abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 09:48:54 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86971087

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #9: Rutte bij de koningin.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #10: Tjeenk Willink adviseert
VVD, CDA en PVV onderhandelen #11: Volgens het juiste protocol.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #12
VVD, PVV en CDA onderhandelen #13: Akkoord over veiligheid.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #14: Hirsch aan de bal.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #15: Naderen climax.
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
2010-09-08 Informatieronde Tjeenk Willink
2010-09-11 [Poll] 9/11 toespraak: Wat gaat Wilders doen?
2010-09-23 'Ferrier geeft geen steun aan minderheidskabinet met PVV'
2010-09-28 VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16

Laatste nieuws:

quote:
Rookverbod kleine cafés sneuvelt

` Het aanstaande kabinet Rutte schaft
het rookverbod in de kleine cafés af.
De afschaffing van het rookverbod is in
het concept-gedoogakkoord opgenomen.
Daarin staan de afspraken waarover VVD,
CDA en PVV het eens zijn.

Het rookverbod werd ingevoerd op 1 juli
2008,onder verantwoordelijkheid van
minister Klink.Een van de tegenstanders
destijds was de PVV,die het verbod als
klinkklare onzin typeerde.

Het rookverbod stuitte direct op verzet
van eenmanszaken,die vooral bang waren
dat ze klanten zouden kwijtraken.Het
Groningse cafés De Kachel en Victoria
in Breda spanden rechtszaken aan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:51:44 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_86971144
Nou het rookverbod in kleine kroegen willen ze iig afschaffen. Daar ben ik niet tegen, maar het is ook wel iets waar je heel makkelijk mee bij Henk en Ingrid scoort.

Ik ben benieuwd naar de punten in het akkoord die wat dieper gaan.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:53:20 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86971185
Mooie trap na richting Klink. :')

Wat zou er over softdrugs in staan?
  woensdag 29 september 2010 @ 09:54:32 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971222
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef Pool het volgende:
Misschien is dat de echte reden dat hij weg is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 september 2010 @ 09:57:21 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_86971293
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien is dat de echte reden dat hij weg is.
Dat lijkt me sterk.
pi_86971295
Ohja; We betalen ons blauw aan de zorgverzekering; er moet flink bezuinigd worden in de zorg en wat gaat het nieuwe kabinet als eerste doen; zorgen dat mensen weer makkelijker gaan roken... :')

Nee zo komen we wel; what's next? Subsidies van sportclubs stopzetten? Onderzoeken naar ziektes korten? Stimuleren van autorijden?

Zou me niets verbazen als we over twee jaar twee keer zoveel betalen voor de zorg....
pi_86971386
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het accoord gelekt is....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 29 september 2010 @ 10:00:22 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971387
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:51 schreef remlof het volgende:
Nou het rookverbod in kleine kroegen willen ze iig afschaffen. Daar ben ik niet tegen, maar het is ook wel iets waar je heel makkelijk mee bij Henk en Ingrid scoort.
Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 september 2010 @ 10:00:36 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86971392
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk.
Zie ook de PI.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86971423
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verder gaat er extra geld naar wegen, en gaat de AOW-leeftijd naar 66 in plaats van 67. Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Ben ik toch benieuwd waar ze die 18 (of 15) miljard vandaan willen halen ?
pi_86971556
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86971630
Ik heb toch wel bewondering voor die kleine cafe's die met hun acties, hoe beperkt ook, dit hebben kunnen bereiken. Een geval burgerlijke ongehoorzaamheid wat een keer iets oplevert.

En natuurlijk ook een enorme trap na richting Klink, ik ben heel benieuwd hoe hij zijn spreektijd gaat invullen op het CDA congres.
pi_86971655
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij Henk en Ingrid natuurlijk ;)
pi_86971690
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef Pool het volgende:

Wat zou er over softdrugs in staan?
Een verbod zou mij niets verbazen. Dat is wat de PVV en het CDA willen in iedergeval. Keihard terug de criminaliteit in :)
  woensdag 29 september 2010 @ 10:21:56 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_86971920
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Eh de zorgkosten worden juist lager als meer mensen roken aangezien minder mensen oud worden.
Als ze minder oud worden, dan kun je ze dus ook niet tot hun 67e laten doorwerken, dus wat betreft een begrijpelijke koppeling: AOW-leeftijd slechts naar 66 en geen rookverbod in kleine cafés.
pi_86972069
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gebeurd niet. Ik denk dat je gewoon tot morgen moet wachten.
pi_86972091
En ik had begrepen dat het CDA congres live te zien was op TV? Ik dacht dat het congres van het CDA altijd besloten was?
  woensdag 29 september 2010 @ 10:29:59 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_86972124
quote:

[..]

Zie ook de PI.
Die zag ik niet want ik was mobiel online :@
  woensdag 29 september 2010 @ 10:46:44 #19
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86972556
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee *O*
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_86972585
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee *O*
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:51:15 #21
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_86972649
quote:

[..]
Toch opmerkelijk, want het rookverbod en de AOW-verhoging waren toch twee flinke punten van de CDA uit het vorige kabinet.
Het rookverbod blijft natuurlijk voor het grootste gedeelte gehandhaafd, de kleine cafes vormen maar een kleine groep. Daarnaast zal de AOW leeftijd ongetwijfeld over een paar jaar alsnog naar de 67 gaan. Het is dus niet zo dat deze punten gesneuveld zijn.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 29 september 2010 @ 10:52:49 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972684
Alles wat nu al 'uitlekt' is natuurlijk het positieve nieuws. Het negatieve nieuws wordt pas zondag of maandag een beetje duidelijker, nadat het hele congres volmondig ja heeft gezegd tegen het extra schijntje voor wegen en het afschaffen van rookverbod voor eenmans-kroegen.

Wel weer opvallend dat de grootste kostenpost weer eens wat extra gaat stijgen door deze maatregelen, kom maar op met de extra fijnstof en de extra rokers (ohja begint er eentje over fijnstof, dat onderwerp negeert zo lekker want dat zie je toch niet, maar in de tussentijd zitten we ver boven alle normen die er zijn).
  woensdag 29 september 2010 @ 10:55:02 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef MouzurX het volgende:
Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
pi_86972764
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Opvallend dat juist de subsidietrekkers en onrendabelen nu het hardste janken.
Waar baseer jij die conclusie op? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86972788
Ik verwacht eerdaags wel een maatregel waardoor rokers meer premie gaan betalen . En natuurlijk (nog) hogere boetes en andere voorbeelden van burgertje pesten :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86972789
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
pi_86972845
quote:

[..]

Is er wel eens berekend wat het rookverbod in cafe's in zijn totaliteit op moest brengen?
  woensdag 29 september 2010 @ 10:58:42 #28
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972848
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
pi_86972916
quote:

[..]

Dikke vette onzin. Uiteraard zijn er rokers die ernstig ziek worden en jarenlang verzorgd moeten worden. Maar geldt dat dan niet voor niet-rokers? Zat mensen ziek zien worden die hun complete leven gezond hebben geleefd.

Maar goed, bovenstaande is slechts gevoelsmatig, aangezien ik natuurlijk de complete situatie kan overzien. Er is echter wel uitgerekend dat de gemiddelde roker de staat minder geld kost dan een niet-roker. Dat komt doordat een roker doorgaans minder lang leeft.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:02:03 #30
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972937
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
pi_86972951
Rookverbod weg top en meer wegen flop.
Privacy zal ook wel verder ingeperkt gaan worden.
pi_86973006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
http://www.depers.nl/binn(...)okers-goedkoper.html

Onderzoek van het RIVM.

quote:
Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun twintigste jaar komt dat neer op 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen ruim 250 duizend euro en die van rokers bijna 220 duizend euro.
Logisch ook als je weet dat de zorgkosten na het 75-ste jaar explosief stijgen tot 29k p.p. per jaar.
pi_86973422
quote:
De onderzoekers stelden vast dat zwaarlijvigen in de leeftijd van 20 tot 56 de overheid het meest aan medische zorg kosten. Maar omdat zowel rokers als zwaarlijvigen eerder doodgaan dan 'gezonde' mensen, kosten zij de staat uiteindelijk minder geld.
Dat onderzoek is dus al achterhaald aangezien de pensioen leeftijd omhoog is gegaan... En dat zal niet de laatste keer geweest zijn.
pi_86973496
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_86973597
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
pi_86973621
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
pi_86973626
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86973648
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
pi_86973729
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:28:59 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86973799
quote:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86973828
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 52 procent beginnend bij 50k ook te ver vind gaan. Een belastingsschijf met zo'n percentage, daar heb ik in principe niets op tegen. Ik denk echter dat het minimale inkomen dat in aanmerking komt voor die schijf verhoogd dient te worden.
pi_86973850
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Tja, ik woon hier in Nederland, niet in de tropen, en ik woon liever tussen een paar leuke boompjes dan op een plaat asfalt.

Al dat extra asfalt gaat natuurlijk weinig helpen, de steden kunnen echt niet meer auto's verwerken als je er opeens een paar snelwegen bij bouwt. Het kabinet kan veel beter thuiswerken eens flink gaan stimuleren, dat is goed voor het milieu en ook leuk voor de werknemer die hierdoor flexibeler met zijn tijden om kan gaan en reistijd bespaart. En mijn persoonlijk ervaring is ook dat op dagen dat ik thuis werk ik productiever ben dan dagen dat ik op kantoor zit omdat je dan niet gestoord wordt door collega's die je ergens voor nodig hebben. En de mensen die wel de weg op moeten zijn er ook bij gebaat als anderen thuis blijven werken. Ik zie eigenlijk alleen maar winst, dus waarom men daar nog steeds niet op grote schaal op inzet snap ik nog steeds niet.
pi_86973863
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
pi_86973898
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:32:29 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_86973915
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
pi_86973959
quote:

[..]

Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
pi_86973977
Het Nederlandse volk is de domme klootzak aan het worden. Met de VVD als grootste. Kan het nog erger?
pi_86973998
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
De nutteloze helft.
pi_86974009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Er is jarenlang niet geïnvesteerd in het wegennet?
pi_86974013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je zou als beter verdienende wat meer belasting moeten betalen. Ik heb zwaar met je te doen. :')
pi_86974029
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:34 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

De nutteloze helft.
Hiermee bevestig je zijn punt alleen.
pi_86974092
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.
pi_86974117
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
pi_86974118
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
pi_86974123
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hiermee bevestig je zijn punt alleen.
Just poking the bear.
pi_86974159
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Klootzak misschien, maar dom was de UD Marxistische sociologie niet.
Ook een persoon die tig studies heeft gevolgd, kan een zekere mate van stupiditeit uitdragen. Fortuyn was daar een voorbeeld van.
pi_86974263
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Het argument van een kleine overheid wordt dus alleen gebruikt als het de rechtsen uitkomt.
:')

De HRA draagt niet noemenswaardig bij aan een grote overheid, eerder integendeel zou ik zeggen.
pi_86974285
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

:')

De HRA draagt niet noemenswaardig bij aan een grote overheid, eerder integendeel zou ik zeggen.
wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86974319
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat HRA alle huiseigenaren uitkomt. Links of rechts.

Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
pi_86974329
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wel als je een huurder bent. of een koper zonder hyptheek.
Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...
pi_86974359
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik ontvang 360 euro per maand dankzij HRA en ik ben blij dat dat blijft bestaan.
Het levert mij ook een hoop geld op en toch vind ik dat het aangepakt moet worden.
pi_86974380
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef HansvD het volgende:

[..]

De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt. Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.
pi_86974384
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef okiokinl het volgende:
shit, heb ik net een hekel aan de nieuwe rechtse ballen regering, gaan ze fijn het rookverbod afschaffen, vind ik ze ineens tof.
Ja tactisch he, zo he een populaire maatregel laten uitlekken.
pi_86974408
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:44 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoe wordt de overheid daar groter van? Dat mag je me uitleggen...
Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houden :6
  woensdag 29 september 2010 @ 11:46:42 #65
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86974414
Onbegrijpelijk hoe sommigen liberalen zich achter een HRA kunnen scharen. Natuurlijk moet de afschaffing gecompenseerd worden op andere vlakken, dat is logisch. Maar principeel is de HRA natuurlijk belachelijk dat het er nog steeds is en de huidige huizenmarkt zo enorm verstoort. Het is het toonbeeld hoe een overheid een markt kan verzieken, daar kan je als rasechte liberaal (wat overigens tegenwoordig niet meer echt gelijk te stellen valt aan VVD) gewoon niet voor zijn.
pi_86974443
quote:
Laat je niet gek maken. Geldt alleen voor kroegen zonder personeel. En dat zijn zaken waar ik toch vrijwel nooit kom. Dus nee, ik ben nog steeds niet gelukkig met dit kabinet.
pi_86974487
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:52 schreef Grumpey het volgende:
Alles wat nu al 'uitlekt' is natuurlijk het positieve nieuws. Het negatieve nieuws wordt pas zondag of maandag een beetje duidelijker, nadat het hele congres volmondig ja heeft gezegd tegen het extra schijntje voor wegen en het afschaffen van rookverbod voor eenmans-kroegen.

Wel weer opvallend dat de grootste kostenpost weer eens wat extra gaat stijgen door deze maatregelen, kom maar op met de extra fijnstof en de extra rokers (ohja begint er eentje over fijnstof, dat onderwerp negeert zo lekker want dat zie je toch niet, maar in de tussentijd zitten we ver boven alle normen die er zijn).
Als je je wat verdiept in fijnstof ontdek je dat een groot aandeel uit het buitenland komt.
Afgelopen week nog een studentengroep geholpen met meten, leuke correctiefactor voor het Rührgebied gaat eraf als er een oostelijke wind staat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 29 september 2010 @ 11:51:09 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_86974557
quote:
Denk dat dat ook precies de reden is dat ze het doen, proberen goodwill te kweken.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:52:18 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_86974597
Waar vergadert de CDA fractie nu? De NOS en RTL schijnen het te weten.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:52:25 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86974604
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
Nee hoor. Ik vind verdeling van welvaart geen taak van de overheid.

Overigens wel een beetje treurig dat je alles zo probeert te draaien dat ik op iets zou stemmen omdat ik er ooit zelf voordeel van heb. Misschien ben ik overmorgen dood, je weet het niet, dus ik ga mij niet bezighouden met wat ik ooit zou kunnen verdienen en wat dan een mogelijk voordeel zou zijn. Ik stem met de kennis van nu, en mijn huidige opvattingen.

Ik denk zelfs dat ik er met dit kabinet op achteruit ga.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86974723
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is vast wel een ambtenaartje die zich er mee bezig moet houden :6
Marginaal meer werk voor de belastingdienst. Dat staat niet in verhouding tot de extra ambtenaren die nodig zouden zijn zou men dit geld niet teruggeven aan de rechtmatige eigenaren maar gaan herverdelen/
pi_86974766
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Het interesseert mij niet. Het zijn slappe meelopers. Uiteindelijk gaan ze gewoon akkoord.

Het bashen van de zwakkeren kan beginnen.
pi_86974810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De HRA heeft een storend effect op de huizenmarkt.
De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.
quote:
Woningenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden.
Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
quote:
Ik stel ook niet voor de om de complete HRA te schrappen, maar slechts in te perken. Bijvoorbeeld voor woningen boven 500k.
Die mensen betalen nog niet genoeg wil je zeggen?
pi_86974847
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De HRA heeft geen reet te maken met de huizenmarkt.
[..]

Klopt, maar dat heeft helegaar niks te maken met de HRA, maar alles met het stalinistische RO beleid van de overheid.
[..]

Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?
pi_86974877
quote:
Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zitten :7
pi_86974920
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Toch raar, dacht dat de PVV en VVD opkwamen voor de hardwerkende Nederlander. Die hebben heul geen tijd om in de kroeg te zitten :7
Arbeiders kunnen ook in de kroeg werken B-)
pi_86974956
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.

quote:
Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:03:03 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_86975004
Ah de CDA-fractie vergadert dus in het Hilton hotel in Den Haag.
pi_86975029
quote:
Dat is ook precies de bedoeling he. 'Leuke' maatregelen worden gelekt.

CDA-fractie vergadert in het Hilton.
pi_86975039
Mark, Maxime en Geert.

Rechtse ballerige blanke mannen bastion!
Job, Alexander en Femke klinkt toch veel leuker dan.
pi_86975068
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:
blanke mannen
Vies hé, blanke mannen.

Triest racistje.
pi_86975071
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:
Mark, Maxime en Geert.

Rechtse ballerige blanke mannen bastion!
Job, Alexander en Femke klinkt toch veel leuker dan.
Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.
pi_86975095
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vies hé, blanke mannen.

Triest racistje.
Hap hap :') !!
pi_86975100
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus om alle nadelige effecten uit de weg te nemen, moeten we dus gewoon huren ook aftrekbaar maken, dan zijn we klaar met dit onderwerp ?
Alleen als je particulier huurt.

Op de coorporatie woningen zit al lang een subsidie
pi_86975124
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:05 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Zolang Femke haar stemgeluid niet tentoon spreidt.
Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinkt :D

Dan kun je beter de provinciale accentjes van Maxime en Geert hebben.
pi_86975216
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:06 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Inderdaad, als er iemand als een elitaire blanke klinkt :D

Dan kun je beter de provinciale accentjes van Maxime en Geert hebben.
Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.
pi_86975244
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe mij maar gewoon een ABN-tongval, zoals het bij mij in de omgeving klinkt. Ik word altijd een beetje misselijk als ik Maxime en Geert hoor praten.
Brabo/Limbo hater ;(
pi_86975327
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:10 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Brabo/Limbo hater ;(
Carnaval :r
pi_86975384
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een makelaar kan en zal meer vragen voor een woning omdat de HRA bestaat. Hij gaat er immers vanuit dat de koper gebruik kan maken van dat belastingvoordeeltje.
Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
quote:
[..]

Ze verdienen ook genoeg. Afschaffing van de HRA zal hun welvaartniveau niet om zeep helpen.
Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.
pi_86975520
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je gebrek aan economisch inzicht speelt je weer parten. De prijs wordt bepaald door de door de overheid kunstmatig gecreeerde schaarste.
Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.

quote:
Het zal faillissementen regenen, de economie zal kapot gaan. De droom van iedere rechtegeaarde socialist uiteraard, maar niet van mij of van de VVD.
Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.
pi_86975532
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Is er al wat meer bekend over de inhoud?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 september 2010 @ 12:23:51 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_86975669
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Is er al wat meer bekend over de inhoud?
Nee, hoorde alleen net op Radio 1 dat Ferrier en Koppejan niet vrolijk keken :')
pi_86975715
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.

Ik zal het even voor je uitleggen in Jip-en-Janneke taal:
- de HRA zorgt er voor dat mensen meer kunnen uitgeven aan een huis
- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen

Dat laatste is precies wat er gebeurd is in Nederland.
pi_86975821
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Er zijn allerlei factoren die meespelen bij de huizenprijs, en de HRA is daar één van.

- de vraag naar duurdere woningen zal dus toenemen, die naar lager geprijsde woningen daalt hierdoor
- de markt zal zich hierop aanpassen, dus na verloop van tijd krijg je meer duurdere woningen

HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.

woensdag 29 september 2010 @ 12:29:17 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86975848
Lager geprijsde komen daardoor toch ook eerder binnen bereik. Als ik zo op funda kijk is er voor 200.000 genoeg te koop.
Bis bis bis
pi_86976042
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:28 schreef Cerbie het volgende:
HRA is niet helemaal mijn ding, maar aangezien de HRA al sinds 1893 bestaat, waarom is die piek helemaal rechts dan pas iets van de afgelopen jaren, en is het niet al veel langer aan het stijgen.
Misschien heeft het te maken met allerlei nieuwe hypotheeksoorten waarmee je een maximaal fiscaal voordeel kunt behalen? Toen mijn ouders een huis kochten eind jaren 60 had je al die constructies nog niet.
pi_86976104
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten bestaat er geen schaarste wat betreft koopwoningen. Althans, hier in de omgeving niet. Maar als ik jou goed begrijp dan zet de overheid bewust minder woningbouwprojecten in de steigers zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden.
Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).
quote:
[..]

Als dat zo klaar is als een klontje, waarom roept menig econoom dan dat het verstandig is om de HRA te beperken? Jij bent werkelijk de eerst die ik tegenkom die beweert dat de economie naar de klote zal gaan door de afschaffing van de HRA.
Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/
pi_86976176
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:29 schreef eriksd het volgende:
Lager geprijsde komen daardoor toch ook eerder binnen bereik. Als ik zo op funda kijk is er voor 200.000 genoeg te koop.
Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.
pi_86976196
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar dat is feitelijk irrelevant, omdat als de HRA er niet zou zijn, ze nog steeds dezelfde koopkracht zouden hebben.
quote:
Totale quatsch. Alle woningen zijn duurder geworden. De laatste tijd vallen de grootste klappen zelfs bij de cht dure woningen (!).
quote:
Nou nee hoor, het maakt geen reet uit.
quote:
Dat komt vanwege de schaarste. Enige werkelijke nadeel van de HRA is dat het het aflossen van schulden remt (leuk voor de banken).
pi_86976243
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, maar 200.000 voor een starterswoning? Even terugvertalen naar guldens is dat 440.000 gulden, de huizenprijzen zijn echt absurd gestegen de laatste paar decennia. Zie ook de grafiek hierboven.
Als ik de grafiek bekijk zie ik voor de laatste trend hogere toppen en hogere dalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86976286
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:36 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is niet bewust, het is een neveneffect van overheidssturing op de woningmarkt; er is feitelijk geen vrije markt op dit gebied (koop maar eens een lapje gond om een huis op te bouwen...).
Ja, gek he? Het is onmogelijk om woningbouw over te laten aan de vrije markt. Althans, het is niet onmogelijk, maar wel onwenselijk. We moeten niet willen dat her en der huizen uit de grond worden gestampt omdat er mensen zijn die zo snel mogelijk geld willen verdienen. Woningbouw geschiedt nu in overeenstemming met de overheid. Niet zo gek, gezien er zoiets bestaat als bestemmingsplannen. Dat betekent dat er niet overal huizen mogen worden gebouwd. Jouw voorbeeld van het lapje grond rondom je huis heeft daar ook betrekking op.

quote:
Zelfs linkse economen willen niet in een keer afschaffen, juist vanwege dit effect/
Wie heeft het over in een keer afschaffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')