Dan krijg je op dat moment zorg en een paar maanden later als je nog niet betaald hebt een dwangbevel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Qwea het volgende:
Stel nou, he.
Dat je een hartstilstand krijgt. Dan moet je naar het ziekenhuis. Dan krijg je een rekening van 210 euro bv aan eigen risico. En wat als je dit gewoon niet KAN (niet niet, wil, maar niet KAN) betalen?
Ze kunnen je moeilijk geen zorg meer geven.
Nou dan betaal jij toch lekker!quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzinnige vergelijking, onzinnige post...
Ik zat laatst, volgens mij 2 weken terug bij de HAP. Bleek er ook een oma'tje te zitten. Vet te kankeren dat het zo lang duurde (terwijl ik dood ging van de pijn en zij niks mankeerdequote:Op dinsdag 21 september 2010 13:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op het moment dat men keihard ingrijpt in de debielen die voor niks bij de SEH zitten in het weekend en die 1000 euro laten betalen voor elke onnodige behandeling zal het weer te betalen zijn.
Door dat soort idioten is het de pan uit gerezen.
En vervolgens de gemeentes die aan het einde van het jaar hun gehele budget spenderen aan nonsens omdat ze anders volgend jaar minder geld ter beschikking krijgen gewoon hun gang laten gaan. Als men daar toch eens effectiever naar gaat kijken om de onzinnige uitgaves in kaart te brengen en aan te pakken dan kan het nog eens iets worden qua bezuinigingen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
Ze halen natuurlijk het geld weg waar nog wat weg te halen valt,. Dus via de zorgverzekeringen en met hogere verkeersboetes. Hogere accijnsen op drank en cigaretten . Benzine.
Vergeet ik nog wat?
Oh ja, bezuinigen op de zorg voor de bejaarden.
Komt goed!
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan krijg je op dat moment zorg en een paar maanden later als je nog niet betaald hebt een dwangbevel.
En terecht natuurlijk, een kankerpatient die de zorg niet kan betalen moeten ze gewoon in het gevang stoppen!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan krijg je op dat moment zorg en een paar maanden later als je nog niet betaald hebt een dwangbevel.
Ja.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Saphia het volgende:
[..]
Moet ik straks(2013 ofzo ) 200 Euro zorgpremie gaan betalen (plus 300 Euro eigen risico)om dat begrotingstekort op te vullen dan?
Oh ja, de kinderbijslag .quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En vergeet de kinderbijslag niet.
Maar als ik niet verzekerd zou zijn, zou ik mijn humira niet vergoed krijgenquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:20 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Mensen die onverzekerd zijn worden ook nog steeds geholpen (in spoedeisende gevallen).
Dus eigenlijk kan je je net zo goed niet verzekeren
En dat soort mensen mogen ze een mooie acceptgiro sturen met een goed hoog bedrag er op.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zat laatst, volgens mij 2 weken terug bij de HAP. Bleek er ook een oma'tje te zitten. Vet te kankeren dat het zo lang duurde (terwijl ik dood ging van de pijn en zij niks mankeerde) en dat ze beter morgen (de dag erop dus was op een woensdag dat ik ging) naar de huisarts had kunnen gaan.
Dan denk ik bij mezelf ; Jezus christus trut. WTF doe je hier dan met je kutsmoel als het tot morgen kon wachten![]()
Na een uur wachten was ik aan de beurt... kom ik die kamer uit is ze maar weggegaan
Het had echt vet haast dus!
![]()
Minimaalquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, een kankerpatient die de zorg niet kan betalen moeten ze gewoon in het gevang stoppen!
Vooral zij die niet werken en dus ook niet bijdragen...quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, een kankerpatient die de zorg niet kan betalen moeten ze gewoon in het gevang stoppen!
Ben ik het wel mee eens ja. Ik bedoel, wtf. Het heeft geen haast blijkbaar, weet ze uberhaupt wtf zo'n hap kost? Al snap ik dan de assistentes daar ook niet. Die kunnen toch wel incalculeren hoeveel haast het heeft?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat soort mensen mogen ze een mooie acceptgiro sturen met een goed hoog bedrag er op.
Doe dat een paar keer en mensen denken dan echt wel 2 keer na voordat ze er zomaar gaan zitten.
Ik ben er nog steeds niet uit of ik mij wel of niet volgend jaar aanvullend moet verzekeren. Dingen zoals voor de ziekte van Crohn, worden vanuit de basis vergoed. Fysio neem ik toch niet (dit jaar geen gebruik van gemaakt).quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:26 schreef TimeJumper het volgende:
Dat wordt aan het eind van het jaar weer uitzoeken bij welke verzekering we het goedkoopst zitten.
Ik ga in ieder geval deze keer voor het pakket voor de minste euro's.
Korten op een zorgverzekering vind ik maar een enge gedachte en zal ik dan ook nooit doenquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet uit of ik mij wel of niet volgend jaar aanvullend moet verzekeren. Dingen zoals voor de ziekte van Crohn, worden vanuit de basis vergoed. Fysio neem ik toch niet (dit jaar geen gebruik van gemaakt).
Ik moet daar nog maar eens even over nadenken. MikeyMo heeft het eruit geflikkerd bij zijn eigen pakket. Ik vind het enigszins eng om te doen.
Nou ja, MikeyMo heeft in al die jaren dat hij verzekerd is nog NOOIT gebruik ervan gemaakt. Van zijn aanvullende verzekering. Maar ik ben gewoon een enorme kneus (nu weer enkelbanden gescheurd) die altijd wel wat mankeert... en ik zie het dus wel gebeuren dat ik het op zeg, en dan nodig hebquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:36 schreef msnk het volgende:
[..]
Korten op een zorgverzekering vind ik maar een enge gedachte en zal ik dan ook nooit doen
Ik probeer wel op andere minder belangrijke (materiële) dingen te besparen.
Moet je eens kijken hoe het in amerika aan toe gaat. Kans dat je niet kan betalen? Geen behandeling.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Qwea het volgende:
Stel nou, he.
Dat je een hartstilstand krijgt. Dan moet je naar het ziekenhuis. Dan krijg je een rekening van 210 euro bv aan eigen risico. En wat als je dit gewoon niet KAN (niet niet, wil, maar niet KAN) betalen?
Ze kunnen je moeilijk geen zorg meer geven.
Ja vind ik ook,ik ga niet korten op mijn zorgverzekering.Ik ga wel boodschappen doen bij Aldi en dan maar geen Fok! pimp abonnementquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:36 schreef msnk het volgende:
[..]
Korten op een zorgverzekering vind ik maar een enge gedachte en zal ik dan ook nooit doen
Ik probeer wel op andere minder belangrijke (materiële) dingen te besparen.
Wellicht klinkt het goed en werkt het voor veel mensen maar ik betaal graag dat beetje extra voor meer zekerheidquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, MikeyMo heeft in al die jaren dat hij verzekerd is nog NOOIT gebruik ervan gemaakt. Van zijn aanvullende verzekering. Maar ik ben gewoon een enorme kneus (nu weer enkelbanden gescheurd) die altijd wel wat mankeert... en ik zie het dus wel gebeuren dat ik het op zeg, en dan nodig heb
Ook in Turkije een groot probleem. De overheid probeert er wat aan te doen maar berichten van mensen die onnodig overlijden komen m.i. te vaak voorquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:39 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe het in amerika aan toe gaat. Kans dat je niet kan betalen? Geen behandeling.
Volgend jaar kan je hetzelfde posten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:14 schreef SicSicSics het volgende:
Klinkt als een bericht van vorig jaar!
Gelukkig heb ik het nooit nodig *klop klop* en betaal ik vrolijk mee aan alle kneusjes die het wel gebruiken!
Ik vind alleen dat mensen met bijvoorbeeld een gebroken been of een chronische ziekte wel eens voor mij op mogen staan in de trein. Ik betaal tenslotte mee aan hun behandeling!Iets meer dankbaarheid zou hen sieren.
Ik denk dat volgend jaar de publieke houding van (chronisch) zieken nog steeds niet veranderd is nee. Die mensen zitten mij te vaak in de slachtoffer rol. Ik vermoed ook niet dat ik overladen wordt met bloemen en bedankjes als ik weer eens een jaar dokter vrij ben.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
Volgend jaar kan je hetzelfde posten.
Inderdaad ja, ik ben ook nooit ziek en wil godverdomme ook eens een keer een bedankje, man man man, wat kan ik me doodergeren aan al die zeikende kankerlijers, gehandicapten en bejaarden. Besef nou eens dat ik nooit ziek ben en jullie wel man! En dat ik jullie behandeling betaal man! Waar is mijn streling van mijn ego?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat volgend jaar de publieke houding van (chronisch) zieken nog steeds niet veranderd is nee. Die mensen zitten mij te vaak in de slachtoffer rol. Ik vermoed ook niet dat ik overladen wordt met bloemen en bedankjes als ik weer eens een jaar dokter vrij ben.![]()
Of bedoelde je dat het volgend jaar weer duurder zal worden!Ik denk het ook ja, dat duurt nog minstens 15 - 20 jaar. Dan zijn de meeste babyboomers pas dood en zal de druk op het stelsel iets afnemen.
Is dat een gevoel van je, of heb je daar ook een onderbouwing bij?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:28 schreef ShadyLane het volgende:
Denk maar niet dat die stijging van de zorgkosten komt door chronisch zieken en een toegenomen aantal bejaarden en dat de premie dus weer omlaag kan zodra de babyboomers zijn overleden. Volgens mij zit een flink deel van de stijging 'm in het veranderd zorgstelsel, de uitdijende papierwinkel en de salarissen van alle poppetjes die die papierwinkel regelen.
Jij denkt serieus dat de premie weer gaat dalen over een aantal jaren?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat een gevoel van je, of heb je daar ook een onderbouwing bij?
Okay. Ik weet het niet. Vind het wel vreemd dat het zoveel duurder is dan die goede oude ziekenfondswet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:31 schreef ShadyLane het volgende:
Dat is een gevoel. Ik geloof er niets van dat die premie na de babyboompiek weer omlaag zal gaan. Een geloof, mag je het dus ook noemen.
Dat zijn twee hele verschillende dingen die je nu verteld. Heeft de babyboomgeneratie nou niets met de stijging te maken of geloof je niet in een daling na deze exploderende zorgkosten?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:31 schreef ShadyLane het volgende:
Dat is een gevoel. Ik geloof er niets van dat die premie na de babyboompiek weer omlaag zal gaan. Een geloof, mag je het dus ook noemen.
Dat is het strikt genomen niet. Er moet in principe hetzelfde betaald worden, het is alleen veel zichtbaarder bij de premie betaler. Maar dat gelooft niemand natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:32 schreef capricia het volgende:
Okay. Ik weet het niet. Vind het wel vreemd dat het zoveel duurder is dan die goede oude ziekenfondswet.
Toch alleen maar bij een aanvullende verzekering?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:39 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Bah, en alternatieve geneeswijzen worden nog wel vergoed terwijl ze qua werking statisch niet uitkomen boven pillen zonder werking, het Placebo effect dus. Alleen betalen we soms 50 euro voor een pakje pillen terwijl wetenschappelijk die prut als niet werkend bekend staat, en toch wordt het vergoed.
Voor een deel zal de 'bejaardenpiek' er best mee te maken hebben, maar ik denk ook dat het goed uitkomt om te suggereren dat het volledig daaraan ligt. Verdeel en heers. En maskering van het eigen falen om de zorg goed te organiseren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zijn twee hele verschillende dingen die je nu verteld. Heeft de babyboomgeneratie nou niets met de stijging te maken of geloof je niet in een daling na deze exploderende zorgkosten?
En daarom hebben wij een basisverzekering, en komt dat niet voor hier.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:39 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe het in amerika aan toe gaat. Kans dat je niet kan betalen? Geen behandeling.
Zou het ook nog met het aanbod te maken kunnen hebben? Meer soorten, betere behandelingen die allemaal extra geld kosten?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Voor een deel zal de 'bejaardenpiek' er best mee te maken hebben, maar ik denk ook dat het goed uitkomt om te suggereren dat het volledig daaraan ligt. Verdeel en heers. En maskering van het eigen falen om de zorg goed te organiseren.
Mij ook!quote:En nee, het zou mij sterk verbazen als die premie in de toekomst weer significant omlaag gaat.
Dat weet ik niet, zou best kunnen, maar wilde even mee doen aan dit algemene verontwaardigings topic.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch alleen maar bij een aanvullende verzekering?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:05 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, zou best kunnen, maar wilde even mee doen aan dit algemene verontwaardigings topic.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch alleen maar bij een aanvullende verzekering?
IVF en kraamzorg!quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
Waarvan ik vind dat er 2 uit mogen, maar daar rust iets van een taboe op.
Ja, hier sluit ik me ook bij aan. Ik gooi ook ieder jaar een dikke 1200¤ in het grote zwarte gat en heb nog nooit gebruik gemaakt van medische zorg. Is er een belangenvereniging voor ons gezonde mensen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:14 schreef SicSicSics het volgende:
Klinkt als een bericht van vorig jaar!
Gelukkig heb ik het nooit nodig *klop klop* en betaal ik vrolijk mee aan alle kneusjes die het wel gebruiken!
Ik vind alleen dat mensen met bijvoorbeeld een gebroken been of een chronische ziekte wel eens voor mij op mogen staan in de trein. Ik betaal tenslotte mee aan hun behandeling!Iets meer dankbaarheid zou hen sieren.
Deze gaat er uit toch? Zag ik vanochtend in het journaal dacht ik.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
* tandheelkundige zorg tot 22 jaar;
5 euro is gewoon markt en inflatie conformquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:35 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe heet die prutser ook alweer die dit veroorzaakt heeft???
Toch vreemd dat we niet zulke cao verhogingen krijgenquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
5 euro is gewoon markt en inflatie conform
Dat kan niet, want naar de huisarts gaan kost niets. Voor niemand niet. Het hoort ook niet bij het eigen risico.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die niet naar de huisarts gaan omdat ze het voelen in de portemonnee, wat is je punt?
Ga jij elk jaar minder verdienen dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we niet zulke cao verhogingen krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |