abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86721073
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is dus slechts gedeeltelijk waar. Al die junkfood vretende, alcohol drinkende en niet bewegende medemensen kiezen bewust voor een slechtere gezondheid en gezien de tsunami aan overgewichtigen gaat het niet om een kleine groep.
Jij kiest er ook voor om te gaan karten, om langs een drukke straat te fietsen, om tijdens de spits de snelweg op te rijden met je motor. Allemaal verhoogde risico's. 28% van de Nederlanders rookt.

We hebben allemaal wel iets waarbij we extra risico lopen. Of misschien hier niet omdat fokkers niet buiten komen :P

Bijvoorbeeld, mensen met vraatzucht hebben een lagere levensverwachting en krijgen dus minder lang AOW.

Zo is er altijd wel iets te verzinnen natuurlijk.
quote:
We hebben het fantastisch hier, dat klopt! ^O^ Bovendien zijn Nederlanders ook nog de gelukkigste mensen ter wereld en dat zal ongetwijfeld ook komen omdat we altijd en overal over zeuren....dus ook over een stijgende zorgpremie. Opkroppen is zeer ongezond, dus veel klagen bevorderd de volksgezondheid en dus een lagere premie.
Daar zit wat in haha :P

Maar kijk eens naar een groot deel van de wereldbevolking welke niet eens stromend water in hun hutje hebben, laat staan elektriciteit. Vele hebben niet eens een hut maar een aftands stuk plastic met een paar rotte palen.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  Eindredactie Games donderdag 23 september 2010 @ 03:08:30 #202
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_86737261
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, hier sluit ik me ook bij aan. Ik gooi ook ieder jaar een dikke 1200¤ in het grote zwarte gat en heb nog nooit gebruik gemaakt van medische zorg. Is er een belangenvereniging voor ons gezonde mensen?
Dit soort opmerkingen vind ik altijd zo leuk :) totdat ze hun been breken of geschept worden door een auto en dan de eindafrekening mogen zien van hun medische kosten. Weekje ziekenhuis? Ff 40.000 euro aftikken aub. :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_86737993
Iemand maakte de vergelijking met Belgie en stelde daarbij de vraag waarom het daar voor zoveel minder kon. True, in Belgie is je zorgpremie een stuk lager maar ligt de inkomstenbelasting een stuk hoger. Daar zit je al heel snel op 45% en bij een modaal inkomen op 50%. Het is niet zo dat Belgie veel minder uitgeeft aan de gezondheidszorg.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:07:21 #204
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86742256
quote:
Op donderdag 23 september 2010 03:08 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen vind ik altijd zo leuk :) totdat ze hun been breken of geschept worden door een auto en dan de eindafrekening mogen zien van hun medische kosten. Weekje ziekenhuis? Ff 40.000 euro aftikken aub. :D
het irritante is dat beide het geval is. Je gooit geld in het zwarte gat maar als je zelf iets nodig hebt mag je vaak alsnog gaan betalen. Eigen risico, eigen bijdrage of ' wordt niet vergoed' Of je wordt gewoon weggestuurd.
pi_86743187
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:50 schreef deepart het volgende:

Jij kiest er ook voor om te gaan karten, om langs een drukke straat te fietsen, om tijdens de spits de snelweg op te rijden met je motor. Allemaal verhoogde risico's. 28% van de Nederlanders rookt.
Laten we aub stoppen met rokers bij deze discussie te betrekken als zijnde degene die meer zorgkosten zouden maken. Misschien denk jij dat met je onderbuik. Maar er is reeds aangetoond dat rokers gemiddeld 60.000 euro goedkoper zijn voor de zorg als hun niet rokende medemens. Rokers zouden dus eigenlijk gewoon een korting moeten krijgen op hun zorgpremie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86744340
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:02 schreef Printerkabel het volgende:
Mooi zo. Hopelijk gaan mensen dan niet om elke scheet die verkeerd ruikt naar het ziekenhuis. Laat ze ook maar betalen voor de dokter.
ken wel een aantal mensen in de medische wereld en sommige gevallen....

iemand die co-schappen liep kwam een moeder met de dochter op zaterdagavond van de SEH tegen.
diagnose: een dikke puist op der voorhoofd en ze had een date :')

meeste pijntjes en kwaaltjes verdwijnen binnen 1 week wel, pas als je daarna nog ergens last van hebt dan moet je eens naar de dokter gaan.

en bovenal eten wij westerlingen ook zo supergezond :')
pi_86744510
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Laten we aub stoppen met rokers bij deze discussie te betrekken als zijnde degene die meer zorgkosten zouden maken. Misschien denk jij dat met je onderbuik. Maar er is reeds aangetoond dat rokers gemiddeld 60.000 euro goedkoper zijn voor de zorg als hun niet rokende medemens. Rokers zouden dus eigenlijk gewoon een korting moeten krijgen op hun zorgpremie.
Dit onderzoek werd medemogelijk gemaakt door : De tabakfabrikanten _O-
pi_86744721
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:16 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

nope...is echt zo.

feit is dat de zorgkosten voor mensen boven de 65 explosief toenemen, en vaak dure ingrepen (heupje, hartklepje).

rokers beginnen vaak jong, 16e en roken lekker tot hun 65e door.
nemen we ff 50 jaar voor gemak en de gemiddelde roker paft zeg 300 pakjes weg pd.
50x365x50=912.500 euro.

bijna een miljoen, ja ik weet dat roken de laatste jaren erg duur is geworden maar anderzijds krijgt niet elke roker problemen.

en dan nog, iemand die longkanker heeft is behoorlijk snel kapot. ze krijgen een zuurstoffles op een trolley mee en na een half jaar is het wel een keer gedaan.
pi_86745324
quote:

[..]

Nee, door het RIVM.

quote:
Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun twintigste jaar komt dat neer op 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen ruim 250 duizend euro en die van rokers bijna 220 duizend euro.
http://www.nieuws.nl/497601

Als je minder zorg- en ziektekosten wilt, dan is het aan te raden mensen te stimuleren om te roken en ongezond te eten.
pi_86745397
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee, door het RIVM.
[..]

http://www.nieuws.nl/497601

Als je minder zorg- en ziektekosten wilt, dan is het aan te raden mensen te stimuleren om te roken en ongezond te eten.
kosten en baten van roken zijn al langer bekend maar overgewicht.

de laatste 20 jaar is dat pas extreem toegenomen.
komen nog golven met dikkerdjes die later problemen gaan veroorzaken en nieuwe "ziekten" krijgen.

is bijvoorbeeld meegenomen bij dikke mensen die door hun ongezonde leefstijl DM2 hebben gekregen
pi_86745731
quote:

[..]

:') , mensen die domme uitspraken doen.

http://www.volkskrant.nl/(...)at_uiteindelijk_meer

http://www.spaink.net/200(...)-de-gezondheidszorg/

http://www.trouw.nl/opini(...)ere_zorgpremie_.html

Onderzoek is gewoon uitgevoerd dooor het RIVM.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86745806
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

nope...is echt zo.

feit is dat de zorgkosten voor mensen boven de 65 explosief toenemen, en vaak dure ingrepen (heupje, hartklepje).

nemen we ff 50 jaar voor gemak en de gemiddelde roker paft zeg 300 pakjes weg pd.
50x365x50=912.500 euro.

bijna een miljoen, ja ik weet dat roken de laatste jaren erg duur is geworden maar anderzijds krijgt niet elke roker problemen.

en dan nog, iemand die longkanker heeft is behoorlijk snel kapot. ze krijgen een zuurstoffles op een trolley mee en na een half jaar is het wel een keer gedaan.
de baten van accijns zijn helemaal buiten de RIVM studie gehouden. Het ging puur om de zorgpremie en de gemaakte kosten. Als je de accijns meerekent valt het plaatje helemaal gunstig uit voor de rokers.
pi_86745949
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

nope...is echt zo.

50x365x50=912.500 euro.

Wat?
De gemiddelde roker rookt 300 pakjes weg per dag?
De tering!

Ik kijk naar je rekensom, maar ik kan met de beste wil niet ontdekken waarom je die rekensom zo doet zoals jij die doet. :?
pi_86745959
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:20 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Als je dom bent, niet weet waar je het over hebt en niet normaal mee kunt doen in een discussie, blijf hier dan weg.
Als je dom bent, niet weet waar je het over hebt en niet normaal mee kunt doen in een discussie moet je al helemaal geen kinderen nemen. Die kun je dan nooit onderhouden.
pi_86746032
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

Moet je meer verdienen, beter investeren en slimmer met je geld omgaan. Huillie.
Precies dit.

Als je voor je 30ste nog geen ton gespaard hebt heb je echt iets goed fout gedaan.
pi_86765134
quote:

[..]

Anders lees je even al mijn posts, dit is helemaal mijn punt niet :')

Steek er anders nog een op om rustig te worden :')
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:31:02 #217
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86782631
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:10 schreef daviddegroot het volgende:

[..]

ken wel een aantal mensen in de medische wereld en sommige gevallen....

iemand die co-schappen liep kwam een moeder met de dochter op zaterdagavond van de SEH tegen.
diagnose: een dikke puist op der voorhoofd en ze had een date :')

meeste pijntjes en kwaaltjes verdwijnen binnen 1 week wel, pas als je daarna nog ergens last van hebt dan moet je eens naar de dokter gaan.

en bovenal eten wij westerlingen ook zo supergezond :')
Bij de SEH mense laten lappen als er later niks aan de hand bleek te zijn. Komen ze alleen als ze het zelf echt niet vertrouwen en niet meer voor een kuchje of zo
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:38:04 #218
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86782886
De hoge zorgkosten komt door de graaiende zorg-kartel, in stand gehouden en opgelegd bij de wet via de overheid. Zo werkt dat. Niet door 'de vergijzing' en mensen die teveel naar de huisarts gaan.

Men ziet toch een stijgende lijn in kosten sinds de VVD die hele hernieuwde zorgstelsel heeft ingevoerd en de verzekeraars bepalen hoe gezond wij mogen zijn. Echt bizar hoeveel de overheid de gemiddelde mensjes kan laten geloven.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_86785351
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:01 schreef Monco10 het volgende:
Als je voor je 30ste nog geen ton gespaard hebt heb je echt iets goed fout gedaan.
:')
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:48:48 #220
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86785426
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef Northside het volgende:

[..]

:')
Dat bedoelde hij sarcastisch denk ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_86785480
quote:
Op donderdag 23 september 2010 03:08 schreef donald_dick het volgende:
Ik ken het principe van verzekering enzo. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Maar ik erger me een beetje aan mensen die lopen te zeiken dat de verzekering dit niet dekt en dat niet dekt of dat ze een deel zelf moeten vergoeden. Als zij er een drama van mogen maken, dan mag de gezonde mens die nooit wat heeft dat ook.
Ja, ik generaliseer.
pi_86785559
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:48 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat bedoelde hij sarcastisch denk ik.
Ik denk van niet.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:52:25 #223
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86785573
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Men ziet toch een stijgende lijn in kosten sinds de VVD die hele hernieuwde zorgstelsel heeft ingevoerd en de verzekeraars bepalen hoe gezond wij mogen zijn.
De zorgkosten stijgen al sinds 1903 10.000 V Chr.. :') Ergens anders in dit topic ook al aangegeven dat de zorgkosten sinds 1996 met gemiddeld 9% per jaar stegen. Na 2005 - 2006 was dat nog 3% en nu weer een uitschieter. Het enige verschil met vroeger is dat je het nu meteen betaald ipv. viavia..

Echt bizar hoeveel de gemiddelde mensjes zichzelf wijs maken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86794449
quote:

[..]

Heb je hier misschien een bron voor want ik ben heel benieuwd hoe je hierbij komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_86794578
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef Schenkstroop het volgende:
De hoge zorgkosten komt door de graaiende zorg-kartel, in stand gehouden en opgelegd bij de wet via de overheid. Zo werkt dat. Niet door 'de vergijzing' en mensen die teveel naar de huisarts gaan.

Men ziet toch een stijgende lijn in kosten sinds de VVD die hele hernieuwde zorgstelsel heeft ingevoerd en de verzekeraars bepalen hoe gezond wij mogen zijn. Echt bizar hoeveel de overheid de gemiddelde mensjes kan laten geloven.
Je weet toch ook wel dat er maar een paar mensen in het zorg-kartel tonnen verdienen. Haal daar eens 50% vanaf en deel dat door 17 miljoen. Denk je nu echt dat dat 100 euro per jaar is? :X
Het grote geld verdwijnt niet bij de graaiers, maar zoals al genoemd in stijgende zorgkosten (meer mensen worden oud).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:08:06 #226
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_86795569
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Heb je hier misschien een bron voor want ik ben heel benieuwd hoe je hierbij komt.
Mss dat BK zich baseert op dit artikel in Trouw. Of dit artikel, of dit artikel.

Allemaal met dezelfde strekking, namelijk dat rokers en dikkerds meer ziek zijn en korter leven, maar dat de gemaakte zorgkosten lager zijn dan bij iemand met een gezonde levensstijl.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:12:34 #227
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86795778
-edit teveel tekst-

[ Bericht 26% gewijzigd door Schenkstroop op 25-09-2010 02:05:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')