bis bis
  woensdag 29 september 2010 @ 21:12:34 #299
66444 Lord_Vetinari
pi_86997589
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?

Let wel: ik ben niet tegen belastingheffing of tegen de overheid, maar het mag van mij wel een heel stuk minder dan nu.
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:14:18 #300
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86997671
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?
Probeer nou eens niet meteen weer de hele discussie te chargeren maar gewoon inhoudelijk erop in te gaan, waarom uitgerekend een tarief van 52% nodig zou zijn voor deze voorzieningen. Als je niet genoeg achtergrondinformatie hebt over inkomenspolitiek en fiscaal recht, dat is geen schande, maar verbloem dat dan niet met een soort overschreeuw actie.
Bis bis bis
pi_86997679
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:11 schreef Balisto het volgende:

[..]

Toch Çörüz er nog bij. :D
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')