Nee, dat zal ook denk ik niet gebeuren. Misschien hier en daar een maatregel, maar morgen weten we alles.quote:
Met sigaar?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:16 schreef ethiraseth het volgende:
Vanavond Ab Klink bij Pauw & Witteman.
ik ook niet hoor..quote:Op woensdag 29 september 2010 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.
Als dat het geval is, dan heeft dit kabinet toch nog iets positiefs opgeleverdquote:Op woensdag 29 september 2010 14:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ook niet hoor..![]()
mar denk je niet dat zon verbod onhoudbaar wordt, als het gedeeltelijk wordt afgeschaft? anderen zullen het oneerlijk vinden, en misschien ook het verbod gaan negeren.
Zeker. Weg met die ellende.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schrijf dat het onwenselijk is, niet onmogelijk. Overigens ben ik wel benieuwd hoe jij die vrije markt in wil vullen. Ik veronderstel dat je de bureaucratie omlaag wil schroeven. Dus geen welstandscommissie meer?
Uiteraard... De bron van de ellende.quote:En mogelijk moeten bestemmingsplannen het zelfs ontgelden.
Grotendeels, ja. Eisen aan bouwkwaliteit vind ik wel te billijken.quote:Of wil je niet zo ver gaan? Ik neem in ieder geval aan dat je de overheid buitenspel wil zetten.
Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.quote:Dus leg maar eens uit hoe jij dat allemaal voor je ziet.
Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat het onmogelijk is, wel onwenselijk. De reden dat het Belgische voorbeeld niet hebben overgenomen, is omdat onze regering bang was en is voor een rommelig straatbeeld. Die angst is in mijn optiek gerechtvaardigd. Vooral in Zuid-Europa is het een rommeltje. Daar levert dat pittoreske dorpjes op, maar daarvoor is het in Nederland veel te laat.
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat we permanent woningnood hebben komt doordat we een land hebben met te veel bewoners voor de hoeveelheid vierkante kilometers die we hebben. Vrije markt of niet vrije markt heeft daar niets mee te maken....ga met 10 miljoen mensen in Nederland wonen en moet je zien hoe snel woningnood en fileproblemen opgelost zijn.
Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker. Weg met die ellende.
Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.quote:Uiteraard... De bron van de ellende.
Weg met de vrije markt!quote:Is toch duidelijk? Weg met al die idiote overheidssturing.
En als ze de motie nou even handig timen op een moment dat Wilders voor de rechtbank moet verschijnen.quote:
Het is wel koddig, dat schrijf ik dan ook. Echter, het is voor Nederland te laat om het stuur plots om te gooien. Dan wordt het een zooitje.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik hou d'r wel van. Dat aangeharkte is van dat benepen calvinistische.
Mijn woonplaats wordt geflankeerd door het Veluwemeer en de uigestrekte bossen van de Veluwe. Houden zo. Gelieve geen woningbouw op dat soort locaties (het bos bedoel ik dan).quote:Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is inderdaad gruwelijk vol...
Met weilanden!
quote:Op woensdag 29 september 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, de welstandscommissie mogen ze wat mij betreft ook wel opheffen. Werkt vertragend en is in veel gevallen feitelijk overbodig.
Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!!quote:[..]
Haha, nee dankje. Betere welstandseisen in het bestemmingsplan en je maakt de commissie inderdaad overbodig. Echter, om wildgroei te voorkomen vind ik dat b-plannen moeten blijven. Wel moet de regering de bureaucratie omlaag schroeven en het makkelijker maken om een bouwvergunning aan te vragen en ook te verkrijgen. Daar wordt gelukkig al wat aan gedaan in de vorm van de wabo.
Welkom Goelag.quote:[..]
Weg met de vrije markt!
Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:02 schreef Sachertorte het volgende:
Ach hou toch op. Waarom moet de overheid zo graag bepalen waar wat gebouwd wordt. Nu kun je een lap landbouwgrond kopen, maar je mag er niet gaan wonen (!!!). ALs je ambtenaar die er over gaat omkoopt, gaat de grond opeens tientallen keren over de kop, want dan mogen er wel woningen gebouwd worden (hoi bouwfraude!).
Direct weer overdrijven.quote:Welkom Goelag.
Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blegh. Het is nou eenmaal van belang dat bepaalde gebieden een bestemming krijgen toegewezen. Stel, jij woont in een vrijstaand huis en naast jou staat een perceel te koop. Een industrieel hapt toe en flikkert daar een stinkende fabriek neer. Jij maakt bezwaar, maar dat heeft geen zin, want er bestaat geen bestemmingsplan. Zowel wonen als zware industrie zijn dus toegestaan op die locatie. Een vrije markt is funest voor woningprijzen aangezien je allerlei ongewenste instellingen als buurman kunt krijgen.
Tu quoque.quote:[..]
Direct weer overdrijven.
Ooh, gelukkig, de vrije markt mag dus wel een beetje worden geremd. Ik vind het in ieder geval onwenselijk om genoemde redenen en gelukkig is zelfs een partij als de VVD dat met mij eens. Daarnaast is er nauwelijks woningnood in Nederland. Ja, huurwoningen, maar er zijn zat koophuizen verkrijgbaar,quote:Op woensdag 29 september 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan prima geregeld worden via een vergunningenstelsel (bv: een vuurwerkfabriek krijgt geen vergunning in een woonwijk), daar zijn geen bestemmingsplannen voor nodig. Nu is het zo dat de bestemmingsplannen vooral de woningbouw remmen. Dat moet weg.
bron: nu.nlquote:Joustra ziet af van het ministerschap op het nieuw te vormen superministerie omdat hij geen vertrouwen heeft in een lange levensloop van het nieuwe kabinet, zo meldt Vrij Nederland woensdag.
http://www.volkskrant.nl/(...)CDA-congres_live_uitquote:De NOS zendt zaterdag het gehele formatiecongres van het CDA live uit. Dat gebeurt op Nederland 1, Radio 1, de website van de omroep en het politieke themakanaal Politiek24.
als het CDA congres de boel opblaast, kom ik echt niet meer bij.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:27 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)CDA-congres_live_uit
Moeten we dat laatste beetje kunstmatige natuur dat dit overbevolkte land heeft nou ook al opgeven?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is inderdaad gruwelijk vol...
Met weilanden!
http://twitter.com/DominiqueHeydequote:DominiqueHeyde
Het kabinet Rutte/Verhagen krijgt 12 ministers. 6 CDA en 6 VVD. Dat is inclusief de premier. nu zijn er 16 ministersposten
http://twitter.com/wilmaborgmanquote:wilmaborgman
Naar verwachting in nieuwe kabinet 8 staatssecretarissen, gelijk verdeeld over CDA en VVD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |